Opvallende dingen 21 november
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2022
21-11-2022 03:26:35
seinhuis
seinhuis

Defect spoor

2100, 2200 rijden niet tussen Amsterdam en Haarlem

4800, 5400 geknipt in Haarlem

29000 rijdt extra Haarlem, Sloterdijk, Amsterdam CS


Tevens rijden Eurobahn en Arriva Limburg minder treinen door te kort aan personeel.


21-11-2022 08:23:31 3
Marco
Marco

Het personeel op de 3124 heeft de deuren van het klaarstaande treindeel alvast open gezet. Voor het koppelen de deuren weer even gesloten. Heel fijn met deze kou smiley


21-11-2022 09:47:50
BVisser
BVisser

Asdta 9:46 NS 186 223 voorop trein 924 richting Bd. Geen stuurstand aan de loc.


21-11-2022 11:52:32
sjoerd
sjoerd

Je bedoelt waarschijnlijk dat er geen duwloc is, en dat de trekloc (wat een slechte termen van mij!) in Breda moet omrijden?



21-11-2022 11:57:53
BVisser
BVisser

Nee, ik bedoel dat het rijtuig aan de loc geen stuurstandrijtuig is. Fotografen vinden het vaak niet mooi als dat wel het geval is.



Laatst bewerkt door BVisser op 21-11-2022 12:00

21-11-2022 13:17:57 2
henri1972
henri1972
Quote
Marco (21-11-2022 08:23:31):

Het personeel op de 3124 heeft de deuren van het klaarstaande treindeel alvast open gezet. Voor het koppelen de deuren weer even gesloten. Heel fijn met deze kou smiley


Ik neem aan in Ah en inderdaad een goeie actie !!

Zo krijg je ook een betere verdeling van reizigers in de trein.


21-11-2022 13:59:03
broek53
broek53
Quote
seinhuis (21-11-2022 03:26:35):

Defect spoor

2100, 2200 rijden niet tussen Amsterdam en Haarlem

4800, 5400 geknipt in Haarlem

29000 rijdt extra Haarlem, Sloterdijk, Amsterdam CS

Weet iemand wat er zodanig defect is aan "het spoor" dat herstel twee dagen moet duren, maar misschien ook wel vier, als ik de reisinfo geloof?


21-11-2022 14:37:57
279
279

volgens een nfl is in ieder geval de snelheid beperkt (welk deel tussen Hlm en Ass weet ik niet) dat er ongeveer 4 - 8 minuten vertraging werd opgelopen per trein...

afgelopen weekend was spoor 2B (Asd) buiten dienst vanwege ontbrekende klemveren (heten die dingen zo?) en 6 bielsen moesten vervangen worden.


21-11-2022 14:51:46
pjkleton
pjkleton

Ik dacht dat de vertragingen veroorzaakt werden door VS rijden ergens ,maar aan de aankomst en vertrektijden van H Spaarnw. en Halfweg zie ik dat allebei de sporen gebruikt worden .Dus alleen heel lanzaam rijden.

Peter


21-11-2022 15:02:44
broek53
broek53

Daarmee blijft de vraag dus staan wat er zo defect is dat er 8 minuten vertraging op opgelopen wordt, resp. dat herstel ervan dagen (maar ik denk nu: meerdere nachten?) kan gaan duren.


21-11-2022 15:17:34
pjkleton
pjkleton

Er zijn treinen Hlm -Asd die niet vertraagd zijn,maar anderen weer wel Hlm-Ad .andersom zijn er ook allemaal vertragingen. Of er moet ergens op elkaar gewacht worden ,of bide sporen zijn hier en daar niet in orde.

(Ik kijk bij aankomst tijden en de loop van een trein)

Peter


21-11-2022 15:45:27
sik214
sik214
Quote
broek53 (21-11-2022 13:59:03):
Quote
seinhuis (21-11-2022 03:26:35):

Defect spoor

2100, 2200 rijden niet tussen Amsterdam en Haarlem

4800, 5400 geknipt in Haarlem

29000 rijdt extra Haarlem, Sloterdijk, Amsterdam CS

Weet iemand wat er zodanig defect is aan "het spoor" dat herstel twee dagen moet duren, maar misschien ook wel vier, als ik de reisinfo geloof?


Veiligheidsbericht 29 is weer geactiveerd bij ProRail. Betreft allerlei locaties in den lande met problemen met de klemmen en veren. De veren, vaak bij duoblok-dwarsligers klemmen dan niet voldoende meer over de spoorstaafvoet. Vorig jaar ook diverse spoedlocaties (MerwedeLingelijn etc), nu is er weer een meettrein geweest en die wordt obv prio-locaties geanalyseerd en dan volgen er dus mogelijk spoedacties. Contract Amsterdam stond volgens mij op prio2, de volgende waar mogelijk wat te verwachten is, zal Flevoland/Gooi en Veluwe zijn.



Laatst bewerkt door sik214 op 21-11-2022 15:46

21-11-2022 15:52:58
broek53
broek53

Veelzeggend dat dat "probleem" na al die jaren nog niet het begin van opgelost is, maar dat terzijde. Zo te lezen kunnen we er nog jaaaaaren "plezier" van hebben, want dit probleem houdt zichzelf in stand kennelijk. Dank voor de inlichting.


21-11-2022 16:21:41
VIRMFlow
VIRMFlow
In VIRMm1 8649 is rond 15:55 een WC rol in de brand gezet, het stel is samen met nog een anders stel onderweg als IC van Venlo naar Den-Helder, het is tussen Zaandam en Castricum in de brand gezet, nadat ik wat rook ben ik naar andere kant van de bak gelopen, zag daar een afgebrande WC rol en heb meteen de HC op de hoogte gesteld, die heeft te Castricum de WC rol weggegooid en nu staan we stil op Heiloo, deuren dicht, wachtend op hulpdiensten aldus de HC, als ik meer info heb stel ik jullie op de hoogte

21-11-2022 16:29:31 1
VIRMFlow
VIRMFlow
we zijn inmiddels weer vertrokken, op het perron stond de politie met de daders, we rijden nu vrij langzaam omdat er volgens de HC overwegen in storing zijn gegaan

21-11-2022 16:53:11
PKP
PKP
Quote
pjkleton (21-11-2022 14:51:46):

Ik dacht dat de vertragingen veroorzaakt werden door VS rijden ergens

VS bestaat daar niet, beter is linker spoor


21-11-2022 17:04:54 1
pjkleton
pjkleton

VS bestaat al lang niet meer,

Je hebt helemaal gelijk!

Hierdoor kan je zien ,in welke tijd ik bij het seinwezen zat.( ' 61- ' 64 ) wink

Peter



Laatst bewerkt door pjkleton op 21-11-2022 19:37

21-11-2022 18:37:31
sjoerd
sjoerd

Althans: er is geen VS-rijden tussen Amsterdam - Halfweg en Haarlem. Er zijn nog wel enkele trajecten waar nog wel VS-rijden bestaat. Een drietal grensbaanvakken en tot de ombouw van (Deventer -) Olst - Zwolle ook nog daar.


21-11-2022 18:59:01 1
DylansDepot
DylansDepot

18:57 Ht: NS 186 223 met een defecte stam ICR richting Ut. Grijs groene "Kermit" zit vooraan in de trein. Loc achterop wordt gesleept




Trein filmen - trein uploaden - trein kijken. Dylan's Depot.

21-11-2022 19:40:17
DingeZ
DingeZ
Quote
sik214 (21-11-2022 15:45:27):
Quote
broek53 (21-11-2022 13:59:03):
Quote
seinhuis (21-11-2022 03:26:35):

Defect spoor

2100, 2200 rijden niet tussen Amsterdam en Haarlem

4800, 5400 geknipt in Haarlem

29000 rijdt extra Haarlem, Sloterdijk, Amsterdam CS

Weet iemand wat er zodanig defect is aan "het spoor" dat herstel twee dagen moet duren, maar misschien ook wel vier, als ik de reisinfo geloof?


Veiligheidsbericht 29 is weer geactiveerd bij ProRail. Betreft allerlei locaties in den lande met problemen met de klemmen en veren. De veren, vaak bij duoblok-dwarsligers klemmen dan niet voldoende meer over de spoorstaafvoet. Vorig jaar ook diverse spoedlocaties (MerwedeLingelijn etc), nu is er weer een meettrein geweest en die wordt obv prio-locaties geanalyseerd en dan volgen er dus mogelijk spoedacties. Contract Amsterdam stond volgens mij op prio2, de volgende waar mogelijk wat te verwachten is, zal Flevoland/Gooi en Veluwe zijn.


Hebben we het hier over de draadveerklemmen (DE-klemmen) of speelt dit (ook) bij Vossloh-veren?

Als ik zo het snelheidsverloop van de treinen analyseer lijkt het dat tussen Ass en iets ten oosten van Hwzb er niet harder dan 40km/h gereden wordt.


21-11-2022 19:56:06
timtrein
timtrein

Het kan ook met de duoblokken an sich te maken hebben, ook die worden niet voor niks vaak vervangen waar ze nog in de hoofdbaan liggen.


21-11-2022 20:59:20
zigzag
zigzag
Quote
seinhuis (21-11-2022 03:26:35):

Defect spoor

4800, 5400 geknipt in Haarlem

Had het niet gewoon duidelijker en handiger geweest om de reizigers te informeren dat er tijdens het defect spoor treinen Zvt - Hlm - Utg - Amr - Hn en Asd - Hlm - Zvt rijden en Hn - Amr - Utg - Hrlm - Asd er langer over doet?


Er lijkt voor de reizigers geen enkele logica te zijn om je wijs te laten maken dat ze in Asd in de trein naar Hn zitten, die eigenlijk naar Zvt gaat. En reizigers op Zvt wijs te maken dat het de trein naar Asd is, terwijl die naar Hn gaat.



Laatst bewerkt door zigzag op 21-11-2022 21:21

21-11-2022 23:11:07
PKP
PKP
Quote
DingeZ (21-11-2022 19:40:17):

Als ik zo het snelheidsverloop van de treinen analyseer lijkt het dat tussen Ass en iets ten oosten van Hwzb er niet harder dan 40km/h gereden wordt.

Tussen kilometer 3.9 en 6.5 mogen treinen maximaal 40 kilometer per uur rijden.



Laatst bewerkt door PKP op 21-11-2022 23:37

22-11-2022 09:40:56
sik214
sik214
Quote
DingeZ (21-11-2022 19:40:17):
Quote
sik214 (21-11-2022 15:45:27):
Quote
broek53 (21-11-2022 13:59:03):
Quote
seinhuis (21-11-2022 03:26:35):

Defect spoor

2100, 2200 rijden niet tussen Amsterdam en Haarlem

4800, 5400 geknipt in Haarlem

29000 rijdt extra Haarlem, Sloterdijk, Amsterdam CS

Weet iemand wat er zodanig defect is aan "het spoor" dat herstel twee dagen moet duren, maar misschien ook wel vier, als ik de reisinfo geloof?


Veiligheidsbericht 29 is weer geactiveerd bij ProRail. Betreft allerlei locaties in den lande met problemen met de klemmen en veren. De veren, vaak bij duoblok-dwarsligers klemmen dan niet voldoende meer over de spoorstaafvoet. Vorig jaar ook diverse spoedlocaties (MerwedeLingelijn etc), nu is er weer een meettrein geweest en die wordt obv prio-locaties geanalyseerd en dan volgen er dus mogelijk spoedacties. Contract Amsterdam stond volgens mij op prio2, de volgende waar mogelijk wat te verwachten is, zal Flevoland/Gooi en Veluwe zijn.


Hebben we het hier over de draadveerklemmen (DE-klemmen) of speelt dit (ook) bij Vossloh-veren?

Als ik zo het snelheidsverloop van de treinen analyseer lijkt het dat tussen Ass en iets ten oosten van Hwzb er niet harder dan 40km/h gereden wordt.


Het gaat niet eens in de eerste plaats om de veer(klemmen), de spoorstaaf 'schuurt' in de onderlegplaat. Doordat daar ruimte komt gaat de spoorstaaf steeds verder van de veer(klem) af staan, waardoor die uiteindelijk teweinig grip houdt op de spoorstaafvoet.



Laatst bewerkt door sik214 op 22-11-2022 09:41

23-11-2022 00:28:02
Oldskool
Oldskool
Quote
PKP (21-11-2022 23:11:07):
Quote
DingeZ (21-11-2022 19:40:17):

Als ik zo het snelheidsverloop van de treinen analyseer lijkt het dat tussen Ass en iets ten oosten van Hwzb er niet harder dan 40km/h gereden wordt.

Tussen kilometer 3.9 en 6.5 mogen treinen maximaal 40 kilometer per uur rijden.


Hoezo heb je in dit bericht de afkorting TSB verwijderd? Geeft heus niks hoor, dat je precies weet wat er speelt en hoe de juiste benamingen is. Veel meer hobbyisten weten dat het een TSB heet cheeky