Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICK
RailWiki.nl
Ontwikkelingen ICK-rijtuigen
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
07-01-2006 12:13:28
ronald
ronald
Op vrijdagavond om 22.35 uur kwam er in Ehv een nogal lange trein met alleen ICK-rijtuigen voorbij. Weet iemand of dit misschien een overbrengingrit van die stellen vanuit ASD was en waar dat ze dan heen gingen.Ik kon in de doorkomststaat nl. deze trein niet vinden.

Laatst bewerkt door spiketrain op 02-01-2014 20:09
 

07-01-2006 12:25:43
dumpy_dump
dumpy_dump
Deze durf ik te gokken: ICK's van de Wgm voor Ehv, maandag door naar Mt voor onderhoud maar daar staan nu de rijtuigen uit Leidschendam al. Eerst gaat 'Ehv' ze dus nog even aanpakken (gordijntjes ophangen enzo).  

07-01-2006 17:30:59
train85
train85
De ICK's komen naar mij idee weer terug de dienst in, omdat de ICR's naar de HSL gaan, maar het zou ook zo onderhoud aan het materieel kunnen zijn.  

07-01-2006 18:07:19
julius
julius
Een aantal ICK worden rijvaardig gemaakt om als rijvaardige reserve te kunnen dienen. Waarschijnlijk zullen ze direct worden ingezet ivm het grote VIRM tekort. Met de drgl2007 zijn er idd sowieso meer ICK's nodig, echter is dat nu niet de reden.  


07-01-2006 22:58:26
kwant_ban
kwant_ban
ICR op de HSL? Dat lijkt me erg sterk. ICR en ICRm mogen niet sneller dan 160 km/u, terwijl hogesnelheidstreinen 300 per uur rijden. Dat kunnen ze niet hebben en als ze 'maar' 160 rijden, dan rijden ze Thalys goed in de weg.  

07-01-2006 23:09:24
jmt
jmt
Voor zover ik begrepen heb(ik kan net zo goed ook vaud zitten!): Doordat er (te)laat HSL-specifiek materieel besteld is zou er in 't eerste jaar(en?) ICR(m) op deze lijn gaan rijden.... Harder dan 160 km/u lijkt me idd ook wel weer iets te snel voor dit soort rijtuigen, nu je het zegt...  

08-01-2006 00:05:38
daniel
daniel
Overigens heeft de huidige reactivering van een deel van de ICK-vloot niets te maken met de plannen om ICR op de HSL in te zetten per juli 2007. Slechts om massale uitval van het materieel tijdens (voor Nederlandse begrippen...) "bar" winterweer beter op te kunnen vangen met meer reservematerieel.  

08-01-2006 02:01:44
train85
train85
Dit is het verhaal dat ik gevonden heb op: NLTrein.net:

Door de (stuif-)sneeuw van 30 december 2005 kwamen tientallen VIRM-stammen met defecte motoren aan de kant te staan. Hierdoor werden in de eerste week van januari 2006 een aantal treinen ingekort, reden met ander materieel of reden helemaal niet. Om weer genoeg materieel op de baan te krijgen wordt een deel van het park terzijdestaande ICK-rijtuigen weer geschikt gemaakt om ingezet te worden. Op 4 januari werden de stammen 5405, 5406, 5413 en 5352 (rijtuigen 12-37 005, 006, 013, 22-37 912, 914, 960, 988, 989, 993, 994, 82-37 052) uit Leidschendam en de Dijksgracht overgebracht naar Eindhoven. Deze gaan naar Maastricht en worden waarschijnlijk begin volgende week al ingezet
Op 5 januari werden de rijtuigen 12-37 017, 019, 026, 22-37 902, 910, 918, 948, 958, 986, 992, 82-37 051 overgebracht van de Dijksgracht naar de Watergraafsmeer. Uit deze rijtuigen werden de stammen 5417, 5419, 5426 en 5351 samengesteld. Deze rijtuigen gaan naar Eindhoven en worden daar voorbereid voor onderhoud. Omdat in Maastricht geen plaats is worden kleine gebreken al vast in Eindhoven behandeld.
Zeer waarschijnlijk zullen nog een aantal rijtuigen dienstvaardig gemaakt worden om in totaal 44 rijtuigen (vier stammen van elf rijtuigen) in te kunnen zetten

Vanaf februari 2006 in weekeinde weer op Den Haag - Venlo:

Vanaf februari 2006 worden de rijtuigen in het weekeinde weer ingezet in de treinen serie 1900 en 2500 Den Haag - Venlo v.v., omdat er niet genoeg VIRM-stammen aanwezig zijn om alle diensten te rijden. En dat terwijl juist in augustus 2005 acht zeswagenstammen werden ingekort tot vierwagenstam om bakkilometers te besparen. Sinds 2004 wordt ICK alleen van maandag - vrijdag in enkele treinen op dit traject ingezet.
 

21-08-2006 23:05:07
nielsie21
nielsie21
Gaat het in 2007 nog in de 3500 ingezet worden?  

21-08-2006 23:08:35
edegroot
edegroot
Nee, dat is voorlopig op een zijspoor gezet.  

21-08-2006 23:22:31
nielsie21
nielsie21
Enkel IRM? Of Gemengd met ICR?  

22-08-2006 00:45:47
mren
mren
HOV/RN heeft het over ICR en ICM in de 3500.  

22-08-2006 08:05:56
dvdhoven
dvdhoven
Volgens de huidige stand van zaken, ook nog een vleugje T/V en IRM in de 3500. In de vroege en late uurtjes in het weekend. Overigens is de ICM inzet ook beperkt, nl 1 dienst de OH 77. De hoofdmoot is nu voor ICR.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 22-08-2006 08:10


Dick van den Hoven
 

04-01-2007 20:35:09
taigagaai
Moderator
taigagaai
Excuseer voor de enorme schop omhoog, maar ik ben bezig om een overzicht te maken van locs, treinstellen en rijtuigen. Hierin komen ook de stammen ICK in voor, dus past het hier wel tussen
Wat was de oorspronkelijke samenstelling van stam 5405 voor het een A-B stammetje werd? Heeft iemand dat misschien nog ergens liggen?
 

04-01-2007 20:35:38
julius
julius
B 914 is eruit verdwenen.  

04-01-2007 20:36:31
taigagaai
Moderator
taigagaai
WAUW binnen een halve minuut antwoord Dank je Julius!  

06-03-2008 23:39:07
dh3201
dh3201
De schade ICK (ik weet het nummer ervan niet) gaat binnenkort naar de sloop.
Dit wordt het eerste te slopen ICK rijtuig.


Shqiperise-lopers?
 

06-03-2008 23:55:52
broek53
broek53
Dat is de brandbeschadigde B 927. Naar Duitsland geweest voor eventueel herstel, maar onbehandeld teruggekomen, in Maastricht onttakeld, op sloopdraaistellen gezet en sinds ruim een week op de Watergraafsmeer, waar het een tijdje zal dienen als oefenobject voor de kuilwielenbank van het nieuwe OB.

Laatst bewerkt door broek53 op 06-03-2008 23:56
 

07-03-2008 00:16:22
justin
justin
Nu we het toch over ICK hebben.

Vandaag voor het eerst sinds begin vorig jaar de losse B-bakken actief gezien in de 1962 (en spike had ze in de 1914 gezien). Het gaat om de 5022, 5015 en 5028.

-Waarom?
-En de anderen?
 

07-03-2008 14:04:38
daniel_ddr
daniel_ddr
Nou, met die losse B's kan je natuurlijk prima defecte rijtuigen vervangen. In de tijd dat ze nog gepland in de 1900 reden heb ik ook weleens vier losse B's achter elkaar in een trein gezien als vervanging van een BAB...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-07-2008 11:08:20
bdk766
bdk766
Quote
broek53: Dat is de brandbeschadigde B 927. Naar Duitsland geweest voor eventueel herstel, maar onbehandeld teruggekomen, in Maastricht onttakeld, op sloopdraaistellen gezet en sinds ruim een week op de Watergraafsmeer, waar het een tijdje zal dienen als oefenobject voor de kuilwielenbank van het nieuwe OB.
Schop%08% Nog steeds staat de B 927 op de Wgm, inmiddels kunnen ze toch wel met die kuilwielenbank overweg? Het rijtuig is zelfs vanaf de A10 goed te zien (als je uit de richting Diemen komt, staat-ie ongeveer midden boven de weg).


Groeten uit Floradorp
 

09-07-2008 20:11:34
broek53
broek53
Dat wel, en het rijtuig heeft er ook knap lang gestaan - maar moest nu weg bij het OB om ruimte te maken voor de elfde Prio-stam - ook daar wordt de zaak volgepropt met voorlopig nutteloos materieel . Met plaatsing in het volle zicht is niemand blij, maar tevens doet niemand er wat aan, is mijn sterke indruk. Wat dat betreft is het maar een slap zooitje, excusez le mot %03%
Wel toevallig dat je er juist vandaag over begint, want ik heb vanmorgen in principe afgesproken dat het rijtuig (ooit...) naar Amersfoort gaat, als ze nog langer blijven talmen met slopen.
 

09-07-2008 20:25:43
willy84
willy84
Inbouwen op de Dijksgracht is niet mogelijk? Zijn de bovenleidingloze sporen 3306 en 3307 geen optie. Deze liggen noordelijk van de HSA werkplaats en momenteel staat daar het NS remrijtuig nog die meereed in die HST prio promotiestam.  

09-07-2008 21:08:40
broek53
broek53
Ach ja, er kan van alles %09% Op de Dijksgracht willen we geen sloopachtig uitziend materieel hebben (en het EETC-rijtuig dat daarheen gesneaked is, moet dan ook weg) en de sporen achter de loods zijn (formeel) niet toegewezen aan NSR of NedTrain qua capaciteit, vandaar. Maar nogmaals: alles kan, het is wat dit betreft nou maar net wat er afgesproken wordt (als: in tegenstelling tot Beleid).  

09-07-2008 21:30:09
mat64
mat64
zag pas dat op Mrg ook 5 achterste sporen best vernieuwt eruit zagen misschien gaan ze daar dan heen of ook op Zlr?  

09-07-2008 21:39:42
lucky
lucky
Als ze naar zlr gaan zijn ze in ieder geval niet veilig.. ze staan er nog maar een week en zijn al flink bewerkt. Je kunt er via naast gelegen fietspad dan ook erg makkelijk komen..  

09-07-2008 21:41:51
thom
thom
Maarn Goederen is geclaimd en opgeknapt door een aannemer dacht ik.  

09-07-2008 22:11:21
dumpy_dump
dumpy_dump
Maarn Goederen is geclaimd door aannemers en een aantal goederenvervoerders (details staan me zo niet bij).  

09-07-2008 22:24:04
webguy
webguy
Aannemer is vooral Strukton geloof ik... Zou me niks verbazen als alles wat nu in Ede staat naar Maarn gaat: op termijn moet het emplacement/losplaats in Ede verdwijnen. Maar dit is OT


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-07-2008 22:25:55
broek53
broek53
Yep. De plan V's op ZlR staan er in die zin ook "illegaal" en dat geldt voor dit soort plaatsen allemaal. De capaciteit ervan is formeel niet aan NS (of NSFS) toegewezen en de milieuvergunning voorziet niet in het opstellen van reizigersmaterieel. Wat niet wil zeggen dat het er niet kan staan, maar als iemand gaat piepen, kun je weer aan het verplaatsen.  

09-07-2008 22:49:07
kevinevers
kevinevers
Quote
lucky: Als ze naar zlr gaan zijn ze in ieder geval niet veilig.. ze staan er nog maar een week en zijn al flink bewerkt. Je kunt er via naast gelegen fietspad dan ook erg makkelijk komen..


Is al goed te zien aan de v'tjes%04%
 

09-07-2008 23:17:08
timtrein
timtrein
Terwijl Zlr vroeger vol stond met sloopmat waar toch weinig mee gebeurde... Hondekoppen en DE-2's. Maar de V's staan verder naar voren zeker.  

09-07-2008 23:19:41
thom
thom
Was toen vroeger niet alles nog NS....  

09-07-2008 23:30:32
lucky
lucky
Ze staan tegen het hek aan, helemaal achteraan (vanuit kant zl gezien) bijna bij de brug/water. Op die plek staan alleen af en toe wat verdwaalde goederenwagons.  

10-07-2008 05:00:12
trdl85
trdl85
"De laatste weken komt het zeer regelmatig voor dat ICK-BAB-jes uit de dienst genomen moeten worden vanwege versleten wielen. De uitgerangeerde stammetjes – de problemen worden doorgaans tijdens de nachtelijke controle in de Haagse Binckhorst geconstateerd – worden vervolgens met een eloc naar Eindhoven overgebracht. In hoeverre de problemen te maken hebben met de uitgestelde of mogelijk geheel afgeblazen draaistelrevisie van ICK, is niet bekend.

bron: Het Openbaar Vervoer/Railnieuws juni 2008 (www.HOV-RN.nl)

Laatst bewerkt door trdl85 op 10-07-2008 05:00
 

02-09-2008 17:39:31
broek53
broek53
Om het maar weer eens over ICK te hebben: officieel ingaande heden zijn drie BD's die als los rijtuig in ICL-stammen zaten, terzijde gesteld (omdat alle verbouwde Bimd 's er nu zijn: de 055, 062 en 063. De 053 en 068 gaan uit de ICL-stammen waar ze nu nog in zitten als dat bij gelegenheid op de Wgm uitkomt, en ook zij gaan in principe aan de kant.  

03-09-2008 10:35:21
spoorhaas
spoorhaas
Leuk, alleen invalide vervoer gaat niet lukken meer dan!..

Slimme achterliggende gedachten van NS

Aangezien bij de omgebouwde Bimdz dat kleine stukje extra open kan, de "brug" kan je er tussen proppen, maar je hebt meteen beschadiging, en vorige keer lukte het niet eens om een rolstoelgebruiker erin te zetten%03%
 

03-09-2008 10:45:05
broek53
broek53
Zo is het ! NS doet er altijd alles aan om iedereen dwars te zitten en heeft overal boosaardige bijbedoelingen bij. Zo is het bedrijf nou eenmaal. Het is niet anders, we zullen ermee moeten leren leven.  

03-09-2008 11:34:01
spoorhaas
spoorhaas
Snap wel dat we ermee moeten leven, maar ik zit zelf in het vak dat ik genoeg met minder valide te maken heb, en dan moet ik dus steeds meer "Nee" verkopen..

Maargoed, zal maar niet verder offtopic afdwalen...

Laatst bewerkt door spoorhaas op 03-09-2008 11:34
 

03-09-2008 12:21:44
broek53
broek53
Ik geloof dat de ironie van mijn opmerking geheel geen doel getroffen heeft. Wat ik wilde zeggen is juist dat ik er zo van baal dat er altijd overal wat boze bijdoelingen gezocht worden. Die zijn er gewoon niet.
Men heeft van die Bimerdebammel-rijtuigen voor vrij wat centen laten aanpassen opdat daar het rolstoelvervoer mee gedaan kan worden, met het doel de ICK-BD's uit de stammen te kunnen halen. Nu zijn die rijtuigen aangepast en haalt men DUS de ICK's uit die stammen. Niet meer en niet minder.
Dat de aanpassingen aan die Bimmeldebammen wellicht niet deugen, dat is een heel ander chapiter. Maar dat moet men dan wel even zeggen & duidelijk maken, want ik weet zeker dat daarvan niets bekend is.
 

03-09-2008 12:29:00
spoorhaas
spoorhaas
Sorry voor de verkeerde interpretatie...  

04-09-2008 11:21:15
broek53
broek53
De eerste afgevoerde ICK, de B 927 (brandschade), was administratief en zo een beetje zoek - hoewel hij toch echt al maaanden over de Watergraafsmeer zwerft. rijtuig wordt nu van de laatste bruikbare onderdelen ontdaan en binnen zeer afzienbare tijd (op de Watergraafsmeer) gesloopt.  

04-09-2008 12:13:50
NDS
NDS
Mocht er personeel zijn dat op de Meer werkt en hier actief is en in de gelegenheid is één of enkele foto's te maken van de sloop dan zou ik dat zeer op prijsstellen

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

13-09-2008 19:28:33
wimhoekema
wimhoekema
Wat zijn de uiteindelijke plannen met ICK, wordt het sloop of zit er een kans in dat de rijtuigen voor een aannemelijke prijs te koop worden aangeboden door NSR?  

13-09-2008 19:36:20
floriss
floriss
Wat de uiteindelijke plannen zijn, weet volgens mij niemand op dit moment.
In de voorlopige plannen worden ze weggezet op een afgeschermd opstelterrein of iets dergelijks, waarbij ze de functie van strategische reserve vervullen.
Met andere woorden, op het moment dat NSR, net als eind 2006, ineens een grotere materieelbehoefte heeft, dan wat er op dat moment rijdend en in onderhoud beschikbaar is, de reserves van stal kunnen worden gehaald.

Anderzijds zullen ook de financien een belangrijke rol spelen. ICK heeft om weer structureel ingezet te mogen worden een draaistelrevisie nodig en dat schijnt nogal kostbaar te zijn.
 

13-09-2008 19:38:46
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
wimhoekema: Wat zijn de uiteindelijke plannen met ICK, wordt het sloop of zit er een kans in dat de rijtuigen voor een aannemelijke prijs te koop worden aangeboden door NSR?


denk gezien de leeftijd van de stellen (1963 als ik het goed heb) eigenlijk wel sloop. Ze zijn ouder dan mat '64 dan.

Ze gaan nu langzamerhand aan de kant als (strategische) reserve ,zoals ook al eerder is gebeurd, alleen is er nu geen reden tot (toekomstig) materieeltekort, er is instroom van nieuwe VIRM's (en SLT). (maar dat zeiden ze vorige keer ook).

edit: floriss was me voor. Was ook nog even de draaistelrevisie vergeten.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 13-09-2008 19:41
 

13-09-2008 19:40:43
broek53
broek53
Er zijn geen andere plannen dan ze aan de kant te zetten en te bewaren voor eventuele moeilijke tijden. 99 stuks zijn van NSFS, dat maakt het doorgronden van toekomstplannen extra lastig enerzijds, en anderzijds zou je je kunnen voorstellen dat iedereen die rijtuigen kan leasen.  

13-09-2008 22:52:27
vinny004
vinny004
Diesellocje en kachelen over de Maaslijn en/of inzet in de IC Eindhoven - Aachen? %08%  

14-09-2008 00:38:19
hvondelen
hvondelen
Hmm, het zou wel mooi zijn als Veolia dan ook diessellocs had
En bovendien wijkt veolia wel heel erg af van het Lighttrain gebeuren.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

14-09-2008 03:09:15
Rolffiej19
Rolffiej19
hmzz meen me toch te herinneren dat ze toch echt G2000 , Mak1206 en Class66 hebben  

14-09-2008 06:49:20
nohab
nohab
Quote
SleutelMan: denk gezien de leeftijd van de stellen (1963 als ik het goed heb)
Het zijn geen treinstellen maar rijtuigen en ze dateren allemaal uit de jaren '70.
 

14-09-2008 09:30:44
mich
mich
helaas is dat niet echt mogelijk, je hebt in Rm geen tijd om om te lopen, dus aan beide zijde een loc. Dan passen er nog maar 4 rijtuigen tussen, wat te weinig is in de spits. Ook kun je het zaakje niet tanken, of wegzetten in Vl want daar is de ruimte niet voor. De goederenlocomotieven zijn ook druk bezet. Verder zal het zaakje de dienstregeling niet kunnen halen, en heb je geen voeding voor de rijtuigen. En deuren sluiten bij eenmansbediening?  

14-09-2008 10:37:55
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
nohab:
Quote
SleutelMan: denk gezien de leeftijd van de stellen (1963 als ik het goed heb)
Het zijn geen treinstellen maar rijtuigen en ze dateren allemaal uit de jaren '70.


goed, sorry.

Maar dat rijden met rijtuigen over de maaslijn is al tot de dood toe gediscussieerd voordat bekend werd dat er met wadlopers zou worden gereden. Dus nogmaals die discussie over doen is een tikkie overbodig lijkt me...
 

14-09-2008 11:18:06
mark
mark
Mark: Het fantaseren over ICK op de Maaslijn mag inderdaad wel stoppen.  


15-09-2008 19:54:55
timtrein
timtrein
Wat zijn de plannen met ICK... want? ICK voor Stoom in Fryslân? Het wordt steeds gekker daar!  

15-09-2008 20:14:33
broek53
broek53
Het voorgaande ga ik niet nog eens herhalen, behalve dat NSR niet van plan is te verkopen en ik niet weet wat NSFS zou willen. Vandaag vernomen dat het in juni afgelopen is met de inzet van ICK (als alles bij ander materieel volgens de planning verloopt uiteraard).  

15-09-2008 21:51:42
manuel25
manuel25
Quote
timtrein: Wat zijn de plannen met ICK... want? ICK voor Stoom in Fryslân? Het wordt steeds gekker daar!
Zoiets heb ik ook onbekende en onbetrouwbare bron vernomen, 1 ruituig 2e klas. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk maar zou het wel mooi vinden.
 

15-09-2008 22:44:45
timtrein
timtrein
Mooi? Achter een stoomtrein? ICK??? Smaken verschillen...  

15-09-2008 23:14:10
hvondelen
hvondelen
Tja mooi is anders is mijn mening, maar apart is het zeker!


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

15-09-2008 23:27:59
gertjan
gertjan
Gertjan: Zullen we de discussie over de smaak van de combinatie stoomloc+ICK hier achterwege laten.  

16-09-2008 12:55:17
abcde
abcde
Quote
broek53: Vandaag vernomen dat het in juni afgelopen is met de inzet van ICK (als alles bij ander materieel volgens de planning verloopt uiteraard).


Betekend dit, dat er vanaf de (na)zomer 2009 geen ICK meer rijdt in Nederland ?
Is bekend, wat er dan op de IC 1900 naar Venlo zal rijden ?

Laatst bewerkt door abcde op 16-09-2008 13:14
 

16-09-2008 13:17:08
keesje
keesje
Wat dacht je van ICRm en/of VIRM?  

16-09-2008 13:36:05
broek53
broek53
De trend voor de 1900 is (vooral) ICRm, doordat in de 3500/3100 VIRM instroomt en het ICRm daar vervangt.  

16-09-2008 14:10:24
broek53
broek53
Nog voordat ze buiten dienst waren gesteld, keren ze alweer terug: 22 rijtuigen die in de mottenballen zouden gaan, worden met spoed weer dienstvaardig gemaakt. Er wordt voorlopig meer ICK ingezet dan gepland omdat de instroming van VIRM-4 behoorlijk stagneert.  

16-09-2008 14:14:09
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Ah, wat een heerlijke berichten zijn dit weer! Hoe meer getrokken mat, hoe beter! Mag ik tenminste weer echt mcn spelen. Hoewel de kans dat ze in Utrecht komen waarschijnlijk niet heel groot zal zijn.  

16-09-2008 15:20:36
broek53
broek53
Nee, de 1900 lijkt wel de aangewezen bestemming voor ICK's, ook in de tijdelijke sfeer.  

16-09-2008 15:39:31
103 220-0
103 220-0
Heeft dat ook consequenties voor de terzijdestelplannen van de 1800'en? Is de 1841 de enige die nu aan de kant staat, of heb ik wat gemist?  

16-09-2008 16:13:07
broek53
broek53
Nou, voorshands is dit een kortetermijnmaatregel en veel verder zal er niet nagedacht zijn %09%. Als je ICK in de 1900 in dienst houdt, scheelt het meestal ook geen loc (plus of minus), omdat de loc op de eindpunten blijft overstaan als er een slag met VIRM tussen mocht zitten en gewoon weer op pad gaat als er een getrokken trein in zit. M.a.w.: ze maken wat meer kilometers en de omloop is anders, maar echt fysiek heb je geen loc nodig. Dat is tevens een bijkomend voordeel van loc-wisselen op de eindpunten. Bij het rijden met trek-trek-combinaties ben je meteen voor twee extra locs de sjors, bij loc-omrijden op de eindpunten voor één extra loc.  

16-09-2008 19:19:20
taigagaai
Moderator
taigagaai
Bij de genoemde 22 rijtuigen zitten daar de al ter zijde gestelde BD rijtuigen bij of is dit een andere tranche rijtuigen die ter zijde gesteld zou worden?  

16-09-2008 19:51:18
broek53
broek53
Dit gaat om 6 BAB-jes en twee B-BD-combi's die terzijde zouden gaan en al in Maastricht en Heerlen rondzwierven.

Laatst bewerkt door broek53 op 16-09-2008 19:51
 

16-09-2008 22:30:28
bjornl
bjornl
Is het eigenlijk toeval dat het aantal bakken precies overeenkomt met het recent vroegtijdig terzijde gestelde Mat'64 (niet verlengde lease)?  

16-09-2008 22:53:50
broek53
broek53
Ja, volkomen toeval. Zeker omdat je bakken mat '64 qua inzetbaarheid niet kunt vergelijken met de effectiviteit van getrokken treinen.  

17-09-2008 22:37:35
vinny004
vinny004
nou ja in zoverre dat Mat '64 toch daadwerkelijk regelmatig in de 1900 serie te bewonderen is/was...  

17-09-2008 23:05:36
broek53
broek53
Ja, en..?  

18-09-2008 00:03:03
gertjan
gertjan
Dat er Mat '64 in de 1900 terecht gekomen is, heeft temaken met het feit dat bijsturing gewoon een trein wil laten rijden, en materieel wat op het moment van inleggen beschikbaar is gebruikt. Nu staat er bijna overal wel een stelletje Mat '64, en mag elke Mcn daarmee rijden. Vandaar dat dit dan door bijsturing gekozen zal worden. Het is niet planmatig.

(Hoewel er 's avonds laat wel een planmatige rit was, welke tot Ehv ging om aldaar Mat '64 uit te wisselen)
 

18-09-2008 00:25:57
broek53
broek53
Sure, maar wat ik met mijn korte vraagje impliciet wilde aangeven was dat mat '64 in de 1900 niet het issue was/is. Ik gaf aan dat 22 bakken ICK heel wat minder soepeltjes en - als je niet uitkijkt heel wat minder effectief - kunnen worden ingezet dan 22 bakken mat '64. Dat geldt in het algemeen en heeft niet speciaal met de serie 1900 te maken, integendeel haast.  

18-09-2008 22:29:40
vinny004
vinny004
Wat ik alleen maar duidelijk wil maken is dat materieelinzet historisch gezien niet zo'n superbelangrijke rol speelt. Tenslotte is de dienstregeling zodanig ontworpen dat voor 90% van de treindiensten 90% van het materieel geschikt is zo ongeveer.  

18-09-2008 22:50:30
lamote_ban
lamote_ban
Quote
broek53: Er wordt voorlopig meer ICK ingezet dan gepland omdat de instroming van VIRM-4 behoorlijk stagneert.

Iemand enig idee waarom de levering van VIRM stagneeert?
Het is de vierde serie dus dan verwacht geen problemen die er eerder niet waren.
 

18-09-2008 23:09:48
lint27
lint27
NS schijnt de tussendeuren af te keuren (in tegenstelling tot bij de oude stellen bestaan deze nu uit 2 glasplaten, en NS vindt dat niet OK). Dus Bombardier mag die eerst gaan vervangen.  

19-09-2008 04:29:28
MDDM
MDDM
Softwarematig zijn er ook nog wat probleempjes.
Zo stond afgelopen zaterdag de 9550 geparkeerd op spoor 2b te Asd en die wilde met de beste zin van de wereld de deuren niet meer laten sluiten.En om zeker te zijn dat hij niet weg kon,bleven de magneet remmen ook lekker op het spoor liggen.
Na een reset van de software kwam er wat leven in de brouwerrij.
 

19-09-2008 12:55:43
maxime
maxime
Quote
lint27: NS schijnt de tussendeuren af te keuren (in tegenstelling tot bij de oude stellen bestaan deze nu uit 2 glasplaten, en NS vindt dat niet OK). Dus Bombardier mag die eerst gaan vervangen.


Dat klopt, want de deuren zijn daardoor veel "fragieler"%08% Een beetje hardhandig omgaan met de deuren heeft al redelijk wat kapot glas opgeleverd. Ach, scherven brengen geluk;)
 

20-09-2008 00:47:19
broek53
broek53
Allemaal heel erg waar, maar zullen we VIRM behandelen bij VIRM en het in dit topic bij de ICK's houden? Dit voor de overzichtelijkheid achteraf..;-)  

23-09-2008 16:28:49
broek53
broek53
Quote
broek53: De eerste afgevoerde ICK, de B 927 (brandschade), was administratief en zo een beetje zoek - hoewel hij toch echt al maaanden over de Watergraafsmeer zwerft. rijtuig wordt nu van de laatste bruikbare onderdelen ontdaan en binnen zeer afzienbare tijd (op de Watergraafsmeer) gesloopt.
Sloop van het rijtuig begint vrijdag 26 of maandag 29/9 as.
 

25-09-2008 21:36:23
broek53
broek53
Vandaag terzijde gesteld: de BAB-stammetje 5414 en 5425.  

25-09-2008 21:40:27
lamote_ban
lamote_ban
Wat betekent ter zijde: in de mottenballen of naar de sloop?  

25-09-2008 21:49:22
broek53
broek53
Terzijde betekent buiten dienst en uit het onderhoud. Maar in het geval van ICK betekent dat voorshands de mottenballen. De uitbreiding van het omhekte gebied van de Dijksgracht zal vast niet ongebruikt blijven...  

25-09-2008 22:00:12
nielske90
nielske90
Dan mag er binnekort wel weer een keer een ICRm-stam bij in de 1900. Er rijden nu al twee stammen verkort rond, en de herfst is nog niet begonnen...  

29-09-2008 18:45:06
2296
2296
Quote
broek53:
Quote
broek53: De eerste afgevoerde ICK, de B 927 (brandschade), was administratief en zo een beetje zoek - hoewel hij toch echt al maaanden over de Watergraafsmeer zwerft. rijtuig wordt nu van de laatste bruikbare onderdelen ontdaan en binnen zeer afzienbare tijd (op de Watergraafsmeer) gesloopt.
Sloop van het rijtuig begint vrijdag 26 of maandag 29/9 as.


Rijtuig is vandaag in kleine stukjes verwerkt. Nadat het vrijdag al op zijn zijkant was neergelegt. Er staan nog een paar containers met nog wat kleine stukjes van het rijtuig er in.
 

29-09-2008 21:03:59
railfan
railfan
Quote
broek53: Terzijde betekent buiten dienst en uit het onderhoud. Maar in het geval van ICK betekent dat voorshands de mottenballen. De uitbreiding van het omhekte gebied van de Dijksgracht zal vast niet ongebruikt blijven...
Er schijnt nu een plan te zijn om ergens in december een hele rits terzijde staand ICK te stallen in Nuth. Ruimte genoeg natuurlijk , maar lijkt me geen goed idee wat betreft 'schoon en heel houden'...
 

29-09-2008 21:15:05
maxime
maxime
Het terrein is inderdaad nogal open, maar ja...laten we dat nou niet te veel rondbazuinen.;) Ik wil er in ieder geval wel een fotootje van hebben! (vanaf het perron genomen uiteraard) Dus kom maar op met de meuk%05%%08%

Laatst bewerkt door maxime op 29-09-2008 21:15
 

29-09-2008 21:44:23
rogier
rogier
Quote
railfan: Er schijnt nu een plan te zijn om ergens in december een hele rits terzijde staand ICK te stallen in Nuth. Ruimte genoeg natuurlijk , maar lijkt me geen goed idee wat betreft 'schoon en heel houden'...
Beveiligingscamera's schijnen heel goed te werken bij het oplossen van sociale problemen.

(en anders een hekwerk en een lading bloedhonden).
 

29-09-2008 21:49:30
taigagaai
Moderator
taigagaai
Even een vraag naar aanleiding van het bericht in de opvallende dingen van vandaag. De 22-37 920 is uit de 5405 gehaald en is al los rijtuig ingezet, zijn plaats is ingenomen door de 22-37 966, welke afkomstig is uit de 5360. Worden er nu ook andere rijtuigen opgebokt, dan de al eerder genoemde rijtuigen 22-37 969, 975, 977 en 982 of is de 82-37 060 ter zijde gesteld? Want ook de 22-37 977 is gemeld in de rijdende dienst.  

06-10-2008 00:18:59
railfan
railfan
Laatste berichten zijn dat het overtollig ICK niet in Nuth maar in Den Bosch gestald zal gaan worden...

Wordt vervolgd.
 

06-10-2008 10:59:25
kleine_man
kleine_man
"Dat gaat naar Den Bosch toe......."

Maar alle gekheid op een bokkie eh.. stokkie, volgens mij is er in Den Bosch niet al te veel ruimte om materieel te stallen. EETC heeft rangeerterreintje aan de zuidzijde volledig in gebruik en het opstelterrein bij de PTT staat vol met containerdraagwagens van Touax.

Of ze gaan die ICK rijtuigen OP de containerwagens leggen %08%.

Groet Patrick
 

06-10-2008 13:11:43
abcde
abcde
Zaterdag 27 sept. stond er aan de noord-west zijde van het station (ri Utrecht) al een stam ICK in Den Bosch  

06-10-2008 15:17:05
verschuyl
verschuyl
Die stond daar toch omdat er rijtuigen van die stam in Zwolle waren voor schoonmaken?


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 

08-11-2008 18:08:38
daan-ns
daan-ns
Schop.

Gehoord te Ldd. Het ICK gaat er binnenkort in de weekenden uit.(ben vergeten wanneer precies). Waardoor de kapdiensten voor ons vervallen. Daardoor gaat NedTrain meer in de Bkh rangeren. In mei(?) gaat alle ICK eruit.
Dit heb ik allemaal maar gehoord, reken me er niet op af!


Groetjes Daan
 

08-11-2008 18:15:52
lucky
lucky
Uit Drgl 2009:

Quote
broek53: ....Tegelijk loopt de inzet van ICK komnd jaar steil terug; mogelijk al in april en anders in juni zijn ze allemaal terzijde. Inzet per 14/12 nog 7 stammen + 1 reserve, per februari 5 stammen + 1 reserve.
 

08-11-2008 18:23:55
nielske90
nielske90
ICK is er nu al niet meer in het weekend, voor zover ik weet.%03%  

08-11-2008 18:29:47
daniel_ddr
daniel_ddr
Jawel hoor, alleen zo weinig dat het amper opvalt dat het nog rijdt


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICK
RailWiki.nl