Verstoringen lijnen Achterhoek
Forum: Algemeen - Algemeen
25-09-2007 11:33:34
daniel
daniel
Het is weer zo ver:
----
Wisselstoring Doetinchem-Winterswijk
Tussen Doetinchem en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met vertraging.
Door een wisselstoring rijden er tussen Doetinchem en Winterswijk geen treinen.

Toelichting voorval:

Wisselstoring Doetinchem-Winterswijk
Er is geen toelichting voorval.
----
Die toelichting van ProRail zegt genoeg eigenlijk... %09%

Laatst bewerkt door daniel op 25-09-2007 11:33
 

25-09-2007 12:17:18
fabrierban
fabrierban
Quote
daniel: Het is weer zo ver:
Wisselstoring Doetinchem-Winterswijk


Het wordt dat Syntus gewoon weigert om nog gebruiksheffing te betalen wegens wanprestatie.
 

25-09-2007 12:43:48
lamote_ban
lamote_ban
Ik denk dat als Syntus dat in een proefproces zou eisen dat ze een goede kans maken om gelijk te krijgen. Er lijkt langzamerhand (ook in wettelijke zin) toch echt sprake van wanprestatie.  

25-09-2007 13:16:23
lamote_ban
lamote_ban
Triest, maar hier kun je zo langzamerhand inderdaad wel een apart topic over openen.  


25-09-2007 14:34:41
lucky
lucky
Syntus heeft zeer zeker een poot om op te staan als ze dit juridisch willen aanvechten. Ze kunnen bijvoorbeeld een vergoeding eisen voor verloren reizigers... want die zullen er nu zeker zijn na de 20ste storing binnen een jaar tijd..  

25-09-2007 14:47:04
thijs
thijs
De vraag is interessanter, wáárom er zoveel storingen zijn.

Mogelijke oorzaken:
1) Achterstalig onderhoud van het spoor. De Syntus-directeur zei onlangs dat dit najaar het spoor flink bijgewerkt wordt en om de kwaliteit van de infrastrcuctuur te vergroten. Iets dat dit feit wellicht tegenspreekt: er zijn al best wat dagen/weekenden geweest dat het traject Ah-Dtc-Ww (of een deel ervan) eruit hebben gelegen.

2) De detectie van Lintjes schijnt nog steeds (!) niet goed te gaan. Het schijnt dat Prorail Syntus heeft gevraagd om meer met DM90 te rijden op dat traject, vanwege detectieproblemen.

Overigens ben ik het eens met mijn voorgangers dat het de spuigaten uitloopt.
 

25-09-2007 14:48:23
mark
mark
De vraag is dan waarom de Lint wel goed detecteert op Zp-Ww en Zp-Hgl-Odz...  

25-09-2007 14:49:11
thijs
thijs
Klopt volledig, zat ook al met dat punt in de maag. Ik heb geen verstand in dat soort technische zaken, maar kan zoiets aan verouderde techniek of andere omstandigheden op dat baanvaak liggen? Of niet?  

25-09-2007 14:51:40
robbertc
robbertc
Tijdenlang lagen de trajecten Zp-Ww en Ah-Ww er 1x per maand uit vanwege onderhoud. Dit is volgens mij inmiddels niet meer het geval. Zal wel geen verband hebben, maar toch...  

25-09-2007 15:17:21
maurits
maurits
Quote
thijs: De vraag is interessanter, wáárom er zoveel storingen zijn.
2) De detectie van Lintjes schijnt nog steeds (!) niet goed te gaan. Het schijnt dat Prorail Syntus heeft gevraagd om meer met DM90 te rijden op dat traject, vanwege detectieproblemen.



Nu ben ik ook geen beveiligingsdeskundige, maar is het zo dat het baanvak tussen Ah en Ww is uitgerust met extra voorzieningen als assentellers OMDAT de Lintjes en het DM90 niet goed detecteren.

Volgens mij maakt een trein normaal kortsluiting tussen beide spoorstaven waardoor het spoor bezet gemeld wordt (de seinen worden dus rood) en overwegen dicht en weer open gaan. Omdat DM90 en de Linten slecht detecteren, zou een continue kortsluiting dus niet gegarandeerd zijn, daarom heeft men assentellers geplaatst.

Maar even de beleidsmatige kant, misschien helpt het als de fracties uit de provinciale staten in Gelderland hun collega's in de kamer vragen laten stellen aan de minister van Verkeer en Waterstaat, waarom een onderdeel van V&W het provinciale OV-beleid naar de knoppen helpt.

Laatst bewerkt door maurits op 25-09-2007 15:17


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

25-09-2007 15:24:36
thijs
thijs
Quote
maurits: Nu ben ik ook geen beveiligingsdeskundige, maar is het zo dat het baanvak tussen Ah en Ww is uitgerust met extra voorzieningen als assentellers OMDAT de Lintjes en het DM90 niet goed detecteren.

Misschien een hele domme vraag, maar waarom hoeft er op Ww-Zp bijvoorbeeld geen assentellers worden geplaatst? Of is dat daar ook gebeurd en gaat het daar (vaker) goed?

Quote
maurits:
Maar even de beleidsmatige kant, misschien helpt het als de fracties uit de provinciale staten in Gelderland hun collega's in de kamer vragen laten stellen aan de minister van Verkeer en Waterstaat, waarom een onderdeel van V&W het provinciale OV-beleid naar de knoppen helpt.

Besef dat Syntus en de provincie aardig intensief overleg hebben, en er is dus wel een actieplan opgesteld dat dit najaar wordt uitgevoerd.

Laatst bewerkt door thijs op 25-09-2007 15:25
 

25-09-2007 15:29:59
daniel
daniel
Quote
thijs: Misschien een hele domme vraag, maar waarom hoeft er op Ww-Zp bijvoorbeeld geen assentellers worden geplaatst? Of is dat daar ook gebeurd en gaat het daar (vaker) goed?
Op alle trajecten waar de Linten rijden (en tot een jaar geleden - vóór de volledige toelating - ook DM'90) zijn detectieverhogende maatregelen genomen, vanwege het lichtere, met schijfremmen uitgerust materieel wat niet goed zou detecteren.

Laatst bewerkt door daniel op 25-09-2007 15:30
 

25-09-2007 16:43:24
dumpy_dump
dumpy_dump
Volgens mij is het bericht dat Syntus meer DM90 gaat inzetten al meer dan een jaar oud, en gebeurt dat nog steeds niet. Dat kwam toen al uit overleg tussen ProRail, Syntus en andere betrokken partijen, maar volgens Syntus was dat toen niet op korte termijn te regelen (en dat begreep ik dan weer niet).  

25-09-2007 16:46:15
ruysdael
ruysdael
Quote
thijs: De vraag is interessanter, wáárom er zoveel storingen zijn.
2) De detectie van Lintjes schijnt nog steeds (!) niet goed te gaan. Het schijnt dat Prorail Syntus heeft gevraagd om meer met DM90 te rijden op dat traject, vanwege detectieproblemen.

In het PVE staat dat er op Zp-Ww niet gereden mag worden met DM'90, alleen de "moderne" Linten, dus komt het ook nog weleens voor dat er in Zp of Ww wèl een DM'90 over staat en geen Lint.. dan wordt de die treindienst gewoon niet gereden.
 

25-09-2007 16:48:11
thijs
thijs
Quote
dumpy_dump: Volgens mij is het bericht dat Syntus meer DM90 gaat inzetten al meer dan een jaar oud, en gebeurt dat nog steeds niet. Dat kwam toen al uit overleg tussen ProRail, Syntus en andere betrokken partijen, maar volgens Syntus was dat toen niet op korte termijn te regelen (en dat begreep ik dan weer niet).

Het lijkt mij volkomen logisch dat Syntus met haar eigen Linten wil rijden. En waar moet je al die Linten laten dan?

Quote
ass-er:In het PVE staat dat er op Zp-Ww niet gereden mag worden met DM'90, alleen de "moderne" Linten, dus komt het ook nog weleens voor dat er in Zp of Ww wèl een DM'90 over staat en geen Lint.. dan wordt de die treindienst gewoon niet gereden.

Waarom reed er dan ZAP-DM90 op Zp-Ww de laatste weken?

Laatst bewerkt door thijs op 25-09-2007 16:51
 

25-09-2007 16:48:59
dumpy_dump
dumpy_dump
Op de spitsdienst naar Dtc?  

25-09-2007 16:50:54
thijs
thijs
@Dumpy-Dump: het lijkt me gezien het comfort (airo) én de uitstraling van het bedrijf Syntus niet wenselijk dat er op Dtc-Ww alleen/vooral met DM90 wordt gereden.  

25-09-2007 16:52:14
dumpy_dump
dumpy_dump
Waarom belooft Syntus de inzet van DM90 dan aan ProRail?

Laatst bewerkt door dumpy_dump op 25-09-2007 16:52
 

25-09-2007 16:52:53
ruysdael
ruysdael
Quote
thijs:Waarom reed er dan ZAP-DM90 op Zp-WW de laatste weken?
Geen idee, het is misschien mogelijk dat de plaatselijke overheden inmiddels overeen gekomen zijn met Syntus over de (tijdelijke) inzet van DM'90. Wat was toen de reden van de inzet van DM'90 aldaar? Wellicht een Lint-tekort, ik zou het niet gek vinden dat de plaatselijke overheden dan liever een tijdje een DM'90 rond hebben pendelenen, dan helemaal niets
 

25-09-2007 16:55:28
thijs
thijs
Over ZAP-DM90 op Zp-Ww: ik hoorde op Somda en OHIH twee verhalen: (1) een tekort aan Lint; (2) een proef. Dat laatste zou wel interessant zijn, en waarom dan juist op dat traject vraag je je af...(en niet Ah-Ww).

Laatst bewerkt door thijs op 25-09-2007 16:55
 

25-09-2007 16:55:42
superboer
superboer
Quote
thijs: @Dumpy-Dump: het lijkt me gezien het comfort (airo) én de uitstraling van het bedrijf Syntus niet wenselijk dat er op Dtc-Ww alleen/vooral met DM90 wordt gereden.
Dat lijkt me dan toch wel logisch als je daarmee de storingen grotendeels kunt beperken.


Garantie tot aan de voordeur.
 

25-09-2007 16:58:14
thijs
thijs
Ik zou zeggen: zorg dat de Linten geen storing meer opleveren, in plaats van dan maar met DM90 te gaan rijden. Op Zp-Ww en Zp-Odz gaat het toch ook vaak goed?  

25-09-2007 17:01:41
ruysdael
ruysdael
Quote
thijs: Over ZAP-DM90 op Zp-Ww: ik hoorde op Somda en OHIH twee verhalen: (1) een tekort aan Lint; (2) een proef. Dat laatste zou wel interessant zijn, en waarom dan juist op dat traject vraag je je af...(en niet Ah-Ww).
Dat zou het zeker zijn. Toch vraag ik me sterk af wat ze bij Syntus dan willen met de Linten, want het is toch volkomen onlogisch om trajecten, waarop door je eigen bedrijf geboden is volledig te rijden met huurmaterieel van de moedermaatschappij, als je ook nog eigen (!) moderner materieel in huis hebt?

Laatst bewerkt door ruysdael op 25-09-2007 17:02
 

02-10-2007 09:55:56
daniel
daniel
Seinstoring Varsseveld - Terborg
Tussen Varsseveld en Terborg moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Varsseveld en Terborg geen treinen maar bussen.

 

02-10-2007 11:25:51
slifor
slifor
Zp-Ww en Zp-Odz zijn beide baanvakken met ASSENTELLERS.
Zv-Ww is een baanvak met SIEMENS/OPUS-PEDALEN.....

Hoe werkt het?

Assentellers doen, zoals de term al zegt, niets anders dan het tellen van assen bij een telpunt (die gele kastjes langs het spoor) en werken met magnetisme. De passage van de as verzorgt er voor dat het magnetisch veld word onderbroken, waardoor detectie plaatsvind. Als een trein een as/wagen verliest zal een overweg dus niet meer open gaan, omdat het afrijpunt minder assen telt als het aanrijpunt.

Pedalen zijn eigenlijk een soort van gevoeligheid-sensoren. Ze zitten aan de spoorstaaf bevestigd en meten de doorbuiging van de spoorstaaf door belasting van de trein. Een microswitch zorgt er voor dat de sectie als bezet word gemeld.

Uit bovenstaande kan je dus concluderen dat een lichte trein bij pedalen snel voor storing kan zorgen omdat de microswitch niet reageert bij een te lichte doorbuiging. Echter het scherper stellen van het pedaal kan er voor zorgen dat de zaak te gevoelig word en dus bij het minste of geringste een bezetmelding geeft. Het is dus van belang dat de afstelling zeer nauwkeurig gebeurt.

Al met al is het systeem van pedalen dus waarschijnlijk te onbetrouwbaar icm lightrail.... overigens zit dit systeem ook op Lw-Gn. De overige Noordelijke lijnen zijn inmiddels voorzien van assentellers.
 

02-10-2007 11:41:20
lamote_ban
lamote_ban
@slifor
Grappig, want mijn technisch gevoel zegt dat ik zou verwachten dat het systeem van assentellers bij hogere snelheid juist veel onbetrouwbaarder zou zijn dan het systeem van pedalen.
 

02-10-2007 11:48:02
webguy
webguy
Volgens mij klopt de laatste regel van je uitleg niet... Is Lw-Stavoren niet onbediend en voor de de trdl een groot zwart gat? Hoe kon dat incident van een tijdje geleden dan gebeuren waar een Spurt ontkoppeld werd en de andere Spurt verder reed...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

02-10-2007 12:09:30
daniel
daniel
Zie ik iets verschrikkelijk over het hoofd of heeft dit echt helemaal geen verband met waar het hier over gaat? %03%

Overigens, volgens ProRail's 'toelichting voorval' had deze storing voor de verandering niets te maken met slechte detectie...

Toelichting voorval:

Seinstoring Varsseveld - Terborg
Vanaf 9.25 uur was er een seinstoring tussen Varsseveld en Terborg. Tussen Winterswijk en Doetinchem werden bussen ingezet in plaats van treinen. Om 11.35 uur was het euvel, een kapot getrokken kabel, hersteld.

Laatst bewerkt door daniel op 02-10-2007 12:16
 

02-10-2007 12:45:16
slifor
slifor
Quote
webguy: Volgens mij klopt de laatste regel van je uitleg niet... Is Lw-Stavoren niet onbediend en voor de de trdl een groot zwart gat? Hoe kon dat incident van een tijdje geleden dan gebeuren waar een Spurt ontkoppeld werd en de andere Spurt verder reed...


Dat klopt wel;
Misschien met de kans dat het TE technisch word:
Op de emplacementen van baanvakken meet assentellers is nog wel normale detectie aanwezig (geen assentellers dus) hier heeft men echter Prikspanning op de secties staan. Omdat het treinstel volgens mij op het station afbrak hebben de assentellers dus geen storing gedetecteerd.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


02-10-2007 16:07:16
webguy
webguy
Maar de assentellers vergelijken dus niet wat er voor en na het station op het baanvak is geteld? (of dus over het hele 'leven' van de trein van begin tot eindpunt?)

Laatst bewerkt door webguy op 02-10-2007 16:08


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

02-10-2007 17:45:32
slifor
slifor
Quote
webguy: Maar de assentellers vergelijken dus niet wat er voor en na het station op het baanvak is geteld? (of dus over het hele 'leven' van de trein van begin tot eindpunt?)


Nee, ze tellen alleen tussen de stations het vrije baan-deel
 

02-10-2007 18:04:34
kbrandsma
kbrandsma
Quote
slifor: (...)overigens zit dit systeem ook op Lw-Gn. De overige Noordelijke lijnen zijn inmiddels voorzien van assentellers.

Quote
webguy: Volgens mij klopt de laatste regel van je uitleg niet... Is Lw-Stavoren niet onbediend en voor de de trdl een groot zwart gat?

Hoe kon dat incident van een tijdje geleden dan gebeuren waar een Spurt ontkoppeld werd en de andere Spurt verder reed...

Volgens mij klopt jouw (Webguy) uitleg ook niet.

Dat incident met de ontkoppelde trein vond plaats op Lw - Hlgh. Bovendien heb ik ook ergens gelezen dat de trein tussen Leeuwarden en Deinum een snelremming heeft gehad, en dat het voorste stel na deze remming alleen is vertrokken. Of dit waar is weet ik niet, want die reizigers zullen dan mogelijk al snel alarm hebben geslagen als ze geen machinist in de cabine zien zitten.

Lw - Stv is inderdaad voorzien van gele kastjes (assentellers), en schijn na Mantgum één groot zwart gat te zijn (reactie Dvdhoven in opvallende dingen n.a.v. kapotte trein te Stv).
 

02-10-2007 18:27:28
manuel25
manuel25
Quote
kbrandsma: Dat incident met de ontkoppelde trein vond plaats op Lw - Hlgh. Bovendien heb ik ook ergens gelezen dat de trein tussen Leeuwarden en Deinum een snelremming heeft gehad, en dat het voorste stel na deze remming alleen is vertrokken. Of dit waar is weet ik niet, want die reizigers zullen dan mogelijk al snel alarm hebben geslagen als ze geen machinist in de cabine zien zitten.

Nog heel ff offtopic: Het stel ontkoppelde toen de machinist wegreed uit Deinum. Meteen nadat het achterste stel ontkoppeld was kreeg hij een snelremming, hij trok zich er niks van aan en reed door. Het achterste stel bleek helemaal leeg te zijn, ze kunnen ook niet uitgestapt zijn omdat de deuren toen al gesloten waren denk ik. Dus hooguit buurtbewoners hadden alarm kunnen slaan.

Laatst bewerkt door manuel25 op 02-10-2007 18:28
 

02-10-2007 18:29:58
mikos
mikos
Mikos: Einde discussie over Arriva en wat daar allemaal is gebeurd. Als er interesse voor is, kan men dat doen in het GTW Arriva topic.


www.ov-ervaringen.nl
 

20-10-2007 22:24:33
lucky
lucky
En het is deze week weer minstens 4 keer raak geweest bij syntus. Het is tijd dat ze prorail inderdaad voor de rechter slepen ofzo..

Prorail kan zijn monteus bijna in een caravan ergens bij arnhem laten slapen.. dan zijn ze er tenminste snel.
 

20-10-2007 22:35:55
superboer
superboer
Deze week was op TV Gelderland Teletekst te lezen dat prorail eind volgend jaar de seinen en wissels tussen Zevenaar en Doetinchem gaat vervangen/wijzigen. Syntus zet tot 2009 geen extra(lange) treinen in. Mochten ze de concessie in de Achterhoek behouden, dan gaan ze (vanaf 2009) wel met langere treinen rijden


Garantie tot aan de voordeur.
 

20-10-2007 22:43:29
lucky
lucky
Eind volgend jaar, dat klinkt positief! Een schatting van mijn kant: Nog ongeveer 150-200 storingen te gaan.  

22-10-2007 15:44:10
kbrandsma
kbrandsma
Quote
superboer: Deze week was op TV Gelderland Teletekst te lezen dat prorail eind volgend jaar de seinen en wissels tussen Zevenaar en Doetinchem gaat vervangen/wijzigen. Syntus zet tot 2009 geen extra(lange) treinen in. Mochten ze de concessie in de Achterhoek behouden, dan gaan ze (vanaf 2009) wel met langere treinen rijden

Dan mogen ze meteen doorgaan met renovatie Zutphen - Winterswijk. Dat traject is juist de laatste weken veelvuldig de pineut, in plaats van Arnhem - Winterswijk.

Moderators, wellicht handiger om dit topic te hernoemen naar "Verstoringen lijnen Achterhoek" of iets dergelijks?
 

22-10-2007 16:21:28
fabrierban
fabrierban
@kbrandsma
Zaterdag was het langdurig mis op beide Achterhoek-lijnen.

Ik ben trouwens ook voorstander van hernoemen van dit topic.
 

22-10-2007 16:23:47
admin
Moderator
admin
Done


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

22-10-2007 16:24:25
lamote_ban
lamote_ban
Quote
lucky:
Prorail kan zijn monteurs bijna in een caravan ergens bij arnhem laten slapen.. dan zijn ze er tenminste snel.

Het is nu steeds op allebei de lijnen regelmatig mis.
Dus zet die camper maar liever in Winterswijk neer.
 

22-10-2007 16:36:20
superboer
superboer
Quote
kbrandsma: Dan mogen ze meteen doorgaan met renovatie Zutphen - Winterswijk. Dat traject is juist de laatste weken veelvuldig de pineut, in plaats van Arnhem - Winterswijk.

Heel toevallig rijden er vanaf morgen t/m donderdag geen treinen tussen Winterswijk en Zutphen%08%. Nu gaan ze daar waarschijnlijk niks aan de seinen veranderen maartoch. Verder is het wel opvallen dat het sinds een paar weken geregeld mis is tussen Winterswijk en Zutphen%03%


Garantie tot aan de voordeur.
 

22-10-2007 16:49:18
lamote_ban
lamote_ban
Quote
superboer:
Heel toevallig rijden er vanaf morgen t/m donderdag geen treinen tussen Winterswijk en Zutphen%08%.

Zijn er tenminste ook drie dagen geen seinstoringen.%08%
 

22-10-2007 21:33:48
daniel81
daniel81
Quote
thijs: : het lijkt me gezien het comfort (airo) én de uitstraling van het bedrijf Syntus niet wenselijk dat er op Dtc-Ww alleen/vooral met DM90 wordt gereden.


Als ik op comfort zou beslissen ga ik absoluut voor de Buffel!
Wat hier nog niet genoemd is ten aanzien van materieelinzet in de Achterhoek, is dat Syntus meer Buffels schijnt in te zetten om vertragingen te beperken. Doordat de lintjes zo weinig deuren hebben (1 setje per bak) duurt in de spitsuren het in- en uitstappen namelijk te lang
 

23-10-2007 19:48:24
lamote_ban
lamote_ban
Quote

Stentor, 23.10.2007

Ook Syntus klaagt over ProRail

DOETINCHEM/ZUTPHEN (anp) – Het loopt de spuigaten uit met storingen op het spoor in die delen van Gelderland waar vervoersbedrijf Syntus actief is, waaronder de lijn Zutphen-Winterswijk. De onderneming is al vier jaar in gesprek met spoorbeheerder ProRail over noodzakelijke investeringen, tot op heden zonder het gewenste resultaat.

Dat stelde manager Remko ten Brinke van Syntus dinsdag in een toelichting op een eerder verspreid persbericht, dat zich laat lezen als een noodkreet. ‘Onze klanten klagen steen en been en ze hebben gelijk’, aldus Ten Brinke. ‘Er zijn allerlei toezeggingen voor verbeteringen gedaan door ProRail, maar we zien nog geen resultaten. Het duurt allemaal veel te lang.’ Syntus is niet het eerste vervoersbedrijf dat kritiek uit op ProRail. De afgelopen weken klaagden onder meer de Nederlandse Spoorwegen, Connexxion, en Railion over de prestaties van de spoorbeheerder.

 

24-10-2007 11:06:54
Iceman
Iceman
Ik las vandaag in de Spits dat Syntus echt heel boos is. Ten eerste natuurlijk om het slechte onderhoud, en dat de storingen nog steeds niet verholpen zijn.
Bovendien vergeleken ze de achterhoeklijnen met de 'bermuda driehoek'. Het schijnt dat men sommige treinen tussen Zutphen en Winterwijk niet kan zien op de apparatuur.
En vindt syntus het raar dat treinen soms moeten wachten op vertraagde goederentreinen waardoor er er vertraging optreed. En dat is funest voor de kwartierstdienstregeling tussen Arnhem en Winterswijk.

Laatst bewerkt door Iceman op 24-10-2007 12:53


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

24-10-2007 12:25:50
fabrierban
fabrierban
Quote
Iceman: En vindt syntus het raar dat treinen soms moeten wcahten op vertraagde goederentreinen waardoor er er vertraging optreed.
Het probleem met de voorrang voor vertraagde goederentreinen speelt op veel meer plaatsen. De vraag is langzamerhand of het niet onzinnig is dat goederentreinen nog altijd voorrang krijgen tijdens de spitsuren. Ik heb soms de indruk dat goederentreinen voor veel verkeersleiders een soort hete aardappelen zijn die ze zo snel mogelijk weer van hun beeldscherm af willen hebben en daarom maar voorrang geven.

Laatst bewerkt door fabrierban op 24-10-2007 12:27
 

24-10-2007 12:27:00
Meiziger
Meiziger
Daarom klagen de cargomachinisten dat ze altijd aan de kant genomen worden en moeten wachten op een nieuw pad  

24-10-2007 12:27:32
dvdhoven
dvdhoven
Quote
Iceman: Bovendien vergeleken ze de achterhoeklijnen met de 'bermuda driehoek'. Het schijnt dat men sommige treinen tussen Zutphen en Winterwijk niet kan zien op de apparatuur.
Niet sommige, geen één! Dat is nu eenmaal zo met TPRB baanvakken. Dat heeft Winterswijk - Doetinchem ook en Leeuwarden - Stavore ook en en nog zo'n paar baanvakken.
TPRB staat voor Ter plaatse bediend relais blokstelsel.
Tsja, er is nu eenmaal eind jaren 70/begin jaren 80 gekozen voor een zeer eenvoudig en goedkoop beveiligingssysteem....


Dick van den Hoven
 

24-10-2007 12:34:43
fabrierban
fabrierban
Quote
Meiziger: Daarom klagen de cargomachinisten dat ze altijd aan de kant genomen worden en moeten wachten op een nieuw pad

Ik denk dat het huidige prioriteitsbeleid te rigide is door geen onderscheid te maken tussen spitsuren en daluren. Je kunt bijv. in de spits reizigerstreinen altijd voorrang geven en in de daluren de goederentreinen. Dat heeft vanzelf ook een regulerende werking: cargovervoerders zullen dan vanzelf meer geneigd zijn hun treinen in de daluren in te leggen.
 

24-10-2007 12:36:23
lamote_ban
lamote_ban
@dvdhoven
Er is op zich niks mis met TPRB op lijnen waar iedere halfuur een dieseltje op en neer tuft.
Het probleem is dat op sommige trajecten de appratuur totaal versleten is.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 24-10-2007 12:38
 

24-10-2007 12:40:25
dvdhoven
dvdhoven
Ik kan in mijn tekst niet lezen, dat ik gezegd heb, dat er iets mis is met TPRB %03%
Ik gaf alleen aan dat er gekozen is voor goedkoop en dat dat betekent geen terugmelding op een post.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 24-10-2007 12:40


Dick van den Hoven
 

24-10-2007 17:57:39
kbrandsma
kbrandsma
Zoals beschreven is Leeuwarden - Stavoren ook met TPRB uiterust. Wanneer heeft op dat traject voor het laatst een seinstoring plaatsgevonden? Ik zou het zo niet weten. Of is het op dat traject pas als laatste aangebracht, zodat de apparatuur nog niet versleten is?
Bovendien, waarom moet een treindienstleider de trein per se zien? Wat is de relatie met het niet kunnen zien van een trein en de actuele verstoringen?

Laatst bewerkt door kbrandsma op 24-10-2007 17:58
 

25-10-2007 21:57:44
treinnl
treinnl
Syntus baalt van verstoringen op het spoor
Vele storingen op treintrajecten Arnhem-Winterswijk en Zutphen-Winterswijk veroorzaken onacceptabel veel leed onder reizigers

Syntus baalt enorm van spoorbeheerder ProRail. ProRail is verantwoordelijk voor het onderhoud aan de infrastructuur van het spoor, waaronder seinen, wissels en overwegen. Al geruime tijd heeft Syntus te maken met vertragingen en uitval van treinen als gevolg van niet functionerende infrastructuur. Ondanks toezeggingen van ProRail om verbetering aan te brengen, merken vervoerder en haar reizigers hier nog weinig van.

Ook dit weekend ondervonden reizigers veel last van de verstoringen. Vrijdag 19 oktober werden reizigers tussen 18.00 en 01.30 uur tussen Doetinchem en Zevenaar vervoerd met bussen in plaats van treinen. Hetzelfde was het geval tussen Zutphen en Winterswijk, van 13-15 uur en van 18-19 uur. De oorzaken waren een baanvakstoring en een overwegstoring. De dag erna was het niet veel beter. Tussen Zutphen en Winterswijk was het weer raak van 14 tot 18 uur, vanwege dezelfde overwegstoring als de dag ervoor. Ook tussen Arnhem en Winterswijk konden reizigers weer met de bus in plaats van de trein. Drie storingen (overwegstoring, blokstoring en rijrichtingstoring) veroorzaakten treinuitval van 13 tot 03.30 uur. In alle gevallen duurt het enige tijd, nadat de storing verholpen is, voordat de treinen weer op de juiste plek zijn en volgens dienstregeling rijden. Zondag waren er geen verstoringen, maar gisteren konden de treinen alweer niet rijden tussen Zutphen en Winterswijk, ditmaal van 14.30 tot 16.30 uur.

Syntus heeft aangetoond dat de treincapaciteit geen onderdeel is van het probleem dat treinen soms overvol zijn. Dit wordt ook door opdrachtgevers en omroep Gelderland beaamd. Wanneer er geen verstoringen optreden, zijn de treinen goed bezet maar niet overvol. Syntus heeft jong treinmaterieel en het hoogste percentage reservematerieel van alle reizigersvervoerders op het spoor. Dat de reiziger toch naar Syntus wijst als degene die het probleem op moet lossen, begrijpt woordvoerder Ton Boelens: “Reizigers hebben in feite niets te maken met ProRail, ze kopen een vervoerbewijs bij Syntus”.

Het baanvak Arnhem - Zevenaar is inmiddels het drukste regionale spoorbaanvak van Nederland, maar de kwaliteit van de infrastructuur loopt hierbij sterk achter. Al jaren geleden heeft ProRail beloofd verbetering aan te brengen, maar tot op heden met weinig zichtbaar resultaat. Nog steeds kampen vervoerder en reizigers met seinstoringen, overwegstoringen, kapotte relaiskasten, slecht functionerende wissels, ontbrekende detectie van treinen, beperkte plekken waar treinen elkaar kunnen kruisen en vertraagde goederentreinen die ProRail voorrang geeft boven treinen van Syntus.

Medewerkers van Syntus balen van de situatie op het spoor. Mensen maken overuren en komen extra in dienst om de schade voor reizigers enigszins te beperken en te zorgen dat mensen niet onderweg stranden. Wat Syntus nog beter moet doen, is het duidelijker informeren van reizigers wanneer zich een verstoring voordoet, hoe lang het ongeveer gaat duren en welk alternatief er wordt geboden. Syntus beseft zich echter terdege dat dit niet voldoende is om het leed bij reizigers weg te nemen.

Wanneer de nieuwe stations Zevenaar-Oost en Westervoort geopend worden, zal het traject Arnhem-Winterswijk nog veel meer reizigers trekken. Syntus heeft de opdrachtgevers reeds aangeboden om, na opening van deze stations, met meer treinen en een nog hogere frequentie te gaan rijden. Maar ook dan is een betrouwbaar spoor zonder al te veel verstoringen een absolute voorwaarde om de reizigers een goed aanbod te kunnen voorschotelen.

De enige echte oplossing is dat ProRail snel verbeteringen aanbrengt en de beloofde reparaties en aanpassingen gaat verrichten. Het mag niet zo zijn dat het nog een jaar gaat duren totdat de belangrijkste knelpunten verholpen zijn. Syntus blijft in stevige discussie met ProRail om dit voor elkaar te krijgen, maar het gaat moeizaam. Extra druk vanuit reizigers kan helpen om ProRail sneller in beweging te krijgen.

Syntus verzoekt daarom reizigers om vertragingen en uitval van treinen te blijven melden aan Syntus. Dit kan via het reactieformulier op de website van Syntus. Syntus bundelt alle klachten die het gevolg zijn van verstoringen die worden veroorzaakt door ProRail en overhandigt deze vervolgens aan ProRail.

Bron: Syntus.nl
 


25-10-2007 22:28:54
Iceman
Iceman
Misschien als veel mensen gaan klagen dat prorail dan in actie komt. Denk niet dat ze zich er heel van zullen aantrekken.

Ik wacht in iedergeval even met het rondje in de 'bermudadriehoek' te maken totdat al die problemen zijn opgelost.

Laatst bewerkt door Iceman op 25-10-2007 22:31


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

29-10-2007 14:11:22
jacokran
jacokran
Bij een seinstoring blijft het sein rood. Bij een TPRB baanvak kan de treindienstleider niet controleren of een blok vrij is, de treindienstleider kan dus ook geen toestemming geven om het rode sein te passeren.  

29-10-2007 14:26:09
aestudent
aestudent
Daar mis ik volgens mij iets, want in het geval van een onjuiste bezetmelding mag een trdl toch ook gewoon toestemming geven om op zicht te rijden? En in dat geval kan ook niet gecontroleerd worden of een blok vrij is of niet...  

29-10-2007 14:53:03
jacokran
jacokran
Ja, maar ik denk (speculaas) dat er twee complicerende factoren zijn. 1 de lijn is grotendeels enkelsporig. Als je kilometers lang op zicht moet gaan rijden kan je de dienstregeling ritueel verbranden... 2. Het gebied is Ter plaatste Bediend. De treindienstleider heeft waarschijnlijk geen informatie waarom dat sein rood blijft.  

30-10-2007 12:08:16
lamote_ban
lamote_ban
En ja hoor, het is weer zover op Zutphen-Winterswijk.  

30-10-2007 12:12:39
thijs
thijs
Ja, terwijl er vorige week nog dagen lang werkzaamheden waren  

08-11-2007 16:44:29
kbrandsma
kbrandsma
Nadat Zutphen - Winterswijk vorige week aan de beurt was, is dit weekend weer stuivertje gewisseld met Arnhem - Winterswijk. En die van vandaag is geen kattepis, al vrijwel de hele dag is het mis, waarbij vanochtend nog een prognose werd gegeven, die al menig maal overschreden is.  

08-11-2007 18:59:42
superboer
superboer
Wat er precies aan de hand is weet ik niet. Ik weet wel dat het waarschijnlijk om een overweg gaat hier dicht in de buurt. Er lag een kapotte slagboom en er stonden verschillende volkerrail busjes. Ook reed er een graafmachine op het spoor waardoor er geen treinverkeer mogelijk is(goede berichtgeving%03%)


Garantie tot aan de voordeur.
 

02-12-2007 21:45:50
hvondelen
hvondelen
Een bericht uit De Gelderlander over de mogenlijke verbetering van Arnhem - Doetinchem - Winterswijk

De Gelderlander 17 nov 2007
Minister Camiel Eurlings van verkeer gaat onderzoeken of er snel een verbetering kan komen van de spoorlijn Arnhem-Winterswijk.

Hij heeft dat toegezegd aan bestuursvoorzitter Jaap Modder van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen.

Modder heeft de minister voorgesteld om samen een integraal plan van aanpak te maken. "En daar gaat hij voor. Hij vindt dat het niet kan dat de drukste regionale lijn van Nederland zolang moet wachten op verbetering", zegt Modder.

Modder wil dat de hele lijn dubbel spoor krijgt (want dan kan de dienstregeling uitgebreid worden), er elektrificatie komt (dan kunnen er elektrische treinen rijden), de beoogde nieuwe stations in Westervoort en Zevenaar Oost snel worden gebouwd en Duiven als het kan een nieuw station krijgt, met meer parkeerplaatsen dan nu. Daarnaast moeten de seinen en wissels aangepast worden, zodat er minder storingen ontstaan.

Modder heeft de minister ook voorgesteld om de zo dringend gewenste aanpassing van de lijn eventueel niet over te laten aan ProRail, de spoorlijnbeheerder. Die geeft immers steeds aan geen tijd te hebben voor het werk.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

02-12-2007 21:49:28
keesje
keesje
Gisteren was het in ieder geval alweer raak met een storing tussen Zv en Dtc...  

02-12-2007 21:52:21
hvondelen
hvondelen
Het is misschien zo'n goede oplossing nog niet alleen is er weer een probleem. HET GELD
En dan moet ook Syntus nieuwe elektrische treinstellen aanschaffen of huren als ze de aanbesteding op het traject houden.
Wat ook weer een paar jaar gaat kosten als ze nieuwe kopen.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

02-12-2007 22:10:34
fabrierban
fabrierban
ProRail heeft vorige week overigens aangekondigd dat de lijnen in Achterhoek in 2009 worden aangepakt.  

02-12-2007 22:24:56
superboer
superboer
Tja, een jaar of 2 geleden hebben ze ook beloofd dat er in 2007 onder andere een passeerstrook zou liggen Bij Doetinchem de Huet. Ik moet het eerst maar eens zien...


Garantie tot aan de voordeur.
 

02-12-2007 22:37:54
fabrierban
fabrierban
Er wordt niet gepraat over uitbreiding van de infrastructuur, maar over het technisch op peil brengen van de huidige infrastructuur.  

02-12-2007 22:53:14
jeanpierre
jeanpierre
In de plannen van de Provincie, Prorail en Syntus wordt wel degelijk de infrastructuur uitgebreid, het al eerder genoemde passeerspoor (+perron) in de Huet. Daarnaast iets met assentellers en snellere wissels, o.a. in Doetinchem. Als de Provincie deze maand de subsidieaanvraag van Prorail goedkeurt, wordt er in 2008 begonnen.  

29-04-2008 16:34:05
fabrierban
fabrierban
Het is een tijdje goed gegaan, maar vandaag is het weer zo ver.
Een echte degelijke wisselstoring op Ah-Ww.

Laatst bewerkt door fabrierban op 29-04-2008 16:34
 

30-04-2008 12:08:57
superboer
superboer
En inmiddels is het weer raak...%03%
Seinstoring Doetinchem-Terborg
Tussen Arnhem en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met incidentele uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een seinstoring.


Garantie tot aan de voordeur.
 

30-04-2008 21:25:32
superboer
superboer
En het seinstoring seizoen is weer geopend%03% De 2e seinstoring van vandaag!!!%07%

Sein+wisselstoring Arnhem-Zevenaar-Winterswijk
Tussen Arnhem en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een sein- en wisselstoring.


Garantie tot aan de voordeur.
 

02-05-2008 12:53:19
tochjo
tochjo
Gisteren seinstoring Zutphen-Winterswijk na blikseminslag. Vandaag seinstoringen Doetinchem-Winterswijk en Zutphen-Winterswijk (oorzaken mij onbekend).  

06-05-2008 16:59:58
superboer
superboer
Het is gewoon niet te geloven... We komen weer boven de 20 graden en het is meteen bijna dagelijks weer raak%07%

Seinstoring Arnhem - Winterswijk
Tussen Arnhem en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Zevenaar en Arnhem minder treinen.


Garantie tot aan de voordeur.
 

06-05-2008 17:08:30
NS-APD
NS-APD
Syntus moet echt andere trein gaan bestellen!


Werkzaam bij Arriva
 

06-05-2008 17:18:27
broek53
broek53
Een andere spoorbeheerder, bedoel je zeker?  

06-05-2008 17:33:11
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
mwoch, ik ben ook niet een al te groot fan van Prorail, maar dat het in het NS-tijdperk nou zo slecht ging? Deze storing is niet gerelateerd aan het materieel, daar geef ik je gelijk in. Probleem zit m ook in dat het spoor nu door syntus intensiever word gebruikt dan de NS ooit deed. En ja, in dat opzicht is meer (en beter) onderhoud ook wel gewenst. Echter, bij bijv. de Maaslijn heb ik (vrijwel) nooit een storing gezien die iets met onderhoud te maken heeft (zoals sein - en/of wisselstoringen)*, terwijl daar ook redelijk intensief gebruik van word gemaakt door Veolia. Beide lijnen zijn ATB-NG en met relatief licht (nieuw) dieselmaterieel en lijkt alles netjes te lopen (op wat materieelproblemen na dan).

* vandaag uitgezonderd dan
 

06-05-2008 17:43:13
broek53
broek53
Het gaat mij niet om ProRail contra NS. In de NS-tijd was het aantal storingen op Arnhem - Winterswijk zeker zo gigantisch als nu. Ik herinner mij dat daar nog hele goedmaakacties richting de reizigers zijn gehouden op een zeker moment. Met het intensieve gebruik van de lijn heeft het allemaal niks te maken: het ontwerp en de uitvoering deugen niet - dat is van meet af aan zo geweest. Het is alleen meer dan schandalig dat dat al ruim een decennium duurt.

En ja: op de Maaslijn en alle andere lijnen die na Ah - Ww van detectiemaatregelen en ATB NG voorzien zijn, heeft men duidelijk geleerd van het debacel dat de Achterhoekse lijnen heet. De conclusie is dan duidelijk: de rotzooi van Ah - Ww en Zp - Ww vervangen door de betere spullen die op de andere lijnen zijn toegepast. Prorail is al een aantal keren gemaand tot zo'n of een soortgelijke actie, maar is totaal in de inerte interne bureaucratie verzonken.
 

06-05-2008 17:53:33
kmark
kmark
Quote
NS4055: Syntus moet echt andere trein gaan bestellen!
?? Dan snap je het nog niet helemaal denk ik...

Laatst bewerkt door kmark op 06-05-2008 17:53
 

06-05-2008 18:44:11
seinhuis
seinhuis
Logistieke problemen Syntus
Tussen Arnhem en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Oorzaak: logistieke problemen.


Logistieke problemen Syntus
Na een seinstoring rijden de treinen op het enkelsporig baanvak Arnhem - Winterswijk nog met vertraging.



Laatst bewerkt door seinhuis op 06-05-2008 18:44
 

06-05-2008 20:01:52
kbrandsma
kbrandsma
Kortom:
Of te weinig inzetbare treinen op de juiste plaats o.i.d, of een foutieve berichtgeving.
 

06-05-2008 20:04:05
superboer
superboer
Mja, 30700 reed niet en in de omloop van DM'90 in de 30900 reed lint. dus ze hadden zeker 7 stellen DM'90 beschikbaar. Inmiddels is het bericht ook aangepast naar ongever 15 minuten vertraging, maar het rijdt al bijna weer optijd. Maximaal 5 minuten vertraging nog


Garantie tot aan de voordeur.
 

06-05-2008 22:29:28
dumpy_dump
dumpy_dump
Het is iedere keer zo dat na welke vertraging ook, Syntus de dienstregeling niet meer op orde krijgt totdat de kwartierdienst niet meer rijdt. Met de halfuurdienst is het geheel wel te handhaven. Los van de aard van de verstoring: dat is iets wat Syntus zich aan moet rekenen, wat mij betreft.  

07-05-2008 00:41:41
mren
mren
Ik denk dat dat een keuze is die men heeft gemaakt: ofwel blijven rijden met vertragingen (voordeel: mensen kunnen mee, nadeel: overstappen aan gort) of wat snijden in de dienst zodat alles weer gladjes verloopt (voordeel: rest van de dag vertraging weg, nadeel: tijdelijk weinig/geen trein en sardientjestoestanden). Blijkbaar kiest men voor het eerste, en op het eerste oog zou ik daar bij een verstoring in/rond de spitsen ook voor kiezen omdat het daar volgens mij dan zo druk is dat men de reizigers niet afgevoerd krijgt als er te veel wordt gesneden.  

07-05-2008 07:28:21
keesje
keesje
Als Prorail nou eens zijn zaakje op orde heeft dan heeft Syntus er ook geen last van  

07-05-2008 09:08:28
thijs
thijs
Seinstoring Zevenaar
Tussen Arnhem en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem geen treinen maar bussen.
* Reizigers tussen Arnhem en Winterswijk kunnen omreizen via Zutphen.


Nounou, ook vandaag weer. Wel erg opvallend hoor, opeens weer bijna elke dag raak. Zijn de lapmiddelen van Prorail maar enkele maanden houdbaar?
 

07-05-2008 10:29:13
spoorhaas
spoorhaas
Seinstoring Zevenaar
De beperkingen als gevolg van de seinstoring tussen Arnhem en Winterswijk zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Arnhem en Winterswijk wordt geleidelijk hervat

Zo te zien was dit gelukkig geen langdurige!

Maar het valt erg veel op hoeveel verstoringen daar zijn!
 

07-05-2008 11:09:17
train85
train85
Hierbij wat uitleg over de storingen 1 t/m 5 Mei.
Quote
superboer: En het seinstoring seizoen is weer geopend%03% De 2e seinstoring van vandaag!!!%07%

Sein+wisselstoring Arnhem-Zevenaar-Winterswijk
Tussen Arnhem en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een sein- en wisselstoring.
Er moest ergens een "Pedaal" vervangen worden, pas om 05:40 uur was het helemaal verholpen.

Donderdag 1 Mei ook diverse storingen tussen Zp-Ww. Er was blikseminslag tussen Ruurlo en Lichtenvoorde om 14:30 uur. Er moesten een aantal gelijkrichters vervangen worden,
maar er waren niet voldoende en 2 Mei leverde dat ook nog wat problemen op in de dienstregeling.

Vrijdag 2 Mei ook weer diverse storingen in de Achterhoek.
Eerst een blikseminslag tussen Zp-Ww, daar moesten diverse onderdelen vervangen worden, zoals de omvormer en een zekering om 15:30 uur alles verholpen.
Een kwartier later weer een storing op dit traject, namelijk het infraroodlampje om seinen vanaf de trein te bedienen was kapot.
Om half 10 ook een sein- en wisselstoring Dtc-Ww, er was daar een defecte trafo die vervangen moest worden, rond half 6 was alles opgelost.

Maandag 5 Mei weer een storing tussen Ah-Zv, daar werd een zwevend relais als oorzaak gegeven. Om 13:45 uur geconstateerd en half 5 opgelost.

Laatst bewerkt door train85 op 07-05-2008 11:10
 

07-05-2008 11:32:51
webguy
webguy
Lijkt er niet bepaald op dat ze genoeg reserve onderdelen hebben daar bij Prorail/onderaannemer. Welke toko doet infraonderhoud in de Achterhoek?


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

07-05-2008 17:34:23
mren
mren
Het is louter vanuit de posititie van de infrabeheerder (die niet aan zijn klanten denkt) logisch om geen voorraad te houden...  

08-05-2008 19:43:17
superboer
superboer
En de seinstoring van vandaag is ondertussen ook weer opgedoken. Het is wachten op de eerste seinstoring-loze dag sinds een week ofzo%03%


Garantie tot aan de voordeur.
 

08-05-2008 21:45:13
keesje
keesje
Ik denk ook dat Prorail af en toe beter kan melden wanneer de treinen WEL kunnen normaal rijden daar  

08-05-2008 22:07:23
superboer
superboer
Mja, laat prorail maar eens een keer actie ondernemen in plaats van elke keer mooie beloftes doen...


Garantie tot aan de voordeur.
 

09-05-2008 10:42:14
JdJ
JdJ
En opnieuw is het raak rond Winterswijk  

09-05-2008 10:48:16
spoorhaas
spoorhaas
Om precies te zijn!

Sein+overwegstoring Zutphen - Winterswijk
Tussen Zutphen en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een sein- en overwegstoring.
 

09-05-2008 15:25:31
mark
mark
Mark: Ja als we zo gaan beginnen krijgen we het topic wel vol. Graag weer terug naar wat serieuzere berichten.  

13-05-2008 20:45:53
erniewb
erniewb
Uit eigen ervaring kan ik melden dat toen de plan U nog reden, het met de NS goed ging. Sinds dat ATB-NG er ligt is het puinhoop. Al gaat het bij Syntus met de Linten/Buffels beter als NS met alleen de Buffels. Vergeet niet dat Syntus nu veel vaker rijdt als NS en idd weinig mogelijkheden heeft om vertragingen in te lopen door de vele kruisingen.

Laatst bewerkt door erniewb op 13-05-2008 20:46


Ernest
 

13-05-2008 20:55:03
superboer
superboer
Vertragingen inlopen is nu inderdaad bijna onmogelijk. Vooral in de spits. Buiten de spits is het nog wel te doen. Als een trein van Arnhem naar Winterswijk bijvoorbeeld +15 heeft, word ie in Doetinchem opgeheven en gaat dan de oorspronkelijke tegentrein rijden vanaf Doetinchem. In de spits is dit niet mogelijk omdat spoor 4 dan gebruikt word door de spitstreinen. Een oplossing zou een passeerspoor tussen Aalten en Winterswijk zijn, maar dat is wel een hele grote investering voor een passeerspoor voor eventuele vertragingen%08%


Garantie tot aan de voordeur.
 

13-05-2008 21:00:58
jeanpierre
jeanpierre
Zo'n passeerspoor gaat er overigens wel komen, maar dan bij de Huet. Realisatie hangt af van ProRail en bestemmingsplan. Geld is er (Provincie en stadsregio) en de opdracht aan Prorail is ook al verstrekt.  

30-06-2008 15:40:20
marvinkok
marvinkok
Waarom wordt Zv-Dtc niet 'gewoon' dubbelspoor? Syntus wil het graag en heeft het materieel om meer ritten te rijden. Zo ben je gelijk het hele passeerprobleem bij stations kwijt. Het grote probleem is natuurlijk het geld, volgens de prognose zo'n €30 miljoen. Al lijkt me dit altijd nog een betere investering dan een minuut winst te boeken door een spoorboog iets minder scherp te maken... Maar ja, dat is mijn mening.