31-08-2022 18:10:32 | ||
---|---|---|
RX7567
|
Op vrijdag 16 september gaat het regionale vervoer staken. Dus niet alleen de treinen van Conexxion, Keolis etc. maar ook alle streekbussen. |
31-08-2022 18:20:28 | ||
---|---|---|
mren
|
NS zet geen vervangende treinen in. |
31-08-2022 19:49:31 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Waarom zouden ze überhaupt? |
31-08-2022 19:51:39 | ||
---|---|---|
martijn
|
En naast de landelijke staking op 16 september, wordt het werk op 6 september in Flevoland, Zuid-Holland en Zeeland neergelegd. Op 7 september in Noord-Holland en Utrecht, op 8 september in Gelderland, Noord-Brabant en Limburg en op 9 september in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel. |
31-08-2022 20:56:06 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Het zou inbruik op de concessie zijn en dus mogen ze het nieteens. Nog buiten het feit dat die regionale treinen zonder subsidie ook geen cent opleveren en niemand daarom zit te springen om dat te doen ;)
Daarnaast klopt het artikel natuurlijk niet helemaal, het schrijft dat er landelijk geen regionale treinen rijden maar die rijdt NS natuurlijk ook in delen van het land en zullen wel gewoon rijden |
31-08-2022 21:09:38 | ||
---|---|---|
Marco
|
Quote Open access is toegestaan tegenwoordig toch? Ik zou het wel een stunt vinden als bijvoorbeeld Arriva ooit treinververvangend treinvervoer inzet. Ik noem maar iets: met de GTW's over de Betuweroute Arnhem - Utrecht, wanneer ze binnenkort voorzien zijn van ERTMS. Maar dat zal de komende tijd sowieso niet gaan, ze kunnen het personeel niet missen. |
31-08-2022 21:27:29 | ||
---|---|---|
PKP
|
Quote Samen een actie dag π |
31-08-2022 23:22:06 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
Quote Ik kan me haast niet meer voorstellen dat zulke flexibiliteit nog mogelijk is tegenwoordig. In de zin van het is mogelijk, maar uitvoeren homaar. Het laatst bekende wat uitgevoerd is, is volgens mij een diesel loc met ICR rijtuigen omdat de BVL niet bruikbaar was. |
01-09-2022 06:25:27 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ik gok zomaar dat het als grapje bedoeld was. |
01-09-2022 10:21:32 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Mag NS dienstregelingen van regionale treinen overnemen bij stakingen van regionale vervoerders? En omgekeerd, mogen regionale vervoerders NS dienstregelingen overnemen? Of mag dit niet vanwege de concessies. Dat een trein vervoerder alleen in het eigen concessie geboed passagiers mag vervoeren. |
01-09-2022 10:48:56 | ||
---|---|---|
pothuize
|
Maikel, je bent een onbegrepen mens...... |
01-09-2022 10:51:47 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Quote In Nederland is een concessie zowel een plicht als een recht: een vervoerder móet rijden wat er in de concessie geëist is, maar heeft daar vervolgens ook het alleenrecht op, een andere vervoerder mag hem niet daar beconcurreren. Enige uitzondering zijn de samenlooptrajecten (bv Aml - Es). In hoeverre het Keolis vrij zou staan om tijdens NS-stakingen extra treinen Aml- Es in te leggen weet ik niet. Echter dit zou het personeel ongetwijfeld meteen bestempelen als 'besmet werk' dus van harte zullen ze dat niet doen... Wel heb je nog de alternatieve routes. Arriva zou tijdens NS-stakingen in theorie een sneltrein Ah-Zp via Ww in kunnen leggen..... |
01-09-2022 11:23:03 | ||
---|---|---|
john2
|
Hetzelfde is bij Arriva, Roermond - Maastricht en Sittard - Heerlen, hier zou dan Arriva op de IC tijden van de NS sneltreinen kunnen inleggen. Dan is er weer dat dit als besmet werk gezien wordt. |
08-12-2022 19:19:15 | ||
---|---|---|
GerritJan
|
Op donderdag 15 december gaat Arriva Fryslan staken en op 16 december Groningen. Op maandag, 19 december gaat Arriva Noord-Drenthe staken. Opvallend, want het personeel op Emmen-Zwolle (Almelo) zegt dat ze een andere cao hebben en deze prima vinden. |
11-01-2023 12:54:03 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Vrijdag 13 januari is er een staking bij Arriva Rivierenland, de Achterhoek en Liemer en Keolis Blauwnet. Mogelijk dat er ook op andere regionale spoorlijnen hinder is.
Laatst bewerkt door seinhuis op 11-01-2023 12:54 |
11-01-2023 13:43:37 | ||
---|---|---|
john2
|
Snap waarom er gestaakt wordt, maar de reiziger is weer de dupe. Onder andere dat door de loonsverhoging de trein en bus kaartjes weer duurder worden. Er zijn ook mensen die met een minimum moeten rondkomen en mensen die dringend afhankelijk zin van het openbaar vervoer. |
11-01-2023 14:49:52 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Heb je dan andere idëeen om ze kracht te zetten bij hun eisen? Laatst bewerkt door aarclay op 11-01-2023 14:50 |
11-01-2023 15:04:42 2 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Quote Er zijn ook mensen die elke maand hun huur moeten betalen. Medewerkers van Arriva bijvoorbeeld. Laatst bewerkt door BVisser op 11-01-2023 15:06 |
11-01-2023 15:31:11 | ||
---|---|---|
john2
|
Mijn eerste woorden waren, snap waarom er gestaakt wordt. Een van de redenen waarom ik het snap is de reden dan Arriva medewerkers ook hun onkosten hebben. |
11-01-2023 16:19:56 | ||
---|---|---|
abbm
|
Quote Dat is jaren geleden al eens voor de rechter geweest. Het gratis laten reizen van reizigers is diefstal. |
11-01-2023 16:26:54 2 | ||
---|---|---|
brun
|
Quote Nee, dat hadden we in het andere stakingsdraadje al eens uitgebreid besproken. De rechter heeft dat destijds helemaal niet verboden. Zie de jurisprudentie die hier is gepost. Die uitspraak kwam in feite hierop neer:
Dat laatste is de kern. De andere 50% van het loon moet uit de stakingskas komen, terwijl de treinen wel gewoon blijven rijden. Dat willen de stakers (of de vakbond) niet en daarom kiezen ze voor een volledige staking in plaats van een publieksvriendelijke actie. Geen waardeoordeel van mijn kant hierover, gewoon een overzichtje van de feiten. Laatst bewerkt door brun op 11-01-2023 16:31 |
11-01-2023 16:59:35 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Aan een onderhandel tafel er uit komen. Of een conducteur alleen publiek vriendelijk door een trein laten lopen. En er wordt in dit topic gesproken dat de poortjes toch open mogen. Waar geen poortjes zijn niet in checken. |
11-01-2023 17:57:07 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Niet meer met het FNV onderhandelen maar met een partij die wel realistisch is. En inderdaad eerst eens met publieksvriendelijke acties beginnen Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
13-01-2023 09:04:04 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Quote Ik zie een enorme kostenbesparing voor NS aankomen!! ππ |
13-01-2023 09:37:56 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
En niet alleen voor NS. Ook de DB kan geld besparen, want inderdaad ziet men op de lange ritten in de ICE ook geen treinpersoneel. Wel grensbewakers en Polizisten. |
18-01-2023 15:14:23 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
De vakbonden hebben een staking aangekondigd voor het regionale openbaar vervoer. Naar verwachting rijden donderdag en vrijdag zeer weinig tot geen treinen en bussen.
NS en de 3 gemeentelijke vervoersbedrijven rijden wel omdat hun een andere CAO hebben. |
18-01-2023 17:17:14 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Quote De FNV biedt hun eigen personeel 2% loonsverhoging. |
18-01-2023 17:53:06 | ||
---|---|---|
john2
|
Nu rijmt er bij mij iets niet. FNV het eigen personeel maar 2% loonsverhoging geven, terwijl ze voor andere partijen voor een boel procenten meer gaan. Dan moet het personeel van FNV zelf ook maar eens gaan staken, dan weet de bond dat er werk blijft liggen als er gestaakt wordt. |
18-01-2023 18:43:05 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Ik las het, het salaris wordt opgebracht door de leden en dat aantal loopt al jaren terug. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
18-01-2023 18:46:47 | ||
---|---|---|
martijn
|
In de zorg verdienen ze ook best weinig. Maar ik vind het een beetje vreemd om er verschillende sectoren bij te gaan halen. In dit topic gaat het over de regionale vervoerders en die gaan staken. Keolis geeft inmiddels aan dat ze de treindienst morgen om 10:00u weer opstarten. |
19-01-2023 07:02:49 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote Klopt het dat Arriva Achterhoek/rivierenland ook gewoon rijdt? Ik zie momenteel (don 07.02 uur) geen uitval op ns.nl 08.02 uur: de Gelderlander meld inmiddels ook dat de Arriva trein gewoon rijdt. Ik zal geen link plaatsen want voor het bericht moet worden betaald;) Laatst bewerkt door henri1972 op 19-01-2023 08:05 |
19-01-2023 16:24:48 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quote En de stakingskas moet ook nog gevuld worden. Ik denk dat het lidmaatschapsgeld met 9% omhoog gaat π |
19-01-2023 18:18:56 | ||
---|---|---|
john2
|
Als het lidmaatschaosgeld inderdaad met 9% omgaat, zie ik mensen hun lidmaatschap opzeggen. Vooral mensen waar van de beurs maandelijks niet zogoed gevuld wordt, die moeite hebben voor financiel het einde van de maand te halen tot er weer geld op de rekening komt. Dan worden de lidmaatschappen het eerste opgezegd. |
25-01-2023 22:23:16 | ||
---|---|---|
wouter15
|
CNV is van plan om vanaf 6 februari het regionale bus- en treinverkeer plat te leggen: https://www.cnvvakmensen.nl/vervoer/stads-en-streekvervoer/nieuws/ledenraadpleging-massale-steun-voor-acties-openbaar-vervoer/ |
25-01-2023 23:04:47 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
|
Ultimatum aan Vereniging Werkgevers OV is gesteld op 30 januari, 12:00 uur. De actie zal zijn om vanaf 6 februari 5 dagen achter elkaar te staken. |
25-01-2023 23:26:57 | ||
---|---|---|
mren
|
En intussen maar verwonderd naar de Excelsheet staren waar al die reizigers van voor Covid-19 zijn gebleven... |
26-01-2023 11:06:54 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Kan hier een werkzamen link van worden gemaakt? |
26-01-2023 11:09:47 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
26-01-2023 12:00:57 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Quote Zo snel gaat het niet. De contributie bij de FNV stijgt dit jaar met 2,95%. Laatst bewerkt door AlbertP op 26-01-2023 12:01 |
26-01-2023 23:44:35 2 | ||
---|---|---|
bacr
|
En de discussie blijft iedere keer maar terugkomen.... Vakbonden hebben een duidelijk doel en meerwaarde in een markteconomie als die in Europa voorkomt. Zonder zouden de meeste forumdeelnmers 6 of 7 dagen per week werken van 10-12 uur, geen betaald ziekteverlof, geen doorbetaalde vakantiedagen, geen sociale zekerheid etc etc |
31-01-2023 09:42:15 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Vanaf aankomende maandag gaat 5 dagen het regionale openbaar vervoer plat: NOS.nl |
01-02-2023 01:40:36 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
De vakbonden heeft een staking aangekondigd bij Arriva Leeuwarden voor donderdag 2 februari. |
01-02-2023 07:50:34 | ||
---|---|---|
rogierdegr
|
Ik vind dat de vakbonden zich nog redelijk inhouden, want ik had inmiddels al wel verwacht dat men na de enkele stakingsdagen van de afgelopen weken \ maanden, nu over zou gaan op een staking voor onbepaalde tijd. Net zolang totdat er een CAO op tafel ligt, desnoods maanden staken. |
01-02-2023 08:47:53 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Waarna er niemand meer met het OV gaat, per december 80% van de lijnen wordt opgeheven en vervolgens ook de helft van het personeel op straat komt te staan. Goed plan! |
01-02-2023 09:42:02 | ||
---|---|---|
NDS
|
Dat is onzin dat is na eerdere langdurige stakingen ook nooit gebeurd. Groetjes Michiel |
01-02-2023 10:57:00 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Quote Niet alleen word morgen gestaakt maar ook op de Vechtdallijnen |
15-02-2023 09:01:39 | ||
---|---|---|
Anoniem9
|
Mogelijk volgende week weer nieuwe stakingen in het regionale ov: https://www.treinenweb.nl/nieuws/9854/volgende-week-mogelijk-nieuwe-stakingen-op-komst-in-regionaal-openbaar-vervoer.html Ik vrees dat "mogelijk" in dit geval weer een "ja" is... |
15-02-2023 09:05:38 | ||
---|---|---|
mren
|
Bij de autohandelaren kan de vlag weer uit. |
15-02-2023 10:32:11 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Hier een klik die werkt. En ik vrees dat het maatschappelijke draagvlak voor de openbaar vervoer stakingen staak verminderd. |
19-02-2023 19:01:56 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Aankomende woensdag en vrijdag zal er weer gestaakt worden in het streekvervoer, aldus NOS.nl |
20-02-2023 12:44:26 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Waar houdt het op? Dat de staatssecretaris maar een bemiddelaar moet adviseren? |
20-02-2023 12:52:19 | ||
---|---|---|
NDS
|
Het houd op als er een nieuwe cao is en zolang de werkgevers niet willen zal er gestaakt moeten worden dat doen ze niet voor de lol en kost de staakers ook veel geld. Groetjes Michiel |
20-02-2023 12:58:08 | ||
---|---|---|
bacr
|
Quote De aanbestedende overheden zouden zich mischien eens achter de oren moeten krabben, of er gezien de maatschappelijke en economische ontwikkelingen (grote inflatie) misschien wat moet worden bijgepast bij de afgesproken tarieven. |
20-02-2023 12:58:45 | ||
---|---|---|
R-E-Mg
|
Er zijn al verschillende berichten de media ingeslingerd dat bijvoorbeeld buschauffeurs al heel veel zouden verdienen. Een buschauffeur aan het einde van zijn schaal met veel onregelmatige uren zal vast, voor zijn opleidingsniveau, veel verdienen, maar hoe zit dat voor een beginnende chauffeur met weinig onregelmatige uren? Verdient die ook wel genoeg voor zijn opleidingsniveau? De vakbonden moeten goed uitkijken dat ze niet in dezelfde val lopen als in Engeland. De vakbonden moeten ervoor waken niet als geldwolven weg te worden gezet en ook voorkomen dat de aandacht van de hoge werkdruk wordt afgeleid. |
20-02-2023 13:34:39 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Wat verdient een buschauffeur kan je hier lezen in een mooi grafiekje. |
20-02-2023 16:04:23 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Of als oproerkraaiers worden betiteld. Met staken kun je ook het negatieve mee bereiken. |
20-02-2023 16:24:03 | ||
---|---|---|
phantom
|
Wat je nu wel hoort,wat ander is (althans voor mij) is dat men nu ook "klaagt" over geen tijd voor pauze's om te kunnen eten/drinken etc,ipv enkel over geld. Laatst bewerkt door phantom op 20-02-2023 16:25 |
20-02-2023 16:53:13 3 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Je snapt het idd niet. Bij de 5 daagse staking was dat ook al onderdeel van het gesprek. Het gaat dus niet alleen maar om geld, ook om secundaire arbeidsvoorwaarden. Tip: Lees het topic nog eens door of lees op de sites van CNV en FNV waarom ze staken. |
20-02-2023 18:54:55 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Dat is alleen het basisloon (en klopt ook niet, want de hoogste loonschaal in de CAO ligt ruim €100 euro hoger dan het hoogste bedrag op die site). Onregelmatigheidstoelage vormt ook een vast onderdeel van je salaris, je krijgt er immers ook vakantiegeld over. Het verschil tussen een beginnende chauffeur en een chauffeur die al jaren in het vak zit is dus wel groot, maar dat verschil los je niet op met hoge procentuele salarisverhogingen. Als de bonden beginnende chauffeurs tegemoet willen komen kunnen ze beter inzetten op een bruto verhoging van bijvoorbeeld €250 voor alle chauffeurs, daar hebben beginnende chauffeurs meer profijt van en daarmee maak je het beroep dus gelijk een stuk aantrekkelijker voor starters. Maar ik vermoed dat chauffeurs met veel dienstjaren die op het einde van hun schaal zitten een grotere vinger in de pap hebben bij de bonden. |
20-02-2023 19:18:14 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Tel daar bij op dat 25% van de leden pensionado is die er ook al het belang erbij heeft om een zo hoog mogelijk loonstijging eruit te halen. Dan gaat zijn pensioen ook weer omhoog. Het FNV heeft geen enkele interesse in leden onder de 45, behalve voor het betalen van de contributie misschien. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
20-02-2023 20:15:27 | ||
---|---|---|
selivio
|
Quote Ik geloof niet dat de bonden nou zo graag eruit lijken te willen komen. Ook aan die kant lijkt er geen millimeter beweging of serieuze handreiking te zijn de afgelopen maanden... |
20-02-2023 20:36:54 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Mijn pensioenfonds heeft sinds ruim een jaar ook buschauffeurs er bij, maar de verhoging van het pensioen is puur afhankelijk hoe goed het Pensioenfonds boert en er is geen enkele koppeling met loonsverhoging van werkenden. ( En ook een (riante) loonsverhoging een paar maanden voor je pensioen werkt nauwelijks door op je te ontvangen pensioen) |
21-02-2023 12:58:04 | ||
---|---|---|
R-E-Mg
|
Quote Een vakbond behartigt de belangen van zijn leden. Als het overgrote deel daarvan 45+ is, dan gaat daar de aandacht naartoe. Dat is vervolgens ook niet bepaald een uitnodiging voor jongeren om lid te worden, sterker nog, het kan een reden voor jongeren zijn om het lidmaatschap op te zeggen. |
21-02-2023 13:48:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Het kan er op lijken dat de bond vindt dat aparte acties voor jongere werknemers niet nodig zijn. Maar die liften vaak net als de ouderen mee op de CAO die immers collectief is. Hoe de leeftijdsverdeling is, lijkt me dan niet belangrijk. En de minimumlonen voor de jongeren liggen vast door afspraken tussen de overheid en de bedrijven. Het kan goed zijn dat de jongere werknemers minder interesse hebben in bonds-lidmaatschap omdat ze altijd al meer hun eigen plan trekken. Het aantal ZZP-ers onder hen is veel groter dan voorheen. Zelfs in een voorheen verambtelijkte organisatie als de gezondheids- en sociale zorg zijn er veel ZZP-ers die overal een paar weken werken en dan weer verkassen. Vele IT-ers verkopen zichzelf liever dan dat ze afhankelijk moeten zijn van werkgevers.Dat dringt zich onvermijdelijk ook op aan andere bedrijfstakken. |
24-02-2023 07:44:47 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Volgens mij hier nog niet genoemd, maar bij de stakingen van de NS was het mogelijk om de extra gemaakte reiskosten te declareren. Bij Keolis op de site kan ik bij de stakings info er niets over vinden. Er staat alleen: Reisadvies voor reizigers op traject Zwolle-Enschede:
Kijk ik vervolgens in de reisplanner dan kost Almelo - Zwolle € 10,38. Met de NS (via Deventer) kost die reis €14,90. In Almelo bij Keolis inchecken zal de NS niet accepteren. Maar kan je dan wel het prijsverschil terugkrijgen? |
24-02-2023 15:18:28 2 | ||
---|---|---|
martijn
|
Volgens mij kan je je vraag beter stellen aan het bedrijf waar je vraag voor hebt dan op een forum voor en door treinspotters π Vanaf dinsdag begint de nieuwe reeks van 15 stakingsdagen, verspreid over 6 weken:
Laatst bewerkt door martijn op 24-02-2023 17:54 |
25-02-2023 10:34:04 | ||
---|---|---|
john2
|
Martijn, dank voor je datums over de toekomstige stakingen. Dan kan ik hier rekening mee houden met de afspraken van mijn vrouw op een poli van het ziekenhuis. |
25-02-2023 18:08:25 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Als ik dat lijstje zo langs loop , dan vraag ik me af : Waarom staken ze niet in het weekend? Dan rijden er toch ook treinen/ bussen en hebben er reizigers last vanπ. |
25-02-2023 18:14:06 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote De bedoeling zal wel zijn, om de reden waarom er gestaakt wordt en zoveel mogelijk hinder voor de reiziger op te leveren, voor meer druk op de eisen te stellen. Laatst bewerkt door john2 op 25-02-2023 18:14, reden: Meer tekst er bij gezet |
25-02-2023 18:16:52 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Dan missen ze de onregelmatige uren en anders is de stakingskas te snel leeg. |
25-02-2023 18:35:47 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Als ik de bezetting m'n treinen van vandaag vergelijk met m'n laatste rit door de weeks en het zou gaan om zoveel mogelijk reizigers te treffen; dan zou ik zeker op een zaterdag gaan staken! , ( maar misschien ligt dat meer aan de op zaterdag kortere treinen waar ik vandaag mee onderweg wasπ) |
26-02-2023 00:50:36 | ||
---|---|---|
thom
|
Op een zaterdag rijden er natuurlijk ook wat minder treinen het en der. Daarnaast gok ik dat door de weeks staken ook de gelegenheid geeft dat meer chauffeurs of machinisten eraan mee kunnen doen, omdat er op die dagen meer diensten gepland staan. |
27-02-2023 16:47:10 | ||
---|---|---|
martijn
|
Inmiddels heeft de VVMC nóg meer stakingen in het regionale OV aangekondigd (dus bovenop die 15 dagen van hierboven). |
27-02-2023 18:33:45 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Bedankt voor het delen. Gaat leuk worden, vooral op 7 april want dat is Goede Vrijdag. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
27-02-2023 18:41:53 | ||
---|---|---|
mren
|
Ach, wat is daar tegenwoordig nog de betekenis van? Treingerelateerd overigens wel altijd een interessante dag qua geldigheid van diverse abonnementen waar vaak geen logica in te ontdekken valt. |
28-02-2023 11:43:24 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Bij de genoemde staking datums door Martijn komt nog vrijdag 3 maart bij, mogelijk alleen Vechtdallijnen, bij. |
28-02-2023 13:10:11 | ||
---|---|---|
martijn
|
Komen nog wel meer dagen bij. Zie link 3 berichten boven jouw bericht. π Laatst bewerkt door martijn op 28-02-2023 13:10 |
28-02-2023 13:32:03 | ||
---|---|---|
john2
|
Martijn, uit jouw link van nog meer stakingen, kan ik geen datums halen. |
28-02-2023 18:12:07 1 | ||
---|---|---|
b2py
|
Dat zegt ie ook niet toch? Alleen dat er meer komen |
28-02-2023 19:16:34 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Omroep Gelderland
|
10-03-2023 10:47:14 | ||
---|---|---|
martijn
|
Het stond even op losse schroeven, maar ook de aangekondigde stakingsdag tijdens de provinciale- en waterschapsverkiezingen gaat definitief door. |
10-03-2023 10:57:50 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
Vreemd Martijn, bij de NOS lees ik dit:
Ik vrees wel dat jouw bron dichterbij het werkveld staat. Ook gaat Rover dus maandag om tafel met de FNV, althans zo lijkt het. Iets is beter dan niets zullen we dan maar zeggen. Laatst bewerkt door MaxBB op 10-03-2023 10:59 |
10-03-2023 11:02:53 2 | ||
---|---|---|
martijn
|
Bijzonder inderdaad, maar 9292 meldt inmiddels ook dat de staking, ondanks protesten, gewoon doorgaat. Daar zijn ze doorgaans ook wel goed ingevoerd. Update: NOS heeft het bericht inmiddels ook aangepast. Laatst bewerkt door martijn op 10-03-2023 12:44 |
10-03-2023 11:12:11 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
Treurig, maar bedankt voor de informatie. |
10-03-2023 11:37:10 | ||
---|---|---|
Anoniem9
|
Quote Het is te hopen dat ze er wat mee zullen bereiken... Kans is aanwezig dat ook hier er niks mee uit zal komen en dat het personeel 'gewoon' door blijven staken. π Laatst bewerkt door Anoniem9 op 10-03-2023 11:52 |
10-03-2023 11:43:29 | ||
---|---|---|
jacokran
|
het zijn niet de vervoerders die staken, maar het personeel. |
10-03-2023 11:52:27 | ||
---|---|---|
Anoniem9
|
Quote Sorry, ik bedoelde het personeel maar ik had het niet in de gaten. Excuses! π |
10-03-2023 13:02:18 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
De NOS heeft het artikel bijgewerkt:
Er is dus misschien nog een beetje hoop, maar ik zie het somber in. |
10-03-2023 14:58:45 | ||
---|---|---|
john2
|
Zou het wat uithalen als de vervoerders via de rechter de stakingen latev verbieden? Weet dan niet wat de beste is, kortgeding, civiele proceduren? De reizigers zouden eens moeten gaan staken, in de vorm van het openbaar vervoer links laten liggen dit als de stakingen voorbij zijn. Uit protest dat de staking zolang duurt. Laatst bewerkt door john2 op 10-03-2023 14:59, reden: Meer tekst er bij gezet |
10-03-2023 15:06:55 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Staken is een fundamenteel recht van werknemers. Dat gaat de rechter echt niet zomaar verbieden. |
10-03-2023 15:27:55 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Alleen jammer dat die reizigers allemaal dingen te doen hebben zoals werken voor hun geld of studeren voor hun toekomst. Op een paar uitzonderingen na zit niemand voor zijn lol in auto of OV. Vanaf de Coronaperiode tot nu in de stakingsperiode zijn er dan ook veel reizigers verdwenen. Ander werk of ander vervoer. Dat maakt de positie van de vervoerders ook lastig: zelfs al zouden ze willen, is er geen geld om op die belachelijke looneisen in te gaan want er zijn gewoon minder reizigers. En stakingen en uitgeklede dienstregelingen zijn nou eenmaal niet zo'n geweldige middelen om die reizigers weer terug te krijgen... |
10-03-2023 16:30:18 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
|
Quote Stemmen is ook een fundamenteel recht, in onze democratie tenminste. Als dat niet voor iedereen mogelijk is vanwege de staking, dan zal de rechter waarschijnlijk een afweging maken tussen welke van die rechten belangrijker is. Of bijvoorbeeld de bonden, dan wel de vervoersbedrijven, opdragen om taxikosten te vergoeden voor personen die anders het OV zouden gebruiken naar een stemlokaal. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 10-03-2023 16:31 |
10-03-2023 16:30:32 | ||
---|---|---|
john2
|
De regionale vervoerders krijgen al provinciaal overheids geld. Dus hiermee aan de looneisen tegenmoet te komen is ook al een ding. |
10-03-2023 16:30:50 6 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
|
Ze willen een signaal afgeven naar de provincies door op de verkiezingsdag te staken, maar juist mensen die vaak met OV reizen, zijn geneigd op een partij te stemmen die het OV wilt verbeteren. Als die mensen door de staking niet kunnen stemmen, ben je volgens mij vooral je eigen ruiten aan het ingooien. |
10-03-2023 19:13:17 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Ik ken maar weinig gevallen waarin het OV handig zou zijn om naar een stembureau te gaan. Lopen/fietsen is in de meeste gevallen mogelijk en voor wie dat niet kan, zijn een taxi, buurman/vrouw met auto of een stemmachtiging allemaal methodes om alsnog te stemmen. |
14-03-2023 16:16:20 | ||
---|---|---|
GerritJan
|
stakingen worden opgeschort vanaf donderdag 16 maart tot en met volgende week vrijdag 24 maart. Aldus rover |
14-03-2023 18:10:09 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Hier een bericht over het opschorten stakingen in 1Limburg. |
14-03-2023 18:49:48 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Voor mensen die geen fiets of auto hebben,kan het handig zijn. Laatst bewerkt door phantom op 14-03-2023 18:50 |
14-03-2023 18:54:31 | ||
---|---|---|
martijn
|
Gelukkig vergoeden veel provincies de taxikosten voor mensen die enigszins beperkt zijn, maar toch zelfstandig willen stemmen, bijvoorbeeld in de weinige stemlokalen voor blinden en slechtzienden. |
14-03-2023 22:39:10 | ||
---|---|---|
selivio
|
OV-bureau zet hubtaxi in voor stemmers OV-bureau legt mensen geen strobreed in de weg om toch te kunnen stemmen. Hebben andere regio's ook zoiets regelingen, of is het noorden de enige?
Laatst bewerkt door selivio op 14-03-2023 22:40 |