23-05-2008 10:24:14 | ||
---|---|---|
mich
|
Zie: https://www.somda.nl/www/nieuws/143/#1 Dus alleen de 1251 1254 en 1255. De 1255 kan er weer even tegenaan als het goed is. Overigens wordt de 6702 nog WEL gebruikt, in tegenstelling tot wat somda beweert. Laatst bewerkt door mich op 23-05-2008 10:29 |
23-05-2008 10:32:50 | ||
---|---|---|
zugchef
|
1254 is defect btw, is ook pas 10x gemeld hier en op div. andere fora |
23-05-2008 10:33:56 | ||
---|---|---|
mich
|
Dat is niet correct, deze is weer gemaakt en rijdt weer. Zie maar: http://www.robvanderwoude654.fotopic.net/p50320593.html (Met dank aan Rob) Laatst bewerkt door mich op 23-05-2008 10:38 |
23-05-2008 11:22:20 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Foto is van 10 mei. Controleer eerst de feiten voordat je wat zegt. Edit door admin: we gaan hier respectvol met elkaar om |
23-05-2008 11:40:40 | ||
---|---|---|
roelli
|
De 1255 is idd in Blerick geweest. De lok is voorzien van 1 nieuwe tractiemotor en is zonder de 6702 terug gereden. Roel op het Veld |
23-05-2008 12:20:30 | ||
---|---|---|
magnus
|
QuoteDe 6702 kan alleen nog los worden ingezet (bv. om een 1200 te duwen). De loc is niet meer in staat om een trein te trekken (ook niet in combinatie met een 1200). Laatst bewerkt door magnus op 23-05-2008 12:24 |
23-05-2008 15:44:28 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
1254 staat op rtng door defecte rijrichtingwals en is al het goed is dinsdag weer inzetbaar, heb er vandaag trouwens in het kader van opleiding wagenmeester onderhoud aan mogen verrichten. de 6703 voor is nu de enige nog rijdende 6700. 6701 en 6705 staan idd op Rtng aan de kant. GreetZ Arie Laatst bewerkt door Arjen-V op 23-05-2008 15:44 |
23-05-2008 18:36:41 | ||
---|---|---|
ov_wijzer
|
Quote In dienst momenteel alleen de 1251, en mogelijk de 1255 weer. 1252 is al een half jaar defect en de 1254 sinds van de week ook. Edit: sorry nieuwe pagina nog niet gezien. Laatst bewerkt door ov_wijzer op 23-05-2008 18:38 |
23-05-2008 19:03:30 | ||
---|---|---|
ijsm
|
En de 6702 zou als instructieloc gebruikt moeten gaan worden. |
23-05-2008 22:45:08 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dan weet Arie vast ook wel wat er met de 6705 aan de hand is |
23-05-2008 22:50:33 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
ja stuk net als de rest van de 6700 |
23-05-2008 22:53:02 | ||
---|---|---|
timtrein
|
"Stuk". Ja, zover waren we al |
24-05-2008 14:16:54 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
De 6705 heeft een defecte motor. |
24-05-2008 19:52:51 | ||
---|---|---|
timtrein
|
We komen al iets verder, maar nog niet specifiek genoeg |
26-05-2008 09:07:54 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Ik krijg steeds meer de indruk dat de 1200'en nu echt op zijn. En dat het snel afgelopen is ben ik ook heel bang voor. Ik ga ze denk ik een weekje spotten, nu het nog kan. |
26-05-2008 16:44:48 | ||
---|---|---|
teus-baars
|
1255 en 6703 stonden zondag nog te Lw |
26-05-2008 17:17:48 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Klopt, die hebben vandaag een extra Lw-shuttle gereden naar de Maasvlakte |
26-05-2008 21:05:29 | ||
---|---|---|
rail4marce
|
Dus alleen de 1251,1252 en 6703 doen het nog.Dat is wel bedroevend weinig. Ze kunnen ze er beter nu uit halen dan kunnen ze mooi naar een museum. Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P |
26-05-2008 21:07:10 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
fout de 1251, 1254 en de 1255 en de 6703 doen het nog zoals al eerder was gemeld. |
26-05-2008 21:50:50 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Volgens mij hebben we al een 1201 en een 1202... Laatst bewerkt door thom op 26-05-2008 21:51 |
26-05-2008 23:51:06 | ||
---|---|---|
brugger
|
hoe meer zielen hoe meer vreugd%08% |
26-05-2008 23:57:18 | ||
---|---|---|
thom
|
*zucht...* mensen zijn ook nooit tevreden... Ik zie dit staks al voor me als de 6400 buiten dienst gaan.. |
27-05-2008 04:05:44 | ||
---|---|---|
willy84
|
Quote Nieuw in de zin van gewisseld uit een ander, plukstel, of iets anders? |
27-05-2008 11:31:24 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Het zal mij benieuwen of komende zaterdag de 60263 met een 1200 word gereden, i.v.m. de omlijding via Gn. |
27-05-2008 11:45:20 | ||
---|---|---|
jeepee
|
Waarschijnlijk zal dat weer met de MCRE 513-9 gebeuren. Was bij de vorige omleidingen via Gn ook zo. Sterker hij wordt vandaag al met de 513-9 gereden |
27-05-2008 12:31:49 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Nouja, je hebt 4 d-locs (5811, 5812, 5814 en 513-9) die het werk zaterdag kunnen verrichten. 1 voor de 60244, 1 voor de 60263 en 1 voor de 60267. |
27-05-2008 12:42:24 | ||
---|---|---|
jeepee
|
Klopt, maar ik vermoed dat de 513-9 op 60263 zit en een 5800 op de 60267 en 60244. Magoe dat is een compleet ongefundeerde gok, alleen berust op ervaringen uit het verleden |
27-05-2008 13:22:49 | ||
---|---|---|
maxime
|
Quote Beter dat ze die ACTS locs dus gewoon kaalgeplukt worden tbv de al bestaande locs. Je kan alles wel bewaren, maar waar laat je het en wie moet het onderhouden?? Veel bewaren heeft ook zn nadelen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-05-2008 15:14:58 | ||
---|---|---|
rail4marce
|
Van de 4 1200 van acts op dit moment zouden er 2 naar museums gaan en 2 van acts blijven voor een eigen museum toch? Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P |
27-05-2008 15:33:52 | ||
---|---|---|
Somda
|
Ik heb begrepen dat de 2 1200 loc's die blijven bij ACTS in eerste instantie op reserve blijven staan. Laatst bewerkt door Somda op 27-05-2008 15:40 |
27-05-2008 18:44:32 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteDer waren ook 130 exemplaren van de 2400/2500. En hoeveel zijn er daar van nog in Nederland? Juist ja, 3. Nummer 4 wacht nog steeds om overgebracht te worden vanuit Frankrijjk. |
27-05-2008 18:57:31 | ||
---|---|---|
brugger
|
2.5 want 2530 vind ik nou niet echt een standaart 2400-2500. |
27-05-2008 19:01:46 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Nee, en die is alleen bewaard gebleven doordat de Fransen 'm toch niet wilden hebben. |
27-05-2008 21:41:01 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Er zou ook een 2400 uit Frankrijk naar Nederland komen, is daar al wat meer over bekend? |
27-05-2008 21:43:35 | ||
---|---|---|
ijsm
|
1252 en 6702 vandaag nog altijd op de Kfh. |
27-05-2008 21:46:34 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De 2412 wacht al maaaaanden tot er wat geregeld kan worden met transport, daar zitten wat dingen tegen. Maar dit gaat over ACTS |
28-05-2008 00:16:13 | ||
---|---|---|
stefanuzz
|
Testritten met een 189'er volgens Railcolor.. Vannacht en morgen twee Lw-shuttles volgens RR. Vliegen die 1250 locs er nu dan echt snel uit? |
28-05-2008 00:22:25 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Om dan nog even een afsluitende off-topic post te doen, dat ik de serie 6400 noemde was natuurlijk ff een gekke vergelijking maar ik had er wel degelijk een bedoeling mee want 4 locs van zo'n serie als bv 2400 is toch meer dan zat ook? Zo ook met de 1200'en van ACTS... Er zijn er nu al twee van deze serie bewaard, dat is toch eigenlijk wel genoeg? Je kunt ze wel allemaal willen bewaren, maar die machines hebben ook onderhoud nodig en daar heb je wel wat voor nodig. En dan bedoel ik nieteens keiharde euro's, maar in werkwillende handen... Momenteel staan er complete emplacmenten vol met spoorwegmaterieel van veel grotere waarde dan zo'n 1200 gewoon weg te roesten omdat er gewoon geen handen voor zijn om er wat mee te doen... Kun je je dan niet afvragen of je daar niet beter die moeite in kunt steken? Ik weet ookwel dat er ACTS's machines bewaard zullen worden, daar kan iedereen zijn klok op gelijk zetten, maar eerlijk gezegd hoeft het van mij niet zozeer... |
28-05-2008 19:00:31 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Quote Die loc's gingen, naast dat ze geen oneindig leven hebben, toch vooral aan de kant omdat de ATB was verouderd, en niet geschikt was voor een in de toekomst geplande aanpassing hieraan? |
28-05-2008 20:15:48 | ||
---|---|---|
2296
|
Het maakt niks uit dat de ATB verouderd is. Ook NSR heeft het zelfde soort ATB er nog steeds in zitten en dat blijft er ook inzitten.%07% |
28-05-2008 21:27:44 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ach ja, van de 150 2200'en zijn er ook maar 11 bewaard.... Shqiperise-lopers? |
29-05-2008 22:10:30 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
In welke treinen kan ik de 1200 nog verwachten? |
29-05-2008 22:14:53 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Co2 in ieder geval. |
29-05-2008 22:21:34 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Meestal de Coevorden (1 en 2), en soms de Lw-shuttle |
30-05-2008 17:22:32 | ||
---|---|---|
gertjan
|
QuoteHelaas, op een 1200 kunnen niet de maatregelen voor ATB+ getroffen worden. Daarom willen ze er vanaf. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
30-05-2008 17:56:37 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Zou de hoogbejaarde leeftijd van de locs hier ook geen rol spelen? Gr Jack |
30-05-2008 20:37:27 | ||
---|---|---|
ov_wijzer
|
Quote Tja, de 513-9 valt dit weekend in ieder geval al af. Vandaag is de Vdm2 shuttle gereden door de 1254+6702 (!) en de Lw shuttle door de 1251+6703. Ben erg benieuwd wat er dus morgen allemaal rijdt.... Wel opvallend dat de 6702 de afgelopen week steeds weer mee doet..... |
30-05-2008 22:55:51 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ja, want dat barrel stond al een hele tijd aan de kant (gaar). |
30-05-2008 23:04:47 | ||
---|---|---|
jeepee
|
QuoteTja, toen ik dit poste, was de 513-9 nog niet kaput he |
31-05-2008 17:46:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Die aanpassingen voor ATB-vv kunnen naar mijn weten wel degelijk uitgevoerd worden in dat type ATB kast, alleen fase 1 was volgens mij niet meer te redden. |
31-05-2008 18:57:55 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Zie je wel dat ze het doen%08% |
31-05-2008 19:30:36 | ||
---|---|---|
ijsm
|
Ach, misschien werd de 6702 alleen overgebracht... @de rest: de 513-9 heeft maar een relatief klein defect, dus die is binnenkort ook weer terug. |
04-06-2008 19:07:28 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Quote Vandaag weer de 1251+6703 in de Lw-shuttle (die even na negenen uit Lw vertrekt). |
05-06-2008 10:14:08 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Vandaag om 8.06 hing ACTS 1255 achterop een containertrein die in Acht werd gerangeerd door de 7104...%02% |
05-06-2008 18:53:07 | ||
---|---|---|
Damian
|
Quote De 1255 hing waarschijnlijk alleen tijdens het rangeren achterop. Want een 1200 achterop in een container-shuttle was altijd 'not done' bij ACTS. Omdat de kans op vaste remmen achterin de trein het grootst is en de gietijzeren gebandageerde wielen van de 1200 daar heel erg gevoelig voor zijn had men een paar jaar geleden besloten toen de zoveelste 1200 met verschoven wielbanden binnen kwam dat een 1200 niet meer achterop mocht |
05-06-2008 19:22:05 | ||
---|---|---|
1309_ban
|
Quote Aanpassingen voor Fase 3 zijn zeker mogelijk, word ook uitgevoerd. De vraag is alleen of ACTS er nog die hoeveelheid geld in wil stoppen om dit in te bouwen. En fase 1 ombouwen zal echt niet meer lukken, fase 1 geeft het bij mijn weten al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer. Wel interesant wat er met fase 2 staat te gebeuren, of dat wel nog toegestaan is, of aanpasbaar is. Laatst bewerkt door 1309_ban op 05-06-2008 19:22 |
05-06-2008 19:27:30 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteIk kan me er iets bij voorstellen. Ik heb het echter wel al eens gezien, in mei 2004 in Veendam. Maar misschien dat ze er voor korte stukken wat minder aan tillen... Laatst bewerkt door timtrein op 05-06-2008 19:27 |
05-06-2008 21:31:11 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Die 2215 toen ie nog in dienst was [wel NSM tijd uiteraard] deed anders doodleuk pling, tring en psssst enzo ... Maar daar zal allicht wat anders in moeten nu... Laatst bewerkt door thom op 05-06-2008 21:31 |
06-06-2008 00:20:51 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Welk actief materieel (niet museaal) is nu nog voorzien van fase 2? Shqiperise-lopers? |
06-06-2008 00:26:00 | ||
---|---|---|
thom
|
Uberhaupt, is er ergens een lijstje met wat waarin zit? |
06-06-2008 08:40:15 | ||
---|---|---|
1309_ban
|
Quote Actief materieel is er niet meer met ATB fase 2, alleen fase 3 of hoger. Fase 2 zit bij mijn weten alleen nog in de 1100 en 2200, waarbij bij de 1100 de mogelijkheid om de remdwang uit te schakelen volgens mij verwijderd is. Een lijsje van wat waar in zit is er volgens mij niet van, diegene die er aan werken weten wel wat waar in zit, en voor de machinist maakt het ook niet echt uit. |
06-06-2008 09:13:58 | ||
---|---|---|
teus-baars
|
QuoteTussen Gn en Veendam zie ik geen 'waslijn' hangen en ik lees ook wel eens dat zo'n duo zelfstandig een slagje Veendam maakt, dus trek je conclusies mbt de 6702%05% Daarnaast wat moet defect ACTS-mat. in Vdm of On Laatst bewerkt door teus-baars op 06-06-2008 09:15 |
13-07-2008 23:16:02 | ||
---|---|---|
ov_wijzer
|
FF een vraag, ik wil graag de 6700's nog proberen vast te leggen, dus niet zonder de 1200 voorop. Iemand enig idee of dit kan in Leeuwarden aldaar bij het rangeren? Ik heb weleens een foto gezien van een 6700 die aan het rangeren was bij de oude sporen richting Stiens. Is dit nog steeds zo? En hoelaat zou ik daar dan moeten staan als we even de 60263 nemen die normaal gesproken om 9:09 uit Leeuwarden vertrekt? |
14-07-2008 22:10:46 | ||
---|---|---|
Damian
|
Volgens mij is de 6700 alleen 'los' te spotten op de vroege ochtend van di t/m za in Lw. Op maandagmiddag komt er ook een shuttle uit Amsterdam en moet vervolgens uitgerangeerd worden alleen wordt deze trein steeds vaker getrokken door een Class58 of 66. Het is overigens niet toegestaan voor de 6700 om 'alleen' te rijden op het Nederlandse spoor i.v.m het ontbreken van ATB. Alleen op prive spoortjes en rangeerterreinen zoals de Kijfhoek kan je de 6700 wel eens 'los' aantreffen omdat het toch allemaal 40 KM gebied is. |
14-07-2008 23:50:20 | ||
---|---|---|
plaid
|
Tot een uur of 8.00 heb je wel kans een 6700 rangerend aan te treffen bij de sporen die je zelf al noemde. Momenteel zijn ze vlot klaar met rangeren mede door een extra setje wagens wat overdag al beladen wordt... |
06-08-2008 19:15:10 | ||
---|---|---|
plaid
|
1255 en ook 6705 staan nu (17.00 u) nog te Lw. Containers vanmorgen blijkbaar wel vertrokken. Voor de 1255 staat een vlag in het spoor. Dat lijkt me niet zo'n goed teken.. |
15-08-2008 17:15:48 | ||
---|---|---|
ov_wijzer
|
Iemand enig idee wat de 1255 mankeert? Aan de spots te zien staat hij nu nog in Lw..... |
15-08-2008 17:24:11 | ||
---|---|---|
lucky
|
Zie opvallende dingen. |
15-08-2008 19:29:24 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Wat voor datum? Zet dan a.u.b. zinvolle info neer. De 1255 schijnt een oververhitte aspot te hebben gehad. Hierdoor kan de loc niet meer rijden, en staat hij (nog steeds) aan de kant te Lw. |
15-08-2008 19:36:41 | ||
---|---|---|
lucky
|
De persoon heeft het topic gevonden, dus de informatie was zinvol genoeg in dit geval. |
24-07-2009 00:27:55 | ||
---|---|---|
ns1700
|
ik kom geregeld in den bosch en daar staan nu(laatste keer dat ik er was) 3 1250 ers terzijde bij het oude PTT emplacement. en volgens mij staan ze daar(helaas) alleen maar te wachten op de sloper De 1250ers staan er al sinds begin 2009 alleen maar op een zijspoor, vandaar. Laatst bewerkt door ns1700 op 24-07-2009 00:31 |
24-07-2009 00:31:12 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
locs staan er al een tijdje, de enige nog reeds in dienst zijnde 1200 is de 1251 welke regelmatig voor de Coevorden-shuttle is te vinden. Zie voor verdere info ook rolandrail.net GreetZ Arie |
24-07-2009 09:24:16 | ||
---|---|---|
jbt
|
Quote Voor zover ik mij kan herinneren is bij de komst van de 1250ers bij ACTS destijds uitgemaakt dat te zijner tijd bij afvoer twee locs in eigendom overgaan naar de heren die destijds de locs 'voor de poorten van de hel' (de sloper dus) hebben weggesleept. Is het verder niet een suggestie om - in plaats van sloop - een van de (overige) locs ter beschikking te stellen als ambassadeur voor Nederland in het Bahnpark Augsburg im Rundhaus Europa? Hier ontstaat een bijzondere collectie van locomotieven die kenmerkend zijn voor ieder deelnemend Europees land. De 1200-en zijn in Europa uniek. Als Nederlandse loc kan ik mij eigenlijk geen betere vertegenwoordiger voor ons land voorstellen. Laatst bewerkt door jbt op 24-07-2009 09:31 |
24-07-2009 10:05:40 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Ik heb geluiden gehoord dat de 1211 die kant op zou gaan. Overigens is de verwachting dat geen van de 1250'en richting sloop gaat. ---- Bezoek ook eens http://www.raymondkies.nl |
25-07-2009 08:02:47 | ||
---|---|---|
icetha
|
edit door admin: de in dit bericht geplaatste foto is helaas vanaf een illegale locatie gemaakt en derhalve niet toegestaan op Somda. Laatst bewerkt door admin op 25-07-2009 09:11 |
24-09-2009 18:09:54 | ||
---|---|---|
pantha1444
|
Is de 1251 NU buitendienst gesteld?? want hij is al anderhalve week niet meer gespot, en ik heb gehoord dat die buitendienst is.., kan iemand dat bevestigen? |
24-09-2009 18:46:10 | ||
---|---|---|
treintim
|
Nee, waar baseer jij het op dat die anderhalve week niet meer gespot is? Als je even op Rolandrail.net zoekt kom je erop uit dat de loc gisteren en afgelopen maandag nog gespot is. (zie: http://forum.rolandrail.net/search.php?keywords=1251&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken) Onnodige bezorgdheid. |
24-09-2009 18:50:43 | ||
---|---|---|
MDDM
|
De 1251 heeft afgelopen nacht nog gewoon zijn werk gedaan.Nog niet buiten dienst dus.%08% Gr Joop mcn Lls |
24-09-2009 21:59:46 | ||
---|---|---|
mat64
|
heb hem gister inderdaad nog in de avond op amf gespot 1251+6705%08% |