21-04-2016 21:51:40 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Er komen wel wat snelheidsverhogingen aan zo moet Dtc-Gdr omhoog in snelheid en nog wat andere stukken, daarnaast zal in Zv het wissel vanaf de de richting Dvn richting spoor 1/2 weer terug gaan komen. Alleen hoe lang dat allemaal nog gaat duren is natuurlijk maar de vraag.... |
22-04-2016 07:35:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
En Zevenaar - Didam wordt dubbelsporig, niet te vergeten. Laatst bewerkt door broek53 op 22-04-2016 07:35 |
22-04-2016 08:53:04 | ||
---|---|---|
jor[D]1
|
Quote Daar is men landelijk toch al aardig mee begonnen. Vooral onbewaakte moeten wijken in het kader van de veiligheid. Laatst bewerkt door jor[D]1 op 22-04-2016 09:00 |
22-04-2016 09:28:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Je bedoelt -onbeveiligde- overwegen. Op twee overwegen na zijn in ons land alle overwegen onbewaakt en de meeste daarvan zijn beveiligd met ahob (en hier en daar nog aki of wilo of verwante beveiligingen. Een bewaakte overweg wordt gesloten door een menselijke wachter: Naarden-Bussum en Roermond hebben de laatste. |
22-04-2016 10:19:17 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote ??? Onderhoud aan het spoor en het voorkomen van storingen is de kerntaak van Prorail, waarvoor ze door het Rijk betaald worden. Het zou te absurd voor woorden zijn als de provincie zou moeten betalen omdat Prorail z'n zaakjes niet op orde heeft (hoewel ze daar in Frankrijk anders over denken: daar probeert de infrabeheerder wel de 'régions' op te laten draaien voor achterstallig spooronderhoud, waartegen dan ook volop geprotesteerd wordt) |
22-04-2016 10:29:39 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Ik hoop dat het stuk Gaanderen-Terborg nog dubbelsporig wordt zodat de treinen tussen Gaanderen en Terborg kunnen kruisen. |
22-04-2016 10:45:16 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Nee dat gaat niet gebeuren... |
22-04-2016 11:11:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteNou, dat is dan ook helemaal niet aan de hand. |
22-04-2016 21:55:13 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote En daar is hij weer : de spraakverwarring tussen vakmensen en de rest van Nederland. Voor de vakman zijn er in Nederland bijna alleen maar beveiligde overwegen, onbeveiligde liggen in principe niet in openbare wegen. Beveiligde overwegen heb je in twee soorten: bewaakte en onbewaakte, waarbij je de bewaakte kan onderverdelen in technisch bewaakte( lees AKI's en Ahob's etc) en de al genoemde, nog twee stuks, menselijk bewaakte. |
22-04-2016 23:12:13 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Nu ben ik benieuwd wat jij onder een onbeveiligde overweg verstaat en hoe dat begrip anders is dan onbewaakt. |
22-04-2016 23:32:24 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Zoals je een mat64 geen Hondekop noemt, zo noem je een overweg met alleen Andreaskruisen niet onbewaakt maar onbeveiligd. Dat dit er langzaam in sluipt hebben we te wijten aan de pers. En het heeft niets met jargon te maken maar met correct taalgebruik. |
23-04-2016 01:06:37 | ||
---|---|---|
jor[D]1
|
't zal mij eerlijk gezegt een worst wezen. 't is maar net hoe je het interpreteerd en iedereen gewoon begrijpt wat bedoelt is, who cares. Beeje jamme dat er zo vaak van die zeurpieten waarbij alles tot de millimeter exact hier langskomen. En nu we toch bezig zijn Het woord overweg is touwens ook foutief. Dat is een slechte verbastering van spoorwegovergang.%06% |
23-04-2016 09:17:22 | ||
---|---|---|
phantom
|
En dan hopelijk tot zover deze Teleac cursus omgang met de nederlandse taal %03% Ik vind het al bijzonder dat prorail een wissel terug gaat plaatsen in Zv,maar daar hoor je niemand over, terwijl PR normaal gesproken enkel maar dingen weghaalt %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
23-04-2016 13:31:34 | ||
---|---|---|
bacr
|
Dat van het terug te plaatsen wissel viel me ook al (positief) op! Als ze dat nou vaker zouden doen (Ut-Ht naar spoor 1 bijv....) |