Opvallende dingen 3 januari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2023
03-01-2023 05:37:33
AlexNL
AlexNL

Opvallend kan het haast niet meer genoemd worden: ook vandaag rijdt de 18900 (Heerlen - Herzogenrath - Aken v.v.) de hele dag niet. Arriva geeft "een technische storing" de schuld.

 

03-01-2023 06:58:01
Dionysusnu
Dionysusnu

Gaan ze het lijstje af? Iedere dag de volgende reden die het systeem kent? cool

 

03-01-2023 07:20:13 1
martijn
martijn

Als het goed is, dan is morgen het personeelstekort weer aan de beurt 😉

 

03-01-2023 08:44:21
broek53
broek53

Het is inmiddels weer beperkingen in de materieelinzet geworden (althans op ns.nl en "rijden de treinen").

 


03-01-2023 09:56:30
broek53
broek53

9.50 u staande op spoor 9a van Asd de VR 7143 met de 7178 op sleep (voorzien van sluitseinbordjes). 7143 aan de westkant.



Laatst bewerkt door broek53 op 03-01-2023 11:34
 

03-01-2023 12:08:30
AJT
AJT

Ik reed vanochtend ten noorden van Groningen en zag de goederentrein Dz-On. Wij vroegen ons af, wat zit er in? Het waren 4 bruine ketelwagens en een witte met een oranje band in het midden.

 

03-01-2023 12:41:51
treinfan
treinfan

Diverse producten voor/van de Chemische industrie in Farmsum. Wagens met een oranje band zijn voor stoffen in gasvorm, de andere voor vloeistoffen en/of emulsies. Bij gevaarlijke stoffen, staat er met een oranje codebordje (UN-code) op de wagens aangegeven voor welke stof deze bedoeld zijn, ongeacht of de wagen dan vol is of leeg (al dan niet met kleine restjes in de wagen).

 

03-01-2023 14:47:34
wissel
wissel
Quote
AJT (03-01-2023 12:08:30):

Ik reed vanochtend ten noorden van Groningen en zag de goederentrein Dz-On. Wij vroegen ons af, wat zit er in? Het waren 4 bruine ketelwagens en een witte met een oranje band in het midden.


De bruine wagens worden gebruikt voor het vervoer van waterstofperoxide, in de witte wagens met oranje band wordt ammoniak getransporteerd.

 

03-01-2023 17:10:11
Muizeneus
Muizeneus

Groostcheepse DDZ-verhuizingen: om 15:23 de 7609 en 7519 LM door Apd ri Amf, vijf minuten later gevolgd door een ander LM zesje

De andere kant op rond dezelfde tijd Lineas 186 293 met ketelwagens GATX en VTG

 

03-01-2023 18:20:28
Rolffiej19
Rolffiej19

Valt mee 7519 heeft een kapotte snelschakelaar en wordt gesleept door de 7609 naar een werkplaats :)

 

03-01-2023 19:22:55
umbusko
umbusko

Men goochelt wat met ICE's in Frankfurt. De 17 (stel 4602) keerde op de 10 met uiteindelijk +28; het stel wat eerst klaarstond als de 10 (stel 4680) wordt de 120 en de 127 (onbekend stel) werd aangekondigd met +25 wegens een Reparatur am Zug en is dus mogelijk tijdelijk niet inzetbaar? Geen idee waarom de 17 niet kon keren op de 120 maar goed.

 

03-01-2023 20:55:38
brun
brun

Ja, zulk ICE-geschuif komt vaker voor. Heb ook al een paar keer gehad dat een vertraagde ICE uit Brussel niet verder reed dan Frankfurt Flughafen, om daar meteen te kunnen keren en naar Amsterdam te rijden.

De logica begrijp ik ook nooit zo goed, maar het is volgens mij een combinatie van vertragingen én het feit dat 't op Frankfurt Hbf elke dag sowieso een chaos is. Perronsporen en wisselstraten blijven te lang bezet, vertraagde treinen kunnen óf het station niet in óf niet meer uit.

 

03-01-2023 22:27:52
umbusko
umbusko

De communicatie op het perron mag in ieder geval een flink stuk beter. Uiteindelijk werd die kerende ICE uit Brussel binnengenomen op hetzelfde spoor waar dat stel nog stond waar iedereen uitgestuurd was, dus aan het einde van het perron. Ik red me wel, maar voor iemand die wat langzamer loopt is het een ramp natuurlijk om daar pas achter te komen als de trein al binnenkomt...

 

12-01-2023 18:31:50
Karel1969
Karel1969
Quote
broek53 (03-01-2023 08:44:21):

Het is inmiddels weer beperkingen in de materieelinzet geworden (althans op ns.nl en "rijden de treinen").


En vandaag (12-1) staat er niks vermeld op rijdendetreinen.nl Maar rijden doen ze in elk geval niet.

 

12-01-2023 20:09:38
Henk1619
Henk1619

Onderaan iedere pagina staat hoe je contact op kunt nemen met de maker van die website. Stuur hem gewoon een berichtje met de vraag of hij de gegevens van 9 dagen geleden even wil bijwerken.

 

12-01-2023 20:32:02
pascalgerr
pascalgerr

Je moet gewoon bij de NS zijn. Die vertrekt de dienstregeling data via hun feeds. Elke denkbare site die nederlandse realtime trein data gebruikt, haalt dat bij de NS (Via NDOV) vandaan. Onder die informatie valt vertrektijden, aankomsttijden, individuele rit dienstregelingen, landelijke verstoringsinformatie, verstoringsinformatie/vrije teksten op een station en voertuig posities. Tenzij een site een vreemde implementatie gebruikt maakt het niet uit of je Treinposities, Rijden de treinen, OVInfo, enz. enz. gebruikt.

 

12-01-2023 21:24:20
Henk1619
Henk1619

Het lijkt me wel erg optimistisch gedacht dat NS oude data gaat bijwerken om een hobbysite de juiste gegeven uit het verleden te laten zien. Als ze het al zouden kunnen denk ik niet dat ze er belang bij hebben.

Maar iedere beheerder van een website prutst zo een paar extra records in de database dus waarom zou je het dan niet even vragen?

 

13-01-2023 02:14:18
thom
thom

Ik denk dat Karel gewoon bedoeld dat er vandaag (12-1) nog steeds geen fatsoenlijke vermelding is van een situatie die al dagen duurt, en helemaal niet bedoeld dat iets met terug werkende kracht aangepast moet worden voor een datum in het verleden.



Laatst bewerkt door thom op 13-01-2023 02:14
 

13-01-2023 09:49:33
Karel1969
Karel1969

Precies wat Thom zegt. Mijn boodschap was dat elke dag dezelfde situatie aan de hand is, maar dat elk geregeld een andere of geen reden voor wordt opgegeven.

 

13-01-2023 10:11:59
Henk1619
Henk1619

In dat geval hoort het zeker niet thuis in het onderwerp van 3 januari want daar gaat het blijkbaar niet over.

Het staat trouwens gewoon vermeld sinds 9 januari en eigenlijk daarvoor ook al maar is al een keer afgemeld en er vervolgens weer opgezet. www.rijdendetreinen.nl

 

13-01-2023 10:24:18
sjoerd
sjoerd
Quote
Karel1969 (13-01-2023 09:49:33):

Precies wat Thom zegt. Mijn boodschap was dat elke dag dezelfde situatie aan de hand is, maar dat elk geregeld een andere of geen reden voor wordt opgegeven.


In elk geval voor mij (en hopelijk velen met mij) is dergelijke non-info voor mij een reden om van die bron helemaal niets meer voor waar aan te nemen. Het is redelijk funest voor het vertrouwen in je bedrijf dat je voortdurend jokt of om de ware reden heen draait. Maar dat landt nog niet erg, vrees ik.

 

13-01-2023 10:36:51
Henk1619
Henk1619

Klik de link even aan en constateer dat de reden steeds hetzelfde is en ook nog overeenkomt met de realiteit. Voordat we weer 30 berichten hebben die alleen maar onzin rondpompen.



Laatst bewerkt door Henk1619 op 13-01-2023 10:37