17-08-2007 20:54:23
gertjan
gertjan
Foute spot (?) van 2 juni 2007:

*Kick*
8726 1406 Zaterdag 02 juni 2007 aestudent Dt
Dat klopt niet helemaal, aangezien het Nachtnet op Rtd - Gvc en op Gvc - Rtd als 21400 rijd. Mag dus aangepast worden naar 21406


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

18-08-2007 10:26:37
aestudent
aestudent
Da's wel hele grote onzin hoor... Die trein rijdt volgens alle bronnen die ik heb gewoon als 1406 tussen Rtd en Gvc. Volgens ProRail is de serie 21400 alleen bedoeld voor een eventuele enkele nachtnettrein vanuit Hld naar Gv via Rtd. Dat heeft dus niks met de serie 1400 te maken...

Laatst bewerkt door aestudent op 18-08-2007 10:27
 

18-08-2007 14:08:38
gertjan
gertjan
Prorail gebruikt voor de serie 21400 voor de vleugel van het nachtnet naar Rtd, dit omdat hun favorite systeem, ARI, niet een trein onder hetzelfde nummer over hetzelfde stuk spoor kan laten rijden. Die situatie is er vaak op het stukje Gv - Gvc - Gv. Dardoor worden de treinnummers voor het deel naar rtd aangepast naar 21400. Dat niet alle reisplanners zoals Hafas daarvan op de hoogte zijn is een andere zaak. Volgens de computers van Prorail zullen deze treinen onder 21400 langs Dt komen, net als voorgaande jaren.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

18-08-2007 15:01:09
aestudent
aestudent
Desondanks ga ik 'm niet aanpassen, want als het nachtnet netjes van Gv naar Gvc rijdt en dan via Laa naar Ledn, dan komt de trein niet twee keer langs hetzelfde punt en is er geen probleem... Bovendien rijdt die trein volgens NSR gewoon als 1400 helemaal van Rtd naar Ut, dus zodoende komt dat ook niet in de dienstregelingen te staan. Dat ProRail er in hun eigen systeem zonodig wat anders van moet maken, tja, da's maar jammer dan...

Laatst bewerkt door aestudent op 18-08-2007 15:09
 


18-08-2007 15:19:27
daniel
daniel
Als ze niet recent ermee hebben lopen rommelen, dan is het inderdaad zo dat wanneer de 1400 Ledn-Gv-Gvc-Gv-Rtd doet, dat Gvc-Rtd v.v. dan een tweetje (of was het zelfs een drietje?) voor het nummer krijgt. Normaal gesproken werd het hele traject Ut-Rtd en v.v. gewoon onder hetzelfde originele 1400-nummer gereden.

Laatst bewerkt door daniel op 18-08-2007 15:21
 

18-08-2007 15:29:09
aestudent
aestudent
Dat spreek ik ook niet tegen. Als de trein twee keer langs Gv komt, dan moet er inderdaad wel van nummer gewijzigd worden. Dat kan dan als 21400 of 301400, of onder een bijsturingsnummertje... Maar volgens mij is dat dus niet relevant, omdat de 1400 normaal gesproken helemaal niet twee keer op Gv komt... %03%  

18-08-2007 15:34:32
gertjan
gertjan
De laatste weken komt dat ding al 2x over Gv maar je kan het ook in de AV zien. Als die van een ander vertrekspoor gaat dan 6 of 7 , heb je de 21400.

Laatst bewerkt door gertjan op 18-08-2007 15:42


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

18-08-2007 15:42:14
daniel
daniel
Quote
aestudent: Dat spreek ik ook niet tegen. Als de trein twee keer langs Gv komt, dan moet er inderdaad wel van nummer gewijzigd worden. Dat kan dan als 21400 of 301400, of onder een bijsturingsnummertje... Maar volgens mij is dat dus niet relevant, omdat de 1400 normaal gesproken helemaal niet twee keer op Gv komt... %03%

Ik spreek jou ook niet tegen, ik spring je zelfs bij
Tegenwoordig is de serie 31400 in gebruik op Amf-Bnn (áls ie rijdt ), dus daar zouden ze tegenwoordig geen aanspraak meer op kunnen maken. Ik kwam in m'n spotarchief wel een gevalletje 314** tegen voor Rtd-Gvc, ergens eind 2005. Maar als bij een geplande versperring van Laa-Gvc 2x via Gv gereden wordt, zal nu dus wel de serie 21400 gebruikt worden voor Rtd-Gvc v.v., temeer omdat die ene vleugeltrein uit Hld toch gesneuveld is sinds de nieuwe drgl.
 

18-08-2007 19:19:05
train85
train85
Als er 2 keer het stukje Laa-Gvc of Gvc-Gv wordt gereden voor het nachtnet dan gebruikt meer voor het korte stuk (Rtd-Gvc) de cijfers 691400. De 2 voor het nachtnet wordt heel weinig gebruikt.