30-08-2007 19:53:21 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Beneluxen 613 en 633 blijven opgeheven, voorlopig tot de nieuwe dienstregeling. Tot en met zondag 2 september rijden er in Nederland vervangende treinen tussen Rotterdam en Roosendaal (respectievelijk 28813 en 28833). Vanaf 3 september rijden de Nederlandse vervangende treinen tussen Amsterdam Centraal en Roosendaal, wederom als 28813 en 28833. Uitzondering: op vrijdag 7 september rijden deze treinen niet. Door-de-weeks rijden de Belgische treinen 3308 en 3311 door naar Nederland, en keren daar op respectievelijk de 3335 en 3338. In de weekeinden rijden de 613 en de 633 alleen Roosendaal - Brussel. |
30-08-2007 22:14:39 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Met welk materieel worden die 3300-en gereden? Levert miss. tot nu toe zelden vertoonde plaatjes op, zoals M6 in Rsd...? Groetjes, Bloober |
30-08-2007 23:45:05 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Dan ben ik zeer benieuwd hoe mat het gaat oplossen met nummerdoublures, er is immers al een treinserie 3300 in Nederland...![]() |
31-08-2007 00:48:52 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Die 4 3300 nummers worden nog niet in nl gebruikt, dus dat past opzich prima. |
31-08-2007 10:18:32 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Ik denk het niet. Standaard wordt daar met een varkensneus of een duikbril gereden. Een klassiek tweetje kan ook nog, maar ik meen dat een Deense neus niet in Nederland kan rijden omdat hij afschakelt bij 1800V. Misschien een Break, maar ik betwijfel het omdat dat IC materieel is. ARI meldt ook "AM", dus een automotrice. Een Deense neus wordt specifiek als "AM 96" aangemerkt. |
31-08-2007 10:40:48 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
M6 is nog altijd geen AM96, maar die nieuwe dubbeldekkers van de NMBS. ![]() Het meest logische is (denk ik) I11 rijtuigen, want 't is immers een intercity. Maar omdat de Belgen niet altijd alles even logisch doen, is het dus een treinstel, wat niet echt voor de IC's gemaakt is, volgensmij (of zijn die varkensneuzen of duikbrillen dat wel?). Groetjes, Bloober |
31-08-2007 10:45:52 | ||
---|---|---|
trainspace
![]() |
Soms als de IC uit Brussel Midi uit vald rijd er een klassiek tot Rsd, dan word er gezegd in de trein dat ze veder noeten met het gewonen treinverkeer. Mike |
31-08-2007 10:46:52 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Vergeet niet dat het nu gepland is, hè. ![]() Groetjes, Bloober |
31-08-2007 11:01:16 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Varkensneuzen waren in het verleden bij vervanging favoriet, vooral omdat er erg veel mensen in passen. Overigens hebben die dingen jarenlang planmatig in IC-diensten gereden, o.a. op Roosendaal-Oostende. |
31-08-2007 11:15:03 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
De 3300 is de IR Jambes - Essen (B). Als iemand weet welk materieel er gepland in die IR rijdt, weten we wat er ter vervanging in Nederland komt![]() |
31-08-2007 11:33:49 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Daar rijdt AM75, oftewel gewoon een varkensneus... |
31-08-2007 11:37:29 | ||
---|---|---|
louis341
![]() |
De 3300 wordt gereden met treinstelen van de reeks 800 en dat zijn varkensneuzen. |
02-09-2007 02:12:17 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Afgelopen maandag zag ik in Brussel Noord Varkensneus 835 als vervanger van Benelux 636 en na kering in Brussel Zuid ook weer terug. Onder welk treinnummer rijdt zo'n vervangende trein in België eigenlijk? Shqiperise-lopers? |
02-09-2007 12:16:00 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Voor zover ik weet hanteren ze daarvoor hetzelfde systeem: 300636 als er in Nederland tot Roosendaal iets gereden heeft. www.ov-ervaringen.nl |
02-09-2007 18:02:48 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
28813 was vandaag weer een stuk drukker als voorgaande keren dat ik 'm gezien heb. Maakt toch wel 'n aardig verschil dat 'ie nu weer aansluit op iets uit België en IRM met Nederlandse en Belgische conducteur is ook weereens wat anders![]() @Dumpy: ingangsdatum was dus niet 3 september, maar 1 september zoals nmbs.be ook meldt ![]() Laatst bewerkt door daniel_ddr op 02-09-2007 18:03 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-09-2007 00:24:44 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Het materieel voor eventuele vervangende Beneluxen en de voorlopig "planmatige vervanging" in het weekend zal in principe een "varkensneus "zijn. Dat ligt minder aan wat er voorradig is in Antwerpen maar meer aan de materieel bekendheid van de Machinisten. Veelal worden deze treinen gereden door Machinisten van de Antwerpse groep die op de Benelux dienst doet en deze hebben naast hun normale werkpakket enkel bevoegheid op de "varkensneuzen" ( 800 e.v.). Voor hun normale werk hebben ze bevoegdheid op de Benelux , Thalys PBA / PBKA en TGV-Reseau. Groeten Ad |
14-10-2007 19:19:06 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
QuoteTer aanvulling op het bovenstaande: de serie 3300 rijdt inderdaad door naar Nederland, alleen wijzigt het nummer in Esn naar 288xx. De 3311 rijdt bijv. Esn-Rsd als 28812, waarna een IRM als trein 28813 van Rsd naar Asd rijdt. In tegengestelde richting geldt uiteraard het omgekeerde. |