Opvallende dingen 13 september
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2023
13-09-2023 06:28:57
diesels
diesels

De dagelijkse sein- en wisselstoring te Amf zit er weer in en dus krijgt NS me voor dag 5 op rij me niet volgens plan van A naar B. Het begint vervelend te worden

 

13-09-2023 07:59:32
gvttreinen
gvttreinen

TOBS in stuk spoor tussen Engelsmannen 149/151A en 153A/141B

 

13-09-2023 08:28:29 1
Karel1969
Karel1969

Twee IC Brussel treinen achter elkaar die uitvallen: 9219 en 9223. Dus maar een paar uurtjes wachten op de volgende...

De drukte-indicator bij bepaalde treinen vind ik ook bijzonder. Zo staat te Bd 6624 met FLIRT7 als ''druk" en een half uur later 6626 met een losse FLIRT3 als "rustig".



Laatst bewerkt door Karel1969 op 13-09-2023 08:31
 

13-09-2023 08:53:56
michaben
michaben

Er zit de laatste tijd ook een afwijking in de drukte-indicatie van de NS reisplanner en die van andere websites en apps die open data gebruiken. Waarbij bij mijn laatste reis de NS het fout had door mijn half lege trein druk te noemen.

 


13-09-2023 09:26:50 2
Klaasje
Klaasje
Quote
Karel1969 (13-09-2023 08:28:29):

Twee IC Brussel treinen achter elkaar die uitvallen: 9219 en 9223. Dus maar een paar uurtjes wachten op de volgende...

De drukte-indicator bij bepaalde treinen vind ik ook bijzonder. Zo staat te Bd 6624 met FLIRT7 als ''druk" en een half uur later 6626 met een losse FLIRT3 als "rustig".


Als die 6624 net een bepaalde groep scholieren/studenten meepakt die met de 6626 te laat zouden zijn en de meeste kantoormensen zitten dan ook al op hun werk is dat best mogelijk. Eigenlijk is het hele spoorsysteem gedimensioneerd op het kunnen verwerken van het drukste halve uur van drie dagen in de week in september met enorme kosten als gevolg terwijl als mensen op die dagen ten dele maar een half uurtje eerder of later zouden
(kunnen) reizen dat heel veel geld zou schelen. Geld wat teruggezien kan worden in lagere prijzen voor kaartjes, minder subsidie of meer investeringen in kwaliteit.

 

13-09-2023 09:29:03
sigma
sigma
Quote
gvttreinen (13-09-2023 07:59:32):

TOBS in stuk spoor tussen Engelsmannen 149/151A en 153A/141B


Je zou denken dat je - gezien de grote flexibiliteit van Amf - daar wel omheen kan werken om alle treinen (soms met lichte vertraging) af te handelen.

 

13-09-2023 09:29:14
Anoniem9
Anoniem9

Ik weet niet wat er met de SLT's is gebeurt, maar gisteren viel ook al één van de eerste ritten van de 5500 uit. (De 2635 werd vervangen door de 2466, leuk op het drukste moment van de spits maaar laten we het daar niet over hebben)
Vandaag hetzelfde verhaal: Er viel weer een SLT uit en die werd vervangen door een SNG-4 die vervolgens de speciale trein naar Utrecht Maliebaan rijdt waardoor een SNG-3 in plaats van de SLT-6 komt te rijden. Ook geweldig.
Daarnaast rijdt er een SNG-3 i.p.v. SLT-6 op de 7300 dus ik vraag me nu wel af wat er met die SLT's is gebeurt. 🤨

 

13-09-2023 09:52:51
Leo
Leo

Mogelijk worden de 8 SLT-6-en weer Sandite-gereeed gemaakt, de blaadjes beginnen al te vallen.

 

13-09-2023 09:57:12 4
Trainplaza
Trainplaza
Quote
Klaasje (13-09-2023 09:26:50):
Quote
Karel1969 (13-09-2023 08:28:29):

Twee IC Brussel treinen achter elkaar die uitvallen: 9219 en 9223. Dus maar een paar uurtjes wachten op de volgende...

De drukte-indicator bij bepaalde treinen vind ik ook bijzonder. Zo staat te Bd 6624 met FLIRT7 als ''druk" en een half uur later 6626 met een losse FLIRT3 als "rustig".


Als die 6624 net een bepaalde groep scholieren/studenten meepakt die met de 6626 te laat zouden zijn en de meeste kantoormensen zitten dan ook al op hun werk is dat best mogelijk. Eigenlijk is het hele spoorsysteem gedimensioneerd op het kunnen verwerken van het drukste halve uur van drie dagen in de week in september met enorme kosten als gevolg terwijl als mensen op die dagen ten dele maar een half uurtje eerder of later zouden
(kunnen) reizen dat heel veel geld zou schelen. Geld wat teruggezien kan worden in lagere prijzen voor kaartjes, minder subsidie of meer investeringen in kwaliteit.


Het OV is een dienst voor mensen die naar hun werk of andere bestemming moeten. Het is werkelijk waar absurd om te suggereren dat mensen hun reisgedrag moeten aanpassen omdat de vervoerder haar zaken niet op orde heeft. De NS moet meebewegen met de reiziger, en niet andersom. Als je college, sollicitatiegesprek, tandartsafspraak of meeting om 09:00 begint dan is er helemaal geen keuze om een trein later te pakken. Dit is ook precies de reden waarom er zo'n weerstand is tegen de spitsheffing die de NS voorgesteld heeft. De dienstverlening wordt met het jaar slechter en de prijzen stijgen alsmaar verder.



Laatst bewerkt door Trainplaza op 13-09-2023 09:57
 

13-09-2023 10:02:37
Anoniem9
Anoniem9
Quote
Leo (13-09-2023 09:52:51):

Mogelijk worden de 8 SLT-6-en weer Sandite-gereeed gemaakt, de blaadjes beginnen al te vallen.


Ik denk het niet. Op treinposities.nl zie ik dat de meeste sandite-treinstellen wel gewoon rijden op één of twee na.
En anders zou je wel zeggen dat ze daar rekening mee hebben gehouden. 😉
Daarom vind ik het wel vreemd dat weinig reserve SLT-en worden ingezet. Defecte treinen zijn er wel regelmatig helaas.

 

13-09-2023 12:33:34
rolandrail
rolandrail
Quote
sigma (13-09-2023 09:29:03):
Quote
gvttreinen (13-09-2023 07:59:32):

TOBS in stuk spoor tussen Engelsmannen 149/151A en 153A/141B


Je zou denken dat je - gezien de grote flexibiliteit van Amf - daar wel omheen kan werken om alle treinen (soms met lichte vertraging) af te handelen.


Doen ze ook, gisteren halteerde een ICB naar Asd daarom op Brn i.p.v. Amf.

 

13-09-2023 12:56:11
Klaasje
Klaasje
Quote
Trainplaza (13-09-2023 09:57:12):
Quote
Klaasje (13-09-2023 09:26:50):
Quote
Karel1969 (13-09-2023 08:28:29):

Twee IC Brussel treinen achter elkaar die uitvallen: 9219 en 9223. Dus maar een paar uurtjes wachten op de volgende...

De drukte-indicator bij bepaalde treinen vind ik ook bijzonder. Zo staat te Bd 6624 met FLIRT7 als ''druk" en een half uur later 6626 met een losse FLIRT3 als "rustig".


Als die 6624 net een bepaalde groep scholieren/studenten meepakt die met de 6626 te laat zouden zijn en de meeste kantoormensen zitten dan ook al op hun werk is dat best mogelijk. Eigenlijk is het hele spoorsysteem gedimensioneerd op het kunnen verwerken van het drukste halve uur van drie dagen in de week in september met enorme kosten als gevolg terwijl als mensen op die dagen ten dele maar een half uurtje eerder of later zouden
(kunnen) reizen dat heel veel geld zou schelen. Geld wat teruggezien kan worden in lagere prijzen voor kaartjes, minder subsidie of meer investeringen in kwaliteit.


Het OV is een dienst voor mensen die naar hun werk of andere bestemming moeten. Het is werkelijk waar absurd om te suggereren dat mensen hun reisgedrag moeten aanpassen omdat de vervoerder haar zaken niet op orde heeft. De NS moet meebewegen met de reiziger, en niet andersom. Als je college, sollicitatiegesprek, tandartsafspraak of meeting om 09:00 begint dan is er helemaal geen keuze om een trein later te pakken. Dit is ook precies de reden waarom er zo'n weerstand is tegen de spitsheffing die de NS voorgesteld heeft. De dienstverlening wordt met het jaar slechter en de prijzen stijgen alsmaar verder.


Het is heel makkelijk gezegd dat het vervoersysteem maar moet meegroeien maar dat houdt ergens natuurlijk wel op. Er is op een tienminutentraject sprake van een trein die met VIRM12 nog veel te klein is terwijl 20 minuten daarvoor en daarna iedereen in een VIRM6 nog zou kunnen zitten. En ja, de reiziger heeft vaak maar beperkt keuze (vandaag ook het kunnen tussen haakjes). Wel is het zo dat als verschillende onderwijsinstellingen onderling afstemmen dat ze soms maar een kwartier verschoven tijden hebben dit een al een enorm effect op de piek heeft. De ervaring leert namelijk ook dat als mensen ook op tijd zouden zijn met het nemen van een trein van een kwartier eerder er heel veel zijn die dat gewoon niet doen.

Overigens: Een trein krijgt al een label "druk" als er meer dan een handjevol reizigers moet staan. Dat is niet per se gek in het hoogtepunt van de spits met beperkte halteafstanden.

 

13-09-2023 13:56:50
noof
noof
Quote
Anoniem9 (13-09-2023 09:29:14):

Ik weet niet wat er met de SLT's is gebeurt, maar gisteren viel ook al één van de eerste ritten van de 5500 uit. (De 2635 werd vervangen door de 2466, leuk op het drukste moment van de spits maaar laten we het daar niet over hebben)
Vandaag hetzelfde verhaal: Er viel weer een SLT uit en die werd vervangen door een SNG-4 die vervolgens de speciale trein naar Utrecht Maliebaan rijdt waardoor een SNG-3 in plaats van de SLT-6 komt te rijden. Ook geweldig.
Daarnaast rijdt er een SNG-3 i.p.v. SLT-6 op de 7300 dus ik vraag me nu wel af wat er met die SLT's is gebeurt. 🤨


Weet niet per se of het helemaal aansluit op je verhaal, maar gisteren viel de 5514 uit omdat het materieel opgesloten stond op UtOZ i.v.m. defecte wisselbediening aldaar.

Vanochtend viel de 5512 uit omdat het leeg mat vanaf Amf moest komen, maar niet kon vertrekken door de vroege sectiestoring.

 

13-09-2023 14:09:31
Muizeneus
Muizeneus
Quote
Trainplaza (13-09-2023 09:57:12):

Het OV is een dienst voor mensen die naar hun werk of andere bestemming moeten. Het is werkelijk waar absurd om te suggereren dat mensen hun reisgedrag moeten aanpassen omdat de vervoerder haar zaken niet op orde heeft. De NS moet meebewegen met de reiziger, en niet andersom. Als je college, sollicitatiegesprek, tandartsafspraak of meeting om 09:00 begint dan is er helemaal geen keuze om een trein later te pakken. Dit is ook precies de reden waarom er zo'n weerstand is tegen de spitsheffing die de NS voorgesteld heeft. De dienstverlening wordt met het jaar slechter en de prijzen stijgen alsmaar verder.


Alles kan maar zoals Klaasje al aangeeft, daar hangt een enorm prijskaartje aan. Eén treinstel kost al miljoenen, als je dat moet afschrijven over 1 retourrit per dag gedurende misschien 60 dagen per jaar, betekent dat een enorm bedrag per rit. Om nog maar te zwijgen van infra-aanpassingen, personeel dat een ritje per dag rijdt, dagelijks onderhoud dat die stellen toch ook nodig zullen hebben enz. Al dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen en dus worden doorberekend aan de reiziger.

Trouwens, we vinden het toch op andere plekken ook de normaalste zaak van de wereld dat je op de drukste momenten langer bezig bent? Dat je met de auto in de spits een half uur langer onderweg bent, dat je op zaterdagmiddag wat langer in de rij staat bij de kassa van de supermarkt.... dan mag het toch net zo normaal zijn dat je met de trein een half uur eerder of later vertrekt (1 van de 2 zal vrijwel altijd mogelijk zijn) om daardoor meer kans op een plek te hebben?

 

13-09-2023 15:14:54
TSZ
TSZ

Er rijden geen treinen tussen Zwolle en Olst door een defecte trein. Verwachte eindtijd is 17:00

 

13-09-2023 15:20:40
Marco
Marco

Tussen Har en Klp wordt rond km 67 langzaam gereden (40, denk ik) in verband met de "toestand van de baan". Blijkbaar is ook een zandgrond niet immuun tegen de verzakkingen.

 

13-09-2023 15:52:18
phantom
phantom
Quote
Muizeneus (13-09-2023 14:09:31):

Trouwens, we vinden het toch op andere plekken ook de normaalste zaak van de wereld dat je op de drukste momenten langer bezig bent? Dat je met de auto in de spits een half uur langer onderweg bent, dat je op zaterdagmiddag wat langer in de rij staat bij de kassa van de supermarkt.... dan mag het toch net zo normaal zijn dat je met de trein een half uur eerder of later vertrekt (1 van de 2 zal vrijwel altijd mogelijk zijn) om daardoor meer kans op een plek te hebben?


Normaal is wel een groot woord hoor,als er voor de genoemde zaken een toverstokje was geweest om de file's,en de rijen bij de kassa op te lossen,dan hadden veel mensen die willen hebben en m elke dag gebruikt.
Het gedrag van mensen in beide gevallen spreekt boekdelen over hoe normaal ze het vinden,dat is nogal is ronduit aso/hufter gedrag in de hoop "een paar seconden terug te winnen"

Mensen die de trein moeten nemen ,pakken ook altijd de meest krappe aansluiting om te zorgen dat ze zolang mogelijk thuis/op bed kunnen blijven liggen,niemand zal voor de lol kiezen voor een halfuur eerder van huis.
Dan is klagen over je (te) krappe propvolle aansluiting veel logischer,zo is de mens nou eenmaal geworden.
Ikke ikke ikke en de rest kan .........



Laatst bewerkt door phantom op 13-09-2023 15:53
 

13-09-2023 16:04:14 2
NIJMEGEN
NIJMEGEN
Quote
Marco (13-09-2023 15:20:40):

Tussen Har en Klp wordt rond km 67 langzaam gereden (40, denk ik) in verband met de "toestand van de baan". Blijkbaar is ook een zandgrond niet immuun tegen de verzakkingen.


Dan kom je langs Veenendaal, misschien zegt dat genoeg.

 

13-09-2023 16:47:12
Trainplaza
Trainplaza
Quote
Muizeneus (13-09-2023 14:09:31):
Quote
Trainplaza (13-09-2023 09:57:12):

Het OV is een dienst voor mensen die naar hun werk of andere bestemming moeten. Het is werkelijk waar absurd om te suggereren dat mensen hun reisgedrag moeten aanpassen omdat de vervoerder haar zaken niet op orde heeft. De NS moet meebewegen met de reiziger, en niet andersom. Als je college, sollicitatiegesprek, tandartsafspraak of meeting om 09:00 begint dan is er helemaal geen keuze om een trein later te pakken. Dit is ook precies de reden waarom er zo'n weerstand is tegen de spitsheffing die de NS voorgesteld heeft. De dienstverlening wordt met het jaar slechter en de prijzen stijgen alsmaar verder.


Alles kan maar zoals Klaasje al aangeeft, daar hangt een enorm prijskaartje aan. Eén treinstel kost al miljoenen, als je dat moet afschrijven over 1 retourrit per dag gedurende misschien 60 dagen per jaar, betekent dat een enorm bedrag per rit. Om nog maar te zwijgen van infra-aanpassingen, personeel dat een ritje per dag rijdt, dagelijks onderhoud dat die stellen toch ook nodig zullen hebben enz. Al dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen en dus worden doorberekend aan de reiziger.

Trouwens, we vinden het toch op andere plekken ook de normaalste zaak van de wereld dat je op de drukste momenten langer bezig bent? Dat je met de auto in de spits een half uur langer onderweg bent, dat je op zaterdagmiddag wat langer in de rij staat bij de kassa van de supermarkt.... dan mag het toch net zo normaal zijn dat je met de trein een half uur eerder of later vertrekt (1 van de 2 zal vrijwel altijd mogelijk zijn) om daardoor meer kans op een plek te hebben?


Het is inderdaad logisch dat je geen zitplaatsgarantie hebt in de spits. Dat is het punt ook helemaal niet. Maar als je op zaterdagmiddag in de supermarkt staat en slechts 2 van de 8 kassa's zijn geopend en de boodschappen zijn 40% duurder door de drukte dan mag je toch wel stellen dat de supermarkt haar zaken niet op orde heeft.

 

13-09-2023 16:51:04
Muizeneus
Muizeneus

Dat ben ik helemaal met je eens

 

13-09-2023 18:04:59
Jeroen1740
Jeroen1740

Het is inderdaad logisch dat je geen zitplaatsgarantie hebt in de spits. Dat is het punt ook helemaal niet. Maar als je op zaterdagmiddag in de supermarkt staat en slechts 2 van de 8 kassa's zijn geopend en de boodschappen zijn 40% duurder door de drukte dan mag je toch wel stellen dat de supermarkt haar zaken niet op orde heeft.


Nog even afgezien van het feit dat ik geen supermarkt ken waar je op rustige tijden 40% minder voor de pindakaas betaalt, zal de gemiddelde klant van een supermarkt na twee of drie zaterdagen 's middags in lange rijen voor die twee kassa's gestaan te hebben, vanzelf gaan overwegen om op zaterdagavond half tien of zondagochtend half elf naar die supermarkt te gaan om te kijken of het dan rustiger is. Lijkt mij. Zeker als er maar een supermarkt in de omgeving is. Dus dat is toch precies wat Klaasje beschrijft, alleen dan voor die ene spitstrein waar mensen keer op keer in blijven stappen zonder over alternatieven na te denken? Dus ik zie niet waarom die supermarkt haar beleid niet op orde heeft of waarom het voorbeeld een onderbouwing is dat NS het niet voor mekaar heeft. Behalve dat ik graag ook die dalurenkaart van die supermarkt van jou zou willen hebben, net als ik die heb van onze grote nationale spoorvervoerder :-)

 

13-09-2023 18:08:58 1
Rsb
Rsb

Daarom kies ik voor bezorgen van de boodschappen en wat ik mis voor zelfscan.

Qua werk heb ik het geluk nog veel remote te werken en op de kantoordag om 7.30 te beginnen en dan om 15.30 te gaan en daarmee voor de drukte weg te gaan. Besef heel goed dat ik in een luxe positie zit en dit niet vanzelfsprekend is voor alle beroepen, maar als men waar dit wel kan slimmere keuzes maakt met het reispatroon kan dit een groot verschil maken.

 

13-09-2023 18:31:52 1
noof
noof
Quote
Marco (13-09-2023 15:20:40):

Tussen Har en Klp wordt rond km 67 langzaam gereden (40, denk ik) in verband met de "toestand van de baan". Blijkbaar is ook een zandgrond niet immuun tegen de verzakkingen.


Betreft... jawel... een dassenburcht.

 

13-09-2023 18:31:58
anton_
anton_
Quote
Trainplaza (13-09-2023 09:57:12):
Het OV is een dienst voor mensen die naar hun werk of andere bestemming moeten. Het is werkelijk waar absurd om te suggereren dat mensen hun reisgedrag moeten aanpassen omdat de vervoerder haar zaken niet op orde heeft. De NS moet meebewegen met de reiziger, en niet andersom.

Wel eens in de auto gezeten op de snelweg om 8 uur 's morgens ? 90% van mijn collega's past zijn reisgedrag aan om maar niet (of minder) in de file te staan. Waarom zou dat in het OV anders zijn ?

 

13-09-2023 18:49:54
Anoniem9
Anoniem9
Quote
noof (13-09-2023 13:56:50):
Quote
Anoniem9 (13-09-2023 09:29:14):

Ik weet niet wat er met de SLT's is gebeurt, maar gisteren viel ook al één van de eerste ritten van de 5500 uit. (De 2635 werd vervangen door de 2466, leuk op het drukste moment van de spits maaar laten we het daar niet over hebben)
Vandaag hetzelfde verhaal: Er viel weer een SLT uit en die werd vervangen door een SNG-4 die vervolgens de speciale trein naar Utrecht Maliebaan rijdt waardoor een SNG-3 in plaats van de SLT-6 komt te rijden. Ook geweldig.
Daarnaast rijdt er een SNG-3 i.p.v. SLT-6 op de 7300 dus ik vraag me nu wel af wat er met die SLT's is gebeurt. 🤨


Weet niet per se of het helemaal aansluit op je verhaal, maar gisteren viel de 5514 uit omdat het materieel opgesloten stond op UtOZ i.v.m. defecte wisselbediening aldaar.

Vanochtend viel de 5512 uit omdat het leeg mat vanaf Amf moest komen, maar niet kon vertrekken door de vroege sectiestoring.


Aha, ik begrijp het. (Omdat het begrip 'logistieke beperkingen' vrij vaag is. Dan snap ik de situatie van gisteren wel. Alleen vaag dus dat ze vandaag geen reserve SLT op Utrecht klaar hadden staan en vervolgens een SNG-4 lieten inzetten en die weer omruilen voor een SNG-3
En dat de 7300 met een SNG-3 reed was ook ongepland.

 

13-09-2023 19:03:54
kleine_man
kleine_man
Quote
anton_ (13-09-2023 18:31:58):
Quote
Trainplaza (13-09-2023 09:57:12):
Het OV is een dienst voor mensen die naar hun werk of andere bestemming moeten. Het is werkelijk waar absurd om te suggereren dat mensen hun reisgedrag moeten aanpassen omdat de vervoerder haar zaken niet op orde heeft. De NS moet meebewegen met de reiziger, en niet andersom.

Wel eens in de auto gezeten op de snelweg om 8 uur 's morgens ? 90% van mijn collega's past zijn reisgedrag aan om maar niet (of minder) in de file te staan. Waarom zou dat in het OV anders zijn ?


Heel simpel, ik betaal de NS voor een DIENST en vervolgers klaagt de NS dat het schuld van de reizigers is dat zij mij die dienst kunnen aanbieden. Maak ik mijn reis met de auto, dan is het mijn keuze in wat voor een soort auto ik rij, hoe laat ik vertrek en hoe lang ik er over gaan doen.

Ga ik naar een supermarkt die te druk is op het moment dat ik ga en dat wordt niet beter, ga ik op zoek naar een supermarkt die wel aan mijn eisen voldoet. Voor degene die gebruikt maken van een bezorgdienst zullen ook er iets van vinden als de bezorging steeds niet op het gewenste moment zal zijn. Ik kan niet voor een ander bedrijf kiezen dan de NS.




Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 

13-09-2023 19:32:22
Sietse
Sietse

Om 17.25 kwam er weer eens een trein door Elten: een Lineas G1206 met zo'n 10 ketelwagens richting Emmerich. Ik vermoed een omgeleide bediening van de Hafenbahn aldaar.

 

13-09-2023 20:31:17
Talbot
Talbot
Quote
noof (13-09-2023 18:31:52):
Quote
Marco (13-09-2023 15:20:40):

Tussen Har en Klp wordt rond km 67 langzaam gereden (40, denk ik) in verband met de "toestand van de baan". Blijkbaar is ook een zandgrond niet immuun tegen de verzakkingen.


Betreft... jawel... een dassenburcht.


Ben benieuwd hoe lang dit baanvak buiten dienst gesteld gaat worden....

 

13-09-2023 20:33:19
Mat'54
Mat'54
Quote
noof (13-09-2023 18:31:52):
Quote
Marco (13-09-2023 15:20:40):

Tussen Har en Klp wordt rond km 67 langzaam gereden (40, denk ik) in verband met de "toestand van de baan". Blijkbaar is ook een zandgrond niet immuun tegen de verzakkingen.


Betreft... jawel... een dassenburcht.


Je was me voor. Lastgeving ivm Dassenburght werd tevens omgeroepen in tr. 3169 , kennelijk zijn er 2 ontdekt.

Traject binnnenkort 4 weken BTD? ........



Laatst bewerkt door Mat'54 op 13-09-2023 20:33
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


13-09-2023 20:37:05
Talbot
Talbot

Zou me niet verbazen nee. Vooral opvallend dat het de zoveelste dassenburcht in korte tijd is onder een spoor...

 

13-09-2023 21:08:53
Muizeneus
Muizeneus
Quote
kleine_man (13-09-2023 19:03:54):

Heel simpel, ik betaal de NS voor een DIENST en vervolgers klaagt de NS dat het schuld van de reizigers is dat zij mij die dienst kunnen aanbieden. Maak ik mijn reis met de auto, dan is het mijn keuze in wat voor een soort auto ik rij, hoe laat ik vertrek en hoe lang ik er over gaan doen.


Autoreistijd wordt in grote mate bepaald door omstandigheden, zeker in de spits. Wat dat betreft is een betere vergelijking: je betaalt wegenbelasting maar dat geeft je ook geen recht op ongehinderde doorstroming.

 

13-09-2023 23:06:06
zigzag
zigzag
Quote
Anoniem9 (13-09-2023 18:49:54):
Omdat het begrip 'logistieke beperkingen' vrij vaag is.

Men gebruikt die term te pas en te onpas. Ook vandaag weer bij een uitval van de 3061 vanwege een steekincident. Zowel naar de betrokken collega als de reizigers niet heel netjes om er zo nonchalant mee om te gaan.

 

13-09-2023 23:28:48
henri1972
henri1972
Quote
NIJMEGEN (13-09-2023 16:04:14):
Quote
Marco (13-09-2023 15:20:40):

Tussen Har en Klp wordt rond km 67 langzaam gereden (40, denk ik) in verband met de "toestand van de baan". Blijkbaar is ook een zandgrond niet immuun tegen de verzakkingen.


Dan kom je langs Veenendaal, misschien zegt dat genoeg.


Voor zover ik weet is het betreffende stuk zandgrond. Tussen de overweg bij de Schalm en (ongeveer) Klp is de snelheidsbeperking. Spoorlijn ligt daar grotendeels op een spoordijk.

 

14-09-2023 00:47:22
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Om 23.00 stond te Ehv op spoor 5 de IC naar Mt te wachten terwijl dat niet zijn/haar normale spoor is.

De trein van 23.04 (2984) naar Hn van normaal spoor 5 stond zo te zien al te wachten voor de inrijder.

De trein naar Mt bleef maar staan op 5 zonder duidelijke oorzaak.

De trein naar Hn werd uiteindelijk omgevlagt naar spoor 6.

Daar staat normaal de stopper naar Ht maar die was er nog niet.

Nu het positieve, de aansluiting in Ht op de trein naar Ah (3684) werd zowaar overgenomen.

In volle vaart door Geffen langs de dassen.

Schade was bij vertrek in Nm nog maar ca 3 minuten maar dat kwam door langzaam rijden tussen Nmgo en Nm.



Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 14-09-2023 00:49
 

14-09-2023 01:19:21
scooter
scooter

Die trein naar Maastricht was de oorspronkelijke 2982 naar Hoorn van 22.34.

Die is dus gekeerd op spoor 5 als 302981 naar Maastricht.

Oorzaak was trouwens een persoon op het spoor tussen Eindhoven en Strijp-S,hierdoor reed ook de 1182 niet vanuit Eindhoven.

De sprinter naar Den Bosch van 2306 had op de heenweg naar Deurne al dik een half uur vertraging omdat deze trein bij Boxtel defect heeft gestaan.

 

14-09-2023 01:33:37
NIJMEGEN
NIJMEGEN

;-), dan heeft die spoorloper flink doorgelopen, dinsdagavond nog een half uur vertraging door een loper tussen Driebergen en de Klomp.

 

14-09-2023 08:08:12
Karel1969
Karel1969
Quote
TSZ (13-09-2023 15:14:54):

Er rijden geen treinen tussen Zwolle en Olst door een defecte trein. Verwachte eindtijd is 17:00


Hebben ze daar nieuwe beveiliging om linkerspoor te rijden, wordt er niks mee gedaan... Had er niet minimaal een uurdienst gereden kunnen worden?

 

14-09-2023 09:50:36
michaben
michaben

De nieuwe beveiliging wordt pas volgend jaar in dienst gesteld zo te zien.

 

14-09-2023 10:23:29
broek53
broek53

Ja, Olst is wel verbouwd, maar de beveiliging op Zwolle - Olst wordt pas volgend jaar vernieuwd.

 

14-09-2023 10:54:55
john2
john2
Quote
anton_ (13-09-2023 18:31:58):
Quote
Trainplaza (13-09-2023 09:57:12):
Het OV is een dienst voor mensen die naar hun werk of andere bestemming moeten. Het is werkelijk waar absurd om te suggereren dat mensen hun reisgedrag moeten aanpassen omdat de vervoerder haar zaken niet op orde heeft. De NS moet meebewegen met de reiziger, en niet andersom.

Wel eens in de auto gezeten op de snelweg om 8 uur 's morgens ? 90% van mijn collega's past zijn reisgedrag aan om maar niet (of minder) in de file te staan. Waarom zou dat in het OV anders zijn ?


Heb eens midden in de nacht mijn schoonouders naar Schiphol gebracht, met hun auto.

In de vroege ochtend op de terug weg naar Limburg, bij vianen de bekende file naar het noorden. Ik zat gelukkig op de goede rijweg richting zuiden zonder file.

 

14-09-2023 12:16:54
Muizeneus
Muizeneus
Quote
TSZ (13-09-2023 15:14:54):

Er rijden geen treinen tussen Zwolle en Olst door een defecte trein. Verwachte eindtijd is 17:00


Waarom moet zoiets 2 uur duren? Je zou zeggen dat de eerstvolgende reizigerstrein die erlangs zou komen, de defecte trein op sleeptouw neemt en je baanvak is weer vrij?

 

14-09-2023 12:28:43
FLIRT2525
FLIRT2525

Ik vraag me af of het wel een reizigerstrein was. Het zou misschien de 3640 kunnen zijn geweest, die volgens de GPS in Olst strandde en waarvan het materieel pas rond 17:20 Zwolle bereikte (zelf gezien). Maar als die in Ost op spoor 3 stond, had het andere treinverkeer er best via spoor 2 omheen gekund...

 

14-09-2023 13:42:43 2
noof
noof

Het was inderdaad de 3640, maar de bovenleiding was ook geschakeld n.a.v. de problemen, dus dan wordt treinverkeer wat lastiger.

 

16-09-2023 12:52:37
sigma
sigma
Quote
henri1972 (13-09-2023 23:28:48):
Quote
NIJMEGEN (13-09-2023 16:04:14):
Quote
Marco (13-09-2023 15:20:40):

Tussen Har en Klp wordt rond km 67 langzaam gereden (40, denk ik) in verband met de "toestand van de baan". Blijkbaar is ook een zandgrond niet immuun tegen de verzakkingen.


Dan kom je langs Veenendaal, misschien zegt dat genoeg.


Voor zover ik weet is het betreffende stuk zandgrond. Tussen de overweg bij de Schalm en (ongeveer) Klp is de snelheidsbeperking. Spoorlijn ligt daar grotendeels op een spoordijk.


Vandaag merkte ik niets van de snelheidsbeperking. Blijkbaar opgelost.

 

16-09-2023 13:26:10
marciekemp
marciekemp

Sinds vanochtend 04.01 is de TSB inderdaad komen te vervallen. Blijkbaar zijn de dassen snel gevlucht



Laatst bewerkt door marciekemp op 16-09-2023 13:26
 

16-09-2023 14:27:55
noof
noof

De baan is gedurende de nacht dat de LAE-borden geplaatst werden, ook hersteld. Situatie wordt nauwlettend gemonitord, maar voorlopig kan er weer met baanvaksnelheid gereden worden. Schade was dus niet heel groot, maar kan wel weer ontstaan. Ongetwijfeld gaat t.z.t. geprobeerd worden de dassen een ander onderkomen te geven.