16-06-2011 15:10:44 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Hallo, Af en toe reis ik tussen Breda en Utrecht. Nu vallen wij onderweg 2 zaken op waarvan ik me afvraag hoe het zit: - spoor 142 in Tilburg (het zijspoor langs de verhoogde parkeerplaats/zijlading/PTT-gebouw): de aandrijving van ��n van de wissels is gedemonteerd en op het spoor zelf zijn markeringen aangebracht. Zijn dit voorbodes van het feit dat dit spoor gaat verdwijnen? - Geldermalsen: de goederensporen/zijsporen (507 t/m 513) aan de westzijde zijn inmiddels aardig overwoekerd en op sommige plekken groeien kleine boompjes in het spoor. De sporen zijn zo te zien al lang niet meer bereden. Weet iemand wat hier aan de hand is? Laatst bewerkt door moderator op 22-08-2018 17:57 |
16-06-2011 16:32:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
Beide staan op de nomintie om gesaneerd te worden en zijn al buiten dienst. |
16-06-2011 16:38:39 | ||
---|---|---|
6414
|
Voor ProRail vormt elk wissel een risico en 's lands grootste spoorbeheerder wordt duidelijk gedreven door angst. De niet meetbare schade voor het goederenvervoer wordt daarbij voor het gemak maar buiten beschouwing gelaten... |
16-06-2011 16:43:49 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Dat moet dan wel een heel zielig goederentreintje zijn, wil je dat op spoor 142 in Tilburg kwijt kunnen. Rond Tilburg zijn genoeg sporen waar je hele lange goederentreinen kunt neerzetten om in te laten halen; om spoor 142 zal niemand een traan laten. Laatst bewerkt door 103 220-0 op 16-06-2011 16:44 |
16-06-2011 16:45:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
142 is een ex-postspoor als ik het goed heb. Kenmerk daarvan is dat die bij de boedelscheiding niet bij ProRail terecht zijn gekomen, maar bij NS Vastgoed (thans: Poort). Het hoort, kortom, formeel niet tot de openbare spoorinfra. |
16-06-2011 16:50:46 | ||
---|---|---|
6414
|
En bedenk je dat eens dat het spoor tegen de werkplaats aan (is dat 7?) in Tb ook nog eens op de nominatie staat om te verdwijnen. In Gdm verdwijnt met het saneren van die sporen ook de openbare laad- en losplaats. Een spoortje mag dan wel kort zijn, maar je hebt dan ook maar 25 meter nodig om een wagen te kunnen beladen. |
16-06-2011 17:43:37 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Wat Geldermalsen betreft is dat een beetje vreemd: ze hebben net een instandhoudingsspoor (als dat zo heet) opnieuw aangelegd en geasfalteerd, wat een verbinding heeft met deze te saneren sporen? En die loopbrug had dan ook wel wat korter gekund? |
16-06-2011 17:47:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
In Geldermalsen zweven plannen rond om een apart perron voor de treinen naar Dordrecht te bouwen, aan die kant van het emplacement. Openbare laad- en losplaatsen maken al jaren geen schijn van kans meer als ze nu niet intensief gebruikt worden. Laatst bewerkt door broek53 op 16-06-2011 17:48 |
16-06-2011 19:47:11 | ||
---|---|---|
sik214
|
QuoteEen instandhoudingsspoor is bedoeld om rail-wegvoertuigen in te zetten voor werkzaamheden aan het spoor. Dus die zien er vaak altijd verlaten uit, terwijl ze misschien elke nacht wel gebruikt worden. Er schijnt een flinke saneringsronde aan te komen. In Aml verdwijnen er 1 of 2 achterste sporen bij de P+R. In Apd verdwijnt er een kopspoor (6b, HuSa oppstelplek), in Mt verdwijnt er een spoor en nog wat sporen, ben even vergeten welke. |
16-06-2011 21:39:39 | ||
---|---|---|
microshit
|
Quote Volgens de Netverklaring van ProRail na 2015. |
16-06-2011 22:04:03 | ||
---|---|---|
Dre
|
Quote Ik voel spoor 504 en 505 in Odz weer aankomen... |
16-06-2011 22:08:55 | ||
---|---|---|
edje
|
En in Hengelo willen ze nu de complete losplaats + CVL post weghalen t.b.v. een parkeergarage. http://www.tctubantia.nl/regio/middentwente/8924932/Bouwen-voor-leegstand.ece |
17-06-2011 19:26:36 | ||
---|---|---|
sik214
|
Op de planning voor sanering door ProRail staan: - Mt; alle laad/loswegsporen te Mt bij de goederenloods inclusief toeleidende sporen (spoor 31 t/m 36). ProRail is van mening dat de functie overgenomen is door het nabij gelegen Lanaken - Gn; Het uithaalspoor bij Gnntm (ooit richting Leek??) - Gdm; Sporen 508, 510A, 510B & 511, Wissels 69, 71A, 75, 77, 95, 97, 99, 101, 121A (vervangen door kromleidend spoor), 121B & 125 - Tl: wissel naar de stamlijn Tiel. Als er een vervoervraag komt realiseren ze tzt weer een wissel (geklukkig)! - Ht; gedeelte van de stamlijn voorbij Heineken - Aml: spoor 20 - Apd: spoor 106b - Lis: beide zijsporen en kopspoor - Ut Lage Weide: sporen voorbij v. Heezik - Mttrix: Wissel 966 en 970 en de sporen erachter. Hoogovens buizen dus niet meer bereikbaar. Bij nieuwe vervoersvraag realiseren ze weer een wissel/knappen ze huidige op. Daarnaast sanering van overloopwissels: 4 in Zp, 4 in Aml en 4 in Hgl. Spoor 504 & 505 in Odz stonden niet in de nota. |
17-06-2011 19:47:22 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
En de overloopwissels op sp 4 te Hgl zijn welke wissels (nummers)? |
17-06-2011 19:54:24 | ||
---|---|---|
edje
|
beter lezen, niet op spoor 4 maar 4 wissels in Hgl |
17-06-2011 20:08:26 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Ik heb de topictitel wat algemener gemaakt. Groet, Spiketrain |
17-06-2011 21:40:32 | ||
---|---|---|
joostb1
|
Ik kan mij herinneren dat er voetbalsupporterstreinen op werden gezet; konden de bezoekers aan Willem II via een hellingbaan naar bussen lopen die ze naar het stadion brachten.Quote Heimatbahnhof Wormerveer. Honderden gebruikers; even zovele stijlen en smaken. Sta jezelf toe om even in de war te mogen zijn van andermans bijdragen. Dan zijn normatieve reacties niet nodig! |
17-06-2011 22:33:30 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Quote Knip, Er staat nog wat meer op de planning om weggehaald te worden, maar dat is nog onder behandeling... |
18-06-2011 09:41:48 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Nuth: eind dit jaar gaan alle opstelsporen weg, ook alle overloopwissels worden opgebroken (waarvan 1 nieuwe met betonnen dwarsliggers!) Nuth word dan een halte op de vrije baan.... Sittard: opstelsporen aan de westzijde Beek-Elsloo: alle zijsporen (die vorig jaar of zo vernieuwd zijn) inclusief de nieuwe betonwissels, verder op de overloop bij Geleen alle overloopwissels..... hoezo geld over de balk gooien?? nu maar hopen dat er geen storingen meer gaan komen in de toekomst want er valt dan niets meer bij te sturen..... Laatst bewerkt door spiketrain op 18-06-2011 09:53, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
18-06-2011 09:51:39 | ||
---|---|---|
edje
|
de wissels of onderdelen daarvan, zullen vast wel worden gebruikt voor andere projecten. Is trouwens een ongeschreven regel binnen de NS Als iets wordt opgeknapt, dan kun je er vanuit gaan dat het binnen een jaar gesloopt wordt. Een mooi voorbeeld was het storingsmonteur verblijf van station Hengelo. Alle oude spullen eruit, nieuwe vloer erin, nieuwe kledingkastjes, nieuw buro. en binnen een half jaar, lokatie hengelo perron opgeheven..... |
18-06-2011 10:12:35 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Het is nog niet zo lang geleden dat voor bijsturings- en onderhoudsdoelstellingen juist overloopwissels (IVO-wissels) werden bijgelegd omdat de afstanden tussen de stations te groot waren geworden door vervallen infra. Nu wordt alles opgebroken in het kader van paniekvoetbal omdat wissels kwetsbaar zouden zijn. Bij asfalt en klinkers is ook onderhoud nodig! Welke cabaretier had het over: slecht wegdek -stilte- doe er dan wat aan!! We kunnen dus straks tussen Roermond - Sittard en Heerlen / Maastricht vrijwel niets meer bijsturen. Aan dubbel-enkelspoorbeveiliging, zoals op deze lijnen aanwezig is, heb je niets als je geen wissels hebt. Het is te hopen dat dit inzicht tijdig verandert. Over hergebruik (niet door NS maar door Prorail) ben ik erg somber. Toen alles nog NS was ging er geen dwarsligger verloren. Nu de aannemers de vrijgekomen materialen afvoeren, wordt vrijwel alles verschroot. Her en der in het land kom je leuke bewaar-dingen tegen zoals een lichtsein. De metaalhandelaar die laatst in het nieuws was voor verhindering van koperdiefstal, had op het oog veel herbruikbaars liggen. Dat kwam toen niet voor. Opbreken van sporen en zelfs laten liggen ervan betekent: binnen tien jaar heb je daar een natuurgebied en dan mag je er niets meer doen. Wat is wijsheid? Laatst bewerkt door sjoerd op 18-06-2011 10:13 |
18-06-2011 14:56:41 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDát is nu juist de discussie tussen Prorail en NS (en wellicht ook andere vervoerders). De sanering van een zijspoortje te Bk zullen de meesten niet wakker liggen, maar van complete versoberingen van emplacement als bijvoorbeeld Ht slaan juist wel erg door. De visie van Prorail is dat een infra-layout geen rekening hoeft te houden met incidentele bewegingen. Dat wordt in ieder geval in Ht al prachtig toegepast: vanuit Ut zal namelijk spoor 1 (en 2 en 3) al onbereikbaar worden. Er zijn nog veel andere voorbeelden waarbij Prorail de vervoerders ertoe doet pogen te bewegen om ook lijnvoeringen zodanig aan hun gewijzigde infraplannetjes aan te passen. Maar volgens mij is dat de omgekeerde wereld: de infrabeheerder zou juist de vervoerders tot dienst moeten zijn om aan hun vraag te kunnen beantwoorden. Edit: Om even terug te komen op het gequote stukje tekst: Prorail beredeneert: minder wissels = minder storingen, maar vergeet daarbij te zeggen dat elk overgebleven wissel dus cruciaal is en dat elke wisselstoring in die situatie inderdaad leidt tot een nauwelijks of niet bijstuurbare treindienst. Maar in Japan schijnt dat allemaal te werken (daar wachten alle treinen gewoon tot de storing voorbij is en wordt er niet in een beperkte dienst linkerspoor gereden bijvoorbeeld). Maar ja, Japan is Nederland niet. Laatst bewerkt door ZJ37 op 18-06-2011 15:03 |
19-06-2011 08:10:48 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
QuoteHoe kom je erbij dat spoor 1, 2 en 3 vanuit Ut onbereikbaar worden? Als ik kijk in het OTB kun je vanuit Ut nog prima bij deze sporen komen. Vanuit de richting Oss kan dat niet meer vanwege de flyover, maar vlak voor deze fly-over ligt een stel overloopwissels waardoor je nog prima bij spoor 1 uit kan komen. |
19-06-2011 13:02:49 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Quote Dat "uitgesteld onderhoud" is nu al twee keer beloofd (Sptn -> IJm en Btl -> Veg) maar als er dan iemand interesse toont mag die eerst even een miljoen dokken. |
19-06-2011 13:05:53 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Quote In het evangelie van de Japanisten kan de beveiliging (zowel trein-trein als overwegen) dus ook vereenvoudigd worden om slechts nog in één richting bereden te kunnen worden. Back to the roaring twenties %03% |
19-06-2011 13:09:46 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Quote Precies de verkeerde invulling van "regisseur op het spoor" dus. Quote Nee, in Japan staan schijnbaar overal vliegende teams monteurs klaar om binnen no time de dienst weer gaande te hebben. In Nederland hebben we de vliegende ambitie om reizigers van een gestrande trein in twee uur te bevrijden |
19-06-2011 13:40:32 | ||
---|---|---|
kjansma
|
Quote Je moet niet in het OTB kijken, maar in het TB. En leg voor de gein eens de huidige layout, de layout in het OTB, en de layout in het TB naast elkaar... |
19-06-2011 16:03:44 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Ik heb het TB nog niet gezien moet ik eerlijk bekennen, ik zal er eens in kijken. Ik baseerde me op het OTB. Even gekeken in het TB: de enige noemenswaardige aanpassing die ik zo kan zien tov het OTB is dat spoor 1-3 inderdaad niet meer bereikbaar zijn vanaf (en ook naar) Ut. Tja, nu maar hopen dat er nog een overloopwisseltje vóór het emplacement overblijft zodat, als het nodig is, in ieder geval vanuit Ut via verkeerd spoor die sporen 1-3 nog bereikt kunnen worden. Het lijkt me een niet al te dramatische aanpassing om eerlijk te zijn, maar wel eentje die, als ik de argumentatie lees, met name uit besparingsangst en Engelse wissel-angst tot stand is gekomen. Laatst bewerkt door R1-2010 op 19-06-2011 16:19 |
19-06-2011 16:23:08 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Dit lijkt wel in lijn met het "richtingbedrijf" waarop ook Arnhem (en als ik de tekeningen mag geloven, Utrecht Centraal) aangepast worden. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-06-2011 16:58:45 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ja, en dat gaat in Den Bosch maar ook elders niet lukken. We hebben de hoofdrichting Utrecht - Eindhoven, de kruisende hoofdrichting Tilburg - Nijmegen en de afbuigende richting Tilburg - Utrecht en wellicht ooit Nijmegen - Eindhoven. Dat zou in een zuiver richtingbedrijf vragen om vier perrons, of, u raadt het al, om wissels. Ook kopmakende treinen, cargo's die aan de kant moeten, autoslaaptreingedoe, opsteltuinen, onderhoud en calamiteiten vragen om wissels. Een voorbeeldje: Goes had in de klassieke tijd 11 engelse wissels, 45 gewone wissels en o, risico, 5 driewegwissels. Er ging zelden iets fout en ze rijden er nu zeker niet sneller en vaker doorheen. Nu liggen er (zonder museumspoor) een engels wissel en 18 wissels. Hoeveel minder moet het nog worden om het onderhoud tot niets te beperken? Laatst bewerkt door spiketrain op 19-06-2011 17:00, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
19-06-2011 17:25:03 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Dus omdat er "in de toekomst mogelijk" een vierde richting bijkomt is er nu al een vierde perron nodig? Dat lijkt me wat onzinnig. Daarnaast zijn de stoppers Ut-Ht en Ht-Bd twee verschillende, gekoppelde treinseries. Als de berg niet naar Mohammed komt kan je (als je per se een zuiver richtingenbedrijf wil en dus 1 perron per richting) de 13600 ontkoppelen van de 16000. Laatst bewerkt door bjornl op 19-06-2011 17:25 |
19-06-2011 17:34:42 | ||
---|---|---|
dh3201
|
QuoteEr kan in Nederland nog heel veel onrendabel asfalt en klinkers worden weggesaneerd. Shqiperise-lopers? |
19-06-2011 20:39:01 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteDe relatie Nijmegen - Eindhoven - Deurne bestaat nu al, de 4400 en 9600 zijn aan elkaar gekoppeld. Of wordt die koppeling straks verbroken? |
19-06-2011 20:42:06 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Ik beweer juist niet dat er dan vier perrons moeten komen (ook nog eens tweezijdig) maar ik beweer dat je op de meeste stations minimaal de huidige wissels nodig hebt omdat je geen zuiver richtingbedrijf kunt hebben. Daar stoelt ook de rest van mijn betoog op. En dan heb ik het ook nog niet over vrije kruisingen. Als je gekoppelde series ontkoppelt heb je juist meer perronfasen en ook nog meer wissels nodig omdat je dan op die fase moet aankomen, keertijd hebben en vertrekken. En dan heb ik het nog niet over het regelen van cross-platform overstappen. Daarom werden bijvoorbeeld Amsterdam CS en Eindhoven steeds meer een doorgangsstation en steeds minder een dubbelkopstation. |
20-06-2011 07:41:04 | ||
---|---|---|
Dre
|
Quote Ik weet niet hoe het in het westen des lands gesteld is, maar hier in 't oosten geldt de regel dat zo'n 90% van de huizen middels een verharde weg bereikbaar is. Doorgaande secundaire wegen waar geen huizen aan staan zijn over 't algemeen niet verhard. Sowieso zijn vele wegen eenmalig verhard (in de jaren '60 en '70 werd daarin een grote slag gemaakt), waarna er de afgelopen 50 jaar geen onderhoud meer plaatsgevonden heeft. wegen zijn vele malen minder onrendabel dan sporen. Er zijn in Nederland genoeg sporen die jarenlang niet gebruikt worden (maar toch vernieuwd), terwijl er maar weinig verharde wegen zijn die jarenlang geen verkeer zien. Sowieso is het systeem geheel anders opgebouwd. In Nederland is er maar een beheerder van de spoorinfra, da's ProRail. In Nederland heb je 5 lagen wegbeheerders: Rijkswaterstaat, de provincies, de gemeenten en daarnaast in de provincies Zuid-Holland en Zeeland de waterschappen. Naast deze heb je ook nog de particuliere wegbeheerders (d.w.z. eigen terrein waar het RVV geldt). Spoor en weg met elkaar vergelijken is appels met peren vergelijken! |
20-06-2011 07:57:44 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Quote Nee, dit is het gevolg dat vanuit den Haag een enorme bezuiniging voor de komende jaren is opgelegd aan NS en Prorail. Hierdoor is het niet meer mogelijk om aan alle wensen te voldoen. NSR gaat hier ook in mee met het aanpassen van de lijnvoeringen.Voor de overige vervoerders blijven de logistieke zaken, zeker landelijk gezien, beperkt. |
20-06-2011 09:42:45 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteHelaas, dit spoor ligt gewoon op (juridische eigenaar) grond van Railinfratrust AKA Prorail! |
20-06-2011 09:44:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteMet een vette rekening voor het herleggen van dat wissel zekers... |
20-06-2011 20:03:12 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote ProRail had de afgelopen jaren budget over. En bezuinigingen prima, maar dan moet ProRail ook maar helder formuleren richting Tweede Kamer (via de Minister uiteraard) wat de gevolgen hiervan zullen zijn. Dan is het aan de politiek om een keuze te maken waar we ter meerdere vreugd van de maatschappij ons geld aan uitgeven. Quote Net als in Boxtel(meen ik?): lijn wordt niet gebruikt, dus wissel (puntstuk) en overwegen gesaneerd (scheelt jaarlijks onderhoud) en als er wel weer een gebruiker komt, dan gewoon een rekening sturen voor het re-activeren van een stuk spoor dat nooit formeel buiten dienst is gesteld Laatst bewerkt door mren op 20-06-2011 20:05 |
20-06-2011 21:51:24 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Quote Daar heeft het helemaal niets mee te maken. Het gepraat over corridorrijden (o.a. onder politiek correcte namen als "Samen Sporen") is al jaren gaande en het gepraat over "Japan" (waar alleen uit wordt gepikt wat men denkt dat goed uitkomt) was ook al gaande voordat dit minderheidskabinet er kwam. Gewoon technocratische gemakzin gecombineerd met verkeerde sturing ("beheerconcessie") en gebrek aan tegenspraak tegen de rijk-rekenende bonentellers. NS wil hier helemaal niet in mee. Vanuit de markt is bijvoorbeeld nog steeds grote vraag naar een rechtstreekse verbinding Den Haag - Arnhem / Nijmegen (enige jaren geleden doelbewust om zeep geholpen, ook toen al gezwam over corridors) maar ProRail meent dat in Utrecht gewoon onmogelijk te (kunnen) gaan maken en daarmee NS, die verstand zou moeten hebben van "de markt", te vertellen wat ze wel en niet mogen doen. Dat NS niet (voldoende) tegengas geeft, lijkt me meer te liggen aan het pogen goede relaties te houden op managementniveau, want men is toch afhankelijk van de monopolist. Bij een bakker die ineens nog maar twee soorten brood meent te moeten leveren uit een fractie van de ovens "omdat dat robuuster is", maar nog wel dezelfde slecht functionerende/onderhouden ovens, kun je wèl naar een ander gaan die wel het door jou gewenste Pain de Madeleine maisbrood wil en kan leveren. Intussen kan de Zwitserse bakker met een vergelijkbaar aantal klanten voor vergelijkbare kosten uit twee keer zoveel ovens niet alleen wel betrouwbaar de gewenste broden leveren, maar die smaken ook nog beter (het SBB net is net zo groot als dat van ProRail en de kosten zijn overall vergelijkbaar - alleen de toeristen betalen hoge tarieven - maar het net heeft 2X zoveel wissels als het ProRail net, terwijl de punctualiteit daar hoger is en het daar om reizigerspunctualiteit gaat. |
20-06-2011 22:02:28 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Eeuh ik denk dat het Zwitserse spoor met z'n veelheid aan complexe kunstwerken wel wat extra onderhoud kost. Vergelijken met Japan vind ik inderdaad ook kort door de bocht. De mentaliteit is daar zó anders, dat zou in Nederland niet geaccepteerd worden. |
20-06-2011 22:21:00 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Wat is er onduidelijk aan "vergelijkbare kosten"? De SBB vergelijkt zichzelf in haar jaarverslag met Nederland... |
20-06-2011 22:46:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDan heb je een andere tekening dan ik. In het eindplaatje kom je te Ht echt niet meer op spoor 1 vanuit Ut. De Autoslaaptrein vanuit Wgm moet maar via Nm komen of via een andere exotische route. En als het aan Prorail ligt verkassen ze met die autoslaapboedel naar R'dam Noord Goederen. Nog een voorbeeld dat de infrabeheerder ook nog een soort commerciele rol op zich neemt voor de vervoerders ("wij vertellen u hoe en van waar naar waar u kan en mag rijden"). |
20-06-2011 22:56:51 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Trouwens over Ht: zo nuttig is die flyover ook weer niet. De corridors Nm-Tb en Ut-Ehv blijven elkaar namelijk in twee richtingen gelijkvloers kruisen. Treinen vanuit Nm en Ut komen dan wel ongelijkvloers Ht binnen maar bij vertrek mogen (cq "moeten" van Prorail VL) alle treinen naar Ehv en Tb gezamelijk over het meest rechter spoor naar Vga. In omgekeerde richting komen treinen uit Tb via het middelste spoor vanuit Vga naar Ht en die uit Ehv via het spoor ernaast. Vervolgens moeten die treinen alsnog gelijkvloers bij het inrijden dan wel uitrijden van Ht richting Nm en Ut. Het enige nut van die flyover is dus vooral dat treinen naar Ut en uit Nm elkaar niet meer gelijkvloers kruisen. Vreemd genoeg moeten eventueel kerende stoptreinen uit Nm wel direct na vertrek uit Hto van een nieuw overloopwissel gebruik gaan maken, een stuk linkerspoor rijden om goed te landen te Ht voor de terugweg. |
20-06-2011 23:27:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat laatste is niet erg eerlijk. De Watergraafsmeer (lees: de wijde omgeving van Amsterdam) heeft een groot opstelprobleem - van materieel dat in de omgeving van Amsterdam moet overnachten, althans: dat vindt NSR en Hispeed. Het materieel van EETC is niet aan een plaats gebonden (of het zou Den Bosch zelf moeten zijn) en kan dus in principe overal overnachten - zolang het maar een geoutilleerd opstelterrein is. Het heeft dus geen noodzakelijke binding met de Watergraafsmeer. ProRail wil de opstelproblematiek van NSR en Hispeed in het Amsterdamse oplossen door Rotterdam Noord in te richten als opstelterrein voor EETC en doet dat ook nog eens in overleg met EETC. |
21-06-2011 07:50:19 | ||
---|---|---|
sik214
|
Was 'vroegah' Ht ook geen opstelplaats voor vakantietreinen? Ik meen daar destijds ook vaak couchettes etc gezien te hebben. |
21-06-2011 10:53:47 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Staan er ook nog goederensporen van Zlw op de saneerlijst? Ze zijn daar tenslotte nogal hard bezig met spoor- en wisselvernieuwing |
21-06-2011 12:24:07 | ||
---|---|---|
motje
|
In Rm worden in 2012 zes van de twaalf sporen gesaneerd. Naast de huidige drie perronsporen blijven er een passeer-, opstel- en calamiteitenspoor over. Tevens wordt mogelijk de spoorwegovergang ten noorden van het station (een van de laatste handbediende overgangen in Nederland) verder naar het noorden verplaatst, zodat de overgang vervangen kan worden door een AHOB. |
21-06-2011 13:12:35 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteKan me herinneren dat een eerste ontwerp van het nieuwe sporenplan van Ht nogal wat weerstand opriep bij EETC, maar dit lijkt uiteraard op een goede oplossing. Neemt niet weg dat EETC toch vriendelijk verzocht wordt om te verkassen uit Wgm, terwijl dat nu hun thuisbasis is. |
21-06-2011 13:55:45 | ||
---|---|---|
sik214
|
Hun hoofdkantoor staat in Delft, dan is R'dam weer beter te doen... Anderzijds, Den Bosch is redelijk centraal in het land om per auto te bereiken vanuit alle uithoeken. |
21-06-2011 16:39:05 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Nee, Lage Zwaluwe is, zoals ik een paar draadjes hiervoor al berichtte, vorige maand zelfs beter voorzien: een van de twee inhaalsporen aan de westzijde is geelektrificeerd en dit wordt sindsdien vrijwel dagelijks gebruikt voor aan de kant nemen van een goederentrein. Alle aan de oostzijde gelegen sporen zijn voorzien van geisoleerd spoor en dwergseinen zodat men nu op elk spoor kan binnenkomen en vertrekken. Ook de kopspoortjes aan de zuidoostzijde hebben elk een dwergsein. Misschien het laatste "oude" emplacement waar je naar hartenlust kunt rangeren met (on)gevaarlijke stoffen zonder dat er iemand klaagt. Want ook over Roosendaal en Venlo hebben de gemeentebesturen zich al bijna ontfermd: daar kun je leuk huizen en kantoren bouwen. In Breda en Tilburg worden die plannen alleen gedwarsboomd door de economie en de algehele krimp in de behoeften. We moeten kortom dus eerder vrezen voor de inhaalsporen en de overloopwissels van Zevenbergen en Oudenbosch. Tip: wissels verplaatsen naar Etten-Leur. Roosendaal - Breda is 20 km zonder wissels. Record zonder wissels? Snippeling - Rijssen 24 km dacht ik. |
21-06-2011 17:10:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Waarom moet een hoofdkantoor in de buurt van een werklokatie staan ? |
21-06-2011 18:28:02 | ||
---|---|---|
sik214
|
Waar staat dat dat moet? Het kán op velerlei manieren handig zijn. Bijvoorbeeld het opheffen van een kantoortje op de Wgm (dure pacht/huur NS Poort). Er wordt iets afgeleverd op "de Noord" en iemand kan uit Delft daar even snel heen ipv helemaal naar Asd. Laatst bewerkt door spiketrain op 21-06-2011 18:37, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
21-06-2011 22:01:39 | ||
---|---|---|
kjansma
|
Quote Hedel overloopwissels, alleen dat is niet echt vlak voor het emplacement. Gebruik maken van Hedel betekent dat je een flink stuk verkeerd spoor moet rijden. Quote Vergeleken met de huidige oplossing is het wel een dramatische vereenvoudiging van het emplacement. Alle flexibiliteit gaat verloren, uitwijken naar andere perrons bij verstoringen wordt redelijk onmogelijk. En mijn vrees is dat bij verstoringen tussen Ut en Ht, of tussen Ht en Ehv, voor het gemak de hele dienst tussen Ut en Ehv wordt opgeheven, omdat keren straks praktisch onmogelijk wordt in Ht. En dat is iets wat in de huidige situatie met gemak wel kan (mits competente bijstuurder/trdl) |
22-06-2011 03:04:02 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteGeen verkeerd spoor, maar linker spoor. Gr Joop mcn Lls |
22-06-2011 10:11:41 | ||
---|---|---|
jbt
|
Quote De verplaatsing van die overweg is voor wat de gemeente betreft nog geen uitgemaakte zaak, maar wel de enige oplossing om de sanering van Rm op de hierboven beschreven wijze mogelijk te maken. |
22-06-2011 16:23:57 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteVoeg daar maar inhaalsporen als in Ot en Gz (al lange tijd onbereikbaar inhaalspoor) aan toe. Overigens leuk detail wat betreft Ot: Prorail wenst (eist bijna) dat NSR zijn treinen richting Tb te Ot weer op het (inhaal)spoor 553 behandelt ivm het anders langdurig dichtliggen van het beveiligde overpad (het uitrijdsein staat achter dit overpad). Tegelijkertijd staat hetzelfde spoor op de saneringslijst zonder dat er (nog) sprake is van de aanleg van een reizigerstunnel i.c.m. het saneren van dat kennelijk onveilige overpad (lees: onverantwoordelijke mensen die er gebruik van maken). Het lijkt soms wel de wereld op zijn kop. Laatst bewerkt door ZJ37 op 22-06-2011 16:24 |
23-06-2011 11:24:15 | ||
---|---|---|
Mike_77
|
Niet te vergeten Susteren, ook dat wordt een halte aan de vrije baan. Verwijderen 2 sporen thv station, 3e (midden)spoor er tussen uit en de overloop wordt naar de andere kant van de overweg (zijde Roermond) gehaald. Wordt lekker saai hier in Limburg... |
23-06-2011 14:35:33 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Hmm, in Gz is volgens mij net het inhaalspoor vernieuwd ter hoogte van de overweg. Lekker handig dus... Zijn de aanpassingen in Ot en Gz al definitief, of kan het zijn dat men nog tot inkeer komt? |
23-06-2011 15:07:19 | ||
---|---|---|
Dre
|
Zoals Edje een tijdje terug schreef:Quote Die vlieger gaat hier dus wellicht ook (weer) op. |
23-06-2011 15:31:13 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Het spoor Btl-Veg is volgens mij ook na de vernieuwing nauwelijks meer bereden. |
23-06-2011 16:17:42 | ||
---|---|---|
mich
|
nog enkele voorbeelden: Rm zijn 2 buiten dienst zijnde goederensporen enkele jaren terug vernieuwd, het aansluitwissel van de lijn naar Kleve is ook nieuw, evenals spoor 3 in Mook vlak voordat het weggehaald is. Mag wat kosten... |
23-06-2011 18:37:57 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Dat doet in ieder geval de kans op een derde perron in Nm toenemen. Op de plek van dat beoogde perron zijn afgelopen weken de sporen vernieuwd. In Ah is men wel zuinig, naast het nieuwe perron liggen oude betonnen dwarsliggers. |
23-06-2011 21:45:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet zijn allemaal uitvragen (consultatie van de vervoerders door ProRail). |
23-06-2011 21:50:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteBtl - Veg is niet recent vernieuwd. wel is er een nieuw omloopspoor aangelegd bij de CHV vlak na de brug over de Zuid-Willemsvaart en dat is vrijwel nooit gebruikt. Daar kan ProRail overigens weinig aan doen, als een verlader ophoudt met spul via het spoor te vervoeren. Het zal trouwens ook wel de achterliggende reden zijn dat Prorail niet de neiging heeft om op elke plannetje-zonder-enige-garantie een heel baanvak weer in dienst te stellen. de aanvrager voor de hele herindienststelling laten betalen, is dan uiteraard weer het andere uiterste - dat ProRail daarmee weg komt, verbaast mij nog altijd. |
23-06-2011 23:00:19 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
In Almelo is drie weken geleden spoor 241(a & B) opgebroken vanaf wissel 33. Hiervoor heeft men op Dollegoor ook spoor 991 vanaf wissel 950 opgebroken. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
23-06-2011 23:03:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Overigens is daar niets bijzonders aan & sowieso is wat er nu gaande is, geen nieuw beleid. Sanering van ongebruikte zijsporen, raccordementen en emplacementen is gewoon staande beleid. De echte wissel-jihad, dus wissels opbreken die "alleen maar" voor de bijsturing zijn en vervolgens wissels waarvan men denkt dat ze alleen maar voor de bijsturing zijn, dat moet nog beginnen - dat zit in de sfeer van die consultatie-uitvragen. |
23-06-2011 23:36:11 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Mooie term: wissel-jihad. Natuurlijk staat of valt de noodzaak van infra met de vraag naar vervoer; alleen lijkt het vallen sneller te gaan dan het staan.... Want behoeften zijn er ook heel wat en worden die dan ook sneller gehonoreerd? Verder leert de historie dat helemaal niet gebruiken leidt tot natuurgebieden en stadswijken waar je vervolgens niets meer mag... Er wordt zuiniger begonnen en later bijgebouwd: wat er nu aan wissels in Breda ligt, is in drie porties aangelegd. En zoals het er na de eerste portie uitzag, stond het bij lange na niet op de eerste tekeningen. Toen ik voor mijn artikel in Op de Rails over Arnhem de bijbehorende tekeningen af had, bleken de plannen in een half jaar drie keer te zijn gewijzigd en kon ik echt opnieuw beginnen. Ook de plannen voor Den Haag CS en Utrecht CS zijn nu al evenzovele malen gewijzigd. Bij Den Bosch en straks Tilburg zal dat niet anders zijn. Het ontwerp is voortdurend in beweging. Vroeger legde de lay-out van het bedieningstoestel de situatie nog wat langer vast, maar ook dat is voorbij. Op het AR-toestel van Beverwijk dat bij mij hangt, zijn trouwens ook aardig wat veranderingen te zien die in een halve eeuw hebben plaatsgevonden. |
24-06-2011 09:51:46 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
QuoteNou, dat houden we maar de hoop dat deze soep toch wat lauwer wordt gegeten dan opgediend. Op zich ben ik niet tegen versimpeling van emplacementen zoals Ut of Ht: de tijd dat we overal met loks moeten kunnen rangeren lijkt me wel achter de rug. Het sneller in- en uitrijden van stations juich ik toe: dat 40 km/h geboemel wekt bij mij ergernis op H |
24-06-2011 09:59:31 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
In Ht is het al heel lang mogelijk om met 80 km/u binnen te rijden, zoals voor de IC's uit Ehv naar spoor 4. Dat er geen gebruik (meer) van gemaakt wordt is een heel andere kwestie. |
24-06-2011 13:01:18 | ||
---|---|---|
Tonspoor
|
Quote Het omloopspoor net over de spoorbrug in Veghel is aangelegd in 2001 en daarna niet meer gebruikt. De lijn Btl-Veg is na de afscheidsrit op 28-03-2005 van het hoofdwissel in Btl ontkoppeld. De enige hoop nog voor reactivering is de containerterminal in Veg die de lijn graag zal gebruiken, maar ik vrees nog een lange weg te gaan. |
24-06-2011 13:23:00 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ah, d'r gebeurde tochal niks op die sporen, dus of je er echt wat aan mist... |
25-06-2011 21:30:22 | ||
---|---|---|
phantom
|
Er zijn in Nederland genoeg sporen die jarenlang niet gebruikt worden (maar toch vernieuwd) Denk eerder dat dat iets is wat prorail niet goed doet. De stamlijn voor Heineken heeft ook erg lang gewoon gelegen en gewacht tot men iets wilde gaan doen,de bier brouwer wilde opzich wel maar werd (als ik t goed heb begrepen)door de stad want die wilde de lijn opruimen en her en der nieuwe huizen en bedrijven bouwen. Dat men daar over zou moeten praten is logisch maar toen tijdens werk aan de weg men perongeluk een stuk spoor weghaalde en een nieuwe laag asfalt neermikte,toen moest ineens de hele lijn maar worden weg gehaald of anders moet heineken maar de kosten opzich nemen om zowel die fout als de rest van een aardig goed behouden gebleven lijn te betalen. Dan zou prorail zelfs ineens de plannen van een gemeente mogen wegschuiven om geld in het laatje te krijgen van de bierbrouwer voor "compleet herstel van de lijn" ? Vind dat toch een vreemde gang van zaken als het echt zo is als dat men het heeft verteld. ------------------------------------------------------------------------------ Een stukje met quote's: En als het aan Prorail ligt verkassen ze met die autoslaapboedel naar R'dam Noord Goederen. kan dus in principe overal overnachten - zolang het maar een geoutilleerd opstelterrein is. ------------------------------------------------------------------------------ Of prorail daar zeggenschap over heeft dat weet ik niet maar wat zijn de kenmerken van een geoutilleerd opstelterrein ? Rotterdam Noord Goederen is zover ik weet niet echt beveiligd(gebrek aan goed hekwerk e.d.),heeft volgens mij geen bewaking en ook geen voorzieningen om treinstellen te voorzien van stroom en andere noodzakelijke zaken. Volgens mij ontbreekt er verlichting(op de lampjes van de SSN na dan)en echt veel gebruikt worden die sporen dus ook niet meer(wil prorail deze bundel sporen ook niet het liefst gisteren weg werken ?) Afijn een hoop dingen die ik zie als onderwerpen die het voor een bedrijf als EETC niet echt fijn maken om daar veilig een hoop geld op wielen neer tezetten Mocht ik het fout hebben dan hoor ik dat graag natuurlijk. Laatst bewerkt door phantom op 25-06-2011 21:30 |
25-06-2011 21:33:33 | ||
---|---|---|
thom
|
Rotterdam Noord Goederen zou daar dan uiteraard voor verbouwd moeten worden, dat moge duidelijk zijn... En als Prorail graag EETC naar daar wil hebben, willen ze die bundels daar natuurlijk niet saneren, dat lijkt me ook niet zo gek... Laatst bewerkt door thom op 25-06-2011 21:34 |
04-07-2011 21:34:34 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Vandaag zag ik dat spoor 142 (waarmee ik de discussie begon) in Tilburg opgebroken is. De aansluitwissels liggen er nog wel. |
05-07-2011 08:40:32 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteWat niet is kan gemaakt worden en daar maakt Prorail een leuk prijskaartje er van, het is aan EETC of ze willen betalen natuurlijk. |
05-07-2011 10:01:56 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Quote Als de infracapaciteit op Wgm onvoldoende is zou EETC moeten betalen voor Rtng. Dit lijkt me erg kort door de bocht.. |
05-07-2011 12:21:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
Daar is dan ook geen sprake van. |
05-07-2011 13:07:50 | ||
---|---|---|
maurits
|
Voor EETC lijkt me een (wellicht door Prorail betaald) aangepast terrein bij Rtng ook een stuk handiger. Men moet nu eerst de treinen samenstellen, reinigen en bevoorraden op de Wgm, leeg naar Ht brengen, daar de autowagens opladen, rangeren en aankoppelen. Op de Wgm is het de afgelopen jaren veel drukker geworden door NS Hispeed, de CNL's en toegenomen activiteit van NSR. Op Rtng kan EETC haar eigen zaken op eigen tempo doen, zonder dat men elkaar in de wielen rijdt. Ook in Ht is de situatie krap. Er is maar 1 perronspoor beschikbaar voor de Autoslaaptreinen en dat spoor is eigenlijk ook handig voor de normale treindienst. De autowagens moeten eerst beladen worden en daarna aan de rijtuigen gekoppeld, hierdoor moeten de reizigers ook lang wachten. Vervolgens moeten de treinen dwars over het emplacement in Ht vertrekken richting Vl. Ik vind de situatie in Ht altijd erg leuk om te aanschouwen, maar ik kan me voorstellen dat het in de bedrijfsvoering nogal omslachtig is. Op een eigen terrrein op Rtng kan men twee kopsporen realiseren voor vertrek in de richting Gd/Ut. De eerste ca 150 meter vanaf het stootjuk laat je zonder bovenleiding, zodat men hier probleemloos de auto's kan opladen (autowagens hangen achterop). Daarvoor hangen de rijtuigen, zodat de reizigers na het opladen direct in de trein kunnen stappen. Het voorste stuk van het kopspoor is wel van bovenleiding voorzien, zodat de e-loc al aangekoppeld kan worden en de rijtuigen van spanning kan voorzien. Een dienstgebouw, wachtruimte voor de reizigers en opstelterrein voor de auto's maken het compleet. De treinen rijden vanaf Rtng naar Ut-Ehv en verder naar Vl/Mt. Vanuit Vl/Mt via Ehv-Bd-Rtd naar Rtng en geduwd de terminal weer in. Voordeel van EETC is dat ze alle onderhoud, verzorging, bevoorrading en verlading op 1 locatie kunnen doen. De locatie is dicht bij het hoofdkantoor in Delft (wellicht verhuist het hoofdkantoor ook naar Rtng). Rtng ligt midden in de Randstad, vlabij de A20/A16 en ook dicht bij Europoort en Hoek van Holland voor de Engelse klanten. Ik kan me dus best voorstellen dat men geen problemen met Rtng heeft . Laatst bewerkt door maurits op 05-07-2011 13:08 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
05-07-2011 13:50:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Denk je nu niet een stapje te ver ? Als ik een eerdere post van Michiel bekijk gaat het alleen over het verplaatsen van de opstelcapaciteit van de Wgm naar Rtng, niet over het verplaatsen van het vertrekpunt van Ht naar Rtng... Daarnaast lijkt mij Ht een centraler opstap punt dan omgeving Rtd. Quote Laatst bewerkt door thom op 05-07-2011 13:51 |
05-07-2011 14:01:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het ging inderdaad destijds alleen over het verplaatsen van de activiteiten en de opstelruimte naar Rtng, Opstap- en oplaadpunt was een paar jaar geleden nog niet im Frage, en ik denk dat Thom gelijk heeft dat Rotterdam geen voorkeur heeft boven Den Bosch vanwege de centrale ligging van Ht in het land. Overigens heeft (om met een grote boog op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen) de locatie Rotterdam het voordeel dat je met niet al te veel extra kilometers via Bd en Tb aan de goede kant van Ht kunt komen om rechtstreeks op spoor 1 te landen. |
05-07-2011 14:07:23 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Dat laatste is een groot voordeel. Vanuit de richting Utrecht kom je (in ieder geval rechtstreeks) niet meer aan op spoor 1. Na de verbouwing welteverstaan. Laatst bewerkt door spiketrain op 05-07-2011 14:41, reden: Gehele quoot laatste bericht verwijderd. |
05-07-2011 16:04:59 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Dan vertrekken we toch gewoon van een anders spoor (7 bijvoorbeeld). Mvg. Bart |
05-07-2011 16:58:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als je daar een uurtje mag blijven staan en er daar autowagens bij mag rangeren (inclusief de rangeersporen daartoe), dan zou dat kunnen, ja. |
05-07-2011 17:26:48 | ||
---|---|---|
sik214
|
Dan hadden ze de zojuist opgebroken sporen bij de koplading thv het PTT-gebouw moet laten liggen. Dat in combinatie met gebruik van het los-/laadperron* hadden de reizigers ook direct kunnen instappen! Heb je geen enkel spoor 1 t/m 7 voor langere tijd nodig. Maar goed, daar zal gerust over nagedacht zijn cq niet mogelijk. *was een geëlectrificeerd spoor, mogelijk is los-/laadplatform hoogte afwijkend van perronhoogte. |
05-07-2011 17:52:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
Daar is niet over nagedacht, de grond wordt domweg verkocht (wat er over blijft na de bouw van de vrije kruising en de nieuwe Diezebruggen). |
05-07-2011 22:14:20 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Nee, dacht ik al. En nu weer te Breda: geluidsschermen worden weer eens geplaatst waar binnen vijf jaar een spoor wordt gelegd. *Zucht* Leve de wissels dacht ik vandaag te Rotterdam CS, waar enkele uit Den Haag afkomstige treinen van spoor 3 vertrokken naar Amsterdam. Dat kan dan toch nog. Twee gestrande Fyra's van spoor 3 locwisselden op Stadion terwijl dat ook nog wel op CS had gekund maar ja, dan moet die loc los en dan over spoor 2 en dan weer vast... Je kunt van hier immers ook de HSL-noord op als je er net af komt en dan kun je ook nog op tijd vertrekken. Oooowww, ja, swaar ook, had gekund... Ik heb het idee dat die aloude NX-toestellen van treindienstleiders ware kunstenaars maakten, terwijl de huidige pc-schermen/toetsenborden met ARI alleen angsthazen hebben opgeleverd. Laatst bewerkt door spiketrain op 05-07-2011 22:36, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
05-07-2011 23:52:08 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteWel benieuwd hoe men dan gaat rangeren. De kruiswissels halverwege tussen spoor 1 en 2 verdwijnen allemaal te Ht en werden nu gebruikt om de autowagens na het laden achterop de op spoor 1C gereedstaande slaaprijtuigen te plaatsen op spoor 1A. Zo'n beweging kan dan alleen nog via de tuin. Over de tuin in Ht gesproken: de saneerdrift zorgt er ook voor de dat opstelsporen alleen nog maar rechtstreeks bereikbaar zijn met de perronsporen 1 en 3B. Middels een zaagbeweging kan spoor 3, 4 en 6B ook bereikt worden. Spoor 6A en 7 alleen nog maar met 2 (!) zaagbewegingen waarvan één via de vrije baan. |
06-07-2011 10:06:27 | ||
---|---|---|
john2
|
Een mail gehad van Pro rail waarin stond vermeld dat het emplacement in Nuth dit najaar wordt gesaneerd. |
07-07-2011 15:46:20 | ||
---|---|---|
slifor2
|
De inmiddels vertrokken directeur van ProRail; Bert Klerk, riep vlak voor zijn vertrek nog dat ie graag wissels wilde saneren..... inmiddels is de man weg, maar gaat de organisatie er mee aan de slag. Zo zullen in dit kader bijvoorbeeld de hogesnelheidswissels 253a/b bij Moordrecht aansluiting (hoe oud zijn die eigenlijk?) in 2012 gesaneerd worden........ Laatst bewerkt door slifor2 op 07-07-2011 15:46 |
07-07-2011 15:55:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tegen de tijd dat ProRail erachter komt dat elke sanering een miljoentje kost, houdt dat vast wel weer op. |
07-07-2011 16:05:07 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En totdat men erachter komt als er één (overgebleven) wissel in de storing gaat. Dan mag men namelijk op complete corridors het treinverkeer stilleggen vanwege het dan ontbreken van mogelijkheden om ergens te keren danwel eventueel links te rijden in een uitgedunde dienst. |
07-07-2011 17:00:54 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Quote Waar is dit bedrag op gebaseerd? |
07-07-2011 17:29:47 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote Dit zou kunnen alleen door de vele buitendienststellingen op Rtd willen ze dat er gekeerd wordt op Rtst. Dan houden de fyra's ook niet onnodig een perronspoor bezet. Tevens is het zo dat spoor 2 te rtd niet gebruikt kan worden om om te rijden. Dit komt omdat wissels 303A/B geklemd ligt van spoor 2a naar 1b. Wat allemaal weer te make heeft met het juk op spoor 1b en het tijdelijke stukje perron op 1a Mcn NS International Rtd |
07-07-2011 19:14:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteUitermate losjes op de doorsnee-kosten van een beetje wijziging in civiel, bovenleiding en beveiliging. Dan ben ik met een miljoen voor het opheffen (of wijzigen) van een hogesnelheidswissel nog heel erg aan de conservatieve kant, en mag je bijvoorbeeld blij zijn als het niet in een gebied ligt met EBS-beveiliging. |
07-07-2011 20:37:29 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Tja, dan weet je ook dat er meerdere mogelijkheden zijn qua saneren... |
07-07-2011 20:43:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jazeker, en dergelijke wat ik noem belazer-trucs zal Prorail vast wel gaan toepassen om de komende jaren te scoren. Maar ook daarbij zal het puntje ooit een keer bij het paaltje van de kosten moeten komen. |
07-07-2011 20:49:09 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Laten we de kosten niet vergeten zodra de eerste gesaneerde wissels weer teruggelegd moeten worden (ik ben een zeur, ik weet het). |
07-07-2011 21:06:08 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ja, en het vreemde is dat saneren eigenlijk betekent: gezond maken. Het is zeker zo dat sommige wissels en wisselverbindingen in de normale dienst niet gebruikt worden. Maar dat is dan al de angstige situatie waarin de treindienstleiders niet meer bijsturen. Als er wel creatiever werd bijgestuurd, werden de meeste verbindingen wel degelijk gebruikt en waren ze ook onmisbaarder. Grappig is dat er in de jaren dertig ongeveer drie maal zoveel wissels lagen op emplacementen. We doen het dus nu al met 67 % minder! Laatst bewerkt door spiketrain op 07-07-2011 21:14, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
07-07-2011 21:11:22 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ach, als je al die megarangeerterreinen (Rietlanden, Susteren en noem maar op) meetelt dan kom je er zo op. |