Opvallende dingen 25 januari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2023
25-01-2023 08:40:42
broek53
broek53

De serie 4500 is deze week het resultaat van een loterij, zo te merken. Maandag reden ze niet, dinsdag wel, vandaag en morgen weer niet. Wat voor vreemde werkzaamheden daaraan ten grondslag liggen, kan ik niet bedenken.



Laatst bewerkt door broek53 op 25-01-2023 08:40
 

25-01-2023 09:03:58
279
279
Quote
broek53 (25-01-2023 08:40:42):

De serie 4500 is deze week het resultaat van een loterij, zo te merken. Maandag reden ze niet, dinsdag wel, vandaag en morgen weer niet. Wat voor vreemde werkzaamheden daaraan ten grondslag liggen, kan ik niet bedenken.


rijdt de 4500 net als de 2100? soms wel, soms niet onafhankelijk van werkzaamheden... :-(



Laatst bewerkt door 279 op 25-01-2023 09:04
 

25-01-2023 13:59:42
mvschoon
mvschoon

Rtb 13:56 NS 186 221 los ri. Rtd

 

25-01-2023 14:17:45
vrijgezel
vrijgezel
Quote
broek53 (25-01-2023 08:40:42):

De serie 4500 is deze week het resultaat van een loterij, zo te merken. Maandag reden ze niet, dinsdag wel, vandaag en morgen weer niet. Wat voor vreemde werkzaamheden daaraan ten grondslag liggen, kan ik niet bedenken.


Klinkt als sluitpost bij planbureau personeelsdiensten: als e personeel is wordt er gereden.

 


25-01-2023 14:35:02
Karel1969
Karel1969

FLIRT 2523 kort na het middaguur door Rtd richting Gv. Stel schijnt nu te Ldd te staan.

 

25-01-2023 15:36:51
martijn
martijn

Het leek een tijdje goed te gaan, maar de pendel Heerlen - Herzogenrath is weer eens voor de rest van de dag opgeheven. Is er maar 1 stel beschikbaar?

 

25-01-2023 16:45:04
AlexNL
AlexNL

En volgens de storingeninfo op ns.nl gaat dat tot zaterdag duren. Dan is er vast meer aan de hand.

 

25-01-2023 17:21:57
mich
mich
Quote
martijn (25-01-2023 15:36:51):

Het leek een tijdje goed te gaan, maar de pendel Heerlen - Herzogenrath is weer eens voor de rest van de dag opgeheven. Is er maar 1 stel beschikbaar?


tijdelijk zelfs 0. totaal hebben 2 stellen problemen met de snelschakelaar en zijn er 5 in ombouw naar ETCS. 1 zou het na herstel nu weer moeten doen.



Laatst bewerkt door mich op 25-01-2023 17:23
 

25-01-2023 18:46:58
MetroRET
MetroRET

Ook zo goed geregeld dat van de 8 stellen, er maarliefst 5 tegelijk in ombouw zijn.

 

25-01-2023 19:59:14
cuneo56
cuneo56

Is ook sowiso al te gewaagd om voor een dienst waar je nu 2 stellen voor nodig zou hebben, maar 1 reserve te hebben als de werkplaats ook nog eens te ver weg is!

De wetten van Murphy komen hier duidelijk aan het licht😉

 

25-01-2023 22:03:15
mren
mren

3768 opgeheven in Ut wegens defecte goederentrein er voor. Ondertussen over spoor 17 een doorgaande cargo richting zuiden. Rara politiepet...

 

25-01-2023 22:03:45
Karel1969
Karel1969

Dat is toch die vervoerder die zo graag het HRN wilt exploiteren? cool

 

25-01-2023 22:14:37
mat64Hidde
mat64Hidde

Het zou wel weer moeilijker zijn dan ik denk, anders was het al lang zo opgelost maar
waarom kan DB regio het niet tijdelijk overnemen? Zij hebben vast nog wel wat TALENTtjes en personeel dat voor 2019 dagelijks de grens over gingen.

 

25-01-2023 22:17:55
JothamvW
JothamvW

Die pendel werd gereden door NS-personeel, en NS heeft het recht daar niet meer.

 

26-01-2023 01:37:15 1
noof
noof
Quote
mren (25-01-2023 22:03:15):

3768 opgeheven in Ut wegens defecte goederentrein er voor. Ondertussen over spoor 17 een doorgaande cargo richting zuiden. Rara politiepet...


Die goederentrein stond het rechterspoor Zbm-Gdm te blokkeren (ging links de Betuweroute op na een tussenstop op Mbtwaz, zo gepland door 'dagplan', daar kun je overigens iets van vinden).

Wil je niet dat Ht volledig volloopt, zul je in Ut ook e.e.a. moeten tegenhouden danwel keren. Die goederenboot kon gewoon door zonder last te hebben van de storing.

Gelukkig ging de blokkerende trein na goed een kwartier weer rijden en bleef de schade beperkt tot die opgeheven 3768 en een slag Gdm-Ht voor de 6000-serie.



Laatst bewerkt door noof op 26-01-2023 01:38
 

26-01-2023 07:03:47 1
cuneo56
cuneo56
Quote
mren (25-01-2023 22:03:15):

3768 opgeheven in Ut wegens defecte goederentrein er voor. Ondertussen over spoor 17 een doorgaande cargo richting zuiden. Rara politiepet...


Heel bijzonder, want spoor 17 is al jaren terug verdwenen in Utrecht. 😉

 

26-01-2023 09:46:56
sjoerd
sjoerd

@ noof: En als de goederentrein het rechterspoor Zbm - Gdm blokkeert en dus op weg lijkt naar Utrecht, kan hij ook niet linksaf de Betuweroute op. Die sporen moeten nog worden aangelegd.

 

26-01-2023 09:55:44 1
Ysbergsla
Ysbergsla

Daarom zei noof ongetwijfeld links en niet linksaf.

 

26-01-2023 16:20:25
noof
noof

Precies. Om het concreter te maken, via de EE-boog i.p.v. de FF-boog.

 

26-01-2023 17:14:29
sjoerd
sjoerd

Ah, nu snap ik het, dank.

 

26-01-2023 19:39:22
mich
mich
Quote
MetroRET (25-01-2023 18:46:58):

Ook zo goed geregeld dat van de 8 stellen, er maarliefst 5 tegelijk in ombouw zijn.


Dat kan niet anders, want de ATB versie was een tijdelijke toelating. Rond de tijd dat deze verviel en alleen de vers goedgekeurde ETCS versie was toegelaten neem je uiteraard al de resterende ATB stellen in ombouw.

 

26-01-2023 21:00:14
Henk1619
Henk1619
Quote
cuneo56 (25-01-2023 19:59:14):

Is ook sowiso al te gewaagd om voor een dienst waar je nu 2 stellen voor nodig zou hebben, maar 1 reserve te hebben als de werkplaats ook nog eens te ver weg is!

Net andersom, Hrl-Hz pendelen kan prima met 1 treinstel.

 

26-01-2023 21:35:51
AlexNL
AlexNL

Maar als dat laatste treinstel dan kapot gaat in het 15 kV-gebied, heb je niets meer om het ding mee weg te slepen.

 

26-01-2023 21:57:37
Henk1619
Henk1619

Daar zullen onze oosterburen wel raar van opkijken, daar zijn ze denk ik in de veronderstelling dat er nog vrij veel materieel rond rijdt dat met 15 kV om kan gaan...

 

26-01-2023 22:58:54
cuneo56
cuneo56
Quote
Henk1619 (26-01-2023 21:00:14):
Quote
cuneo56 (25-01-2023 19:59:14):

Is ook sowiso al te gewaagd om voor een dienst waar je nu 2 stellen voor nodig zou hebben, maar 1 reserve te hebben als de werkplaats ook nog eens te ver weg is!

Net andersom, Hrl-Hz pendelen kan prima met 1 treinstel.


Dat klopt , maar ik doelde op de ritten Heerlen - Aachen v.v.Want zo was het idee tot dat het probleem boven water kwam.

 

26-01-2023 23:36:09
marciekemp
marciekemp
Quote
AlexNL (26-01-2023 21:35:51):

Maar als dat laatste treinstel dan kapot gaat in het 15 kV-gebied, heb je niets meer om het ding mee weg te slepen.


Dan wordt er in Duitsland echt wel een loc of treinstel van DB oid geregeld om het stel weg te slepen, en dan bel je daarna een vervoerder naar keuze die zowel in Duitsland als Nederland mag rijden met een loc, en dan tegen de juiste prijs slepen die het stel echt wel weer richting Nederland.

 

26-01-2023 23:46:03
AlexNL
AlexNL
Quote
Henk1619 (26-01-2023 21:57:37):

Daar zullen onze oosterburen wel raar van opkijken, daar zijn ze denk ik in de veronderstelling dat er nog vrij veel materieel rond rijdt dat met 15 kV om kan gaan...

Quote
marciekemp (26-01-2023 23:36:09):

Dan wordt er in Duitsland echt wel een loc of treinstel van DB oid geregeld om het stel weg te slepen, en dan bel je daarna een vervoerder naar keuze die zowel in Duitsland als Nederland mag rijden met een loc, en dan tegen de juiste prijs slepen die het stel echt wel weer richting Nederland.


Wegslepen door Arriva zelf, bedoelde ik.

Als een FLIRT3 3C in 15 kV-gebied strandt kan er vast wel een loc worden gestuurd om het ding weg te slepen. Maar dan moet je een loc charteren, koppelstukken hebben, enzovoorts.

Met een tweede stel is het veel sneller te regelen.

 

27-01-2023 09:41:42
mich
mich

Is maar (heel) tijdelijk he, het volgende stel is zo goed als klaar.

 

27-01-2023 22:01:23
thom
thom
Quote
mich (26-01-2023 19:39:22):
Quote
MetroRET (25-01-2023 18:46:58):

Ook zo goed geregeld dat van de 8 stellen, er maarliefst 5 tegelijk in ombouw zijn.


Dat kan niet anders, want de ATB versie was een tijdelijke toelating. Rond de tijd dat deze verviel en alleen de vers goedgekeurde ETCS versie was toegelaten neem je uiteraard al de resterende ATB stellen in ombouw.


Dan ben je eigenlijk dus te laat begonnen met ombouwen ;)

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


27-01-2023 23:33:12
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Ombouwen?

Is het niet zo dat nieuwbouw treinen die de grens over kunnen van ETCS moeten zijn voorzien.

Ergens zitten ze in Europa door de vingers te kijken.

 

30-01-2023 10:14:01
mich
mich
Quote
thom (27-01-2023 22:01:23):
Quote
mich (26-01-2023 19:39:22):
Quote
MetroRET (25-01-2023 18:46:58):

Ook zo goed geregeld dat van de 8 stellen, er maarliefst 5 tegelijk in ombouw zijn.


Dat kan niet anders, want de ATB versie was een tijdelijke toelating. Rond de tijd dat deze verviel en alleen de vers goedgekeurde ETCS versie was toegelaten neem je uiteraard al de resterende ATB stellen in ombouw.


Dan ben je eigenlijk dus te laat begonnen met ombouwen ;)


Ook niet, eerst moest het ontwerp van software en hardware goedgekeurd worden op het prototype voordat je overgaat op seriebouw. Dat zou jij toch moeten weten.

 

30-01-2023 11:04:41 1
Muizeneus
Muizeneus

Logische reactie: dan is er dus te laat begonnen met het ontwerpen van de software?