09-08-2022 14:40:26 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Vanaf 5 september worden de 4600 en 5800 weer over Amsterdam Centraal heengetild tot Gvc-Zl en Hfd-Avat. Laatst bewerkt door moderator op 10-08-2022 19:23 |
09-08-2022 15:37:53 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Niet geheel correct wat de 4600 betreft. Wat wel zo is, is dat de 146xx (Lls - Asd vv) verdwenen is. Het is nu gewoon de 46xx Het zelfde geldt voor de 158xx. Die is ook verdwenen en is nu ook 58xx geworden. Laatst bewerkt door Oldskool op 09-08-2022 15:42 |
09-08-2022 15:45:38 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
De 4600 rijdt normaal al niet Gvc-Ledn v.v. doordeweeks overdag en het is naar Lls, maar naar Zl. Laatst bewerkt door MetroRET op 09-08-2022 15:45 |
09-08-2022 15:51:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Die series zijn destijds geknipt vanwege de reisinformatie (in Weesp stonden bijvoorbeeld twee treinen naar Schiphol naaast elkaar). Met de moderne reisinfo denk ik dat zo'n botte maatregel niet meer nodig is. |
09-08-2022 16:30:36 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Quote Dus? Jij zegt in de openingspost dat de 4600 weer naar Gvc gaat. Dat klopt dus niet. Die trein keert gewoon op Ledn en na de avondspits tot Gvc. |
09-08-2022 16:58:18 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dat maak je er zelf van, voor mij was het gewoon duiidelijk. Ook de mouse-over van de 4600 geeft Asd - Gvc aan als route, dat een deel van de treinen doordeweeks ingekort is doet daar niets aan af. |
09-08-2022 18:59:48 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Er staat toch duidelijk "Vanaf 5 september worden de 4600 en 5800 weer over Amsterdam Centraal heengetild tot Gvc-Zl en Hfd-Avat." En dat is dus duidelijk niet het geval. Er is verder niks verandert voor de 4600. |
09-08-2022 19:51:23 | ||
---|---|---|
michaben
|
Duidelijk voor iedereen behalve jou blijkbaar. Kunnen we nu weer inhoudelijk verder? |
11-08-2022 10:57:02 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Quote Middelen op stations (en alle andere InfoPlus-kanalen) konden al jaren overweg met verkorte eindbestemmingen, lastige is vooral dat de legacy infra in SLT's het niet kan. Dus trein en perron verschilden van elkaar. |
11-08-2022 11:55:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
Betekent dit dat het in de SLT's nu opgelost is? Of krijgen we het probleem gewoon weer terug? |
11-08-2022 12:29:14 | ||
---|---|---|
michaben
|
Of SLT komt niet meer terug in deze series. |
11-08-2022 12:38:59 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Voor zover mij bekend is het probleem met SLT nog altijd niet opgelost, en ik verwacht ook niet dat men er nog fiducie in heeft om aan deze oude applicatie te rommelen, maar dat laatste is mijn invulling.
In principe kan men het ondervangen door de methode met een "->" op de CTA-bakken te gebruiken, dan staat er dus e.g. "Amsterdam CS -> Den Haag CS" op de CTA en is duidelijk dat een trein die "Den Haag CS" toont dezelfde is. Dat zou in ieder geval de meest charmante oplossing zijn die werkbaar is, als SLT terug in deze series rijdt. Of men gebruikt in zijn geheel geen verkorte eindbestemming en mensen vragen op Lls, wijzend naar de trein naar Gvc, "Gaat deze echt naar Asd?", Laatst bewerkt door Amazonous op 11-08-2022 12:42, reden: Te warm om zonder spelfouten te tikken. Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
15-08-2022 20:27:13 | ||
---|---|---|
noof
|
Alleen de koppeling 15808/5808 lukt op de een of andere manier niet, daarom zal de nu nog 15808 straks tussen Amf en Asd rijden als 5806. Overig: de 3900 keert nog niet terug tussen Ehv & Asd, alsmede de 1900 en 4500. De 7400 blijft in de weekenden en op feestdagen ook opgeheven. Verder lijkt bijv. de 3200 wel zijn rentree te maken. Slot van deze inbreng; in de weekenden worden de 25 meest drukke solo-ICM oplopen versterkt, al wordt er over het hele BDu gezien wel meer conducteursvriendelijk gepland (dus bijv SLT-10 ipv SLT-12, ICM-7 ipv ICM-8 etc.)
|
15-08-2022 20:37:07 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote Dat is toch gewoon omdat de 15808 pas 6 minuten na het vertrek van de 5808 aankomt in Asd. Als deze gekoppeld worden zal er bij een of beide treinen iets aan de dienstregeling gedaan moeten worden. |
15-08-2022 20:58:01 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
15808 / 5806 rijdt doorgaand als 4608, ook nu al. |
16-08-2022 08:26:56 | ||
---|---|---|
279
|
weet iemand of het splitsen en combineren van de series 4800 en 5400 in Asd weer ongedaan wordt gemaakt? |
16-08-2022 09:15:38 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Als het goed is wel. |
16-08-2022 10:55:14 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote Je zou toch denken dat het handiger is om de 3200 tot einde drg 21/22 te schrappen. Spaart personeel zodat mensen evt vakantie op kunnen nemen. |
16-08-2022 12:00:58 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Natuurlijk. Maar (politieke) prioriteiten liggen vaak anders, de BV Nederland heeft veel geïnvesteerd om dit mogelijk te maken, de trein is met veel bombarie geïntroduceerd, en als je'm vervolgens structureel schrapt omdat-ie toch eigenlijk niet zo nodig is sta je natuurlijk niet erg sterk in lobbyprocessen voor financiën om elders infra-aanpassingen te doen tbv frequentieverhoging.... |
16-08-2022 13:09:49 | ||
---|---|---|
BGM104
|
De 3200 en 3900 gaan er in dagplan alsnog uit. |
16-08-2022 13:25:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Er is een hoop leed in de wereld, maar je moet even je best doen om het te vinden 🙂. Het alternatief is niet snijden in tienminutendiensten, maar in kwartierdiensten en daar maak je nog minder vrienden mee, dunkt mij. |
16-08-2022 15:35:20 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Doordeweeks voor alsnog de volgende aanpassingen:
|
16-08-2022 16:52:55 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Hopen dat ze niet vergeten dat bv Klp een vervangende stop nodig heeft .... |
16-08-2022 17:32:22 | ||
---|---|---|
chris24
|
Quote Zijn er ook al wijzigen in het weekend gepland? |
16-08-2022 18:14:51 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dagplan in de reisinformatie loopt t/m 11 september nu, dus eerste weekend van het nieuwe wijzigingsblad zit er in verwerkt. Er zijn dan echter ook de nodige werkzaamheden waardoor het lastig is om te zeggen welke wijzigingen er precies door personeelstekort komen. |
16-08-2022 18:18:41 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote De stops van de 3000 is netjes verwerkt, die van de 3100 alleen niet. |
16-08-2022 19:26:20 | ||
---|---|---|
sneltram
|
Volgens mij staat de 3100 er keurig in met een stop overdag op Klp. Zodra de 3100 stopt, neemt de 3000 het over. |
16-08-2022 20:21:05 | ||
---|---|---|
michaben
|
In de middagspits ontbreken er een aantal stops in de nu bekende versie (kan nog gecorrigeerd worden in een latere update), dan is er 1,5 uur lang niets van Klp richting Ut en andersin is er een uurdienst richting Ah. |
16-08-2022 20:46:03 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Correct, de 3160, 3162, 3163, 3167 en 3171 skippen in dit geval, Klp, zonder andere stop. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-08-2022 21:09:21 | ||
---|---|---|
sneltram
|
Bijzonder. Ik stel voor: check de reisplanner over een paar weken nog een keer. 😉 |
16-08-2022 23:03:46 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Laten we hopen dat NS dat zelf ook doet? ;) |
18-08-2022 20:13:24 | ||
---|---|---|
maxmoo33
|
Weet iemand of DDZ uit de 3600 is gehaald? En voor hoe lang? |
18-08-2022 20:19:16 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Materieelinzet is nog niet bekend, dat is slechts 72u van te voren bekend. Maar, waar zou je vandaan hebben gehaald dat DDZ uit de 3600 wordt gehaald ? |
18-08-2022 20:20:51 | ||
---|---|---|
maxmoo33
|
Quote Normaal is het altijd VIRM DDZ ICM op de 3600. Maar als je de komende tijd vooruit kijkt zit er helemaal geen DDZ meer bij en de afgelopen dagen was ook maar 1 stel, de 7540 volgensmij in de omloop. Zelfs die is er nu uit |
18-08-2022 20:30:46 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote Slaat deze vraag op nu, of op vanaf 5 september? In het eerste geval, er staat de komende dagen in elk geval überhaupt geen DDZ in de 3600 gepland. Voor hoe lang dat zo is, is natuurlijk niet te zeggen, het kan zomaar een keer in het dagplan gezet worden. DDZ in dienst, ik blij! |
19-08-2022 01:01:45 | ||
---|---|---|
scooter
|
Quote Vorige week vrijdag telde ik 2x VIRM,2x DDZ en 10x ICM.Een week eerder zat er nog 5x DDZ,5X ICM en 2x VIRM in |
23-08-2022 15:50:54 | ||
---|---|---|
martijn
|
NS schrapt vanaf 5 september al een flink aantal treinen, als voorbode van de verschraalde dienstregeling 2023...: NOS.nl |
23-08-2022 20:01:41 | ||
---|---|---|
mren
|
NS heeft inmiddels klanten gemaild over staking. Men meldt ook dat in de weekends alle kwartiersdiensten sneuvelen. Dat zal toch niet overal zo zijn? |
23-08-2022 20:15:11 | ||
---|---|---|
martijn
|
Zodra "men" iets meldt, zou ik het ook niet geloven. Maar als NS het meldt, zou ik er maar vanuit gaan. In principe vervallen nu in de weekenden ook veel kwartierdiensten (en halfuurdiensten), dus waarom zou dat niet gewoon permanent worden? Scheelt weer verrassingen toch? |
23-08-2022 20:36:43 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Hierbij (een deel van) de tekst van de mail: Aanpassingen in de dienstregeling Ook de dienstregeling voor 2023 wordt herzien. De huidige dienstregeling is nog gebaseerd op de aanzienlijk hogere reizigersaantallen van 2019. We informeren u tijdig over de wijzigingen die ingaan per december 2022. Wat betekent dit voor u?
De aanpassingen kunnen betekenen dat u vaker moet overstappen, met name in weekenden en avonden. Wilt u weten wat er precies voor u verandert, check dan de NS-app of NS Reisplanner op ns.nl. Laatst bewerkt door treinhobby op 23-08-2022 20:37 |
23-08-2022 20:40:54 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote Nee, Ehv - Ut - Asd blijft 4 x per uur een IC houden in het weekend. |
23-08-2022 21:11:59 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Waarbij op bovengenoemd traject nu niet ieder kwartier, maar iedere tien minuten een IC rijdt. Dus valt in dat opzicht niet onder de categorie 'van kwartier naar half uur'. |
23-08-2022 22:33:30 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Volgens de NS reisplanner rijdt er nu ook 4 x per uur een IC op zaterdag tussen Ehv en Ut / Asd? Laatst bewerkt door henri1972 op 23-08-2022 22:35 |
24-08-2022 00:35:07 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Dat was al vanwege de personeelstekorten, toch? DDZ in dienst, ik blij! |
24-08-2022 00:47:44 | ||
---|---|---|
scooter
|
Ja,de 3900 Heerlen-Enkhuizen is er uit. Overigens gaat de 6400 tussen Eindhoven en Weert op zaterdag terug naar een uurdienst,dit was al een aantal zaterdagen het geval |
24-08-2022 18:03:51 2 | ||
---|---|---|
mren
|
In NRC vandaag wat cijfers: het aantal reizigers in de ochtendspits is 71% van de aantallen in 2019, waar dit in het weekend op 98% ligt. Dan maakt die uitdunning in de weekends wel wrang voor de reizigers. |
08-09-2022 15:06:45 | ||
---|---|---|
Mcn_Arriva
|
Sinds maandag wordt spoor 3 in Aml gebruikt voor de 7000. P.s. Ik plaats eigenlijk nooit wat maar ik dacht misschien wel interessant. |
08-09-2022 16:22:46 1 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Speciaal voor geelectrificeerd. |
08-09-2022 16:24:56 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Dank voor de up-date. Welkom! Laat het weten als er nieuws is. |
08-09-2022 21:45:30 | ||
---|---|---|
edwin82
|
Quote Dat is zeker interessant. Het valt me wel op in treinposities en de NS reisplanner dat het niet bij alle treinen het geval is. Uiteraard niet als de spitstrein door rijdt naar Es en terug. En overdag en 's avonds laat is er af en toe ook een vertrek van spoor 4b of 2b. In dat geval vertrek de 31000 van spoor 3. Als de 7000 van spoor 3 vertrekt dan vertrekt de 31000 van 4a. |
08-09-2022 22:50:01 | ||
---|---|---|
michaben
|
Op zaterdag keert de 31000 soms ook op 2a (als de IC Berlijn op spoor 4 staat). Volgens jaar wordt zo te zien de 17900 iets uitgebogen waardoor de 31000 ook doordeweeks op 2a kan keren. |
15-09-2022 23:24:42 | ||
---|---|---|
noof
|
Maar waarom is de 7000 te Aml überhaupt (deels) naar spoor 3 gegaan? Om het omrijden via de tunnelbak uit te sparen? Of zit er nog een andere wijziging aan te komen? Of wellicht zie ik gewoon iets plannormtechnisch volledig over het hoofd.. :-) |
15-09-2022 23:49:37 | ||
---|---|---|
sigma
|
Het scheelt kilometers en dus geld om om te rijden. Logisch toch? |
15-09-2022 23:53:53 | ||
---|---|---|
train85
|
Omrijden via de vrijebaan gebeurd niet meer, dat scheelt tijd en geld. Er zitten verder geen veranderingen aan te komen. De 7000 kan op spoor 3B daar mooi lang keren zonder dat het iets in de weg zit. |
16-09-2022 00:03:52 | ||
---|---|---|
sigma
|
Dat bedoel ik: scheelt geld en tijd. |
16-09-2022 04:49:34 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote 3b?, is toch gewoon spoor 3. |
16-09-2022 07:34:15 | ||
---|---|---|
michaben
|
3b is de officiële naam, NS maakt er in de reisinformatie blijkbaar 3 van. |
16-09-2022 07:39:06 | ||
---|---|---|
martijn
|
En voor iedereen die zich dan afvraagt waar spoor 3a is: spoor (20)3a is het kopspoortje als je rechtdoor vanaf (20)3b het station uitrijdt. |
16-09-2022 07:40:15 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Is voor de reiziger ook logisch. Een 3b geeft aan dat er ook een 3a zou zijn maar daar ligt dus geen perron aan. Laatst bewerkt door henri1972 op 16-09-2022 07:40 |