09-01-2023 07:34:24 | ||
---|---|---|
mambo
|
We beginnen de dag met een gevalletje spontane kabelonteigening tussen Ht en Hdl; rechterspoor vanuit Ht word niet bereden en ovw 45.8 word door de 3520 in ieder geval met een aanwijzing ovw bereden. Laatst bewerkt door moderator op 09-01-2023 11:12 |
09-01-2023 07:46:38 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Hierdoor zijn de 800 Ut-Ht en 3900 Asd-Ehv opgeheven. Laatst bewerkt door MasterE op 09-01-2023 08:46 Mcn Asd |
09-01-2023 08:37:36 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
|
Opheffing van de 800 is (nu gewijzigd in?) Ut - Ht Laatst bewerkt door Dionysusnu op 09-01-2023 08:39 |
09-01-2023 08:47:17 1 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Niet gewijzigd, maar verkeerd genoteerd door mij. Ik heb het aangepast. Mcn Asd |
09-01-2023 09:34:59 | ||
---|---|---|
martijn
|
Het lukt Arriva zo te zien niet om de pendeldienst Heerlen - Herzogenrath op te starten... |
09-01-2023 09:42:55 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
Tussen 08:50 uur en 09:07 uur werden er op Ah twee dingen omgeroepen over de ICE 105:
|
09-01-2023 09:50:56 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
09:48 Dv: Een 193 x44 van ELL komt los binnen op spoor 3 te Dv, met aan beide kanten van de loc frontseinen aan. Op Dvge staan wagons met Trans-Sped-containers, met enkele ketelwagens aan het uiteinde in de richting van Dv. Ik neem aan dat deze bij de loc horen, en dat de loc kop maakt. |
09-01-2023 10:27:42 | ||
---|---|---|
mambo
|
10:25 door Utzl: lege ice richting Ah. Aannemelijk het 2e stel van de 105, welke op Asd defect gestaan heeft en uiteindelijk solo vertrokken is. |
09-01-2023 10:39:56 | ||
---|---|---|
brun
|
Als ik zie hoe vaak er de laatste maanden weer gedoe is met een ICE (toch al gauw een keer of 2, 3 per week), moet ik concluderen dat het 'extra intensieve onderhoud' (quote NS International) op dit moment blijkbaar nog niet wordt uitgevoerd. Of de treinstellen zijn zelfs mét extra onderhoud niet meer betrouwbaar te krijgen, dat kan ook. |
09-01-2023 11:21:18 | ||
---|---|---|
geert
|
Volgens de DB rijdt de 105 met +75 en maar tot Köln Hbf. Sterkte als je verder moet naar het zuiden. |
09-01-2023 12:43:08 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Inmiddels wel; Volgens treinposities is trein 18924 (10:18 v Hrl) de eerste die gereden heeft. |
09-01-2023 12:58:37 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Het was gisteren ook weer een drama met de ICE rond het middaguur. Reizigers liepen vast in Arnhem waar deze kennelijk plotseling was opgeheven. Bussen kwamen maar niet, de info was uitgesproken slecht. Familieleden namen de Regionale dienst en konden te Duisburg op de volgende trein naar Basel en hadden het geluk dat ze vier vrije plaatsen hadden. Vertraging gelukkig maar 1 uur. En chagrijn in de Regionale omdat die bij elk stoepje stopt. Maar ja, eind goed al goed. De info kan echter wederom een stuk beter. Wat is dat toch? Als een bakker zo vaak onaangekondigd en onverklaard geen brood heeft kan hij of zij het schudden. Laatst bewerkt door sjoerd op 09-01-2023 12:59 |
09-01-2023 13:11:52 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote Vanaf Köln rijdt er een vervangende ICE 2905 , op tijd, naar Basel SBB. Terug als ICE 2904 tot Köln hbf. Zoals het er nu uitziet start de 104 in Köln hbf vanavond. |
09-01-2023 13:29:57 | ||
---|---|---|
geert
|
Quote Ja daar hebben de reizigers van de 105 dus niks aan, die kunnen op Köln Hbf wachten op een volgende ICE en hopen dat ze mee kunnen en dan maar +120 hebben. |
09-01-2023 13:42:11 1 | ||
---|---|---|
brun
|
Quote Tja, ik ben ook moe van het klagen. Als reiziger heb je 't maar gewoon te slikken. NSI en DB luisteren toch niet, verbeteren niets, verschuilen zich achter excuses. Een feelgood-interviewtje op Treinreiziger.nl met loze beloftes en dat is 't wel. Weet je wat ik tegenwoordig doe? Ik boek van of naar Duitsland steevast een verbinding (Sparpreis) waarvan ik wéét dat ik 'm in de praktijk door vertragingen niet ga halen. Onderweg zoek ik een alternatief in de app dat minstens 60 minuten of langer duurt. Ten eerste mag dat al vanaf 20 minuten vertraging, de treinbinding geldt dan niet meer. Je mag dan elk willekeurig alternatief nemen. Ten tweede kun je vanaf een uur vertraging je geld deels terugvragen. Zo bespaar je volkomen legitiem, geheel volgens de voorwaarden soms wel 100 euro per reis van NL naar D of terug. Laatst bewerkt door brun op 09-01-2023 19:08 |
09-01-2023 14:10:01 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Asdta 14:08 ICNG 3121 richting Asd. Edit: om 14:49 weer richting Shl. Laatst bewerkt door BVisser op 09-01-2023 15:39 |
09-01-2023 15:33:28 | ||
---|---|---|
wattman
|
Quote IMHO: die bakker kan het schudden omdat de klanten naar een andere aanbieder gaan; niet omdat een overheidstoezichthouder die bakker op zijn vingers tikt dat hij geen brood levert, of omdat de consumentenbond voor de deur van de bakker gaat protesteren. Wat dat betreft is het aan de reiziger. Of steeds naar dezelfde (onbetrouwbare) treinverbinding blijven vragen, of kiezen voor het alternatief, bijv. het vliegtuig, de bus of de eigen auto. Ik geef toe, die vergelijking bakker - treinaanbieder gaat niet (helemaal) op. Tenzij je heel veel aanbieders op het spoor gaat toelaten. |
09-01-2023 18:10:34 2 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Complimenten voor de bijsturing vandaag: Trein 3052 reed nabij Amr met ruim +15. Trein reed met stel 9506 en stel 8723. Trein is in Ana (!) gesplitst. Stel 8723 is gekeerd op de 3071 en rijdt vanaf Ana naar Nm, stel 9506 gaat door naar Hdr. Reizigers 3052 in Hdr, reizigers vanaf Ana hebben materieel voor de 3071. Enkel Hdr en Hdrz met de brokken en +30, maar beter dan alles opheffen. Netjes. Laatst bewerkt door Hoera63 op 09-01-2023 18:11 |
09-01-2023 19:02:06 | ||
---|---|---|
5431
|
Quote Geen plotselinge opheffing, 222/123 en 128/127 waren 's morgens vroeg al op het hele traject naar/van Nederland opgeheven. Laatst bewerkt door 5431 op 09-01-2023 19:03 |
09-01-2023 21:55:13 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Trein 7067 (stel 3009) tussen Hon en Rsn gestrand na een aanrijding. |
09-01-2023 22:37:01 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
Door de aanrijding keert de 243 te Dv, om terug te rijden naar Asd als trein 300140. De trein stopt hierbij niet op tussengelegen stations. (Bron: treinposities en rijdendetreinen) |
09-01-2023 23:00:50 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Uiteraard keken we voor vertrek of de reis met die treinen kon doorgaan en uiteraard hadden we dan een andere reis voorbereid. Maar om Arnhem te bereiken moet je van sommige stations ook al op tijd vertrekken. En dan kan het toch wel eens mislopen. Bovendien was de informatievoorziening te Arnhem op dat moment ook verre van optimaal. Je moest het zelf maar uitzoeken. Het kwam neer op: kijk in de app. Tja. |
10-01-2023 08:48:08 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Quote Er zijn ook veel aanbieders op het spoor toegelaten. Het gaat immers over een internationale verbinding, dus iedereen mag hier een treindienst starten. Dan is het dus vooral aan de markt of men er brood in ziet om een concurrerende dienst aan te bieden. Als de bakker op Vlieland onbetrouwbaar levert, zal er heus geen tweede bakker zijn die gaat proberen die paarhonderd eilandbewoners aan zich te binden. Mensen moeten dan op zoek naar andere oplossingen: geen brood eten, of 1x per week opslaan vanuit de supermarkt op het vaste land. En zo gaat het met treinreizen ook, mensen zoeken naar andere alternatieven. Auto, vliegtuig of helemaal niet op reis gaan. |
10-01-2023 09:04:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Het gaat in deze discussie alleen niet over de problematische dienstuitvoering maar over de informatievoorziening. Hoe voorzie je de reiziger die vastloopt tijdig van info en hoe zorg je als vervoerders dat zij de alternatieven ook kunnen vinden en dat zij kunnen weten wat een keuze voor een alternatief voor gevolgen heeft. Alles kan kapot. Dat is niet het punt, maar de schijnbare achteloosheid van vervoerders dat iedereen met of zonder een smartfoon het dan ook maar helemaal zelf moet uitzoeken, is schrijnend. Als de enige bakker op Vlieland geen brood kan bakken, en je zit dan zonder, is het toch gemakkelijker om een alternatief te vinden; hoe of waar dan ook. |
10-01-2023 09:38:38 | ||
---|---|---|
brun
|
Het is precies wat Sjoerd zegt, dat is ook mijn grootste (bijna wekelijkse) ergernis. Dat je gewoon nooit weet of je ICE rijdt en zo ja: op tijd. Diverse keren zag ik pas 30 minuten voor vertrek in de app dat mijn ICE niet vanaf Frankfurt HBf zou rijden, maar vanaf Frankfurt Flughafen. Of zelfs pas vanaf Düsseldorf. Zelf weet ik dan wel hoe je met wat gezoek en gedoe een trein die kant op vindt, zodat je 'm alsnog haalt. Maar veel incidentele reizigers weten dat niet. Die missen hun ICE dan, want het wordt nooit omgeroepen (raar, op Duitse stations word je helemaal suf van de vele omroepen, maar dát hoor je dan weer nooit). In de praktijk gaan NSI en DB ervan uit dat je gewoon wel de volgende neemt, zoals je dat met elke andere trein ook zou doen. Maar ze negeren dat dit bij zo'n lange internationale reis soms hele lastige gevolgen heeft: gemiste aansluitingen, soms kom je helemaal niet meer aan, enzovoort. Overigens is me opgevallen dat in de ICE's tussen Düsseldorf en Amsterdam bijna nooit meer een conducteur voorbij komt. De afgelopen 3 maanden (waren iets van 8 ritten) heb ik niemand gezien. Ze zitten de hele tijd in hun 'appartementje' in het restauratierijtuig en mijden reizigers. Laatst bewerkt door brun op 10-01-2023 09:38 |
12-01-2023 18:28:56 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
HC's zag ik laatst al niet eens meer bij een retourreis Tb-Gn en Tb-Mt. Echt geen één. |
12-01-2023 19:33:35 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Als je vlak voor vertrek even uit een deurtje beide kanten op kijkt, zie je in principe gegarandeerd een HC ergens 😃 DDZ in dienst, ik blij! |
12-01-2023 19:36:47 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
Tenzij het een HC is die vanuit de cabine sleutelt en nog voor de deuren dicht zijn weer terug aan het Netflixen is |
12-01-2023 19:39:13 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Vandaar de "in principe". Het zal vast gebeuren maar hooguit in 1% van de gevallen zal een HC echt zó lui zijn. DDZ in dienst, ik blij! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-01-2023 09:50:49 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Quote Eh ja, daar wel inderdaad. Maar ze lopen niet eens door de trein. Op enkele uitzonderingen na overigens. |