Opvallende dingen 6 maart
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2023
05-03-2023 19:31:25
GerritJan
GerritJan

Morgen staat ICNG 3133 gepland voor de Swk route. Dit kan altijd op het laatste seconde geannuleerd worden of zelfs tijdens de rit. Ondervoorbehoud dus.

11:26 vertrekt uit Utrecht

12:26-12:35 'T Harde

12:46 - 12:56 Zwolle

13:30 -14:42 Lelystad

15:29-15:36 Steenwijk

17:07-17:15 Almere Centrum

Via Diemen Zuid, Maarssen

18:02 Utrecht Centraal



Laatst bewerkt door GerritJan op 05-03-2023 19:31
 

06-03-2023 06:40:08
robbertc
robbertc

Combineren van DDZ in trein 516 in Zl is mislukt. Na een aantal pogingen, 20 minuten na vertrektijd opgeheven. Ondertussen heeft de 5600 lang gewacht, waardoor de volgende 618 ook niet tijdig zal zijn.

Edit: Nou, dat laatste viel mee, die 5600 heeft 8 minuten vertraging er uit gereden tussen Zl en Amf, volgens treinposities.nl



Laatst bewerkt door robbertc op 06-03-2023 07:28
 

06-03-2023 08:56:31
erwin_6610
erwin_6610

Nmbs2808 'Feniks' voorop trein 9215 te Rtd

 

06-03-2023 09:00:42
DingeZ
DingeZ

De 402 is andersom gecombineerd, de lig- en slaaprijtuigen zitten in het midden. De SBB-zitrijtuigen voor en de DB-zitrijtuigen achterop.

 


06-03-2023 09:03:41
BVisser
BVisser

Asdta 9:02 ICNG 3208 richting Shl.

 

06-03-2023 10:04:49
MaxBB
MaxBB

De gehele dag rijden er bijna geen treinen tussen Asdz en Shl door een wisselstoring defect spoor.

Excuus, ik was even in de war met de storing tussen Asd en Ass.



Laatst bewerkt door MaxBB op 06-03-2023 10:46
 

06-03-2023 10:11:59
Rolffiej19
Rolffiej19

Nou nee geen wisselstoring maar een spoorstaafbreuk.

 

06-03-2023 11:16:12
johan77
johan77
Quote
DingeZ (06-03-2023 09:00:42):

De 402 is andersom gecombineerd, de lig- en slaaprijtuigen zitten in het midden. De SBB-zitrijtuigen voor en de DB-zitrijtuigen achterop.

Dat was gisteren ook al het geval.

 

06-03-2023 11:19:07
henri1972
henri1972

Dan zijn ze goed aan het rangeren geweest in Asd gisteren want de 403 stond in de juiste volgorde.

 

06-03-2023 11:30:23
AlexNL
AlexNL
Quote
Rolffiej19 (06-03-2023 10:11:59):

Nou nee geen wisselstoring maar een spoorstaafbreuk.


Er zijn meerdere storingen rond Amsterdam: spoorstaafbreuken bij Amsterdam Zuid en Haarlem, en een defect puntstuk net buiten Amsterdam Centraal.

 

06-03-2023 11:33:12
BVisser
BVisser
Quote
henri1972 (06-03-2023 11:19:07):

Dan zijn ze goed aan het rangeren geweest in Asd gisteren want de 403 stond in de juiste volgorde.


Wie zegt dat ze dat in Amsterdam hebben gedaan? Als zo'n trein ineens in een totaal andere samenstelling aan de grens verschijnt dan voorheen dan zal dat wel in Zürich zijn gedaan.



Laatst bewerkt door BVisser op 06-03-2023 11:34
 

06-03-2023 11:33:35
Dionysusnu
Dionysusnu
Quote
robbertc (06-03-2023 06:40:08):

Combineren van DDZ in trein 516 in Zl is mislukt. Na een aantal pogingen, 20 minuten na vertrektijd opgeheven. Ondertussen heeft de 5600 lang gewacht, waardoor de volgende 618 ook niet tijdig zal zijn.

Edit: Nou, dat laatste viel mee, die 5600 heeft 8 minuten vertraging er uit gereden tussen Zl en Amf, volgens treinposities.nl


516 is opgeheven met de beruchte "logistieke beperking". Blijkbaar valt mislukt combineren niet onder "defecte trein".

 

06-03-2023 11:38:57
Ysbergsla
Ysbergsla
Quote
BVisser (06-03-2023 11:33:12):
Quote
henri1972 (06-03-2023 11:19:07):

Dan zijn ze goed aan het rangeren geweest in Asd gisteren want de 403 stond in de juiste volgorde.


Wie zegt dat ze dat in Amsterdam hebben gedaan? Als zo'n trein ineens in een totaal andere samenstelling aan de grens verschijnt dan voorheen dan zal dat wel in Zürich zijn gedaan.


Er wordt gezegd dat trein 402 gisteren in verkeerde rijtuigvolgorde reed. Indien dat in de avond bij trein 403 is verholpen, zal dat niet in Zürich hebben plaatsgevonden.

 

06-03-2023 11:40:32
BVisser
BVisser
Quote
DingeZ (06-03-2023 09:00:42):

De 402 is andersom gecombineerd, de lig- en slaaprijtuigen zitten in het midden. De SBB-zitrijtuigen voor en de DB-zitrijtuigen achterop.

Dit lees ik toch echt. Dit gaat over vandaag.

 

06-03-2023 11:52:37 2
GerritJan
GerritJan

ICNG 3133 heeft Amersfoort verlaten om 11:49 en is onderweg naar Zwolle. Gezien vanuit de IC naar Ut

 

06-03-2023 12:01:30 1
Rinse92
Rinse92
Quote
BVisser (06-03-2023 11:40:32):
Quote
DingeZ (06-03-2023 09:00:42):

De 402 is andersom gecombineerd, de lig- en slaaprijtuigen zitten in het midden. De SBB-zitrijtuigen voor en de DB-zitrijtuigen achterop.

Dit lees ik toch echt. Dit gaat over vandaag.


Ja en het bericht waar Henri op reageert zegt dat de 402 gisteren ook al andersom gecombineerd was. Als dan de 403 gisteravond vervolgens wel de juiste volgorde had dan moet dat dus op de Watergraafsmeer zijn aangepast.

 

06-03-2023 12:11:22
rolandrail
rolandrail

Een NJ zonder rzgrs om 12u09 langs Utzl rg Asb.

 

06-03-2023 12:12:05
BVisser
BVisser

Asdta 12:10 ICNG 3208 richting Asd.

 

06-03-2023 12:21:12
sigma
sigma
Quote
rolandrail (06-03-2023 12:11:22):

Een NJ zonder rzgrs om 12u09 langs Utzl rg Asb.


Stond rond 12:00 een tijdje op spoor 14 te Ut.

 

06-03-2023 12:38:23
gvttreinen
gvttreinen

Idd ex NJ 420 leeg Ut - Wgm.



Laatst bewerkt door gvttreinen op 06-03-2023 12:39
 

06-03-2023 12:53:11
MaxBB
MaxBB

12:45, Zl - Zlra:

Zl > Zlra e.v.: 2× Arriva Limburg FLIRT (3-delig)

Zlra > Zl: ICNG (5-delig), bedankt GerritJan!

 

06-03-2023 13:06:45
edward
edward

12.57 ICNG 3133 vanaf Zl spoor 2 ri. Zuiden



Laatst bewerkt door edward op 06-03-2023 13:08
 

06-03-2023 13:59:58
bacr
bacr
Quote
gvttreinen (06-03-2023 12:38:23):

Idd ex NJ 420 leeg Ut - Wgm.


Iemand enig idee wat het nu is van het leeg laten rijden van de NJ vanaf Ut? De trein rijdt immers toch naar (de regio) Amsterdam, dus dan kunnen reizigers toch gewoon worden meegenomen?

 

06-03-2023 14:06:05
RX7567
RX7567

Als lm kan je via Diemen-Zuid direct de Wgm op, in plaats van te moeten doorrijden richting de Zaanstraat en dan om te lopen om naar de Wgm te gaan als je in Asd stopt.

 

06-03-2023 14:10:50
SB-Treinen
SB-Treinen

13:50, de 3049 kwam met een snelremming tot stilstand voor Asd. Deze moest hierna een klein stukje terug rijden op vervolgens via een andere wissel Asd binnen te rijden met ca. 19 min. vertraging.

 

06-03-2023 14:23:15
BVisser
BVisser
Quote
bacr (06-03-2023 13:59:58):
Quote
gvttreinen (06-03-2023 12:38:23):

Idd ex NJ 420 leeg Ut - Wgm.


Iemand enig idee wat het nu is van het leeg laten rijden van de NJ vanaf Ut? De trein rijdt immers toch naar (de regio) Amsterdam, dus dan kunnen reizigers toch gewoon worden meegenomen?


Trein had +150 en dan wordt daar vaak voor gekozen. Scheelt een hoop tijd want die trein moet op Wgm ook nog behandeld worden en je wilt hem 's avonds op tijd weer op weg hebben.



Laatst bewerkt door BVisser op 06-03-2023 14:25
 

06-03-2023 15:00:24
pvduin
pvduin
Quote
BVisser (06-03-2023 14:23:15):
Quote
bacr (06-03-2023 13:59:58):
Quote
gvttreinen (06-03-2023 12:38:23):

Idd ex NJ 420 leeg Ut - Wgm.


Iemand enig idee wat het nu is van het leeg laten rijden van de NJ vanaf Ut? De trein rijdt immers toch naar (de regio) Amsterdam, dus dan kunnen reizigers toch gewoon worden meegenomen?


Trein had +150 en dan wordt daar vaak voor gekozen. Scheelt een hoop tijd want die trein moet op Wgm ook nog behandeld worden en je wilt hem 's avonds op tijd weer op weg hebben.


Dat het de organisatie tijd scheelt die trein sneller op Wgm te hebben snap ik, maar die organisatie is in beginsel toch bezig een daarvoor betalende reiziger van A naar B te brengen. In dit geval in een rechtstreekse reis en niet eentje met een overstap op Ut waar je mag hopen dat je met je bagage er nog bij past. Bijvoorbeeld KLM landt toch ook niet een luchthaven eerder omdat het hen beter uit komt voor de terugvlucht. Ik zou me als reiziger niet zo serieus genomen voelen.

 

06-03-2023 15:04:59
markkegel
markkegel

Ik zie net (15:00) vanuit de Inktpot een Strukton 1700 met een ICMm 4 voorbij schuiven vanuit zuidelijke richting. Gezien de afstand geen materieelnummers kunnen zien.



Laatst bewerkt door markkegel op 06-03-2023 15:06
 

06-03-2023 15:11:03
rolandrail
rolandrail

ICM 4244 gesleept onderweg van Ahg naar On.

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-03-2023 15:16:14
NS1637
NS1637

Het leegmat van de Alpen Express is overgebracht naar Amf GE en stond om 14:47 aan de noordzijde van het emplacement op een spoor naast de terzijde staande 1200'en en 1600'en.

 

06-03-2023 15:17:30
henri1972
henri1972
Quote
pvduin (06-03-2023 15:00:24):
Quote
BVisser (06-03-2023 14:23:15):
Quote
bacr (06-03-2023 13:59:58):
Quote
gvttreinen (06-03-2023 12:38:23):

Idd ex NJ 420 leeg Ut - Wgm.


Iemand enig idee wat het nu is van het leeg laten rijden van de NJ vanaf Ut? De trein rijdt immers toch naar (de regio) Amsterdam, dus dan kunnen reizigers toch gewoon worden meegenomen?


Trein had +150 en dan wordt daar vaak voor gekozen. Scheelt een hoop tijd want die trein moet op Wgm ook nog behandeld worden en je wilt hem 's avonds op tijd weer op weg hebben.


Dat het de organisatie tijd scheelt die trein sneller op Wgm te hebben snap ik, maar die organisatie is in beginsel toch bezig een daarvoor betalende reiziger van A naar B te brengen. In dit geval in een rechtstreekse reis en niet eentje met een overstap op Ut waar je mag hopen dat je met je bagage er nog bij past. Bijvoorbeeld KLM landt toch ook niet een luchthaven eerder omdat het hen beter uit komt voor de terugvlucht. Ik zou me als reiziger niet zo serieus genomen voelen.


Dat laatste is ook niet helemaal waar. Ongeveer 5 jaar geleden vloog ik in Januari van Eindhoven naar Spanje. Helaas stond het vliegtuig in Amsterdam en gingen we met een bus daarheen. "Even" dat vliegtuig naar Eindhoven vliegen, wat een snellere maar duurdere optie was, werd ook niet gedaan.

 

06-03-2023 15:21:12
BVisser
BVisser
Quote
pvduin (06-03-2023 15:00:24):
Quote
BVisser (06-03-2023 14:23:15):
Quote
bacr (06-03-2023 13:59:58):
Quote
gvttreinen (06-03-2023 12:38:23):

Idd ex NJ 420 leeg Ut - Wgm.


Iemand enig idee wat het nu is van het leeg laten rijden van de NJ vanaf Ut? De trein rijdt immers toch naar (de regio) Amsterdam, dus dan kunnen reizigers toch gewoon worden meegenomen?


Trein had +150 en dan wordt daar vaak voor gekozen. Scheelt een hoop tijd want die trein moet op Wgm ook nog behandeld worden en je wilt hem 's avonds op tijd weer op weg hebben.


Dat het de organisatie tijd scheelt die trein sneller op Wgm te hebben snap ik, maar die organisatie is in beginsel toch bezig een daarvoor betalende reiziger van A naar B te brengen. In dit geval in een rechtstreekse reis en niet eentje met een overstap op Ut waar je mag hopen dat je met je bagage er nog bij past. Bijvoorbeeld KLM landt toch ook niet een luchthaven eerder omdat het hen beter uit komt voor de terugvlucht. Ik zou me als reiziger niet zo serieus genomen voelen.


Je vroeg naar de reden en dat is deze. Ik zou me ook niet serieus genomen voelen maar die discussie ga ik niet aan. Stuur een klacht naar NS zou ik zeggen.



Laatst bewerkt door BVisser op 06-03-2023 15:45
 

06-03-2023 15:50:31
RickBu
RickBu
Quote
NS1637 (06-03-2023 15:16:14):

Het leegmat van de Alpen Express is overgebracht naar Amf GE en stond om 14:47 aan de noordzijde van het emplacement op een spoor naast de terzijde staande 1200'en en 1600'en

Die stond vanochtend (7:10) ook al daar, zag door de loc's heen een WLAB30 en een sleep ligrijtuigen

 

06-03-2023 16:26:21 2
Frontier
Frontier
Quote
pvduin (06-03-2023 15:00:24): Ik zou me als reiziger niet zo serieus genomen voelen.

En terecht, want men neemt de reiziger al vele jaren niet meer serieus (of nou ja, op een andere manier wel, maar daar krijgen we vulgaire zinnen van), derhalve is het ook een volstrekte illusie om te denken dat de trein ook maar ooit een serieuze vervanger voor de automobiel en het vliegtuig zal zijn.

 

06-03-2023 16:41:22
Karel1969
Karel1969
Quote
Dionysusnu (06-03-2023 11:33:35):
Quote
robbertc (06-03-2023 06:40:08):

Combineren van DDZ in trein 516 in Zl is mislukt. Na een aantal pogingen, 20 minuten na vertrektijd opgeheven. Ondertussen heeft de 5600 lang gewacht, waardoor de volgende 618 ook niet tijdig zal zijn.

Edit: Nou, dat laatste viel mee, die 5600 heeft 8 minuten vertraging er uit gereden tussen Zl en Amf, volgens treinposities.nl


516 is opgeheven met de beruchte "logistieke beperking". Blijkbaar valt mislukt combineren niet onder "defecte trein".


Waarom vertrekt ie niet dan alsnog met een los stel?

 

06-03-2023 16:41:24
thom
thom

Omgekeerd, het is ook deels toch wel voor de reiziger.

In dit geval hebben alleen de laatste uitstappende reizigers die naar Amsterdam moeten er overlast van. Als de trein wel gewoon via Amsterdam zou gaan en vervolgens nog leeg via de Zaanstraat naar de Wgm gebracht moet worden komt die stam daar nog veel later aan waardoor de kans groot is dat het hele proces wat daar plaats vind ook uit gaat lopen.

Als dan vervolgens die trein weer te laat van de Wgm vertrekt dan hebben álle reizigers die s'avonds weer met die stam op pad gaan daar nog eens weer overlast van.



Laatst bewerkt door thom op 06-03-2023 16:42
 

06-03-2023 16:58:51
edward
edward

16.57 Zlr Arriva 555 & 550 in ruste

 

06-03-2023 17:14:59
RickBu
RickBu

16:40, dieselloc (niet goed kunnen zien) met kort treintje van Speno (?) door Dvd ri Asa

 

06-03-2023 17:31:04 1
brun
brun
Quote
Frontier (06-03-2023 16:26:21):
Quote
pvduin (06-03-2023 15:00:24): Ik zou me als reiziger niet zo serieus genomen voelen.

En terecht, want men neemt de reiziger al vele jaren niet meer serieus (of nou ja, op een andere manier wel, maar daar krijgen we vulgaire zinnen van), derhalve is het ook een volstrekte illusie om te denken dat de trein ook maar ooit een serieuze vervanger voor de automobiel en het vliegtuig zal zijn.


Ik vind weliswaar ook dat dit met een *klein* beetje extra moeite mooier opgelost had kunnen worden. Ze hadden de trein bijvoorbeeld extra kunnen laten stoppen op Bijlmer, dan waren de reizigers tenminste nog tot Amsterdam vervoerd. Met een beetje passen en meten was dat heus wel gelukt.

Maar in de luchtvaart gebeuren dit soort dingen ook regelmatig hoor. Heb het vroeger vaak genoeg meegemaakt. Zwaar vertraagd vliegtuig, op de bestemming geldt een nachtvluchtverbod, ojee dat redden we niet meer, och dan landen we gewoon 40 of soms zelfs 200 km verderop.

Vooral de goedkope maatschappijen waren berucht voor dat soort trucs. Genoeg verhalen van mensen die soms 24 uur op een vliegveld moesten doorbrengen. "Ja, nee, sorry, het toestel is kapot en het duurt even voor we een ander toestel hebben gevonden."

 

06-03-2023 18:57:36
vrijgezel
vrijgezel
Quote
BVisser (06-03-2023 11:33:12):
Quote
henri1972 (06-03-2023 11:19:07):

Dan zijn ze goed aan het rangeren geweest in Asd gisteren want de 403 stond in de juiste volgorde.


Wie zegt dat ze dat in Amsterdam hebben gedaan? Als zo'n trein ineens in een totaal andere samenstelling aan de grens verschijnt dan voorheen dan zal dat wel in Zürich zijn gedaan.


Het is uitgesloten dat het weer in de goede volgorde in Zürich gebeurt; de DB rijtuigen en de lig- en slaaprijtuigen wat daarmee een compositie vormt gaan in Basel SBB eraf!



Laatst bewerkt door vrijgezel op 06-03-2023 18:58
 

06-03-2023 21:04:19
cuneo56
cuneo56

Er lopen twee zaken door elkaar met reactie op het een of het ander.

Gemeld werd dat:

A 402 vanochtend ( Ma) verkeerd om binnen kwam.

B 402 ook gisteren ( zo) verkeerd om binnen kwam

C Dat 403 gisteren ( zo) goed vertrok.

Dat over B+C een compliment werd uitgesproken is mooi.đŸ˜ƒ

Zurich kan er weinig mee van doen hebben gehad , daar komt maar ~ de halve trein vandaan.

Mogelijk dus onderweg ergens kopgemaakt of treindeel uit Zurich niet via Basel SBB gereden, en zo kan iemand nog wel een reden bedenken.



Laatst bewerkt door cuneo56 op 07-03-2023 09:53
 

06-03-2023 23:57:33
Frontier
Frontier
Quote
thom (06-03-2023 16:41:24):

de laatste uitstappende reizigers

De 'laatste uitstappende reizigers'. Het betreft hier doorgaans niet drie man en een paardenkop, zoals bij alle NSI treinen reist het merendeel van/naar Amsterdam Centraal. Door een dergelijke ongevraagde extra overstap (lees: ergernis) als futiliteit te bestempelen jaag je de reizigers wel weg ja, al was het maar omdat de voordelen waar men graag mee mag adverteren (comfortabel, gemakkelijk en zonder gedoe, etc. etc. etc.) prompt teniet worden gedaan. Van je gereserveerde plaats met al je bagage de kou in om over te stappen op een binnenlandse trein die er langer over doet en met ongetwijfeld weinig tot geen vrije zitplaatsen, vieze bekleding, volle prullenbakken, klevende vloeren, defecte toiletten, marginalen in pyjamabroeken met nektasjes zonder geldige vervoersbewijzen en conducteurs die schitteren door afwezigheid, dat is inderdaad een fantastische afsluiting van een buitenlandse treinreis...

Quote
brun (06-03-2023 17:31:04):

Ik vind weliswaar ook dat dit met een *klein* beetje extra moeite mooier opgelost had kunnen worden. Ze hadden de trein bijvoorbeeld extra kunnen laten stoppen op Bijlmer, dan waren de reizigers tenminste nog tot Amsterdam vervoerd. Met een beetje passen en meten was dat heus wel gelukt.

Maar in de luchtvaart gebeuren dit soort dingen ook regelmatig hoor. Heb het vroeger vaak genoeg meegemaakt. Zwaar vertraagd vliegtuig, op de bestemming geldt een nachtvluchtverbod, ojee dat redden we niet meer, och dan landen we gewoon 40 of soms zelfs 200 km verderop.

Vooral de goedkope maatschappijen waren berucht voor dat soort trucs. Genoeg verhalen van mensen die soms 24 uur op een vliegveld moesten doorbrengen. "Ja, nee, sorry, het toestel is kapot en het duurt even voor we een ander toestel hebben gevonden."


Vroeger mochten er luchtvaartmaatschappijen er inderdaad maar al te graag een potje van maken, totdat de EU met strenge compensatieregels kwam, sedertdien hebben de meesten hun levens aanzienlijk gebeterd. Dergelijke regelgeving zou ook beslist wenselijk zijn bij internationale treinreizen. Moet je eens opletten hoe snel het afgelopen is met bovenstaande flauwekul en hoe veel er ineens wel mogelijk blijkt te zijn als het de NSI's, DB's en OBB's van deze wereld vele honderden euro's per reiziger gaat kosten bij onregelmatigheden.

 

07-03-2023 08:05:40
treinfan
treinfan

Bij +120 of meer, krijg je dan toch ook de volledige ticketprijs terug en mag je gratis met een vervangende/andere trein reizen?

 

07-03-2023 08:10:25
Marco
Marco

Bij de Nightjet: 25% bij +60 of meer, en 50% bij +120 of meer.

 

07-03-2023 08:35:36
henri1972
henri1972

Zo is t bij DB fernverkehr ook, en in tegenstelling tot andere maatschappijen is dat bij DB binnen een week geregeld. Ik ga deze week een claim bij de ÖBB neerleggen voor een +67 van de 403 van zondagavond, benieuwd hoe lang dat duurt.

Vorig jaar bij NS duurde het ruim 2 maanden ....



Laatst bewerkt door henri1972 op 07-03-2023 08:37
 

07-03-2023 11:24:14
Ysbergsla
Ysbergsla
Quote
Frontier (06-03-2023 23:57:33):
Quote
thom (06-03-2023 16:41:24):

de laatste uitstappende reizigers

De 'laatste uitstappende reizigers'. Het betreft hier doorgaans niet drie man en een paardenkop, zoals bij alle NSI treinen reist het merendeel van/naar Amsterdam Centraal. Door een dergelijke ongevraagde extra overstap (lees: ergernis) als futiliteit te bestempelen jaag je de reizigers wel weg

Mogelijkheden te over om een vergelijkend warenonderzoek uit te voeren; het is inmiddels de vierde dag op rij dat NightJet 420 ongepland te Utrecht wordt opgeheven om direct leeg naar Watergraafsmeer te rijden.

 

07-03-2023 20:26:15
Karel1969
Karel1969

De 4250+4023 strandden tussen Wdn en Aml als trein 1641 a.g.v. een aanrijding.

 

07-03-2023 21:17:16
Henk1619
Henk1619
Quote
Ysbergsla (07-03-2023 11:24:14):
Quote
Frontier (06-03-2023 23:57:33):
Quote
thom (06-03-2023 16:41:24):

de laatste uitstappende reizigers

De 'laatste uitstappende reizigers'. Het betreft hier doorgaans niet drie man en een paardenkop, zoals bij alle NSI treinen reist het merendeel van/naar Amsterdam Centraal. Door een dergelijke ongevraagde extra overstap (lees: ergernis) als futiliteit te bestempelen jaag je de reizigers wel weg

Mogelijkheden te over om een vergelijkend warenonderzoek uit te voeren; het is inmiddels de vierde dag op rij dat NightJet 420 ongepland te Utrecht wordt opgeheven om direct leeg naar Watergraafsmeer te rijden.


Geen idee welke vergelijking we op basis van deze 4 dagen zouden moeten maken maar zaterdag was 420 op tijd en zondag +30 dus de kortste weg naar Wgm vanwege keertijdbedreigende vertraging zal niet altijd de reden zijn.



Laatst bewerkt door Henk1619 op 07-03-2023 21:17
 

07-03-2023 21:35:48
treinhobby
treinhobby

IC Berlijn ging ook van/naar Amersfoort. Mogelijk weer werkzaamheden op/bij de Zaanstraat?

 

07-03-2023 21:45:57
DDZ7504
DDZ7504

Werkzaamheden ergens tussen Asd-Gpda geloof ik.




DDZ in dienst, ik blij!
 

07-03-2023 22:00:56
MasterE
MasterE

De overweg bij Dmn is verwijderd zowel fysiek als beveiligingstechnisch.




Mcn Asd
 

07-03-2023 23:06:52
Frontier
Frontier
Quote
treinfan (07-03-2023 08:05:40):

Bij +120 of meer, krijg je dan toch ook de volledige ticketprijs terug en mag je gratis met een vervangende/andere trein reizen?


Dat maakt natuurlijk maar een uiterst geringe indruk wanneer je bedenkt dat een aanzienlijk deel van de tickets per trein tientjeswerk is. Een vergelijkbare compensatie zoals in de luchtvaart van minimaal een paar honderd euro per reiziger, ongeacht of de reiziger nu 19 of 119 euro heeft betaald, alleen dan creëer je een noemenswaardige financiële prikkel voor de treinfirma's om eens serieus orde op zaken te stellen. Met daar bovenop uiteraard, eveneens net als in de luchtvaart, de verplichting om de reiziger alsnog op vergelijkbare wijze naar de bestemming te brengen, of anders volledige restitutie van de ticketprijs, de reiziger mag daarbij zijn voorkeur kenbaar maken.

 

08-03-2023 07:37:47
treinhobby
treinhobby

Waarbij je dan niet vreemd moet opkijken dat de vervoerders ook die kosten gewoon terug willen verdienen en alle kaartjes daarom duurder zullen maken.

Uiteindelijk betaal je als reiziger zelf je compensatie.

 

08-03-2023 08:51:36
henri1972
henri1972

Ik mag toch aannemen dat als bv een nightjet in Duitsland door werkzaamheden vertraging oploopt, de kosten van gtbv worden verhaald op DB-netz?

 


08-03-2023 10:21:30
Ysbergsla
Ysbergsla
Quote
Henk1619 (07-03-2023 21:17:16):
Quote
Ysbergsla (07-03-2023 11:24:14):
Quote
Frontier (06-03-2023 23:57:33):
Quote
thom (06-03-2023 16:41:24):

de laatste uitstappende reizigers

De 'laatste uitstappende reizigers'. Het betreft hier doorgaans niet drie man en een paardenkop, zoals bij alle NSI treinen reist het merendeel van/naar Amsterdam Centraal. Door een dergelijke ongevraagde extra overstap (lees: ergernis) als futiliteit te bestempelen jaag je de reizigers wel weg

Mogelijkheden te over om een vergelijkend warenonderzoek uit te voeren; het is inmiddels de vierde dag op rij dat NightJet 420 ongepland te Utrecht wordt opgeheven om direct leeg naar Watergraafsmeer te rijden.


Geen idee welke vergelijking we op basis van deze 4 dagen zouden moeten maken maar zaterdag was 420 op tijd en zondag +30 dus de kortste weg naar Wgm vanwege keertijdbedreigende vertraging zal niet altijd de reden zijn.


Het was bedoeld vanuit een reizigersoogpunt. Echter begrijp ik het onbegrip, het ging niet over het rijden van volle (goederen)treinen.

 

08-03-2023 12:09:40
Frontier
Frontier
Quote
treinhobby (08-03-2023 07:37:47):

Waarbij je dan niet vreemd moet opkijken dat de vervoerders ook die kosten gewoon terug willen verdienen en alle kaartjes daarom duurder zullen maken.

Uiteindelijk betaal je als reiziger zelf je compensatie.


Die angst had men in de luchtvaart ook, maar dat is uiteindelijk niet voorgevallen, want als je te duur wordt blijven de klanten überhaupt weg.

 

08-03-2023 15:38:38
b2py
b2py
Quote
henri1972 (08-03-2023 08:51:36):

Ik mag toch aannemen dat als bv een nightjet in Duitsland door werkzaamheden vertraging oploopt, de kosten van gtbv worden verhaald op DB-netz?


Ik kan je aanraden niet meer uit te gaan van aannames maar de open vraag te stellen...

 

08-03-2023 18:18:22
henri1972
henri1972

In plaats van deze reactie kan je natuurlijk ook gewoon zeggen dat mijn aanname niet of wel klopt.

 

08-03-2023 22:35:25
Henk1619
Henk1619
Quote
Ysbergsla (08-03-2023 10:21:30):
Quote
Henk1619 (07-03-2023 21:17:16):
Quote
Ysbergsla (07-03-2023 11:24:14):
Quote
Frontier (06-03-2023 23:57:33):
Quote
thom (06-03-2023 16:41:24):

de laatste uitstappende reizigers

De 'laatste uitstappende reizigers'. Het betreft hier doorgaans niet drie man en een paardenkop, zoals bij alle NSI treinen reist het merendeel van/naar Amsterdam Centraal. Door een dergelijke ongevraagde extra overstap (lees: ergernis) als futiliteit te bestempelen jaag je de reizigers wel weg

Mogelijkheden te over om een vergelijkend warenonderzoek uit te voeren; het is inmiddels de vierde dag op rij dat NightJet 420 ongepland te Utrecht wordt opgeheven om direct leeg naar Watergraafsmeer te rijden.


Geen idee welke vergelijking we op basis van deze 4 dagen zouden moeten maken maar zaterdag was 420 op tijd en zondag +30 dus de kortste weg naar Wgm vanwege keertijdbedreigende vertraging zal niet altijd de reden zijn.


Het was bedoeld vanuit een reizigersoogpunt. Echter begrijp ik het onbegrip, het ging niet over het rijden van volle (goederen)treinen.


Ik heb niet het idee dat zo'n onnozele opmerking over goederentreinen de duidelijkheid dichterbij brengt.

Je kun toch gewoon even de moeite nemen om uit te leggen welk vergelijkend warenonderzoek er ineens mogelijk is vanuit reizigersoogpunt? Er zal geen reiziger te vinden zijn die alle vier dagen in die trein hebben gezeten. En wat als het wel zo was geweest, is op dinsdag de trein uit gezet worden dan prettiger dan op zaterdag?

 

09-03-2023 07:09:11
b2py
b2py
Quote
henri1972 (08-03-2023 18:18:22):

In plaats van deze reactie kan je natuurlijk ook gewoon zeggen dat mijn aanname niet of wel klopt.


Ik weet het antwoord niet dus die aanname kan ook de deur uit ;-)