Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Trein van Bad Bentheim naar Oldenzaal

Zondag 15 nov 2009 - 23:04:10
lucky
lucky
Quote
kniesoor:
Quote
lucky: Je hebt al lijn 91 's-Heerenberg - Emmerich (Aansluiting in 's-Heerenberg richting Doetinchem. Daarnaast heb je lijn 58 Emmerich - Nijmegen. Dus in hoeverre het nuttig is om nog een 3de buslijn vanuit Nederland naar Emmerich te laten lopen is de vraag.
Nijmegen - Emmerich kost je twee uur. En bovendien, als je uit Zevenaar komt, is het toch een beetje van de zotten dat je eerst naar Nijmegen moet en vervolgens twee uur met de bus, voor een stukje wat je met de auto misschien 20 minuten kost.
Dan neem je natuurlijk lijn 91... is stukken dichterbij dan eerst naar Nm. Beetje kromme vergelijking.

Maandag 16 nov 2009 - 00:32:11
BGM104
BGM104
Emmerich - Zevenaar met lijn 91, lijn 24 en Syntus trein, dit maandag tm vrijdag overdag. Reistijd = 1 uur en 40 min.

Echt een goed alternatief

Een (snel)bus (Arnhem-)Zevenaar-Emmerich kan dus best wel nuttig zijn. Of een trein, net zoals Bad Bentheim - Oldenzaal, waarmee we weer terug on topic zijn. Het is mooi dat er wat gedaan wordt aan de tranentrekkend slechte grensoverschrijdende verbindingen.

Maandag 16 nov 2009 - 06:58:42
spiketrain
Moderator
spiketrain
Twitter Spiketrain Facebook frank.rijsdijk.5 Flickr spiketrain2008/
spiketrain: graag weer ontopic.

Groet, Spiketrain

Maandag 16 nov 2009 - 12:11:09
AlbertP
AlbertP
Precies wat ik met mijn laatste bericht probeerde duidelijk te maken. Om ontopic te beginnen: op welke termijn zal de dienstregeling die op de vorige pagina (somda.nl) is geplaatst, ingaan? Kunnen we dat in de loop van 2010 verwachten of duurt het nog wel een tijdje?


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 16 nov 2009 - 12:43:00
tweetyrock
tweetyrock
December 2010

Zaterdag 20 feb 2010 - 16:39:00
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Uit het mat'64-topic:
Quote
thijs: Nee, er komt dus een kwartierdienst Hgl-Odz. Bestaande serie 31200 Zp-Odz blijft gewoon rijden.
Nee, een halve kwartiersdienst, aangezien de 31500 (Hgl-Bh) maar 1x per uur gaat rijden.


Zaterdag 20 feb 2010 - 16:59:26
bjornl
bjornl
Uit eerdere berichten meende ik begrepen te hebben dat in het "andere halfuur" wel tussen Odz en Hgl gereden werd? Of gingen ze er toen misschien nog van uit dat het een vervanging zou zijn van de huidige dienst?

Zaterdag 20 feb 2010 - 17:13:36
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Komt mij niet bekend voor, volgens mij is er steeds nog sprake geweest van een uursdienst bovenop de bestaande halfuursdienst.


Zaterdag 06 nov 2010 - 00:53:52
waalkade
waalkade
Heb eens bij ns.nl gekeken voor een reisje op 12-12 van Oldenzaal naar Bad Bentheim.
Ze kunnen wel tijden geven maar geen prijs.
Daarvoor verwijzen ze je naar Hispeed, met een drietal vrij hoge prijzen.
Weet iemand al wat het gaat kosten en waar je kaartjes kan kopen?

Zaterdag 06 nov 2010 - 00:58:04
mark
mark
Retourtje Hgl-Bh is een tientje. Vanaf Odz zal het rond de 8 euro zijn.


Zaterdag 06 nov 2010 - 00:58:42
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
Ik heb die vraag al neergelegd bij de vervoerder (Syntus) en opdrachtgever (Regio Twente). Het accepteren van bijvoorbeeld Duitse Ländertickets of het SWT kan zeker bijdragen aan het succes van de verbinding.

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Zondag 07 nov 2010 - 12:41:37
SchuurB
SchuurB
Quote
SchuurB: Twee minuten overstap is wel erg weinig; is het zelfs niet zo dat men in Duitsland een minimumoverstaptijd van 6 minuten hanteert?
Ik quote hier inderdaad mezelf; mijn vermoeden bleek juist: www.drehscheibe-foren.de

De 20100 is inmiddels alweer in Hafas aangepast en staat nu aangegeven als trein tussen Hgl en Odz

Edit: geen idee of dit al bekend was, maar de IC van 7:21 uit Bad Bentheim naar Berlin Ostbahnhof rijdt met ingang van de nieuwe dienstregeling ook niet meer. Zonde.

Laatst bewerkt door SchuurB op Zondag 07 nov 2010 om 13:05:34

Zondag 07 nov 2010 - 17:45:59
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Quote
SchuurB:
Quote
SchuurB: Twee minuten overstap is wel erg weinig; is het zelfs niet zo dat men in Duitsland een minimumoverstaptijd van 6 minuten hanteert?
Ik quote hier inderdaad mezelf; mijn vermoeden bleek juist: www.drehscheibe-foren.de
3 minuten overstap tijd hoeft geen probleem te zijn. Het kan alleen als Syntus op spoor 2 komt en de Westfalenbahn op spoor 3. Een kaartje kun je gewoon in de Westfalenbahn kopen, dus dat is geen probleem Zowel DB, als NS geven nog geen prijs of sporen aan. Misschien is het handig een Duitse kaart automaat in Hgl & Odz te zetten

Laatst bewerkt door HZwoferink op Zondag 07 nov 2010 om 17:47:18

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Zondag 07 nov 2010 - 18:08:50
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Dan moeten ze eerst maar een DB kaartautomaat uitvinden die met Nederlandse bankpassen omweg kan

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zondag 07 nov 2010 - 18:11:53
TheKnitter
TheKnitter
Twitter Du_Knitter
Dat zou fijn zijn. Maar die DB automaten werken wel makkelijk. Je kan er ook briefgeld in dumpen.

Zondag 07 nov 2010 - 18:14:10
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Klopt, maar dat is nou net het gene wat ik niet fijn vindt, los geld...

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zondag 07 nov 2010 - 18:20:13
kniesoor
kniesoor
Oei, jouw mening is wel van het grootste belang inderdaad.

Veel mensen verkiezen contact geld weer boven een pasje, dus met een beetje goede wil...

Zondag 07 nov 2010 - 18:23:08
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Ik denk al... wat doen toch al die betaalautomaten hier...
"iedereen betaald toch contant?"

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zondag 07 nov 2010 - 18:46:06
mdj
mdj
Zet je er een pinapparaat naast, probleem? waar?

Bij twijfel: gebruik beton.

Zondag 07 nov 2010 - 18:50:08
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Quote
HZwoferink: %Een kaartje kun je gewoon in de Westfalenbahn kopen
Zullen ze heel leuk vinden mdj met jouw theorie...
pinapparaat van zo'n 2,5 ton in de trein.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op Zondag 07 nov 2010 om 18:50:40

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zondag 07 nov 2010 - 19:01:12
mdj
mdj
Tegenwoordig heb je van die kleine zuiltjes (oa bij supermarkten en in duitsland op de U- en S-bahnstations), die zullen vast geen 2,5 ton zijn...

Bij twijfel: gebruik beton.

Zondag 07 nov 2010 - 19:10:51
wilcot
wilcot
Quote
dlm4yjp: Dan moeten ze eerst maar een DB kaartautomaat uitvinden die met Nederlandse bankpassen omweg kan
In Duitsland kun je gewoon pinnen aan de automaat. Dus waarom zou het niet kunnen. Als ik in Kn een SWT koop heb ik nooit een probleem. Wat ze moeten afschaffen om de lijnen rendabel te maken is het extra tarief voor grens-overschrijdend reizen. In Vl staat trouwens een DB-automaat komt deze ook in Odz. In Es staat er toch ook een.

Zondag 07 nov 2010 - 19:18:38
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
De duitse automaten pakken slecht een half handje vol de nederlandse passen, een hoop mensen zijn gewoon dus de dupe als ze daar staan.

@ mdj & kniesoor: waarom jullie zo fel tegen mij keren vraag ik me af, het is immers een eigen keuze via welke manier je wilt betalen.
Echter als je iets aanbied, met notabene het het bekende betaallogo, dan moet je er wel voor zorgen dat die passen dan ook werken.

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zondag 07 nov 2010 - 19:25:04
SchuurB
SchuurB
@ Henk

Klopt, mij lijkt die overstap ook voldoende, maar daarmee verschijnt de overstap niet in Hafas. Dat weten wij spoorwegnerds, maar weet de ongetrainde reiziger het ook?

Overigens was ik wel te snel met mijn onheilstijding over IC 2243, die is gewoon nog niet ingevoerd: www.drehscheibe-foren.de
Phew

Zondag 07 nov 2010 - 19:31:32
waalkade
waalkade
Andersom, komt er een Nederlandse automaat in Bad Bentheim?
Het lijkt mij voor Bentheimers aantrekkelijker om in Hengelo te winkelen of te roken dan andersom.

Zondag 07 nov 2010 - 20:23:39
wilcot
wilcot
In Kn staat er ook geen nederlands automaat. Ik denk dus van niet. Maar in Vl heb je genoeg tijd om een nederlands kaartje te kopen aan loket of automaat. Zoals ik het nu lees heb je die tijd in Bh niet.

Zondag 07 nov 2010 - 22:33:18
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Een kaartje Bh - Hgl kun je gewoon uit de automaat bij de DB halen Ik weet niet hoe het nu zit, nu de kaartautomaat in Bh een grote software update heeft gehad

@ dlm4yjp, ik heb al lange tijd problemen met mijn europas van de Rabobank, de meeste DB automaten vinden mijn pin terminal niet. Trouwens bij de OBB kan ik wel pinnen

Laatst bewerkt door HZwoferink op Zondag 07 nov 2010 om 22:37:10

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Zondag 07 nov 2010 - 22:38:18
waalkade
waalkade
Ik meen dat je in Leer, een ander grensstation, wel je strippenkaart kan afstempelen. Is te lang geleden dat ik daar geweest ben.
Staan daar nu ondertussen automaten om een Nederlands kaartje te kopen?
Of kan je daar al met de OV-Chip terecht?

Zondag 07 nov 2010 - 22:43:49
waalkade
waalkade
Quote
HZwoferink: @ dlm4yjp, ik heb al lange tijd problemen met mijn europas van de Rabobank, de meeste DB automaten vinden mijn pin terminal niet. Trouwens bij de OBB kan ik wel pinnen
De NS automaten hebben ook moeite met (ING)pinpassen. Ik moest herhaaldelijk op een andere automaat verder om een kaartje te krijgen. Tegenwoordig gebruik ik daarom meestal maar mijn OV-Chip kaart.

Zondag 07 nov 2010 - 22:48:22
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Dat van de ING is bekend, even een belletje naar de ING doen voor een nieuwe pas!

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zondag 07 nov 2010 - 22:53:40
mdj
mdj
Zelfs bij mijn oude pas (die blauw/paarse, van de Postbank nog) waarvan de magneetstrip een aantal barsten in zaten, had ik er geen problemen mee...

Nu heb ik die oranje, maar ook daar geen problemen mee.

Bij twijfel: gebruik beton.

Zondag 07 nov 2010 - 22:54:21
gertjan
gertjan
Quote
waalkade: Ik meen dat je in Leer, een ander grensstation, wel je strippenkaart kan afstempelen. Is te lang geleden dat ik daar geweest ben.
Staan daar nu ondertussen automaten om een Nederlands kaartje te kopen?
Of kan je daar al met de OV-Chip terecht?
OV-Chip is bij Arriva Trein nog niet in gebruik, dus in Leer kan je daar dus ook niet mee terecht

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Zondag 07 nov 2010 - 23:30:35
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Quote
dlm4yjp: Dat van de ING is bekend, even een belletje naar de ING doen voor een nieuwe pas!
zal in sommige gevallen helpen, maar mijn pas is nieuw en doet het net zo rot als de oude

Laatst bewerkt door spiketrain op Zondag 07 nov 2010 om 23:34:17, reden: Grof taalgebruik aangepast.

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Zondag 07 nov 2010 - 23:35:23
spiketrain
Moderator
spiketrain
Twitter Spiketrain Facebook frank.rijsdijk.5 Flickr spiketrain2008/
Spiketrain: on-topic a.u.b..

Groet, Spiketrain

Zondag 07 nov 2010 - 23:36:55
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Klopt, het is ook nogsteeds niet bekend waardoor het komt, het enige wat bekend is, is dat het met de beveiligingscode te maken heeft, de ene keer pakt het wel, de andere keer niet. Meerdere banken hebben hier overigens last van

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Maandag 08 nov 2010 - 13:29:01
reisthijs
reisthijs
Youtube reisthijsnl Flickr ReisThijs
Quote
waalkade: Ik meen dat je in Leer, een ander grensstation, wel je strippenkaart kan afstempelen. Is te lang geleden dat ik daar geweest ben.
Staan daar nu ondertussen automaten om een Nederlands kaartje te kopen?
In Leer staan een Nederlandse stempelpaal en een niet in gebruik zijnde Arriva-kaartautomaat. Je kan er wel bij de DB-automaat voordelige kaartjes voor Leer-Groningen krijgen (tarief gebaseerd op de strippenkaart). Zou mooi zijn als dat in Bentheim ook zou kunnen (je kan er nu natuurlijk wel kaartjes naar Hengelo krijgen maar die zijn erg duur voor dat kleine stukje).

Laatst bewerkt door reisthijs op Maandag 08 nov 2010 om 13:30:44

Maandag 08 nov 2010 - 17:40:35
kleine_man
kleine_man
Quote
dlm4yjp: Dan moeten ze eerst maar een DB kaartautomaat uitvinden die met Nederlandse bankpassen omweg kan
Hebben die WFB dingen geen automaat in de trein? Aangezien ze als RB rijden.

Maandag 08 nov 2010 - 21:24:28
gotrain
gotrain
Ik heb gehoord dat je kaartjes (enkeltjes en retourtjes)kunt kopen in de trein kopen bij de treinbegeleider.

Maandag 08 nov 2010 - 21:28:40
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
In de treinen van de WestFalenBahn staat in elk geval een kaartautomaat.


Maandag 15 nov 2010 - 13:56:05
qj7141
qj7141
De provincie Overijssel schrijft: www.overijssel.nl

Maandag 15 nov 2010 - 14:12:11
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Een speciaal fietskaartje van 1 euro en de inzet van een DM'90 die plaats biedt aan 6 fietsen. Volgens mij geen handige combinatie...

Maandag 15 nov 2010 - 14:13:34
mren
mren
"Dag conducteur, doe mij een jaartrajectkaart. Heeft u terug van 1500 euro?"

Maandag 15 nov 2010 - 14:16:38
TheKnitter
TheKnitter
Twitter Du_Knitter
Enkeltje Hgl-Bh zal met de stopper €4,50 kosten. Alleen te koop bij de conducteur. Zal vast weer te maken hebben dat NS alleen het internationale TCV-tarief kent (vergelijkbaar met het Duitse IC-tarief) en wil gebruiken..

De prijzen variëren tussen de €4,50 (enkele reis Hengelo - Bad Bentheim) en € 1.080,- (jaartrajectkaart Hengelo - Bad Bentheim). Tevens zullen er speciale tickets verkrijgbaar zijn, zoals bijvoorbeeld het Syntus Superticket (€12,-) en een speciaal fietsticket (€1,-)
Bron: Provincie Overijssel

Laatst bewerkt door TheKnitter op Maandag 15 nov 2010 om 14:18:31

Maandag 15 nov 2010 - 14:55:46
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Mocht er erg veel toeloop van fietsen zijn dan zou je eventueel met een klein beetje werk de sta-ruimte van de DM'90 ook om kunnen vormen tot fietsenruimte. En daarin kun je er flink wat kwijt.


Maandag 15 nov 2010 - 15:21:07
maxime
maxime
Quote
mren: "Dag conducteur, doe mij een jaartrajectkaart. Heeft u terug van 1500 euro?"
Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn met zoveel geld op zak. Een portable pinapparaatje kan hier natuurlijk een oplossing voor zijn.

Maandag 15 nov 2010 - 15:39:26
mren
mren
Jammer dat het Nedersaksenländerticket en normale NL-tarief niet geldig zijn, die dubbele tariefsintegratie werkt op Es-G wel heel goed. Daar is het in vrij willekeurige treinen overdag zo druk dat het aantal reiziers niet eens in een solo DM'90 zou passen.

Laatst bewerkt door mren op Maandag 15 nov 2010 om 15:55:04, reden: aantal zou ipv aantal zouden ;)

Maandag 15 nov 2010 - 15:43:48
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
waarmee ik me direct afvraag: als ik nu een SOV (of een regulier vervoersbewijs) toon plus een overgangs(grens)kaartje naar Bh, dan mag dat dus niet? Dat zou wel een gemiste kans zijn, dit maakt het nodeloos ingewikkeld (nog afgezien van de trend dat mensen steeds minder contant geld op zak hebben...)


Maandag 15 nov 2010 - 16:15:00
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
Quote
mren: Jammer dat het Nedersaksenländerticket en normale NL-tarief niet geldig zijn, die dubbele tariefsintegratie werkt op Es-G wel heel goed.
Ik ben het met je eens dat op dit lijntje het Länderticket geldig zou moeten zijn en in dit geval zowel NRW als Niedersachsen, gezien de verbindingen verderop in Duitsland. En uiteraard ook het Schönes Wochenende. Dan maak je het echt aantrekkelijk.
@dennistd, Notfalls schuiven we de fietsen zo wel in de staruimte. Daar hoeft niets voor te worden aangepast. Op de Emmerlijn is de staruimte ook een ideale fietsplek.
Ik zie het overigens nog wel gebeuren dat er fietscapaciteit te kort is op een mooie dag. Er ontstaan nu schitterende fietsmogelijkheden.

Laatst bewerkt door dvdhoven op Maandag 15 nov 2010 om 16:15:36

Dick van den Hoven

Maandag 15 nov 2010 - 16:43:58
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Quote
dennistd: Mocht er erg veel toeloop van fietsen zijn dan zou je eventueel met een klein beetje werk de sta-ruimte van de DM'90 ook om kunnen vormen tot fietsenruimte. En daarin kun je er flink wat kwijt.
Moet je wel de schuifdeur eruit slopen want nu is de deur naar de sta-ruimte te smal om daar fatsoenlijk met een fiets doorheen te kunnen.

Overigens vind ik het jammer dat ze niet gelijk een proef doen met een station Losser/de lutte


Maandag 15 nov 2010 - 17:16:50
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Je zit met je aansluiting in zowel Hgl als Bh, en die zijn belangrijker dan een station bij De Lutte denk ik.

Over die fietsen: ik zei dus ook met een klein beetje werk, wat dus inhoudt dat die deur breder zal moeten (zoals bij de rolstoelplaats).

Wat ik me wel afvraag: zijn normale kaartjes wel geldig op het gedeelte Hgl-Odz?

Laatst bewerkt door dennistd op Maandag 15 nov 2010 om 17:17:55


Maandag 15 nov 2010 - 17:18:09
kleine_man
kleine_man
Quote
mren: Jammer dat het Nedersaksenländerticket en normale NL-tarief niet geldig zijn, die dubbele tariefsintegratie werkt op Es-G wel heel goed. Daar is het in vrij willekeurige treinen overdag zo druk dat het aantal reiziers niet eens in een solo DM'90 zou passen.
Ik begin toch steeds meer gelijkenis met de dienst Arnhem - Emmerich te zien ..............

Jammer voor al die mensen die hier tijd en energie in steken.

Maandag 15 nov 2010 - 18:49:06
thom
thom
Quote
nielske90: Een speciaal fietskaartje van 1 euro en de inzet van een DM'90 die plaats biedt aan 6 fietsen. Volgens mij geen handige combinatie...
t'Is niet zo dat ineens heel NL met de fiets daar de trein in gaat hoor

Een kaartje van een euro zorgt er niet meteen voor dat heel NL daarheen gaat met de fiets, je hebt dat ding nodig aan het eindpunt, of niet natuurlijk...

Maandag 15 nov 2010 - 18:51:57
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Hier in de regio lopen de nodige fietsroutes, en komen ook de nodige toeristen om te fietsen. Ik denk dat best een flink aantal mensen hiervan gebruik zal gaan maken.


Maandag 15 nov 2010 - 21:01:28
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Denk het niet, het fietsennetwerk in Twente houdt niet echt rekening met de stations in Twente
Het zou wel overdreven zijn om daarvoor een DM'90 aan te gaan passen.

Laatst bewerkt door edje op Maandag 15 nov 2010 om 21:03:24


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 15 nov 2010 - 21:21:57
FourRoses
FourRoses
Bestaat de wadfietser nog? of is deze ook inmiddels geëmigreerd naar Polen..

Laatst bewerkt door FourRoses op Maandag 15 nov 2010 om 21:22:47

Maandag 15 nov 2010 - 21:26:32
TheKnitter
TheKnitter
Twitter Du_Knitter
De Wadfietser staat - als het goed is - nog op de Dgr.
Maar de buffels zullen niet snel aangepast worden, denk ik zo.

Maandag 15 nov 2010 - 21:59:20
bogger
bogger
Quote
SleutelMan: waarmee ik me direct afvraag: als ik nu een SOV (of een regulier vervoersbewijs) toon plus een overgangs(grens)kaartje naar Bh, dan mag dat dus niet? Dat zou wel een gemiste kans zijn, dit maakt het nodeloos ingewikkeld (nog afgezien van de trend dat mensen steeds minder contant geld op zak hebben...)
Goed punt. Kan ik net als in de 140 gewoon mijn kaartje BentheimGrens-Rheine vv. kopen?

Daar heeft zelfs een Duitse HC eens moeilijk over gedaan bij mij. Betrof bovenstaand retour en op de heenweg werd ik niet gecontroleerd. Dat ging er bij de HC niet in en vond het vreemd dat er nog geen stempel opstond (in IC Berlin richting Shl)

Maandag 15 nov 2010 - 22:10:45
JcJay
JcJay
Quote
kleine_man:
Quote
mren: Jammer dat het Nedersaksenländerticket en normale NL-tarief niet geldig zijn, die dubbele tariefsintegratie werkt op Es-G wel heel goed. Daar is het in vrij willekeurige treinen overdag zo druk dat het aantal reiziers niet eens in een solo DM'90 zou passen.
Ik begin toch steeds meer gelijkenis met de dienst Arnhem - Emmerich te zien ..............

Jammer voor al die mensen die hier tijd en energie in steken.
Maarja, Arnhem-Emmerich... Daar reed Syntus enkel in t weekend met wat, 4 slagen als ik me goed herinner... Dat was bij voorbaat al kansloos. Hengelo-Bad Bentheimzie ik enigzins nog een kans van slagen, simpelweg omdat er 7 dagen per week de hele dag een trein zal rijden mét prima aansluiting op RB.

Dinsdag 16 nov 2010 - 17:21:44
kleine_man
kleine_man
Hmmmmm..... Een overstap van 3 minuten is niet echt "goed" te noemen. Helemaal niet als je van spoor 1 naar spoor 2 of 3 (of omgekeerd natuurlijk ) moet. Zeker als je je bedenkt dat je wellicht in die 3 minuten nog een kaartje moet kopen. Dan heb ik de kans op vertraging nog niet meegenomen..........

Maar goed tijd zal het leren. Ik ga het toch ergens in 2011 proberen om daar de grens over te gaan.

Weet iemand hoe het zit met de geldigheid van het kruidvatkaartje?

Dinsdag 16 nov 2010 - 17:56:40
mren
mren
Ik durf de gok wel aan dat het een aparte trein wordt met apart tarief, dus ook geen Kruidvatkaartje (waarschijnlijk zelfs niet eens op Hgl-Odz 'want het is een andere trein').

Woensdag 17 nov 2010 - 11:49:54
reisthijs
reisthijs
Youtube reisthijsnl Flickr ReisThijs
Het enige wat we weten is dat de kaartjes met het speciale voordelige tarief alleen in de trein verkrijgbaar zijn. Over de geldigheid van 'gewone' Nederlandse vervoerbewijzen is niets gezegd...
Quote
kleine_man: Zeker als je je bedenkt dat je wellicht in die 3 minuten nog een kaartje moet kopen.
Niet als je bedenkt dat je ook een kaartje in de trein kan kopen.

Donderdag 18 nov 2010 - 08:01:18
edwin82
edwin82
Facebook http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001404499151 Youtube https://www.youtube.com/channel/UCDkkgo_OkpPBuqONFHR3DYQ/videos
Vanmorgen heb ik de offline versie van DB reisplanner 2011 gedownload maar wat me opviel was dat de verbinding tussen Hgl en Bh er nog niet in staat. De enige mogelijkheid die wordt gegeven is de 140.

Laatst bewerkt door edwin82 op Donderdag 18 nov 2010 om 08:01:53

Donderdag 18 nov 2010 - 14:05:29
jeanne
jeanne
Dat kan kloppen en staat ook op de site van de DB dat lokaalverkeer nog niet allemaal is opgenomen, maar dat kom nog rond 12/12 met de update.

Donderdag 25 nov 2010 - 21:49:59
waalkade
waalkade
www.grenslandexpress.nl
Voor een euro op de openingsdag kan je mee

Donderdag 25 nov 2010 - 22:12:15
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Wat meer info:

Sonntag, 12.12.2010:
Anlässlich der Aufnahme des greunzüberschreitenden Schienenpersonennahverkehrs auf der Strecke Bad Bentheim - Hengelo/NL durch die Bentheimer Eisenbahn AG und Syntus BV bieten die Bentheimer Eisenbahn und wir an diesem Tag Pedelfahrten auf der BE-Strecke zwischen Bad Bentheim und Nordhorn an. Zum Einsatz kommt ein Triebwagen der Baureihe 643 von DB Regio NRW. Auf dem BE-Streckennetz wird an diesem Tag auch der neue Haltepunkt Bad Bentheim Bad in Betrieb genommen. Ausgegeben werden nur am 12.12.2010 besondere Tagesfahrkarten zum Preis von 1,00 Euro (!!), die auf beiden Linien (also sowohl nach Hengelo wie auch nach Nordhorn) gelten. Unser Sonderzug verkehrt ab/bis Münster Hbf - wer Interesse hat, bereits ab/bis Münster zu fahren, melde sich gerne bei uns! Fahrkarten sind direkt im Zug erhältlich.
Nähere Infos zum Fahrplan: siehe Anlage!
www.asm-muenster.de


Donderdag 25 nov 2010 - 22:21:40
TheKnitter
TheKnitter
Twitter Du_Knitter
Ik zit daar te kijken, maar kan het niet echt vinden.. Of ligt dat aan mij?

Donderdag 25 nov 2010 - 22:32:27
train85
train85
Ga naar: www.grenslandexpress.nl daar heb je de meeste info.
Voor tijden van de ritten die extra gaan rijden zal ik deze week hier plaatsen.

www.mat64.nl

Vrijdag 26 nov 2010 - 08:12:03
edwin82
edwin82
Facebook http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001404499151 Youtube https://www.youtube.com/channel/UCDkkgo_OkpPBuqONFHR3DYQ/videos
Ik heb zojuist de dienstregeling bekeken. Er staat een storende fout in.
De retourrit staat ook beschreven als Hengelo, Oldenzaal en Bad Bentheim ipv andersom.

Woensdag 08 dec 2010 - 20:59:40
frer
frer
Ik heb via bahn.de eens gekeken of men een cross-platform te Bad Bentheim op de WestFalenBahn heeft gecreeërd. En dat is het geval! Aankomst/Vertek Syntus sp3 (*.54/*10); V/A WFB sp2 (*.57/*.04).
Bravo! Dat biedt kansen voor (inter)regionale reizigers, kaartverkoop bij zowel Syntus als WFB in de trein.

Woensdag 08 dec 2010 - 21:10:16
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
Qua aansluitingen vormt het inderdaad een prima verbinding. En door de goede aansluiting op de 1700 in Hgl is het bijvoorbeeld ook een interessante verbinding voor de reizigers tussen Gvc/Rtd en bijvoorbeeld Osnabrück.

Normale internationale treinkaartjes worden overigens ook geaccepteerd op de Grensland Express.

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Woensdag 08 dec 2010 - 22:18:46
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Beetje jammer dat WFB de meeste PIN terminals niet pakt Anders had het nét even iets mooier geweest

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Donderdag 09 dec 2010 - 09:21:22
kleine_man
kleine_man
Maar als je dat van te voren weet, dan kan je genoeg contanten meenemen

Donderdag 09 dec 2010 - 10:17:30
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
Quote
HZwoferink: Beetje jammer dat WFB de meeste PIN terminals niet pakt Anders had het nét even iets mooier geweest
Wellicht gaat dat beter als de EMV-chip (het nieuwe pinnen) straks goed ingevoerd is. Bij veel winkels in Duitsland betaal je al met deze chip als je pint.

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Donderdag 09 dec 2010 - 22:41:17
thom
thom
Die chip werkt in veel winkels al

Donderdag 09 dec 2010 - 23:01:11
wilcot
wilcot
Op DSO word gemeld dat de 12-12 een 643 van DB regio rijdt. Er zouden toch DM'90 gaan rijden?

Donderdag 09 dec 2010 - 23:16:24
train85
train85
DM90 tussen Hgl-Bh en DB643 Nordhorn-Bad Bentheim.

www.mat64.nl

Vrijdag 10 dec 2010 - 09:00:38
TheKnitter
TheKnitter
Twitter Du_Knitter
Quote
wilcot: Op DSO word gemeld dat de 12-12 een 643 van DB regio rijdt. Er zouden toch DM'90 gaan rijden?
Bentheim-Nordhorn met een BR643.
Hengelo-Bentheim met een buffel

Zondag 20 feb 2011 - 18:01:12
mren
mren
Syntus meldt dat op de Grenslandexpres ook het
Schönes-Wochenende-Ticket, het Niedersachsen-Ticket en de BahnCard 100
gelden, en wel tot Hengelo:

www.grenslandexpress.nl

Laatst bewerkt door mren op Zondag 20 feb 2011 om 18:02:48

Vrijdag 08 jul 2011 - 20:46:26
treintim
treintim
Even een topic-kick als het mag... ben namelijk benieuwd waar de Grensland Express wordt gewassen. Rijdt het vaste DM'90-stel elke week van Hengelo naar Enschede op en neer d.m.v. een vaste LM of gaat dit op een andere manier?

Laatst bewerkt door treintim op Vrijdag 08 jul 2011 om 20:46:54

Vrijdag 08 jul 2011 - 21:13:04
NS-APD
NS-APD
Twitter DB4055 Facebook Dave5126
Ga er maar vanuit dat Syntus hem 1x per jaar wast

Werkzaam bij Arriva

Vrijdag 08 jul 2011 - 21:20:57
thom
thom
Vind je dat nou echt lollig? t'Is gewoon onnodig afzeiken van Syntus volgens mij terwijl er gewoon een normale vraag gesteld wordt...

Laatst bewerkt door thom op Vrijdag 08 jul 2011 om 21:22:09

Vrijdag 08 jul 2011 - 21:25:29
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 21:13:04 www.somda.nl): Ga er maar vanuit dat Syntus hem 1x per jaar wast
Dat zou alsnóg betekenen dat er eens per jaar een LM naar een wasgelegenheid georganiseerd moet zijn.

Vrijdag 08 jul 2011 - 21:34:00
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 21:13:04 www.somda.nl): Ga er maar vanuit dat Syntus hem 1x per jaar wast
Syntus wast hun treinen normaal wel vaker hoor,
De lintjes van Almelo - Marienberg, bijvoorbeeld elke 2 weken.
Vaak op zondagmorgen.

Voor de DM'90 3436 is het een ander verhaal, op zondagmorgen wassen is alleen mogelijk voor 08:30, maar dan is er geen wasbaas op de wasmachine in Enschede.
Volgens mij zal er eerder gewassen worden na afloop van een rijdag.


Vrijdag 08 jul 2011 - 22:30:44
HansBeeker
HansBeeker
Er rijden ook wel eens andere Buffels op de Grensland express.

Vrijdag 08 jul 2011 - 22:42:01
tonnie12
tonnie12
Quote
thom (vr 08 jul 2011 21:20:57 www.somda.nl): Vind je dat nou echt lollig? t'Is gewoon onnodig afzeiken van Syntus volgens mij terwijl er gewoon een normale vraag gesteld wordt...
ga maar n"s kijken in de achterhoek dan zie je hoe schoon de syntustreinen zijn.ronduit smerig.omdat het zo duur is om ze n wasbeurt tegeven wast men ze niet. klaagt men erover dan krijg je "n antwoordt dat men krap in het matrieel zit ofzoiets.terwyl ze s< weekends met bosjes aan de kant staan te nietsen. een omweg van dom bezuinigen en meer niet. dit zegt ook syntuspersoneel.

Vrijdag 08 jul 2011 - 22:48:36
HansBeeker
HansBeeker
Er word wel gewassen. Heb in Winterswijk wel eens een busje gezien met een hogedrukinstallatie, waarmee de treinen werden schoon gespoten.

Laatst bewerkt door spiketrain op Zaterdag 09 jul 2011 om 15:56:38, reden: Passage over taalvaardigheid verwijderd.

Vrijdag 08 jul 2011 - 22:52:56
NS-APD
NS-APD
Twitter DB4055 Facebook Dave5126
Quote
thom (vr 08 jul 2011 21:20:57 somda.nl): Vind je dat nou echt lollig? t'Is gewoon onnodig afzeiken van Syntus volgens mij terwijl er gewoon een normale vraag gesteld wordt...
Het is en blijft echt gewoon lollig!
Syntus afzeiken, Syntus zeikt zich zelf dan af hoor.
De Machinist die de late reserve dienst heeft op zondag,
die is de enige die de 'buffels' kan wassen.
Maar de laatste tijd is er of een machinist die geen bevoegheid heeft voor de wasinstallatie of er moet een Lint naar Blerick toe.
Dus dan komt er ook niks van.
(Ik weet niet hoe dat met standplaats Winterswijk/Zutphen/Goor enz. zit)

En ja het is een normale vraag die er gesteld wordt, en ik geef daar antwoord op zoals elke Machinist zou doen bij Syntus!

Laatst bewerkt door NS-APD op Vrijdag 08 jul 2011 om 22:54:52

Werkzaam bij Arriva

Vrijdag 08 jul 2011 - 22:53:53
NS-APD
NS-APD
Twitter DB4055 Facebook Dave5126
@HansBeeker: Ja maar in Winterswijk mag het niet meer, ivm. milieuverontreiniging.

Werkzaam bij Arriva

Vrijdag 08 jul 2011 - 23:03:18
NS-APD
NS-APD
Twitter DB4055 Facebook Dave5126
Quote
edje (vr 08 jul 2011 21:34:00 somda.nl):
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 21:13:04 www.somda.nl): Ga er maar vanuit dat Syntus hem 1x per jaar wast
Syntus wast hun treinen normaal wel vaker hoor,
De lintjes van Almelo - Marienberg, bijvoorbeeld elke 2 weken.
Vaak op zondagmorgen.

Voor de DM'90 3436 is het een ander verhaal, op zondagmorgen wassen is alleen mogelijk voor 08:30, maar dan is er geen wasbaas op de wasmachine in Enschede.
Volgens mij zal er eerder gewassen worden na afloop van een rijdag.
Er wordt meestal op zondag gewassen, Een Machinist van Goor, die rijdt een aantal slagen op Hgl-Bh, en komt om 20:30 aan te Hgl,
En heeft dan tot 22:16 de tijd, om het stel te tanken, te wassen en om hem weg te zetten.

Werkzaam bij Arriva

Zaterdag 09 jul 2011 - 02:37:12
treintim
treintim
Nou kijk, antwoorden te over op mijn vraag, allen hartelijk dank.

Zaterdag 09 jul 2011 - 09:16:02
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Quote
HansBeeker (vr 08 jul 2011 22:30:44 www.somda.nl): Er rijden ook wel eens andere Buffels op de Grensland express.
Ja duh, weet ik ook wel, maar in principe wordt de 3436 ingezet vanwege zijn Grensland express kleuren.
Bij onderhoud of defecten, zal er een DM'90 van Syntus worden ingezet.


Zaterdag 09 jul 2011 - 10:55:00
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 22:53:53 www.somda.nl): @HansBeeker: Ja maar in Winterswijk mag het niet meer, ivm. milieuverontreiniging.
Waar wil je in Winterswijk een trein wassen? bij de plaatselijke tankstation

Het vuil wat op de lintjes zit, zit er allang muurvast op.
paar jaar geleden door Syntus zelf veroorzaakt, door in een periode waar de trein juist extra vuil wordt, niet te wassen.
Toen de Linten nog in Hengelo in onderhoud waren, werden ze, afhankelijk van hoe smerig en hoeveel tijd er nog was, regelmatig naar Enschede gereden door een Storingsmonteur om daar gewassen te worden.
Het is mij daar zelf al eens overkomen dat van een lint spontaan een spiegel (die ingeklapt was) eraf werd geslagen door de wasborstels.


Zaterdag 09 jul 2011 - 15:37:20
spiketrain
Moderator
spiketrain
Twitter Spiketrain Facebook frank.rijsdijk.5 Flickr spiketrain2008/
Spiketrain: off-topic bericht verwijderd.

Groet, Spiketrain

Zaterdag 09 jul 2011 - 23:10:01
kleine_man
kleine_man
In Arnhem wassen is ook wat moeilijk door de werkzaamheden. In Zutphen is er volgens mij ook geen wasgelegenheid.

Verder klopt het dat Syntus een materieel tekort heeft. Wassen is nu ff heel moeilijk. Nog een goede 18 maanden en dan is het gebeurd met de lintjes in Arnhem. Dan hebben ze stellen over

Wel een andere vraag: Hoe zit het met de bezetting? Zittie een beetje vol?

Zondag 10 jul 2011 - 01:26:58
thom
thom
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 23:03:18 somda.nl): Ga er maar vanuit dat Syntus hem 1x per jaar wast
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 21:13:04 www.somda.nl):
Er wordt meestal op zondag gewassen, Een Machinist van Goor, die rijdt een aantal slagen op Hgl-Bh, en komt om 20:30 aan te Hgl,
En heeft dan tot 22:16 de tijd, om het stel te tanken, te wassen en om hem weg te zetten.
Ja, wat wil je hier nu duidelijk maken?

Maandag 11 jul 2011 - 16:03:04
Geerrritt
Geerrritt
Quote
edje (za 09 jul 2011 10:55:00 somda.nl):
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 22:53:53 www.somda.nl): @HansBeeker: Ja maar in Winterswijk mag het niet meer, ivm. milieuverontreiniging.
Waar wil je in Winterswijk een trein wassen? bij de plaatselijke tankstation .
Als het goed is komt er een wasinstallatie in Winterswijk, er is een aantal maanden geleden in ieder geval een vergunning voor afgegeven als ik me niet vergis.

Maandag 11 jul 2011 - 16:22:19
treintim
treintim
Gisteren (zondagavond) even naar Hgl geweest met de trein en de Grensland Express was aardig vies. Deze werd na einde dienst afgerangeerd en klaargezet voor de volgende dag. De machinist vertelde me dat het stel voorlopig niet meer naar de wasstraat zal gaan, en dat ie normaliter woensdagavond na einde dienst (20:30) naar de wasstraat ging (maar dat gebeurt komende tijd dus niet meer). Het verhaal dat het stel op zondagavond gewassen wordt, kan dus even een streep doorheen.

Laatst bewerkt door treintim op Maandag 11 jul 2011 om 16:22:55

Dinsdag 12 jul 2011 - 16:14:58
mren
mren
Quote
kleine_man (za 09 jul 2011 23:10:01 www.somda.nl):

Wel een andere vraag: Hoe zit het met de bezetting? Zittie een beetje vol?
Veel reizigers van en naar OdZ, nu met prima IC-aansluiting in Hgl

Donderdag 06 dec 2012 - 16:00:32
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Zoals het er nu uitziet is het einde Grensland Express per december 2013 :
www.spoornieuws.nl
Bron: TC Tubantia van vanmorgen


Donderdag 06 dec 2012 - 17:55:51
bnv
bnv
Blijkbaar is men dus niet meer bereid vanaf december 2013 er nog geld in te stoppen. Jammer, maar.............

Optie 1: alsnog sponsors vinden. De Gemeente Oldenzaal heeft zich zeer zeker ingespannen dit project van de grond te krijgen maar als ik kijk naar de financiële situatie van de Gemeente Oldenzaal op dit moment..........en dan heb ik het nog niet eens over de andere deelnemers in dit project.
Optie 2: dienst laten vervallen
Optie 3: doortrekken Regionalzug Rheine-Bentheim naar Hengelo.(dat vereist bicourante stellen zoals die er ook moeten komen op Ah-Emmerik en verder mocht dat werkelijkheid worden).
Optie 4: De 140 serie Shl-Berlin Schlesischer Bahnhof ook in de toekomst laten stoppen en toegankelijk maken voor locaal verkeer Hgl-Odz-Bh, ook qua tariefstelling.