Noord-Oost niet gecombineerd
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
17-01-2006 07:17:07
admin
Moderator
admin
Zie het nieuwsbericht van Jeroen.
Is dat wellicht vanwege het periodieke onderhoud op het emplacement van Utrecht? Of is dat allang afgerond?
Ik kan me herinneren dat de onderhoudsproef van vorig jaar toen is stopgezet maar dat het onderhoud wel doorgaat, alleen dan zonder schrappen van treinen, maar wel met spoorwijzigingen en dit soort maatregelen...
 

17-01-2006 10:42:36
dumpy_dump
dumpy_dump
Het periodieke onderhoud is nog, maar ik kan uit de spooropstelling rond de tijd van in ieder geval de 21735/1735 (die ik net heb zitten bekijken) niet opmaken dat er wijzigingen zijn die deze afwijking nodig maken. Alle treinen vertrekken (gepland) van hun normale spoor, 21735 gaat naar standaard uitwijkspoor 9.
(voor de mensen die nu met me mee zitten te kijken op actuele vertrektijden: er worden ondertussen inderdaad wat treintjes gespoorwijzigd maar dat heeft met wat vertragingen te maken).
 

17-01-2006 11:54:03
admin
Moderator
admin
Hmmm, ok, blijft dus een raadsel waarom ze op dinsdag niet gecombineerd worden...  

17-01-2006 15:09:31
roadrunner
roadrunner
Inmiddels in de nieuwe HOV-RN het antwoord gelezen: Vanwege het reizigersaanbod zijn de betreffende treinen dusdanig lang geworden dat de maximale lengte van 15 bakken bij gecombineerd rijden overschreden wordt. Doordat het niet elke dag gebeurt geeft dat nog al eens verwarring. De afgelopen weken blijkt het volgens omloop alleen op dinsdag te zijn gebeurt (en ook volgende week staat het weer voor alleen dinsdag geplant).

Dat de treinen op dinsdag te lang worden is trouwens niet waar, want de materieeldiensten zijn elke dag dezelfde, dus op dinsdag dezelfde als de andere dagen.
 


17-01-2006 17:09:43
dvdhoven
dvdhoven
En vervolgens blijken de CTA's in Ut het ook niet aan te kunnen. Stond anmorgen weer op Amf ipv Apd. Just to confuse the Russians...



Laatst bewerkt door dvdhoven op 17-01-2006 17:10