Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
01-11-2011 09:45:44 | ||
---|---|---|
sik214
|
Volgens de spots is het rijtuig t/m april 2011 ingezet geweest, laatst gezien op Shl op 26 april...! |
01-11-2011 10:03:03 | ||
---|---|---|
rob46
|
Mijn dank, blijkbaar nadien weer in dienst gekomen en het laatste halfjaar weer spoorloos. 57 jaar OV-fotografie. |
01-11-2011 19:15:03 | ||
---|---|---|
jmt
|
De 5232 is inderdaad regelmatig weer eens een korte periode in dienst geweest ter vervanging van een defecte stuurstand, maar de laatste keer was inmiddels alweer een poosje geleden ja.. |
01-11-2011 19:20:17 | ||
---|---|---|
110573
|
In de spot blijkt het rijtuig de plaats in te nemen van de BDs 5218 in de huidige samenstelling 5218+5627+5619+5838. Weet iemand wat er met de 5218 aan de hand was? |
02-11-2011 15:57:16 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
De 5218 rijdt gewoon rond en zat/zit vandaag in de 1900 en wel in de volgende samenstelling: 1766+5838+5619+5627+5218 (BDs ri Gvc). Mvg. Bart |
02-11-2011 16:46:24 | ||
---|---|---|
110573
|
Ik bedoel wat er aan de hand WAS met het rijtuig |
25-11-2011 20:45:21 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Quote Deze word momenteel weer tot levengewekt in Mt. |
25-11-2011 23:44:13 | ||
---|---|---|
110573
|
Uit het od topic van vandaag:Quote Quote Het ziet ernaar uit dat de BDs 5232, na het kortstondige vervangen van de 5218 het afgelopen voorjaar, opnieuw een defecte soortgenoot gaat vervangen. Ditmaal gaat het om de BDs 5217. Laatst bewerkt door 110573 op 25-11-2011 23:47 |
26-11-2011 03:21:05 | ||
---|---|---|
jmt
|
Ok, thanks, leuk om te weten. Zal de 5232 weer eens ff in de gaten houden dan. |
06-12-2011 23:34:39 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
De 5232 is weer in dienst en reed vandaag in de 1900 samen met loc 1765. |
19-12-2011 21:20:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaag is BDs 5231 van de Dijksracht bevrijd. Gaat dezer dagen van de Wgm naar Mt voor onderhoud en is dan bestemd voor instructie. Ik vermoed eigenlijk dat het zal gaan om de jaar-opstelling 2012 in Amersfoort. Laatst bewerkt door broek53 op 19-12-2011 21:20 |
19-12-2011 21:21:34 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Mag ik vragen wat "jaar-opstelling" is? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
19-12-2011 21:32:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er staan altijd twee materieelsoorten een heel jaar lang voor herinstructie in Amersfoort; dit jaar ICM en SGM bijvoorbeeld. Laatst bewerkt door broek53 op 19-12-2011 23:59 |
19-12-2011 21:35:14 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Oh, ok, bedankt voor de uitleg! He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
20-12-2011 08:27:07 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteEh, volgens mij stonden. Ingaande maandag 12 december staan er geen instructiestellen meer in Amf. Dick van den Hoven |
20-12-2011 08:29:20 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Check, instructiestellen zijn inderdaad weg. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-12-2011 13:32:54 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Als het goed is, staat er in 2012 ook SLT op het herinstructie-programma. Groetjes, Emiel |
20-12-2011 13:36:49 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Volgende week gaat een grote groep mcn van Lls naar Den Haag voor instructie BDs. Beetje vooruit lopen op de her -instructie voor volgend jaar. 1700 + BDs en SLT. Gr Joop mcn Lls |
20-12-2011 19:43:38 | ||
---|---|---|
nls911
|
Het lijkt mij dat die BDs van 'prik' voorzien moet worden. Zit er kans in dat een stilstaande 1700 ook wordt gepakt? (1729, 1754, 1762 bijv) |
21-12-2011 00:03:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op de Wgm is de 1755 erbij gezet, maar of die combinatie zo blijft, weet ik niet. |
21-12-2011 14:14:17 | ||
---|---|---|
molenaar12
|
Quote Ik heb vandaag van een instructiemcn gehoord dat het BDs en Virm zal zijn... |
21-12-2011 14:49:45 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Gelukkig zijn ze er al uit zo te lezen %08% We zien het in 2012 wel Gr Joop mcn Lls |
31-12-2011 01:10:20 | ||
---|---|---|
110573
|
Kan iemand mij de situatie rond de BDs'en vertellen? De 5232 verving recent de beschadigde 5217 en afgelopen weken is de 5231 van de Dgr afgehaald. Nu kwam vandaag de 5232 naar Amf voor instructie. Mijn vraag: Wat gaat men nu doen met de 5231? Nog steeds als vervanging van de 5217, of is deze inmiddels al hersteld en gaat het om reserve te Mt als opvolger van de 5232? Laatst bewerkt door 110573 op 31-12-2011 01:11 |
05-01-2012 22:54:33 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
De 5223 en de 5231 zijn in Mt binnengebracht voor onderhoud |
09-01-2012 17:16:38 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Ik zag vanmiddag een foto hangen bij NedTrain waar de 1777, B, Bds, 1700, B, BDs op stond als ik het goed zie ergens tussen Amsterdam Amstel en Amsterdam Muiderpoort. Is iemand die hier wat meer details/foto's van heeft van deze proefrit? |
09-01-2012 17:30:27 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Volgensmij -schiet me er niet op dood- een proef hoe 2 TD's reageerden in gekoppelde samenstelling. (meende iets te hebben gelezen dat men plannen hadden om TD a la BSI te koppelen). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-01-2012 18:25:31 | ||
---|---|---|
rick
|
Je bedoelt deze foto die op BNLS staat: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,27815.msg649754.html#msg649754 voor de mensen die zich afvragen hoe de foto er uit ziet. |
09-01-2012 18:31:39 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En? Wat was de uitkomt...? Was het mogelijk? Dat het niet door is gegaan moge duidelijk zijn.. Choo choo..... |
09-01-2012 22:40:04 | ||
---|---|---|
john563
|
hallo, ben er zelf bij geweest, daarvoor ook rond haarlem op zaterdag met alle mogelijke standen, het was niet de bedoeling om een BSI koppeling erop te zetten. Op vezoek van de machinist mocht dit setje zo weer naar arnhem rijden. Puur bedoelt om te kijken of het werkte. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-02-2012 10:28:14 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Voor mijn beeldvorming: BDs'n 5231 en 5232 zijn begin januari naar Maastricht gebracht voor onderhoud? Vanuit Maastricht is de 5232 weer in dienst gesteld. Zag in de spots dat het rijtuig o.a. weer in de 1900 reed. De 5217 is ook gewoon in dienst, aldus de spots. En dan staat de 5231 in Amersfoort voor instructie? Over de 5223 vind ik de afgelopen maand niets in de spots. |
08-02-2012 17:04:50 | ||
---|---|---|
patrick91
|
De 5217 is inderdaad alweer een tijdje terug in dienst, in de TD-10 waar het rijtuig voor de uitwisseling voor reparatie ook al in zat. Ik neem aan dat de 5232 nu weer daar staat waar die voor de uitwisseling ook stond. Wellicht te Ehv? Patrick |
12-03-2012 01:03:35 | ||
---|---|---|
patrick91
|
Afgelopen maandag (5 maart) zag ik te Ddr een PRIO stam in de 9200. Daarin zat één ICR bak met de 'gewone' geel-blauwe kleuren. Tot zover het bekende. Mij viel op dat daar een 5800 stamnummer op stond, namelijk 5841. Terwijl de 3 bakken met 5841 in een TD-10 zitten. Voor zover ik weet zijn er maar 3 bakken die dit nummer dragen. Het baknummer van de 'verdwaalde' 5841 in de 9200 is 50 84 20 70 543-8. Nummers van de andere 3 bakken uit stam 5841 heb ik helaas niet. Iemand een idee hoe dat zit? Patrick |
12-03-2012 01:28:12 | ||
---|---|---|
mren
|
5800-stamnummer wordt bepaald door de BD. De B's kunnen dus wisselen. Als je één B vervangt door een ander, maar op de uitgenomen B wel het stamnummer laat staan, krijg je bovenstaande situatie. Laatst bewerkt door mren op 12-03-2012 01:28 |
12-03-2012 07:49:53 | ||
---|---|---|
patrick91
|
Duidelijk, dankjewel! Patrick |
12-03-2012 19:54:59 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Kleine correctie: het volgnummer wordt bepaald door de eerste serie Bf's (437-450) Laatst bewerkt door 110573 op 12-03-2012 19:55 |
14-03-2012 19:30:18 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Stefanvdw heeft OBIS in een ICRm ontdekt. Ik dacht dat er helemaal geen plannen waren om hier OBIS in gaan bouwen? Foto: http://www.flickr.com/photos/stefanvdw/6836046386/sizes/l/in/photostream/ Laatst bewerkt door aarclay op 14-03-2012 19:35 Choo choo..... |
14-03-2012 19:32:51 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Aarclaij, zou je geen grappen willen maken? Als je de normale link (http://www.flickr.com/photos/stefanvdw/6836046386/in/photostream/) had gegeven, was er geen (Tref)punt van discussie geweest... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
14-03-2012 19:36:21 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Als dit een grap is, dan wist ik er in ieder geval niks vanaf? Trefpunt, sorry maar mis ik iets? Moet ik nu concluderen dat dit een mock-up is welke ergens in een NS-gebouw staat? Edit: Ja dus.... Blijkt dus en mock-up te zijn bij de NS..... Nooit geweten. Laatst bewerkt door aarclay op 14-03-2012 19:56 Choo choo..... |
14-03-2012 20:00:34 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Ik heb een vraag: ik schijn mij te herrineren een keer ongeveer 5-8 jaar(ik was nog jong) geleden, dat er ICR-Benelux-rijtuigen door Swk reden. Ze waren nog rood. Heeft deze rit plaatsgevonden, en kan iemand mij dan een datum geven? Laatst bewerkt door Erikvd12 op 14-03-2012 20:01 |
15-03-2012 07:30:59 | ||
---|---|---|
railhopper
|
Quote Er staat een gedeeltelijke mock-up van een ICRm in HGB-IV, in de presentatie zaal. Staat nog meer van dat soort spul. |
15-03-2012 08:57:38 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
En toch heeft aarclay gelijk: weten we hem nog? De ICRm stam met maar 2 bakken die door nederland reed? Juist! OBIS is uitgetest met ICRm! Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-03-2012 13:18:33 | ||
---|---|---|
thom
|
Hoho, dat was een stammetje van 3 rijtuigen met een BDs, en dat was de eerdere samen werking met kpn, onder de naam smartconnection. |
15-03-2012 13:27:53 | ||
---|---|---|
edje
|
hohoho, er zijn 2 proeven geweest " smartconnection" en NS-L@B NS-L@B was een proef met Reisinfo, TV, en Internet in de trein, dit was een proef met 3 rijtuigen 50 84 20-70 550-3, 50 84 10-77 335-4 en 50 84 20-70 545-3 Smartconnection was ook zo'n soort proef maar dan samen met de KPN En dit gebeurde inderdaad met 3 testrijtuigen en een BDs de testrijtuigen waren de 50 84 20-77 102-6, 50 84 10-77 304-0 en 50 84 20-77 113-3 of stam 5604 |
16-03-2012 11:44:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Aah, ns-l@b kende ik dan weer niet |
16-03-2012 12:05:36 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Waar was dan die test met 1 of 2 bakken dan goed voor? Die heeft namelijk wel is op Hn gestaan namelijk. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
16-03-2012 13:27:44 | ||
---|---|---|
aarclay
|
NS-L@B was een samenwerking met RTL-nieuws geloof ik, waarbij het RTL nieuws werd uitgezonden op de schermen. En inderdaad, de voorloper van OBIS waren NS-L@B en daarna SmartConnection. Beiden waren in test/evaluatie-fase gestrandt, waarna de NS toch voor OBIS koos. Geen KPN, maar wel een samenwerking met T-Mobile. Ach ja, in deze review kan je het wel lezen in de eerste paar alinea's http://www.treinenweb.nl/review/15 Laatst bewerkt door aarclay op 16-03-2012 13:30 Choo choo..... |
17-03-2012 17:26:49 | ||
---|---|---|
5431
|
QuoteHet lijkt erop dat de bakken met nummering 20-70 5xx ongemoeid blijven, klopt dat? |
24-03-2012 14:56:07 | ||
---|---|---|
110573
|
Daarstraks te Amf: De Bs 112 is na lang (opgebokt?) verblijf in de wagenwerkplaats eindelijk naar buiten gereden en heeft zich bij de schaderijtuigen 7072+7272+7555+7041 gevoegd. Ik vermoed dat het stuurstandje, wat door zijn verblijfplaats de sloopactie van Maart 2011 ontliep, op nooddraaistellen staat en buiten is gezet voor sloop. Foto's volgen een dezer dagen op mijn Flickr-account. De beschadigde BDs 020 is op z'n beurt juist binnen gezet en staat nu op de oude plaats van de 112, naast de opgebokte A-rijtuigen 349 en 350 in de loods. Edit: hier een foto van de 112 op mijn Flickr account: http://www.flickr.com/photos/11057/6872006088/in/photostream Laatst bewerkt door 110573 op 26-03-2012 20:59 |
12-04-2012 21:25:48 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
Weet iemand wat er precies met de Bs 112 gaat gebeuren? of is het nog slechts speculeren..... Uiterlijk ziet het rijtuig er nog goed uit alleen het typhoonrooster ontbreekt,het is te hopen dat er ooit ook een reeks 11 terugkomt. |
12-04-2012 21:29:25 | ||
---|---|---|
timtrein
|
zoals hierboven al staat, sloop |
12-04-2012 21:35:10 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
Ja maar dat lees ik als "aanname" of speculeren, ik heb volgens mij nergens gelezen dat het een "Feit" is dat de Bs en DD-AR rijtuigen ook aangeboden zijn voor sloop vandaar mijn vraag. Misschien zijn er andere plannen mee die ons niet bekend zijn,staat de Bs op datum van schrijven (vandaag) overigens nog in Amf? |
12-04-2012 22:35:45 | ||
---|---|---|
ns1700
|
niet naar eigen wil draaien ja? HLE 11 naar Nederland terugkomend sluit ik niet uit,er gaan geruchten rond dat deze binnenkort weer voor de benelux komen, echter is de kans klein aangezien deze laatste jaren zo storingsgevoelig waren dat ik begreep dat zelfs de NS ze het liefst zag opdonderen. en aangezien de HLE 12 er intussen al afscheid van word genomen, en de HLE 11 de volgende is, kan je het vergeten dat het nog voor zal komen behalve met de Bs die het spoorwegmuseum heeft. Laatst bewerkt door ns1700 op 12-04-2012 22:36 groeten uit Spoorzone |
12-04-2012 22:41:09 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De 112 is al jaren aangewezen voor sloop, of je het wil geloven of niet. |
12-04-2012 23:01:13 | ||
---|---|---|
110573
|
Een museale Bs is er al, de 101. Het zou mij heel sterk verbazen als er nog plannen mee zijn. De NSR moet er niets mee, die heeft immers al zat BDs en in functie Bs is inzet al helemaal uitgesloten. Als een museum/particulier het ding zou hebben gekocht, zouden we het hier wel al weten denk ik Sloop is gewoonweg het enige wat overblijft en eveneens het meest logische... Laatst bewerkt door 110573 op 12-04-2012 23:03 |
12-04-2012 23:03:40 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Ik vermoed dat hij straks tussen de bedrijven (Mat '64) door in de Meer wordt gesloopt. Mr Zaanstraat |
12-04-2012 23:14:41 | ||
---|---|---|
dh3201
|
De enige reden die ik kan bedenken dat de Bs 112 er nu nog is, is dat deze ten tijde van de sloop van de overige Bs'en op een onbereikbare plek in de loods in Amersfoort stond opgeborgen en men het toen niet nodig vond om alleen voor dit rijtuig de hele inhoud van de loods te verplaatsen. Met het vertrek van de DH's is er in en rond de loods ruimte vrij gekomen, waarbij men de Bs 112 nu wel kon bereiken en alvast buiten neer heeft gezet zodat deze voor de volgende sloop ronde snel bereik baar is om weg te halen. Shqiperise-lopers? |
12-04-2012 23:31:23 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat lijkt me niet, want die Bs stond opgebokt NAAST de rails... |
13-04-2012 00:13:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Gesloopt wordt hij, dat is zeker (wat zou je er anders mee moeten), maar of dat tussen mat '64 door gaat, weet ik niet. De rijtuigen die op de Wgm gesloopt zijn vorig jaar (de andere Bs-en en een aantal schade-DDM/SAR-bakken) zijn niet door SimmereN gesloopt namelijk. |
13-04-2012 06:11:25 | ||
---|---|---|
2296
|
Dat was de firma Beelen die de klus heeft uitgevoerd. |
13-04-2012 06:46:18 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote Dit blijven gruchten aangezien ze echt niet terug gaan komen. Dit is al sinds de vervanging naar de HLE 28 aan de orde. Er is geen machinist meer bij hispeed die officieel becoegd is om met dit spul te rijden Mcn NS International Rtd |
13-04-2012 10:16:00 | ||
---|---|---|
ns1700
|
dan verwijs ik je naar de werkplaats van Antwerpen-Noord en Schaarbeek. daar komt het namelijk vandaan, want NMBS wil blijkbaar de HLE 28 van de Beneluxdienst juist af hebben. groeten uit Spoorzone |
13-04-2012 10:19:57 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Eerst zien, dan pas geloven... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
13-04-2012 10:20:59 | ||
---|---|---|
ns1700
|
daarom zei ik ook geruchten, ik ga er ook niet van uit. Laatst bewerkt door ns1700 op 13-04-2012 10:23 groeten uit Spoorzone |
13-04-2012 10:50:42 | ||
---|---|---|
mdj
|
Had te maken dat de reeks 28 naar de goederentak zouden gaan(op 2801-2803 na), omdat het contract met NMBS Logistics afliep. Contract is weer verlengd, dus geen zorgen. Laatst bewerkt door mdj op 13-04-2012 10:53 Bij twijfel: gebruik beton. |
18-05-2012 22:38:03 | ||
---|---|---|
110573
|
Kan iemand mij vertellen welke BDs rijtuigen op de Dijksgracht staan? Ik meende er een achter de DDM-1 rijtuigen te zien staan en er staan er sowieso drie aan de kant van Asdm, waarvan de 028 de laatste is. |
19-05-2012 00:54:37 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Jup, BDs 5228 staat er al maanden samen met twee BDs-vriendjes, maar die hebben last van alternatieve beschildering, dus daar kan ik de nummers niet van lezen. Ze staat op de Dgr thv de TEE. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
19-05-2012 08:28:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op de Dgr staan 5222, 5228, 5229, 5230. |
19-05-2012 10:45:55 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Ja precies, ik had vanaf beneden de spoordijk plaatjes ervan geschoten maar het lukte me dus inderdaad alleen om de 028 te identificeren. @broek53 bedankt, ik zal kijken of ik aan de hand van foto's kan identifieren. |
19-05-2012 11:27:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Bij de TEE staan achtereenvolgens de 028, 022 en 029. De 030 staat bij het DDM. |
20-05-2012 01:06:04 | ||
---|---|---|
110573
|
Bedankt! |
01-06-2012 08:03:24 | ||
---|---|---|
patrick91
|
Er is een 5800 stam die uit 2 i.p.v. 3 bakken bestaat, waardoor er nu een TD-9 rondrijdt. Net gezien in trein 1922. Het betreft de stam met BDs 5212 en heeft momenteel loc 1756 eraan. Iemand enig idee wat er met die 5845 is gebeurd? Verder waren vanochtend (7.30) de BDs'en die terzijde staan te Ehv op een spoortje helemaal aan Hm/Wt zijde, naast de 870, weg. Heb ze niet op een andere plek te Ehv zien staan. Laatst bewerkt door patrick91 op 01-06-2012 08:04 Patrick |
01-06-2012 08:53:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Hmm, de bedoeling van het hele stammenbedrijf met ICR was toch dat die stammetjes rijtuigen er in hun geheel uit gehaald werden en vervangen werden door een ander stammetje, zodat de samenstelling blijft kloppen en je bv. geen treinen zonder 1e klas of zonder BD krijgt? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
01-06-2012 15:24:02 | ||
---|---|---|
john563
|
Ik zag in haarlem een planning vanaf maart 2013 voor de ICRm LT2. De stammetjes zijn ontstaan wegens stambreuk, want tussen de drie wagens mis je twee kettingen. |
01-06-2012 20:25:25 | ||
---|---|---|
110573
|
Stambreuk, kettingen? Hoe bedoel je precies? |
01-06-2012 21:08:13 | ||
---|---|---|
thom
|
Als de schalm van de koppeling gebroken is, dan koppelt dat wat moeilijk... En als dat gebeurt, dan ligt je stam uitgeklaard en heb je een stambreuk Laatst bewerkt door thom op 01-06-2012 21:09 |
01-06-2012 21:44:57 | ||
---|---|---|
110573
|
Ah, ik lees al dat ik het heel letterlijk had moeten nemen |
02-06-2012 00:47:19 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Benieuwd naar het onderhoud van de LT2. Zal het paarse Fyra interieur weer uit de PRIO's worden gehaald, of zal dat zo blijven? Nog een vraag: Alle PRIO's hebben toch ook een automatische deur met bewegigns-sensor in de gang naast de werkcoupe's? En hebben enkele/alle ICR's dit ook? Laatst bewerkt door aarclay op 02-06-2012 00:48 Choo choo..... |
02-06-2012 01:48:21 | ||
---|---|---|
patrick91
|
Ja, in alle A's zit deze automatische deur met sensor naast de 6-zits stiltecoupés. Patrick |
02-06-2012 19:39:52 | ||
---|---|---|
110573
|
Uit het OD: [ Quote Ik weet niet hoe lang het al zo is, maar zo te zien houdt men niet meer vast aan de TD-10 voor de hogere BDs nummers. Er heeft in ieder geval een bakwisseling plaatsgevonden. Laatst bewerkt door 110573 op 02-06-2012 19:40 |
02-06-2012 19:42:54 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Oeps, ja, of ik heb de Bf-B-Bf gemist, wat logischer is, aangezien er net een tegentrein aankwam, en ik wat drukker met m'n laptop was. Ik zag 5217+5629+5635+...+1731, kan best dat ik dus die 58xx gemist heb..., waarvoor mijn excuses, ik ben niet 100% zeker. Edit: ik zie dat ik de 5847 gemist heb, weliswaar een locwissel. Deze avond is de stam via Gv naar de Bkh gekomen als 89113. Laatst bewerkt door Bert13 op 02-06-2012 20:56 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
03-06-2012 01:31:47 | ||
---|---|---|
110573
|
Foutje, kan iedereen gebeuren. Het leek me niet geheel onlogisch gezien de hier eerder genoemde schuivingen, vandaar dat ik het oppikte |
04-06-2012 20:20:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Lange Termijn Onderhoud hoeft ansich niks met interieur te maken te hebben. Het interieur is er in gekomen niet omdat het vorige versleten was maar toen ze als Fyra's gingen rijden, dus waarom zou men het eruit halen als ze dat gewoon blijven doen...? |
04-06-2012 21:22:45 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik dacht dat de Fyra een afwijkend interieur wou/moest hebben om zich te kunnen onderscheiden van de NS. Dus lijkt het me ook logisch om het interieur weer terug te bouwen. Maar gezien de leeftijd zal dat waarschijnlijk niet meer gebeuren. Wel moet de intercom installatie in ieder geval weer worden uitgebouwd. Wat is er eigenlijk met de stoelen gebeurd die er eerst in zaten? Laatst bewerkt door aarclay op 04-06-2012 21:26 Choo choo..... |
04-06-2012 21:33:55 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Maar hoe afwijkend is het nou nog als het (vrijwel) hetzelfde is als ICMm? |
04-06-2012 21:58:43 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Wanden en stoelen Choo choo..... |
04-06-2012 22:04:55 | ||
---|---|---|
Pim530
|
De hoesjes van de stoelen halen mag geen probleem heten. Het zou me, vanuit blauw-rood oogpunt, overigens niet verbazen als men juist in het huidige ICRm blauwe hoesjes om de stoelen gaat doen. |
04-06-2012 22:57:23 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteV250 heeft een behoorlijk afwijkend interieur dus als die straks een keer allemaal in dienst zijn is er toch vanzelf onderscheid genoeg voor de Fyra? Het enige wat echt opvalt in de PRIO's zijn die paarse wanden, die zijn snel van een ander kleurtje te voorzien als ze weer voor NS gaan rijden. |
05-06-2012 00:13:00 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Dan hoop ik mar wel dat ze de nieuwe bekleding eromheen gaan doen die ICM ook op korte termijn zou moeten krijgen. Wat er nu is trekt behoorlijk veel vuil aan... Choo choo..... |
05-06-2012 00:26:34 | ||
---|---|---|
110573
|
Je zou ook juist de 'oude' bekleding van het ICMm kunnen gebruiken, omdat die toch straks overtollig zijn. Het huidige geel/goude spul is toch ook behoorlijk besmettelijk en naar mijn mening ook smerig na verloop van tijd. Dan maakt dat niet zo veel verschil. |
05-06-2012 00:34:05 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Ik zag laatst in een tweede klas rijtuig dat de zittingen werden gereinigd met een goedje. Nadat men klaar was zag het weer uit als nieuw. |
05-06-2012 02:37:45 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Ik zie ook vaak dat ze weer schoner zijn. En ik heb liever dat ze mosterd/honing geel blijven. |
05-06-2012 02:47:43 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Pfff, hoog -ikvind- -ikdenkdat- gehalte hier... word het niet is tijd om weer is eens on-topic te gaan? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
05-06-2012 08:00:59 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Vind ik niet. Het gaat nog altijd over ICRm. 'Reisbeleving' is daar een wezenlijk onderdeel van. |
05-06-2012 12:11:39 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Want? Voorlopig blijven ze nogwel even rondtuffen als Fyra... |
05-06-2012 13:29:26 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Totaan de LT2 revisie aanstaande maart 2013, lijkt me. Daar draaide het verhaal ook om Het lijkt me sterk dat ze daarna ook nog Fyra's blijven, want tegen die tijd moeten er al een aantal V250'jes rond gaan rijden, waarmee het PRIO Fyra-park uitgedund zal worden zodat ze na de revisie weer voor de NS gebruikt zullen worden. Laatst bewerkt door aarclay op 05-06-2012 13:31 Choo choo..... |
05-06-2012 13:43:21 | ||
---|---|---|
2296
|
Eerst zien dan ga ik het pas geloven . |
05-06-2012 13:58:17 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
zeker gezien het plan om de HSL in de hoofdnetconcessie op te nemen... waarmee wil je gaan rijden als bijvoorbeeld 1900 Gvc-Rtd-HSL-Bd-Ehv en verder?. |
05-06-2012 16:12:20 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Gezien het relatief korte stukje HSL ten opzichte van de rest van het traject is een duur treinstel niet interessant. |
05-06-2012 19:14:08 | ||
---|---|---|
salieri
|
QuoteHoi moderator! %02% |
05-06-2012 19:34:12 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
Hij heeft wel gelijk, dus on-topic! Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |