Mat 46 (273) sleept mat 54
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten
14-12-2007 20:37:44
elizabeth
elizabeth
Ik zag in de diensregelingen staan dat 273 de hondenkop van het NSM op zondag 16-12-'07 naar Blerick gaat slepen. Nou is mijn vraag: een tweetje mag toch geen tweetje slepen? Of is de hondenkop technies weer aan elkaar gemaakt en kan mee rijden? Want ik ga er een plaatje van maken en ben erg benieuwt. Daarna gaat de Jaap ook nog op de plaat. En misschien een 189.


jaapfan.
 

14-12-2007 21:04:09
train85
train85
Het is maar 1 deel van die 386, want het andere staat al in Blerick.  

14-12-2007 21:27:52
awhv-mcn
awhv-mcn
Waar is de andere bak die momenteel en morgen aan de 386 zit dan van?  

14-12-2007 21:35:38
webguy
webguy
Ik wilde net zeggen: wanneer is die halve bak dan naar Blerick gegaan?


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 


14-12-2007 21:35:51
train85
train85
Ik zeg dat 1 deel van de 386 meegesleept gaat worden en dat het andere deel al in Br staat, dus de 273 sleept 1 deel van de 386 mee naar Br. En als je goed kijkt als je Br uit gaat richting Nm dan zie je aan je linker kant aan het einde van de loods dat andere deel staan, voor uit richting Nm is dat aan het begin van de loods aan de rechterhand. Of de 252 moet daar staan al maanden, maar dan lijkt die al goed op de 386 qua kleur als ik het zo kan zien. Dan ga ik dus van de 252 uit die daar staat en dat de 386 in zijn geheel naar Br komt ben de enige die het fout heeft zo te zien.

Laatst bewerkt door train85 op 14-12-2007 21:39
 

14-12-2007 21:37:16
webguy
webguy
Ja, dat snap ik... Maar volgens mij zit zitten beide bakken gewoon aan elkaar...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

14-12-2007 21:50:17
Somda
Somda
Als het om een "halve" trein gaat zou het mogen.
Als het om een "hele" trein gaat mag het volgens mij niet.
Dat ze daar de 273 voor gaan gebruiken.Kan die 1200 dat niet trekken?
Paar remwagens,koppelwagen er tussen en gaan met die kiwi.
 

14-12-2007 21:54:46
thom
thom
Quote
train85: Ik zeg dat 1 deel van de 386 meegesleept gaat worden en dat het andere deel al in Br staat, dus de 273 sleept 1 deel van de 386 mee naar Br. En als je goed kijkt als je Br uit gaat richting Nm dan zie je aan je linker kant aan het einde van de loods dat andere deel staan, voor uit richting Nm is dat aan het begin van de loods aan de rechterhand. Of de 252 moet daar staan al maanden, maar dan lijkt die al goed op de 386 qua kleur als ik het zo kan zien. Dan ga ik dus van de 252 uit die daar staat en dat de 386 in zijn geheel naar Br komt ben de enige die het fout heeft zo te zien.

Ik weet niet wat je nou wilt bereiken maar je spreekt jezelf nu gewoon tegen %03%
Als je het niet weet, zeg dan gewoon niks want hier help je niemand mee...

Wat jij in Br ziet is idd gewoon de 252 die daar al staat sinds ie ooit in Blerick geraakt is. De loods waar hij staat is dan ook van de Stibans.

Beide bakken van de 386 staan gewoon in de HTMU en nergens anders.

Laatst bewerkt door thom op 14-12-2007 22:04
 

14-12-2007 22:09:27
train85
train85
Ok ben overtuigd.  

14-12-2007 22:14:17
webguy
webguy
Geniet er nog maar effe van, de 252 zal er niet al te lang meer staan De loods waar het NSM materieel (grotendeels) staat is die grijze loods, meer riching de sporen naar Eindhoven.

Laatst bewerkt door webguy op 14-12-2007 22:14


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

14-12-2007 22:55:19
dh3201
dh3201
Quote
thom: Beide bakken van de 386 staan gewoon in de HTMU en nergens anders.

Precies, toen ik daar vorige maand was (geheel legaal overigens), stonden beide bakken van de 386 in de HTMU.
Zover ik kon zien waren beide bakken gewoon tegen elkaar gezet en vervolgens de vouwbalgen gekoppeld. Hopelijk controleren ze de mechanische koppeling eerst voordat ze het stel zondag naar buiten trekken %08%


Shqiperise-lopers?
 

15-12-2007 00:05:27
fermon
fermon
Dus een zelfstandig rijdende 386 is voorlopig uitgesteld? %04%  

15-12-2007 00:19:06
dh3201
dh3201
Een kwestie van de bakken koppelen, alle slangen en leidingen doorkoppelen en testen en ATB inregelen en gaan met die banaan, ehm kiwi %08%

Laatst bewerkt door dh3201 op 15-12-2007 00:19


Shqiperise-lopers?
 

15-12-2007 00:34:32
thom
thom
Quote
dh3201: Precies, toen ik daar vorige maand was (geheel legaal overigens), stonden beide bakken van de 386 in de HTMU.
Zover ik kon zien waren beide bakken gewoon tegen elkaar gezet en vervolgens de vouwbalgen gekoppeld. Hopelijk controleren ze de mechanische koppeling eerst voordat ze het stel zondag naar buiten trekken %08%

t'Is toch niet voor niks een harmonica vouwbalg
 

15-12-2007 10:17:42
Kameeltje2
Kameeltje2
Das weer heerlijk kort door de bocht. Alsof het een modeltreintje is waar een paar draadjes van loszitten.  

15-12-2007 12:53:41
thieskes
thieskes
ik ben nu verward aan het raken over deze drgl
aan de ene kant lees ik van somige mensen hier dat het maar een halve trein is die gesleept wordt maar volgens andere kan dat niet
etc

wie kan het mij (beginnend spotter) duidelijk maken wat er morgen te helmond voorbij komt


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

15-12-2007 13:13:52
webguy
webguy
Er komt morgen een heel treinstel voorbij: met twee bakken.

Laatst bewerkt door webguy op 15-12-2007 13:14


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

15-12-2007 14:29:52
seinhuis
seinhuis
Er is net gezecht dat dat niet mag! (of er moet een plan T aan vast zitten)  

15-12-2007 14:35:20
webguy
webguy
Ik weet het ook niet, maar het lijkt mij dat dat bij Plan V inderdaad de regel is. Dit is echter museummaterieel en de omstandigheden zijn anders: er zitten ook geen reizigers in de trein. Verder zullen zij echt wel weten wat niet en wat wel mag. Een ander voorbeeld is de Kameel die door een 1800 wordt getrokken met een koppelboom: in normale dienst had dat waarschijnlijk nooit gemogen... Er is een groot verschil tussen reizigersdienst en overbrengingen.

Laatst bewerkt door webguy op 15-12-2007 14:36


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

15-12-2007 14:39:56
Jack5812
Jack5812
Een plan T is onmogelijk vanwege de plaatsing van de koppeling. In de drgl staat 273 sleept 386. Dit is in mei 2005 ook al eens gedaan, dus ik zie het probleem niet.
Gr Jack
 

15-12-2007 16:19:15
elizabeth
elizabeth
Nou ga ik er van uit dat 273 de hondenkop niet sleept, maar dat hij gewoon mee rijd. Maar dat de 273 er voor staat lijkt voor mij te betekenen dat de ATB niet ingeregeld is. Want dan is het sleepprobleem opgelost en verklaart waarom 273 er voor staat. Maar ik zie het verder morgen wel en laat me verassen.


jaapfan.
 

16-12-2007 12:55:34
mich
mich
De hondekop wordt gewoon gesleept, hij is namelijk niet toegelaten. Hij kan wel zelf rijden, maar dat mag simpelweg niet. De 273 kan dat prima trekken overigens.  

16-12-2007 13:20:58
webguy
webguy
De Hondekop is niet rijvaardig


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

16-12-2007 13:29:51
lykele
lykele
Waarom zou de een de ander niet mogen slepen? De stellen zijn toch zeker berekend op het slepen van een ander stel in geval van een defect oid?
Het grootste vermogen gaat op aan luchtweerstand en niet aan gewicht. Dus technisch gezien is er geen probleem.


OT: een ICM-III heeft eens een ICM-IV en III van de brug bij akkrum weggehaald. Ging niet van een lijen dakje, maar dat is wel meer dan 3x zn eigen.
 

16-12-2007 13:40:49
broek53
broek53
Je hebt mogen en mogen Waar hierboven veel aan gerefereerd wordt, is een oud NS-voorschrift (de BTD, als ik mij goed herinner) waarin het aantal te slepen bakken was opgenomen. De vuistregel voor het oude stroomlijnmaterieel was dat op 2 bakken 1 bak meegesleept mocht worden. Die regel was gebaseerd op het meeslepen van bakken in de (min of meer) normale dienst, zoals met Pecs en met DE-stellen die door E-stellen meegenomen werden. Dat was en is verder geen veiligheidsissue (beremming is iets anders, daar gaat het nu niet over). Het ging er met die tabel eigenlijk alleen om dat er op tijd gereden kon worden en dat de rijweerstanden niet te zwaar belast zouden worden. Dat laatste is iets waar je met een stel als de 273 wel rekening mee moet houden, maar zolang je niet voortdurend aan het optrekken bent, is er niets aan de hand. Qua trekkracht kan zo'n stel het best hebben.  

16-12-2007 13:52:43
mich
mich
Quote
lykele: Het grootste vermogen gaat op aan luchtweerstand en niet aan gewicht. Dus technisch gezien is er geen probleem.


Dat is juist precies andersom. Het grootste vermogen gaat op aan het optrekken dus het gewicht op snelheid krijgen. Luchtweerstand voor een trein is dermate weinig dat een GTW met 2% tractie op snelheid blijft, en 100% gebruikt om op te trekken.
 

16-12-2007 14:22:12
kevinevers
kevinevers
zo te zien reed dit transport te vroeg. Ik sta nu in br op het station. De de1 41 staat voor de loods.  

16-12-2007 14:29:15
admin
Moderator
admin
Jammer voor al die hobbyisten die tussen 12 en 13 op de kop van spoor 11/12 stonden. Ja, ik stond er ook een uur lang te koukleumen


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

16-12-2007 14:29:33
spiketrain
Moderator
spiketrain
Dat kan kloppen, want die wordt door de 273 opgehaald.%08% Zie ook Opvallende Dingen van vandaag...


Groet, Spiketrain
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


16-12-2007 14:40:58
broek53
broek53
Quote
admin: Jammer voor al die hobbyisten die tussen 12 en 13 op de kop van spoor 11/12 stonden. Ja, ik stond er ook een uur lang te koukleumen
Hij was toch niet te vroeg, maar juist een uur te laat?
 

16-12-2007 14:52:15
superboer
superboer
Uur te laat inderdaad. Kwam zojuist(14:49) door Hmh richting Br


Garantie tot aan de voordeur.
 

16-12-2007 14:54:20
admin
Moderator
admin
He jammer, zijn we net een paar minuten te vroeg weggegaan


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

16-12-2007 14:56:19
thieskes
thieskes
heb hem ook te helmond gemist omdat tie zo laat was
was om 14:40 gegaan
ook een paar minuutjes te vroeg dus


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

16-12-2007 14:57:13
thieskes
thieskes
enig idee iemand over de terugrit?
wordt deze ook met +60 gereden of doen ze gewoon heel hard doorwerken in blerick zodat ze op tijd terug kunnen?


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

16-12-2007 14:59:34
kevinevers
kevinevers
foutje van mij dus. Ik dacht dat die 41 ook mee naar br kwam  

16-12-2007 15:00:57
salieri
salieri
Quote
admin: He jammer, zijn we net een paar minuten te vroeg weggegaan
Wet van Murphy%04%
 

16-12-2007 16:07:36
riktrain
riktrain
koukleumen in Wdb was de moeite waard  

16-12-2007 17:09:32
daan1714
daan1714
En om 13.24 passeerde het konvooi Htn, onderweg naar Br dus.  

16-12-2007 21:30:48
seinhuis
seinhuis
Quote
admin: Jammer voor al die hobbyisten die tussen 12 en 13 op de kop van spoor 11/12 stonden. Ja, ik stond er ook een uur lang te koukleumen

Ik had die trein wel gezien, werk in de burger king, en heb dus een mooie uitzicht (en lekker warm)%08% .

Jammer dat ik niet lang van kon genieten, het werk gaat door.
 

16-12-2007 21:40:36
spotter
spotter
trein 828358 kwam met +65 door Ht op weg naar ut  

16-12-2007 22:57:34
dh3201
dh3201
Koukleumen bij Nuenen was wel de moeite waard. De wachttijd werd nog opgevuld door een paar leuke cargootjes.


Shqiperise-lopers?
 

17-01-2008 20:58:41
timtrein
timtrein
Quote
webguy: De Hondekop is niet rijvaardig
De vorige keer dat 'ie "gesleept" %08% werd was 'ie dat ook niet...
 

17-01-2008 21:00:10
mark
mark
Mark: Tim, zou je wel op de datums willen letten? Dit is een nogal nutteloze topic-kick...