Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
26-02-2011 00:37:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Vergeet ook niet dat die bakken al aardig geplukt zijn. |
03-03-2011 19:26:09 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Tot hoelang heeft NS eigenlijk met de IC+ rijtuigen gereden? De rijtuigen hadden grijze 1ste klas stoelen. Edit: link toegevoegt: http://www.youtube.com/watch?v=mF_RvVhVddQ&feature=related Laatst bewerkt door klaass16 op 03-03-2011 19:27 http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
03-03-2011 19:39:26 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Medio 1998 |
03-03-2011 19:46:14 | ||
---|---|---|
5431
|
IC+ reed als complete set 1995-1998 op Den Haag-Heerlen en 1998/99 op Haarlem-Maastricht. Daarna hebben een paar rijtuigen nog los rondgereden. |
03-03-2011 22:27:11 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Op de kleur na dus dezelfde stoelen als de huidige ICRm 1e klas Laatst bewerkt door Pim530 op 03-03-2011 22:28 |
03-03-2011 22:31:33 | ||
---|---|---|
jorgo
|
De kopsteunen waren ook wat smaller dan in de huidige eerste klasse, er zat een tweede klas kopsteun op. Of de stoelen toen wél verstelbaar waren, kan ik me niet meer herinneren. Is het niet zo dat een enkele IC+ het nog heeft uitgehouden tot een heel eind in het revisieprogramma van de serie (2001/2002)? Overigens, als je hier dt-fouten moet gaan corrigeren kun je wel bezig blijven en ik geloof niet dat dat onze taak mag zijn. |
03-03-2011 22:40:11 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Zou goed kunnen dat er nog IC+ 2002 gehaald heeft. Rond die tijd is bij mij namelijk een beetje de hobby gaan ontstaan en toen heb ik nog een keer Ddr-Gvc met een losse IC+ in een bonte rijtuigstam mogen reizen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
03-03-2011 23:02:52 | ||
---|---|---|
rogier
|
Correct, de meeste IC+ rijtuigen werden weliswaar als eerste in het revisieprogramma binnengenomen, maar een A-rijtuig en een BKD bleven nog langer rondrijden. De A 50-84 10-70 004 werd op 13 oktober 2001 binnengenomen, maar kwam in februari 2002 weer in dienst. Definitieve binnenname volgde op 3 juni van dat jaar. De BKD 50-84 82-70 001 werd in Haarlem binnengenomen op 13 november 2002, na ruim een jaar stilstand in Maastricht als plukrijtuig. Deze twee rijtuigen reden gewoon mee in de zigeunerkaravaan die de 1900/2500-serie op dat moment aan het worden was, bijvoorbeeld trein 1944 op 12 oktober 2000: loc 1744, IC+ A, 3x (!) ICR-BKD, 1x ICR-A of B en 3x K4. |
04-03-2011 17:01:58 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Bedankt voor de info over de IC+ http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
09-03-2011 16:21:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nu voor het eggie: de sloper (firma Beelen) is op de Watergraafsmeer aangekomen en heeft de benodigde rijplaten neergelegd om de te slopen Bs-en op te zetten. De bedoeling is om morgen (donderdag 10-3) de eerste vier rijtuigen van hun draaistellen te lichten. Laatst bewerkt door broek53 op 09-03-2011 17:12 |
09-03-2011 16:28:46 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Gaat dat wel samen met de graafwerkzaamheden die nu ook aan de gang zijn? Gr Joop mcn Lls |
09-03-2011 17:14:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
Kennelijk. De sloopplaats is inmiddels ingericht en bevindt zich vanaf de Gooilijn gezien achter de wasstraat. ongeveer naast de vier rijtuigen die daar nu staan (met de 105 voorop). Vandaag heeft ook al asbestverwijdering plaatsgevonden bij enkele vijzelpunten van alle rijtuigen. Laatst bewerkt door broek53 op 09-03-2011 17:15 |
10-03-2011 08:32:25 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
Ah, het gaat dus eindelijke gebeuren!! Ik ben wel benieuwd naar de foto's vandaag!! Dus wie gaat er foto's maken?? Het is wel zonde van die 105, als die als eerste zou gaan:(:( Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
10-03-2011 11:33:16 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteIk zie net een paar foto's van de sloop plaats. Graafwerkzaamheden zijn al klaar. Gr Joop mcn Lls |
10-03-2011 11:37:07 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
deze twee foto's dus: http://twitpic.com/4830ub en http://twitpic.com/4830zq |
10-03-2011 11:53:46 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Een paar dagen eerder of later, het maakt niet uit, hij gaat er toch aan Wees blij dat er 1 bewaard wordt bij het NSM Laatst bewerkt door thom op 10-03-2011 11:54 |
10-03-2011 12:20:47 | ||
---|---|---|
MDDM
|
@Sleutelman. Er staat zelfs een 3e foto op Gr Joop mcn Lls |
10-03-2011 12:32:00 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
fout, nog 2 meer zelfs. Het is dat het op Twitter zo onoverzichtelijk staat: http://twitpic.com/48315g & http://twitpic.com/4831a5. |
10-03-2011 13:09:04 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
QuoteDat is wel jammer, het was zo'n aparte uitvoering %08% En gelukkig blijft er toch 1 bewaard, dan moet er ook wel een 1181 locomotief bij. Anders heb je niets aan dat rijtuig om mee te rijden %08% Over die foto's: Ben wel benieuwd hoe dat gaat allemaal en waar er asbest in zit en zo. Kan ik trouwens ook ergens zo'n bordje krijgen? Kan ik die leuk aan mn deur hangen %08%%08%%08% Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
10-03-2011 16:10:32 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Een 1200 trekt zo'n rijtuig ook wel. |
10-03-2011 16:17:52 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Daar wilt verschuyl iets anders mee, namelijk: Duwen Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
10-03-2011 17:03:28 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
Precies!! Anders kan je ieder willekeurig rijtuig pakken. Je wil ook vanuit die cabine gaan rijden. Of je moet alles om gaan bouwen om met een andere locomotief te kunnen rijden!! Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
10-03-2011 20:45:14 | ||
---|---|---|
sik214
|
Om 16:30 uur zag ik 3 mogelijk 4 Bs'en draaistelloos op de sloopplaats staan. Hieronder de 105. Komt de 112 eigenlijk nog uit de loods uit Amf, of wordt die daar gesloopt? |
10-03-2011 21:09:14 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Wat zou er eigenlijk aan omgebouwd moeten worden zodat de Bs (van het NSM) nou bijv. samen zou kunnen werken met een 1800 loc? M.a.w. wat zijn de technische verschillen tussen Bs en BDs? Laatst bewerkt door aarclay op 10-03-2011 21:09 Choo choo..... |
10-03-2011 21:16:50 | ||
---|---|---|
ns1700
|
allebei zijn ze ingericht als een zogenaamde mobiele besturing. vanuit de cabine bestuurt men de loc. Bs is de variant die in de Beneluxdienst werd ingezet en technisch gelijk was aan de HLE 11. stuurtafel was grotendeels gelijk aan de HLE 11. de BDs is zodanig technisch gemaakt en alleen in combinatie met een NS 1700 mogelijk te rijden. groeten uit Spoorzone |
10-03-2011 21:36:23 | ||
---|---|---|
aarclay
|
BDs reed toch ook met een 1800? Ik kan me de botsing met de 1838 bij A'dam nog goed herinneren. Of zat er toen geen BDs aan vast en was het een trek-trek? Laatst bewerkt door aarclay op 10-03-2011 21:36 Choo choo..... |
10-03-2011 21:37:49 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
een 1800 kan niet met een BDs omgaan in trek-duwschakeling (net zo goed als een 1700 niet met DDM-1 overweg kan). |
10-03-2011 21:58:05 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteVandaag zijn m.b.v.een mobiele kraan de Bs'en 103,105,107 en 108 van hun draaistellen gelicht en op de sloopplek geplaatst. 57 jaar OV-fotografie. |
10-03-2011 22:09:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteSterker nog: het was gewoon een getrokken trein. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-03-2011 22:27:16 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote De keus van het NSM om juist een Bs te nemen, is omdat deze nog geheel origineel is eigenlijk, ze hebben geen echte verbouwingen gehad en geen nieuw interieur gehad. Dus in dat opzicht de enige representatieve mogelijkheid voor het bewaren van een ICR in afleverstatus. Het verschil tussen de stuurtafels is simpel, is de Bs zit een stuurtafel welke een kopie is van die van een 11.8, en in een BDs is het een kopie van een 1700. Laatst bewerkt door thom op 10-03-2011 22:28 |
10-03-2011 22:36:54 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Toch zal het me niet verbazen wanneer er bij het uit dienst treden van ICRm weer een aantal rijtuigen worden terugverbouwd. |
10-03-2011 22:40:53 | ||
---|---|---|
thom
|
Van wat, naar wat bedoel je ? |
10-03-2011 22:43:02 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Van het huidige ICRm naar het oorspronkelijke ICR. |
10-03-2011 22:45:52 | ||
---|---|---|
mren
|
Door wie en met welk doel? |
10-03-2011 22:48:37 | ||
---|---|---|
ns1700
|
ja alsof men dat gaat doen als men al een oorspronkelijke Bs heeft met oorspronkelijke installaties en inrichting%09% groeten uit Spoorzone |
10-03-2011 23:03:53 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ja en dan nog, met welke spullen tegen die tijd? Er is niets bewaard van die oude zooi, en met alleen een paar banken ben je er niet Laatst bewerkt door thom op 10-03-2011 23:04 |
11-03-2011 07:10:53 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Dat laatste leek mij dus aannemelijk, aangezien dat vaker wordt gedaan met museummaterieel. 't Is dan maar te hopen dat ze van ICM wel wat bewaren. |
11-03-2011 07:12:45 | ||
---|---|---|
ns1700
|
oja, Nedtrain is ook een massief Magazijn dat alles opslaat wat men vervangt dan zou er een magazijn zo groot als Zaanstraat en Watergraafsmeer aan oud interieurobjecten moeten zijn%09% groeten uit Spoorzone |
11-03-2011 07:14:15 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Man, dat hoor je mij toch helemaal niet zeggen? Museumclubs o.i.d. slaan dat wel vaker op, kijk maar naar alles dat ze nog aan interieur voor Plan U hebben (veel te veel, eigenlijk) |
11-03-2011 09:22:56 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
SleutelMan: En zo kan die wel weer. Graag een discussie voeren met respect voor elkaar of er volgen maatregelen! Laatst bewerkt door SleutelMan op 11-03-2011 09:27 |
11-03-2011 11:08:10 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Zijn de IC+ rijtuigen eigenlijk door Haarlem of door Maastricht in dienst gesteld? |
11-03-2011 11:12:11 | ||
---|---|---|
2296
|
De rijtuigen zijn verbouwd in Haarlem (aannemelijk ook daar in dienst gesteld). Zijn in onderhoud geweest in Maastricht. |
11-03-2011 12:08:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Even stiekum nog rechtzettend dan, dat heeft Nedtrain allang verdeelt, dus die hebben daar niets meer van |
11-03-2011 17:55:37 | ||
---|---|---|
timtrein
|
En hoeveel museumclubs beschikken over stapels DE-3 banken als preventieve voorraad denk je? En welke club zou in godsnaam met welk doel een hele berg veel te modern ICR-interieur op willen slaan? (en WAAR??) |
12-03-2011 08:01:28 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vrijdag 11-3 is Bs 108 nagenoeg gesloopt. 57 jaar OV-fotografie. |
14-03-2011 17:20:58 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag zijn achtereenvolgens Bs 106+113+102+104+111 vanaf de Wgm-loods richting wasstraat gesleept (alle bakken zijn nu ontasbest). Tevens is vandaag het restant van de Bs 108 en de complete Bs 103 gesloopt. Laatst bewerkt door rob46 op 14-03-2011 17:21 57 jaar OV-fotografie. |
14-03-2011 17:55:30 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Zijn er ook foto's van de BS'en gemaakt die langzamerhand zijn gesloopt?? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
14-03-2011 22:27:57 | ||
---|---|---|
2296
|
Ja die zijn er gemaakt. Ik denk alleen niet dat je ze veel zal tegenkomen. Nou is van de 28-103 is alleen nog een klein stukje bodem en zijwand over. Laatst bewerkt door 2296 op 14-03-2011 23:11 |
14-03-2011 22:42:11 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
De rijtuigen zullen dus net niet hun 25e verjaardag vieren. Of zijn de 101 en 102 in maart 1986 door Talbot afgeleverd? Overigens ben ik ook wel benieuwd naar foto's |
15-03-2011 10:21:06 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote En hoe weet je dat eigenlijk zo zeker? Bij mijn weten is het nogal moeilijk om ze te fotograferen en twijfel ik of er wel iemand is die dat gedaan heeft. Maargoed, jij weet dus zeker van wel.. Laatst bewerkt door treintim op 15-03-2011 10:22 |
15-03-2011 11:27:28 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
Op 10 maart zijn er foto's gelinkt, dus het moet mogelijk zijn;) Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
15-03-2011 12:05:00 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Foto's zijn wel gemaakt door iemand van NSR, op een niet voor normaal publiek toegankelijk terrein. Vanaf de andere kant van het hek is het niet te doen om foto's te maken. Of je moet op het schouwpad gaan staan. Gr Joop mcn Lls |
15-03-2011 13:58:41 | ||
---|---|---|
nls911
|
Ik zag vandaag op de Dgr nog een verscholen Bs staan. Staan er daar nog meer of is dat stiekum een Bds? |
15-03-2011 15:09:07 | ||
---|---|---|
rob46
|
Er staan op de Dgr geen Bs'en meer. 57 jaar OV-fotografie. |
15-03-2011 15:57:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er staan een stuk of vijf BDs-en. |
15-03-2011 16:05:15 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote En kan je die hier misschien delen? Er zijn elders in dit topic al soortgelijke foto's geplaatst van de Bs-en die staan te wachten op de sloop. De HiSpeed 105 is nog niet gesloopt, klopt dat? Laatst bewerkt door aarclay op 15-03-2011 16:20 Choo choo..... |
15-03-2011 17:13:34 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Martijnmet: Voor deze ene keer staan we foto's van de sloop van de Bs'en toe. Dit is echter geen vrijbrief om illegaal het terrein van de Watergraafsmeer te betreden! Foto's waarbij we weten dat de fotograaf zich illegaal op het terrein bevindt zullen alsnog verwijderd worden. |
15-03-2011 17:21:44 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag werd Bs 107 nagenoeg gesloopt. 57 jaar OV-fotografie. |
15-03-2011 17:30:17 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
ik zal er deze week nog wel een aantal plaatsen hier nog even afwachten dus |
15-03-2011 19:00:29 | ||
---|---|---|
MDDM
|
@aarclay: Nee die kan ik niet delen, want ik heb ze niet. Ik maak ook geen foto's Gr Joop mcn Lls |
15-03-2011 19:13:13 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Quote Dat is een Bds |
15-03-2011 19:46:12 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteOp veelvuldig verzoek hierbij een prent van de sloop van de eerste Bs, nl. 28 108. zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/5530049014/ Laatst bewerkt door rob46 op 15-03-2011 19:55 57 jaar OV-fotografie. |
15-03-2011 19:54:26 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Linkje werkt niet Rob. |
15-03-2011 19:57:07 | ||
---|---|---|
rob46
|
Klopt Kevin, ik moest even van foto wisselen, nu weer wel en sorry voor het ongemak. Laatst bewerkt door spiketrain op 15-03-2011 20:01, reden: Quoot laatste bericht verwijderd. 57 jaar OV-fotografie. |
15-03-2011 21:03:40 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Dat weet ik heel zeker. Ben aldaar werkzaam en ben dus even langs geweest om te kijken. Verder zijn de zoals rob46 al aangeeft de Bs 107 is in zijn geheel verschrot. De jongens van van Beelen zijn overigens vanmorgen begonnen met nog een restant van de Bs 103. Om 14:00 werd de schaar in de 105 gezet. Deze is vervolgens voor de helft weg geknipt. En dat in 2 uutjes tijd. Ze hebben goed de vaart er in zitten. |
15-03-2011 21:08:22 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote Ok, bedankt, en is de 105 de laatste die zonder draaistellen nog stond te wachten op sloop? De andere vijf stuurstanden staan nog op draaistellen. Maar even afwachten wanneer ze verder gaan met de rest van de 105 te verknippen. Laatst bewerkt door treintim op 15-03-2011 21:08 |
15-03-2011 21:11:04 | ||
---|---|---|
2296
|
Ja de 105 was de laatste die naast het spoor staat. |
15-03-2011 21:25:44 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteEven op mij zelf reageren. De 101 is op 28 maart 1986 afgeleverd en de 102 op 4 april 1986. Beide zijn op 24 april 1986 in dienst gekomen. Dus de 102 kan zijn 25e verjaardag nog vieren, maar zal krap aan worden. Laatst bewerkt door taigagaai op 15-03-2011 21:27 |
15-03-2011 21:28:43 | ||
---|---|---|
2296
|
Ben bang dat ze dat net niet gaan halen %04%. |
15-03-2011 21:48:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteMorgenochtend, weinig twijfel mogelijk. De overige 5 Bs-en zijn trouwens eergisteren van hun plek bij het technisch centrum van de Wgm naar het spoor naast de sloopplaats gehaald en staan dus klaar om van hun draaistellen getild te worden. |
15-03-2011 22:06:43 | ||
---|---|---|
2296
|
Nee, die Bs'en zijn gisteren middag (maandag middag) daar naar toe verplaatst. Hoe het er nu naar uit ziet zullen er een aantal hiervan het einde van de week niet gaan halen. Welke dat zijn weet ik niet. |
16-03-2011 08:07:58 | ||
---|---|---|
rob46
|
Alle nummers staan in dit item, dus even scrollen...... Overigens bereiken mij weereens berichten/verzoeken om onderdelen zoals interieur voor op de slaapkamer. Het is al veel vaker op Somda medegedeeld, de sloper is aan het sloopcontract gehouden en mag geen spullen aan derden leveren. De tijd van Koek Mijdrecht ligt al ver achter ons. 57 jaar OV-fotografie. |
16-03-2011 08:17:24 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
De banken e.d. hadden ze toch voor hetzelfde doel kunnen gebruiken als nu bij ICM verbouwing? Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
16-03-2011 08:50:33 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Leg je nou eens neer bij het besluit wat genomen is. Hebben we niet iedere keer dit soort discussies. Gr Joop mcn Lls |
16-03-2011 09:49:10 | ||
---|---|---|
rob46
|
Zojuist is de in HiSpeedkleuren getooide Bs 105 gesloopt. Bijgaand nog een indruk van het lichten van deze bak. zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/5531714694/ 57 jaar OV-fotografie. |
16-03-2011 10:20:42 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Joop, ik leg mij er wél bij neer. Maar het is wel doodzonde Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
16-03-2011 12:16:27 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vanmorgen zijn resp. Bs 113,106,102 en 104 van hun draaistellen gelicht en op de sloopplek geplaatst. De 111 blijft nog even achter op het spoor. 57 jaar OV-fotografie. |
16-03-2011 12:23:25 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Even over deze foto: http://www.flickr.com/photos/rob46/5530049014/ Wat is dat dingetje boven die klapstoelen? Een venstertje waar een reisschema in geplaatst werd? Choo choo..... |
16-03-2011 12:25:40 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Daar kon een papieren of kartonnen koersbordje in worden geplaatst en daarboven (dat kleine dingetje) een rijtuignummer. |
16-03-2011 12:35:04 | ||
---|---|---|
279
|
tegenwoordig hard plastic...... |
16-03-2011 12:52:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ik vraag me alleen af of er ooit koersbordjes gebruikt zijn in de ICR-en van de Benelux. In de binnenlandse IC-dienst heb ik ze ook zelden of nooit gezien (Valkenburg Expres misschien) of we moeten terug naar de jaren '80... Volgens mij wel in de zaterdagse slag Zvt/Hlm-Luxemburg v.v. Laatst bewerkt door ZJ37 op 16-03-2011 12:53 |
16-03-2011 13:00:41 | ||
---|---|---|
2296
|
Ja in de nadagen hebben hier nog A4-tjes ingezeten met de route Amsterdam-Brussel v.v.. |
16-03-2011 13:51:25 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Gut... Waar is de tijd dat ze als IT-express swingend van Antwerpen naar Amsterdam reden in de weekends. (In Antwerpen werden draaitafels e.d. ingeladen in het achterste (Bs)rijtuig, en dan konden de voetjes van de vloer.) |
16-03-2011 14:43:33 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
SleutelMan: Een aantal berichten is verwijderd. We gaan hier niet voor de zoveelste maal discussiëren over hergebruik van stoelen uit oud materieel. Laatst bewerkt door SleutelMan op 16-03-2011 22:06 |
16-03-2011 22:01:57 | ||
---|---|---|
2296
|
Even een kleine update. De 105 is geheel gesloopt. Van de 104 die vanmorgen (zie bericht rob46)er naast is gezet hebben ze vanmiddag van de cabine een cabrio uitvoering gemaakt. |
17-03-2011 09:51:42 | ||
---|---|---|
rob46
|
Hier nog een laatste beeld van de Hispeed Bs 105, zie:http://www.flickr.com/photos/rob46/5534381046/ en de takelwerkzaamheden van 16 maart, zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/5534382000/ Laatst bewerkt door rob46 op 17-03-2011 09:52 57 jaar OV-fotografie. |
17-03-2011 13:53:33 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Wat gebeurd er met de draaistellen. Worden die hergebruik? Of is dit gewoon oud ijzer voor de sloper? Laatst bewerkt door john2 op 17-03-2011 13:53, reden: type fout hersteld. |
17-03-2011 14:16:19 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
De draaistellen kunnen gewoon hergebruikt worden onder de overige ICRm rijtuigen en zullen aan de reserve kunnen worden toegevoegd. Het is vaker gebeurd dat wisseldelen zoals draaistellen, compressoren, tractiemotoren etc door de sloper geretourneerd worden aan de NS/Nedtrain. |
17-03-2011 14:18:08 | ||
---|---|---|
rob46
|
De draaistellen zijn teruggeleverd aan NedTrain en inmiddels is vandaag de Bs 104 ter ziele gegaan, deels gevolgd door de 102. Laatst bewerkt door rob46 op 17-03-2011 14:22 57 jaar OV-fotografie. |
19-03-2011 17:42:52 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vrijdag 18-3 is Bs 102 geheel gesloopt, deels gevolgd door de 106. 57 jaar OV-fotografie. |
19-03-2011 21:41:05 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Aangezien dit draadje nu gebruikt wordt als soort van "ICR ontwikkelingstopic", dat behoudens enkele berichten uit 2006 en 2009 pas in 2010 is begonnen, kan ik hierin niet de terzijdestellings data van de Bs'n 106 en 112 vinden. De 106 is ergens in 2009 aan de kant gegaan en de 112 in juli 2008. Kan iemand mij helpen met de juiste data? HOV-RN, OdR en RM heb ik al geraadpleegd. |
19-03-2011 23:45:16 | ||
---|---|---|
sik214
|
En staat die 112 ook op de Wgm of staat die nog steeds in Amf in de loods? Of wordt Amersfoort de volgende sloopplaats om ook de DE-III'en te slopen? |
20-03-2011 09:10:09 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteVolgens mijn opgaven is de 106 op 01-11-2008 in de Wgm aan de kant gegaan en pro forma Tz 1-1-2009. De 112 is op 25-8-2008 naar Amf gegaan en formeel op 28-08-2008 Tz gegaan, wel apart overigens. 57 jaar OV-fotografie. |
20-03-2011 10:50:26 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
Hebben de ICR's en de ICRm's ook nog een tijdje samen in één stam gereden? Of zijn de stammen in z'n geheel in een keer gemoderniseerd? Alvast bedankt! groetjes Daniël |
20-03-2011 11:34:50 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Volgens mij is alles 1 voor 1 gedaan, dus ICR en ICRm hebben wel samen gereden. Laatst bewerkt door klaass16 op 20-03-2011 17:03 http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
20-03-2011 12:42:30 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Stammen bij ICR zijn pas ontstaan na de revisie. Dus gemengde stammen had je niet - - - Hierlangs afscheuren - - - |
20-03-2011 12:53:12 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
Oke, bedankt! Het was voor mn modelbaan, want ik zat te twijfelen of ik een ICR of ICRm moest kopen, omdat ik al 3 ICR's heb. Maar de ICRm's vind ik mooier. Misschien die 3 omwisselen?... Groetjes Daniël |
20-03-2011 14:14:48 | ||
---|---|---|
nielsie600
|
Het kan juist best samen rijden,maar de vaste stammen met 3 of 2 rijtuigen zijn pas later ontstaan ver na de verbouwing |
20-03-2011 15:15:19 | ||
---|---|---|
john563
|
een tijdje reed in de serie tussen haarlem en maastricht zelfs drie serie's door elkaar ICR met ICRm met ICK en plan W. Vaste stammen zijn ontstaan doordat een paar keer in trek duw het mis ging (lees koppeling los). Laatst bewerkt door john563 op 20-03-2011 15:16 |
20-03-2011 15:18:09 | ||
---|---|---|
2296
|
En dan zat er ook nog wel eens een Df of DDM 1 rijtuig bij. Dat was de tijd dat alles aan en door elkaar reed %02% |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |