Opvallende dingen 17 februari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2023
17-02-2023 07:50:10
Karel1969
Karel1969

Trein 6415 (2513÷2508) net voorbij Tba gestrand na een aanrijding. Baanvakken Tb-Btl alsmede Tb-Ht gestremd.

 

17-02-2023 07:55:51
Talbot
Talbot

NS VIRMm1 9479 rijdt vandaag als sprinter 7414 van Rhenen naar Uitgeest.

 

17-02-2023 09:45:07
GerritJan
GerritJan

ondervoorbehoud: icng 3133 gaat testritten maken.

Ut v: 11:26

Amf: 11:52

Zl: 12:46 12:56

Lls: 13:30 14:32

Swk: 15:29 15:36

Alm: 17:01

Via diemen Zuid, Maarssen naar Ut



Laatst bewerkt door GerritJan op 17-02-2023 10:29
 

17-02-2023 09:51:09
DDZ7504
DDZ7504

Ly moet Lls zijn neem ik aan?



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 17-02-2023 09:51
 


17-02-2023 10:19:32
j.jager
j.jager

Lw mogelijk ook een optie?



Laatst bewerkt door j.jager op 17-02-2023 10:21
 

17-02-2023 10:22:12
Muizeneus
Muizeneus

In 34 minuten van Zl naar Lw, en dan ook nog onderweg de 1839 en 9039 inhalen..... lijkt me sterk



Laatst bewerkt door Muizeneus op 17-02-2023 10:24
 

17-02-2023 10:30:01
GerritJan
GerritJan
Quote
DDZ7504 (17-02-2023 09:51:09):

Ly moet Lls zijn neem ik aan?


Haha ja , bedankt😉 Gewoonte om ly te typen inplaats van Lls

 

17-02-2023 11:27:17
mren
mren

Ut 11.24 NJ ri Asd, gevolgd door ICNG (richting Gd of Bkl, niet kunnen zien)



Laatst bewerkt door mren op 17-02-2023 11:27
 

17-02-2023 11:28:27
Loco_Locon
Loco_Locon

Vanwege het Carnaval rijden de 4400, 6400 en 6600 ook 's avonds in een halfuursfrequentie en zijn enkele laatste ritten planmatig flinkt versterkt in capaciteit.

 

17-02-2023 11:33:05
DDZ7504
DDZ7504
Quote
mren (17-02-2023 11:27:17):

Ut 11.24 NJ ri Asd, gevolgd door ICNG (richting Gd of Bkl, niet kunnen zien)


De ICNG zou richting Amf gegaan moeten zijn, als GerritJan's bericht van eerder vandaag klopt.

 

17-02-2023 11:39:35
Sanderbin
Sanderbin

Klopt, is inderdaad richting Amf gegaan door naar Zl

 

17-02-2023 13:13:10 1
MaxBB
MaxBB

Trein 3143 kwam iets vertraagd aan in Ut. De machinist was wel gedreven om de vertraging te verhelpen: de trein reed hard het station binnen en remde fors.
De trein vertrok door het snelle fluiten van de HC keurig optijd vanaf Ut.

Tussen Utvr en Bnk komen de Intercity en Sprintersporen bij elkaar (ik weet het dienstregelingpunt niet). Hier moest de trein wachten op "een andere trein" die ervoor langs moest. Na minutenlang wachten kwam trein 7343 voorbij rijden.

Dit zorgde ervoor dat de trein "steeds op een rood sein" afreed tussen Utvr en Mrg. De vertraging liep op van 0 naar 14 minuten.

De moeite van het treinpersoneel om op tijd te rijden werd te niet gedaan, "omdat de treindienstleider het een goed idee vond om een Sprinter voor ons te laten gaan".

(Quotes van het treinpersoneel)

 

17-02-2023 13:19:05
henri1972
henri1972

Die 3143 had ook in Db de 7343 weer kunnen inhalen......



Laatst bewerkt door henri1972 op 17-02-2023 13:20
 

17-02-2023 13:21:47
MaxBB
MaxBB

Klopt, maar dat is niet gebeurd.

Ik zou wensen dat hierover een klacht in te dienen was bij ProRail...

 

17-02-2023 13:32:25
Sanderbin
Sanderbin

Prorail kent gewoon bijna geen prioriteiten meer op het spoor heb ik het gevoel.

 

17-02-2023 13:42:22
henri1972
henri1972

Wat ik mij afvraag: waarom wordt deze beslissing zo genomen? 3143 en 7343 komen beiden tegelijktijdig Ut binnen, de 7343 heeft een geplande stop van 3 minuten dus de 3143 gaat hoe dan ook eerder weg en is bij vertrek ook sneller want de 7343 stopt ook nog op Utvr.

Door genomen beslissing loopt dus de 3143 +15 op in Ah, dus aansluiting op 3600 ri Nm en 7600 naar Zp weg. De 3043 kreeg bij aankomst in Ah op + 5 dus reizigers ri de Achterhoek konden of rennen of zwaaien naar hun trein....

De 7300 daarentegen sluit nergens op aan en heeft op Vndc ook nog een stop van 3 minuten .....

 

17-02-2023 14:19:30 1
mambo
mambo
Quote
henri1972 (17-02-2023 13:42:22):

Wat ik mij afvraag: waarom wordt deze beslissing zo genomen? 3143 en 7343 komen beiden tegelijktijdig Ut binnen, de 7343 heeft een geplande stop van 3 minuten dus de 3143 gaat hoe dan ook eerder weg en is bij vertrek ook sneller want de 7343 stopt ook nog op Utvr.

Door genomen beslissing loopt dus de 3143 +15 op in Ah, dus aansluiting op 3600 ri Nm en 7600 naar Zp weg. De 3043 kreeg bij aankomst in Ah op + 5 dus reizigers ri de Achterhoek konden of rennen of zwaaien naar hun trein....

De 7300 daarentegen sluit nergens op aan en heeft op Vndc ook nog een stop van 3 minuten .....


Als een vertraging van een trein voledig verwerkt word telt procesleiding zelf het aantal minuten vertraging op bij de betreffende planregeld, ongeacht of er nog een stationnement voor de trein voorzien is. Dit betekent dus ook dat de planregel voor Utza achter die van de sprinter terecht komt, ondanks dat de 3100 gewoon op tijd uit Utrecht vertrokken is waardoor Ari doodleuk de volgorde van het plan aanhoud an de sprinter voor de ic veilig zet als dit niet tijdig opgemerkt word door de trdl. Normaliter zit die er 3 qua insteltijd iets van 3 minuten achter; als de hele trein met +5 verwerkt word word die volgorde dus doodleuk omgedraaid en zal het systeem zelf verder geen kik meer geven als deze volgorde uitgevoerd word. Dit valt de afhandeling voor de rest niet goed te praten, maar ik vermoed dat dit hier wel gebeurt is.

 

17-02-2023 14:35:41
FlowVIRM
FlowVIRM

Amrn 14.32 SLT 2613 + SLT 2464 als LM richting Heerhugowaard en verder. Dit was de opgeheven trein van 14.34 door "Logistieke beperkingen". Deze reed naar Hoorn en keerde daar om terug te rijden als trein 4846 naar Amsterdam Centraal



Laatst bewerkt door FlowVIRM op 17-02-2023 15:11
 

17-02-2023 14:50:21
BVisser
BVisser

Asdta 14:49 ICNG 3208 richting Shl.

 

17-02-2023 15:18:42 1
sjoerd
sjoerd
Quote
mambo (17-02-2023 14:19:30):
Quote
henri1972 (17-02-2023 13:42:22):

Wat ik mij afvraag: waarom wordt deze beslissing zo genomen? 3143 en 7343 komen beiden tegelijktijdig Ut binnen, de 7343 heeft een geplande stop van 3 minuten dus de 3143 gaat hoe dan ook eerder weg en is bij vertrek ook sneller want de 7343 stopt ook nog op Utvr.

Door genomen beslissing loopt dus de 3143 +15 op in Ah, dus aansluiting op 3600 ri Nm en 7600 naar Zp weg. De 3043 kreeg bij aankomst in Ah op + 5 dus reizigers ri de Achterhoek konden of rennen of zwaaien naar hun trein....

De 7300 daarentegen sluit nergens op aan en heeft op Vndc ook nog een stop van 3 minuten .....


Als een vertraging van een trein voledig verwerkt word telt procesleiding zelf het aantal minuten vertraging op bij de betreffende planregeld, ongeacht of er nog een stationnement voor de trein voorzien is. Dit betekent dus ook dat de planregel voor Utza achter die van de sprinter terecht komt, ondanks dat de 3100 gewoon op tijd uit Utrecht vertrokken is waardoor Ari doodleuk de volgorde van het plan aanhoud an de sprinter voor de ic veilig zet als dit niet tijdig opgemerkt word door de trdl. Normaliter zit die er 3 qua insteltijd iets van 3 minuten achter; als de hele trein met +5 verwerkt word word die volgorde dus doodleuk omgedraaid en zal het systeem zelf verder geen kik meer geven als deze volgorde uitgevoerd word. Dit valt de afhandeling voor de rest niet goed te praten, maar ik vermoed dat dit hier wel gebeurt is.


Tijd voor een functioneringsgesprek met ARI.

Serieus dan: zit er dan echt nooit meer iemand op te letten of zelfs: beleid uit te voeren met het oog op klantvriendelijkheid?

 

17-02-2023 16:08:31
Karel1969
Karel1969

De FLIRT's 2513 en 2508 te Zaanstraat tbv RNO.

 

17-02-2023 16:14:58
Talbot
Talbot

NS VIRMm2 8707 kwam als LM door Amersfoort Centraal over spoor 2. Ik denk richting Apeldoorn / Enschede wegens het voertuig op het spoor?



Laatst bewerkt door Talbot op 17-02-2023 16:15
 

17-02-2023 16:52:38
erwin_6610
erwin_6610

Onbekende tractie met VTG/GATX-ketelwagens door Rtn ri Rta om 16:51
TCS 10x00x + dinnertrain om 16:52 door Rtn ri Rta

 

17-02-2023 16:53:18
bacr
bacr

Ik heb even niet paraat en zie (nog) niet bij NS - Station Utrecht Centraal, noch bij Rijdendetreinen.nl wat er vanavond aan wintersportvervoer door Utrecht rijdt.

Iemand wel een idee/overzicht?

 

17-02-2023 16:58:57
Kopspoor
Kopspoor
Quote
erwin_6610 (17-02-2023 16:52:38):

Onbekende tractie met VTG/GATX-ketelwagens door Rtn ri Rta om 16:51
TCS 10x00x + dinnertrain om 16:52 door Rtn ri Rta


Als de TCS lok geen gele neusjes had dan was het vast de 102001.

 

17-02-2023 17:03:00 1
martijn
martijn
Quote
bacr (17-02-2023 16:53:18):

Ik heb even niet paraat en zie (nog) niet bij NS - Station Utrecht Centraal, noch bij Rijdendetreinen.nl wat er vanavond aan wintersportvervoer door Utrecht rijdt.

Iemand wel een idee/overzicht?


Bij mijn weten alleen TUI, in Utrecht rond 18.10.

Alpen Express rijdt volgende week pas.

 

17-02-2023 17:25:08
erwin_6610
erwin_6610

ICNG 3208+3110 (in opzending) om 17.24 vanaf Rtd ri Shl

 

17-02-2023 17:36:56
Rolffiej19
Rolffiej19

Niet in opzending maar gesleept ;)

 

17-02-2023 17:38:26
Edb3
Edb3

Almp 17:03, ICNG 3133 ri. Alm/Wp/Ut

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


17-02-2023 17:48:52
DDZ7504
DDZ7504
Quote
Edb3 (17-02-2023 17:38:26):

Almp 17:03, ICNG 3133 ri. Alm/Wp/Ut


17.47 door Bkl ri Ut.

17.53 gevolgd door de SBB 193 521 met TUI Ski Express ri Ut.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 17-02-2023 17:53
 

17-02-2023 18:08:28
kleine_man
kleine_man
Quote
sjoerd (17-02-2023 15:18:42):
Quote
mambo (17-02-2023 14:19:30):
Quote
henri1972 (17-02-2023 13:42:22):

Wat ik mij afvraag: waarom wordt deze beslissing zo genomen? 3143 en 7343 komen beiden tegelijktijdig Ut binnen, de 7343 heeft een geplande stop van 3 minuten dus de 3143 gaat hoe dan ook eerder weg en is bij vertrek ook sneller want de 7343 stopt ook nog op Utvr.

Door genomen beslissing loopt dus de 3143 +15 op in Ah, dus aansluiting op 3600 ri Nm en 7600 naar Zp weg. De 3043 kreeg bij aankomst in Ah op + 5 dus reizigers ri de Achterhoek konden of rennen of zwaaien naar hun trein....

De 7300 daarentegen sluit nergens op aan en heeft op Vndc ook nog een stop van 3 minuten .....


Als een vertraging van een trein voledig verwerkt word telt procesleiding zelf het aantal minuten vertraging op bij de betreffende planregeld, ongeacht of er nog een stationnement voor de trein voorzien is. Dit betekent dus ook dat de planregel voor Utza achter die van de sprinter terecht komt, ondanks dat de 3100 gewoon op tijd uit Utrecht vertrokken is waardoor Ari doodleuk de volgorde van het plan aanhoud an de sprinter voor de ic veilig zet als dit niet tijdig opgemerkt word door de trdl. Normaliter zit die er 3 qua insteltijd iets van 3 minuten achter; als de hele trein met +5 verwerkt word word die volgorde dus doodleuk omgedraaid en zal het systeem zelf verder geen kik meer geven als deze volgorde uitgevoerd word. Dit valt de afhandeling voor de rest niet goed te praten, maar ik vermoed dat dit hier wel gebeurt is.


Tijd voor een functioneringsgesprek met ARI.

Serieus dan: zit er dan echt nooit meer iemand op te letten of zelfs: beleid uit te voeren met het oog op klantvriendelijkheid?


Hoeft toch ook niet?!? ProRail vervoert geen reizigers, ze is alleen verantwoordelijk dat de rijwegen veilig zijn.




Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 

17-02-2023 18:10:21
sjoerd
sjoerd

Oh nee, inderdaad, wat dom van mij. ;)

 

17-02-2023 18:32:35
DDZ7504
DDZ7504

4060 mocht te Asb 4 minuten wachten omdat de vertraagde 154 voorlangs mocht. Kan erger.

 

17-02-2023 18:42:43
geert
geert

Richting Asd? Dacht altijd dat inkomende internationale treinen de laagst mogelijke prioriteit hadden

 

17-02-2023 18:49:45
Henk1619
Henk1619
Quote
kleine_man (17-02-2023 18:09:56):
Quote
sjoerd (17-02-2023 15:18:42):
Quote
mambo (17-02-2023 14:19:30):
Quote
henri1972 (17-02-2023 13:42:22):

Wat ik mij afvraag: waarom wordt deze beslissing zo genomen? 3143 en 7343 komen beiden tegelijktijdig Ut binnen, de 7343 heeft een geplande stop van 3 minuten dus de 3143 gaat hoe dan ook eerder weg en is bij vertrek ook sneller want de 7343 stopt ook nog op Utvr.

Door genomen beslissing loopt dus de 3143 +15 op in Ah, dus aansluiting op 3600 ri Nm en 7600 naar Zp weg. De 3043 kreeg bij aankomst in Ah op + 5 dus reizigers ri de Achterhoek konden of rennen of zwaaien naar hun trein....

De 7300 daarentegen sluit nergens op aan en heeft op Vndc ook nog een stop van 3 minuten .....


Als een vertraging van een trein voledig verwerkt word telt procesleiding zelf het aantal minuten vertraging op bij de betreffende planregeld, ongeacht of er nog een stationnement voor de trein voorzien is. Dit betekent dus ook dat de planregel voor Utza achter die van de sprinter terecht komt, ondanks dat de 3100 gewoon op tijd uit Utrecht vertrokken is waardoor Ari doodleuk de volgorde van het plan aanhoud an de sprinter voor de ic veilig zet als dit niet tijdig opgemerkt word door de trdl. Normaliter zit die er 3 qua insteltijd iets van 3 minuten achter; als de hele trein met +5 verwerkt word word die volgorde dus doodleuk omgedraaid en zal het systeem zelf verder geen kik meer geven als deze volgorde uitgevoerd word. Dit valt de afhandeling voor de rest niet goed te praten, maar ik vermoed dat dit hier wel gebeurt is.


Tijd voor een functioneringsgesprek met ARI.

Serieus dan: zit er dan echt nooit meer iemand op te letten of zelfs: beleid uit te voeren met het oog op klantvriendelijkheid?


Hoeft toch ook niet?!? ProRail vervoert geen reizigers, ze is alleen verantwoordelijk dat de rijwegen veilig zijn.


Ik zou niet weten waarom die reizigers hier nu ineens bij worden gesleept. Het klantonvriendelijke gedrag is dat de betreffende vervoerder wordt opgezadeld met een trein die onnodig ergens stil komt te staan en vervolgens met vertraging op het eindpunt arriveert met alle gevolgen van dien. Als NSR aan de reizigers heeft verkocht dat ze ergens voor zonsondergang op de bestemming worden afgeleverd dan moet die niet piepen. Als iets is beloofd dat door deze actie niet kan worden waargemaakt dan mogen ze natuurlijk wel piepen maar dat is iets tussen de vervoerder en de reiziger.

 

17-02-2023 18:53:50
Henk1619
Henk1619
Quote
mambo (17-02-2023 14:19:30):
Quote
henri1972 (17-02-2023 13:42:22):

Wat ik mij afvraag: waarom wordt deze beslissing zo genomen? 3143 en 7343 komen beiden tegelijktijdig Ut binnen, de 7343 heeft een geplande stop van 3 minuten dus de 3143 gaat hoe dan ook eerder weg en is bij vertrek ook sneller want de 7343 stopt ook nog op Utvr.

Door genomen beslissing loopt dus de 3143 +15 op in Ah, dus aansluiting op 3600 ri Nm en 7600 naar Zp weg. De 3043 kreeg bij aankomst in Ah op + 5 dus reizigers ri de Achterhoek konden of rennen of zwaaien naar hun trein....

De 7300 daarentegen sluit nergens op aan en heeft op Vndc ook nog een stop van 3 minuten .....


Als een vertraging van een trein voledig verwerkt word telt procesleiding zelf het aantal minuten vertraging op bij de betreffende planregeld, ongeacht of er nog een stationnement voor de trein voorzien is. Dit betekent dus ook dat de planregel voor Utza achter die van de sprinter terecht komt, ondanks dat de 3100 gewoon op tijd uit Utrecht vertrokken is waardoor Ari doodleuk de volgorde van het plan aanhoud an de sprinter voor de ic veilig zet als dit niet tijdig opgemerkt word door de trdl. Normaliter zit die er 3 qua insteltijd iets van 3 minuten achter; als de hele trein met +5 verwerkt word word die volgorde dus doodleuk omgedraaid en zal het systeem zelf verder geen kik meer geven als deze volgorde uitgevoerd word. Dit valt de afhandeling voor de rest niet goed te praten, maar ik vermoed dat dit hier wel gebeurt is.


In deze redenering gaat iets fout. Als er +5 wordt verwerkt dan gaat zo'n trein ook niet meer op tijd weg uit Ut, tenzij de insteltijd op meer dan 5 minuten voor vertrek staat maar dat zou ook wel opmerkelijk zijn.

 

17-02-2023 19:13:59
zigzag
zigzag

ICNG 3122 rond 11.50 uur in Hlm, vanuit richting Utg
ICNG 3122 rond 18.28 uur vanuit Hlm richting Utg

 

17-02-2023 19:29:30
TiemenS
TiemenS

IC 243 en 142 worden omgeleid via de Veluwelijn vanwege defecte goederentrein tussen Bnva en Sto, IC 243 schijnt een stop van circa 10 minuten te hebben in Zwolle op Sp6.

 

17-02-2023 22:57:06
mambo
mambo
Quote
Henk1619 (17-02-2023 18:53:50):
Quote
mambo (17-02-2023 14:19:30):
Quote
henri1972 (17-02-2023 13:42:22):

Wat ik mij afvraag: waarom wordt deze beslissing zo genomen? 3143 en 7343 komen beiden tegelijktijdig Ut binnen, de 7343 heeft een geplande stop van 3 minuten dus de 3143 gaat hoe dan ook eerder weg en is bij vertrek ook sneller want de 7343 stopt ook nog op Utvr.

Door genomen beslissing loopt dus de 3143 +15 op in Ah, dus aansluiting op 3600 ri Nm en 7600 naar Zp weg. De 3043 kreeg bij aankomst in Ah op + 5 dus reizigers ri de Achterhoek konden of rennen of zwaaien naar hun trein....

De 7300 daarentegen sluit nergens op aan en heeft op Vndc ook nog een stop van 3 minuten .....


Als een vertraging van een trein voledig verwerkt word telt procesleiding zelf het aantal minuten vertraging op bij de betreffende planregeld, ongeacht of er nog een stationnement voor de trein voorzien is. Dit betekent dus ook dat de planregel voor Utza achter die van de sprinter terecht komt, ondanks dat de 3100 gewoon op tijd uit Utrecht vertrokken is waardoor Ari doodleuk de volgorde van het plan aanhoud an de sprinter voor de ic veilig zet als dit niet tijdig opgemerkt word door de trdl. Normaliter zit die er 3 qua insteltijd iets van 3 minuten achter; als de hele trein met +5 verwerkt word word die volgorde dus doodleuk omgedraaid en zal het systeem zelf verder geen kik meer geven als deze volgorde uitgevoerd word. Dit valt de afhandeling voor de rest niet goed te praten, maar ik vermoed dat dit hier wel gebeurt is.


In deze redenering gaat iets fout. Als er +5 wordt verwerkt dan gaat zo'n trein ook niet meer op tijd weg uit Ut, tenzij de insteltijd op meer dan 5 minuten voor vertrek staat maar dat zou ook wel opmerkelijk zijn.


Ik ben vandaag niet aanwezig geweest en kan er enkel naar gissen, maar ik vermoed dat deze trein een zgn hoog groen in de vertrekplanregel mee gekregen heeft ergens in het proces (is gebruikelijk op Ut in ieder geval en al helemaal bij vertraging; de vertrekregel word daarmee op hetzelfde moment getriggerd als de aankomstregel van de trein ongeacht of deze nog diverse minuten in de toekomst ligt) en daardoor een doorgaande rijweg aangeboden heeft door Utrecht heen. Dat praat wederom de volgordewisseling verderop niet goed, ik probeer enkel een mogelijke verklaring van de situatie te geven voor de beeldvorming. :)

 

17-02-2023 23:00:56
DDZ7504
DDZ7504

Vanwege een onwelwording in de trein blijft de 4087 nog even op Asdm wachten, hulpdiensten zijn onderweg.

Edit; uiteindelijk te Asdm opgeheven, we mogen met de 4089 mee... en uiteraard is die vanaf Asb helemaal afgeladen.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 17-02-2023 23:46
 

18-02-2023 15:43:17
martijn
martijn
Quote
Kopspoor (17-02-2023 16:58:57):
Quote
erwin_6610 (17-02-2023 16:52:38):

Onbekende tractie met VTG/GATX-ketelwagens door Rtn ri Rta om 16:51
TCS 10x00x + dinnertrain om 16:52 door Rtn ri Rta


Als de TCS lok geen gele neusjes had dan was het vast de 102001.


De 101004 heeft inmiddels ook geen gele neuzen meer

 

19-02-2023 01:47:28
thom
thom
Quote
martijn (18-02-2023 15:43:17):
Quote
Kopspoor (17-02-2023 16:58:57):
Quote
erwin_6610 (17-02-2023 16:52:38):

Onbekende tractie met VTG/GATX-ketelwagens door Rtn ri Rta om 16:51
TCS 10x00x + dinnertrain om 16:52 door Rtn ri Rta


Als de TCS lok geen gele neusjes had dan was het vast de 102001.


De 101004 heeft inmiddels ook geen gele neuzen meer


Sterker nog, pas sinds ie volledig blauw is, word de lok ingezet onder het nummer 101004 ;)

 

19-02-2023 11:22:22
DDZ7504
DDZ7504

Niet volgens TCS. Of werk jij daar nu ook al?

 

19-02-2023 11:27:38
thom
thom

Wel degelijk volgens TCS ;)

 

19-02-2023 11:40:51 2
DDZ7504
DDZ7504

Waarom meldt al het personeel de loc dan al maanden als 101004? Aan knipoogjes heeft niemand wat nu 🤨



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 19-02-2023 11:41
 

19-02-2023 11:51:50
thom
thom

Tot ie volledig blauw was, stond er 1751 op de buitenkant en binnen in de lok, en daarna is dat beide vervangen door 101004.

Dat zal vast geen toeval zijn denk ik zomaar.



Laatst bewerkt door thom op 19-02-2023 12:02
 

19-02-2023 17:18:26 1
Kopspoor
Kopspoor

Ik sprak gisteren in Rotterdam de (zeer vriendelijke) machinist van de 101004. Die vertelde me dat de rit met de Dinner Train op 18-02-2023 de eerste inzet van de 101004 was in volledige TCS kleurstelling. De machinist vertelde hetzelfde verhaal als Thom, dus dat zal ongetwijfeld kloppen. Het interne nummer 101004 is ook nu pas binnen en buiten in/op de lok aangebracht.

 

19-02-2023 18:27:00 3
sm@rkie
sm@rkie

Werken alleen maar vriendelijke mensen daar 😃