01-06-2007 18:56:51 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Ik weet niet of dit al bekend is, zo niet dan breng ik bij deze even een bijzondere extra rit onder de aandacht die op woensdag 13 juni zal plaatsvinden. Om de grensoverschrijdende Euregio-samenwerking van Parkstad Limburg en de regio Aachen onder de aandacht te brengen zal er op die dag een delegatie van deze regio’s een evenement in de RAI bezoeken. Nu komt het mooie: ze gaan hier per trein naartoe, en zetten daarvoor een ICE in die volgens het persbericht van Aachen via Heerlen en Eindhoven naar Amsterdam rijdt. Dit zou dus betekenen dat een ICE door Haanrade en Landgraaf zal kachelen!!!! Hoe ze het gaan doen weet ik niet, maar ik vermoed dat ze gewoon voor deze ene keer een van de bekende ICE-sleeplocs er op dit ongeelectrificeerde stukje ervoor zetten, en deze in Heerlen weer afkoppelen. ICE-TD zou wellicht ook een optie zijn, al weet ik niet of die een toelating voor Nederland hebben. Zie ook de website van Parkstad Limburg http://www.parkstad-limburg.nl/pagina.php?pagid=230 De ICE zal op 13 juni om 9:00 uur in Aachen vertrekken |
01-06-2007 19:05:14 | ||
---|---|---|
mich
|
Er staat speciale ICE trein, je zou haast denken dat het een ICE-TD is (diesel-ice) maar die is hier dacht ik niet toegelaten. lijkt me niet dat ze een gewone ICE zullen slepen, vooral de helling op is dat niet ideaal, zeker niet met reizigers erin. |
01-06-2007 19:20:29 | ||
---|---|---|
nsr1855
|
Dat ding heeft geen ATB dus wellich wat anders dan ICE-TD |
01-06-2007 19:37:33 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Hopelijk komen hier tijden van. Laatst bewerkt door rob_ehv op 01-06-2007 19:44 robq |
01-06-2007 20:03:20 | ||
---|---|---|
bart
|
Rijden die ICE-TD's nou trouwens nog? Ik dacht dat ze buitendienst gesteld waren? Of rijden ze nu 'normale' diensten zonder kantelbakconstructie? |
01-06-2007 20:06:13 | ||
---|---|---|
et425
|
Als ik het goed heb rijden ze extra treinen tussen het Ruhrgebied en Hamburg |
01-06-2007 20:19:03 | ||
---|---|---|
vontannen
|
Ze zullen vanaf december tussen duitsland en denemarken gaan rijden. |
03-06-2007 00:06:06 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Of wordt het Aachen - Venlo - Heerlen - Amsterdam Rai? Shqiperise-lopers? |
03-06-2007 00:15:45 | ||
---|---|---|
roelli
|
Dan zou mij Aachen - Maastricht (via Belgie) - Heerlen - Amsterdam RAI realistischer lijken. Maar ik denk dat er een diesel voor een ICE 3m komt te staan, terwijl hij over Hz - Hrl rijdt groeten Roel Roel op het Veld |
03-06-2007 20:44:56 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote Ten eerste er van uitgaande dat het geen grap of onrealistisch plan is: De ICE-TD is voor zover ik weet in NL niet toegelaten, zeker niet met kantelbakinstalatie (als ik mij niet vergis is dit op last van de EBA ook uitgeschakeld), tenzij er een uitzondering wordt gemaakt, je weet immers nooit. Indien men "gewoon" met een treinstel ICE III, serie 406, gaat rijden, zal deze op het baanvak Herzogenrath - Heerlen v.v. gesleept moeten worden en het meest voor de hand ligt dan dat idd de sleeplocs serie 218 dit gaan doen. Deze zullen dat doen in dubbeltractie en per lok is er een vermogen van 2060 KW, samen goed voor 4120 KW. Lijkt mij voldoende om een 406 van 435 t te kunnen slepen incl. helling; immers op de Neubaustrecke Köln - Frankfurt (M) zijn ook pittige hellingen (misschien nog wel steiler) aanwezig. |
03-06-2007 21:33:04 | ||
---|---|---|
nielsje
|
Ik heb gisteren nog 2 gekopelte ICE´s van Einhoven naar Venlo zien rijden. Daarna kwam de NS ICE alleen weer terug naar Eindhoven, heeft dit iets met jullie verhaal te maken ?? |
03-06-2007 21:40:54 | ||
---|---|---|
mren
|
Nee, met werkzaamheden tussen Arnhem en de grens, waardoor ICE's omgeleid werden en bij Venlo de grens over staken. |
03-06-2007 22:32:13 | ||
---|---|---|
keesje
|
Het enige dat ik kan zeggen is dat de diesel-ICE inderdaad de grens overkomt. De bedoeling is/was via Hrl-Ehv-Ut, maar of dat ook zo gaat gebeuren blijft nog even de vraag. |
03-06-2007 22:40:50 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Dat dit via Hrl-Ehv-Ut is logisch, want ik denk dat de rit nog eerder geheel zal worden afgelast dan dat ze van de route via Herzogenrath-Landgraaf gaan afwijken. Er moeten immers genodigden worden opgepikt in zowel Aachen als Heerlen. De geplande vertrektijd in Aachen is omstreeks 9.00 uur, en de aankomsttijd bij Amsterdam RAI omstreeks 12.00 uur. Dit krijg je niet gehaald als je bijvoorbeeld via Gladbach-Venlo rijdt. Hopenlijk dat iemand een DRGL hier kan publiceren, want ik heb alleen deze twee richttijden |
07-06-2007 16:39:08 | ||
---|---|---|
maaslijn
|
Quote Vertaling: Er wordt gereden met 2x ICE-TD. De tijden van de terugrit zijn nog niet bekend, maar de trein zal pas laat weer in Aachen aankomen. Laatst bewerkt door maaslijn op 07-06-2007 16:39 |
07-06-2007 17:18:02 | ||
---|---|---|
mat64
|
Ik snap het niet meer echt ik dacht namelijk dat hij geen ATB had? |
07-06-2007 17:22:13 | ||
---|---|---|
mren
|
Dat hebben ze volgens mij ook niet. Evenmin toelating voor Nederland. Maar voor een eenmalige rit zullen ze wellicht maar weer een uitzondering maken. ATB is ook niet zaligmakend. |
07-06-2007 17:23:33 | ||
---|---|---|
mich
|
Er rijd wel meer over het spoor zonder ATB, wat dacht je van museummaterieel en meetwagens en werkmaterieel dat uit duitsland komt? Voor een uitzondering word een uitzondering gemaakt, want je kunt nou eenmaal niet alles van ATB voorzien. |
07-06-2007 18:41:46 | ||
---|---|---|
wesley
|
Nee he, ik wil eigenlijk deze trein op Amsterdam Rail dus platen moet ik naar school%07%%07% Maar als deze trein daar blijft misschien nog een kans???%03% |
07-06-2007 18:54:48 | ||
---|---|---|
berkel73
|
Ik neem aan dat ie 's middags op Hfdo of eventueel Wgm wordt neergezet. Op OVL werd geloof ik gemeld dat de terugrit rond 21:30 in Aachen zou aankomen, dus dat zou betekenen dat ie tussen 17:00 en 18:00 uit Amsterdam moet vertrekken. Laatst bewerkt door berkel73 op 07-06-2007 21:40 |
09-06-2007 07:18:59 | ||
---|---|---|
nohab
|
Er hoeft helemaal geen ATB in te zitten, deze trein zal rijden op een VGB (Verklaring van Geen Bezwaar). Die is alleen geldig voor deze rit en er staan allerlei aanvullende bepalingen in, zoals het aanwezig moeten zijn van een pilot (een Duitssprekende machinist met wegbekendheid). Leid hieruit dus ook niet af dat deze treinstellen in Nederland toegelaten zijn of worden. Laatst bewerkt door nohab op 09-06-2007 07:20 |
09-06-2007 12:58:35 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Jammer, ik begon al te dromen van een sneltrein Amsterdam - Groningen - Hamburg - København met die dingen. Shqiperise-lopers? |
09-06-2007 17:13:41 | ||
---|---|---|
taurus
|
Hahaha, alleen maar ff ATB erin bouwen en de ICE-TD stellen zijn geschikt voor Nederland. Bovendien voldoet ie al aan de zichtbaarheidsnorm |
09-06-2007 17:20:19 | ||
---|---|---|
mich
|
Helaas gaat dat niet zo gemakkelijk |
09-06-2007 21:51:31 | ||
---|---|---|
dh3201
|
De ICE-TD is al toegelaten in Duitsland, en Nederland en Duitsland (en nog drie andere landen) erkennen elkaars materieel aldus het bericht 'Vijf landen erkennen elkaars locomotieven en wagons'. Dus ATB (Nederland) en ATC (Denemarken) erin en gaan met die tube tandpasta %08% København, here we come. Shqiperise-lopers? |
09-06-2007 22:43:29 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Zou niet gek zijn, vooral straks als de zuiderzeelijn af is zeker ook met 200 km/u met de ICE-TD naar Groningen en verder |
10-06-2007 17:09:59 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
@DH3201: ik sluit niet uit dat dat uitsluitend om goederenmaterieel gaat, en het zal zeker niet voor alle reizigersmaterieel gelden, aangezien niet alle Duitse personenrijtuigen in Nederland dienst kunnen doen, dit i.v.m. verwarming en zo. |
10-06-2007 20:01:41 | ||
---|---|---|
webguy
|
Volgens iemand op OHIH zouden de ICE-TDs deze rit waarschijnlijk niet rijden - namelijk zou de defectenstand te hoog staan waardoor er niet genoeg stellen zijn. Kijk hier: http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=6057&start=60 Laatst bewerkt door webguy op 10-06-2007 22:39 Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
10-06-2007 22:20:51 | ||
---|---|---|
bloober
|
Hoe kan 1 iemand ervoor zorgen dat er te weinig TD-tjes zijn? %08% Groetjes, Bloober |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-06-2007 18:20:53 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Toevallig ook tijden van de terug rit? want op nico spilt staat dat de ice pas half 10 vertrekt maar van iemand anders heb ik dat die rond 8uur al in eindhoven is, dus iemand idee? robq |
12-06-2007 19:08:32 | ||
---|---|---|
eix
|
Waarschijnlijk halen mensen de vertrektijd/aankomsttijd door de war. Tot zover ik weet - maar pin mij hier niet op vast - vertrekt dat treintje om 21.30 in Amsterdam CS. Alleen kan het ook zijn dat die trein dan in Aachen aankomt en dan komt ie wel rond 8 uur door Eindhoven. ( zie ook deze post: http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=6057&postdays=0&postorder=asc&start=40#141757 terugkeer is dus niet echt duidelijk hier ) |
12-06-2007 19:19:54 | ||
---|---|---|
rob1
|
Volgens mij komt hij rond 21.30 uur weer aan in Aachen, heb ik gehoord... |
12-06-2007 19:31:00 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
ja dat had ik dus ook eerst gehoort. wat dus ook zo is heb ik zo juist gehoort Laatst bewerkt door rob_ehv op 12-06-2007 19:46 robq |
12-06-2007 21:40:52 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
FF van OVL geplukt: "De drgl voor morgen lijkt nog iets gewijzigd te zijn: Aachen Hbf an 8:34 (!) Amsterdam RAI an 12:40 ab 18:35 Aachen Hbf an ~21:50". Laatst bewerkt door taigagaai op 12-06-2007 21:41 |
12-06-2007 22:19:58 | ||
---|---|---|
train85
|
Zo staat die dus al ruim 2 weken in het systeem is dus ruim 2 weken geleden iets veranderd. |
13-06-2007 01:45:58 | ||
---|---|---|
reizigert
|
@taaiegaai Nee hoor, er is niks veranderd. Zou ook niet kunnen omdat ruim weken geleden de uitnodigingen voor de rit al zijn verstuurd, en daar staat toch echt op dat de genodigden zich om 9.00 moeten melden. De ICE-TD komt om 8:34 aan op Aachen Hbf, waar blijft staan wachten op alle genodigden om vervolgens pas bijna een uur later te vertrekken. Onderstaand overzicht heb ik van het forum van euregiobahn-aachen.de Quote |
13-06-2007 08:00:01 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Tijden, die nu bij Nico Spilt staan, zijn goed. Treinnummers: 13070 Aachen - Amsterdam Rai, 813070 Amsterdam Rai - Hoofddorp Opstel, 813071, Hoofddorp Opstel - Amsterdam Rai, 13071, Amsterdam Rai - Aachen Dick van den Hoven |
13-06-2007 10:02:35 | ||
---|---|---|
reizigert
|
2x ICE-TD door Landgraaf om 9h52 (met overigens een ICE-onwaardige snelheid) Laatst bewerkt door reizigert op 13-06-2007 10:03 |
13-06-2007 10:10:32 | ||
---|---|---|
jeepee
|
En om 10.01 uit Hrl vertrokken, aldus Zugchef per sms |
13-06-2007 10:15:33 | ||
---|---|---|
spotter83
|
In Landgraaf mooi op tijd. Inderdaad met een slakkegangetje. Een fotografen verzameling was ook aanwezig. Nog nooit zoveel tegelijk gezien in Landgraaf, ik heb er 5 geteld. Thanx voor de infos in dit forum! |
13-06-2007 10:16:19 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Ik durf het bijna niet te vragen, maar weet iemand hoe laat de 813071 door Hfd komt en over welk spoor? Als dat spoor 3 is ga ik namelijk een poging doen tot het maken van een foto als ik klaar ben met werken... |
13-06-2007 10:44:04 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
831071 staat voor 18:17/19 voor spoor 204 gepland voor Hoofddorp Dick van den Hoven |
13-06-2007 10:57:44 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Met spoed gevraagd: cursus sluitertijd instellen voor beginnende treinfotograaf http://img442.imageshack.us/my.php?image=icetdlgmh0.jpg 2X ICE TD onder de ijzeren spoorbrug van Lg |
13-06-2007 10:57:55 | ||
---|---|---|
jbt
|
We blijven de ICE-TD hier volgen: keurig op tijd (10.34) de doorkomst in Roermond gespot en geplaat. Reed ook hier rustig door. Weet iemand de treinstelnummers? Kon ik in het voorbijgaan niet goed zien. Ik stond te hoog. Alvast bedankt. @reizigert: altijd minimaal 1/500e Laatst bewerkt door jbt op 13-06-2007 11:00 |
13-06-2007 12:03:46 | ||
---|---|---|
1309_ban
|
Nummer 605 017 en 605 010 als ik het goed gezien heb. |
13-06-2007 12:22:04 | ||
---|---|---|
jbt
|
thanks%02% |
13-06-2007 13:30:35 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Quote Afhankelijk van weer, snelheid en afstand dient een aparte sluitertijd ingesteld te worden. Ik heb 'm altijd op Auto staan en dat gaat bijna altijd goed, al zeg ik er wel bij dat ik vrijwel nooit treinfoto's van zo dichtbij maak. Op www.opeenshadikhetforum.nl zijn er genoeg die meer kunnen vertellen. Laatst bewerkt door kbrandsma op 13-06-2007 13:31 |
13-06-2007 14:05:06 | ||
---|---|---|
daniel
|
QuoteToevallig ook bekend op welk spoor trein 13071 in Ht te verwachten is? B.v.d. |
13-06-2007 14:13:00 | ||
---|---|---|
mat64
|
en rond hoelaat vanavond op welk spoor in Ut? |
13-06-2007 14:21:35 | ||
---|---|---|
train85
|
Te Ht door op spoor 706B om 19:41 uur. Te Ut door op spoor 15 om 18:54 uur. |
13-06-2007 15:02:34 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Hier staan al foto's uit Haanrade en Heerlen http://www.euregiobahn-aachen.de/forum/viewtopic.php?t=215&start=0 Het zou leuk zijn als iedereen in dit topic links naar zijn foto's zet. Als je geen eigen website hebt kun je oploaden naar www.imageshack.us |
13-06-2007 16:42:43 | ||
---|---|---|
aestudent
|
QuoteBlegh, dan kun je 'm alleen direct langs 't perron platen in een verkeerde bocht, en nu de zon doorkomt zit je ook nog precies tegen 't licht in te fotograferen... Naja, ik ben straks iig even kijken met mijn pa die net van z'n werk komt dan. Bedankt iig! Laatst bewerkt door aestudent op 13-06-2007 16:42 |
13-06-2007 16:55:30 | ||
---|---|---|
Andreas
|
Weet misschien iemand de tijd dat die weer door Landgraaf rijdt?? En waar kan ik em het beste in de regio Landgraaf gaan platen?? Met spoorse groeten, Andreas Laatst bewerkt door Andreas op 13-06-2007 17:15 |
13-06-2007 18:09:02 | ||
---|---|---|
railfan
|
Door Landgraaf met tegenlicht: http://img238.imageshack.us/img238/9663/icetdlg13062007fm1.jpg |
13-06-2007 18:23:58 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
is die inmiddels al weer op de terugweg zodat ik dadelijk een foto kan maken%08% |
13-06-2007 18:27:35 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Quote21:30 Dick van den Hoven |
13-06-2007 18:33:46 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Nergens want dan is het al te donker voor een foto van een rijdende trein. Shqiperise-lopers? |
13-06-2007 19:20:18 | ||
---|---|---|
Andreas
|
Bedankt voor de reacties. Maar ik ga het denk ik toch eens proberen in Haanrade. Met spoorse groeten, Andreas |
13-06-2007 19:26:08 | ||
---|---|---|
berkel73
|
QuoteJep, hij is om 18:45 van Rai vertrokken. En daarvan twee plaatjes: http://thomasvanberkel.googlepages.com/130607-rai-ice605-1.jpg en http://thomasvanberkel.googlepages.com/130607-rai-ice605-2.jpg Laatst bewerkt door berkel73 op 13-06-2007 19:40 |
13-06-2007 19:42:18 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
dan ga ik hem dan fotograferen in ec. zal foto(als die lukt) met jullie delen%08% |
13-06-2007 20:06:16 | ||
---|---|---|
thijmen007
|
Kwam om 18:52 uur door Abcoude. gegroet aan medespotter op de grindheuvel aan de andere kant van het spoor %02% |
13-06-2007 20:22:05 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Rijdt ondertussen met +5. Kwam om 20.01 door in At |
13-06-2007 20:50:13 | ||
---|---|---|
rob1
|
Hij heeft z'n 9 minuten vertraging t.h.v. Lunetten dan al met vier minuten teruggebracht. Om 19.23 uur kwam hij (met +9) langs Utrecht Lunetten (Oud Wulfseweg, wie stond hier nog meer ?): erg mooi ! |
13-06-2007 20:56:58 | ||
---|---|---|
jbt
|
Kwam mooi op tijd (20.40 uur) door Roermond. Ze hebben hem pal achter de stoptrein naar Sittard gestuurd. Dat lijkt mij niet handig. |
13-06-2007 20:59:34 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Hij kan er in Susteren toch langs? |
13-06-2007 21:00:11 | ||
---|---|---|
rh_ii
|
Ik heb (samen met nog heel wat anderen) het geheel vastgelegd te Gdm. Na tot 2 maal toe een flinke anti-climax verwerkt te hebben (er kwam een kudde IRM voorbij ) was het dan zo ver, jammergenoeg was het licht rond die tijd net uit... Het resultaat: http://img526.imageshack.us/img526/379/icetdgdmyl7.jpg Bas |
13-06-2007 21:15:13 | ||
---|---|---|
thejag
|
Op het laatste moment besloten om op en neer naar Breukelen te gaan en dat was geen slechte keuze. Een prachtig gezicht om die Diesel voorbij te zien karren Ook mooi was de opbouw van de spanning. Eerst zie je in de verte een wit stipje, snel de camera erbij, blijkt het de reguliere ICE naar Frankfurt te zijn Een paar minuutjes later was het dan wel zover -> http://www.thejag.nl/archive/070613_Bkl_ICE-TD.jpg grt, Michiel |
13-06-2007 21:27:14 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Quote die stopte hier toch wel niet was een LM heb hem ook op foto vast gelegd%08%%08% http://img211.imageshack.us/img211/9171/p61300101tl7.jpg |
13-06-2007 21:37:28 | ||
---|---|---|
brugger
|
netjes optijd door esch nog een mooie plaat geschoten http://www.freewebs.com/arnevermeulen/605esch.jpg |
13-06-2007 21:39:36 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Nou, vooruit... Als ik dan al één van mijn plaatjes moet uitkiezen, dan wordt 't deze: http://home.planet.nl/~duijn181/cu2/0772.jpg |
13-06-2007 21:49:08 | ||
---|---|---|
1309_ban
|
Quote Stoptrein van 20.38 rijd niet, was ledig mat, dus dan hoef je er ook niet aan voorbij. |
13-06-2007 21:55:27 | ||
---|---|---|
wesley
|
leuke foto Welk station is dat? |
13-06-2007 22:01:07 | ||
---|---|---|
train85
|
Hoofddorp denk ik zo. |
13-06-2007 22:13:19 | ||
---|---|---|
railfan
|
Nogmaals Landgraaf dan: http://img113.imageshack.us/img113/7596/icetd11nx6.jpg http://img113.imageshack.us/img113/2934/icetd12ct0.jpg |
13-06-2007 23:33:08 | ||
---|---|---|
spotter83
|
En nogmaals Landgraaf: Vanochtend onderweg naar Amsterdam: http://img377.imageshack.us/img377/2624/dsc0365uw8.jpg En zojuist om 21:27 door Landgraaf terug naar Duitsland: http://img455.imageshack.us/img455/640/landgraaf2op5.jpg http://img507.imageshack.us/img507/1017/landgraaf3ji2.jpg (foto van mijn vader) Groetjes aan Railfan, die ook aanwezig was. Nogmaals dank aan degenen die de info ter beschikking gesteld hebben. Greetz, Peter Laatst bewerkt door spotter83 op 13-06-2007 23:37 |
13-06-2007 23:37:43 | ||
---|---|---|
maaslijn
|
Nog twee foto's van mij: Vanmorgen te Roermond: http://www.maaslijn.net/images/grote_fotos/nieuws2007/13juni07_rm1.jpg En vanavond te 's-Hertogenbosch: http://www.maaslijn.net/images/grote_fotos/nieuws2007/13juni07_ht1.jpg Laatst bewerkt door maaslijn op 13-06-2007 23:37 |
14-06-2007 07:59:00 | ||
---|---|---|
aestudent
|
QuoteHoofddorp inderdaad, helemaal op het puntje van perron 1/2. |
14-06-2007 08:38:50 | ||
---|---|---|
zugchef
|
ICE TD in Heerlen bij aankomst (nashot ivm zon): http://members.chello.nl/ewo.nielsen/EOS350D/IMG_1950.jpg ICE TD bij Roermond op de terugreis: http://members.chello.nl/ewo.nielsen/EOS350D/IMG_2036.jpg Laatst bewerkt door zugchef op 14-06-2007 08:39 |
14-06-2007 08:47:49 | ||
---|---|---|
jbt
|
Quote En imageshack lukte ook al niet Gelukkig biedt Lok Report dan uitkomst: mijn bericht aan hun is alleen niet geheel (goed) overgekomen http://www.lok-report.de/ |
14-06-2007 12:16:51 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Bericht uit Dagblad de Limburger: het tripje met de ICE lijkt niet te hebben geholpen om de spoorverdubbeling Heerlen-Herzogenrath op de agenda te krijgen. Voor 2020 valt er weinig te verwachten http://ddl.x-cago.com/DDL/20070614/pages/011HE/articles/DDL-20070614-011HE013.jpg Ook uit Dagblad de Limburger: het ICE-uitstapje naar Amsterdam kostte in totaal 26.000 euro http://ddl.x-cago.com/DDL/20070614/pages/011HE/articles/DDL-20070614-011HE004.jpg Als we nou allemaal wat geld bij elkaar leggen om het ding een dagje de Miljoenenlijn, de Maaslijn, de Achterhoekse lijnen en de Noordelijke nevenlijnen te laten berijden %08% |
14-06-2007 12:42:59 | ||
---|---|---|
thejag
|
uit dat eerste artikel; 712 reizigers op de grens bij Herzogenrath en slechts 80 op het traject Venlo-Kaldenkirchen? Nu reis ik vaak in het weekend tussen Venlo en Kaldenkirchen, maar dan zijn die treinen wel behoorlijk goed gevuld, die 80 lijkt me een behoorlijke onderschatting. Maar misschien dat het op weekdagen anders is? grt, Michiel |
14-06-2007 16:11:19 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Hier mijn deel van de foto's http://www.youtube.com/watch?v=F4i7E3omHnE ( filmpjes en foto's doormekaar in het filmpje ) robq |
14-06-2007 16:27:52 | ||
---|---|---|
mat64
|
ik stond in Ut te wachten waar hij achter een kolentrein langsreed%09% |
14-06-2007 19:46:32 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Quote En niet te vergeten Zuidbroek - Musselkanaal! Je bent grofweg de helft minder kwijt, aangezien je aan 1 stel genoeg hebt. Bovendien neemt de ICE bij 100 km/h beduidend minder dan bij 140. |
16-06-2007 08:27:08 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuotePer trein zullen ze bedoelen |
16-06-2007 08:29:48 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteEven wat knutselen in de omgeving van Rm en men kan een rondje rijden via MG. |
16-06-2007 10:23:33 | ||
---|---|---|
Dre
|
Iets knutselen? Ter hoogte van het viaduct van de nieuwe A73 ligt het hele spoor eruit, ik denk ook niet dat dat 1-2-3 hersteld gaat worden. Laatst bewerkt door Dre op 16-06-2007 10:25 |
16-06-2007 12:49:34 | ||
---|---|---|
eix
|
Quote Dat kan nooit. Er zijn echt geen 712 reizigers per trein, het is al vrij zelden als de twee treinstellen echt vol zitten. |
16-06-2007 16:39:48 | ||
---|---|---|
Bollenstad
|
Wat dacht je van 80 per trein? Want dat staat er namelijk! |
16-06-2007 17:26:26 | ||
---|---|---|
maxime
|
Volgens mij hebben ze de cijfers van beide lijnen gewoon verwisseld. |
16-06-2007 17:37:07 | ||
---|---|---|
thejag
|
Quote Hoezo dat staat er? Rechtstreekse quote: "Dagelijks passeren op het traject gemiddeld 712 reizigers de grens bij Herzogenrath terwijl er dat op het traject Venlo-Kaldenkirchen niet meer dan 80 zijn". Nu zou het Dagblad de Limburger nog kunnen bedoelen dat er 80 mensen op een dag tussen de stations Venlo en Kaldenkirchen zelf reizen, maar dat zegt in relatie tot het aantal grenspassages vrij weinig tot niets. Laatst bewerkt door thejag op 16-06-2007 17:37 grt, Michiel |
16-06-2007 18:03:03 | ||
---|---|---|
fastguy84
|
De Monitoring Spoorgebruik 2005 van ProRail meldt voor 2005: Zevenaar: 2710 Oldenzaal: 960 overig: 970 Heel handig gespecificeerd, maar goed. Cijfers zijn voor een gemiddelde werkdag, waarbij zowel heen- als terug is geteld. Bron: http://www.treinreiziger.nl/punctualiteit/Prorail_Monitoring_Spoorgebruik_2005.pdf p. 62. Als je dan vervolgens op p. 97 ev kijkt, zie je dat daar stations "Grens" zijn opgenomen met bijna dezelfde getallen als hierboven. Daaruit krijg je dan: Gronau: 187 Herzogenrath: 170 Venlo: 534 Subtotaal: 891 Leer: 79 (970-891=79) (Berekend omdat dit station niet in de tabel staat) Conclusie: vertrouw het Limburgs Dagblad/Dagblad de Limburger niet. EDIT: In 2005 passeerden er ruim 29.000 treinen Venlo Grens (incl. goederen). 29.000 / 365 = ± 80. Hé, waar hebben we dat getal van 80 eerder gezien? Laatst bewerkt door fastguy84 op 16-06-2007 18:10 |
16-06-2007 18:18:38 | ||
---|---|---|
keesje
|
Ik ben het even kwijt... dit topic ging toch over de ICE-rit?? |
16-06-2007 18:52:24 | ||
---|---|---|
fastguy84
|
...en die ICE-rit kwam er om aandacht te vragen voor grenoverschrijdende samenwerking en de wens de spoorlijn Landgraaf-Herzogenrath te verdubbelen en te electrificeren. |
16-06-2007 21:51:58 | ||
---|---|---|
maxime
|
Vind het een mooie wens, want het is een leuk alternatief ook voor de IJzeren Rijn (oostelijk deel) en het levert mij waarschijnlijk meer variatie in spots op Zowel voor reizigerstreinen als cargo's Laatst bewerkt door maxime op 16-06-2007 21:52 |
16-06-2007 23:25:54 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Es-G valt niet binnen ProRail meetgebied. Zeker omdat je nu aantal instappers Gronau Grens pakt uit die tabel (geen idee hoe ze die meten, er is daar immers geen station), maar een aantal van 187 reizigers die hier de de grens over gaan lijken me stukken te laag. In de ochtendtreinen zitten vaak al 30+ reizigers, die meestal de zelfde dag nog terug gaan. En dan elk halfuur. |