Trein simulators
Forum: Algemeen - Algemeen
23-10-2022 10:59:23
Sbb
Sbb

Zijn er hier ook mensen die microsoft train simulator of openrails spelen op een laptop?

Mijn zoon wil hier graag mee beginnen, en aangezien zijn oude 2de hands laptop het niet meer doet, willen wij een nieuwe voor hem aanschaffen ( voor zijn verjaardag ) welke laptop is een beetje geschikt voor deze simulators?



Laatst bewerkt door moderator op 23-10-2022 11:27
 

23-10-2022 11:03:02
pascalgerr
pascalgerr

Voor train simulator is een goede grafische kaart niet perse nodig. Je profiteert meer van een processor met een hoge kloksnelheid. Een laptop met een maximaal 2 haar oude i5 of i7 met geïntegreerde videochip moet voldoende zijn.

 

23-10-2022 11:25:38
rjz222
rjz222

OpenRails krijg je op bijna elke laptop met een moderne i-core processor wel redelijk goed aan de praat, ik heb hier verschillende laptops liggen met OpenRails, en eigenlijk alleen de machines met een i3 ouder dan 2013 willen OpenRails echt niet draaien (al is een 2009 i5 van de eerste generatie behoorlijk twijfelachtig).

Microsoft Train Simulator ga je op een nieuwe Windows 10/11 laptop waarschijnlijk niet meer werkend krijgen, dat spel kan niet goed meer omgaan met die combinatie van hardware en Operating System.

Voor wat betreft Train Simulator van Dovetail Games (Train Simulator Classic, voorm. Railworks, Train Simulator 20xx etc). is het beter een zwaardere computer te kopen, want die wil toch wel graag minstens 16GB RAM, een degelijke graphics card en een stevige processor hebben, waarbij ook de koeling van belang wordt.



Laatst bewerkt door rjz222 op 23-10-2022 11:26
 

23-10-2022 11:39:10
Sbb
Sbb
Quote
rjz222 (23-10-2022 11:25:38):

OpenRails krijg je op bijna elke laptop met een moderne i-core processor wel redelijk goed aan de praat, ik heb hier verschillende laptops liggen met OpenRails, en eigenlijk alleen de machines met een i3 ouder dan 2013 willen OpenRails echt niet draaien (al is een 2009 i5 van de eerste generatie behoorlijk twijfelachtig).

Microsoft Train Simulator ga je op een nieuwe Windows 10/11 laptop waarschijnlijk niet meer werkend krijgen, dat spel kan niet goed meer omgaan met die combinatie van hardware en Operating System.

Voor wat betreft Train Simulator van Dovetail Games (Train Simulator Classic, voorm. Railworks, Train Simulator 20xx etc). is het beter een zwaardere computer te kopen, want die wil toch wel graag minstens 16GB RAM, een degelijke graphics card en een stevige processor hebben, waarbij ook de koeling van belang wordt.


Oke bedankt voor je uitleg, geet het hem niet worden op een budget laptop die wij voor hem in gedachten hebben, hij heeft ook nog een Nintendo switch daar zit ook iets voor aan tekomen een trein simulator Train life genamd , maar kan nog wel een dik jaar duren voor die er is heb ik begrepen, dan moet hij maar wachten.

 


23-10-2022 15:10:58
VIRMm1
VIRMm1

De goedkoopste optie is om een Xbox Series S aan te schaffen en dan daarop Train Sim World te spelen. Die Xbox kost 290 euro en TSW kun je spelen via de Xbox game pass voor ongeveer 10 euro per maand.

Enige nadeel is dat je dan zelf geen content (zoals NS treinen en NL'se routes) kunt download/installeren.



Laatst bewerkt door VIRMm1 op 23-10-2022 15:11
 

23-10-2022 15:30:28
wouterder
wouterder

Je kan anders ook eens op dedicated websites voor train sims kijken.

dutchsims.nl

simtogether.com

www.rail-sim.de

 

23-10-2022 19:15:23
aarclay
aarclay
Quote
pascalgerr (23-10-2022 11:03:02):

Voor train simulator is een goede grafische kaart niet perse nodig. Je profiteert meer van een processor met een hoge kloksnelheid. Een laptop met een maximaal 2 haar oude i5 of i7 met geïntegreerde videochip moet voldoende zijn.


Ik heb hier een PC met een on-board grafische kaart waarop het spel niet draaide. In sommige gevallen zou het wel kunnen draaien op een on-board videokaart, maar het advies is altijd om een goede grafische kaart aan te schaffen.

Op laptops heb je meer zekerheid als je een goede game-laptop hebt.

Anyway, ik heb het over TrainSimulator. En niet over MS Trainsimulator. Dat spel is zo buggy als de pest.



Laatst bewerkt door aarclay op 23-10-2022 19:16
 

24-10-2022 03:03:40
seinhuis
seinhuis

Ik denk dat je deze vraag het beste op simtogether of een andere vergelijkbare forum kunt stellen.

Deze forum gaat over wat buiten gebeurd. Niet iedereen die buiten spot heeft een simulator.

Waarom een laptop? Computers zijn veel krachtiger (maar zijn moeilijker te verplaatsen)

 

24-10-2022 14:39:15
aarclay
aarclay

DutchSims is ook een goed forum. In mijn ogen zelfs gebruiksvriendelijker.

 

24-10-2022 21:48:47
mat64Hidde
mat64Hidde

Voor al het Nederlandse spul voor MSTS/Open Rails kan ik www.treinpunt.nl aanbevelen.