26-03-2023 23:30:28 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Pendel Eindhoven-Tilburg v.v morgen (maandag) ook een stop op Boxtel en Oisterwijk. Laatst bewerkt door moderator op 27-03-2023 07:22 |
26-03-2023 23:38:22 | ||
---|---|---|
Talbot
|
En uiteraard is het de dag van de grote staking in Duitsland. |
27-03-2023 00:11:01 | ||
---|---|---|
scooter
|
Quote Sprinter rijdt Weert-Boxtel |
27-03-2023 01:23:17 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Quote ICE (100, 120, 220), Nightjet (400, 420, 10400), IC Berlijn (140, 240) RE13, RE19 (20000), RB61 (20350) zijn opgeheven
RE18 en 20100 staan nog wel in de reisplanner vermeld. |
27-03-2023 07:24:50 | ||
---|---|---|
martijn
|
Waarbij de RE18 voor het eerst in 3 maanden weer van en naar Aachen rijdt! |
27-03-2023 08:15:02 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Quote Inderdaad een extra pendel die aansluit op de 3600. Daarbij rijdt de 3500 nog steeds door naar Tb en sluit daar (redelijk) aan op 1100. Ook een verbetering t.o.v. vorige week, de 3900 keert te Ht. |
27-03-2023 08:15:25 | ||
---|---|---|
Marco
|
08:10 te Ah: trein 3124 doet een wisseltruc. Komt binnen met twee viertjes. De achterste gaat er af, en aan de voorkant komt er weer een bij. Eén van de scenario's die de CTA's nog niet aan kunnen geven |
27-03-2023 08:28:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Al weken lang zie ik ICd's Asd - Rtd met speels gemak opgeheven worden. Zo ook vandag vanwege "beperkingen in de materieelinzet". Betekent dat dat er inmiddels teveel ICR aan de kant gezet is en/of teveel Traxxen vertrokken zijn? |
27-03-2023 08:57:22 | ||
---|---|---|
Terebo
|
Quote De reisinfo kan dit alles niet aan lijkt zo, de 703500 die nu dus naar Tb zou moeten rijden bestaat niet volgens de NS app/website noch volgens de treinposities reisplanner. Er staat enkel dat de 3500 niet rijd, ook niet dat deze trein door zou rijden naar Tb. Of is het zo dat de 28500 (Tb-Ehv pendel) doorgekoppeld is aan die 703500? Dan is het ontbreken van de volledige 703500 in de reisplanner nog steeds vreemd...
Na nog eens goed te kijken: Laatst bewerkt door Terebo op 27-03-2023 09:15 |
27-03-2023 09:04:57 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Quote Daar verwonder ik mij ook al over, temeer nu de 900 Bd-Rtd bovendien al lange tijd niet eens rijdt. |
27-03-2023 09:20:18 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Ik blijf de huidige constructie wel opmerkelijk vinden. Vanuit Best naar Utrecht krijg ik nu een extra overstap in Boxtel. Dus met drie overstappen kom ik dan uiteindelijk in Utrecht terecht, waarbij de 28500 en 3500 in Tilburg niet echt mooi op elkaar aansluiten. Zou het niet veel simpeler zijn geweest om de 6400 gewoon met VIRM's te laten rijden of iets dergelijks? Ook vervelend voor studenten die naar Tilburg Universiteit moeten vanuit zuidoost Brabant, die krijgen er nu twee extra overstappen bij. Ik waardeer de moeite om treinen om te leiden en alles zal ongetwijfeld met de goede intenties zijn gebeurd, maar de extra overstappen en lange reistijd hebben me vanochtend toch doen besluiten om de auto te pakken naar 's-Hertogenbosch en vanaf daar naar Utrecht. |
27-03-2023 09:26:20 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
FLIRT 2217 vertrok vanmorgen rond 6.15 uit Ehv en staat nu te Vl (?!). |
27-03-2023 09:54:00 1 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
|
Quote Heb je dit ook al laten weten aan de NS? De meeste mensen op Somda zijn slechts treinenfans die niet zoveel inpact hebben over wat er in de dienstregeling gebeurt. |
27-03-2023 10:15:21 | ||
---|---|---|
Maronit98
|
Moet er vandaag een quotum gehaald worden qua controles in de trein 😃? Normaal zie ik de conducteur nooit door de trein lopen en vandaag ben ik in drie van de vier mijn treinen gecontroleerd! (Dn-Ehv, Ehv-Tb en Ht-Ut) Overigens geen verwijten naar de andere conducteurs, vond het gewoon toevallig Groetjes! |
27-03-2023 10:23:24 | ||
---|---|---|
Sanderbin
|
Quote De 900 is ingekort tot Asd - Shl - Rtd met als oorzaak het personeelstekort. Het is de bedoeling dat dit tot december duurt |
27-03-2023 10:40:54 | ||
---|---|---|
Anouk
|
Misschien de foute plek hiervoor, maar weet iemand waarom tussen Zd en Utg een maximumsnelheid van 100 is? Rondom Utg is het zelfs 90. Het is al een tijdje zo. |
27-03-2023 10:54:16 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Net na station Zaandam is de baanvaksnelheid standaard 100km/h tot aan Kma daar een klein stukje 110 en vlak na Kma wordt het 130 tot Cas. Vlak na Utg zit een tijdelijke snelheidsbeperking van 90 omdat er een onbewaakte overweg ligt. (en bij Wm zit een stuk 80 alleen richting Zd) Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 27-03-2023 10:55 |
27-03-2023 10:55:40 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Die 100 km/h is de maximum plaatselijke snelheid, dit heeft te maken met de ligging van het spoor (bogen etc.). De 90 km/h is i.v.m. de daar aanwezige NABO (Niet Actief Beveiligde Overweg). Laatst bewerkt door MasterE op 27-03-2023 10:55 Mcn Asd |
27-03-2023 11:16:29 | ||
---|---|---|
Anouk
|
Aha, dan ligt het daaraan. Zover ik weet was het tussen Zd en Kma altijd 130, maar dat kan ook aan mij liggen. De overweg klopt ook, maar het is sinds kort (Paar maanden) Dus vandaar dat ik dacht dat ze misschien al aan het voorbereiden waren aan de verbouwing van Utg. Dankjewel voor de reactie. |
27-03-2023 11:32:41 3 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Op Somda worden nou eenmaal veel zaken benoemd waar wij als 'treinfans' zelf geen invloed op hebben, maar wel betrokken genoeg zijn om verbeteringen en onregelmatigheden te zien. Daarnaast is er altijd een nuance: op Somda beredeneren de meeste mensen vanuit hun eigen ervaring en soms ook hun eigen belang. In mijn geval heb ik het bijvoorbeeld over een reis van Best naar Utrecht omdat ik die minstens 4x per week maak. De meeste mensen zien Best waarschijnlijk als 'die ene tunnel' tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch/Tilburg en zullen dus ook geen last hebben van de knip van de 6400 en 28500. De taak van NS is om de belangen van álle reizigers af te wegen. Die oplossing kan voor een kleine groep mensen nadelig uitpakken. Dat is nu ook mijn constatering, en vind ik dus opvallend (vandaar dit topic). Samenvattend: Zie ik mogelijkheden voor verbetering? Absoluut Daarom is het denk ik maar goed dat we op Somda gewoon lekker benoemen wat we opvallend en stom vinden, en hoewel hier vaak een kern van waarheid in zal zitten, de uiteindelijke planning gewoon aan de NS en andere betrokken partijen overlaten. :) Laatst bewerkt door Trainplaza op 27-03-2023 11:33 |
27-03-2023 11:57:26 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Quote Het beperken van snelheden tot 90km/uur op zogenaamde kritieke NABO's is sinds maart/april 2021 aan de gang. Ongetwijfeld is het in die periode ook voor dit overpad in Uitgeest ingesteld. Een brief dan wel bezoek aan de betrokken boer had een hoop vertragingsminuten kunnen schelen. |
27-03-2023 12:39:50 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Gezien te Ddr op de reisinformatie borden, trein naar Tilburg. Echter gaat deze via Rtd, Shl, Ut. Wel verwarrend voor de reiziger. Volgens mij staat er normaal bij 'Via Schiphol'? |
27-03-2023 13:28:30 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
13:20 Vertrek vanaf spoor 6a te Ah richting Ahb/Ahwa: meettrein met achterop een oranje dieselloc. Laatst bewerkt door MaxBB op 27-03-2023 13:29 |
27-03-2023 14:25:11 | ||
---|---|---|
Terebo
|
Quote Vanochtend zag ik dezelfde trein aan de andere kant (Tb), stond netjes op de CTAs Schiphol -> Dordrecht en "Spr Dordrecht eerder in Dordrecht". Je zou wel bijna zeggen, laat 'm beginnen en eindigen in Tb, hoef je ook nergens meer te keren. |
27-03-2023 14:30:12 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote RTS 1018 met Eurailscout UST-02 |
27-03-2023 14:30:37 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote Wellicht de volgende voor revisie in Blerick? |
27-03-2023 17:08:34 | ||
---|---|---|
icened200
|
ICNG 3133 is om 17:05 vanaf Breda vertrokken voor een testrit richting HSL. |
27-03-2023 17:55:04 | ||
---|---|---|
sander14
|
Grote problemen tussen Frankrijk en België, zo lijkt het gezien de digitale bronnen die bij de Thalys en Eurostar treinen fikse vertragingen van 2u+ laten zien. |
27-03-2023 18:01:52 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote Wanneer zou deze trein dan moeten vertrekken, want de eerste trein van Ddr (via Shl en Ut) naar Ht en Vl (vandaag naar Tb) zou pas rond 18:39 vertrekken. Die staan om 12:39 nog niet op de AV van Ddr. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-03-2023 18:15:32 | ||
---|---|---|
michaben
|
Ook tussen 10:00 en 14:00 rijdt er een IC Ddr - Shl - Vl. |
27-03-2023 18:30:30 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Quote Zoek trein 2438 / 3549 eens op. Laatst bewerkt door Ysbergsla op 27-03-2023 18:31 |
27-03-2023 18:43:20 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Ik loop inderdaad een tijdje achter. Ik dacht dat de 3700 serie nog steeds aan de dagranden en het weekend zit. Sorry voor de vraag. |
27-03-2023 18:58:42 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Oorzaak was een defecte bovenleiding bij Tourpes (België), waardoor HSL1 geheel dicht was. |
27-03-2023 21:41:41 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Volgens de mobiele reisplanner-app van NS wordt trein 3677 met een tweedelig DB dieselstel gereden. 😃 |
27-03-2023 21:43:48 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Quote Waarom is dat dan 90 km/u en geen 110 of 60 km/u? Met 90 km/u kan je ook een flinke klapper maken, lijkt een beetje op symptoombestrijding dit. |
27-03-2023 21:59:17 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote De spoorlijn Amersfoort - Zwolle volgde rond 20:30 dat voorbeeld. Door een kapotte bovenleiding de rest van de avond geen IC's tussen Amf en Zl, maar de sprinters kunnen wel blijven rijden. |
27-03-2023 22:01:52 | ||
---|---|---|
Rsb
|
Niet alleen bij Esch is een dassenburcht gevonden. Bij Vught is er ook een aangetroffen volgens Omroep Brabant https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4252458/hier-zie-je-een-das-die-onder-het-spoor-bij-vught-een-burcht-bouwde
Laatst bewerkt door Rsb op 27-03-2023 22:02, reden: Typo |
28-03-2023 08:44:10 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Daarnaast zijn die TSB's volgens mij ook alleen op baanvakken waar NSR rijdt. Op de Noordelijke Nevenlijnen staat er geen één. |
28-03-2023 08:47:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Het gaat niet om het verminderen van de klap (dat zou wel erg cynisch zijn), maar om de tijdsduur dat een trein vanaf voor de overweg te waargenomen kan worden, los van kleur van het frontje etc. De NABO's waar een TSB is ingesteld, voldeden niet aan de daarvoor geldende normtijd. |
28-03-2023 16:14:27 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Duidelijk, dank! |
28-03-2023 20:12:15 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
|
Late nabrander van gisteren. Trein 3563 werd (optijd) met 12 bakken VIRM binnen genomen op sp6b te Ht. Hier passen max 8 bakken, dus de voorste bak stond buiten het perron, en de achterste 2 bakken stonden overdwars op de wisselstraat. Nadat alle uitstappers naar het midden van de trein geloost waren, kon de 3562 met +8 de weg naar Tb vervolgen. Laatst bewerkt door Loco_Locon op 28-03-2023 20:12 |
28-03-2023 21:47:46 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
Quote Staan/stonden er afgelopen tijd zelfs twee. Bij Koudum-Molkwerum vanwege de dassen en tussen Groningen en Roodeschool stond er eentje vanwege een verzakt spoor |
29-03-2023 00:02:20 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
En volgens Arriva maakt een TSB een NABO niet per definitie veiliger... |
29-03-2023 00:33:39 | ||
---|---|---|
AJT
|
Wat is er eigenlijk met het spoor aan de hand tussen Zl->Mp vlak na de Vechtbrug? Daar zit ook een TSB. Al een tijdje |