Werkzaamheden Gd-Gvc
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
05-07-2007 21:40:25
goverwelle
goverwelle
In Moordrecht (Knooppunt waar Rtd en Gvc bijeenkomen) staan meer dan 500 bielsen klaar. Ik dacht dat alleen in Zoetermeer actie werd ondernomen, wie weet meer ? Kan ik a.s. zaterdag kijken of ze bezig zijn ?

Groeten, Robbert

P.s. Heb jij ook wat verdachts op deze lijn gezien, meld het even %08%.
 

05-07-2007 22:01:27
bloober
bloober
Quote
ns.nl: In deze periode vervangt ProRail tussen Moordecht en Den Haag op verschillende plaatsen o.a. spoorstaven, dwarsliggers, bovenleidingen en overwegen. Op station Ypenburg wordt het perron verlengd en tussen Zevenhuizen en Nootdorp worden de overwegen vervangen door een onderdoorgang.



Groetjes, Bloober
 

08-07-2007 20:44:54
ibodejoode
ibodejoode
Ik reed vandaag met de auto tussen Ztm - Gouda vv. Onderweg zag ik: verwijderen dwarsliggers en rails tussen Bleiswijk (overweg) en Waddinxveen (overweg). Er stond een werktrein met nieuwe dwarsliggers nabij Waddinxveen (overweg). Het beste te zien zijn de werkzaamheden volgens mij (vanaf nu / morgen) nabij de tussen Wadinxveen en Bleiswijk gelegen overweg. Ik wil zelf ook gaan kijken, hopelijk heb ik morgen meer info

Laatst bewerkt door ibodejoode op 08-07-2007 20:45
 

08-07-2007 21:09:48
ibodejoode
ibodejoode
Nog even een aanvulling. Buiten het groot onderhoud-> vervanging rails - dwarsliggers hebben een flink deel van de werkzaamheden te maken met de verbreding van de naastliggende A12 tussen Zoetermeer en Gouda. Bij deze werkzaamhden zitten ook een totale aanpassing/vernieuwing van de spoorlijn kruisende provinciale wegen N219 (Waddinxveen-Zevenhuizen) en N209 (Bleiswijk)-> door viaducten. Alle andere overwegen / landbouwovergangen worden verwijderd en deels vervangen door tunnels. Werkzaamheden moeten eind 2009 gereed zijn. Ik verwacht daarom nog meer buitendienstellingen (vooral weekend) m.n. voor de aanpak van de overweg naar viaduct Bleiswijk.  


09-07-2007 19:29:46
ibodejoode
ibodejoode
Vanmiddag even wezen kijken (met de auto). Er wordt gewerkt van Gouda aansluiting (Moordrecht) ri. Zoetermeer. Het gaat om 7,5 km dubbelspoor vlgs de Structon veiligheidsman waar ik mee sprak. Hij wist de planning niet exact maar maandagochtend 16 juli moet alles weer rijden. Ze zitten nu ter hoogte van de overweg Zevenhuizen met vervanging van dwarsliggers (hout -> beton). Ter hoogte van overweg Waddinxveen-Moordrecht zijn ze met schoonmaken ballast bezig. Zo schuift de "trein" door tot Bleiswijk. Alle werktreinen komen inderdaad uit de ri. Moordrecht. Tussen Bleiswijk en Zoetermeer is het spoor vorig jaar al vernieuwd. Ik verwacht dat as zaterdag (je vraag) de vervanging al bijna rond is. Misschien ter hoogte van station Zoetermeer (daar ligt nog een stuk oud spoor) dat ze nog bezig zijn. Voor de rest is het komend weekend waarschijnlijk afronden van de werkzaamheden. Ik ga halverwege de week nog wel eens (met de fiets) kijken bij Bleiswijk en meld dan wel svz. Grappig was wel dat een spoor bij Zevenhuizen helemaal weg was (rails lagen in de berm) terwijl volgende week de IC's en stoppers er weer overheen razen.  

09-07-2007 21:11:03
hoofdsein
hoofdsein
Gisteravond heb ik het ook gezien. Een werktrein die stapvoets reed richting Bleiswijk ter hoogte van de overweg bij Waddinxveen.

Met vriendelijk groet, Frederik