Overzicht actuele treinnummers
Forum: Algemeen - Algemeen
23-07-2022 19:57:29
H3B
H3B

Goede dag alleen,

Misschien een rare vraag, maar hebben jullie als treinliefhebber en/of spotter ook een actuele overzicht van de treinen die op dit moment reiden. We zijn beginnende treinspotters en vinden het leuk om de nummers op te schrijven. Ik weet dat er wel een overzicht is met vliegtuigen en maatschappijen. Maar van treinen kan ik deze niet vinden.

Ik hoor graag van jullie, al vast hartelijk dank

Hendri

 

23-07-2022 20:06:18
DDZ7504
DDZ7504

Treinposities.nl

Uiteraard staan hier alleen de openbare reizigerstreinen op maar meer dan dat ga je niet krijgen zonder bij een vervoerder te werken.

 

23-07-2022 20:06:50
bart84
Moderator
bart84

Hoi Hendri,

Welkom op dit forum. Onder het kopje dienstregeling kun je een statisch overzicht vinden van de dienstregelingen. Op treinposities.nl kun je ook actuele informatie vinden voor zover openbaar.

 

23-07-2022 20:10:03
cuneo56
cuneo56

bijvoorbeeld hier

en dat na 5 seconden googlen 😉



Laatst bewerkt door cuneo56 op 23-07-2022 20:11
 


23-07-2022 20:53:23
BVisser
BVisser

En het is heel erg 1.0 maar ze staan ook 'gewoon' bovenaan de tabellen in het tegenwoordig alleen in pdf-formaat verschijnende spoorboekje op ns.nl.

 

23-07-2022 21:00:11
mren
mren

Zoiets?

Kan ook voor andere dagen en plaatsen maar is wel op basis van de normale drgl.

 

23-07-2022 21:04:31
michaben
michaben

Gezien de vraagstelling twijfel ik of hier echt om treinnummers gevraagd wordt of om materieelnummers. Treinnummers zijn als de vluchtnummers in de luchtvaart, het nummer uit de dienstregeling waaronder de trein van A naar B rijdt. Deze nummers staan niet op de trein zelf en kun je dus ook niet spotten, alleen opzoeken in de dienstregeling of reisplanner.

Voor de nummers van het materieel, bij treinstellen of treinstammen één nummer voor alle rijtuigen en bij getrokken treinen een apart nummer voor elk rijtuig, heb je het overzicht van cuneo56 bijvoorbeeld. Die nummers staan bij treinstellen en locomotieven vaak groot op de buitenkant geschreven, bij losse rijtuigen zijn het kleinere cijfertjes die wat lastiger te spotten zijn bij een langsrijdende trein.

 

23-07-2022 21:34:45 1
H3B
H3B

Bedankt ieder voor snelle reactie.

Ik bedoelde ook het materieel nummer de 4 cijfers op de treinstellen.

De site die cuneo56 doorgaf zie ik nu ook dat daar de nummers op staan. Ik denk dat ik daar maar eens een mooi Excel lijst van gaat maken, dan kan mijn zoontje afstrepen welke hij gezien heeft.

We zijn geholpen, alleen dank