15-11-2009 23:04:10 | ||
---|---|---|
lucky
|
Quote Dan neem je natuurlijk lijn 91... is stukken dichterbij dan eerst naar Nm. Beetje kromme vergelijking. |
16-11-2009 00:32:11 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Emmerich - Zevenaar met lijn 91, lijn 24 en Syntus trein, dit maandag tm vrijdag overdag. Reistijd = 1 uur en 40 min. Echt een goed alternatief %04% Een (snel)bus (Arnhem-)Zevenaar-Emmerich kan dus best wel nuttig zijn. Of een trein, net zoals Bad Bentheim - Oldenzaal, waarmee we weer terug on topic zijn. Het is mooi dat er wat gedaan wordt aan de tranentrekkend slechte grensoverschrijdende verbindingen. |
16-11-2009 06:58:42 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
spiketrain: graag weer ontopic. Groet, Spiketrain |
16-11-2009 12:11:09 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Precies wat ik met mijn laatste bericht probeerde duidelijk te maken. Om ontopic te beginnen: op welke termijn zal de dienstregeling die op de vorige pagina (https://www.somda.nl/forum/4035/p237603) is geplaatst, ingaan? Kunnen we dat in de loop van 2010 verwachten of duurt het nog wel een tijdje? |
16-11-2009 12:43:00 | ||
---|---|---|
tweetyrock
|
December 2010 |
20-02-2010 16:39:00 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Uit het mat'64-topic:Quote Nee, een halve kwartiersdienst, aangezien de 31500 (Hgl-Bh) maar 1x per uur gaat rijden. |
20-02-2010 16:59:26 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Uit eerdere berichten meende ik begrepen te hebben dat in het "andere halfuur" wel tussen Odz en Hgl gereden werd? Of gingen ze er toen misschien nog van uit dat het een vervanging zou zijn van de huidige dienst? |
20-02-2010 17:13:36 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Komt mij niet bekend voor, volgens mij is er steeds nog sprake geweest van een uursdienst bovenop de bestaande halfuursdienst. |
06-11-2010 00:53:52 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Heb eens bij ns.nl gekeken voor een reisje op 12-12 van Oldenzaal naar Bad Bentheim. Ze kunnen wel tijden geven maar geen prijs. Daarvoor verwijzen ze je naar Hispeed, met een drietal vrij hoge prijzen. Weet iemand al wat het gaat kosten en waar je kaartjes kan kopen? |
06-11-2010 00:58:04 | ||
---|---|---|
mark
|
Retourtje Hgl-Bh is een tientje. Vanaf Odz zal het rond de 8 euro zijn. |
06-11-2010 00:58:42 | ||
---|---|---|
maurits
|
Ik heb die vraag al neergelegd bij de vervoerder (Syntus) en opdrachtgever (Regio Twente). Het accepteren van bijvoorbeeld Duitse Ländertickets of het SWT kan zeker bijdragen aan het succes van de verbinding. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
07-11-2010 12:41:37 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Quote Ik quote hier inderdaad mezelf; mijn vermoeden bleek juist: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?3,5087140 De 20100 is inmiddels alweer in Hafas aangepast en staat nu aangegeven als trein tussen Hgl en Odz%09% Edit: geen idee of dit al bekend was, maar de IC van 7:21 uit Bad Bentheim naar Berlin Ostbahnhof rijdt met ingang van de nieuwe dienstregeling ook niet meer. Zonde. Laatst bewerkt door SchuurB op 07-11-2010 13:05 |
07-11-2010 17:45:59 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Quote 3 minuten overstap tijd hoeft geen probleem te zijn. Het kan alleen als Syntus op spoor 2 komt en de Westfalenbahn op spoor 3. Een kaartje kun je gewoon in de Westfalenbahn kopen, dus dat is geen probleem Zowel DB, als NS geven nog geen prijs of sporen aan. Misschien is het handig een Duitse kaart automaat in Hgl & Odz te zetten Laatst bewerkt door HZwoferink op 07-11-2010 17:47 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
07-11-2010 18:08:50 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dan moeten ze eerst maar een DB kaartautomaat uitvinden die met Nederlandse bankpassen omweg kan Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-11-2010 18:11:53 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Dat zou fijn zijn. Maar die DB automaten werken wel makkelijk. Je kan er ook briefgeld in dumpen. |
07-11-2010 18:14:10 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Klopt, maar dat is nou net het gene wat ik niet fijn vindt, los geld... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-11-2010 18:20:13 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
Oei, jouw mening is wel van het grootste belang inderdaad. Veel mensen verkiezen contact geld weer boven een pasje, dus met een beetje goede wil... |
07-11-2010 18:23:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ik denk al... wat doen toch al die betaalautomaten hier... "iedereen betaald toch contant?" Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-11-2010 18:46:06 | ||
---|---|---|
mdj
|
Zet je er een pinapparaat naast, probleem? waar? Bij twijfel: gebruik beton. |
07-11-2010 18:50:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Zullen ze heel leuk vinden mdj met jouw theorie... pinapparaat van zo'n 2,5 ton in de trein. Laatst bewerkt door dlm4yjp op 07-11-2010 18:50 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-11-2010 19:01:12 | ||
---|---|---|
mdj
|
Tegenwoordig heb je van die kleine zuiltjes (oa bij supermarkten en in duitsland op de U- en S-bahnstations), die zullen vast geen 2,5 ton zijn... Bij twijfel: gebruik beton. |
07-11-2010 19:10:51 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Quote In Duitsland kun je gewoon pinnen aan de automaat. Dus waarom zou het niet kunnen. Als ik in Kn een SWT koop heb ik nooit een probleem. Wat ze moeten afschaffen om de lijnen rendabel te maken is het extra tarief voor grens-overschrijdend reizen. In Vl staat trouwens een DB-automaat komt deze ook in Odz. In Es staat er toch ook een. |
07-11-2010 19:18:38 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
De duitse automaten pakken slecht een half handje vol de nederlandse passen, een hoop mensen zijn gewoon dus de dupe als ze daar staan. @ mdj & kniesoor: waarom jullie zo fel tegen mij keren vraag ik me af, het is immers een eigen keuze via welke manier je wilt betalen. Echter als je iets aanbied, met notabene het het bekende betaallogo, dan moet je er wel voor zorgen dat die passen dan ook werken. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-11-2010 19:25:04 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
@ Henk Klopt, mij lijkt die overstap ook voldoende, maar daarmee verschijnt de overstap niet in Hafas. Dat weten wij spoorwegnerds, maar weet de ongetrainde reiziger het ook? Overigens was ik wel te snel met mijn onheilstijding over IC 2243, die is gewoon nog niet ingevoerd: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?2,5085439,5085592 Phew%05% |
07-11-2010 19:31:32 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Andersom, komt er een Nederlandse automaat in Bad Bentheim? Het lijkt mij voor Bentheimers aantrekkelijker om in Hengelo te winkelen of te roken dan andersom. |
07-11-2010 20:23:39 | ||
---|---|---|
wilcot
|
In Kn staat er ook geen nederlands automaat. Ik denk dus van niet. Maar in Vl heb je genoeg tijd om een nederlands kaartje te kopen aan loket of automaat. Zoals ik het nu lees heb je die tijd in Bh niet. |
07-11-2010 22:33:18 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Een kaartje Bh - Hgl kun je gewoon uit de automaat bij de DB halen Ik weet niet hoe het nu zit, nu de kaartautomaat in Bh een grote software update heeft gehad @ dlm4yjp, ik heb al lange tijd problemen met mijn europas van de Rabobank, de meeste DB automaten vinden mijn pin terminal niet. Trouwens bij de OBB kan ik wel pinnen %08% Laatst bewerkt door HZwoferink op 07-11-2010 22:37 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
07-11-2010 22:38:18 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Ik meen dat je in Leer, een ander grensstation, wel je strippenkaart kan afstempelen. Is te lang geleden dat ik daar geweest ben. Staan daar nu ondertussen automaten om een Nederlands kaartje te kopen? Of kan je daar al met de OV-Chip terecht? |
07-11-2010 22:43:49 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteDe NS automaten hebben ook moeite met (ING)pinpassen. Ik moest herhaaldelijk op een andere automaat verder om een kaartje te krijgen. Tegenwoordig gebruik ik daarom meestal maar mijn OV-Chip kaart. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-11-2010 22:48:22 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dat van de ING is bekend, even een belletje naar de ING doen voor een nieuwe pas! Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-11-2010 22:53:40 | ||
---|---|---|
mdj
|
Zelfs bij mijn oude pas (die blauw/paarse, van de Postbank nog) waarvan de magneetstrip een aantal barsten in zaten, had ik er geen problemen mee... Nu heb ik die oranje, maar ook daar geen problemen mee. Bij twijfel: gebruik beton. |
07-11-2010 22:54:21 | ||
---|---|---|
gertjan
|
QuoteOV-Chip is bij Arriva Trein nog niet in gebruik, dus in Leer kan je daar dus ook niet mee terecht - - - Hierlangs afscheuren - - - |
07-11-2010 23:30:35 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
Quote zal in sommige gevallen helpen, maar mijn pas is nieuw en doet het net zo rot als de oude Laatst bewerkt door spiketrain op 07-11-2010 23:34, reden: Grof taalgebruik aangepast. twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
07-11-2010 23:35:23 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: on-topic a.u.b.. Groet, Spiketrain |
07-11-2010 23:36:55 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Klopt, het is ook nogsteeds niet bekend waardoor het komt, het enige wat bekend is, is dat het met de beveiligingscode te maken heeft, de ene keer pakt het wel, de andere keer niet. Meerdere banken hebben hier overigens last van Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
08-11-2010 13:29:01 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteIn Leer staan een Nederlandse stempelpaal en een niet in gebruik zijnde Arriva-kaartautomaat. Je kan er wel bij de DB-automaat voordelige kaartjes voor Leer-Groningen krijgen (tarief gebaseerd op de strippenkaart). Zou mooi zijn als dat in Bentheim ook zou kunnen (je kan er nu natuurlijk wel kaartjes naar Hengelo krijgen maar die zijn erg duur voor dat kleine stukje). Laatst bewerkt door reisthijs op 08-11-2010 13:30 |
08-11-2010 17:40:35 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Hebben die WFB dingen geen automaat in de trein? Aangezien ze als RB rijden. |
08-11-2010 21:24:28 | ||
---|---|---|
gotrain
|
Ik heb gehoord dat je kaartjes (enkeltjes en retourtjes)kunt kopen in de trein kopen bij de treinbegeleider. |
08-11-2010 21:28:40 | ||
---|---|---|
dennistd
|
In de treinen van de WestFalenBahn staat in elk geval een kaartautomaat. |
15-11-2010 13:56:05 | ||
---|---|---|
qj7141
|
De provincie Overijssel schrijft: http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws/@151553/treinverbinding/ |
15-11-2010 14:12:11 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Een speciaal fietskaartje van 1 euro en de inzet van een DM'90 die plaats biedt aan 6 fietsen. Volgens mij geen handige combinatie... |
15-11-2010 14:13:34 | ||
---|---|---|
mren
|
"Dag conducteur, doe mij een jaartrajectkaart. Heeft u terug van 1500 euro?" |
15-11-2010 14:16:38 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Enkeltje Hgl-Bh zal met de stopper €4,50 kosten. Alleen te koop bij de conducteur. Zal vast weer te maken hebben dat NS alleen het internationale TCV-tarief kent (vergelijkbaar met het Duitse IC-tarief) en wil gebruiken.. De prijzen variëren tussen de €4,50 (enkele reis Hengelo - Bad Bentheim) en € 1.080,- (jaartrajectkaart Hengelo - Bad Bentheim). Tevens zullen er speciale tickets verkrijgbaar zijn, zoals bijvoorbeeld het Syntus Superticket (€12,-) en een speciaal fietsticket (€1,-) Bron: Provincie Overijssel Laatst bewerkt door TheKnitter op 15-11-2010 14:18 |
15-11-2010 14:55:46 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Mocht er erg veel toeloop van fietsen zijn dan zou je eventueel met een klein beetje werk de sta-ruimte van de DM'90 ook om kunnen vormen tot fietsenruimte. En daarin kun je er flink wat kwijt. |
15-11-2010 15:21:07 | ||
---|---|---|
maxime
|
Quote Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn met zoveel geld op zak. Een portable pinapparaatje kan hier natuurlijk een oplossing voor zijn. |
15-11-2010 15:39:26 | ||
---|---|---|
mren
|
Jammer dat het Nedersaksenländerticket en normale NL-tarief niet geldig zijn, die dubbele tariefsintegratie werkt op Es-G wel heel goed. Daar is het in vrij willekeurige treinen overdag zo druk dat het aantal reiziers niet eens in een solo DM'90 zou passen. Laatst bewerkt door mren op 15-11-2010 15:55, reden: aantal zou ipv aantal zouden ;) |
15-11-2010 15:43:48 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
waarmee ik me direct afvraag: als ik nu een SOV (of een regulier vervoersbewijs) toon plus een overgangs(grens)kaartje naar Bh, dan mag dat dus niet? Dat zou wel een gemiste kans zijn, dit maakt het nodeloos ingewikkeld (nog afgezien van de trend dat mensen steeds minder contant geld op zak hebben...) |
15-11-2010 16:15:00 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteIk ben het met je eens dat op dit lijntje het Länderticket geldig zou moeten zijn en in dit geval zowel NRW als Niedersachsen, gezien de verbindingen verderop in Duitsland. En uiteraard ook het Schönes Wochenende. Dan maak je het echt aantrekkelijk. @dennistd, Notfalls schuiven we de fietsen zo wel in de staruimte. Daar hoeft niets voor te worden aangepast. Op de Emmerlijn is de staruimte ook een ideale fietsplek. Ik zie het overigens nog wel gebeuren dat er fietscapaciteit te kort is op een mooie dag. Er ontstaan nu schitterende fietsmogelijkheden. Laatst bewerkt door dvdhoven op 15-11-2010 16:15 Dick van den Hoven |
15-11-2010 16:43:58 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Moet je wel de schuifdeur eruit slopen want nu is de deur naar de sta-ruimte te smal om daar fatsoenlijk met een fiets doorheen te kunnen. Overigens vind ik het jammer dat ze niet gelijk een proef doen met een station Losser/de lutte |
15-11-2010 17:16:50 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Je zit met je aansluiting in zowel Hgl als Bh, en die zijn belangrijker dan een station bij De Lutte denk ik. Over die fietsen: ik zei dus ook met een klein beetje werk, wat dus inhoudt dat die deur breder zal moeten (zoals bij de rolstoelplaats). Wat ik me wel afvraag: zijn normale kaartjes wel geldig op het gedeelte Hgl-Odz? Laatst bewerkt door dennistd op 15-11-2010 17:17 |
15-11-2010 17:18:09 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Ik begin toch steeds meer gelijkenis met de dienst Arnhem - Emmerich te zien %07%.............. Jammer voor al die mensen die hier tijd en energie in steken. |
15-11-2010 18:49:06 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote t'Is niet zo dat ineens heel NL met de fiets daar de trein in gaat hoor Een kaartje van een euro zorgt er niet meteen voor dat heel NL daarheen gaat met de fiets, je hebt dat ding nodig aan het eindpunt, of niet natuurlijk... |
15-11-2010 18:51:57 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Hier in de regio lopen de nodige fietsroutes, en komen ook de nodige toeristen om te fietsen. Ik denk dat best een flink aantal mensen hiervan gebruik zal gaan maken. |
15-11-2010 21:01:28 | ||
---|---|---|
edje
|
Denk het niet, het fietsennetwerk in Twente houdt niet echt rekening met de stations in Twente Het zou wel overdreven zijn om daarvoor een DM'90 aan te gaan passen. Laatst bewerkt door edje op 15-11-2010 21:03 |
15-11-2010 21:21:57 | ||
---|---|---|
FourRoses
|
Bestaat de wadfietser nog? of is deze ook inmiddels geëmigreerd naar Polen.. Laatst bewerkt door FourRoses op 15-11-2010 21:22 |
15-11-2010 21:26:32 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
De Wadfietser staat - als het goed is - nog op de Dgr. Maar de buffels zullen niet snel aangepast worden, denk ik zo. |
15-11-2010 21:59:20 | ||
---|---|---|
bogger
|
Quote Goed punt. Kan ik net als in de 140 gewoon mijn kaartje BentheimGrens-Rheine vv. kopen? Daar heeft zelfs een Duitse HC eens moeilijk over gedaan bij mij. Betrof bovenstaand retour en op de heenweg werd ik niet gecontroleerd. Dat ging er bij de HC niet in en vond het vreemd dat er nog geen stempel opstond (in IC Berlin richting Shl) |
15-11-2010 22:10:45 | ||
---|---|---|
JcJay
|
Quote Maarja, Arnhem-Emmerich... Daar reed Syntus enkel in t weekend met wat, 4 slagen als ik me goed herinner... Dat was bij voorbaat al kansloos. Hengelo-Bad Bentheimzie ik enigzins nog een kans van slagen, simpelweg omdat er 7 dagen per week de hele dag een trein zal rijden mét prima aansluiting op RB. |
16-11-2010 17:21:44 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Hmmmmm..... Een overstap van 3 minuten is niet echt "goed" te noemen. Helemaal niet als je van spoor 1 naar spoor 2 of 3 (of omgekeerd natuurlijk ) moet. Zeker als je je bedenkt dat je wellicht in die 3 minuten nog een kaartje moet kopen. Dan heb ik de kans op vertraging nog niet meegenomen.......... Maar goed tijd zal het leren. Ik ga het toch ergens in 2011 proberen om daar de grens over te gaan. Weet iemand hoe het zit met de geldigheid van het kruidvatkaartje? |
16-11-2010 17:56:40 | ||
---|---|---|
mren
|
Ik durf de gok wel aan dat het een aparte trein wordt met apart tarief, dus ook geen Kruidvatkaartje (waarschijnlijk zelfs niet eens op Hgl-Odz 'want het is een andere trein'). |
17-11-2010 11:49:54 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Het enige wat we weten is dat de kaartjes met het speciale voordelige tarief alleen in de trein verkrijgbaar zijn. Over de geldigheid van 'gewone' Nederlandse vervoerbewijzen is niets gezegd...QuoteNiet als je bedenkt dat je ook een kaartje in de trein kan kopen. |
18-11-2010 08:01:18 | ||
---|---|---|
edwin82
|
Vanmorgen heb ik de offline versie van DB reisplanner 2011 gedownload maar wat me opviel was dat de verbinding tussen Hgl en Bh er nog niet in staat. De enige mogelijkheid die wordt gegeven is de 140. Laatst bewerkt door edwin82 op 18-11-2010 08:01 |
18-11-2010 14:05:29 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Dat kan kloppen en staat ook op de site van de DB dat lokaalverkeer nog niet allemaal is opgenomen, maar dat kom nog rond 12/12 met de update. |
25-11-2010 21:49:59 | ||
---|---|---|
waalkade
|
http://www.grenslandexpress.nl/ Voor een euro op de openingsdag kan je mee%02% |
25-11-2010 22:12:15 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Wat meer info: Sonntag, 12.12.2010: Anlässlich der Aufnahme des greunzüberschreitenden Schienenpersonennahverkehrs auf der Strecke Bad Bentheim - Hengelo/NL durch die Bentheimer Eisenbahn AG und Syntus BV bieten die Bentheimer Eisenbahn und wir an diesem Tag Pedelfahrten auf der BE-Strecke zwischen Bad Bentheim und Nordhorn an. Zum Einsatz kommt ein Triebwagen der Baureihe 643 von DB Regio NRW. Auf dem BE-Streckennetz wird an diesem Tag auch der neue Haltepunkt Bad Bentheim Bad in Betrieb genommen. Ausgegeben werden nur am 12.12.2010 besondere Tagesfahrkarten zum Preis von 1,00 Euro (!!), die auf beiden Linien (also sowohl nach Hengelo wie auch nach Nordhorn) gelten. Unser Sonderzug verkehrt ab/bis Münster Hbf - wer Interesse hat, bereits ab/bis Münster zu fahren, melde sich gerne bei uns! Fahrkarten sind direkt im Zug erhältlich. Nähere Infos zum Fahrplan: siehe Anlage! http://www.asm-muenster.de |
25-11-2010 22:21:40 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Ik zit daar te kijken, maar kan het niet echt vinden.. Of ligt dat aan mij? |
25-11-2010 22:32:27 | ||
---|---|---|
train85
|
Ga naar: http://www.grenslandexpress.nl daar heb je de meeste info. Voor tijden van de ritten die extra gaan rijden zal ik deze week hier plaatsen. |
26-11-2010 08:12:03 | ||
---|---|---|
edwin82
|
Ik heb zojuist de dienstregeling bekeken. Er staat een storende fout in. De retourrit staat ook beschreven als Hengelo, Oldenzaal en Bad Bentheim ipv andersom. |
08-12-2010 20:59:40 | ||
---|---|---|
frer
|
Ik heb via bahn.de eens gekeken of men een cross-platform te Bad Bentheim op de WestFalenBahn heeft gecreeërd. En dat is het geval! Aankomst/Vertek Syntus sp3 (*.54/*10); V/A WFB sp2 (*.57/*.04). Bravo! Dat biedt kansen voor (inter)regionale reizigers, kaartverkoop bij zowel Syntus als WFB in de trein. |
08-12-2010 21:10:16 | ||
---|---|---|
maurits
|
Qua aansluitingen vormt het inderdaad een prima verbinding. En door de goede aansluiting op de 1700 in Hgl is het bijvoorbeeld ook een interessante verbinding voor de reizigers tussen Gvc/Rtd en bijvoorbeeld Osnabrück. Normale internationale treinkaartjes worden overigens ook geaccepteerd op de Grensland Express. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
08-12-2010 22:18:46 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Beetje jammer dat WFB de meeste PIN terminals niet pakt Anders had het nét even iets mooier geweest %08% Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
09-12-2010 09:21:22 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Maar als je dat van te voren weet, dan kan je genoeg contanten meenemen |
09-12-2010 10:17:30 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Wellicht gaat dat beter als de EMV-chip (het nieuwe pinnen) straks goed ingevoerd is. Bij veel winkels in Duitsland betaal je al met deze chip als je pint. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
09-12-2010 22:41:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Die chip werkt in veel winkels al |
09-12-2010 23:01:11 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Op DSO word gemeld dat de 12-12 een 643 van DB regio rijdt. Er zouden toch DM'90 gaan rijden? |
09-12-2010 23:16:24 | ||
---|---|---|
train85
|
DM90 tussen Hgl-Bh en DB643 Nordhorn-Bad Bentheim. |
10-12-2010 09:00:38 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Quote Bentheim-Nordhorn met een BR643. Hengelo-Bentheim met een buffel |
20-02-2011 18:01:12 | ||
---|---|---|
mren
|
Syntus meldt dat op de Grenslandexpres ook het Schönes-Wochenende-Ticket, het Niedersachsen-Ticket en de BahnCard 100 gelden, en wel tot Hengelo: http://www.grenslandexpress.nl/reisinformatie/kaartsoorten/duitse_vervoerbewijzen.aspx Laatst bewerkt door mren op 20-02-2011 18:02 |
08-07-2011 20:46:26 | ||
---|---|---|
treintim
|
Even een topic-kick als het mag... ben namelijk benieuwd waar de Grensland Express wordt gewassen. Rijdt het vaste DM'90-stel elke week van Hengelo naar Enschede op en neer d.m.v. een vaste LM of gaat dit op een andere manier? Laatst bewerkt door treintim op 08-07-2011 20:46 |
08-07-2011 21:13:04 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Ga er maar vanuit dat Syntus hem 1x per jaar wast%08% Werkzaam bij Arriva |
08-07-2011 21:20:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Vind je dat nou echt lollig? t'Is gewoon onnodig afzeiken van Syntus volgens mij terwijl er gewoon een normale vraag gesteld wordt... %03% Laatst bewerkt door thom op 08-07-2011 21:22 |
08-07-2011 21:25:29 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Dat zou alsnóg betekenen dat er eens per jaar een LM naar een wasgelegenheid georganiseerd moet zijn. |
08-07-2011 21:34:00 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Syntus wast hun treinen normaal wel vaker hoor, De lintjes van Almelo - Marienberg, bijvoorbeeld elke 2 weken. Vaak op zondagmorgen. Voor de DM'90 3436 is het een ander verhaal, op zondagmorgen wassen is alleen mogelijk voor 08:30, maar dan is er geen wasbaas op de wasmachine in Enschede. Volgens mij zal er eerder gewassen worden na afloop van een rijdag. |
08-07-2011 22:30:44 | ||
---|---|---|
HansBeeker
|
Er rijden ook wel eens andere Buffels op de Grensland express. |
08-07-2011 22:42:01 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Quotega maar n"s kijken in de achterhoek dan zie je hoe schoon de syntustreinen zijn.ronduit smerig.omdat het zo duur is om ze n wasbeurt tegeven wast men ze niet. klaagt men erover dan krijg je "n antwoordt dat men krap in het matrieel zit ofzoiets.terwyl ze s< weekends met bosjes aan de kant staan te nietsen. een omweg van dom bezuinigen en meer niet. dit zegt ook syntuspersoneel. |
08-07-2011 22:48:36 | ||
---|---|---|
HansBeeker
|
Er word wel gewassen. Heb in Winterswijk wel eens een busje gezien met een hogedrukinstallatie, waarmee de treinen werden schoon gespoten. Laatst bewerkt door spiketrain op 09-07-2011 15:56, reden: Passage over taalvaardigheid verwijderd. |
08-07-2011 22:52:56 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Quote Het is en blijft echt gewoon lollig! Syntus afzeiken, Syntus zeikt zich zelf dan af hoor. De Machinist die de late reserve dienst heeft op zondag, die is de enige die de 'buffels' kan wassen. Maar de laatste tijd is er of een machinist die geen bevoegheid heeft voor de wasinstallatie of er moet een Lint naar Blerick toe. Dus dan komt er ook niks van. (Ik weet niet hoe dat met standplaats Winterswijk/Zutphen/Goor enz. zit) En ja het is een normale vraag die er gesteld wordt, en ik geef daar antwoord op zoals elke Machinist zou doen bij Syntus! Laatst bewerkt door NS-APD op 08-07-2011 22:54 Werkzaam bij Arriva |
08-07-2011 22:53:53 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
@HansBeeker: Ja maar in Winterswijk mag het niet meer, ivm. milieuverontreiniging. Werkzaam bij Arriva |
08-07-2011 23:03:18 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Quote Er wordt meestal op zondag gewassen, Een Machinist van Goor, die rijdt een aantal slagen op Hgl-Bh, en komt om 20:30 aan te Hgl, En heeft dan tot 22:16 de tijd, om het stel te tanken, te wassen en om hem weg te zetten. Werkzaam bij Arriva |
09-07-2011 02:37:12 | ||
---|---|---|
treintim
|
Nou kijk, antwoorden te over op mijn vraag, allen hartelijk dank. |
09-07-2011 09:16:02 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Ja duh, weet ik ook wel, maar in principe wordt de 3436 ingezet vanwege zijn Grensland express kleuren. Bij onderhoud of defecten, zal er een DM'90 van Syntus worden ingezet. |
09-07-2011 10:55:00 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Waar wil je in Winterswijk een trein wassen? bij de plaatselijke tankstation %08% Het vuil wat op de lintjes zit, zit er allang muurvast op. paar jaar geleden door Syntus zelf veroorzaakt, door in een periode waar de trein juist extra vuil wordt, niet te wassen. Toen de Linten nog in Hengelo in onderhoud waren, werden ze, afhankelijk van hoe smerig en hoeveel tijd er nog was, regelmatig naar Enschede gereden door een Storingsmonteur om daar gewassen te worden. Het is mij daar zelf al eens overkomen dat van een lint spontaan een spiegel (die ingeklapt was) eraf werd geslagen door de wasborstels. |
09-07-2011 15:37:20 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: off-topic bericht verwijderd. Groet, Spiketrain |
09-07-2011 23:10:01 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
In Arnhem wassen is ook wat moeilijk door de werkzaamheden. In Zutphen is er volgens mij ook geen wasgelegenheid. Verder klopt het dat Syntus een materieel tekort heeft. Wassen is nu ff heel moeilijk. Nog een goede 18 maanden en dan is het gebeurd met de lintjes in Arnhem. Dan hebben ze stellen over Wel een andere vraag: Hoe zit het met de bezetting? Zittie een beetje vol? |
10-07-2011 01:26:58 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Quote Ja, wat wil je hier nu duidelijk maken? |
11-07-2011 16:03:04 | ||
---|---|---|
Geerrritt
|
Quote Als het goed is komt er een wasinstallatie in Winterswijk, er is een aantal maanden geleden in ieder geval een vergunning voor afgegeven als ik me niet vergis. |
11-07-2011 16:22:19 | ||
---|---|---|
treintim
|
Gisteren (zondagavond) even naar Hgl geweest met de trein en de Grensland Express was aardig vies. Deze werd na einde dienst afgerangeerd en klaargezet voor de volgende dag. De machinist vertelde me dat het stel voorlopig niet meer naar de wasstraat zal gaan, en dat ie normaliter woensdagavond na einde dienst (20:30) naar de wasstraat ging (maar dat gebeurt komende tijd dus niet meer). Het verhaal dat het stel op zondagavond gewassen wordt, kan dus even een streep doorheen. Laatst bewerkt door treintim op 11-07-2011 16:22 |
12-07-2011 16:14:58 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Veel reizigers van en naar OdZ, nu met prima IC-aansluiting in Hgl |
06-12-2012 16:00:32 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Zoals het er nu uitziet is het einde Grensland Express per december 2013 %03%: http://www.spoornieuws.nl/temp/grenslandeinde.jpg Bron: TC Tubantia van vanmorgen |
06-12-2012 17:55:51 | ||
---|---|---|
bnv
|
Blijkbaar is men dus niet meer bereid vanaf december 2013 er nog geld in te stoppen. Jammer, maar............. Optie 1: alsnog sponsors vinden. De Gemeente Oldenzaal heeft zich zeer zeker ingespannen dit project van de grond te krijgen maar als ik kijk naar de financiële situatie van de Gemeente Oldenzaal op dit moment..........en dan heb ik het nog niet eens over de andere deelnemers in dit project. Optie 2: dienst laten vervallen Optie 3: doortrekken Regionalzug Rheine-Bentheim naar Hengelo.(dat vereist bicourante stellen zoals die er ook moeten komen op Ah-Emmerik en verder mocht dat werkelijkheid worden). Optie 4: De 140 serie Shl-Berlin Schlesischer Bahnhof ook in de toekomst laten stoppen en toegankelijk maken voor locaal verkeer Hgl-Odz-Bh, ook qua tariefstelling. |