25-01-2023 08:40:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
De serie 4500 is deze week het resultaat van een loterij, zo te merken. Maandag reden ze niet, dinsdag wel, vandaag en morgen weer niet. Wat voor vreemde werkzaamheden daaraan ten grondslag liggen, kan ik niet bedenken. Laatst bewerkt door broek53 op 25-01-2023 08:40 |
25-01-2023 09:03:58 | ||
---|---|---|
279
|
Quote rijdt de 4500 net als de 2100? soms wel, soms niet onafhankelijk van werkzaamheden... :-(
Laatst bewerkt door 279 op 25-01-2023 09:04 |
25-01-2023 13:59:42 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
Rtb 13:56 NS 186 221 los ri. Rtd |
25-01-2023 14:17:45 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote Klinkt als sluitpost bij planbureau personeelsdiensten: als e personeel is wordt er gereden. |
25-01-2023 14:35:02 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
FLIRT 2523 kort na het middaguur door Rtd richting Gv. Stel schijnt nu te Ldd te staan. |
25-01-2023 15:36:51 | ||
---|---|---|
martijn
|
Het leek een tijdje goed te gaan, maar de pendel Heerlen - Herzogenrath is weer eens voor de rest van de dag opgeheven. Is er maar 1 stel beschikbaar? |
25-01-2023 16:45:04 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
En volgens de storingeninfo op ns.nl gaat dat tot zaterdag duren. Dan is er vast meer aan de hand. |
25-01-2023 17:21:57 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote tijdelijk zelfs 0. totaal hebben 2 stellen problemen met de snelschakelaar en zijn er 5 in ombouw naar ETCS. 1 zou het na herstel nu weer moeten doen. Laatst bewerkt door mich op 25-01-2023 17:23 |
25-01-2023 18:46:58 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Ook zo goed geregeld dat van de 8 stellen, er maarliefst 5 tegelijk in ombouw zijn. |
25-01-2023 19:59:14 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Is ook sowiso al te gewaagd om voor een dienst waar je nu 2 stellen voor nodig zou hebben, maar 1 reserve te hebben als de werkplaats ook nog eens te ver weg is!
De wetten van Murphy komen hier duidelijk aan het licht😉 |
25-01-2023 22:03:15 | ||
---|---|---|
mren
|
3768 opgeheven in Ut wegens defecte goederentrein er voor. Ondertussen over spoor 17 een doorgaande cargo richting zuiden. Rara politiepet...
|
25-01-2023 22:03:45 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Dat is toch die vervoerder die zo graag het HRN wilt exploiteren? |
25-01-2023 22:14:37 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
|
Het zou wel weer moeilijker zijn dan ik denk, anders was het al lang zo opgelost maar |
25-01-2023 22:17:55 | ||
---|---|---|
JothamvW
|
Die pendel werd gereden door NS-personeel, en NS heeft het recht daar niet meer. |
26-01-2023 01:37:15 1 | ||
---|---|---|
noof
|
Quote Die goederentrein stond het rechterspoor Zbm-Gdm te blokkeren (ging links de Betuweroute op na een tussenstop op Mbtwaz, zo gepland door 'dagplan', daar kun je overigens iets van vinden). Wil je niet dat Ht volledig volloopt, zul je in Ut ook e.e.a. moeten tegenhouden danwel keren. Die goederenboot kon gewoon door zonder last te hebben van de storing. Gelukkig ging de blokkerende trein na goed een kwartier weer rijden en bleef de schade beperkt tot die opgeheven 3768 en een slag Gdm-Ht voor de 6000-serie. Laatst bewerkt door noof op 26-01-2023 01:38 |
26-01-2023 07:03:47 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Heel bijzonder, want spoor 17 is al jaren terug verdwenen in Utrecht. 😉 |
26-01-2023 09:46:56 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
@ noof: En als de goederentrein het rechterspoor Zbm - Gdm blokkeert en dus op weg lijkt naar Utrecht, kan hij ook niet linksaf de Betuweroute op. Die sporen moeten nog worden aangelegd. |
26-01-2023 09:55:44 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Daarom zei noof ongetwijfeld links en niet linksaf. |
26-01-2023 16:20:25 | ||
---|---|---|
noof
|
Precies. Om het concreter te maken, via de EE-boog i.p.v. de FF-boog. |
26-01-2023 17:14:29 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ah, nu snap ik het, dank.
|
26-01-2023 19:39:22 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Dat kan niet anders, want de ATB versie was een tijdelijke toelating. Rond de tijd dat deze verviel en alleen de vers goedgekeurde ETCS versie was toegelaten neem je uiteraard al de resterende ATB stellen in ombouw. |
26-01-2023 21:00:14 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote Net andersom, Hrl-Hz pendelen kan prima met 1 treinstel. |
26-01-2023 21:35:51 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Maar als dat laatste treinstel dan kapot gaat in het 15 kV-gebied, heb je niets meer om het ding mee weg te slepen. |
26-01-2023 21:57:37 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Daar zullen onze oosterburen wel raar van opkijken, daar zijn ze denk ik in de veronderstelling dat er nog vrij veel materieel rond rijdt dat met 15 kV om kan gaan... |
26-01-2023 22:58:54 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Dat klopt , maar ik doelde op de ritten Heerlen - Aachen v.v.Want zo was het idee tot dat het probleem boven water kwam. |
26-01-2023 23:36:09 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Quote Dan wordt er in Duitsland echt wel een loc of treinstel van DB oid geregeld om het stel weg te slepen, en dan bel je daarna een vervoerder naar keuze die zowel in Duitsland als Nederland mag rijden met een loc, en dan tegen de juiste prijs slepen die het stel echt wel weer richting Nederland. |
26-01-2023 23:46:03 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote
Quote Wegslepen door Arriva zelf, bedoelde ik. Als een FLIRT3 3C in 15 kV-gebied strandt kan er vast wel een loc worden gestuurd om het ding weg te slepen. Maar dan moet je een loc charteren, koppelstukken hebben, enzovoorts. Met een tweede stel is het veel sneller te regelen. |
27-01-2023 09:41:42 | ||
---|---|---|
mich
|
Is maar (heel) tijdelijk he, het volgende stel is zo goed als klaar. |
27-01-2023 22:01:23 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dan ben je eigenlijk dus te laat begonnen met ombouwen ;) |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-01-2023 23:33:12 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Ombouwen? Is het niet zo dat nieuwbouw treinen die de grens over kunnen van ETCS moeten zijn voorzien. Ergens zitten ze in Europa door de vingers te kijken. |
30-01-2023 10:14:01 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Ook niet, eerst moest het ontwerp van software en hardware goedgekeurd worden op het prototype voordat je overgaat op seriebouw. Dat zou jij toch moeten weten. |
30-01-2023 11:04:41 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Logische reactie: dan is er dus te laat begonnen met het ontwerpen van de software? |