Geruchten Spoornet
Forum: Algemeen - Algemeen
15-12-2022 18:17:38
GerritJan
GerritJan

Aangezien er altijd wel geruchten zijn dacht ik dat ik maar een topic hiervoor aanmaak, dat hier geruchten in gezet kunnen worden. Bij deze heb ik een hele mooie.

Ik heb al 2x gehoord van het personeel van Arriva dat hun de treindienst Zwolle-Kampen gaan waarschijnlijk mogen overnemen, door het meerendeel uitval van het lijntje door Keolis. Ze zeggen dat er nu flinke gesprekken over zijn en dat er 22/23 december meer bekend hierover wordt. Overigens krijgt Keolis mogelijk een boete opgelegd , vanwege het veelal laten vallen van het pendeltreintje. Over het overslaan van station Stadshagen in de spitsuren wordt niks nagelaten.......



Laatst bewerkt door GerritJan op 15-12-2022 18:19
 

15-12-2022 18:36:05
train85
train85

En denken wij dan dat Arriva het beter gaat doen?
Arriva moet eerst hun eigen boel in orde hebben.

 

15-12-2022 18:43:35
martijn
martijn

Mooi he, decentralisatie! In Overijssel weten ze natuurlijk niet dat ze in Groningen en Limburg Arriva net zo hard met boetes dreigen en Fryslân heeft niet door dat ze het personeelsprobleem van Groningen hebben doorgeschoven om onder diezelfde boete uit te komen.

 

15-12-2022 18:47:41
GerritJan
GerritJan
Quote
train85 (15-12-2022 18:36:05):

En denken wij dan dat Arriva het beter gaat doen?
Arriva moet eerst hun eigen boel in orde hebben.


Arriva Emmen-Zwolle Hardenberg-Almelo staat los van het Arriva Noord en Zuid. Zwolle-Emmen rijd altijd de trein, tenzij er verstoringen zijn en ze zitten goed met het personeel. Dus ik kan de keuze begrijpen dat de provincie overweegt deze lijntje aan Arriva te gunnen.



Laatst bewerkt door GerritJan op 16-12-2022 06:49
 


15-12-2022 18:52:52
diesels
diesels

Dus ze rijden alleen als er verstoringen zijn? 😃

Ik heb hier in het lokale/regionale nieuws nog niks gehoord dat er überhaupt gedoe is over de performance op het Kamperlijntje. Ook heb ik niet de indruk dat er problemen van dien aard zijn dat je een bedrijf de concessie af zou nemen. Het zou me erg verbazen dus...

 

15-12-2022 19:00:00
GerritJan
GerritJan
Quote
martijn (15-12-2022 18:43:35):

Mooi he, decentralisatie! In Overijssel weten ze natuurlijk niet dat ze in Groningen en Limburg Arriva net zo hard met boetes dreigen en Fryslân heeft niet door dat ze het personeelsprobleem van Groningen hebben doorgeschoven om onder diezelfde boete uit te komen.


Arriva Limburg, Groningen hebben toch al een boete gekregen?

 

15-12-2022 19:04:17
GerritJan
GerritJan
Quote
diesels (15-12-2022 18:52:52):

Dus ze rijden alleen als er verstoringen zijn? 😃

Ik heb hier in het lokale/regionale nieuws nog niks gehoord dat er überhaupt gedoe is over de performance op het Kamperlijntje. Ook heb ik niet de indruk dat er problemen van dien aard zijn dat je een bedrijf de concessie af zou nemen. Het zou me erg verbazen dus...


Dat zeg ik niet. Keolis is veel in de zeik met het Kampenlijntje, ze zijn ook in het regionale nieuws geweest. Hierbij een artikel over keolis. Het zou mij niks verbazen, als je ziet hoeveel het kampenlijntje niet rijd en daarbij niet over 1 rit per dag , maar zelfs hele uren ligt het lijntje plat vanwege geen personeel. Dan zal ik toch echt ervoor kiezen om de IC Zl - Es eruit te gooien stuk of 3 treinen zodat het kampenlijntje kan blijven rijden



Laatst bewerkt door GerritJan op 15-12-2022 19:07
 

15-12-2022 19:55:24
DDZ7504
DDZ7504

Dat zei je wel, er zit verschil tussen de woorden "mits" en "tenzij" en je had precies de verkeerde.




DDZ in dienst, ik blij!
 

15-12-2022 21:02:49
timtrein
timtrein

Het is niet zo moeilijk, tenzij je slecht hebt opgelet op school. Mits je niet te dom bent...

 

15-12-2022 22:17:21
PKP
PKP

Een geruchten, koffiekamer, wandelgangen en sterke verhalen draadje.

Nou weet er ook nog wel een paar......

 

15-12-2022 22:43:06
aarclay
aarclay

Dan volg ik PKP even alvast aan:
Iets met de SNG die de FLIRT's in het zuiden zou vervangen met een extra order? 😃
Nou ja, half waar: De extra order kwam er wel, maar van het afstoten van de Flirt was nooit sprake.

 

16-12-2022 01:45:09
thom
thom
Quote
GerritJan (15-12-2022 18:17:38):

Aangezien er altijd wel geruchten zijn dacht ik dat ik maar een topic hiervoor aanmaak, dat hier geruchten in gezet kunnen worden. Bij deze heb ik een hele mooie.

Ik heb al 2x gehoord van het personeel van Arriva dat hun de treindienst Zwolle-Kampen gaan waarschijnlijk mogen overnemen, door het meerendeel uitval van het lijntje door Keolis. Ze zeggen dat er nu flinke gesprekken over zijn en dat er 22/23 december meer bekend hierover wordt. Overigens krijgt Keolis mogelijk een boete opgelegd , vanwege het veelal laten vallen van het pendeltreintje. Over het overslaan van station Stadshagen in de spitsuren wordt niks nagelaten.......


Wat een kletspraat, men kan helemaal niet zomaar een andere vervoerder inschakelen die maar even de treindienst over gaat nemen, en dan al helemaal niet één lijn van een grotere concessie.

Eerstal moet de opdrachtgever de opdrachtnemer in gebreke stellen, dan kunnen ze een boete op gaan leggen omdat ze niet aan het contract voldoen. Pas daarna kun je een contract bij de rechter laten ontbinden als ze dan hun zaken nog niet verbeteren, en pas op dat moment kunnen ze gaan aanbesteden om de treindienst door een andere partij te laten uitvoeren.

Nog nergens heb ik voorbij zien komen dat er daadwerkelijk al een boete uitgedeeld is, men gaat in gesprek en dat kan ook betekenen dat de opdrachtgever tot het beeld komt dat het een situatie van overmacht is voor Keolis.

Quote
GerritJan (15-12-2022 18:47:41):

Arriva Emmen-Zwolle Hardenberg-Almelo staat los van het Arriva Noord en Zuid. Zwolle-Emmen rijd altijd de trein, mits er verstoringen zijn en ze zitten goed met het personeel.


Als Keolis goed zit met het personeel en er geen verstoringen zijn, rijdt Zl-Kpn natuurlijk ook gewoon. En wat je beschrijft voor Arriva het zijn verschillende standplaatsen, maar verder is het gewoon één onderneming en aansturing.



Laatst bewerkt door thom op 16-12-2022 01:55
 

16-12-2022 06:50:55
GerritJan
GerritJan
Quote
DDZ7504 (15-12-2022 19:55:24):

Dat zei je wel, er zit verschil tussen de woorden "mits" en "tenzij" en je had precies de verkeerde.


Verkeerde woordkeuze kan gebeuren

 

16-12-2022 07:00:32
GerritJan
GerritJan
Quote
thom (16-12-2022 01:45:09):
Quote
GerritJan (15-12-2022 18:17:38):

Aangezien er altijd wel geruchten zijn dacht ik dat ik maar een topic hiervoor aanmaak, dat hier geruchten in gezet kunnen worden. Bij deze heb ik een hele mooie.

Ik heb al 2x gehoord van het personeel van Arriva dat hun de treindienst Zwolle-Kampen gaan waarschijnlijk mogen overnemen, door het meerendeel uitval van het lijntje door Keolis. Ze zeggen dat er nu flinke gesprekken over zijn en dat er 22/23 december meer bekend hierover wordt. Overigens krijgt Keolis mogelijk een boete opgelegd , vanwege het veelal laten vallen van het pendeltreintje. Over het overslaan van station Stadshagen in de spitsuren wordt niks nagelaten.......


Wat een kletspraat, men kan helemaal niet zomaar een andere vervoerder inschakelen die maar even de treindienst over gaat nemen, en dan al helemaal niet één lijn van een grotere concessie.

Eerstal moet de opdrachtgever de opdrachtnemer in gebreke stellen, dan kunnen ze een boete op gaan leggen omdat ze niet aan het contract voldoen. Pas daarna kun je een contract bij de rechter laten ontbinden als ze dan hun zaken nog niet verbeteren, en pas op dat moment kunnen ze gaan aanbesteden om de treindienst door een andere partij te laten uitvoeren.

Nog nergens heb ik voorbij zien komen dat er daadwerkelijk al een boete uitgedeeld is, men gaat in gesprek en dat kan ook betekenen dat de opdrachtgever tot het beeld komt dat het een situatie van overmacht is voor Keolis.

Quote
GerritJan (15-12-2022 18:47:41):

Arriva Emmen-Zwolle Hardenberg-Almelo staat los van het Arriva Noord en Zuid. Zwolle-Emmen rijd altijd de trein, mits er verstoringen zijn en ze zitten goed met het personeel.


Als Keolis goed zit met het personeel en er geen verstoringen zijn, rijdt Zl-Kpn natuurlijk ook gewoon. En wat je beschrijft voor Arriva het zijn verschillende standplaatsen, maar verder is het gewoon één onderneming en aansturing.


Ik vind het allemaal maar vaag, ik wacht nog maar even af en vermoed dat keolis ook niet weggaat daar, der word gekeken of keolis een boete gaat ontvangen voor het te vaak laten uitvallen van het lijntje



Laatst bewerkt door GerritJan op 16-12-2022 07:02
 

16-12-2022 07:40:54 1
robert5591
robert5591

Ik vraag me af of dit draadje iets gaat toevoegen aan wat er al is

 

16-12-2022 08:23:44
jor[D]1
jor[D]1

Keolis kan natuurlijk een derde partij inhuren om te voorkomen dat ze in gebreke zijn. Zoiets als connexxion die syntus inhuurde om almelo-marienberg te rijden. Of de vele bus lijnen die bij onderaanemers zijn ondergebracht.

 

16-12-2022 08:58:18
PKP
PKP

Inderdaad, gewoon Zwolle <> Kampen onderbrengen bij NS. Er zijn verschillende locaties waar NS ruim in de machinisten zit, dus moet gewoon kunnen. Gelijk een mooie test voor conducteurloos rijden voor de Airport trein.

 

16-12-2022 09:10:22
Dionysusnu
Dionysusnu

Dus met nieuw, omgebouwd of overgenomen materieel wat ATB-NG heeft, en alle machinisten daarvoor opleiden?



Laatst bewerkt door Dionysusnu op 16-12-2022 09:11
 

16-12-2022 09:11:53
broek53
broek53

Dan brengen we dat gerucht toch "gewoon" in de wereld?

Overigens is dit topic wel erg gewaagd. Voor je het weet, zit je middenin de complottheorieen.

 

16-12-2022 09:12:13
Muizeneus
Muizeneus
Quote
thom (16-12-2022 01:45:09):
Quote
GerritJan (15-12-2022 18:17:38):

Aangezien er altijd wel geruchten zijn dacht ik dat ik maar een topic hiervoor aanmaak, dat hier geruchten in gezet kunnen worden. Bij deze heb ik een hele mooie.

Ik heb al 2x gehoord van het personeel van Arriva dat hun de treindienst Zwolle-Kampen gaan waarschijnlijk mogen overnemen, door het meerendeel uitval van het lijntje door Keolis. Ze zeggen dat er nu flinke gesprekken over zijn en dat er 22/23 december meer bekend hierover wordt. Overigens krijgt Keolis mogelijk een boete opgelegd , vanwege het veelal laten vallen van het pendeltreintje. Over het overslaan van station Stadshagen in de spitsuren wordt niks nagelaten.......


Wat een kletspraat, men kan helemaal niet zomaar een andere vervoerder inschakelen die maar even de treindienst over gaat nemen, en dan al helemaal niet één lijn van een grotere concessie.

Eerstal moet de opdrachtgever de opdrachtnemer in gebreke stellen, dan kunnen ze een boete op gaan leggen omdat ze niet aan het contract voldoen. Pas daarna kun je een contract bij de rechter laten ontbinden als ze dan hun zaken nog niet verbeteren, en pas op dat moment kunnen ze gaan aanbesteden om de treindienst door een andere partij te laten uitvoeren.

Nog nergens heb ik voorbij zien komen dat er daadwerkelijk al een boete uitgedeeld is, men gaat in gesprek en dat kan ook betekenen dat de opdrachtgever tot het beeld komt dat het een situatie van overmacht is voor Keolis.

Quote
GerritJan (15-12-2022 18:47:41):

Arriva Emmen-Zwolle Hardenberg-Almelo staat los van het Arriva Noord en Zuid. Zwolle-Emmen rijd altijd de trein, mits er verstoringen zijn en ze zitten goed met het personeel.


Als Keolis goed zit met het personeel en er geen verstoringen zijn, rijdt Zl-Kpn natuurlijk ook gewoon. En wat je beschrijft voor Arriva het zijn verschillende standplaatsen, maar verder is het gewoon één onderneming en aansturing.


In het openingsbericht lees ik twee dingen:
1) Arriva zou de dienst gaan overnemen
2) Keolis zou een boete krijgen.

Daar hoeft geen direct verband in te zitten. Het kan ook zijn dat Keolis de dienst kennelijk niet goed uitgevoerd krijgt en daarom Arriva als onderaannemer inschakelt. Dat gebeurt in de buswereld ook veel, dat vervoerders anderen als onderaannemer inschakelt.

Nog los van de vraag of de geruchten kloppen natuurlijk

 

16-12-2022 10:26:02 1
bacr
bacr
Quote
GerritJan (16-12-2022 06:50:55):
Quote
DDZ7504 (15-12-2022 19:55:24):

Dat zei je wel, er zit verschil tussen de woorden "mits" en "tenzij" en je had precies de verkeerde.


Verkeerde woordkeuze kan gebeuren


Misschien even wat langer nadenken voor je het toetsenbord aanraakt, want doorgaans formuleer je nogal onzorgvuldig en schrijf je in spreektaal. Dat helpt niet persé.

 

16-12-2022 13:08:49 4
moderator
Moderator
moderator

Zoals sommige anderen al aangaven is deze discussie geen goed idee. In principe zijn geruchten altijd niets meer dan dat, geruchten. Dat leidt alleen maar tot een hele hoop wensdenken en onduidelijkheid. Mocht er iets meer op basis van nieuws of feiten beschikbaar zijn dan kan dat altijd worden gemeldt, maar dan wel in het juiste topic. Er zijn al topics voor Arriva, voor Keolis en/of het Kamperlijntje etc. Dit topic gaat daarom dicht.