Onveilige situatie of overlast in en om de trein
Forum: Algemeen - Algemeen
16-07-2022 11:59:04
pascalgerr
pascalgerr

Gisteren heb ik in de 8635 gezien dat er op de ramen (om en om) stickers zijn geplakt om reizigers te motiveren om 06-13181318 te bellen/appen bij onveiligheid en overlast. Goeie zaak, in plaats van alleen dat op schermen te laten zien



Laatst bewerkt door moderator op 23-07-2022 15:09, reden: Dit bericht is afgesplits van VIRM topic
 

16-07-2022 12:14:20
DDZ7504
DDZ7504

Ik hoor inmiddels ook verhalen dat degene die je "aan de lijn krijgt" op dat nummer regelmatig totaal geen benul heeft van waarom hij/zij geappt wordt. Een kennis van me werd laatst lastig gevallen door iemand in de trein, appte dat nummer, en het enige antwoord wat ze konden geven was "probeer ergens anders te gaan zitten". Wat is dit voor lakse vorm van hulp? Op het moment dat iemand zich al genoodzaakt voelt om dat nummer te appen moet er toch direct Service en Veiligheid opgeroepen worden, of op zijn minst de HC?




DDZ in dienst, ik blij!
 

16-07-2022 12:23:32 1
VIRMm1
VIRMm1
Quote
pascalgerr (16-07-2022 11:59:04):

Gisteren heb ik in de 8635 gezien dat er op de ramen (om en om) stickers zijn geplakt om reizigers te motiveren om 06-13181318 te bellen/appen bij onveiligheid en overlast. Goeie zaak, in plaats van alleen dat op schermen te laten zien


Die stickers gaan overal komen, niet alleen in de VIRM'en :)

 

16-07-2022 14:55:06
Daan!
Daan!

Ze zitten ook al in (een aantal) SLT. Na ongeveer een halfjaar gaan ze er weer uit.

 


16-07-2022 20:28:38
geert
geert
Quote
DDZ7504 (16-07-2022 12:14:20):

Ik hoor inmiddels ook verhalen dat degene die je "aan de lijn krijgt" op dat nummer regelmatig totaal geen benul heeft van waarom hij/zij geappt wordt. Een kennis van me werd laatst lastig gevallen door iemand in de trein, appte dat nummer, en het enige antwoord wat ze konden geven was "probeer ergens anders te gaan zitten". Wat is dit voor lakse vorm van hulp? Op het moment dat iemand zich al genoodzaakt voelt om dat nummer te appen moet er toch direct Service en Veiligheid opgeroepen worden, of op zijn minst de HC?


Mwah laatst ervaring met iemand met een zwaard in de trein en daar werd zeer adequaat op gereageerd. Daarna wel 20 minuten vertraging maar goed

 

16-07-2022 22:53:24
DDZ7504
DDZ7504

Daar kan ik me op zich nog iets bij voorstellen, een gewapend vereist een heel andere aanpak dan mijn voorbeeld.
@moderator misschien slim om deze ontwikkeling en discussie een eigen draadje te geven?



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 16-07-2022 22:53


DDZ in dienst, ik blij!
 

18-07-2022 23:25:32
rolandrail
rolandrail
Quote
DDZ7504 (16-07-2022 12:14:20):

Ik hoor inmiddels ook verhalen dat degene die je "aan de lijn krijgt" op dat nummer regelmatig totaal geen benul heeft van waarom hij/zij geappt wordt. Een kennis van me werd laatst lastig gevallen door iemand in de trein, appte dat nummer, en het enige antwoord wat ze konden geven was "probeer ergens anders te gaan zitten". Wat is dit voor lakse vorm van hulp? Op het moment dat iemand zich al genoodzaakt voelt om dat nummer te appen moet er toch direct Service en Veiligheid opgeroepen worden, of op zijn minst de HC?


Het is helaas aan het individuele beoordelingsvermogen van de persoon op de Veiligheidscentrale welke actie wordt ondernomen bij een melding via een van de kanalen... Niet alleen reizigers worden afgepoeierd, ook personeel.