17-02-2023 07:50:10 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Trein 6415 (2513÷2508) net voorbij Tba gestrand na een aanrijding. Baanvakken Tb-Btl alsmede Tb-Ht gestremd. |
17-02-2023 07:55:51 | ||
---|---|---|
Talbot
|
NS VIRMm1 9479 rijdt vandaag als sprinter 7414 van Rhenen naar Uitgeest. |
17-02-2023 09:45:07 | ||
---|---|---|
GerritJan
|
ondervoorbehoud: icng 3133 gaat testritten maken. Ut v: 11:26 Amf: 11:52 Zl: 12:46 12:56 Lls: 13:30 14:32 Swk: 15:29 15:36 Alm: 17:01 Via diemen Zuid, Maarssen naar Ut
Laatst bewerkt door GerritJan op 17-02-2023 10:29 |
17-02-2023 09:51:09 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Ly moet Lls zijn neem ik aan? Laatst bewerkt door DDZ7504 op 17-02-2023 09:51 |
17-02-2023 10:19:32 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Lw mogelijk ook een optie? Laatst bewerkt door j.jager op 17-02-2023 10:21 |
17-02-2023 10:22:12 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
In 34 minuten van Zl naar Lw, en dan ook nog onderweg de 1839 en 9039 inhalen..... lijkt me sterk Laatst bewerkt door Muizeneus op 17-02-2023 10:24 |
17-02-2023 10:30:01 | ||
---|---|---|
GerritJan
|
Quote Haha ja , bedankt😉 Gewoonte om ly te typen inplaats van Lls |
17-02-2023 11:27:17 | ||
---|---|---|
mren
|
Ut 11.24 NJ ri Asd, gevolgd door ICNG (richting Gd of Bkl, niet kunnen zien) Laatst bewerkt door mren op 17-02-2023 11:27 |
17-02-2023 11:28:27 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
|
Vanwege het Carnaval rijden de 4400, 6400 en 6600 ook 's avonds in een halfuursfrequentie en zijn enkele laatste ritten planmatig flinkt versterkt in capaciteit. |
17-02-2023 11:33:05 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote De ICNG zou richting Amf gegaan moeten zijn, als GerritJan's bericht van eerder vandaag klopt. |
17-02-2023 11:39:35 | ||
---|---|---|
Sanderbin
|
Klopt, is inderdaad richting Amf gegaan door naar Zl |
17-02-2023 13:13:10 1 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
Trein 3143 kwam iets vertraagd aan in Ut. De machinist was wel gedreven om de vertraging te verhelpen: de trein reed hard het station binnen en remde fors. Tussen Utvr en Bnk komen de Intercity en Sprintersporen bij elkaar (ik weet het dienstregelingpunt niet). Hier moest de trein wachten op "een andere trein" die ervoor langs moest. Na minutenlang wachten kwam trein 7343 voorbij rijden. Dit zorgde ervoor dat de trein "steeds op een rood sein" afreed tussen Utvr en Mrg. De vertraging liep op van 0 naar 14 minuten. De moeite van het treinpersoneel om op tijd te rijden werd te niet gedaan, "omdat de treindienstleider het een goed idee vond om een Sprinter voor ons te laten gaan". (Quotes van het treinpersoneel) |
17-02-2023 13:19:05 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Die 3143 had ook in Db de 7343 weer kunnen inhalen...... Laatst bewerkt door henri1972 op 17-02-2023 13:20 |
17-02-2023 13:21:47 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
Klopt, maar dat is niet gebeurd. Ik zou wensen dat hierover een klacht in te dienen was bij ProRail... |
17-02-2023 13:32:25 | ||
---|---|---|
Sanderbin
|
Prorail kent gewoon bijna geen prioriteiten meer op het spoor heb ik het gevoel. |
17-02-2023 13:42:22 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Wat ik mij afvraag: waarom wordt deze beslissing zo genomen? 3143 en 7343 komen beiden tegelijktijdig Ut binnen, de 7343 heeft een geplande stop van 3 minuten dus de 3143 gaat hoe dan ook eerder weg en is bij vertrek ook sneller want de 7343 stopt ook nog op Utvr. Door genomen beslissing loopt dus de 3143 +15 op in Ah, dus aansluiting op 3600 ri Nm en 7600 naar Zp weg. De 3043 kreeg bij aankomst in Ah op + 5 dus reizigers ri de Achterhoek konden of rennen of zwaaien naar hun trein.... De 7300 daarentegen sluit nergens op aan en heeft op Vndc ook nog een stop van 3 minuten ..... |
17-02-2023 14:19:30 1 | ||
---|---|---|
mambo
|
Quote Als een vertraging van een trein voledig verwerkt word telt procesleiding zelf het aantal minuten vertraging op bij de betreffende planregeld, ongeacht of er nog een stationnement voor de trein voorzien is. Dit betekent dus ook dat de planregel voor Utza achter die van de sprinter terecht komt, ondanks dat de 3100 gewoon op tijd uit Utrecht vertrokken is waardoor Ari doodleuk de volgorde van het plan aanhoud an de sprinter voor de ic veilig zet als dit niet tijdig opgemerkt word door de trdl. Normaliter zit die er 3 qua insteltijd iets van 3 minuten achter; als de hele trein met +5 verwerkt word word die volgorde dus doodleuk omgedraaid en zal het systeem zelf verder geen kik meer geven als deze volgorde uitgevoerd word. Dit valt de afhandeling voor de rest niet goed te praten, maar ik vermoed dat dit hier wel gebeurt is. |
17-02-2023 14:35:41 | ||
---|---|---|
FlowVIRM
|
Amrn 14.32 SLT 2613 + SLT 2464 als LM richting Heerhugowaard en verder. Dit was de opgeheven trein van 14.34 door "Logistieke beperkingen". Deze reed naar Hoorn en keerde daar om terug te rijden als trein 4846 naar Amsterdam Centraal Laatst bewerkt door FlowVIRM op 17-02-2023 15:11 |
17-02-2023 14:50:21 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Asdta 14:49 ICNG 3208 richting Shl. |
17-02-2023 15:18:42 1 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Tijd voor een functioneringsgesprek met ARI. Serieus dan: zit er dan echt nooit meer iemand op te letten of zelfs: beleid uit te voeren met het oog op klantvriendelijkheid? |
17-02-2023 16:08:31 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
De FLIRT's 2513 en 2508 te Zaanstraat tbv RNO. |
17-02-2023 16:14:58 | ||
---|---|---|
Talbot
|
NS VIRMm2 8707 kwam als LM door Amersfoort Centraal over spoor 2. Ik denk richting Apeldoorn / Enschede wegens het voertuig op het spoor? Laatst bewerkt door Talbot op 17-02-2023 16:15 |
17-02-2023 16:52:38 | ||
---|---|---|
erwin_6610
|
Onbekende tractie met VTG/GATX-ketelwagens door Rtn ri Rta om 16:51 |
17-02-2023 16:53:18 | ||
---|---|---|
bacr
|
Ik heb even niet paraat en zie (nog) niet bij NS - Station Utrecht Centraal, noch bij Rijdendetreinen.nl wat er vanavond aan wintersportvervoer door Utrecht rijdt. Iemand wel een idee/overzicht? |
17-02-2023 16:58:57 | ||
---|---|---|
Kopspoor
|
Quote Als de TCS lok geen gele neusjes had dan was het vast de 102001. |
17-02-2023 17:03:00 1 | ||
---|---|---|
martijn
|
Quote Bij mijn weten alleen TUI, in Utrecht rond 18.10. Alpen Express rijdt volgende week pas. |
17-02-2023 17:25:08 | ||
---|---|---|
erwin_6610
|
ICNG 3208+3110 (in opzending) om 17.24 vanaf Rtd ri Shl |
17-02-2023 17:36:56 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Niet in opzending maar gesleept ;) |
17-02-2023 17:38:26 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Almp 17:03, ICNG 3133 ri. Alm/Wp/Ut |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-02-2023 17:48:52 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote 17.47 door Bkl ri Ut. 17.53 gevolgd door de SBB 193 521 met TUI Ski Express ri Ut. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 17-02-2023 17:53 |
17-02-2023 18:08:28 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Hoeft toch ook niet?!? ProRail vervoert geen reizigers, ze is alleen verantwoordelijk dat de rijwegen veilig zijn. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
17-02-2023 18:10:21 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Oh nee, inderdaad, wat dom van mij. ;) |
17-02-2023 18:32:35 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
4060 mocht te Asb 4 minuten wachten omdat de vertraagde 154 voorlangs mocht. Kan erger. |
17-02-2023 18:42:43 | ||
---|---|---|
geert
|
Richting Asd? Dacht altijd dat inkomende internationale treinen de laagst mogelijke prioriteit hadden |
17-02-2023 18:49:45 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote Ik zou niet weten waarom die reizigers hier nu ineens bij worden gesleept. Het klantonvriendelijke gedrag is dat de betreffende vervoerder wordt opgezadeld met een trein die onnodig ergens stil komt te staan en vervolgens met vertraging op het eindpunt arriveert met alle gevolgen van dien. Als NSR aan de reizigers heeft verkocht dat ze ergens voor zonsondergang op de bestemming worden afgeleverd dan moet die niet piepen. Als iets is beloofd dat door deze actie niet kan worden waargemaakt dan mogen ze natuurlijk wel piepen maar dat is iets tussen de vervoerder en de reiziger. |
17-02-2023 18:53:50 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote In deze redenering gaat iets fout. Als er +5 wordt verwerkt dan gaat zo'n trein ook niet meer op tijd weg uit Ut, tenzij de insteltijd op meer dan 5 minuten voor vertrek staat maar dat zou ook wel opmerkelijk zijn. |
17-02-2023 19:13:59 | ||
---|---|---|
zigzag
|
ICNG 3122 rond 11.50 uur in Hlm, vanuit richting Utg |
17-02-2023 19:29:30 | ||
---|---|---|
TiemenS
|
IC 243 en 142 worden omgeleid via de Veluwelijn vanwege defecte goederentrein tussen Bnva en Sto, IC 243 schijnt een stop van circa 10 minuten te hebben in Zwolle op Sp6. |
17-02-2023 22:57:06 | ||
---|---|---|
mambo
|
Quote Ik ben vandaag niet aanwezig geweest en kan er enkel naar gissen, maar ik vermoed dat deze trein een zgn hoog groen in de vertrekplanregel mee gekregen heeft ergens in het proces (is gebruikelijk op Ut in ieder geval en al helemaal bij vertraging; de vertrekregel word daarmee op hetzelfde moment getriggerd als de aankomstregel van de trein ongeacht of deze nog diverse minuten in de toekomst ligt) en daardoor een doorgaande rijweg aangeboden heeft door Utrecht heen. Dat praat wederom de volgordewisseling verderop niet goed, ik probeer enkel een mogelijke verklaring van de situatie te geven voor de beeldvorming. :) |
17-02-2023 23:00:56 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Vanwege een onwelwording in de trein blijft de 4087 nog even op Asdm wachten, hulpdiensten zijn onderweg. Edit; uiteindelijk te Asdm opgeheven, we mogen met de 4089 mee... en uiteraard is die vanaf Asb helemaal afgeladen. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 17-02-2023 23:46 |
18-02-2023 15:43:17 | ||
---|---|---|
martijn
|
Quote De 101004 heeft inmiddels ook geen gele neuzen meer |
19-02-2023 01:47:28 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Sterker nog, pas sinds ie volledig blauw is, word de lok ingezet onder het nummer 101004 ;) |
19-02-2023 11:22:22 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Niet volgens TCS. Of werk jij daar nu ook al? |
19-02-2023 11:27:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Wel degelijk volgens TCS ;) |
19-02-2023 11:40:51 2 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Waarom meldt al het personeel de loc dan al maanden als 101004? Aan knipoogjes heeft niemand wat nu 🤨 Laatst bewerkt door DDZ7504 op 19-02-2023 11:41 |
19-02-2023 11:51:50 | ||
---|---|---|
thom
|
Tot ie volledig blauw was, stond er 1751 op de buitenkant en binnen in de lok, en daarna is dat beide vervangen door 101004.
Dat zal vast geen toeval zijn denk ik zomaar. Laatst bewerkt door thom op 19-02-2023 12:02 |
19-02-2023 17:18:26 1 | ||
---|---|---|
Kopspoor
|
Ik sprak gisteren in Rotterdam de (zeer vriendelijke) machinist van de 101004. Die vertelde me dat de rit met de Dinner Train op 18-02-2023 de eerste inzet van de 101004 was in volledige TCS kleurstelling. De machinist vertelde hetzelfde verhaal als Thom, dus dat zal ongetwijfeld kloppen. Het interne nummer 101004 is ook nu pas binnen en buiten in/op de lok aangebracht. |
19-02-2023 18:27:00 3 | ||
---|---|---|
sm@rkie
|
Werken alleen maar vriendelijke mensen daar 😃 |