Verstoringen lijnen Achterhoek
Forum: Algemeen - Algemeen
21-04-2016 21:51:40
marciekemp
marciekemp
Er komen wel wat snelheidsverhogingen aan zo moet Dtc-Gdr omhoog in snelheid en nog wat andere stukken, daarnaast zal in Zv het wissel vanaf de de richting Dvn richting spoor 1/2 weer terug gaan komen. Alleen hoe lang dat allemaal nog gaat duren is natuurlijk maar de vraag....  

22-04-2016 07:35:34
broek53
broek53
En Zevenaar - Didam wordt dubbelsporig, niet te vergeten.

Laatst bewerkt door broek53 op 22-04-2016 07:35
 

22-04-2016 08:53:04
jor[D]1
jor[D]1
Quote
phantom (do 21 apr 2016 16:52:56 https://www.somda.nl/forum/3533/p575854/): Men is begonnen met wissels weghalen,wie weet als men daar niet meer mee kan aankloten,dat men dan vanzelf verder gaat met het weghalen van een groot deel van de overwegen %08%


Daar is men landelijk toch al aardig mee begonnen. Vooral onbewaakte moeten wijken in het kader van de veiligheid.

Laatst bewerkt door jor[D]1 op 22-04-2016 09:00
 

22-04-2016 09:28:31
sjoerd
sjoerd
Je bedoelt -onbeveiligde- overwegen. Op twee overwegen na zijn in ons land alle overwegen onbewaakt en de meeste daarvan zijn beveiligd met ahob (en hier en daar nog aki of wilo of verwante beveiligingen. Een bewaakte overweg wordt gesloten door een menselijke wachter: Naarden-Bussum en Roermond hebben de laatste.  


22-04-2016 10:19:17
daniel81
daniel81
Quote
marotrans (do 21 apr 2016 12:40:46 https://www.somda.nl/forum/3533/p575831/): Nee, Gelderland heeft geld zát (o.a. uit de verkoop van de NUON destijds) maar vertikt het om ook maar iets in mobiliteit en/of bereikbaarheid te investeren.

Het oostelijke deel is het grootste openlucht museum van Nederland


???
Onderhoud aan het spoor en het voorkomen van storingen is de kerntaak van Prorail, waarvoor ze door het Rijk betaald worden. Het zou te absurd voor woorden zijn als de provincie zou moeten betalen omdat Prorail z'n zaakjes niet op orde heeft (hoewel ze daar in Frankrijk anders over denken: daar probeert de infrabeheerder wel de 'régions' op te laten draaien voor achterstallig spooronderhoud, waartegen dan ook volop geprotesteerd wordt)
 

22-04-2016 10:29:39
Berk24
Berk24
Quote
marciekemp (do 21 apr 2016 21:51:40 https://www.somda.nl/forum/3533/p575882/): Er komen wel wat snelheidsverhogingen aan zo moet Dtc-Gdr omhoog in snelheid en nog wat andere stukken, daarnaast zal in Zv het wissel vanaf de de richting Dvn richting spoor 1/2 weer terug gaan komen. Alleen hoe lang dat allemaal nog gaat duren is natuurlijk maar de vraag....

Ik hoop dat het stuk Gaanderen-Terborg nog dubbelsporig wordt zodat de treinen tussen Gaanderen en Terborg kunnen kruisen.
 

22-04-2016 10:45:16
marciekemp
marciekemp
Nee dat gaat niet gebeuren...  

22-04-2016 11:11:28
broek53
broek53
Quote
daniel81 (vr 22 apr 2016 10:19:17 https://www.somda.nl/forum/3533/p575897/):
Quote
marotrans (do 21 apr 2016 12:40:46 https://www.somda.nl/forum/3533/p575831/): Nee, Gelderland heeft geld zát (o.a. uit de verkoop van de NUON destijds) maar vertikt het om ook maar iets in mobiliteit en/of bereikbaarheid te investeren.

Het oostelijke deel is het grootste openlucht museum van Nederland


???
Onderhoud aan het spoor en het voorkomen van storingen is de kerntaak van Prorail, waarvoor ze door het Rijk betaald worden. Het zou te absurd voor woorden zijn als de provincie zou moeten betalen omdat Prorail z'n zaakjes niet op orde heeft (hoewel ze daar in Frankrijk anders over denken: daar probeert de infrabeheerder wel de 'régions' op te laten draaien voor achterstallig spooronderhoud, waartegen dan ook volop geprotesteerd wordt)
Nou, dat is dan ook helemaal niet aan de hand.
 

22-04-2016 21:55:13
cuneo56
cuneo56
Quote
sjoerd (vr 22 apr 2016 09:28:31 https://www.somda.nl/forum/3533/p575895/): Je bedoelt -onbeveiligde- overwegen. Op twee overwegen na zijn in ons land alle overwegen onbewaakt en de meeste daarvan zijn beveiligd met ahob (en hier en daar nog aki of wilo of verwante beveiligingen. Een bewaakte overweg wordt gesloten door een menselijke wachter: Naarden-Bussum en Roermond hebben de laatste.

En daar is hij weer : de spraakverwarring tussen vakmensen en de rest van Nederland.
Voor de vakman zijn er in Nederland bijna alleen maar beveiligde overwegen, onbeveiligde liggen in principe niet in openbare wegen.
Beveiligde overwegen heb je in twee soorten: bewaakte en onbewaakte, waarbij je de bewaakte kan onderverdelen in technisch bewaakte( lees AKI's en Ahob's etc) en de al genoemde, nog twee stuks, menselijk bewaakte.
 

22-04-2016 23:12:13
treinfan
treinfan
Nu ben ik benieuwd wat jij onder een onbeveiligde overweg verstaat en hoe dat begrip anders is dan onbewaakt.  

22-04-2016 23:32:24
sjoerd
sjoerd
Zoals je een mat64 geen Hondekop noemt, zo noem je een overweg met alleen Andreaskruisen niet onbewaakt maar onbeveiligd. Dat dit er langzaam in sluipt hebben we te wijten aan de pers. En het heeft niets met jargon te maken maar met correct taalgebruik.  

23-04-2016 01:06:37
jor[D]1
jor[D]1
't zal mij eerlijk gezegt een worst wezen. 't is maar net hoe je het interpreteerd en iedereen gewoon begrijpt wat bedoelt is, who cares.

Beeje jamme dat er zo vaak van die zeurpieten waarbij alles tot de millimeter exact hier langskomen.

En nu we toch bezig zijn Het woord overweg is touwens ook foutief. Dat is een slechte verbastering van spoorwegovergang.%06%
 

23-04-2016 09:17:22
phantom
phantom
En dan hopelijk tot zover deze Teleac cursus omgang met de nederlandse taal %03%
Ik vind het al bijzonder dat prorail een wissel terug gaat plaatsen in Zv,maar daar hoor je niemand over, terwijl PR normaal gesproken enkel maar dingen weghaalt %08%


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

23-04-2016 13:31:34
bacr
bacr
Dat van het terug te plaatsen wissel viel me ook al (positief) op! Als ze dat nou vaker zouden doen (Ut-Ht naar spoor 1 bijv....)