Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

ACTS 1200's

Zondag 09 dec 2007 - 18:36:40
ov_wijzer
ov_wijzer
Voor mijn Foto collectie wil ik graag nog Foto's maken van de ACTS 1251, 1252 en 1255. De 1254 heb ik al wel op de Foto staan. Kan iemand mij helpen waar ze het meeste te vinden zijn? Ik woon in de buurt van Hilversum dus dat zou het makkelijkst zijn. Ook las ik laatst dat de 1252 defect was geraakt in de buurt van Rotterdam, rijdt deze inmiddels al wel weer? Alvast Bedankt voor de hulp!

Zondag 09 dec 2007 - 18:39:16
ruysdael
ruysdael
Je kunt ze vinden in de Co2-shuttle, deze komt langs Hvs. In de oude DRGL vertrok deze elke vrijdag om 11.50 vanaf Hrp... hoe dat nu is?

Zondag 09 dec 2007 - 18:39:34
webguy
webguy
Ik zou zeggen: houd de drgl-en in de gaten...

Laatst bewerkt door webguy op Zondag 09 dec 2007 om 21:51:01

Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!

Zondag 09 dec 2007 - 19:38:38
Arjen-V
Arjen-V
zou ze op amf op wachten als je geluk heb kruisen daar twee treinen elkaar met beide 1250 voorop. leeuwardershuttle en tegentrein.

En de coevoerder shuttle die zoals eerder gemeld op vrijdags rijd ook door amf

GreetZ Arie

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Zondag 09 dec 2007 - 19:51:25
treinfan
treinfan
voor de afglopen drgl heb ik hier wat tijden wanneer een ACTS-1200 met containertrein door moet komen door hvs, als deze op tijd rijdt:

13.03->amf: trein 60223, 1200+cont, herkenbaar aan OOCL en NYK containers
13.56->cmb: trein 60263, 1200+6700+cont. mix
14.03->amf: trein 60221, 1200+cont.

In de nieuwe dienstregeling zouden de tijden niet veel moeten verschillen

Laatst bewerkt door treinfan op Zondag 09 dec 2007 om 19:51:52

[Bezig met laden...]

Zondag 09 dec 2007 - 20:57:12
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Quote
ov_wijzer: Ook las ik laatst dat de 1252 defect was geraakt in de buurt van Rotterdam, rijdt deze inmiddels al wel weer? Alvast Bedankt voor de hulp!
1252 is toen zwaar rokend uit de tunnel gekomen, nadat hij op een ongunstige plek voor een rood sein was terecht gekomen.


Zondag 09 dec 2007 - 21:14:57
ov_wijzer
ov_wijzer
Maar is er nog iets bekend wat er nu met de 1252 gaat gebeuren?

Zondag 09 dec 2007 - 21:16:47
Arjen-V
Arjen-V
naar wat ik begrepen heb was het een kwestie van een paar nieuwe zekeringen en daarna weer in dienst, maar vertrouw me daar niet 100% op.

GreetZ Arie

Zondag 09 dec 2007 - 22:00:40
bruno
bruno
Youtube trainspotterzwd Flickr spoorpunt
Ik denk eerder nieuwe rijweerstanden

Zondag 09 dec 2007 - 22:08:24
edje
edje
Flickr spoorkeerl
dat denk ik ook
plus paar nieuwe kabels, en misschien ook wel een paar tractiemotoren
Als het alleen zekeringen waren, dan was het ding allang in dienst geweest


Zondag 09 dec 2007 - 22:21:24
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
En hopelijk overbodige info, maar welke loc voor welke trein zit kan bij ACTS nog weleens wisselen (zoals bij wel meer vervoerders). Kijk er dus niet raar van op als er ineens een andere loc voorzit. Verder zijn de dienstregelingen (TDR) te vinden op het uitstekende www.rolandrail.net

Maandag 21 jan 2008 - 21:53:30
ov_wijzer
ov_wijzer
Weet iemand of de 1252 alweer rijdt of dat ie niet meer wordt hersteld? De dagen worden nu snel weer langer dus ik wil er binnenkort een keer achteraan.....

Maandag 21 jan 2008 - 22:03:05
jbt
jbt
Flickr BartGrunewold
In het verlengde hiervan. Ik zag vandaag de 1254 met een ACTS 6700 bij Voith in Blerick staan. Weet iemand hier iets meer van?

Dinsdag 22 jan 2008 - 13:14:37
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Een heel klein beetje meer maar, ze stonden er gister ook al en Voith doet in Br ook onderhoud voor andere bedrijven dan Veolia alleen.

Dinsdag 22 jan 2008 - 14:44:32
webguy
webguy
Inderdaad: Veolia Cargo komt daar ook en ik hoorde iets over twee DM'90 met schermen die richting Blerick zouden moeten gaan... (NS-R, NSFS of Syntus weet ik niet)

Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!

Dinsdag 22 jan 2008 - 22:04:54
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
ACTS laat onderhoud aan hun locs bij de SSN en de VSM uitvoeren, het kan best zijn dat daar op dit moment geen capaciteit is en dat er nu uitgeweken wordt naar Blerick.

Dinsdag 22 jan 2008 - 22:07:26
broek53
broek53
Bericht uit ACTS-kring is dat de 1254 hersteld zal worden (waarbij de zegsman niet wist of dat bij Voith gebeurt, maar dat zal dan wel). Bericht 2 is dat de 1252 nu helemaal stuk zou zijn en niet meer hersteld zal worden. Al met al reden om snel over te gaan tot het leasen van Traxx-locs.

Dinsdag 22 jan 2008 - 22:50:34
rob_ehv
rob_ehv
Deze ging de 21e ook door eindhoven
www.robtreinsite.fotopic.net &
www.robtreinsite.fotopic.net

robq

Woensdag 23 jan 2008 - 01:29:35
thom
thom
Quote
taigagaai: ACTS laat onderhoud aan hun locs bij de SSN en de VSM uitvoeren, het kan best zijn dat daar op dit moment geen capaciteit is en dat er nu uitgeweken wordt naar Blerick.
Volgens mij is het meer zo dat ze de locatie huren en hun eigen monteurs daar te werk zetten...

Woensdag 23 jan 2008 - 09:38:37
elizabeth
elizabeth
Twitter jaap930 Facebook Etm
Dus als ik het goed begrijp rijden de 1251, de 1254 en 1255 nog. En worden dat dan ook de loks die bewaard gaan worden. Want dat hoop ik, want ik ben gek van de 1255.

jaapfan.

Woensdag 23 jan 2008 - 09:54:56
gertjan
gertjan
1254 staat momenteel nog Defect, zoals 3 berichten boven jou post gemeld word. Hij zal wel hersteld worden.

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Woensdag 23 jan 2008 - 10:15:13
niels arno
niels arno
Quote
broek53:Al met al reden om snel over te gaan tot het leasen van Traxx-locs.
Volgens een ACTS mcn zal de eerste Traxx lok voor ACTS half februari het land binnen komen. Tevens is ACTS aan het kijken naar nieuwe diesels. Men had eerst de Maxima in gedachten, maar ook de diesel uitvoering van de Traxx (BR 285) is een optie.

Woensdag 23 jan 2008 - 13:18:35
jeanne
jeanne
Quote
niels arno:
Volgens een ACTS mcn zal de eerste Traxx lok voor ACTS half februari het land binnen komen. Tevens is ACTS aan het kijken naar nieuwe diesels. Men had eerst de Maxima in gedachten, maar ook de diesel uitvoering van de Traxx (BR 285) is een optie.
De diesel Traxx (BR 285 - TRAXX2E F140DE) lijkt dan inderdaad een logische keuze in verband met het multiple rijden met een elektrische Traxx, maar dat zou daarom ook heel goed een Siemens EuroRunner ER20 kunnen zijn.

Woensdag 23 jan 2008 - 14:22:24
mich
mich
Flickr 77593728@N08
De 1254 stond straks binnen bij Voith. Ze waren er druk mee bezig en achter de wekplaats stond een vrachtwagen met onderdelen die duidelijk van het formaat 1200 waren.

Vrijdag 01 feb 2008 - 19:54:39
arjan
arjan
de 1254 stond vandaag met een containertreintje te wachten op amf... hij werkt weer

Vrijdag 01 feb 2008 - 20:10:00
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
De 1254 werkt al weer meer dan een week... Vorig weekend heeft de 1254 ook enkele containertreinen van/naar Coevorden getrokken.

Vrijdag 01 feb 2008 - 20:52:01
arjan
arjan
ik zag anders nog geen berichten van andere m.b.t. de 1254

Vrijdag 01 feb 2008 - 20:53:49
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Dat komt omdat er veel meer goederenspots worden doorgegeven op rolandrail.net, waar overigens het niveau / de lat ook wat hoger ligt dan hier.

Vrijdag 01 feb 2008 - 21:01:54
Arjen-V
Arjen-V
www.acts-nl.com meld het volgende:

Met het oog op een optimaal gebruik van de mogelijkheden van de Betuweroute is geïnvesteerd in elektrische en energiezuinige Bombardier traxx 186 locomotieven welke in de eerste helft van 2008 zullen instromen.

Het is dus binnen kort daadwerkelijk afgelopen met de 1250 serie.

GreetZ Arie

Vrijdag 01 feb 2008 - 21:06:56
bahnrunner
bahnrunner
Misschien ligt het aan mij maar ik kan het artikel niet vinden

Vrijdag 01 feb 2008 - 21:16:46
Arjen-V
Arjen-V
www.acts-nl.com
onder het kopje ACTS nederland BV

Zaterdag 02 feb 2008 - 00:48:20
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
arie81: www.acts-nl.com meld het volgende:

Met het oog op een optimaal gebruik van de mogelijkheden van de Betuweroute is geïnvesteerd in elektrische en energiezuinige Bombardier traxx 186 locomotieven welke in de eerste helft van 2008 zullen instromen.

Het is dus binnen kort daadwerkelijk afgelopen met de 1250 serie.
Ik zie daar niet staan dat de 186's de 1200'en zullen gaan _aflossen_ ...

Zaterdag 02 feb 2008 - 01:03:27
Arjen-V
Arjen-V
Ik heb persoonlijk van 1 van de machinisten aldaar vernomen dat 1200 en de 6700 in de eerste helft van et jaar zal worden vervangen en ik gaat het meemaken als ik op 1 maart daar gaat beginnen machinist.
GreetZ Arie

Zaterdag 02 feb 2008 - 02:03:44
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Ik heb van een ACTS machinist ook hetzelfde vernomen, moet wel kloppen.

Zaterdag 02 feb 2008 - 06:55:28
magnus
magnus
Flickr magnussouverein
Ik heb vernomen dat er 3 locs Traxx 186 komen en dat er één 1250 op reserve blijft staan.

Zaterdag 02 feb 2008 - 11:43:17
sander14
sander14
Flickr 30449936@N02
Die Traxx 186 zijn niet de enige nieuwe locs die er komen hoor, er komen ook Maxima's. Een nieuwe loc van Voith.

Zaterdag 02 feb 2008 - 11:56:12
mat64
mat64
Ik heb inderdaad klein tijdje geleden dat ze ook met maxima's willen rijden

Zaterdag 02 feb 2008 - 18:47:19
bahnrunner
bahnrunner
Quote
sander14: Die Traxx 186 zijn niet de enige nieuwe locs die er komen hoor, er komen ook Maxima's. Een nieuwe loc van Voith.
Jammer hoor zag liever de 285 hierheen komen

Zaterdag 02 feb 2008 - 19:12:22
Arjen-V
Arjen-V
zowel de maxima als de 285 zijn geruchten enige wat daadwerkelijk bevestigd is is de traxx 186

Zaterdag 02 feb 2008 - 23:20:45
taurus
taurus
Heb ook al ergens gelezen (weet zo niet meer waar) dat de Maxima het juist niet zou worden. Maar goed, we wachten af op de dingen die komen gaan

Een 186+285 combi zou natuurlijk wel erg leuk zijn

Zondag 03 feb 2008 - 16:01:51
edegroot
edegroot
edegroot: Laatste berichten zijn verwijderd... graag weer een beetje normaal doen hier..

Zondag 03 feb 2008 - 17:49:27
wesley
wesley
Vandaag nog te Asb rond 14.30 de 1251 met een vrijwel lege containertrein richting Dmnz

Maandag 04 feb 2008 - 00:27:17
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Quote
arie81: zowel de maxima als de 285 zijn geruchten
Eind vorig jaar is duidelijk in de media geweest dat de HVLE met Maxima's naar NL wil gaan rijden, dat is geen gerucht. Voith wil ook graag dat Maxima's in NL gaan rijden, afgelopen najaar is al een toelatingsaanvraag bij IVW ingediend voor proefritten.
V.w.b. 285'ers zijn er volgens mij helemaal geen signalen die op interesse ervoor in NL of door buienlandse vervoerders ermee naar NL toe duiden.
V.w.b. 186'ers: de eerste goederenvervoerder hier die ze verwacht is ITL Benelux, de eerste van vier voor hun wordt begin februari verwacht.

Laatst bewerkt door rolandrail op Maandag 04 feb 2008 om 00:27:49

Dinsdag 05 feb 2008 - 14:01:41
MarkJB
MarkJB
De Maxima? Wat is dat voor een loc?

Dinsdag 05 feb 2008 - 14:15:50
mdeen
mdeen
Zie hier: www.voithturbo.com

Dinsdag 05 feb 2008 - 15:13:57
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
ITL Benelux ontving vandaag hun eerste 186'er.

Laatst bewerkt door rolandrail op Dinsdag 05 feb 2008 om 22:58:23

Dinsdag 05 feb 2008 - 15:22:59
mv
mv
Leuke loks die Maxima's!!
Greetz:MV

Dinsdag 05 feb 2008 - 21:18:58
user37
user37
Quote
arie81: www.acts-nl.com meld het volgende:

Met het oog op een optimaal gebruik van de mogelijkheden van de Betuweroute is geïnvesteerd in elektrische en energiezuinige Bombardier traxx 186 locomotieven welke in de eerste helft van 2008 zullen instromen.

Het is dus binnen kort daadwerkelijk afgelopen met de 1250 serie.
Ik zag vandaag rond 14.50 uur een grijze Traxx 186 bij HT, is dit er zo eentje van ACTS?

Dinsdag 05 feb 2008 - 21:22:02
treinfan
treinfan
een 186 van ACTS is nog niet in NL
een grijze Traxx 186 komt overeen met een traxxx van NS Hispeed die nog niet Rood is bestickerd

[Bezig met laden...]

Dinsdag 05 feb 2008 - 21:23:09
user37
user37
Dat dacht ik dus eerst ook, maar hij stond toch echt voor een goederentrein.

edit door edegroot: bij een reactie op het laatste bericht hoef je niet te quoten!

Dinsdag 05 feb 2008 - 21:24:19
mat64
mat64
is de nieuwe van ITL

Donderdag 07 feb 2008 - 21:09:46
bahnrunner
bahnrunner
en zo ziet hij eruit drehscheibe-online.ist-im-web.de die ACTS 186ers van welke leasmaatschapij zouden die afkomen CBRail of ATC?

Woensdag 26 mrt 2008 - 18:40:56
ov_wijzer
ov_wijzer
Vandaag van plus minus 11:00 t/m 15:30 in het weiland gestaan bij Baarn/Soest, en gewoon geen enkele 1200 gezien. Heb ik gewoon pech gehad of zijn ze de diensten met de 1200's aan het minderen?

Woensdag 26 mrt 2008 - 19:06:38
ijsm
ijsm
Vergeleken met 1999 is er heel wat veranderd, hè . Vdm'er rijdt met 5800, dus die heb je zowieso niet meer. Enkel de Co- en Lw-treinen (waarbij die eerste alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag rijdt) rijden nog planmatig met 1200'en. Die Leeuwarder was dan duidelijk te laat vandaag (het zal is niet).

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 26 mrt 2008 - 19:08:02
gertjan
gertjan
Serie staat bijna geheel buiten dienst ivm defecten aan de locs ...

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Woensdag 26 mrt 2008 - 19:14:17
MarkJB
MarkJB
Quote
ijsm: Die Leeuwarder was dan duidelijk te laat vandaag (het zal is niet).
De 60263 was niet te laat, maar een uur te vroeg. Tractie MRCE513-9

Woensdag 26 mrt 2008 - 21:17:56
ov_wijzer
ov_wijzer
Dus de 1200's zitten alleen nog op de Co en Lw-shuttle. Stel als ik bijv. a.s. Zaterdag ga, dan komt de Co shuttle rond 14:00 door Hilversum, en de shuttle vanaf Lw om 13:00, dan zitten hierop 2 1200's?

Woensdag 26 mrt 2008 - 21:54:44
jack5812
jack5812
Zo lang er geen defecten zijn worden deze treinen idd gereden met een 1200, waarbij de Lw shuttle ook een 6700 er bij heeft.
Wat de tijden betreft: voor wat betreft goederentreinen is niks zo onzeker als de dienstregeling er van. Zie: www.rolandrail.net
Gr Jack

Donderdag 27 mrt 2008 - 17:25:14
hvondelen
hvondelen
Vorrige week vrijdag en zaterdag werden deze treinen geen van beiden met een 1200 gereden, vrijdag met een claasje en zaterdag met een class-58.

http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!

Donderdag 27 mrt 2008 - 17:28:11
treinfan
treinfan
Als je nog een 1200 wilt fotograferen, dan is het naar Hilversum gaan rond die tijd zeker een aanrader, ik denk dat ik ook as zaterdag deze 2 treinen ga fotograferen (mits ze niet te veel vertraging hebben)

[Bezig met laden...]

Donderdag 27 mrt 2008 - 18:37:56
ruysdael
ruysdael
Quote
ov_wijzer: Dus de 1200's zitten alleen nog op de Co en Lw-shuttle. Stel als ik bijv. a.s. Zaterdag ga, dan komt de Co shuttle rond 14:00 door Hilversum, en de shuttle vanaf Lw om 13:00, dan zitten hierop 2 1200's?
Lw2-Shuttle is vrijwel altijd een Class 58 of Class 66 . De Co2-shuttle wordt veaak getrokken door een enkele 1200.

Laatst bewerkt door ruysdael op Donderdag 27 mrt 2008 om 18:38:33

Vrijdag 28 mrt 2008 - 07:50:33
magnus
magnus
Flickr magnussouverein
Quote
ov_wijzer: Dus de 1200's zitten alleen nog op de Co en Lw-shuttle. Stel als ik bijv. a.s. Zaterdag ga, dan komt de Co shuttle rond 14:00 door Hilversum, en de shuttle vanaf Lw om 13:00, dan zitten hierop 2 1200's?
Als je om 13.00 uur op zaterdag in Hvs trein 60263 verwacht, dan heb je grote kans dat je te laat bent. Trein vertrekt normaal om 12.10 uur uit Amf.

Vrijdag 28 mrt 2008 - 09:43:27
seinhuis
seinhuis
Zaterdag en zondag zijn er werkzamheden rond Hilversum, waardoor er geen/minder treinen van/naar Hilversum rijden.

Laatst bewerkt door seinhuis op Vrijdag 28 mrt 2008 om 09:46:28

Vrijdag 28 mrt 2008 - 10:16:29
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
Zaterdag 29-3 rijden de cargo's normaal in Hilversum; zondag 30-3 is er geen treinverkeer mogelijk in Hilversum.

Laatst bewerkt door dvdhoven op Vrijdag 28 mrt 2008 om 10:16:53

Dick van den Hoven

Vrijdag 28 mrt 2008 - 15:54:09
treinfan
treinfan
Quote
magnus:
Quote
ov_wijzer: Dus de 1200's zitten alleen nog op de Co en Lw-shuttle. Stel als ik bijv. a.s. Zaterdag ga, dan komt de Co shuttle rond 14:00 door Hilversum, en de shuttle vanaf Lw om 13:00, dan zitten hierop 2 1200's?
Als je om 13.00 uur op zaterdag in Hvs trein 60263 verwacht, dan heb je grote kans dat je te laat bent. Trein vertrekt normaal om 12.10 uur uit Amf.
Handig te weten dat deze dus normaal een half uur te vroeg rijdt, zou ik zeggen. Is eigenlijk ook best logisch, een stop van 54 minuten kan de mcn ook zeker te lang vinden

[Bezig met laden...]

Vrijdag 28 mrt 2008 - 16:09:39
ov_wijzer
ov_wijzer
Oke, nou ik werk vlakbij station Bussum-Zuid dus ff kijken of ik morgen pauze kan nemen van 12:00 t/m 13:00. Gelijk ook nog kans op de Veendammer. Inmiddels heb ik trouwens wel de 5811, 5812, MRCE 513-9 kunnen platen, die MRCE 513-9 zat op trein 60263 dus dat was wel pech hebben dat het geen 1200 was van de week. Iedereen tot zover bedankt voor de hulp

Zaterdag 29 mrt 2008 - 08:01:57
magnus
magnus
Flickr magnussouverein
Quote
treinfan: Handig te weten dat deze dus normaal een half uur te vroeg rijdt, zou ik zeggen. Is eigenlijk ook best logisch, een stop van 54 minuten kan de mcn ook zeker te lang vinden
In Amf komt er een nieuwe machinist op de trein.
Dat de 60263 afgelopen week niet met een 1250+6700 combi werd gereden, komt doordat de 6703 op de KWB stond, de 6705 vorige week flink defect is gegaan en de 6702 dit werk niet meer aankan.

Magnus

Zaterdag 29 mrt 2008 - 11:20:07
dh3201
dh3201
Quote
ov_wijzer: Inmiddels heb ik trouwens wel de 5811, 5812, MRCE 513-9 kunnen platen
Koester die platen van de 5800'en ook maar, want dat duurt ook niet lang meer.

Shqiperise-lopers?

Zaterdag 29 mrt 2008 - 18:19:53
ov_wijzer
ov_wijzer
Quote
magnus:
Quote
treinfan: Handig te weten dat deze dus normaal een half uur te vroeg rijdt, zou ik zeggen. Is eigenlijk ook best logisch, een stop van 54 minuten kan de mcn ook zeker te lang vinden
In Amf komt er een nieuwe machinist op de trein.
Dat de 60263 afgelopen week niet met een 1250+6700 combi werd gereden, komt doordat de 6703 op de KWB stond, de 6705 vorige week flink defect is gegaan en de 6702 dit werk niet meer aankan.
Vandaag gelukkig wel de 60263 met een 1250+6700, namelijk de 1255+6703. De 60221 reed vandaag met de 1254. Nog 1 te gaan dus, de 1251! Van de week weer eens proberen. Wordt die 6705 trouwens nog hersteld of blijft de 6703 nu de enig rijdende 6700? En wordt die 6702 nergens meer voor gebruikt of eh...?

Zaterdag 29 mrt 2008 - 19:55:31
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
De 6702 is volgens mij al een paar maand niet meer bruikbaar voor treindiensten, ik vermoed dat er een of meer motorgroepen buiten dienst staan, of zoiets. En de 6705? Tsja, flinke defecten lonen de moeite niet meer als het veel gaat kosten. Ik weet niet of ze nog reserve-onderdelen uit de 01 of de 02 kunnen gebruiken... we zien 't wel.

Zaterdag 29 mrt 2008 - 22:28:12
salieri
salieri
Iemand enig idee waar deze nu kan zijn?
Ik heb hem voor het laatst gesleept zien worden naar Onnen door de 7104, een hele tijd terug.


Zondag 30 mrt 2008 - 09:29:28
bruno
bruno
Youtube trainspotterzwd Flickr spoorpunt
6702 stond gisteren dacht ik op de kijfhoek

Zondag 30 mrt 2008 - 12:44:29
edwin82
edwin82
Facebook http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001404499151 Youtube https://www.youtube.com/channel/UCDkkgo_OkpPBuqONFHR3DYQ/videos
Misschien heb ik het gemist. Maar wat is er precies met de 6705 gebeurd?

Zondag 30 mrt 2008 - 16:31:23
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Niets bijzonders, gewoon defect gegaan, zo te lezen. Dat wil weleens gebeuren he, bij een loc.

Zondag 30 mrt 2008 - 17:00:53
sik214
sik214
De 6705 is bijna, of inmiddels al gerepareerd.

Zaterdag 05 apr 2008 - 19:44:06
bahnrunner
bahnrunner
Ik hoorde van een niet forumlid dit, Hij zag afgelopen donderdag twee blanco 186 van CBrail. Deze zijn niet voor ITL, ik denk voor ACTS maar klopt dit wel? ik heb er nergens over gelezen? en wat is Grativa voor soort loc en de 4000BB?

Zaterdag 05 apr 2008 - 20:11:27
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Gravita is een toekomstig model van Voith. Een loc met middencabine een vermogen van ca 1000 kW. Als alles volgens plan verloopt wordt deze loc op de InnoTrans in september gepresenteerd.
Van een 4000BB heb ik nog nooit gehoord, bedoel je misschien de 40CC?

Zaterdag 05 apr 2008 - 20:18:42
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Wat voor kleur waren die 186's dan? 'blanco' zegt niet écht veel he?

Zaterdag 05 apr 2008 - 20:28:15
bahnrunner
bahnrunner
Quote
timtrein: Wat voor kleur waren die 186's dan? 'blanco' zegt niet écht veel he?
ja dit is zo ja, ze waren van CBrail hoorde ik dus ze zijn er net zo uit als de 186ers van ITL. Het zou inderdaad 40CC kunnen zijn ik weet het niet precies

Laatst bewerkt door bahnrunner op Zaterdag 05 apr 2008 om 20:29:37

Zaterdag 05 apr 2008 - 22:30:38
railfan
railfan
Quote
bahnrunner: Ik hoorde van een niet forumlid dit, Hij zag afgelopen donderdag twee blanco 186 van CBrail.
De grote vraag is, wáár zijn deze dan gezien?

Zondag 06 apr 2008 - 22:31:09
bahnrunner
bahnrunner
Nu zal dat de vraag nog niet beantwoorden denk maar ze zijn in de buurt van Odw/Gd/Wd gezien

Maandag 07 apr 2008 - 09:24:31
sik214
sik214
Ik hou het er toch op dat er één van de 2 nog niet bestickerde loc's van ITL is waargenomen.

Maandag 07 apr 2008 - 16:57:42
maxime
maxime
Gister kwam ik rond 12.40 over het viaduct over Kijfhoek met de auto en toen zag ik aan de zuidkant 3x 186 staan en er vertrok een 189 met containertrein, maar dat terzijde.

Het waren: 2x 186 blanco (helemaal wit op de rode balk na) en 1x 186 in ATC kleuren. Ze stonden op dezelfde plek waar ook de ITL-150 toen stond voor degenen die weten wat ik bedoel. Spoor 14 is dat als ik het goed heb.

Toen ik naar huis terug ging stond alleen de ATC 186 er nog met frontlichten aan richten Kfhn. Dit was iets van een uur of 3 later. Het zullen dus wel dezelfde locs zijn geweest?

Maandag 07 apr 2008 - 17:43:02
broek53
broek53
En ik maar zoeken naar " 1200-en" en "ACTS" in het laatste gedeelte van dit topic... Eén ding is tamelijk zeker, aangezien het van de bron af komt die ik qua ACTS het meest vertrouw: ACTS gaat geen Traxx-locs leasen en dus geen 186, want te duur.

Maandag 07 apr 2008 - 17:55:03
maxime
maxime
Misschien is een traxx locs topic een idee?

Maandag 07 apr 2008 - 18:52:18
sik214
sik214
Quote
broek53: En ik maar zoeken naar " 1200-en" en "ACTS" in het laatste gedeelte van dit topic... Eén ding is tamelijk zeker, aangezien het van de bron af komt die ik qua ACTS het meest vertrouw: ACTS gaat geen Traxx-locs leasen en dus geen 186, want te duur.
Dan komt dat beeld van de berichten over de 1600'en in een ander daglicht te staan (voor mij dan).

Maandag 07 apr 2008 - 19:27:31
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Dat ze beide gekocht/geleased zouden worden was ook wel tamelijk onwaarschijnlijk, niet?

Woensdag 09 apr 2008 - 00:36:01
broek53
broek53
Het voegt eigenlijk niets toe aan wat de ingewijden hier al schreven, maar ter meerdere zekerheid meld ik het ook maar even, opgetekend uit de mond van de directeur van ACTS Railways: in mei komen er vier 1600-en van Railion over naar ACTS, niet zijnde de terzijde gestelde exemplaren, maar vier rijvaardige. De suggestie dat er later meer 1600-en over zullen gaan, bleef nog wel in de lucht hangen evenals de korte-termijn-toekomst van de 1200-en. Zal ook wel te maken hebben met de ontwikkelingen van het vervoer.

Donderdag 10 apr 2008 - 20:56:33
bahnrunner
bahnrunner
als de Rn 1600 bij ACTS eruit gaan, weten we nu al wat daar weer de opvolger van zal zijn Br 189 ofzo

Laatst bewerkt door bahnrunner op Donderdag 10 apr 2008 om 20:56:48

Donderdag 10 apr 2008 - 21:51:05
jordydl1
jordydl1
Facebook jordydl Flickr Jordydl1
je denkt wel ver vooruit.
ze zijn nog niet eens bij ACTS in dienst en jij begintr al over een opvolger.
wat is trouwens je bron hiervan of is dit zo uit de mouw geschud?


Donderdag 10 apr 2008 - 22:14:34
bahnrunner
bahnrunner
Dit is echt uit de mouw geschud hoor. Ik dacht als ACTS na de 1200 ook de 1600 van RN overneemt zullen ze als ze over een paar jaar de 1600 gaan vervangen wel weer aanklopen bij RN, maar ja die br 189 zijn nog niet zo ud als de 1600

Vrijdag 11 apr 2008 - 09:21:15
seinhuis
seinhuis
Voor de gene die de 1200 nog op de foto willen zetten: Deze trein rijd morgen een paar ritten. Zie: somda.nl (pagina een klein stukje naar beneden trekken)

Vrijdag 11 apr 2008 - 09:52:13
broek53
broek53
De 1202 is niet van ACTS en kan (hopelijk) nog heeeel lang op de foto gezet worden !

Vrijdag 11 apr 2008 - 09:52:27
gertjan
gertjan
Maar dat is dat gebakje van het NSm, die zal nog wel ff rond blijven rijden hoor. Volgens mij gaat het de mensen hier meer om een 125x met een ACTS jasje aan

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Vrijdag 09 mei 2008 - 21:41:56
ov_wijzer
ov_wijzer
Nou het heeft wat langer geduurd maar eindelijk staat de 1251 erop, zo zie je hem nooit, en zo zie je hem in 2 dagen 3x. Verder zit ik ook weer ff met wat vragen:

1252, is echt einde oefening voor deze loc?
1255, is ook al een week of 3 niet meer gezien, defect?
6705, ik heb hem nog steeds niet gezien, wel constant de 6703, ook nog steeds dus defect?

Vrijdag 09 mei 2008 - 21:58:41
jack5812
jack5812
Ik zag de 6705 op 29 april bij Rottedam Noord Goedren staan tussen de locs van de werkgroep 1501.
Wat betreft de 1252 is het idd einde oefening , zie ook hier www.somda.nl
Gr Jack

Zaterdag 10 mei 2008 - 00:50:49
ruysdael
ruysdael
Quote
ov_wijzer: 1255, is ook al een week of 3 niet meer gezien, defect?
Die reed 2 weken geleden nog de Co2.

Vrijdag 23 mei 2008 - 09:34:01
railion
railion
vraagje wie kan mij effe vertellen welke 1200 nog in dienst is van ACTS

Vrijdag 23 mei 2008 - 10:02:16
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Een 1200 is gisteren gespot te Blerick waar die bij Voith is geweest, zie ook deze video: nl.youtube.com

Vrijdag 23 mei 2008 - 10:06:29
seinhuis
seinhuis
Quote
railion: vraagje wie kan mij effe vertellen welke 1200 nog in dienst is van ACTS
Volgens de spots alleen nog 1251 1255 1252 en 1254
. De 1251 is het vaakste gespot.

Vrijdag 23 mei 2008 - 10:24:14
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Zie: www.somda.nl Dus alleen de 1251 1254 en 1255.
De 1255 kan er weer even tegenaan als het goed is.
Overigens wordt de 6702 nog WEL gebruikt, in tegenstelling tot wat somda beweert.

Laatst bewerkt door mich op Vrijdag 23 mei 2008 om 10:29:30

Vrijdag 23 mei 2008 - 10:32:50
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
1254 is defect btw, is ook pas 10x gemeld hier en op div. andere fora

Vrijdag 23 mei 2008 - 10:33:56
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Dat is niet correct, deze is weer gemaakt en rijdt weer.
Zie maar: www.robvanderwoude654.fotopic.net
(Met dank aan Rob)

Laatst bewerkt door mich op Vrijdag 23 mei 2008 om 10:38:49

Vrijdag 23 mei 2008 - 11:22:20
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Foto is van 10 mei. Controleer eerst de feiten voordat je wat zegt.

Edit door admin: we gaan hier respectvol met elkaar om

Vrijdag 23 mei 2008 - 11:40:40
roelli
roelli
De 1255 is idd in Blerick geweest. De lok is voorzien van 1 nieuwe tractiemotor en is zonder de 6702 terug gereden.

Roel op het Veld

Vrijdag 23 mei 2008 - 12:20:30
magnus
magnus
Flickr magnussouverein
Quote
mich: Overigens wordt de 6702 nog WEL gebruikt, in tegenstelling tot wat somda beweert.
De 6702 kan alleen nog los worden ingezet (bv. om een 1200 te duwen). De loc is niet meer in staat om een trein te trekken (ook niet in combinatie met een 1200).

Laatst bewerkt door magnus op Vrijdag 23 mei 2008 om 12:24:13

Vrijdag 23 mei 2008 - 15:37:14
Somda
Somda
Zo ook toen straks de 1251 richting Wp met aan de haak een sleep containers,om 13:40 komende vanuit Asd.

Edit:Was een reactie op Seinhuis van de vorige pagina.

Laatst bewerkt door Somda op Vrijdag 23 mei 2008 om 15:39:19


Vrijdag 23 mei 2008 - 15:44:28
Arjen-V
Arjen-V
1254 staat op rtng door defecte rijrichtingwals en is al het goed is dinsdag weer inzetbaar, heb er vandaag trouwens in het kader van opleiding wagenmeester onderhoud aan mogen verrichten.
de 6703 voor is nu de enige nog rijdende 6700. 6701 en 6705 staan idd op Rtng aan de kant.
GreetZ Arie

Laatst bewerkt door Arjen-V op Vrijdag 23 mei 2008 om 15:44:53

Vrijdag 23 mei 2008 - 18:36:41
ov_wijzer
ov_wijzer
Quote
seinhuis:
Quote
railion: vraagje wie kan mij effe vertellen welke 1200 nog in dienst is van ACTS
Volgens de spots alleen nog 1251 1255 1252 en 1254
. De 1251 is het vaakste gespot.
In dienst momenteel alleen de 1251, en mogelijk de 1255 weer. 1252 is al een half jaar defect en de 1254 sinds van de week ook.

Edit: sorry nieuwe pagina nog niet gezien.

Laatst bewerkt door ov_wijzer op Vrijdag 23 mei 2008 om 18:38:03

Vrijdag 23 mei 2008 - 19:03:30
ijsm
ijsm
En de 6702 zou als instructieloc gebruikt moeten gaan worden.

Vrijdag 23 mei 2008 - 22:45:08
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Dan weet Arie vast ook wel wat er met de 6705 aan de hand is

Vrijdag 23 mei 2008 - 22:50:33
Arjen-V
Arjen-V
ja stuk net als de rest van de 6700

Vrijdag 23 mei 2008 - 22:53:02
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
"Stuk". Ja, zover waren we al

Zaterdag 24 mei 2008 - 14:16:54
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
De 6705 heeft een defecte motor.

Zaterdag 24 mei 2008 - 19:52:51
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
We komen al iets verder, maar nog niet specifiek genoeg

Maandag 26 mei 2008 - 09:07:54
dutchtrain
dutchtrain
Ik krijg steeds meer de indruk dat de 1200'en nu echt op zijn. En dat het snel afgelopen is ben ik ook heel bang voor. Ik ga ze denk ik een weekje spotten, nu het nog kan.

Maandag 26 mei 2008 - 16:44:48
teus-baars
teus-baars
1255 en 6703 stonden zondag nog te Lw

Maandag 26 mei 2008 - 17:17:48
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Klopt, die hebben vandaag een extra Lw-shuttle gereden naar de Maasvlakte

Maandag 26 mei 2008 - 21:05:29
rail4marce
rail4marce
Flickr rail4marcel2
Dus alleen de 1251,1252 en 6703 doen het nog.Dat is wel bedroevend weinig. Ze kunnen ze er beter nu uit halen dan kunnen ze mooi naar een museum.

Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P

Maandag 26 mei 2008 - 21:07:10
Arjen-V
Arjen-V
fout de 1251, 1254 en de 1255 en de 6703 doen het nog zoals al eerder was gemeld.

Maandag 26 mei 2008 - 21:50:50
thom
thom
Quote
rail4marce: Dus alleen de 1251,1252 en 6703 doen het nog.Dat is wel bedroevend weinig. Ze kunnen ze er beter nu uit halen dan kunnen ze mooi naar een museum.
Volgens mij hebben we al een 1201 en een 1202...

Laatst bewerkt door thom op Maandag 26 mei 2008 om 21:51:13

Maandag 26 mei 2008 - 23:51:06
brugger
brugger
hoe meer zielen hoe meer vreugd

Maandag 26 mei 2008 - 23:57:18
thom
thom
*zucht...* mensen zijn ook nooit tevreden...

Ik zie dit staks al voor me als de 6400 buiten dienst gaan..

Dinsdag 27 mei 2008 - 04:05:44
willy84
willy84
Quote
roelli: De 1255 is idd in Blerick geweest. De lok is voorzien van 1 nieuwe tractiemotor en is zonder de 6702 terug gereden.
Nieuw in de zin van gewisseld uit een ander, plukstel, of iets anders?

Dinsdag 27 mei 2008 - 11:31:24
j.jager
j.jager
Het zal mij benieuwen of komende zaterdag de 60263 met een 1200 word gereden, i.v.m. de omlijding via Gn.

Dinsdag 27 mei 2008 - 11:45:20
jeepee
jeepee
Waarschijnlijk zal dat weer met de MCRE 513-9 gebeuren. Was bij de vorige omleidingen via Gn ook zo. Sterker hij wordt vandaag al met de 513-9 gereden

Dinsdag 27 mei 2008 - 12:31:49
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Nouja, je hebt 4 d-locs (5811, 5812, 5814 en 513-9) die het werk zaterdag kunnen verrichten. 1 voor de 60244, 1 voor de 60263 en 1 voor de 60267.

Dinsdag 27 mei 2008 - 12:42:24
jeepee
jeepee
Klopt, maar ik vermoed dat de 513-9 op 60263 zit en een 5800 op de 60267 en 60244. Magoe dat is een compleet ongefundeerde gok, alleen berust op ervaringen uit het verleden

Dinsdag 27 mei 2008 - 13:22:49
maxime
maxime
Quote
thom: *zucht...* mensen zijn ook nooit tevreden...

Ik zie dit staks al voor me als de 6400 buiten dienst gaan..
Beter dat ze die ACTS locs dus gewoon kaalgeplukt worden tbv de al bestaande locs. Je kan alles wel bewaren, maar waar laat je het en wie moet het onderhouden?? Veel bewaren heeft ook zn nadelen.

Dinsdag 27 mei 2008 - 15:14:58
rail4marce
rail4marce
Flickr rail4marcel2
Van de 4 1200 van acts op dit moment zouden er 2 naar museums gaan en 2 van acts blijven voor een eigen museum toch?

Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P

Dinsdag 27 mei 2008 - 15:33:52
Somda
Somda
Ik heb begrepen dat de 2 1200 loc's die blijven bij ACTS in eerste instantie op reserve blijven staan.

Laatst bewerkt door Somda op Dinsdag 27 mei 2008 om 15:40:05


Dinsdag 27 mei 2008 - 18:44:32
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Quote
thom: *zucht...* mensen zijn ook nooit tevreden...

Ik zie dit staks al voor me als de 6400 buiten dienst gaan..
Der waren ook 130 exemplaren van de 2400/2500. En hoeveel zijn er daar van nog in Nederland? Juist ja, 3. Nummer 4 wacht nog steeds om overgebracht te worden vanuit Frankrijjk.

Dinsdag 27 mei 2008 - 18:57:31
brugger
brugger
2.5 want 2530 vind ik nou niet echt een standaart 2400-2500.

Dinsdag 27 mei 2008 - 19:01:46
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Nee, en die is alleen bewaard gebleven doordat de Fransen 'm toch niet wilden hebben.

Dinsdag 27 mei 2008 - 21:41:01
ruysdael
ruysdael
Er zou ook een 2400 uit Frankrijk naar Nederland komen, is daar al wat meer over bekend?


Dinsdag 27 mei 2008 - 21:43:35
ijsm
ijsm
1252 en 6702 vandaag nog altijd op de Kfh.

Dinsdag 27 mei 2008 - 21:46:34
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
De 2412 wacht al maaaaanden tot er wat geregeld kan worden met transport, daar zitten wat dingen tegen. Maar dit gaat over ACTS

Woensdag 28 mei 2008 - 00:16:13
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Testritten met een 189'er volgens Railcolor.. Vannacht en morgen twee Lw-shuttles volgens RR. Vliegen die 1250 locs er nu dan echt snel uit?

Woensdag 28 mei 2008 - 00:22:25
thom
thom
Quote
taigagaai:
Quote
thom: *zucht...* mensen zijn ook nooit tevreden...

Ik zie dit staks al voor me als de 6400 buiten dienst gaan..
Der waren ook 130 exemplaren van de 2400/2500. En hoeveel zijn er daar van nog in Nederland? Juist ja, 3. Nummer 4 wacht nog steeds om overgebracht te worden vanuit Frankrijjk.
Om dan nog even een afsluitende off-topic post te doen, dat ik de serie 6400 noemde was natuurlijk ff een gekke vergelijking maar ik had er wel degelijk een bedoeling mee want 4 locs van zo'n serie als bv 2400 is toch meer dan zat ook?

Zo ook met de 1200'en van ACTS...
Er zijn er nu al twee van deze serie bewaard, dat is toch eigenlijk wel genoeg?
Je kunt ze wel allemaal willen bewaren, maar die machines hebben ook onderhoud nodig en daar heb je wel wat voor nodig.
En dan bedoel ik nieteens keiharde euro's, maar in werkwillende handen...

Momenteel staan er complete emplacmenten vol met spoorwegmaterieel van veel grotere waarde dan zo'n 1200 gewoon weg te roesten omdat er gewoon geen handen voor zijn om er wat mee te doen... Kun je je dan niet afvragen of je daar niet beter die moeite in kunt steken?

Ik weet ookwel dat er ACTS's machines bewaard zullen worden, daar kan iedereen zijn klok op gelijk zetten, maar eerlijk gezegd hoeft het van mij niet zozeer...

Woensdag 28 mei 2008 - 19:00:31
kbrandsma
kbrandsma
Quote
keistad: Ik heb begrepen dat de 2 1200 loc's die blijven bij ACTS in eerste instantie op reserve blijven staan.
Die loc's gingen, naast dat ze geen oneindig leven hebben, toch vooral aan de kant omdat de ATB was verouderd, en niet geschikt was voor een in de toekomst geplande aanpassing hieraan?

Woensdag 28 mei 2008 - 20:15:48
2296
2296
Het maakt niks uit dat de ATB verouderd is. Ook NSR heeft het zelfde soort ATB er nog steeds in zitten en dat blijft er ook inzitten.

Woensdag 28 mei 2008 - 21:27:44
dh3201
dh3201
Ach ja, van de 150 2200'en zijn er ook maar 11 bewaard....

Shqiperise-lopers?

Donderdag 29 mei 2008 - 22:10:30
seinhuis
seinhuis
In welke treinen kan ik de 1200 nog verwachten?

Donderdag 29 mei 2008 - 22:14:53
ruysdael
ruysdael
Co2 in ieder geval.


Donderdag 29 mei 2008 - 22:21:34
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Meestal de Coevorden (1 en 2), en soms de Lw-shuttle

Vrijdag 30 mei 2008 - 17:22:32
gertjan
gertjan
Quote
2296: Het maakt niks uit dat de ATB verouderd is. Ook NSR heeft het zelfde soort ATB er nog steeds in zitten en dat blijft er ook inzitten.
Helaas, op een 1200 kunnen niet de maatregelen voor ATB+ getroffen worden. Daarom willen ze er vanaf.

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Vrijdag 30 mei 2008 - 17:56:37
jack5812
jack5812
Zou de hoogbejaarde leeftijd van de locs hier ook geen rol spelen?
Gr Jack

Vrijdag 30 mei 2008 - 20:37:27
ov_wijzer
ov_wijzer
Quote
jeepee: Klopt, maar ik vermoed dat de 513-9 op 60263 zit en een 5800 op de 60267 en 60244. Magoe dat is een compleet ongefundeerde gok, alleen berust op ervaringen uit het verleden
Tja, de 513-9 valt dit weekend in ieder geval al af. Vandaag is de Vdm2 shuttle gereden door de 1254+6702 (!) en de Lw shuttle door de 1251+6703. Ben erg benieuwd wat er dus morgen allemaal rijdt.... Wel opvallend dat de 6702 de afgelopen week steeds weer mee doet.....

Vrijdag 30 mei 2008 - 22:55:51
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ja, want dat barrel stond al een hele tijd aan de kant (gaar).

Vrijdag 30 mei 2008 - 23:04:47
jeepee
jeepee
Quote
ov_wijzer: Tja, de 513-9 valt dit weekend in ieder geval al af.
Tja, toen ik dit poste, was de 513-9 nog niet kaput he

Zaterdag 31 mei 2008 - 17:46:57
thom
thom
Quote
gertjan:
Quote
2296: Het maakt niks uit dat de ATB verouderd is. Ook NSR heeft het zelfde soort ATB er nog steeds in zitten en dat blijft er ook inzitten.
Helaas, op een 1200 kunnen niet de maatregelen voor ATB+ getroffen worden. Daarom willen ze er vanaf.
Die aanpassingen voor ATB-vv kunnen naar mijn weten wel degelijk uitgevoerd worden in dat type ATB kast, alleen fase 1 was volgens mij niet meer te redden.

Zaterdag 31 mei 2008 - 18:57:55
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Quote
ov_wijzer: Vandaag is de Vdm2 shuttle gereden door de 1254+6702 (!)
Zie je wel dat ze het doen

Zaterdag 31 mei 2008 - 19:30:36
ijsm
ijsm
Ach, misschien werd de 6702 alleen overgebracht...
@de rest: de 513-9 heeft maar een relatief klein defect, dus die is binnenkort ook weer terug.

Woensdag 04 jun 2008 - 19:07:28
kbrandsma
kbrandsma
Quote
ov_wijzer: Vandaag is de Vdm2 shuttle gereden door de 1254+6702 (!) en de Lw shuttle door de 1251+6703. Ben erg benieuwd wat er dus morgen allemaal rijdt...
Vandaag weer de 1251+6703 in de Lw-shuttle (die even na negenen uit Lw vertrekt).

Donderdag 05 jun 2008 - 10:14:08
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Vandaag om 8.06 hing ACTS 1255 achterop een containertrein die in Acht werd gerangeerd door de 7104...


Donderdag 05 jun 2008 - 18:53:07
Damian
Damian
Quote
nielske90: Vandaag om 8.06 hing ACTS 1255 achterop een containertrein die in Acht werd gerangeerd door de 7104...
De 1255 hing waarschijnlijk alleen tijdens het rangeren achterop. Want een 1200 achterop in een container-shuttle was altijd 'not done' bij ACTS. Omdat de kans op vaste remmen achterin de trein het grootst is en de gietijzeren gebandageerde wielen van de 1200 daar heel erg gevoelig voor zijn had men een paar jaar geleden besloten toen de zoveelste 1200 met verschoven wielbanden binnen kwam dat een 1200 niet meer achterop mocht

Donderdag 05 jun 2008 - 19:22:05
1309_ban
1309_ban
Quote
thom:
Die aanpassingen voor ATB-vv kunnen naar mijn weten wel degelijk uitgevoerd worden in dat type ATB kast, alleen fase 1 was volgens mij niet meer te redden.
Aanpassingen voor Fase 3 zijn zeker mogelijk, word ook uitgevoerd. De vraag is alleen of ACTS er nog die hoeveelheid geld in wil stoppen om dit in te bouwen. En fase 1 ombouwen zal echt niet meer lukken, fase 1 geeft het bij mijn weten al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer. Wel interesant wat er met fase 2 staat te gebeuren, of dat wel nog toegestaan is, of aanpasbaar is.

Laatst bewerkt door 1309_ban op Donderdag 05 jun 2008 om 19:22:30

Donderdag 05 jun 2008 - 19:27:30
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
Damian: Want een 1200 achterop in een container-shuttle was altijd 'not done' bij ACTS.
Ik kan me er iets bij voorstellen. Ik heb het echter wel al eens gezien, in mei 2004 in Veendam. Maar misschien dat ze er voor korte stukken wat minder aan tillen...

Laatst bewerkt door timtrein op Donderdag 05 jun 2008 om 19:27:54

Donderdag 05 jun 2008 - 21:31:11
thom
thom
Quote
1309:
Aanpassingen voor Fase 3 zijn zeker mogelijk, word ook uitgevoerd. De vraag is alleen of ACTS er nog die hoeveelheid geld in wil stoppen om dit in te bouwen. En fase 1 ombouwen zal echt niet meer lukken, fase 1 geeft het bij mijn weten al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer. Wel interesant wat er met fase 2 staat te gebeuren, of dat wel nog toegestaan is, of aanpasbaar is.
Die 2215 toen ie nog in dienst was [wel NSM tijd uiteraard] deed anders doodleuk pling, tring en psssst enzo ...

Maar daar zal allicht wat anders in moeten nu...

Laatst bewerkt door thom op Donderdag 05 jun 2008 om 21:31:47

Vrijdag 06 jun 2008 - 00:20:51
dh3201
dh3201
Welk actief materieel (niet museaal) is nu nog voorzien van fase 2?

Shqiperise-lopers?

Vrijdag 06 jun 2008 - 00:26:00
thom
thom
Uberhaupt, is er ergens een lijstje met wat waarin zit?

Vrijdag 06 jun 2008 - 08:40:15
1309_ban
1309_ban
Quote
dh3201: Welk actief materieel (niet museaal) is nu nog voorzien van fase 2?
Actief materieel is er niet meer met ATB fase 2, alleen fase 3 of hoger. Fase 2 zit bij mijn weten alleen nog in de 1100 en 2200, waarbij bij de 1100 de mogelijkheid om de remdwang uit te schakelen volgens mij verwijderd is.

Een lijsje van wat waar in zit is er volgens mij niet van, diegene die er aan werken weten wel wat waar in zit, en voor de machinist maakt het ook niet echt uit.

Vrijdag 06 jun 2008 - 09:13:58
teus-baars
teus-baars
Quote
ijsm: Ach, misschien werd de 6702 alleen overgebracht...
Tussen Gn en Veendam zie ik geen 'waslijn' hangen en ik lees ook wel eens dat zo'n duo zelfstandig een slagje Veendam maakt, dus trek je conclusies mbt de 6702 Daarnaast wat moet defect ACTS-mat. in Vdm of On

Laatst bewerkt door teus-baars op Vrijdag 06 jun 2008 om 09:15:23

Zondag 13 jul 2008 - 23:16:02
ov_wijzer
ov_wijzer
FF een vraag, ik wil graag de 6700's nog proberen vast te leggen, dus niet zonder de 1200 voorop. Iemand enig idee of dit kan in Leeuwarden aldaar bij het rangeren? Ik heb weleens een foto gezien van een 6700 die aan het rangeren was bij de oude sporen richting Stiens. Is dit nog steeds zo? En hoelaat zou ik daar dan moeten staan als we even de 60263 nemen die normaal gesproken om 9:09 uit Leeuwarden vertrekt?

Maandag 14 jul 2008 - 22:10:46
Damian
Damian
Volgens mij is de 6700 alleen 'los' te spotten op de vroege ochtend van di t/m za in Lw. Op maandagmiddag komt er ook een shuttle uit Amsterdam en moet vervolgens uitgerangeerd worden alleen wordt deze trein steeds vaker getrokken door een Class58 of 66.

Het is overigens niet toegestaan voor de 6700 om 'alleen' te rijden op het Nederlandse spoor i.v.m het ontbreken van ATB. Alleen op prive spoortjes en rangeerterreinen zoals de Kijfhoek kan je de 6700 wel eens 'los' aantreffen omdat het toch allemaal 40 KM gebied is.

Maandag 14 jul 2008 - 23:50:20
plaid
plaid
Tot een uur of 8.00 heb je wel kans een 6700 rangerend aan te treffen bij de sporen die je zelf al noemde. Momenteel zijn ze vlot klaar met rangeren mede door een extra setje wagens wat overdag al beladen wordt...

Woensdag 06 aug 2008 - 19:15:10
plaid
plaid
1255 en ook 6705 staan nu (17.00 u) nog te Lw. Containers vanmorgen blijkbaar
wel vertrokken. Voor de 1255 staat een vlag in het spoor. Dat lijkt me niet zo'n goed teken..

Vrijdag 15 aug 2008 - 17:15:48
ov_wijzer
ov_wijzer
Iemand enig idee wat de 1255 mankeert? Aan de spots te zien staat hij nu nog in Lw.....

Vrijdag 15 aug 2008 - 17:24:11
lucky
lucky
Zie opvallende dingen.

Vrijdag 15 aug 2008 - 19:29:24
kbrandsma
kbrandsma
Wat voor datum? Zet dan a.u.b. zinvolle info neer.

De 1255 schijnt een oververhitte aspot te hebben gehad. Hierdoor kan de loc niet meer rijden, en staat hij (nog steeds) aan de kant te Lw.

Vrijdag 15 aug 2008 - 19:36:41
lucky
lucky
De persoon heeft het topic gevonden, dus de informatie was zinvol genoeg in dit geval.

Vrijdag 24 jul 2009 - 00:27:55
ns1700
ns1700
ik kom geregeld in den bosch en daar staan nu(laatste keer dat ik er was) 3 1250 ers terzijde bij het oude PTT emplacement.
en volgens mij staan ze daar(helaas) alleen maar te wachten op de sloper
De 1250ers staan er al sinds begin 2009 alleen maar op een zijspoor, vandaar.

Laatst bewerkt door ns1700 op Vrijdag 24 jul 2009 om 00:31:50

Vrijdag 24 jul 2009 - 00:31:12
Arjen-V
Arjen-V
locs staan er al een tijdje, de enige nog reeds in dienst zijnde 1200 is de 1251 welke regelmatig voor de Coevorden-shuttle is te vinden.
Zie voor verdere info ook rolandrail.net
GreetZ Arie

Vrijdag 24 jul 2009 - 09:24:16
jbt
jbt
Flickr BartGrunewold
Quote
ns1700: volgens mij staan ze daar(helaas) alleen maar te wachten op de sloper
De 1250ers staan er al sinds begin 2009 alleen maar op een zijspoor, vandaar.
Voor zover ik mij kan herinneren is bij de komst van de 1250ers bij ACTS destijds uitgemaakt dat te zijner tijd bij afvoer twee locs in eigendom overgaan naar de heren die destijds de locs 'voor de poorten van de hel' (de sloper dus) hebben weggesleept. Is het verder niet een suggestie om - in plaats van sloop - een van de (overige) locs ter beschikking te stellen als ambassadeur voor Nederland in het Bahnpark Augsburg im Rundhaus Europa? Hier ontstaat een bijzondere collectie van locomotieven die kenmerkend zijn voor ieder deelnemend Europees land. De 1200-en zijn in Europa uniek. Als Nederlandse loc kan ik mij eigenlijk geen betere vertegenwoordiger voor ons land voorstellen.

Laatst bewerkt door jbt op Vrijdag 24 jul 2009 om 09:31:29

Vrijdag 24 jul 2009 - 10:05:40
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Ik heb geluiden gehoord dat de 1211 die kant op zou gaan. Overigens is de verwachting dat geen van de 1250'en richting sloop gaat.

----
Bezoek ook eens www.raymondkies.nl

Zaterdag 25 jul 2009 - 08:02:47
icetha
icetha
Flickr Peter_Boere
edit door admin: de in dit bericht geplaatste foto is helaas vanaf een illegale locatie gemaakt en derhalve niet toegestaan op Somda.

Laatst bewerkt door admin op Zaterdag 25 jul 2009 om 09:11:10

Donderdag 24 sep 2009 - 18:09:54
pantha1444
pantha1444
Is de 1251 NU buitendienst gesteld?? want hij is al anderhalve week niet meer gespot, en ik heb gehoord dat die buitendienst is.., kan iemand dat bevestigen?

Donderdag 24 sep 2009 - 18:46:10
treintim
treintim
Nee, waar baseer jij het op dat die anderhalve week niet meer gespot is?

Als je even op Rolandrail.net zoekt kom je erop uit dat de loc gisteren en afgelopen maandag nog gespot is. (zie: forum.rolandrail.net)

Onnodige bezorgdheid.

Donderdag 24 sep 2009 - 18:50:43
MDDM
MDDM
De 1251 heeft afgelopen nacht nog gewoon zijn werk gedaan.Nog niet buiten dienst dus.

Gr Joop mcn Lls

Donderdag 24 sep 2009 - 21:59:46
mat64
mat64
heb hem gister inderdaad nog in de avond op amf gespot 1251+6705