Opvallende dingen 25 maart
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2023
24-03-2023 11:25:58
noof
noof

De 3500 gaat naar en vanuit Tb rijden, i.p.v. keren te Ht. Wordt as we speak verwerkt.

 

24-03-2023 12:20:19
mren
mren

In plaats van die pendel of extra? Ipv zou logisch zijn gezien de tijden maar dat mis je weet extra capaciteit op Ehv-Tb.

 

24-03-2023 13:56:10
yappa
yappa

Wellicht dat de 3700 (zoals eerder gesuggereerd werd) ook naar Tb wordt doorgetrokken. Op Ehv - Tb heb je in tegenstelling tot Ht - Tb natuurlijk al 2 IC-treinseries rijden, dus daar is de noodzaak iets kleiner. Dus goeie zet om allereerst die 3500 door te trekken vanuit Ht.

Error, ik dacht dat er op de Brabantroute al 4x per uur een IC reed, maar dat heb ik kennelijk mis. In dat geval hoop ik dat de 1100 aansluit op de 3500 in Tb, en/of dat er nog een treinserie zoals de 3700 vanuit Ehv bij past in Tb.



Laatst bewerkt door yappa op 24-03-2023 13:59, reden: error correction
 

24-03-2023 14:06:17
mren
mren

Als je nu een reis plant voor morgen Ehv-Ut, is deze doorgaand via Tb maar met 0 minuten reistijd tussen Tb en Ht.

Screenshot reisplanner



Laatst bewerkt door mren op 24-03-2023 14:08
 


24-03-2023 22:03:57
mat64Hidde
mat64Hidde

De Intercity Berlijn gaat deze dag via Zl.

 

24-03-2023 22:11:34
Xander140
Xander140
Quote
mren (24-03-2023 14:06:17):

Als je nu een reis plant voor morgen Ehv-Ut, is deze doorgaand via Tb maar met 0 minuten reistijd tussen Tb en Ht.

Screenshot reisplanner


Dit klopt niet. Treinen worden zo niet omgeleid als ik de dienstregeling van 22:10u op de 24e mag geloven. Het is dus inmiddels al gewijzigd. Dit is met een grote onzekerheid omdat het steeds verandert blijkbaar



Laatst bewerkt door Xander140 op 24-03-2023 22:12
 

24-03-2023 22:42:26
mren
mren

Ja, oftewel: de reiziger weet de dag van tevoren nog niet waar hij aan toe is. Terwijl de familie die zaterdags een uitje wil plannen vaak op vrijdag even zal kijken waar ze aan toe zijn zo dus beroerd geïnformeerd worden.

Dat verhaal van die dassen is nog tot daar aan toe, maar de onmacht (onwil?) van NS om de reizigers fatsoenlijk te informeren is telkenmale stuitend.

 

24-03-2023 22:44:13
DDZ7504
DDZ7504

Je kan moeilijk informeren over iets wat zelfs bij NS nog niet helemaal duidelijk is. Dat is wel heel erg veeleisend. En iedereen die deze zaterdag een uitje in die regio wil plannen, weet inmiddels ook wel van de dassen.




DDZ in dienst, ik blij!
 

24-03-2023 22:52:43
mren
mren

Ik mag hopen dat NS een dag van tevoren toch wel weer wat morgen het plan is...

Ik vind het bijna schandalig dat ze reizigers pas op de dag zelf laten weten waar ze aan toe zijn. Met name de minder geïnformeerde dagjesmens (daarom noem ik die ook expliciet). Ik trek mijn plan wel na 25 jaar NS-ervaring.

 

24-03-2023 22:56:58
Henk1619
Henk1619

Het is ook nooit goed geloof ik. Eerst is de kritiek dat niet even terstond omgeleidde treinen kunnen worden geregeld. En als geprobeerd wordt om dat wel te doen dan deugt het niet omdat we niet dagen van te voren zijn geinformeerd.

Er zouden tijdens de spits via Tb omgeleidde pendeltreinen rijden. In het weekend bestaat er geen spits dus ook geen extra treinen. Iedereen is dus geinformeerd en als er iets extra's blijkt te rijden dan is dat mooi meegenomen.

 

24-03-2023 23:03:45
mren
mren

Je gaat voorbij aan het punt van mijn kritiek: het is nu 23.00 vrijdagavond en de reisinformatie voor morgen is gewoon niet op orde..daar mag je toch wel kritisch op zijn?

Er staat nu voor morgen een IC in de reisplanner die Ehv-Tb-Ut zou doen maar met 0 minuten reistijd tussen Tb en Ht. Rijdt die nou wel of niet, en zo ja: op welke tijden?

Mocht er iemand van NS meelezen: val allemaal maar kapot, ik neem de auto wel (voor de zoveelste keer)



Laatst bewerkt door mren op 24-03-2023 23:06
 

24-03-2023 23:09:06 10
rolandrail
rolandrail

Jij ook een fijn weekend. Kan het wat gezonder? Ook zonder verwensing kun je vertellen dat je de auto neemt. Dat is al duidelijk statement genoeg.

 

24-03-2023 23:09:45
DDZ7504
DDZ7504
Quote
mren (24-03-2023 23:03:45):

Je gaat voorbij aan het punt van mijn kritiek: het is nu 23.00 vrijdagavond en de reisinformatie voor morgen is gewoon niet op orde..daar mag je toch wel kritisch op zijn?

Er staat nu voor morgen een IC in de reisplanner die Ehv-Tb-Ut zou doen maar met 0 minuten reistijd tussen Tb en Ht. Rijdt die nou wel of niet, en zo ja: op welke tijden?

Mocht er iemand van NS meelezen: val allemaal maar kapot, ik neem de auto wel (voor de zoveelste keer)


Je snapt toch dat het systeem helemaal niet ontworpen is op dit soort calamiteiten? Werkzaamheden worden maanden van te voren ingepland en storingen duren normaal niet meer dan een paar uur. Het kost al uren tot dagen om een dienstregeling met personeels- en materieeldiensten te maken, en het kost ook tijd om alles in de reisplanner te laden. Dat dat op dusdanig korte termijn nog niet geregeld is, is logisch, en stop alsjeblieft met overdrijven.

En: NS zegt niet voor niets "plan je reis KORT voor vertrek".




DDZ in dienst, ik blij!
 

24-03-2023 23:13:37
mren
mren

Wat is KORT voor vertrek dan? Een minuut van te voren?

Mag ik het redelijk normaal vinden om de avond voor ik op pad ga te weten hoe laat ik weg moet? Ik heb alle begrip voor incidenten maar deze dassenstoring is nu al meerdere dagen bekend. Zorg dan gewoon dat de reisinfo klopt. Is dat nou echt te veel gevraagd als je je 's avonds afvraagt hoe laat je je wekker moet zetten om morgen op tijd op je afspraak te kunnen komen?

 

24-03-2023 23:19:50 1
sjoerd
sjoerd

We kunnen langzamerhand dus wel van Stropdassen spreken. ; )

 

24-03-2023 23:20:12 1
DDZ7504
DDZ7504

Ja? Dat is teveel gevraagd, zeker voor iemand met zo'n grote mond tegenover hardwerkend NS-personeel. Er staan vacatures open bij de planning, neem eens een kijkje als je het zo goed zelf kan. Geduld is een schone zaak.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 24-03-2023 23:20


DDZ in dienst, ik blij!
 

24-03-2023 23:22:09
mren
mren
Quote
rolandrail (24-03-2023 23:09:06):

Jij ook een fijn weekend. Kan het wat gezonder? Ook zonder verwensing kun je vertellen dat je de auto neemt. Dat is al duidelijk statement genoeg.


Ik snap je punt als NS-mcn natuurlijk. Maar een reistijd van 0 minuten van Tb naar Het is niet echt reëel. Natuurlijk heb je niet op op dag 1 als ProRail ineens alles stil legt een perfect dienst voor materieel en personeel present om de reizigers van dienst te kunnen zijn. Maar de hele vrijdag lang incorrecte informatie aanbieden aan de reizigers zodat die morgenbie dan ook teleurgesteld worden, daar zou ik me persoonlijk voor schamen als ik in dienst zou zijn bij NS. Alle begrip dat jij er als persoon niets aan kan doen maar een reiziger incorrect informeren zal morgen zorgen voor een ontvreden klant terwijl dat dus m.i. wel voorkomen had kunnen worden.

Maar goed, dat blijkt ook uit de meeste klanttevredenheidsonderzoeken: d achilleshiel van NS is de reisinformatie bij verstoringen.

 

24-03-2023 23:24:23
mren
mren
Quote
DDZ7504 (24-03-2023 23:20:12):

Ja? Dat is teveel gevraagd, zeker voor iemand met zo'n grote mond tegenover hardwerkend NS-personeel. Er staan vacatures open bij de planning, neem eens een kijkje als je het zo goed zelf kan. Geduld is een schone zaak.


Die dooddoener pas ik graag voor.

Ja; ik denk dat ik het beter kan dan wat NS nu levert. Maar ik verdien in mijn huidige functie (veel) meer dan wat NS mij biedt en mijn schoorsteen moet ook blijven roken...

 

24-03-2023 23:24:59
mren
mren
Quote
sjoerd (24-03-2023 23:19:50):

We kunnen langzamerhand dus wel van Stropdassen spreken. ; )


Altijd leuk je relativerende commentaar te lezen, Sjoerd! +1



Laatst bewerkt door mren op 24-03-2023 23:25
 

24-03-2023 23:36:55 3
Oldskool
Oldskool
Quote
mren (24-03-2023 23:03:

Mocht er iemand van NS meelezen: val allemaal maar kapot, ik neem de auto wel (voor de zoveelste keer)


Je fatsoensnormen zijn ver onder de maat met dit soort uitspraken. Man man man wat beschamend. Als iemand van de een vervoerder dit tegen een reiziger zou zeggen, dan is (o.a) hier en bij monde van jou, de wereld te klein.

 

24-03-2023 23:55:43
train85
train85
Quote
DDZ7504 (24-03-2023 23:20:12):

Ja? Dat is teveel gevraagd, zeker voor iemand met zo'n grote mond tegenover hardwerkend NS-personeel. Er staan vacatures open bij de planning, neem eens een kijkje als je het zo goed zelf kan. Geduld is een schone zaak.


We zoeken nog genoeg mensen ja. Dus laat de mensen maar solliciteren die het beter weten dan mensen die er al tich jaar werken.

 

24-03-2023 23:56:44
train85
train85
Quote
mren (24-03-2023 23:24:23):
Quote
DDZ7504 (24-03-2023 23:20:12):

Ja? Dat is teveel gevraagd, zeker voor iemand met zo'n grote mond tegenover hardwerkend NS-personeel. Er staan vacatures open bij de planning, neem eens een kijkje als je het zo goed zelf kan. Geduld is een schone zaak.


Die dooddoener pas ik graag voor.

Ja; ik denk dat ik het beter kan dan wat NS nu levert. Maar ik verdien in mijn huidige functie (veel) meer dan wat NS mij biedt en mijn schoorsteen moet ook blijven roken...


Kom daar maar op ja. Laat maar effe zien dat jij alles veel beter kan.

 

25-03-2023 00:20:46 2
Oldskool
Oldskool

Meneer de ingenieur komt niet bij NS werken. Heeft hij al hooghartig in een eerdere reactie aangegeven. En dat geeft ook niet. Maar dat hij zegt dat meelezende NS medewerkers kapot kunnen vallen, dat vind ik toch wel grensoverschrijdend. Ik ben niet voor cancelen, maar als zulke uitspraken gebezigd worden dan mag hier de admin of een moderator toch wel een ban voor uitvaardigen.



Laatst bewerkt door Oldskool op 25-03-2023 00:21
 

25-03-2023 01:24:46 5
AlexNL
AlexNL

Waar ik het wel met mren over eens ben, is dat de informatie op NS.nl nu wel heel summier is. Het dassenprobleem mag inmiddels breed zijn uitgemeten in de media, voor iemand die dat heeft gemist is er op ns.nl niet te vinden wat er nou echt aan de hand is.

"Defect spoor, t/m 29 maart, plan uw reis kort voor vertrek" is niet echt heel behulpzaam.

In het verleden werd er bij langdurige storingen een aparte informatiepagina ingericht met daarop een uitleg over wat er aan de hand is. Dat zoiets er nu niet is vind ik best wel schrijnend. Zo veel werk is het toch niet om een pagina in te richten met daarop ongeveer het volgende?

Geen treinen Eindhoven/Boxtel - 's-Hertogenbosch v.v.

Dassen hebben onder het spoor gegraven, omwille van de veiligheid is het treinverkeer gestaakt. Naar verwachting rijden de treinen weer op 29 maart, kijk voor meer informatie op prorail.nl.

Reisadvies

Reizigers tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch kunnen omreizen via Tilburg. De extra reistijd bedraagt ongeveer 30 minuten.

De intercity Schiphol Airport - Utrecht - 's-Hertogenbosch - Eindhoven v.v. rijdt naar Tilburg. Reizigers hebben daar een overstap van 10 minuten op de intercity Den Haag - Eindhoven v.v..

De reisplanner wordt per dag bijgewerkt, plan uw reis kort voor vertrek.

 

25-03-2023 01:26:13
Xander140
Xander140

Goh wat een gezellige boel weer.... Kunnen we terug naar het topic bijzonderheden en niet gaan bakkeleien over of de NS het fout doet of niet en voor de gene die liever ander vervoer gebruiken lijkt me niet echt relevant hier! Doe wat je niet laten kan zou ik zeggen.

Fijn weekend alvast en veel plezier :)

 

25-03-2023 03:03:42
thom
thom
Quote
mren (24-03-2023 23:24:23):
Quote
DDZ7504 (24-03-2023 23:20:12):

Ja? Dat is teveel gevraagd, zeker voor iemand met zo'n grote mond tegenover hardwerkend NS-personeel. Er staan vacatures open bij de planning, neem eens een kijkje als je het zo goed zelf kan. Geduld is een schone zaak.


Die dooddoener pas ik graag voor.

Ja; ik denk dat ik het beter kan dan wat NS nu levert. Maar ik verdien in mijn huidige functie (veel) meer dan wat NS mij biedt en mijn schoorsteen moet ook blijven roken...


Ik denk dat als je op die plek zou zitten, het je zou verbazen wat er allemaal bij komt kijken, en hoeveel tijd het allemaal kost om dat rond te breien.

En misschien, zou je dan zelf weleens de situatie kunnen begrijpen waarom dingen helaas soms lopen zoals ze nu lopen...

 

25-03-2023 07:18:47 1
mren
mren
Quote
Oldskool (25-03-2023 00:20:46):

Maar dat hij zegt dat meelezende NS medewerkers kapot kunnen vallen,


Sorry, mocht dat nog niet duidelijk zijn geweest: ik doelde op NS als organisatie en niet op de individuele medewerkers.

Ik ken genoeg medewerkers bij NS (en enkel andere vervoerders) om te weten tegen welke obstakels en beperkingen ze aan lopen bij het fatsoenlijk willen uitvoeren van hun werk.

 

25-03-2023 07:31:06
mren
mren
Quote
thom (25-03-2023 03:03:42):
Quote
mren (24-03-2023 23:24:23):
Quote
DDZ7504 (24-03-2023 23:20:12):

Ja? Dat is teveel gevraagd, zeker voor iemand met zo'n grote mond tegenover hardwerkend NS-personeel. Er staan vacatures open bij de planning, neem eens een kijkje als je het zo goed zelf kan. Geduld is een schone zaak.


Die dooddoener pas ik graag voor.

Ja; ik denk dat ik het beter kan dan wat NS nu levert. Maar ik verdien in mijn huidige functie (veel) meer dan wat NS mij biedt en mijn schoorsteen moet ook blijven roken...


Ik denk dat als je op die plek zou zitten, het je zou verbazen wat er allemaal bij komt kijken, en hoeveel tijd het allemaal kost om dat rond te breien.

En misschien, zou je dan zelf weleens de situatie kunnen begrijpen waarom dingen helaas soms lopen zoals ze nu lopen...


Zeker helpt inzicht altijd mee. Maar als ik nu een reis Ehv-Ut plan op ns.nl, krijg ik nog altijd de (waarschijnlijk niet-rijdende) 3500 als reisadvies. Doorklikken naar details laat zien dat deze Ehv-Tb-Ut rijdt. Doorklikken naar actuele vertrektijden laat zien dat de 3500 niet rijdt.

Mag ik dan wellicht zo brutaal zijn om te stellen dat het vervoeren van reizigers de kerntaak is van NS? Waarbij je oa rijdende treinen (met medewerkers) voor nodig hebt maar m.i. zeker ook het aan je reizigers laten weten op welke tijdstippen je van plan bent om te gaan rijden. Het adagium "kom maar gewoon naar het station en kijk maar in de app of je trein gaat" vind ik al jaren ondermaats, maar zorg dan tenminste dat de reisinformatie die je op die wijze biedt correct is. Dat is m.i. echt je basis van je bedrijfsvoering.



Laatst bewerkt door mren op 25-03-2023 07:32
 

25-03-2023 07:52:32
ToH
ToH

Bla bla bla.

7:40 2x Vechtdal GTW door Beilen ri Zwolle. LM van de nachttrein?



Laatst bewerkt door ToH op 25-03-2023 07:53
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


25-03-2023 09:34:16
michaben
michaben

Op twitter noemt de NS het een storing in de reisplanner en adviseert men de reisadviezen met een korreltje zout te nemen en de borden op het station te volgen die wel zouden kloppen. Een waarschuwing op de website voor de niet-twitteraars ontbreekt vooralsnog.

 

25-03-2023 09:37:28
mich
mich

Vind dat echt niet kunnen, de reizigers moeten gewoon beter geinformeerd worden. Hoeveel internationale reizigers er nu wel niet rond dolen op Venlo niet wetende hoe ze in Amsterdam of Utrecht moeten komen...

 

25-03-2023 09:45:08
brun
brun

Dat is wel raar natuurlijk. De hele communicatiestrategie van de NS draait rond 'plan uw reis in de app'. Maar dan moet die app wel bruikbare informatie leveren.

 

25-03-2023 09:55:07
Ysbergsla
Ysbergsla

Voorheen kon de "gele regel" bij TB7-borden hiervoor gebruikt worden. Daar zouden idealiter vertrektijden van de omgeleide treinen getoond kunnen worden. "U kunt omreizen via Tilburg, deze vertrekken x minuten over het hele uur uit Eindhoven respectievelijk 's Hertogenbosch", bijvoorbeeld.

 

25-03-2023 10:18:41 3
john2
john2
Quote
mren (24-03-2023 23:03:45):

Je gaat voorbij aan het punt van mijn kritiek: het is nu 23.00 vrijdagavond en de reisinformatie voor morgen is gewoon niet op orde..daar mag je toch wel kritisch op zijn?

Er staat nu voor morgen een IC in de reisplanner die Ehv-Tb-Ut zou doen maar met 0 minuten reistijd tussen Tb en Ht. Rijdt die nou wel of niet, en zo ja: op welke tijden?

Mocht er iemand van NS meelezen: val allemaal maar kapot, ik neem de auto wel (voor de zoveelste keer)


mren, snap je fustratie, snap ook dat je op deze uitspraak kritiek kreeg van mede somda gebruikers. Moet zelf ook soms wachten met reageren voor ik een weder woord zeg of neer schrijf, bijvoorbeeld op jouw reactie. Een tip niet alleen voor jou, maar voor elke mee lezer, voor het hier op somda gezellig te houden, laat de emotie even zakken en reageer dan na nadenken.

 

25-03-2023 10:35:50
phantom
phantom
Quote
brun (25-03-2023 09:45:08):

Dat is wel raar natuurlijk. De hele communicatiestrategie van de NS draait rond 'plan uw reis in de app'. Maar dan moet die app wel bruikbare informatie leveren.


Vergeet niet dat er ook nog steeds mensen zijn die een mobiele telefoon bezitten die ofwel niet overweg kan,of dat de gebruiker niks met internet en apps op een mobiel kunnen.
Enige vorm van bruikbare info op je pc scherm als je de site van NS bezoekt,zou dan wel "lief" kunnen zijn zodat ook die mensen weten of ze wel moeten gaan reizen met de trein de volgende dag.

Het moge duidelijk zijn,met welke reden dan ook,communicatie naar de doelgroep is bij NS nog wel is op een dwaalspoor te vinden.
En dat is op zn liefst gezegd,teleurstellend te noemen.

 

25-03-2023 10:59:59
Karel1969
Karel1969

Wat ik nog veel knapper vind is dat de reisinfo van die 3500 niet klopt op ns.nl maar wel goed staat op externe sites als treinposities.nl

Alhoewel: trein 3534 komt om 11.08 aan in Tb en vertrekt om 10.20 uur, dat is best een lange zit.



Laatst bewerkt door Karel1969 op 25-03-2023 11:00
 

25-03-2023 11:01:17
john2
john2

Er wordt van de dag er gewoon vanuit gegaan, dat iedereen een mobiel heeft om een app te installeren voor tekstberichten te kunnen ontvangen. Het is zoals phantom zegt, dat niet elke mobiel geschikt is voor internet en voor app te ontvangen. Heb zelf een mobiel waar ik alleen maar mee kan bellen een SMS kan ontvangen en versturen. Er zijn ook mensen die geen mobiel hebben.

 

25-03-2023 11:04:07
brun
brun

Hmmm, ik moet bekennen dat ik de NS-communicatie gewoonlijk erg goed vind. Missers zoals deze zijn echt een uitzondering.

Ter vergelijking: de DB scoort echt véél slechter op dit punt.

 

25-03-2023 11:27:46
cuneo56
cuneo56

Wat je kunt constateren is dat het systeem van de NS reisplanner kennelijk niet goed overweg kan als een trein serie zowel gesplitst wordt en dan een van die delen een andere bestemming krijgt. Dan doen de planners bij NS en ProRail hun best om dat te regelen ,maar gaat het geautomatiseerde reisinfo systeem de mist in. Kennelijk kan dan de afdeling die dat zou moeten bewaken er niets aan veranderen. Of dat een kwestie van niet mogen/kunnen/willen/ of desinteresse is laat ik dan maar onbesproken.

 

25-03-2023 12:36:53
Henk1619
Henk1619
Quote
mren (24-03-2023 23:03:45):

Je gaat voorbij aan het punt van mijn kritiek: het is nu 23.00 vrijdagavond en de reisinformatie voor morgen is gewoon niet op orde..daar mag je toch wel kritisch op zijn?

Je zet met je emotionele uitbarstingen iedereen op het verkeerde been en leidt af van wat er werkelijk mis is met die reisinformatie.

Ik heb het zelf maar eens geprobeerd en dan krijg je inderdaad dat voorbeeld dat je al had gegeven. Daarvan kan toch zelfs een das zien dat er iets niet klopt. De (normale) rechtstreekse treinen staan er als opgeheven in en die zouden er al langer over doen dan die omgeleidde treinen. En een reistijd van 0 minuten zal toch ook niemand als de waarheid gaan beschouwen.

Waar het echt fout gaat is dat er geen reisadvies uit komt rollen om met de IC Direct naar Gvc tot Tb te reizen en vervolgens de sneltrein Rsd-Zl te gebruiken om in Ht te komen (en daarna de normale IC naar Ut. Ook de stoptrein naar Tbwt om in Tb te komen krijg je niet te zien. Daarmee worden de werkelijke verbindingen verzwegen en rijdt de IC net voor je neus weg als je het reisadvies volgt. Daar mag je best kritisch op zijn, al kun je de kritiek dan beter (ook) deponeren op de plek waar men er iets aan kan veranderen.

 

25-03-2023 12:44:30 1
Henk1619
Henk1619
Quote
DDZ7504 (24-03-2023 23:09:45):

Je snapt toch dat het systeem helemaal niet ontworpen is op dit soort calamiteiten? Werkzaamheden worden maanden van te voren ingepland en storingen duren normaal niet meer dan een paar uur. Het kost al uren tot dagen om een dienstregeling met personeels- en materieeldiensten te maken, en het kost ook tijd om alles in de reisplanner te laden. Dat dat op dusdanig korte termijn nog niet geregeld is, is logisch, en stop alsjeblieft met overdrijven.

En: NS zegt niet voor niets "plan je reis KORT voor vertrek".


Ruim voor vertrek, kort voor vertrek of na vertrek komt: er steeds hetzelfde uit de reisplanner. De tijd heelt blijkbaar niet alle wonden.

 

25-03-2023 12:51:45
rolandrail
rolandrail
Quote
mren (24-03-2023 23:22:09):
Quote
rolandrail (24-03-2023 23:09:06):

Jij ook een fijn weekend. Kan het wat gezonder? Ook zonder verwensing kun je vertellen dat je de auto neemt. Dat is al duidelijk statement genoeg.


Ik snap je punt als NS-mcn natuurlijk. Maar een reistijd van 0 minuten van Tb naar Het is niet echt reëel. Natuurlijk heb je niet op op dag 1 als ProRail ineens alles stil legt een perfect dienst voor materieel en personeel present om de reizigers van dienst te kunnen zijn. Maar de hele vrijdag lang incorrecte informatie aanbieden aan de reizigers zodat die morgenbie dan ook teleurgesteld worden, daar zou ik me persoonlijk voor schamen als ik in dienst zou zijn bij NS. Alle begrip dat jij er als persoon niets aan kan doen maar een reiziger incorrect informeren zal morgen zorgen voor een ontvreden klant terwijl dat dus m.i. wel voorkomen had kunnen worden.

Maar goed, dat blijkt ook uit de meeste klanttevredenheidsonderzoeken: d achilleshiel van NS is de reisinformatie bij verstoringen.


Over de schaamte: ik zeg al vele jaren als het van pas komt in een gesprek met iemand, dat er een verschil is tussen trots zijn op mijn werk em trots zijn op mijn werkgever. Forums en social media zijn nare plaatsen voor gemotiveerde werknmers omdat geinformeerd willen blijven over wat er reilt en zeilt op het spoor constant in conflict raakt met de gierkar. Zelfs in een groep met alleen collega's. Bashen, deels nog zo begrijpelijk, verzuurt de sfeer, de lol om nog bij te dragen. Ik ben trots op mijn werk. Maar alles erom heen van bedrijfsbeleid + het steeds giftiger milieu op forums en social media: funest, serieus funest. Ik heb nog steeds prachtig werk maar alles er om heen? Dodelijk.



Laatst bewerkt door rolandrail op 25-03-2023 12:52
 

25-03-2023 12:57:22
mren
mren

Dat is helaas in meer sectoren zo. Genoeg goede onderwijzers keren de school de rug toe omdat ze stapeldol worden van alle gezeik rondom leerlingvolgsysteemen en andere papieren tijgers. En afgelopen week ook weer zo'n dieptepunt met dat paniekerigr gezeur om zo'n voorlichtingscampagne voor schoolkinderen.

Misschien zijn er wel te veel meningen en is de drempel te laag om deze te verkondigen...

 

25-03-2023 13:42:59
Karel1969
Karel1969

Weet iemand eigenlijk wat nou het beoogde dienstregelingpatroon van die omgeleide 3500 is? Vanuit de reisplanner en treinposities kan ik er niet veel van maken.



Laatst bewerkt door Karel1969 op 25-03-2023 13:43
 

25-03-2023 13:59:06
DDZ7504
DDZ7504

Het lijkt erop dat het überhaupt niet gelukt is om het in de reisplanner te verwerken. Als ik een reis van Ht naar Tb plan, krijg ik alleen de 3600 en 6600 als opties.




DDZ in dienst, ik blij!
 

25-03-2023 14:59:54
pjkleton
pjkleton

Het lijkt mij, dat in de reisplanner de vertrektijd in Tb tr vroeg in de reisplanner is gezetl n.l. de aankomsttijd in Ht.

Bij de vertrektijden van NS stations kan je dat zien. Als je dan op het treintype klikt krijg je de goede rijtijden te zien.

Peter

 

25-03-2023 15:06:50
AlexNL
AlexNL

De treinen uit de omgeleide 3500 komen om :10 en :40 aan in Tilburg, en vertrekken weer om :20 en :50.



Laatst bewerkt door AlexNL op 25-03-2023 15:07
 

25-03-2023 15:26:18
ari
ari

De afgelopen dagen zijn er verschillende plannen geweest in de bijsturing. Om maar weer even terug te gaan naar het voorbeeld van de 3528: onderstaande versies zijn allemaal voorbij gekomen op verschillende momenten (oudste versie bovenaan, nieuwste onder):

3528(1) Vl 8:03-Ehv 8:41/47-Ht 9:06/08-Shl
3528(2) Vl 8:33-Ehv 9:11/17-Tb 9:38/46-Ht 10:04/08-Shl
703528(1) Vl 8:33-Ehv 9:11 3528(3) Tb 9:46-Ht 10:04/08-Shl
703528(2) Vl 8:03-Ehv 8:41 3528(4) Tb 8:46-Ht 9:04/08-Shl
703528(2) Vl 8:03-Ehv 8:41 3528(5) Tb 8:50-Ht 9:04/08-Shl



Laatst bewerkt door ari op 25-03-2023 15:35
 

25-03-2023 17:04:42
noof
noof

Achteraf, had men beter de treinen volledig op kunnen heffen en in 1x goed in kunnen leggen onder een nieuw nummer.

 

25-03-2023 17:36:14 1
kleine_man
kleine_man
Quote
ari (25-03-2023 15:26:18):

De afgelopen dagen zijn er verschillende plannen geweest in de bijsturing. Om maar weer even terug te gaan naar het voorbeeld van de 3528: onderstaande versies zijn allemaal voorbij gekomen op verschillende momenten (oudste versie bovenaan, nieuwste onder):

3528(1) Vl 8:03-Ehv 8:41/47-Ht 9:06/08-Shl
3528(2) Vl 8:33-Ehv 9:11/17-Tb 9:38/46-Ht 10:04/08-Shl
703528(1) Vl 8:33-Ehv 9:11 3528(3) Tb 9:46-Ht 10:04/08-Shl
703528(2) Vl 8:03-Ehv 8:41 3528(4) Tb 8:46-Ht 9:04/08-Shl
703528(2) Vl 8:03-Ehv 8:41 3528(5) Tb 8:50-Ht 9:04/08-Shl


En nu de juridische vraag: Als ik op basis van de eerste/vierde/vijfde regel mijn reis gepland heb en de reis wordt door de NS uitgevoerd volgens de tweede of derde regel, heb ik dan recht op GTBV?




Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 

25-03-2023 18:25:16
mren
mren
Quote
AlexNL (25-03-2023 15:06:50):

De treinen uit de omgeleide 3500 komen om :10 en :40 aan in Tilburg, en vertrekken weer om :20 en :50.


Ook opvallend dat ze als .16/.46 in de systemen staan met allemaal standaard +4.

(Althans op treinposities, op ns.nl zijn ze überhaupt niet te vinden)

 

25-03-2023 18:50:17
AlexNL
AlexNL

Ik vermoed dat dat te maken heeft met een conflict met de 6600 richting Dordrecht. Die komt om :18/:48 binnen op spoor 2. De omgeleide treinen gebruiken spoor 3. Om vanaf Tilburg 3 uiteindelijk op het rechterspoor richting 's-Hertogenbosch komen moet je meteen na vertrek door wat wissels.

Ik vermoed dat dat zou resulteren in een roodseinnadering voor de 6600, wat niet mag volgens planningsregels. En door ze meteen al +4 te geven wordt dat opgelost.

 

25-03-2023 18:55:47
GerritJan
GerritJan
Quote
mren (24-03-2023 23:03:45):

Je gaat voorbij aan het punt van mijn kritiek: het is nu 23.00 vrijdagavond en de reisinformatie voor morgen is gewoon niet op orde..daar mag je toch wel kritisch op zijn?

Er staat nu voor morgen een IC in de reisplanner die Ehv-Tb-Ut zou doen maar met 0 minuten reistijd tussen Tb en Ht. Rijdt die nou wel of niet, en zo ja: op welke tijden?

Mocht er iemand van NS meelezen: val allemaal maar kapot, ik neem de auto wel (voor de zoveelste keer)


Dankjewel Mren, vandaar dat al mijn treinen rustig waren 😃

 

25-03-2023 19:00:12 1
GerritJan
GerritJan
Quote
mren (25-03-2023 07:18:47):
Quote
Oldskool (25-03-2023 00:20:46):

Maar dat hij zegt dat meelezende NS medewerkers kapot kunnen vallen,


Sorry, mocht dat nog niet duidelijk zijn geweest: ik doelde op NS als organisatie en niet op de individuele medewerkers.

Ik ken genoeg medewerkers bij NS (en enkel andere vervoerders) om te weten tegen welke obstakels en beperkingen ze aan lopen bij het fatsoenlijk willen uitvoeren van hun werk.


NS organistatie zijn ook medewerkers. 🙁. maar eh, Mren, plan wel je reis kort voor vertrek he. Een excuses voor deze uitspraak is wel op zijn plaats, NS doet echt erg zijn best, personeel, planners, bijsturing. Er komt heel veel achter bij kijken bij 1 verstoring



Laatst bewerkt door GerritJan op 25-03-2023 19:02
 


25-03-2023 19:05:20
mren
mren

Toch is er verschil tussen de individuele medewerkers en de organisatie als geheel. Die kan bijvoorbeeld de focus verkeerd hebben liggen of een verkeerde werksfeer hebben (extreem voorbeeld: Uber) terwijl de individuele medewerkers hun uiterste best doen.

Overigens lijkt de reisplanner sinds een paar minuten wel de correcte informatie te geven voor hoe je vanuit Ehv in Ht/Ut kan komen 👍

(Dit was een reactie op de vorige versie van het inmiddels gewijzigde bericht)



Laatst bewerkt door mren op 25-03-2023 19:08
 

25-03-2023 19:20:40
Laluan
Laluan

19:16 Stukton loc met koningsrijtuigen. Door ndb richting Hilversum.

 

25-03-2023 20:46:31
treinfan
treinfan
Quote
mren (25-03-2023 18:25:16):
Quote
AlexNL (25-03-2023 15:06:50):

De treinen uit de omgeleide 3500 komen om :10 en :40 aan in Tilburg, en vertrekken weer om :20 en :50.


Ook opvallend dat ze als .16/.46 in de systemen staan met allemaal standaard +4.

(Althans op treinposities, op ns.nl zijn ze überhaupt niet te vinden)


Dat heeft te maken met het systeem van de reisinformatie. Op een bepaald moment (waarop de drgl normaliter vaststaat inclusief geplande omleidingen) leest het reisinformatiesysteem het plan voor die dag in. Alle wijzigingen daarvoor zijn 'gepland' en alle wijzigingen daarna worden weergegeven als 'ongepland', dus als extra treinen, opgeheven treinen etc. maar tijdswijzigingen worden dus ook weergegeven als vertraging.

 

26-03-2023 10:54:22
mich
mich
Quote
brun (25-03-2023 09:45:08):

Dat is wel raar natuurlijk. De hele communicatiestrategie van de NS draait rond 'plan uw reis in de app'. Maar dan moet die app wel bruikbare informatie leveren.


Buitenlandse reizigers welke voor het eerst in NL komen hebben niets aan plan je reis in de app. Dat mag toch duidelijk zijn? Die willen een medewerker waaraan ze kunnen vragen hoe of wat. Ze kennen de app niet, spreken vaak geen NL, en snappen de omleidingen dan ook niet.

 

26-03-2023 11:03:33 1
sjoerd
sjoerd

Helemaal mee eens. Dat hebben we (bijna) allemaal ook zelf in het buitenland. Als je geen ervaren reiziger bent ga je gewoon overal voor de bijl. Ga in de hal van Gare du Nord in Parijs bij de automaat maar eens op zoek naar het beste (voor jou dan in die dagen) metrokaartje terwijl er alweer na vijf minuten een rij wachtenden achter je staat te popelen om hetzelfde te doen in 15 seconden.

Of vind maar eens het beste station om uit te stappen als je naar museum dit of dat moet in Basel, en welke tram je dan het beste kunt nemen met welk kaartje, en zie dan ook nog maar eens je betaalpas aan de praat te krijgen in de Zwitserse kaartjesautomatenchaos. Terwijl mijn dochter die er woont dat in 10 seconden redt.

 

26-03-2023 12:21:13
Karel1969
Karel1969

Trein 6644 was net voorbij Wc gestrand na een aanrijding met de stellen 2514+2521.