20-11-2023 06:23:34 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Asdm 6:22 LNS 186 xxx met European Sleeper vanuit Em richting Asd - Brusz. RVS slaaprijtuig in tweede positie. |
20-11-2023 07:07:00 | ||
---|---|---|
anton_
|
Trein 3612 vertrok in Dv vanaf spoor 4a ipv. 4. Echter werd deze wijziging op het perron niet omgeroepen. Ns app denkt 10 minuten later nog steeds dat vanaf 4 is vertrokken. Iemand enig idee waarom dit fout gaat? Als er nog een andere trein op 4b staat en de 3612 daarom heen rijd is toch bekend dat vanaf 4a vertrokken wordt? Koppel dat aan het systeem van de omroep en het wordt automatisch omgeroepen lijkt mij. Of werkt het omroepen niet zover geautomatiseerd? Laatst bewerkt door anton_ op 20-11-2023 07:07 |
20-11-2023 07:19:30 2 | ||
---|---|---|
martijn
|
Ben ook erg benieuwd wat hier niet alleen vandaag, maar letterlijk al meer dan een jaar misgaat. Ook bij geplande vertrekken van 4a tijdens de 'grote verbouwing'. Dit met vaak de nodige (te late) volksverhuizingen van reizigers als gevolg... Lijkt er bijna op dat 'het systeem' al van de nieuwe situatie zonder de wissels uitgaat... |
20-11-2023 08:59:05 | ||
---|---|---|
DuLoc
|
Ik kon 't helaas niet goed zien, maar op Ahb leek rond 07:52 een ex-NS 2200/2300/2400 te staan met een tweetal zwart-gele beneluxrijtuigen. |
20-11-2023 09:02:41 | ||
---|---|---|
martijn
|
De 2205 van de SHD met hun blauw-gele Plan W en een blauwe Plan E dus. |
20-11-2023 09:06:24 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Trein 527 met een capaciteitsknaller: te Rtd gezien met 2x DDZ 6. |
20-11-2023 18:07:01 | ||
---|---|---|
sik214
|
Geen treinen Zwolle-Dalfsen door een seinstoring van sein 4361 sinds 7:45 uur. Vrij recent opgelost, treinen zouden rond 18:00 uur weer normaal rijden. Ook een defecte trein op Amf-Zl vanochtend. Flinke plusjes, niet kunnen achterhalen welke het geweest is... |
20-11-2023 19:19:08 1 | ||
---|---|---|
Thijs69
|
4361 is volgens mij wij wissel.
Thijs |
20-11-2023 19:50:53 | ||
---|---|---|
mren
|
Moet wel want seinen hebben even nummers en wissels oneven. Laatst bewerkt door mren op 20-11-2023 21:06 |
20-11-2023 20:46:52 | ||
---|---|---|
noof
|
Quote 5617. |
21-11-2023 12:33:55 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Quote Dat is niet waar. Er zijn voldoende seinen met oneven nummers. Mcn Asd |
21-11-2023 13:37:26 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Bediende seinen hebben altijd even nummers. P-seinen worden inderdaad doorgenummerd. Althans, zo was het tot voor kort. Ik ben niet op de hoogte van afwijkingen. |
21-11-2023 14:52:36 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
En wissels met even nummers bestaan ook, zie bijvoorbeeld Amsterdam Westhaven. |
21-11-2023 15:42:46 | ||
---|---|---|
michaben
|
Gebruik van oneven getallen gaat om wissels die in de beveiliging opgenomen zijn en alleen op stations en aansluitingen. Wissels op de vrije baan en in onbeveiligd gebied hebben deze restrictie niet. |
21-11-2023 16:57:32 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Op een foto van Treinenweb, met weer verschrikkelijke taalfouten, is te zien dat de zichtbaarheid van het seinbeeld flink lijdt door de bijzonder korte lichtkappen boven de aspecten. Bovendien glimt het oppervlak van de cijferbakken zo, dat het cijfer er wellicht niet duidelijk uitkomt. Ook het beruchte sneeuwplakken kan bij deze seinen wel eens tot verkeerde waarnemingen leiden. Daar is tientallen jaren geleden allemaal al eens perceptie-onderzoek naar gedaan: wat neem je waar als machinist. Ik kan me niet indenken dat dit nu is overgeslagen, maar soms kun je toch echt iets leren van het verleden. Een sein is waarachtig geen verkeersbord. Ook de kleine en vooral smalle achtergrondschermen zijn al eens eerder aan de orde geweest: seinstelsel 46 (de één-, twee- en driehoogteseinen met kleurwisselaars) had kleine achtergrondschermen die later in stelsel 55 dus groter zijn uitgevoerd. En nu de wereld één grote lichtbak is geworden, zeker nabij de steden, gaat men de seinen een smal achtergrondscherm geven. Tja. Het is nog even wachten tot alle lichtseinen tot het verleden behoren. Tot die tijd tobben we nog even door. |
21-11-2023 18:47:51 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote Ik heb af en toe het idee dat er goed is nagedacht over de eindsituatie, maar dat de tijdelijk situatie een beetje vergeten wordt. Ik denk dan aan bijvoorbeeld: A - Dv met spoor 5 in de toekomst als perronspoor, maar waarom moesten de spoorfasen op spoor 3 verdwijnen voordat het perron langs spoor 5 in gebruik was. - B - Zevenbergen - dit jaar maandenlang niet stoppen op het station, omdat je niet goed nagedacht hebt over de faseringen van de verbouwing van de spoorlijn. - C - Rotterdam CS 10 jaar geleden - de reizigers tunnel + de trappen zijn te smal, dus je gaat een extra trap aan de westzijde bouwen (boven de sporen). Maar voordat deze extra trap gebouwd is versmal je maandenlang alle bestaande trappen.
|
22-11-2023 20:42:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Omgekeerd bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst ;) Laatst bewerkt door thom op 22-11-2023 20:47 |
22-11-2023 20:50:17 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Och ja, de techniek behoeft van mij niet stil te staan. Liever niet zelfs. Als je ooit de nachtpitjes van armseinen hebt gezien, dan krijg je nog meer respect voor al die meesters die hangend uit het zijraam van hun stoomloc in weer en wind vrijwel nooit een sein misten. Maar zoals ik al opmerkte, er is bij stelsel 46 en stelsel 55 veel perceptieonderzoek gedaan. Daar zijn dikke mappen over volgeschreven. Sommige dingen veranderen niet. Er zijn wel minder sneeuwstormen en we hebben betere ruitenwissers en ontwasemapparatuur in de cabine, maar plaksneeuw tegen achtergrondschermen, mist en veel meer achtergrondverlichting dan vroeger doen bij mij toch belletjes rinkelen. En dan begin je bijna te verlangen naar seinloze sporen. Want ik heb weinig vertrouwen in de waarneembaarheid van de nieuwe seinen. Ik herinner me ook nog het gedoe over de seinplaatsing links of rechts van je spoor, vooral bij meersporige baanvakken. Waarneembaarheid is zeker een item en die wordt er in mijn ogen (sic!) niet beter op. Laatst bewerkt door sjoerd op 22-11-2023 20:51 |