01-12-2015 17:17:19 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Maar het kan dus ook simpel worden opgelost als NSR dus nu zelf die sporen in Nm van Prorail overneemt? Zelfs als NSR er geld voor toe zou krijgen is Prorail nog beter af dan dat ze moeten investeren in het onderhoud van die sporen. |
01-12-2015 17:18:58 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteTerzijdestelling van locomotieven en rijtuigen kan ik nog wel inkomen, die kan je verkopen aan het buitenland. In het huidige materieelpark zit vrijwel enkel nog materieel dat alleen kan rijden onder 1500V en bestaat uit treinstellen ipv rijtuigen. Waar in de wereld kan je dat nog verkopen dus lijkt een enkeltje shredder mij meer aan de orde. |
01-12-2015 17:21:52 | ||
---|---|---|
sik214
|
NSR is geen infrabeheerder, maar kan daar prima bijvoorbeeld Strukton Shortlines opzetten. Dan maak je het vanaf wissel 113 een spooraansluiting. |
01-12-2015 17:26:53 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat is sowieso geen probleem, de meeste Nedtrain lokatie's zijn gewoon eigendom en dus ook in beheer onder de tak van NS. |
01-12-2015 17:49:32 | ||
---|---|---|
mren
|
http://www.nsspooraansluitingen.nl %02% |
01-12-2015 18:10:51 | ||
---|---|---|
PimTH
|
...dat niet meer van NS is, maar van Strukton en verder gaat onder de naam Strukton Rail Short Line. |
01-12-2015 18:22:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Tja, dat is de bijvangst van de totale desintegratie van het Nederlandse spoor. Want geen enkel deelbedrijf maakt zich nog zorgen om welk ander deelbedrijf dan ook. Hoewel er minstens een bedrijf zich in de handen wrijft: de grond die in Nijmegen wordt verkocht, brengt hopelijk de hoofdprijs op. En dat geld zien we hopelijk weer ergens geinvesteerd worden in desnoods de Maasvlakte. Dan staan al die uitgediende bakken ook niet meer in het zicht. |
01-12-2015 18:38:07 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Nou, ik denk eerder dat het je de hoofdprijs kost Met de huidige kantorenmarkt vind je er amper een ontwikkelaar voor, wonen kan nauwelijks vanwege alle hinderzones die je tegenwoordig hebt. Bovendien heb je grote kans dat de grond behoorlijk vervuild is dus dat je een flinke sanering kunt gaan betalen. Alleen de verkleining van het onderhoudsareaal is al 'winst' Vandaar mijn opmerking dat Prorail NS, Strukton of wie dan ook wel geld mag toegeven bij de overdracht. Laatst bewerkt door daniel81 op 01-12-2015 18:39 |
01-12-2015 18:41:47 | ||
---|---|---|
michaben
|
Maar als de grond vervuild is en de opstelplaats niet aan de arbonormen zou voldoen is het behouden van oude emplacementen vooral uitstel en niet afstel van een permanente oplossing. Men zal (terecht) niet een eeuwigheid blijven toestaan dat oude emplacementen behouden blijven voor dergelijke doeleinden. Vroeg of laat zul je ook deze plekken moeten vernieuwen. Zo worden emplacementen als Rtng ook onderhouden, onlangs was men hier nog bezig, de sporen die men niet meer onderhoudt worden fysiek afgesloten en zijn dus ook niet meer beschikbaar voor terzijde gesteld materieel. Te Rtng zijn er op deze manier twee sporen al zeer lange tijd afgesloten met gekruiste bielzen. Laatst bewerkt door michaben op 01-12-2015 18:42 |
01-12-2015 21:43:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Sowieso snap ik die hele jihad-houding van ProRail (als die al bestaat) niet. Er wordt voor het terzijde gestelde materieel net zo goed stallingsgeld betaalt, dus dat lijkt mij snel verdiend met een terrein waar je nul onderhoud aan hoeft te plegen. |
02-12-2015 08:47:19 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Eensch, ware het niet dat volgens "de boekhouding" van Prorail deze sporen versleten zijn en vernieuwd moeten worden (levensduur bereikt) dat er echter nul komma nul slijtage is omdat ze niet bereden worden doet niet ter zake.... |
02-12-2015 10:15:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jawel, jawel - het is treurig. Zo heb ik ooit hemel en aarde bewogen om ProRail tegen te houden de hele Dijksgracht te vernieuwen inclusief volstrekt overbodige wisseloverlopen. Mission impossible.%09% |
02-12-2015 10:40:13 | ||
---|---|---|
mich
|
Het terrein in Nijmegen heeft als ze het laten liggen grootschalige spoorvernieuwing nodig. Ondanks dat NS de sporen netjes huurt en daarvoor ook betaald, zal vernieuwing wel te duur zijn. |
04-01-2016 15:39:21 | ||
---|---|---|
Mike_77
|
Hier gezocht maar niets gevonden.. Weet iemand wanneer Kerkrade Centrum is verbouwd tot kopstation en wat hiervoor de reden is? Was er voor het eerst sinds lange tijd en merkte pas dat er wat was veranderd omdat de Veolia trein op spoor 902 stopte voor een bigbag met grind... Op de terugweg viel het me op dat op 901 geen sein (152) meer te brandde richting ZLSM en de overweg ontdaan was van de slagbomen. Op sporenplan.nl zijn ook nog geen wijzigingen te zien. |
04-01-2016 16:37:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat is sterk! Dat is de situatie die volgens de tekeningen van kracht zou moeten worden op 28 februari as. |
04-01-2016 16:55:35 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Dus de enige manier om vanaf de ZLSM de hoofdbaan op te komen is te Sog via dat immens levensgevaarlijke linkerspoor richting Vk. |
04-01-2016 17:32:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ik mis je want over het enkelspoor helemaal naar Heerlen is natuurlijk veel gevaarlijker... |
04-01-2016 21:12:17 | ||
---|---|---|
Mike_77
|
Gelukkig kunnen de meeste ZLSM machinisten goed overweg met enkelspoor %08% Op dit moment is via SoG de enige manier om weg te komen uit Spv Vooral de situatie waarin een bigbag grind voor het overpad in spoor 901 als stootblok dient vond ik verrassend . Over spoor 902 is een nieuw overpad aangelegd naar de nieuwe parkeerplaats aan de niet museum kant van het station. |
05-01-2016 21:27:40 | ||
---|---|---|
train85
|
Ik heb net effe de boel nagekeken. Er zijn van zondag 11-10-2015 t/m zaterdag 27-02-2016 geplande werkzaamheden (aanbrengen overpad) aan spoor 1 te Kerkrade Centrum en het toeleidende spoor (JC) naar Kerkrade West. De ZLSM kan met de schienenbus keren op spoor 8301 (kopspoortje). |
06-01-2016 09:39:04 | ||
---|---|---|
sik214
|
Is spoor 8301 een kopspoor geworden? Dat is toch het perronspoor dat er al jaren ligt en waar vanuit je via 8303 (kopspoor) en 8302 kon omlopen? Of bedoel je dat de ZLSM tijdens de werkzaamheden daar wel kan kopmaken? |
06-01-2016 10:20:49 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Volgens mij had er iets mee te maken dat er in spoor 901 een nieuw overpad moest komen en men volgende huidige veiligheids-jihad normen geen overpad mag maken zonder overwegbomen, ook al komt er slechts 1x per 2 jaar ofzo een trein overheen, daarom heeft men besloten de ZLSM mbv tijdelijke maatregelen te ontkoppelen van het hoofdnet. Mocht er dan ooit nog een zakje geld gevonden worden kan dit weer ongedaan worden gemaakt.... |
06-01-2016 10:21:49 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteOp de sporen 8300 veranderd niks. |
06-01-2016 10:48:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet meest boeiende vind ik dat gemeld wordt dat er door VL en de ZLSM een regeling wordt gemaakt om treinen te kunnen overgeven in Kerkrade. Dat wordt dus per definitie een papieren regeling en volgens mij is les 1 van de veiligheidsschool dat een papieren regeling aanzienlijk minder veilig is dan iets dat door de techniek wordt afgedwongen. Per saldo wordt het veiligheidsniveau hier dus verlaagd. |
06-01-2016 11:22:43 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Aan de westzijde van het station wordt door de Gemeente een nieuwe parkeerterrein aangelegd, deze gaat de parkeerplaatsen aan de stadskant vervangen. Aangezien je dan een overpad over spoor (90)1 moet bouwen en meer overstekend verkeer krijgt is men tot het besluit van ontkoppelen besloten. |
06-01-2016 11:42:45 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
BVS tekening en ABV (To Build) van toekomstige situatie op nageslagen. In spoor (90)1 is een juk bij km 5.67, sein 146 blijft op vast rood, wissel 153 rechtsleidend geklemd. Overpad 5.6 bij station wordt afgeschermd door (draaibare) hekwerken. Nieuw onbeveiligde overpad bij 5.7 (naar parkeerterrein westzijde) Overweg 5.8 buiten werking gesteld. Aan ZLSM zijde is handwissel 8501 rechtsleidend geklemd. Er zou middels een procedure een trein van ZLSM naar spoor (90)2 en omgekeerd kunnen rijden. |
07-01-2016 18:32:09 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dus eigenlijk verandert er helemaal niets; de ZLSM kan nog steeds gewoon fysiek van ZLSM-spoor naar Prorail-spoor en vice versa rijden, alleen met iets meer papierwerk... |
07-01-2016 19:07:06 | ||
---|---|---|
mich
|
Ja, dat is eigenlijk bizar. Je gaat van een gemakkelijke beveiligde situatie naar een ongemakkelijke onbeveiligde situatie, waarbij je ook nog eens creëert dat het allemaal langer duurt en je met pech enige tijd op de overweg of het overpad stil staat. |
07-01-2016 20:18:25 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Precies. Ik zou met mijn eenvoudige brein voorstellen dat Prorail er een AHOB van maakt, waarmee je dan toch ook een veilige oversteek naar die parkeerplaats hebt, en zonder al te veel gedoe gewoon van en naar ZLSM kan rijden. Volgens mij heb je dan met twee boompjes ook nog eens een lagere rekening dan wanneer men daar heel de situatie zou aanpassen. |
07-01-2016 22:38:29 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dit is een loepzuiver voorbeeld van "Is het beleid, of is erover nagedacht?". Het is dus beleid - en 100 % niet meer dan dat. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-01-2016 23:37:05 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Leuk, we zitten op één lijn. (En Prorail en de ZLSM binnenkort niet meer %08%) |
08-01-2016 06:56:46 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Een AHOB voor die ene trein per jaar weegt niet op tegen de kosten ervan, vandaar deze oplossing. Let op, neit alleen de kosten voor installatie maar ook onderhoud en daarnaast is het ook weer een bron voor storingen. |
08-01-2016 08:13:46 | ||
---|---|---|
hw1969
|
In Kerkrade Centrum is verder gedacht dan beleid: geen geld uitgeven aan beveiliging en wissel- en spoorvernieuwing op een locatie waar regulier geen treinen rijden, een toekomstige doortrekking van de treindienst Maastricht-Heerlen-Kerkrade naar Spekholzerheide niet onmogelijk maken en het de ZLSM mogelijk maken om zeer incidenteel toch Kerkrade Centrum te bereiken. |
08-01-2016 09:34:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteTsja, maar het feit dat er voor twee treinen per jaar toch een AHOB gebouwd zou moeten worden (althans: een ovp-beveiliging), dat is doorgeslagen beleidsdenken. En het resultaat van nu is dat die twee treinen per jaar alsnog over een onbeveiligd overpad moeten.... Overigens ben ik geen tegenstander van een verstandige beperking van de mogelijkheden daar, begrijp mij goed. Alleen de bovenstaande consequentie - een feitelijke verlaging van de treinveiligheid - kan ik niet rijmen met het fanatisme waarmee allerlei zelfverzonnen veiligheidsregels toegepast worden. |
08-01-2016 09:51:17 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Tja, ik had ook AKI kunnen zeggen, maar die zijn niet veilig. |
08-01-2016 10:04:54 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Tussen Bdl en Wt liggen ook een paar (nieuwe) AHOB's die misschien tweemaal dicht zijn geweest gedurende de paar jaar van hun bestaan. Wat is hier dan de afweging - behalve dat de lijn feitelijk in dienst is - om in zulke installaties te investeren terwijl er geen treinverkeer is? |
08-01-2016 10:05:49 | ||
---|---|---|
slifor2
|
en zo wordt Nederland geregeerd door de veiligheidsjihad..... alleen al het idee dat er voor 2 treinen per jaar een ahob moet worden gebouwd..... nog even en we rijden gewoon helemaal niet meer met treinen, lekker veilig...%03% Laatst bewerkt door slifor2 op 08-01-2016 10:06 |
08-01-2016 10:07:12 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote simpel: Regeltjes..... en die moeten opgevolgd worden.... |
08-01-2016 10:56:04 | ||
---|---|---|
louis341
|
Er liep nog een procedure bij de Raad van State over de toelating van goederentreinen op genoemd baanvak. Hierover is op 23 december 2015 uitspraak gedaan waarbij Prorail de zaak heeft gewonnen. In punt 5 van deze uitspraak kun je lezen hoeveel goederentreinen er zijn toegelaten. |
08-01-2016 12:04:46 | ||
---|---|---|
D417
|
51/week, zie uitspraak 201409359/1/R2 op https://www.raadvanstate.nl/ (rechtstreekse link: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/zoeken-in-uitspraken/tekst-uitspraak.html?id=86255&summary_only=&q=prorail ) |
08-01-2016 12:08:01 | ||
---|---|---|
maarten83
|
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RVS:2015:3980 |
08-01-2016 12:26:10 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Knappe vent die het lukt om 51 treinen op een dag tussen 7.00 en 19.00 te laten rijden tussen Budel en Weert%08%. Laatst bewerkt door waalkade op 08-01-2016 12:27 |
08-01-2016 12:29:38 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
51 per week staat er... %02% |
08-01-2016 12:34:16 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Onder punt 3 staat: "Er is geen rekening gehouden met een situatie waarin alle maximaal 51 treinen per week op dezelfde dag rijden, het zwaarst mogelijk beladen zijn en worden aangedreven door twee diesellocomotieven" |
08-01-2016 15:45:07 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Ow ja. Wel een uitdaging, al was het maar om die Limburgers eens flink te zieken %08% |
08-01-2016 17:01:16 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Ondanks dat het niet in dit topic hoort. Gaat dit gedeelte van de ijzeren Rijn nu regulier gebruikt worden? |
08-01-2016 17:04:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de goede orde: Weert - Budel valt alles behalve onder spoorsanering, maar is ondanks zeer zwakke gebruiksvooruitzichten juist helemaal vernieuwd. |
08-01-2016 17:58:13 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Volgens goede traditie wordt eerst alles vernieuwd alvorens men gaat saneren. Dan maark Bdl-Wt zeker kans. Mvg. Bart |
08-01-2016 18:15:54 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Dit is overduidelijk een strategische zet. Nu al probeerde de natuurlobby de spoorlijn in handen te krijgen, als men de spoorlijn nog een paar jaar verder in verval had gelaten was het een nieuwe Roermond - Dalheim geworden: overgeleverd aan de natuur en je krijgt het nooit meer terug. |
22-01-2016 12:13:34 | ||
---|---|---|
Sietse
|
Het viel me eergisteren op dat wissel 2 in Zevenaar ook weg is, vermoedelijk al sinds de werkzaamheden in augustus. Hierdoor zijn spoor 1 en 2 niet meer te bereiken vanaf Arnhem. Dit werd toch nog regelmatig gedaan wanneer er bijvoorbeeld met grote vertraging uit Arnhem vertrokken werd. Nu gaan ze dus met die vertraging het enkelspoor op of de rit valt vanaf Arnhem al uit. |
22-01-2016 16:32:19 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Ja dat is al sinds augustus zo |
22-01-2016 17:44:59 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Dat schijnt allemaal robuuster te zijn. |
22-01-2016 17:55:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
In dit geval ook een aanloop naar dubbelsporigjeid Zevenaar - Didam. |
06-02-2016 21:20:57 | ||
---|---|---|
sfj
|
Blijkbaar ligt de te saneren infra te Blauwkapel nog steeds niet op de klem, vandaag is de 273 van NSM vanwege de werkzaamheden bij Bilthoven van spoor HQ via spoor LC het kruispunt over gereden naar het Spoorwegmuseum. Laatst bewerkt door sfj op 06-02-2016 21:21 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
07-02-2016 00:29:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Vanaf Hvs gekomen de enigste mogelijkheid om Utm te bereiken dus... Als het goed is, morgen hetzelfde in omgekeerde volgorde |
07-02-2016 00:31:37 | ||
---|---|---|
sfj
|
Check, maar hierboven werd geroepen dat het kruis met toebehoren (kort samengevat) gesaneerd zou worden en het waarschijnlijk al eind 2015 op de klem zou gaan. Vandaar maar even een melding hier. Zal wel niet speciaal voor dit weekend ontklemd zijn neem ik aan... Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
07-02-2016 00:35:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Nee, ik snapte je, maar bedoelde je uitgebreide rijweg omschrijving Speciaal ontklemd niet nee, dat zal ook niet want als eenmaal iets geklemd is is het ook uit het onderhoud en mogelijk uit de beveiliging dus dat is niet ff terug te draaien voor 2 ritjes. Naar verluid gaat pas later in dit jaar de klem erop. Laatst bewerkt door thom op 07-02-2016 00:36 |
10-02-2016 18:17:23 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Het recreatief gebruik van de stamlijn is voor mekaar schijnbaar,zie ook dit linkje naar een prorail bericht: https://www.prorail.nl/nieuws/eenmaal-andermaal-verkocht Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
24-02-2016 13:25:06 | ||
---|---|---|
krokodil
|
Recreatief gebruik van de Olielijn Nieuw-Amsterdam - Schoonebeek is niet van de grond gekomen. De lijn (grond) is verkocht en in januari/februari 2016 is de lijn volledig gesaneerd. Zelfs het spoordijkje van Vierslagen naar de NAM-locatie is nogmaals onder handen genomen. Alleen een aantal spoorwegovergangen en de brug over het Stieltjeskanaal zijn er nog. Geen idee wat daar mee gebeuren gaat. |
24-02-2016 15:06:59 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Spoor 11b in Hlm is niet meer zag een week of wat geleden. |
11-05-2016 12:19:15 | ||
---|---|---|
sfj
|
Vandaag te Amr gezien dat spoor 6 tot het wissel is opgebroken, er zit een klem op dat wissel 31. Vraag me alleen af of dit tijdelijk is ivm bouw serviceperrons. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
11-05-2016 21:51:16 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Spoor 6 komt weer terug, spoor 9 niet meer. |
14-06-2016 06:03:58 | ||
---|---|---|
Kosk96
|
Wie nog iets van sporen 1 en 2 in Doetinchem wil zien moet snel zijn, ze zijn al voor de helft opgebroken |
14-06-2016 13:45:05 | ||
---|---|---|
b2py
|
Positieve sanering, overweg Diemen gaat er uit: https://www.prorail.nl/nieuws/overweg-maakt-plaats-voor-onderdoorgang-in-diemen |
16-06-2016 23:02:26 | ||
---|---|---|
koos
|
Uit het onlangs uitgebrachtte artikel van de Rijksoverheid is op te maken dat het saneren van wissels / sporen onverminderd doorgaat. Zie ook https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2016/06/16/beheer-onderhoud-en-vervanging-en-toekomstbestendig-en-efficient-onderhoud-van-het-spoor Er komt eerst nog wel een evaluatie van tot nu toe de opgedane ervaringen (Den Bosch / DSSU). Laatst bewerkt door moderator op 16-06-2016 23:16, reden: . achter link weggehaald |
16-06-2016 23:18:22 | ||
---|---|---|
sfj
|
College Zaltbommel wil het zijspoor aldaar bij de fabriek weg hebben: http://www.bd.nl/regio/zaltbommel-e-o/zaltbommel/college-zaltbommel-wil-noodspoor-naast-sachem-weg-1.6114955 (ik heb de link in het bericht hierboven even gefixed). Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
17-06-2016 08:55:31 | ||
---|---|---|
bacr
|
Dat een gemiddelde burger NIMBY gedrag vertoont, vooruit. Maar dat CdK en een burgemeester zich op deze manier manifesteren is ronduit bedroevend. Alsof alle treinen die daar aan de kant zouden kunnen gaan, exploderende objecten zijn... |
17-06-2016 09:26:31 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Het saneren van dit zijspoor doet wel weer wat wissels verdwijnen, lekker robuust. Hopelijk komt dit plan niet tot uitvoer, de laatste jaren maakte NSR toch best handig gebruik van dit spoor om IC's en Sprinters te laten keren bij versperringen. 'Okeh' |
17-06-2016 09:34:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Goederenvervoerders zullen het niet erg vinden, weer een plek minder waar zij eventueel aan de kant moeten. |
18-06-2016 15:33:00 | ||
---|---|---|
ToH
|
De voormalige dieselwerkplaats van Zwolle is vandaag grotendeels gelijk gemaakt met de grond. |
18-06-2016 16:02:17 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote En de Chemische Fabriek dicht bij een woonplaats en naast een belangrijke reizigers spoorlijn is geen potentieel probleem???? |
18-06-2016 21:14:30 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Jawel, zelfs zodanig dat ik laatst een artikel las waarin te lezen was dat de milieuvergunning zelfs zo strikt is dat er geen treinen met gevaarlijke stoffen langs de fabriek mogen rijden want dan wordt de norm overschreven Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-07-2016 08:00:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
"Kwijt zonder spijt" is al een tijd geleden overgewaaid en straks wordt een van de laatste verschijnselen ervan teruggedraaid: in het najaar worden 3 gedeactiveerde wisseloverlopen op de Singelgracht (6 wissels) weer in dienst gesteld. Laatst bewerkt door broek53 op 06-07-2016 08:23 |
06-07-2016 08:05:11 | ||
---|---|---|
279
|
hoera !! |
15-08-2016 22:03:03 | ||
---|---|---|
michaben
|
In de nieuwste versie van het 'Overzicht indienststellingsdata projecten' van ProRail staan een aantal saneringen vermeld met de vermelding 'nieuw': - Saneren kruiswissel Ddr spoor 1/2 in 2019. - Saneren diverse wissels en sporen 4, 6 en 9 te Gd in 4e kwartaal 2018. - Saneren 'diverse wissels' Rsd - Vs in 4e kwartaal 2019. |
15-08-2016 22:33:57 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Kruiswissel in Dordrecht is er vorig jaar nieuw ingekomen, typisch weer iets "spoors" FR1908 |
15-08-2016 22:40:06 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Idd vorig jaar vernieuwd en wordt ook nog regelmatig gebruikt bij verstoringen. Gaan dan de fase seinen ook vervallen? |
15-08-2016 22:57:36 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Volgens mij gaat het kruiswissels Gs er ook uit, er is veel weerstand van de omwonenden. |
15-08-2016 23:03:30 | ||
---|---|---|
b2py
|
Tegen de sanering of de herrie die het wissel met zich meebrengt? |
15-08-2016 23:05:31 | ||
---|---|---|
bultena
|
Gaat het om 391/393AB? Die weerstand van omwonenden snap ik niet helemaal. Willen het kwijt of juist houden? |
16-08-2016 11:46:00 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
De omwonenden zijn tegen het kruiswissel, omdat dit met name onder passerende goederentreinen veel lawaai maakt. ProRail schijnt deze sanering al eerder beloofd te hebben, maar dat is al enkele malen uitgesteld. Tot woede van de omwonenden die ter compensatie een snelheidsbeperking voor goederentreinen willen. |
16-08-2016 12:20:04 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ga dan niet langs het spoor wonen. |
16-08-2016 12:23:06 | ||
---|---|---|
Michael98
|
Het verwijderen van de kruiswissel en plaatsen van overloopwissels te Gs hoort nog bij de aanleg van de Nieuwe Sloelijn (oplevering in 2009). Ook is de wissel bij Ha toen niet weggehaald. Deze heeft sinds de nieuwe lijn geen functie meer en het is niet lekker als je daar met 130 overklapt. Als ik mij niet vergis, dan geldt er op dit moment al een TSB voor goederentreinen in Gs. Het plan voor een betonnen bak voor het spoor is te duur bevonden. |
16-08-2016 12:45:20 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteKwenie hoor, maar hoe langzamer ze rijden hoe langer het duurt dat de goederentrein voorbij is en hoe langer de herrie duurt van de trein en overwegen. %08% |
16-08-2016 17:21:14 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Gaat in Alkmaar het overpad weg? Er zijn daar nieuwe bakborden geplaatst met daar boven een nog afgeplakt bordje met geen doorgang. |
16-08-2016 17:22:50 | ||
---|---|---|
sfj
|
Jep dat schijnt dienstoverpad te worden. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-08-2016 19:42:11 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Als je het reizigersoverpad aan de Hwd-zijde bedoelt: ja dat wordt gesaneerd en wordt ook geen dienstoverpad. |
16-08-2016 20:01:50 | ||
---|---|---|
caspar
|
. Laatst bewerkt door caspar op 14-12-2016 20:44 |
16-08-2016 20:02:21 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Dit met reden dat het te gevaarlijk gevonden wordt. Erg klantvriendelijk is het echter niet - de busreizigers moeten vanaf dan helemaal omlopen om op het perron te geraken. Overigens denk ik dat men gewoon te lui is om er OV-chipkaart poortjes te plaatsen. |
16-08-2016 20:42:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Te lui ... wat een vreemde gedachtenkronkels kunnen mensen er toch op na houden. |
17-08-2016 13:27:46 | ||
---|---|---|
sik214
|
Zijdelings met het spoor te maken, maar de zuidelijkste hellingbaan van Schiphol perron 1 (spoor 1/2) is gesaneerd. Op deze locatie is er nu een trap verschenen. |
17-08-2016 16:58:42 | ||
---|---|---|
yappa
|
Ik heb het niet meer helemaal scherp, maar was dat niet net de hellingbaan die zorgde voor een beetje spreiding op de perrons, doordat-ie pas halverwege de tunnel op het perron aan kwam? Overigens begreep ik dat dit op alle drie de perrons staat te gebeuren, de trappen bieden meer capaciteit. |
17-08-2016 17:38:14 | ||
---|---|---|
AgentX
|
... niet als reizigers stil gaan staan hun loodzware koffers in te klappen en op de nek te nemen om normaal van de trap te komen. |
17-08-2016 20:44:32 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Daar heb je dus de liften voor, de hellingbaan is verwijderd om meer perroncapaciteit te leveren en het is tevens de voorbereiding voor een extra trap. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
18-08-2016 16:57:04 | ||
---|---|---|
trdl85
|
In Leiden gaan er 28 wissels uit, staat in het document voor 2020, maar start al in 2017. Vanaf dan gaan er gefaseerd wissels uit. edit: waarbij een a/b wissel uiteraard voor 2 wissels telt... Laatst bewerkt door trdl85 op 18-08-2016 16:58 |
18-08-2016 17:01:21 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Kwijt zonder spijt? |
19-08-2016 09:45:37 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Ik kom er niet vaak, maar heb zomaar het idee dat een hellingbaan veel meer capaciteit biedt dan liften. En op een plek waar reizigers vaker wel dan geen koffers bij zich hebben lijkt mij dat een onlogische keuze. |
19-08-2016 10:27:09 | ||
---|---|---|
bacr
|
De hellingbaan neemt nogal veel perronruimte weg, dus door die te verwijderen heb je meer capaciteit _op_ het perron. En hoe die reizigers met zware koffers dan beneden komen.... |
19-08-2016 10:49:58 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Niet, dus er is meer dan genoeg ruimte op het perron.%08% Operatie geslaagd, patiënt overleden%03% |
19-08-2016 12:52:48 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Meer capaciteit voor de reizigers ja. Maar te saneren van doorrijdsporen en kruiswissels betekent per definitie een afname van je spoor capaciteit. En dat schijnt prima te passen in de filosofie van PHS e.d. |
19-08-2016 13:29:06 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
En dat terwijl saneren eigenlijk betekent: gezond maken... Ze bedoelen opbreken maar dat klinkt zo heftig. Vroeger hadden sommigen bij de tandarts ook een saneringskaart en dat betekende niet tanden en kiezen trekken maar het gebit verzorgen. |