27-02-2023 07:29:37 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
De 9200 doet 44 (!) minuten over het stukje Bd-Rtd. Vanwaar zo enorm lange reistijd? Laatst bewerkt door moderator op 27-02-2023 17:54 |
27-02-2023 07:41:48 | ||
---|---|---|
mren
|
IC141 valt uit wegens "spoorproblemen in het buitenland". In het pad van de 141 wel losse loc 1750. (Spot 07.40 Amf) Laatst bewerkt door mren op 27-02-2023 07:48 |
27-02-2023 07:57:08 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote Lijkt in een goederenpad o.i.d. te rijden. Er zijn maar zeer beperkt sporen beschikbaar tussen Rtd en Rlb. DDZ in dienst, ik blij! |
27-02-2023 08:09:52 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
Trein 1523 met SLT-8, gezien te amf om 08:02. |
27-02-2023 08:16:20 | ||
---|---|---|
RX7567
|
Quote Trein rijdt inderdaad in een goederenpad, inclusief een stop te Lage Zwaluwe van ongeveer 10 minuten zeg ik uit mn hoofd. Edit: en daarbij is ook dat de HSL-aansluiting enkelsporig in dienst. Zie deze tweet en de tweede daarna. Laatst bewerkt door RX7567 op 27-02-2023 08:26 |
27-02-2023 09:06:44 | ||
---|---|---|
erwin_6610
|
Tussen Uto en Bhv verstoring door een defecte trein; 'mijn' 527 reed niet verder dan Ut. Prognose is 10u |
27-02-2023 09:29:53 | ||
---|---|---|
RX7567
|
Aldus treinposities gaat de 147 met de 193 759 rijden. (En dus terug met de 144 neem ik aan?) Dit zeker ivm de defecte 1700en van gisteren? |
27-02-2023 10:37:07 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Klopt en dan komt ie terug met de 144 ;) |
27-02-2023 12:17:17 | ||
---|---|---|
bacr
|
2 rode 189-ers in dubbeltractie met Weisspunkt H-trein van 12.10-12.16 uur met slakkegang vanuit het noorden (Asd/Rtd?) door Ut ri Utvr |
27-02-2023 12:40:41 | ||
---|---|---|
sigma
|
Sprinter 6038 kon niet stoppenop Utln, trein werd namelijk na Htnc via de IC-sporen geleid naar spoor 9 te Ut. Reden onbekend. |
27-02-2023 12:41:03 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quote Door Ut over spoor 15? Dan kan het alleen uit de richting Asd zijn. Laatst bewerkt door gvttreinen op 27-02-2023 12:41 |
27-02-2023 13:25:36 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Wisselstoring te Ut ;) |
27-02-2023 13:39:12 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Check van 193.759 met de 147 te Amf (13:35). |
27-02-2023 13:39:38 | ||
---|---|---|
bacr
|
Quote Ik keek vanaf het Inntel-hotel, dus ik zag niet welk spoor het zou zijn. Zou best vanuit de Asd-se sporen kunnen zijn geweeest. |
27-02-2023 14:17:51 1 | ||
---|---|---|
bacr
|
Quote En om 14.09 uur een zwarte en een rode 189-er in dubbeltractie op full speed met Weisspunkt H-trein van noord naar zuid door Ut |
27-02-2023 15:26:53 | ||
---|---|---|
icened200
|
Minder Intercity Direct treinen door beperkingen in materieelinzet. Bron: NS Reisplanner. Wat is er aan de hand? IC Den Haag - Eindhoven en Beneluxtrein is al vol. |
27-02-2023 15:32:00 | ||
---|---|---|
icened200
|
Vandaag in Beneluxtrein gezeten. Veel (inter) nationale treinreizigers met koffers. Beneluxtrein was zeer vol. Blijkbaar niet alleen vanwege ontbreken van serie 900. Reizen per internationale trein is populair. Belooft wat in de zomer! Blijkbaar zou nu al fictief voldoende reizigersaanbod zijn voor ICNG België en NMBS Intercity. |
27-02-2023 15:35:44 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Ik ben er sinds 2 jaar vaste klant, pendel veel tussen thuis in Leuven en thuis in Zwolle, en ja, het is vaak feest. Vakanties, maar uberhaupt de betere weekenden zit de trein erg vol. In de kerstperiode nog kunnen staan van Brussel-Noord tot Rotterdam CS, en dan reis ik al met 1e klas reisrecht omdat ik in de spoorbranche werk. Tijdens de lockdown-hysterie was het veel verkeer dat op en neer naar Antwerpen ging voor inkopen, tegenwoordig ook weer veel in- en uitstappers in de Brusselse stations. Laatst bewerkt door Amazonous op 27-02-2023 15:36 |
27-02-2023 17:41:57 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Wat is er trouwens met dit topic aan de hand, opvallende dingen 27 februari 2023 aangemaakt in 2017?? |
27-02-2023 17:49:55 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
Trein 11769 rijdt volgens Rijden de Treinen tot Amf en stopt ook in Dld. Dit zou komen door een wisselstoring..? |
27-02-2023 17:59:53 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Quote Er was iets fout gegaan bij het samenvoegen van topics, hierdoor was dit topic samengevoegd met een topic uit 2017. Dit is inmiddels hersteld. |
27-02-2023 18:01:54 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
😃👍 |
27-02-2023 18:30:48 | ||
---|---|---|
Anoniem9
|
Quote Volgens treinposities.nl wel ja. |
27-02-2023 18:31:41 1 | ||
---|---|---|
mren
|
Die zitten aan de zelfde datastroom, dus blijft nog steeds n=1. |
27-02-2023 18:32:47 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Quote Een kolentrein dus. |
27-02-2023 18:46:53 | ||
---|---|---|
RX7567
|
Quote En met de 144 gezien bij de Hanzeweg (Sto - Bnva) ri Amf om 18:14. Iets later gemeld, maar ik ben even naar huis gefietst :) Laatst bewerkt door RX7567 op 27-02-2023 21:27 |
27-02-2023 19:48:06 | ||
---|---|---|
Marco
|
19:44 te Gn: op spoor 8 komt een onbekende GTW langs met "De Vork Tankplaat Noorden" op de bestemmingsaanwijzer. Vond ik wel leuk :) |
27-02-2023 20:00:08 1 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
De gemoderniseerde GTW's (en nieuwe WINK's) zijn voorzien van het IVU informatiesysteem (oorspronkelijk bedoelt voor bussen, onder andere in gebruik bij CXX en Qbuzz bussen). Dat systeem heeft met vrijwel alles een koppeling in de trein, van de koersborden tot het digitale dienstkaartje/omloopinformatie. Gezien een rit naar de vork ook gewoon een rit binnen een dienst/omloop is word die ook op de koerborden getoond. Vond het ook leuk om te zien :). |
27-02-2023 21:22:07 | ||
---|---|---|
Apda
|
Quote Was dat misschien een uurtje later? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-02-2023 21:27:01 | ||
---|---|---|
RX7567
|
Quote Oeps, uiteraard een uurtje later! Ik ga hem aanpassen, dankje.😃 |
27-02-2023 21:50:32 | ||
---|---|---|
Marco
|
21:49: DB Vectron "Güter gehören auf die Schiene" Aan het rangeren (wss omlopen containertrein) op Dvge. Laatst bewerkt door Marco op 27-02-2023 21:52 |
27-02-2023 22:30:21 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Quote Ohh en minder wissels was toch minder verstoringen? |
27-02-2023 22:58:30 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Tja, precies weet ik het niet maar alle wissels die sinds laten we zeggen 1980 zijn opgebroken, verminderd met het aantal nieuw gelegde wissels (want die vergroten de storingskans natuurlijk) is toch een lastig rekensommetje. Maar niet getreurd: Zolang er wissels liggen is nu de kans dat er 1 gaat storen per wissel namelijk gelijk aan de kans dat er vroeger 1 in storing ging. Sterker nog: door het niet meer smeren en wekelijks controleren is de storingskans waarschijnlijk flink toegenomen. Alleen de kans dat er uitwerpselen tussen de tongen zitten is afgenomen door de gesloten afvoeren. Lastig sommetje. |
28-02-2023 09:19:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat laatste is ook niet helemaal waar, wissels zijn ook gewoon doorontwikkeld door de jaren heen en het is niet zomaar dat men van de ene op de andere dag gedacht heeft 'Ach, laten we eens stoppen met smeren'. De hedendaagse wissels zijn daar op aangepast met looprollen en glijdplaten waardoor het meren ook gewoon overbodig geworden is omdat tongen niet meer als staal-op-staal over elkaar bewegen zoals vroeger. |
28-02-2023 10:57:24 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Het smeren is gedeeltelijk vervangen door de dingen die je aangeeft, waarbij teflon ook nog in beeld komt. Maar degene die het wissel smeerde had ook in de smiezen dat een onderdeel aan vervanging toe was, zoals een puntstuk, en dan werd dat snel ingepland op een geschikt moment.en nu laten we ons verrassen omdat de kleine dingen niet meer worden opgemerkt. Anderzijds: nu tussen de treinen door iets doen als smeren was al gevaarlijk en is met de frequentere treindiensten helemaal ondoenlijk. |
28-02-2023 18:13:28 1 | ||
---|---|---|
b2py
|
Quote Je begrijpt duidelijk het woord minder niet |
28-02-2023 20:34:04 | ||
---|---|---|
phantom
|
Er liggen dus nog teveel wissels 😜😉 |
28-02-2023 21:28:35 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Quote Ik zie toch wel eens mensen in het spoor die tegen een wissel "aanschoppen". Kennelijk wordt er toch wel iets bewaakt, gaat dat tegenwoordig niet met een meettrein? |
28-02-2023 23:09:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Jazeker, railscheurtjes kunnen rijdend opgemerkt worden voordat de breuk helemaal een feit is, en ook afwijkende sporenligging wordt regelmatig gezien (zoals verzakkingen en slingers) die je uiteraard ook kunt voelen. Versleten tongen en gescheurde puntstukken is lastiger rijdend te zien, en losse bouten ook. Bovenleiding wordt rijdend geschouwd, hoewel je daarmee ook niet alles ziet. Daardoor gaat het ook wel eens plotseling mis... Wellicht weet iemand meer actuele details; ik houd me hiermee niet meer mee bezig. |
01-03-2023 00:18:56 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Waar in het begin van de videoschouwtreinen elke week of om de week werd geschouwd, buiten de randstad toch ook minstens maandelijks, is dat sinds vorig jaar teruggeschroeft naar nog maar een paar keer per jaar, in drukke regios's zoals b.v. Utrecht vijf keer jaar. Bovenleidingschouwen gebeurt net als allerlei andere meetcampagnes aan bovenbouw en ATB maar 2x per jaar. Schouwen is natuurlijk prachtig maar het staat op valt met wat de verantwoordelijke aannemer doet met de problemen die worden doorgegeven. Als de aannemer vind dat het nog wel even kan of het gewoon niet boeit dan gebeurt er dus niets. |
01-03-2023 07:20:03 | ||
---|---|---|
Jorn
|
Maar als zo'n aannemer de boelt verzaakt dan kunnen ze er toch op rekenen dat ze niet in aanmerking komen voor een volgende klus van ProRail? Of is het aanbod aannemers zo klein dat ProRail weinig keus heeft? |
01-03-2023 08:00:19 | ||
---|---|---|
b2py
|
Quote Er komt vaker dan 1 keer het woord minder voor in de zin :-) |
01-03-2023 08:22:12 | ||
---|---|---|
b2py
|
Quote Omdat een supermarkt een keer geen brood heeft ga je toch ook niet de supermarkt mijden? |
01-03-2023 08:32:07 | ||
---|---|---|
Jorn
|
Quote Als het brood het belangrijkste is wat ik wil hebben ga ik de eerst volgende keer wel even bij een andere kijken. |
01-03-2023 08:40:28 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Aannemers van dit soort bestekken worden altijd beoordeeld op de geleverde resultaten/prestaties om voor verlenging van een contract of een nieuw contract in aanmerking te komen. Laatst bewerkt door BVisser op 01-03-2023 08:44 |
01-03-2023 10:42:40 | ||
---|---|---|
thom
|
Plus dat er in die contracten uitgebreide prestatie en boeteclausules zitten, en uiteraard dat als de door schuld van de aannemer zaken mis gaat dat die kosten buiten het contract voor hunzelf zijn. |
01-03-2023 22:55:09 1 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Die clausules worden door Prorail zelf ondergraven, zoals o.a. met Cl-Gdm waarbij ondanks de TSB bewust de planning aanhield en dus de spoorvernieuwing jaren liet wachten. |
02-03-2023 02:21:11 | ||
---|---|---|
thom
|
Oh, maar dat gebeurd wel degelijk. Dat men soms kritisch is op werkzaamheden die gelijk voor langere tijd het trein verkeer stil leggen is ergens ook wel te begrijpen, en ik denk trouwens gezien het probleem daar in de slappe ondergrond zit dat het de aannemer misschien nieteens kwalijk te nemen valt. |
02-03-2023 09:14:11 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Volgens mij is "past performance" nog altijd verboden als gunningscriterium in aanbestedingen. Of is dat inmiddels veranderd? |
02-03-2023 09:27:19 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Is dat ooit verboden geweest dan? Aannemers waarmee in het verleden slechte ervaringen zijn opgedaan (tijdelijk) uitsluiten is juridisch prima mogelijk. |
02-03-2023 10:02:13 | ||
---|---|---|
mren
|
Daar zijn dan de meningen over verdeeld...
Laatst bewerkt door moderator op 02-03-2023 15:03 |