Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

ACTS 1200's

Vrijdag 23 mei 2008 - 10:24:14
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Zie: www.somda.nl Dus alleen de 1251 1254 en 1255.
De 1255 kan er weer even tegenaan als het goed is.
Overigens wordt de 6702 nog WEL gebruikt, in tegenstelling tot wat somda beweert.

Laatst bewerkt door mich op Vrijdag 23 mei 2008 om 10:29:30

Vrijdag 23 mei 2008 - 10:32:50
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
1254 is defect btw, is ook pas 10x gemeld hier en op div. andere fora

Vrijdag 23 mei 2008 - 10:33:56
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Dat is niet correct, deze is weer gemaakt en rijdt weer.
Zie maar: www.robvanderwoude654.fotopic.net
(Met dank aan Rob)

Laatst bewerkt door mich op Vrijdag 23 mei 2008 om 10:38:49

Vrijdag 23 mei 2008 - 11:22:20
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Foto is van 10 mei. Controleer eerst de feiten voordat je wat zegt.

Edit door admin: we gaan hier respectvol met elkaar om

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Vrijdag 23 mei 2008 - 11:40:40
roelli
roelli
De 1255 is idd in Blerick geweest. De lok is voorzien van 1 nieuwe tractiemotor en is zonder de 6702 terug gereden.

Roel op het Veld

Vrijdag 23 mei 2008 - 12:20:30
magnus
magnus
Flickr magnussouverein
Quote
mich: Overigens wordt de 6702 nog WEL gebruikt, in tegenstelling tot wat somda beweert.
De 6702 kan alleen nog los worden ingezet (bv. om een 1200 te duwen). De loc is niet meer in staat om een trein te trekken (ook niet in combinatie met een 1200).

Laatst bewerkt door magnus op Vrijdag 23 mei 2008 om 12:24:13

Vrijdag 23 mei 2008 - 15:37:14
Somda
Somda
Zo ook toen straks de 1251 richting Wp met aan de haak een sleep containers,om 13:40 komende vanuit Asd.

Edit:Was een reactie op Seinhuis van de vorige pagina.

Laatst bewerkt door Somda op Vrijdag 23 mei 2008 om 15:39:19


Vrijdag 23 mei 2008 - 15:44:28
Arjen-V
Arjen-V
1254 staat op rtng door defecte rijrichtingwals en is al het goed is dinsdag weer inzetbaar, heb er vandaag trouwens in het kader van opleiding wagenmeester onderhoud aan mogen verrichten.
de 6703 voor is nu de enige nog rijdende 6700. 6701 en 6705 staan idd op Rtng aan de kant.
GreetZ Arie

Laatst bewerkt door Arjen-V op Vrijdag 23 mei 2008 om 15:44:53

Vrijdag 23 mei 2008 - 18:36:41
ov_wijzer
ov_wijzer
Quote
seinhuis:
Quote
railion: vraagje wie kan mij effe vertellen welke 1200 nog in dienst is van ACTS
Volgens de spots alleen nog 1251 1255 1252 en 1254
. De 1251 is het vaakste gespot.
In dienst momenteel alleen de 1251, en mogelijk de 1255 weer. 1252 is al een half jaar defect en de 1254 sinds van de week ook.

Edit: sorry nieuwe pagina nog niet gezien.

Laatst bewerkt door ov_wijzer op Vrijdag 23 mei 2008 om 18:38:03

Vrijdag 23 mei 2008 - 19:03:30
ijsm
ijsm
En de 6702 zou als instructieloc gebruikt moeten gaan worden.

Vrijdag 23 mei 2008 - 22:45:08
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Dan weet Arie vast ook wel wat er met de 6705 aan de hand is

Vrijdag 23 mei 2008 - 22:50:33
Arjen-V
Arjen-V
ja stuk net als de rest van de 6700

Vrijdag 23 mei 2008 - 22:53:02
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
"Stuk". Ja, zover waren we al

Zaterdag 24 mei 2008 - 14:16:54
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
De 6705 heeft een defecte motor.

Zaterdag 24 mei 2008 - 19:52:51
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
We komen al iets verder, maar nog niet specifiek genoeg

Maandag 26 mei 2008 - 09:07:54
dutchtrain
dutchtrain
Ik krijg steeds meer de indruk dat de 1200'en nu echt op zijn. En dat het snel afgelopen is ben ik ook heel bang voor. Ik ga ze denk ik een weekje spotten, nu het nog kan.

Maandag 26 mei 2008 - 16:44:48
teus-baars
teus-baars
1255 en 6703 stonden zondag nog te Lw

Maandag 26 mei 2008 - 17:17:48
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Klopt, die hebben vandaag een extra Lw-shuttle gereden naar de Maasvlakte

Maandag 26 mei 2008 - 21:05:29
rail4marce
rail4marce
Flickr rail4marcel2
Dus alleen de 1251,1252 en 6703 doen het nog.Dat is wel bedroevend weinig. Ze kunnen ze er beter nu uit halen dan kunnen ze mooi naar een museum.

Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P

Maandag 26 mei 2008 - 21:07:10
Arjen-V
Arjen-V
fout de 1251, 1254 en de 1255 en de 6703 doen het nog zoals al eerder was gemeld.

Maandag 26 mei 2008 - 21:50:50
thom
thom
Quote
rail4marce: Dus alleen de 1251,1252 en 6703 doen het nog.Dat is wel bedroevend weinig. Ze kunnen ze er beter nu uit halen dan kunnen ze mooi naar een museum.
Volgens mij hebben we al een 1201 en een 1202...

Laatst bewerkt door thom op Maandag 26 mei 2008 om 21:51:13

Maandag 26 mei 2008 - 23:51:06
brugger
brugger
hoe meer zielen hoe meer vreugd

Maandag 26 mei 2008 - 23:57:18
thom
thom
*zucht...* mensen zijn ook nooit tevreden...

Ik zie dit staks al voor me als de 6400 buiten dienst gaan..

Dinsdag 27 mei 2008 - 04:05:44
willy84
willy84
Quote
roelli: De 1255 is idd in Blerick geweest. De lok is voorzien van 1 nieuwe tractiemotor en is zonder de 6702 terug gereden.
Nieuw in de zin van gewisseld uit een ander, plukstel, of iets anders?

Dinsdag 27 mei 2008 - 11:31:24
j.jager
j.jager
Het zal mij benieuwen of komende zaterdag de 60263 met een 1200 word gereden, i.v.m. de omlijding via Gn.

Dinsdag 27 mei 2008 - 11:45:20
jeepee
jeepee
Waarschijnlijk zal dat weer met de MCRE 513-9 gebeuren. Was bij de vorige omleidingen via Gn ook zo. Sterker hij wordt vandaag al met de 513-9 gereden

Dinsdag 27 mei 2008 - 12:31:49
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Nouja, je hebt 4 d-locs (5811, 5812, 5814 en 513-9) die het werk zaterdag kunnen verrichten. 1 voor de 60244, 1 voor de 60263 en 1 voor de 60267.

Dinsdag 27 mei 2008 - 12:42:24
jeepee
jeepee
Klopt, maar ik vermoed dat de 513-9 op 60263 zit en een 5800 op de 60267 en 60244. Magoe dat is een compleet ongefundeerde gok, alleen berust op ervaringen uit het verleden

Dinsdag 27 mei 2008 - 13:22:49
maxime
maxime
Quote
thom: *zucht...* mensen zijn ook nooit tevreden...

Ik zie dit staks al voor me als de 6400 buiten dienst gaan..
Beter dat ze die ACTS locs dus gewoon kaalgeplukt worden tbv de al bestaande locs. Je kan alles wel bewaren, maar waar laat je het en wie moet het onderhouden?? Veel bewaren heeft ook zn nadelen.

Dinsdag 27 mei 2008 - 15:14:58
rail4marce
rail4marce
Flickr rail4marcel2
Van de 4 1200 van acts op dit moment zouden er 2 naar museums gaan en 2 van acts blijven voor een eigen museum toch?

Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P

Dinsdag 27 mei 2008 - 15:33:52
Somda
Somda
Ik heb begrepen dat de 2 1200 loc's die blijven bij ACTS in eerste instantie op reserve blijven staan.

Laatst bewerkt door Somda op Dinsdag 27 mei 2008 om 15:40:05


Dinsdag 27 mei 2008 - 18:44:32
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Quote
thom: *zucht...* mensen zijn ook nooit tevreden...

Ik zie dit staks al voor me als de 6400 buiten dienst gaan..
Der waren ook 130 exemplaren van de 2400/2500. En hoeveel zijn er daar van nog in Nederland? Juist ja, 3. Nummer 4 wacht nog steeds om overgebracht te worden vanuit Frankrijjk.

Dinsdag 27 mei 2008 - 18:57:31
brugger
brugger
2.5 want 2530 vind ik nou niet echt een standaart 2400-2500.

Dinsdag 27 mei 2008 - 19:01:46
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Nee, en die is alleen bewaard gebleven doordat de Fransen 'm toch niet wilden hebben.

Dinsdag 27 mei 2008 - 21:41:01
ruysdael
ruysdael
Er zou ook een 2400 uit Frankrijk naar Nederland komen, is daar al wat meer over bekend?


Dinsdag 27 mei 2008 - 21:43:35
ijsm
ijsm
1252 en 6702 vandaag nog altijd op de Kfh.

Dinsdag 27 mei 2008 - 21:46:34
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
De 2412 wacht al maaaaanden tot er wat geregeld kan worden met transport, daar zitten wat dingen tegen. Maar dit gaat over ACTS

Woensdag 28 mei 2008 - 00:16:13
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Testritten met een 189'er volgens Railcolor.. Vannacht en morgen twee Lw-shuttles volgens RR. Vliegen die 1250 locs er nu dan echt snel uit?

Woensdag 28 mei 2008 - 00:22:25
thom
thom
Quote
taigagaai:
Quote
thom: *zucht...* mensen zijn ook nooit tevreden...

Ik zie dit staks al voor me als de 6400 buiten dienst gaan..
Der waren ook 130 exemplaren van de 2400/2500. En hoeveel zijn er daar van nog in Nederland? Juist ja, 3. Nummer 4 wacht nog steeds om overgebracht te worden vanuit Frankrijjk.
Om dan nog even een afsluitende off-topic post te doen, dat ik de serie 6400 noemde was natuurlijk ff een gekke vergelijking maar ik had er wel degelijk een bedoeling mee want 4 locs van zo'n serie als bv 2400 is toch meer dan zat ook?

Zo ook met de 1200'en van ACTS...
Er zijn er nu al twee van deze serie bewaard, dat is toch eigenlijk wel genoeg?
Je kunt ze wel allemaal willen bewaren, maar die machines hebben ook onderhoud nodig en daar heb je wel wat voor nodig.
En dan bedoel ik nieteens keiharde euro's, maar in werkwillende handen...

Momenteel staan er complete emplacmenten vol met spoorwegmaterieel van veel grotere waarde dan zo'n 1200 gewoon weg te roesten omdat er gewoon geen handen voor zijn om er wat mee te doen... Kun je je dan niet afvragen of je daar niet beter die moeite in kunt steken?

Ik weet ookwel dat er ACTS's machines bewaard zullen worden, daar kan iedereen zijn klok op gelijk zetten, maar eerlijk gezegd hoeft het van mij niet zozeer...

Woensdag 28 mei 2008 - 19:00:31
kbrandsma
kbrandsma
Quote
keistad: Ik heb begrepen dat de 2 1200 loc's die blijven bij ACTS in eerste instantie op reserve blijven staan.
Die loc's gingen, naast dat ze geen oneindig leven hebben, toch vooral aan de kant omdat de ATB was verouderd, en niet geschikt was voor een in de toekomst geplande aanpassing hieraan?

Woensdag 28 mei 2008 - 20:15:48
2296
2296
Het maakt niks uit dat de ATB verouderd is. Ook NSR heeft het zelfde soort ATB er nog steeds in zitten en dat blijft er ook inzitten.

Woensdag 28 mei 2008 - 21:27:44
dh3201
dh3201
Ach ja, van de 150 2200'en zijn er ook maar 11 bewaard....

Shqiperise-lopers?

Donderdag 29 mei 2008 - 22:10:30
seinhuis
seinhuis
In welke treinen kan ik de 1200 nog verwachten?

Donderdag 29 mei 2008 - 22:14:53
ruysdael
ruysdael
Co2 in ieder geval.


Donderdag 29 mei 2008 - 22:21:34
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Meestal de Coevorden (1 en 2), en soms de Lw-shuttle

Vrijdag 30 mei 2008 - 17:22:32
gertjan
gertjan
Quote
2296: Het maakt niks uit dat de ATB verouderd is. Ook NSR heeft het zelfde soort ATB er nog steeds in zitten en dat blijft er ook inzitten.
Helaas, op een 1200 kunnen niet de maatregelen voor ATB+ getroffen worden. Daarom willen ze er vanaf.

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Vrijdag 30 mei 2008 - 17:56:37
jack5812
jack5812
Zou de hoogbejaarde leeftijd van de locs hier ook geen rol spelen?
Gr Jack

Vrijdag 30 mei 2008 - 20:37:27
ov_wijzer
ov_wijzer
Quote
jeepee: Klopt, maar ik vermoed dat de 513-9 op 60263 zit en een 5800 op de 60267 en 60244. Magoe dat is een compleet ongefundeerde gok, alleen berust op ervaringen uit het verleden
Tja, de 513-9 valt dit weekend in ieder geval al af. Vandaag is de Vdm2 shuttle gereden door de 1254+6702 (!) en de Lw shuttle door de 1251+6703. Ben erg benieuwd wat er dus morgen allemaal rijdt.... Wel opvallend dat de 6702 de afgelopen week steeds weer mee doet.....

Vrijdag 30 mei 2008 - 22:55:51
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ja, want dat barrel stond al een hele tijd aan de kant (gaar).

Vrijdag 30 mei 2008 - 23:04:47
jeepee
jeepee
Quote
ov_wijzer: Tja, de 513-9 valt dit weekend in ieder geval al af.
Tja, toen ik dit poste, was de 513-9 nog niet kaput he

Zaterdag 31 mei 2008 - 17:46:57
thom
thom
Quote
gertjan:
Quote
2296: Het maakt niks uit dat de ATB verouderd is. Ook NSR heeft het zelfde soort ATB er nog steeds in zitten en dat blijft er ook inzitten.
Helaas, op een 1200 kunnen niet de maatregelen voor ATB+ getroffen worden. Daarom willen ze er vanaf.
Die aanpassingen voor ATB-vv kunnen naar mijn weten wel degelijk uitgevoerd worden in dat type ATB kast, alleen fase 1 was volgens mij niet meer te redden.

Zaterdag 31 mei 2008 - 18:57:55
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Quote
ov_wijzer: Vandaag is de Vdm2 shuttle gereden door de 1254+6702 (!)
Zie je wel dat ze het doen

Zaterdag 31 mei 2008 - 19:30:36
ijsm
ijsm
Ach, misschien werd de 6702 alleen overgebracht...
@de rest: de 513-9 heeft maar een relatief klein defect, dus die is binnenkort ook weer terug.

Woensdag 04 jun 2008 - 19:07:28
kbrandsma
kbrandsma
Quote
ov_wijzer: Vandaag is de Vdm2 shuttle gereden door de 1254+6702 (!) en de Lw shuttle door de 1251+6703. Ben erg benieuwd wat er dus morgen allemaal rijdt...
Vandaag weer de 1251+6703 in de Lw-shuttle (die even na negenen uit Lw vertrekt).

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 05 jun 2008 - 10:14:08
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Vandaag om 8.06 hing ACTS 1255 achterop een containertrein die in Acht werd gerangeerd door de 7104...


Donderdag 05 jun 2008 - 18:53:07
Damian
Damian
Quote
nielske90: Vandaag om 8.06 hing ACTS 1255 achterop een containertrein die in Acht werd gerangeerd door de 7104...
De 1255 hing waarschijnlijk alleen tijdens het rangeren achterop. Want een 1200 achterop in een container-shuttle was altijd 'not done' bij ACTS. Omdat de kans op vaste remmen achterin de trein het grootst is en de gietijzeren gebandageerde wielen van de 1200 daar heel erg gevoelig voor zijn had men een paar jaar geleden besloten toen de zoveelste 1200 met verschoven wielbanden binnen kwam dat een 1200 niet meer achterop mocht

Donderdag 05 jun 2008 - 19:22:05
1309_ban
1309_ban
Quote
thom:
Die aanpassingen voor ATB-vv kunnen naar mijn weten wel degelijk uitgevoerd worden in dat type ATB kast, alleen fase 1 was volgens mij niet meer te redden.
Aanpassingen voor Fase 3 zijn zeker mogelijk, word ook uitgevoerd. De vraag is alleen of ACTS er nog die hoeveelheid geld in wil stoppen om dit in te bouwen. En fase 1 ombouwen zal echt niet meer lukken, fase 1 geeft het bij mijn weten al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer. Wel interesant wat er met fase 2 staat te gebeuren, of dat wel nog toegestaan is, of aanpasbaar is.

Laatst bewerkt door 1309_ban op Donderdag 05 jun 2008 om 19:22:30

Donderdag 05 jun 2008 - 19:27:30
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
Damian: Want een 1200 achterop in een container-shuttle was altijd 'not done' bij ACTS.
Ik kan me er iets bij voorstellen. Ik heb het echter wel al eens gezien, in mei 2004 in Veendam. Maar misschien dat ze er voor korte stukken wat minder aan tillen...

Laatst bewerkt door timtrein op Donderdag 05 jun 2008 om 19:27:54

Donderdag 05 jun 2008 - 21:31:11
thom
thom
Quote
1309:
Aanpassingen voor Fase 3 zijn zeker mogelijk, word ook uitgevoerd. De vraag is alleen of ACTS er nog die hoeveelheid geld in wil stoppen om dit in te bouwen. En fase 1 ombouwen zal echt niet meer lukken, fase 1 geeft het bij mijn weten al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer. Wel interesant wat er met fase 2 staat te gebeuren, of dat wel nog toegestaan is, of aanpasbaar is.
Die 2215 toen ie nog in dienst was [wel NSM tijd uiteraard] deed anders doodleuk pling, tring en psssst enzo ...

Maar daar zal allicht wat anders in moeten nu...

Laatst bewerkt door thom op Donderdag 05 jun 2008 om 21:31:47

Vrijdag 06 jun 2008 - 00:20:51
dh3201
dh3201
Welk actief materieel (niet museaal) is nu nog voorzien van fase 2?

Shqiperise-lopers?

Vrijdag 06 jun 2008 - 00:26:00
thom
thom
Uberhaupt, is er ergens een lijstje met wat waarin zit?

Vrijdag 06 jun 2008 - 08:40:15
1309_ban
1309_ban
Quote
dh3201: Welk actief materieel (niet museaal) is nu nog voorzien van fase 2?
Actief materieel is er niet meer met ATB fase 2, alleen fase 3 of hoger. Fase 2 zit bij mijn weten alleen nog in de 1100 en 2200, waarbij bij de 1100 de mogelijkheid om de remdwang uit te schakelen volgens mij verwijderd is.

Een lijsje van wat waar in zit is er volgens mij niet van, diegene die er aan werken weten wel wat waar in zit, en voor de machinist maakt het ook niet echt uit.

Vrijdag 06 jun 2008 - 09:13:58
teus-baars
teus-baars
Quote
ijsm: Ach, misschien werd de 6702 alleen overgebracht...
Tussen Gn en Veendam zie ik geen 'waslijn' hangen en ik lees ook wel eens dat zo'n duo zelfstandig een slagje Veendam maakt, dus trek je conclusies mbt de 6702 Daarnaast wat moet defect ACTS-mat. in Vdm of On

Laatst bewerkt door teus-baars op Vrijdag 06 jun 2008 om 09:15:23

Zondag 13 jul 2008 - 23:16:02
ov_wijzer
ov_wijzer
FF een vraag, ik wil graag de 6700's nog proberen vast te leggen, dus niet zonder de 1200 voorop. Iemand enig idee of dit kan in Leeuwarden aldaar bij het rangeren? Ik heb weleens een foto gezien van een 6700 die aan het rangeren was bij de oude sporen richting Stiens. Is dit nog steeds zo? En hoelaat zou ik daar dan moeten staan als we even de 60263 nemen die normaal gesproken om 9:09 uit Leeuwarden vertrekt?

Maandag 14 jul 2008 - 22:10:46
Damian
Damian
Volgens mij is de 6700 alleen 'los' te spotten op de vroege ochtend van di t/m za in Lw. Op maandagmiddag komt er ook een shuttle uit Amsterdam en moet vervolgens uitgerangeerd worden alleen wordt deze trein steeds vaker getrokken door een Class58 of 66.

Het is overigens niet toegestaan voor de 6700 om 'alleen' te rijden op het Nederlandse spoor i.v.m het ontbreken van ATB. Alleen op prive spoortjes en rangeerterreinen zoals de Kijfhoek kan je de 6700 wel eens 'los' aantreffen omdat het toch allemaal 40 KM gebied is.

Maandag 14 jul 2008 - 23:50:20
plaid
plaid
Tot een uur of 8.00 heb je wel kans een 6700 rangerend aan te treffen bij de sporen die je zelf al noemde. Momenteel zijn ze vlot klaar met rangeren mede door een extra setje wagens wat overdag al beladen wordt...

Woensdag 06 aug 2008 - 19:15:10
plaid
plaid
1255 en ook 6705 staan nu (17.00 u) nog te Lw. Containers vanmorgen blijkbaar
wel vertrokken. Voor de 1255 staat een vlag in het spoor. Dat lijkt me niet zo'n goed teken..

Vrijdag 15 aug 2008 - 17:15:48
ov_wijzer
ov_wijzer
Iemand enig idee wat de 1255 mankeert? Aan de spots te zien staat hij nu nog in Lw.....

Vrijdag 15 aug 2008 - 17:24:11
lucky
lucky
Zie opvallende dingen.

Vrijdag 15 aug 2008 - 19:29:24
kbrandsma
kbrandsma
Wat voor datum? Zet dan a.u.b. zinvolle info neer.

De 1255 schijnt een oververhitte aspot te hebben gehad. Hierdoor kan de loc niet meer rijden, en staat hij (nog steeds) aan de kant te Lw.

Vrijdag 15 aug 2008 - 19:36:41
lucky
lucky
De persoon heeft het topic gevonden, dus de informatie was zinvol genoeg in dit geval.

Vrijdag 24 jul 2009 - 00:27:55
ns1700
ns1700
ik kom geregeld in den bosch en daar staan nu(laatste keer dat ik er was) 3 1250 ers terzijde bij het oude PTT emplacement.
en volgens mij staan ze daar(helaas) alleen maar te wachten op de sloper
De 1250ers staan er al sinds begin 2009 alleen maar op een zijspoor, vandaar.

Laatst bewerkt door ns1700 op Vrijdag 24 jul 2009 om 00:31:50

Vrijdag 24 jul 2009 - 00:31:12
Arjen-V
Arjen-V
locs staan er al een tijdje, de enige nog reeds in dienst zijnde 1200 is de 1251 welke regelmatig voor de Coevorden-shuttle is te vinden.
Zie voor verdere info ook rolandrail.net
GreetZ Arie

Vrijdag 24 jul 2009 - 09:24:16
jbt
jbt
Flickr BartGrunewold
Quote
ns1700: volgens mij staan ze daar(helaas) alleen maar te wachten op de sloper
De 1250ers staan er al sinds begin 2009 alleen maar op een zijspoor, vandaar.
Voor zover ik mij kan herinneren is bij de komst van de 1250ers bij ACTS destijds uitgemaakt dat te zijner tijd bij afvoer twee locs in eigendom overgaan naar de heren die destijds de locs 'voor de poorten van de hel' (de sloper dus) hebben weggesleept. Is het verder niet een suggestie om - in plaats van sloop - een van de (overige) locs ter beschikking te stellen als ambassadeur voor Nederland in het Bahnpark Augsburg im Rundhaus Europa? Hier ontstaat een bijzondere collectie van locomotieven die kenmerkend zijn voor ieder deelnemend Europees land. De 1200-en zijn in Europa uniek. Als Nederlandse loc kan ik mij eigenlijk geen betere vertegenwoordiger voor ons land voorstellen.

Laatst bewerkt door jbt op Vrijdag 24 jul 2009 om 09:31:29

Vrijdag 24 jul 2009 - 10:05:40
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Ik heb geluiden gehoord dat de 1211 die kant op zou gaan. Overigens is de verwachting dat geen van de 1250'en richting sloop gaat.

----
Bezoek ook eens www.raymondkies.nl

Zaterdag 25 jul 2009 - 08:02:47
icetha
icetha
Flickr Peter_Boere
edit door admin: de in dit bericht geplaatste foto is helaas vanaf een illegale locatie gemaakt en derhalve niet toegestaan op Somda.

Laatst bewerkt door admin op Zaterdag 25 jul 2009 om 09:11:10

Donderdag 24 sep 2009 - 18:09:54
pantha1444
pantha1444
Is de 1251 NU buitendienst gesteld?? want hij is al anderhalve week niet meer gespot, en ik heb gehoord dat die buitendienst is.., kan iemand dat bevestigen?

Donderdag 24 sep 2009 - 18:46:10
treintim
treintim
Nee, waar baseer jij het op dat die anderhalve week niet meer gespot is?

Als je even op Rolandrail.net zoekt kom je erop uit dat de loc gisteren en afgelopen maandag nog gespot is. (zie: forum.rolandrail.net)

Onnodige bezorgdheid.

Donderdag 24 sep 2009 - 18:50:43
MDDM
MDDM
De 1251 heeft afgelopen nacht nog gewoon zijn werk gedaan.Nog niet buiten dienst dus.

Gr Joop mcn Lls

Donderdag 24 sep 2009 - 21:59:46
mat64
mat64
heb hem gister inderdaad nog in de avond op amf gespot 1251+6705