20-08-2019 21:23:13 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Een andere merkwaardigheid hierbij is dat elders in het kader van PHS zijsporen worden aangelegd om afslaande treinen zoveel / snel mogelijk buiten de corridor te houden / krijgen (Gdm, Elst) en in Hwd dat zijspoor juist verwijderd zou worden. |
20-08-2019 23:00:33 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Die is ook niet langer dan 8 ketels + loc. |
20-08-2019 23:28:04 | ||
---|---|---|
alle46
|
Quote Dat maakt het des te merkwaardiger, immers bij de "sanering" van de oude sporen in Co dit voorjaar is dit spoor nieuw aangelegd%05% |
21-08-2019 12:44:53 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Zojuist terugkoppeling van Prorail . "U heeft gelijk,we gaan er mee aan de slag!" Laatst bewerkt door cuneo56 op 21-08-2019 12:45 |
23-08-2019 11:21:39 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Lang verwacht maar dan toch nu komend: Tiel Aansluiting gaat gesloopt worden, tezamen met reeds buiten exploitatie zijnde sporen in Kesteren. Eindsituatie bereikt week 34 van 2020. Uit een RVTO: Kesteren: Nabij Kesteren worden de sporen 6, 11a (t/m km 20.481) en 12a verwijderd, inclusief de wissels die in deze sporen aanwezig zijn. Dit zijn de wissels 910 en 739A/B. Tevens moeten de stootjukken die aanwezig zijn op deze sporen ook worden weggehaald. Tiel: Nabij Tiel wordt de aftakking naar een industrielijn gesaneerd, dit is spoor 701 (t/m km 100.577). In dit spoor is ontspoortong ot761 aanwezig, deze zal ook verwijderd worden. Het wissel dat toegang geeft tot dit spoor (wl761) wordt verwijderd en volgens PVS dichtgebouwd. Het horizontale en verticale alignement blijft ongewijzigd. |
23-08-2019 11:46:30 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote hmmmm, ik meen me een bovenbouw vernieuwingscontract te herinneren (uitgevoerd door Volkerrail) waarbij de zijsporen en het kruis naar Recticel vernieuwd moesten worden. Een vraag of dit wel door moest gaan vanwege het toen ook zwevende saneringsverzoek werd door Prorail terzijde gelegd. Weet niet of de vernieuwing uiteindelijk is doorgegaan, maar geeft weer aan hoe goed de linker hand van Prorail weet wat de rechter doet.... |
23-08-2019 12:19:39 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Per 11/11/2019 komt het nieuwe emplacement Gekkengraaf tussen Horst-Sevenum en Blerick in dienst, met bijbehorende overloopmogelijkheden. Tegelijk worden alle wissels in Hrt geklemd en onbedienbaar gemaakt. |
23-08-2019 12:52:27 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Als ik op google maps even kijk zie ik aardig wat spoorvernieuwing te Kesteren wat nu allemaal op de sloop lijst staat.. Logica %08% MCN ASD |
23-08-2019 12:58:50 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Geld moet op hè anders krijgen ze telkens minder i.p.v. meer. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
23-08-2019 13:41:14 | ||
---|---|---|
marotrans
|
De glasfabriek in Tiel is onlangs gesloopt, misschien was er altijd nog hoop Laatst bewerkt door marotrans op 23-08-2019 13:41 |
24-08-2019 12:34:01 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
QuoteOch, dat valt op zich wel mee. De 4800 kan ook gewoon op spoor 2 stoppen, da's het probleem niet. Het probleem zijn de kerende 800'en met vertraging (keren in Heerhugowaard), leeg materieel van en naar Alkmaar en Hoorn / Enkhuizen, in verband met het service punt van Nedtrain/NS Materieel in Alkmaar en tevens het toekomstige opstel achter station Heerhugowaard. Soms moet er gewoon even gewacht worden, en zonder derde spoor staan die treinen gewoon enorm in de weg als ze staan te keren of even een pad afwachten, zowel richting Alkmaar als Obdam. In mijn ogen een zeer onverstandig besluit, wat volgens mij veroorzaakt wordt door de nieuwe onderdoorgang voor de Zuid Tangent. De spoorwegovergang wordt namelijk een viaduct, en de gemeente koos voor een twee-sporig viaduct omdat het goedkoper zou zijn. |
26-08-2019 02:46:10 | ||
---|---|---|
b2py
|
Dan kan die vertraagde trein ook op het opstelterrein keren toch? |
26-08-2019 22:03:25 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
In Hilversum zijn ze bezig met een overweg aan te leggen aan de Mussenstraat. Dit voor de fietsers, zodat die daar nog het spoor over kunnen als de Oosterengweg wordt afgesloten en omgebouwd tot tunnel. |
30-08-2019 12:37:34 | ||
---|---|---|
slifor2
|
In het kader van: goed bedacht achter een buro.... Er wordt gekeken om Venlo te veranderen. Onder andere om een spanningsluis aan te brengen tussen Venlo en Kaldenkirchen, waardoor er geen Duitse spanning meer op het emplacement zal zijn. Gelukkig zit er er een steile helling in dit traject, waardoor men bedacht heeft die spanningssluis bovenop de helling aan te leggen. In het zelfde document een uitsnede met volgens Prorail "overbodige wissels" Ook al zijn de kleurverschillen tussen handhaven en overbodig miniem gehouden zijn de volgende "overbodige" wissels te zien: 11A/B, 53A/B, 95A/B 199A/B, 221B, 153A/159, 205, 157A/B en 155A/B |
30-08-2019 13:29:34 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Lijkt me een "geweldig" plan. Alsof bovenaan die hellingen die goederentrein ineens op snelheid is .... En de RE 13 dan? Daar moet nieuw matrieel voor komen, alsof t niets kost. |
30-08-2019 13:40:30 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Korte vraag hierover. Is bekend of een los project dit gaat doen of de PCA? Bij mijn weten is er namelijk nog geen gunning voor het project ombouw Ed te verwachten voor december. |
30-08-2019 14:06:53 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Quote11A/B: Ik zie iets waarvan men herhaling lijkt te willen voorkomen%08% https://www.1limburg.nl/geen-geld-om-onbeveiligd-deel-spoor-venlo-te-beveiligen 53A/B vind ik erg opvallend (ridicuul eigenlijk) voor de dienstuitvoering van de Maaslijn, die wordt nu in combinatie met 95A/B ook nog dagelijks gebruikt. Een beperking van de treinlengte naar 158 meter (als alleen spoor 4A/4B gebruikt kan worden van/naar Std) biedt ook erg weinig toekomstperspectief. |
30-08-2019 14:08:32 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
|
Quote En hoe had men bedacht de 32200 uit Rm af te wikkelen, via spoor 4B? Dat geeft meteen vertraging als de 3500 te laat binnenkomt... Edit: ik zie enige overlap met @treinfan z'n bericht Laatst bewerkt door Capt_Molo op 30-08-2019 14:09 |
30-08-2019 14:41:10 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Er ontstaat straks een ingewikkelder situatie als de Maaslijn onder de draad komt. Ik kan me indenken dat de omschakelbaarheid van een deel van het emplacement een extra probleem vormt aan de oostzijde. Dan zal ProRail willen ontvlechten. |
30-08-2019 15:29:46 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Excuus, ik maakte een klein foutje. Lees voor 53A/B > 53B/55A en het klopt weer |
30-08-2019 18:03:35 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Lekker handig voor vervoerders die Baureihe 151, 185, vergeet ook de Alpen Express niet die hier meestal locwissel heeft en straks niet meer in Venlo kunnen komen met hun 15kV loc. |
30-08-2019 18:53:46 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Hoeft niet, een constructie als Driebergen=Zeist toepassen (NBM 750 volt kruisde met NS 1500 volt) |
30-08-2019 20:48:41 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dus dat wordt een nieuwe, bijna haakse kruising van de sporen tussen Venlo en Kaldenkirchen met het spoor tussen Venlo en Tegelen? Met omschakelbare kruisstukken? |
30-08-2019 23:14:47 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Wellicht een idee om Spoor 1a + links naar Kaldenkirchen voorzien van Duitse spanning en de overige sporen (incl rechts richting Kaldenkirchen) voorzien van 1500 volt? Heb je nergens een kruising en kunnen er ook wat wissels uit. Venlo - Kaldenkirchen wordt dan een soort van enkelsporig. Eventueel zou je ervoor kunnen kiezen om alleen de goederensporen te gaan voorzien van 1500 volt, zodat reizigerstreinen wel met 15kv kunnen blijven rijden. |
31-08-2019 00:26:19 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Er wordt nu al steen en been geklaagd dat het deels enkelsporig is op de lijn naar Monchengladbach, dan lijkt dit helemaal geen handige oplossing. |
31-08-2019 00:30:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ja, dan kun je dus alleen niet meer zoals nu de trein met een Nederlandse lok aanbrengen, en doorvoeren met een Duitse lok, klein detail |
31-08-2019 00:37:04 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Spanningssluizen op een helling hebben ze toch goede ervaring mee in Hoofddorp en Zwaluwe? Gewoon mee doorgaan dus. Infra waarop je steeds minder kan bijsturen bevalt ook prima, dus ook doorgaan met overal wissels te slopen. Prorail is lekker bezig. Laatst bewerkt door PeterJ op 31-08-2019 00:37 |
31-08-2019 09:16:58 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteWat is het bezwaar om een spanningssluis niet bovenop een helling te leggen? Waar kan je hem anders neerleggen op dat traject? |
31-08-2019 09:59:58 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Als je ziet hoe sommige treinen naar boven kruipen, en er in de herfst zelfs opdrukdiesels werden gebruikt, is de kans groot dat je, als je de tractie moet uitschakelen en rollend onder de sluis door moet, je stil komt te staan. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
31-08-2019 10:51:07 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Dat stil komen te staan gebeurt straks in November best wel weer een keer. |
31-08-2019 11:07:24 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteEen trein moet voor de spanningssluis de stroomafnemers neerlaten. Indien er dan nog 600 meter aan goederen bezig is met de helling is dat, zeker in de herfst, een recept tot mislukking. Zie ook de andere bijdragen. Dat ProRail zoiets serieus voorstelt met de ervaringen uit het verleden is op zijn minst opmerkelijk. |
31-08-2019 11:30:17 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
De bovenleiding omschakelbaar maken op het punt waar de lijnen in Venlo kruizen is natuurlijk te moeilijk. Spanningsloos kan ook. |
31-08-2019 11:35:48 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Wat is er eigenlijk precies verkeerd aan de huidige configuratie in Venlo? |
31-08-2019 11:57:16 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
De Maaslijn wordt geëlektrificeerd, en goederentreinen naar Duitsland kruisen de Maaslijn naar Roermond. |
31-08-2019 13:36:16 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote Dat moest er toch al komen i.v.m. verlenging naar Eindhoven. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
31-08-2019 13:41:25 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Dan maken ze dat stuk toch ook gewoon schakelbaar tussen station Vl en de aansluiting naar de Maaslijn %08% MCN ASD |
31-08-2019 14:20:03 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Technisch is dat geen probleem, maar hoe minder sporen erbij betrokken zijn en hoe minder wissels, des te minder voorzieningen in de bovenleiding die twee spanningen aan moeten kunnen. En dan denkt ProRail aan allerlei mogelijkheden. |
31-08-2019 15:06:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, ik hoop niet dat het idee hiero ontstaat dat je dat zomaar even doet, een spanningssluis maken bedoel ik, en dan liefst ook nog zonder de Duitse instanties te benaderen en het met ze eens te worden. Er zal nog wel heel wat water door de Rijn stromen voordat dat zover is en ik betwijfel ten zeerste of het er komt. Het nijpende probleem zit 'm in de kruising van de Maaslijn met het verkeer van en naar het goederenemplacement. Er is ook wel gesuggereerd de treinen van de Maaslijn die kruising met stroomafnemers neer te laten passeren alsof het een bovenleidingloos gedeelte is. Dat gaat alleen niet op, omdat je dan wel heel zeker moet weten dat die stra's ook werkelijk neergelaten zijn. Bij een bovenleidingloos gedeelte heb je dat probleem niet (en hoeven de stra's ook niet neer), maar hier kom je een boel kruisende draden tegen. |
31-08-2019 17:27:08 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Als ze nou 2 spanningsstellen gaan inzetten op de Maaslijn, kunnen ze tussen Venlo en Tegelen met 15kv rijden. Ze hebben die stellen toch ook al voor de dienst Heerlen - Aachen. |
31-08-2019 20:18:43 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Zou je niet een perron kunnen aanleggen langs een van de goederensporen, bijvoorbeeld spoor 26, en vanaf daar de 1,5kV-lijn doortrekken richting Rm? Als ik het zo zie is er aan de zuidkant van Venlo wel ruimte om de sporen zo aan te leggen dat je zonder de Duitse spanning te raken van spoor MA naar 26 kunt. Als je daar de treinen van de Maaslijn laat halteren, dan hoef je de Duitse spanning niet te kruisen. Loopbrug over de sporen (hint hint) om naar perron 26 te komen en klaar. Zie https://kbrouwer.nl/dump/venlo.png voor een impressie. (Voor de mensen die willen meekijken: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/br-vl.gif en https://www.google.nl/maps/@51.360256,6.1754644,17.56z) Laatst bewerkt door AgentX op 31-08-2019 21:49, reden: Niet werkende link weer werkend gemaakt. |
31-08-2019 21:00:00 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Markelo kan in principe wel weg, maar het 2e spoor in Lochem is wel nodig voor kruisingen. Arriva moet hun lintjes voor Almelo Marienberg regelmatig naar Zutphen brengen voor onderhoud en dat gaat gewoon via Hengelo - Zutphen |
31-08-2019 21:05:52 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Quote Je link geeft een HTTP 403 foutmelding. En daarnaast wil je waarschijnlijk een perron met twee zijden omdat de treinen in beide richtingen best wel kort achter elkaar langskomen (iets met planningsnormen enzo, en betrouwbaarheid). |
31-08-2019 21:51:53 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Oeps. Altijd gedoe met plaatjes hosten. Zou nu moeten werken. Nieuwe link: https://kbrouwer.nl/dump/venlo.png Het idee dat ik had is om een 3e perron aan de kant van het goederenemplacement te plaatsen, en dan inderdaad aan één kant of beide kanten een spoor te gebruiken voor de Maaslijn-boemel. Die sluit je dan aan de Rm'se via spoor 40 aan op spoor MA. |
31-08-2019 22:38:45 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Niet heel klantvriendelijk, eerst een tunnel van 20 sporen door moeten voor je overstap Gewoon een omschakelbaar stukje bovenleiding lijkt me veel handiger Laatst bewerkt door dennistd op 31-08-2019 22:39 |
31-08-2019 22:50:28 | ||
---|---|---|
hw1969
|
Quote In Venlo zijn veel vraagstukken: - elektrificatie van de Maaslijn (plus te zijner tijd aanlanden van goederentreinen uit Roermond met elektrische tractie) - vervanging bovenleidingportalen Venlo - Kaldenkirchen - vervanging omschakelbare installatie (unicaat, niet uitbreidbaar en kennis van beheer en onderhoud sterft uit) - verlengen aantal goederensporen voor 750 m treinen - verlengen treindienst Mönchengladbach - Venlo naar Eindhoven met bicourant materieel in 2025. DB Netze heeft in Aachen een vergelijkbaar probleem met de omschakelinstallatie en ijvert bij Infrabel voor een spanningssluis op de vrije baan. Oplossingen waarbij huidige kolen en geiten gespaard worden zijn er niet. |
31-08-2019 22:53:48 | ||
---|---|---|
samsam538
|
Wat is het huidige elektrificatieplan van Venlo dan? Elektrificatie had al eigenlijk klaar moeten zijn (voordat het uitgesteld werd). |
31-08-2019 23:12:22 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ik denk dat je vraag wat onduidelijk is. Venlo is al geëlektrificeerd, zoals je ongetwijfeld weet. Behalve in de link van enkele posts geleden, is dat ook zichtbaar op sporenplan.nl. Maar ik denk dat je ergens anders naar vraagt? Bedoel je de effecten van de elektrificatie van de Maaslijn? |
31-08-2019 23:52:03 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Is het in Venlo niet het makkelijkst om de sporen 7 en 8 via het aansluitwissel van de sporen 9 en hoger aan te takken en de Maaslijn daar middels een dive-under onderdoor laten gaan? Dan ben je van de kruising van de 15 kV goederensporen met de Maaslijn af en heb je alleen nog een spanningssluis voor reizigerstreinen vlak voor het station nodig. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
31-08-2019 23:56:39 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Ik zie geen probleem. Dat is op wel meer (grotere) stations zo. |
01-09-2019 00:58:59 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ik zou liever zoiets zien: https://i.imgur.com/sAWlnhD.jpg Enige nadeel daarvan is dat je hiermee voor reizigerstreinen uit zowel Kaldenkirchen als Tegelen een stukje enkelspoor hebt tot het station. |
01-09-2019 08:41:15 | ||
---|---|---|
mich
|
Een spanningssluis tussen Vl en Kn is helaas niet mogelijk, je moet het hele stuk tractie kunnen geven om niet tot stilstand te komen. Een beetje goederentrein die helling op trekken is totaal onhaalbaar met een spanningssluis erin. Laatst bewerkt door mich op 01-09-2019 08:41 |
01-09-2019 09:06:08 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteLijkt verdacht veel op het ideetje wat ik twee berichten boven het jouwe opperde. Dat stukje enkelspoor vanuit Tegelen lijkt me niet zo'n probleem: dat heb je nu al tot exact hetzelfde wissel als waar het in jouw tekening dubbelsporig wordt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
01-09-2019 10:49:17 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Ik weet niet hoeveel kilometer het is van Venlo tot Kaldenkirchen en waar precies bij Kaldenkirchen de helling eindigt, maar kan je de sluis niet verplaatsen naar ongeveer 200 meter voor het inrijsein van Kaldenkrichen? http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
01-09-2019 11:01:02 | ||
---|---|---|
mich
|
Van inrijder tot inrijder 2 km. dat hele stuk is een helling. Vlak voor de inrijder kan niet, want als die op rood staat > je moet dan remmen > heb je dan een probleem. |
01-09-2019 11:40:39 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Een dive-under/fly-over tussen door MA en 46 lijkt mij prima passen volgens google maps. Mis je alleen een reinigingsperron. En anders de spanningssluis pas nà Kaldenkirchen? Verderop is het wel vlak. Alle doorgaande treinen moeten dan toch al 1500v aan boord hebben. Weet alleen niet of de lokale bediening daar last van heeft, of dat dat toch al met diesel gebeurd. |
01-09-2019 21:37:03 | ||
---|---|---|
Dre
|
Momenteel rijdt de RE8 nog één keer per dag 's ochtends Kaldenkirchen-Köln Messe/Deutz (RE 10835) en 's middags Köln Messe/Deutz-Kaldenkirchen RE 10838). Dat rijdt met elektrisch materieel. Daarnaast vraag ik me af of de Duitsers er warm voor lopen om hun eigen Eijsden te creëren. |
01-09-2019 22:10:48 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Is het ook niet zo dat de meeste meersysteem loks onder de 1,5 kv minder vermogen kunnen leveren en dat bij multiple rijden dat tevens beperkt wordt, wat onder de 15 Kv niet speelt. Zaken die niet zo handig zijn/je belasting beperken als je vanuit stilstand gelijk een helling op moet. |
01-09-2019 22:59:13 | ||
---|---|---|
mich
|
Je kunt nooit geen max. vermogen geven vanuit stilstand met een goederentrein dus dat maakt niet uit. |
01-09-2019 23:22:38 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
De eurobahn Flirt3 levert onder Duitse stroom idd 4x 1000pk, onder Nederlandse stroom maar 4x 700pk |
02-09-2019 00:44:14 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Dat is onzin want er zit in Kaldenkirchen ook een terminal waar ook niet-NL locs komen. Die overigens ook in Vl komen als grensstation. |
02-09-2019 12:57:16 | ||
---|---|---|
NDS
|
Hierbij een link naar de site over bouwwerkzaamheden aan de noordzijde van Elst met de planning voor wat het waard is. https://www.spoorkruisingenelst.nl/het+project/planning/default.aspx https://parklingezegen.nl/spoorbrug/ hier ook nog de pagina over het viaduct in het Notenlaantje tussen Elst en Arnhem. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
02-09-2019 14:06:45 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Een van de oudste spoorbruggen in Nederland wordt vervangen: https://www.prorail.nl/nieuws/nieuwe-spoorbrug-voor-witte-paarden |
02-09-2019 14:47:47 | ||
---|---|---|
martijn
|
En ik maar denken dat een spoorbrug op zn minst rails moet bevatten... Maar als zelfs ProRail al begint om fiets-/voetgangersbruggen zo te noemen... Doen ze bij Park Lingezegen toch beter Laatst bewerkt door martijn op 02-09-2019 14:50 |
02-09-2019 14:59:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dat komt ervan als (pers-)voorlichters niet bekend zijn met hun eigen bedrijf. En dat was nog niet zo heel erg, als zij hun leesvoer eerst maar lieten proeven door insiders. |
03-09-2019 16:28:01 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Prorail is voornemens te saneren: Odw: wl 91a/b, 93a/b, 95, 97, 111 en 113 Daarmee verdwijnen de zijsporen met een lengte van 740m. Volgens Prorail hebben de sporen geen funktie en zijn in 2018 slechts ca. 1200 keer gebruikt. Als alternatief wordt aangeboden: IJsselmonde, Rtd sp GA, spoor Bkla-Hmla en de Vensepolder........ Wat een geweldig plan en alternatief!!! Laatst bewerkt door slifor2 op 03-09-2019 16:28 |
03-09-2019 16:29:16 | ||
---|---|---|
treinfan
|
"slechts" 1200 keer? |
03-09-2019 17:18:46 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Dat is toch al snel ruim 2 keer daags. |
03-09-2019 17:22:09 | ||
---|---|---|
b2py
|
Ruim? Ik vind het toch betrekkelijk weinig. Wat was het doel van 1200 keer stoppen? Vertraagde trein voorlaten? |
03-09-2019 17:26:14 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Ze voorzien dus in een behoefte. Wat voor minimum houdt ProRail aan? |
03-09-2019 18:13:29 | ||
---|---|---|
sander14
|
Bij werkzaamheden tussen Odw en Gd dienden de sporen afgelopen jaar nog om de 6900 om te rijden van Wd 1 naar Wd 6. |
03-09-2019 18:15:51 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Daarbij: de alternatieven zijn enkel wachten op de hoofdbaan. Dat is geen alternatief. Te IJsselmonde zijn de overloopwissels reeds gesaneerd dus dat is slechts in één richting te gebruiken. De soap kent nog immer geen einde! |
03-09-2019 18:20:21 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Sterker nog, gemiddeld is dat meer dan 3 keer daags. |
03-09-2019 19:14:12 | ||
---|---|---|
thom
|
Is het het daadwerkelijk gebruik van het spoor, of het aantal keer dat de wissels omgelegd zijn? Dat zou het aantal nogwel halveren. |
03-09-2019 20:00:12 | ||
---|---|---|
b2py
|
Hoe staat het met de goederenmaatregelen tussen Elst en Bentheim? Is daar al een beslissing over genomen? Mocht daar iets positiefs uitkomen dan snap ik wel waar het vandaan komt, goederen gaan op termijn toch allemaal via de BR. |
03-09-2019 20:11:22 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
ProRail zou voornemens moeten zijn heel Gdg-Wd viersporig te maken, wil men eindelijk van die ellendelange stops van de 6900 afkomen en IC's netjes over het uur te kunnen verdelen... Er wordt toch een grote som geld geleend om o.a. meer spoor aan te leggen? |
03-09-2019 20:27:23 | ||
---|---|---|
ErikvR
|
Dat gaat heel veel geld kosten gezien de zeer slappe bodemgesteldheid van dat stuk van Nederland. Veenbodem die niet stevig genoeg is dus zal je als je wil uitbreiden baar 4 sporen eerst trace stabiel genoeg moeten maken en volgens mij is de brug / viaduct bij Papekop nog 2 sporig aangelegd gezien de haakse kruising met de weg er onder. Daarnaast vinden in Papekop bouwactiviteiten vlak bij het spoor plaats. |
03-09-2019 22:35:18 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Het gedeelte tussen iets voorbij Oudewater Papekop en Gouda Goverwelle is in de jaren 30 versterkt. Ten zuiden van het zuidelijk spoor heeft toen een tijdelijk spoor gelegen; die berm kan zonder meer weer een spoor dragen. De noordzijde van de baan is ook versterkt, maar daarop heeft geen spoor gelegen. Voor een deel is dat een karrenspoor. Tussen Woerden en Oudewater Papekop is de baan ook versterkt maar minder zwaar. Je kunt het verschil zien aan de breedte van de spoorbermen. Dat er vlak naast het spoor gebouwd wordt, is een oud probleem. Maar ProRail bouwt zelf ook geluidsschermen op plekken die korte tijd later nodig zijn voor spooruitbreiding. |
04-09-2019 00:02:54 | ||
---|---|---|
ErikvR
|
Maar is viaduct Papekop nu wel of niet voorbereid op 4 sporen ? Want aansluitend daarop zou uitwijk Odw gewoon deel uitmaken van de 4-sporigeheid |
04-09-2019 06:59:19 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Bij Blerick zijn ze toch een overslagterminal aan het bouwen en "men" wil het emplacement in de stad toch weg hebben? Ik dacht dat dat daarnaartoe zou gaan verhuizen. Quote Is dat inclusief roestrijden? |
04-09-2019 08:01:52 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Keolis LINT mag niet harder dan 130 |
04-09-2019 08:15:01 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteWaarom viersporig, er zijn geen tussenstations? Efficiënter zou seinverdichting en dus snellere opvolging kunnen zijn. |
04-09-2019 09:27:10 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Ook met seinverdichting is vol in conflict plannen (minder dan 1 minuut opvolgtijd) erg lastig |
04-09-2019 09:27:31 | ||
---|---|---|
edje
|
QuoteKAN niet harder dan 120km/h |
04-09-2019 10:39:46 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote En dat is dus ook de drijfveer van Prorail. Voor seinverdichting ligt Odw in de weg. En ach goederentreinen zijn sowiso alleen maar lastig en moeten allemaal via de BR vind Prorail. |
04-09-2019 10:42:01 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
QuoteDe 6900 staat in beide richtingen zowel Gd als Wd meerdere minuten stil om IC's en een goederenpad voor te laten. Bij viersporigheid over het gehele gedeelte Gd-Ut is dat nergens meer voor nodig, want dan rijden de IC's en sprinters niet meer over hetzelfde spoor. Vergelijkbaar met het stuk Ac-Bkl bijvoorbeeld. Daarnaast kun je op die manier dus ook naar 10 of 12 IC's per uur en eventueel meer sprinters, en gezien de grote reizigersgroei is dat geen overbodige luxe. Daarnaast zal Gd altijd een goederenomleidingsroute bij zowel verstoringen als werkzaamheden blijven dus het spoor bomvol plannen met alleen reizigerstreinen is op zijn zachtst gezegd gewoon niet slim. |
04-09-2019 10:47:09 | ||
---|---|---|
ErikvR
|
leg dat de wijze koppen ( lees iet spoorkundige managers) van ProRail maar weer uit |
04-09-2019 10:58:43 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Met plezier %08% |
04-09-2019 12:04:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Stel het voor: https://www.prorail.nl/reizigers/formulieren/contactformulier |
04-09-2019 12:05:05 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Volgend jaar hebben we de eerste Grand-Prix in Zandvoort. NS wil daarom graag meer treinen rijden. Ik zou me kunnen voorstellen dat je als vervoerder zelfs graag nog wat materieel op reserve wilt hebben in Zvt. Gelukkig heeft Prorail het antwoord: saneren wissel 255, 257a/b, en 259 |
04-09-2019 12:13:46 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Je kan het ook anders zien, door weghalen van wissel 259 kan je perron 2 met 66 meter verlengen, kunnen er langere treinen staan! |
04-09-2019 12:13:52 | ||
---|---|---|
train85
|
Kort gezegd spoor 3 gaat weg. Dan je daar geen reserve mat kwijt. |
04-09-2019 12:15:10 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Railpromo gebruikte dat spoor meerdere keren per jaar voor het omlopen van een locomotief. Nu het bedrijf failliet is, kan direct het spoor gesaneerd worden? |
04-09-2019 12:33:58 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Die van Keolis hebben een revisie gehad, en mogen dus 130. Die van Arriva mogen inderdaad maar 120, zo heb ik het begrepen althans. |
04-09-2019 13:07:36 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Wat dan wel weer vreemd is is de redenering van PRorail. stelling Prorail: Enkele wissels moeten binnenkort vernieuwd worden, en het spoor word nauwelijks gebruikt. voorstel: saneren. Klinkt in aanzet slim: 2 wissels hoeven niet te worden vernieuwd, ergo kostenbesparing. Wat er echter NIET vermeld word: - 2 wissels zijn enkele jaren geleden volledig vernieuwd. - spoor 3 is volledig vernieuwd - de overweg is recent volledig vernieuwd. Ergo: er zijn dus blijkbaar veel kosten gemaakt voor vernieuwing en de nieuwe spullen kunnen minstens 30 jaar mee. Dit alles gooien we weg om de kosten van twee nieuwe wissels te besparen??? Of in smurfentaal: We verbouwen een fraai huis, alleen enkele deuren kunnen nog even mee. Als we die dan tenslotte ook willen vernieuwen stellen we voor om het huis maar af te breken????? Ik mag toch hopen dat er beslissers zijn die deze waanzinigge geldverspilling tegenhouden, waarmee ook funktionaliteit gehandhaafd blijft... |
04-09-2019 13:09:29 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
|
Quote Het perron kan ook deels langs spoor 3 verlengd worden met 66 meter, en reserve mat kan dan op spoor 2b staan. Het enige nadeel met reserve mat op spoor 2b is de (on)bereikbaarheid van spoor 1, maar dat is nog steeds beter dan geen opstelspoor. Laatst bewerkt door Capt_Molo op 04-09-2019 13:10 |
04-09-2019 13:47:56 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Quote Dan heeft je bron het verkeerd, stellen zijn voor maximaal 120 toegelaten. Die revisie (ongetwijfeld die naar Twents) heeft geen hogere maximumsnelheid opgeleverd. Anders hadden we dat echt wel gereden |
04-09-2019 13:55:13 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Doorgaande treinen in Venlo, waar het emplacement voor gebruikt word, hebben natuurlijk niet veel te zoeken op een overslag terminal. En daar al lokwisselen is ook wat onhandig |
04-09-2019 13:56:09 | ||
---|---|---|
alle46
|
Quote Dit is nu juist het tenenkrommende aspect van alle "goede" bedoelingen van Prorail. Het interesseert niet hoe lang de objecten er liggen, compleet verrot of splinternieuw, dit is de nieuwe wijsheid en zo gaan we het doen- punt. Voorbeelden heeft elke lezer van deze draad wel bij de hand. |
04-09-2019 14:56:21 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Op Drehscheibe is te lezen en te zien dat de IJzeren Rijn bij Roermond niet meer berijdbaar is (voor zover dat al zo was natuurlijk....) https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,9042847 |
04-09-2019 16:00:27 | ||
---|---|---|
marotrans
|
Quote De Bredeweg wordt met een viaduct overgestoken; unsere Deutsche Freund bedoelt de Oosttangent denk ik. Op Google Maps heb je ongeveer hetzelfde plaatje. https://www.google.com/maps/@51.1751997,6.0248767,3a,75y,293.91h,81.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2sre3xJrLjRy96ztm4ZDdg!2e0!7i13312!8i6656 Laatst bewerkt door marotrans op 04-09-2019 16:01 |