Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
17-11-2016 18:05:26 | ||
---|---|---|
gose91
|
Ik zou het opvallender noemen dat de 16234, 16271, 16273, 16274 en 16282 in de BNL blijven! Maar dat heb ik al een paar keer geprobeerd uiteen te zetten... |
17-11-2016 21:01:57 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Paar correcties in vet, want volgens mij klopt niet alles. |
17-11-2016 21:16:22 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Update van ICR lijstje: Amr (1000): 16115 16118 16121 16122 16123 16125 16126 HSL (900): 16232 16233 16234 16235 (staat op Binckhorst tbv mcn instructie) 16236 16239 (Rijdt nu al 900) 16271 16272 (Is volgens mij nu de 16472) 16273 16274 16282 BNL (9200): 16413 16417 (Heeft eens in de 900 gereden) 16419 16424 16437 16438 16472 (Is volgens OV tijden BNN, en volgens mij ex 16272) 16475 16477 16478 16481 GV1 en GV2 (1100): 16501 16502 16503 16504 16505 16506 16507 (Staat met 9 rijtuigen in Amsterdam) 16508 16509 16510 16511 16512 |
17-11-2016 21:39:26 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En in Onnen is voor +/- 30 monteurs een taart gesneden omdat er inmiddels 100 rijtuigen (van de ruim 300) voorzien zijn van volwielen. Die ombouw loopt dus al lekker vlot. Zie ook https://www.facebook.com/NedTrain/. Laatst bewerkt door aarclay op 17-11-2016 21:39 Choo choo..... |
18-11-2016 10:23:53 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Hoe ver is het revisieprogramma van ICR eigenlijk? Zijn alle stammen nu geschikt voor de HSL? Wat betreft de samenstellingen en inzet van de stammen; die zullen waarschijnlijk overhoop gehaald gaan worden als de benelux via tussen Schiphol en Rotterdam via de HSL gaat rijden en wordt geïntegreerd in de ICD. |
21-11-2016 17:38:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik vernam dat op 8 november jl. het RB Haarlem het 298e gereviseerde en voor de dienst op de HSL geschikt gemaakte rijtuig zou hebben afgeleverd, waarmee dit programma afgesloten zou zijn. |
21-11-2016 17:44:55 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Betekent dit dat alle golden seats en espagnoletten dus verdwenen zijn? |
21-11-2016 17:45:59 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Die waren allang verdwenen, sedert augustus als ik me niet vergis. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
21-11-2016 20:56:38 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
QuoteCorrect! |
22-11-2016 23:04:11 | ||
---|---|---|
110573
|
Welke rijtuigen zijn er eigenlijk niet gereviseerd? |
22-11-2016 23:07:36 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Ik denk dat alleen het koninklijk rijtuig (+bijbehorende A-bakken) de dans is ontsprongen? |
22-11-2016 23:13:39 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Die waren sowieso al niet meegerekend in het oorspronkelijke aantal van 301 te reviseren rijtuigen. Wellicht dat de twee prototype BDs'en 031 en 032 ook niet meer afgemaakt zijn en was er ook niet nog een derde BDs met schade of een uitgebrande A of iets dergelijks? Dan zouden we namelijk netjes op 298 uitkomen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
22-11-2016 23:20:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik ben net zo thuis in het hoe of wat met de ICR stammen, maar het verbaasde me vanmiddag eigenlijk dat er bij het OB op de Wgm 5 BDs'en gecombineerd stilstaan. |
22-11-2016 23:24:54 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Als ik me goed herinner zouden er van die 301 rijtuigen in totaal 4 A's en 8 BDs'en 'over' blijven, dus dat kan wel kloppen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
22-11-2016 23:26:52 | ||
---|---|---|
sfj
|
Staan twee BDs'en opgebokt in Haarlem (TRAXX proto) en eentje opgebokt bij HCT in de Hrp. Dus dan klopt dat totaal van 8 wel. Draaistellen zijn afgenomen ter vergroting van de wisselvoorraad. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
22-11-2016 23:27:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
QuoteEn het gecrashte en dus gesloopte rijtuig bij de aanrijding bij Amsterdam een tijd geleden, als je de telling van het totaal aantal gebouwde ICR erbij neemt. https://www.nrc.nl/nieuws/2004/05/22/twintig-gewonden-bij-treinbotsing-7687128-a915432 Laatst bewerkt door aarclay op 22-11-2016 23:33 Choo choo..... |
22-11-2016 23:30:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Aah, duidelijk heren, die 5 bij het OB stonden nogwel gewoon op hun trucken. |
22-11-2016 23:40:59 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Er zijn zelfs twee B's gesloopt destijds. Voor de volledigheid dan maar, in den beginne waren er 317 rijtuigen: -2 B (gesloopt na ongevallen) -11 Bs (gesloopt/naar NSM) -1 A (verbouwd naar SR10) -2 A (verbouwd naar begeleidingsrijtuigen SR10) =301 -3 BDs (prototype plus nog een schadebak, allen definitief uit dienst) =298 En dan zou het geheel weer moeten kloppen. %02% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
23-11-2016 22:14:07 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Quote Nummers van de rijtuigen de 016,027,028,029 en 030 |
25-11-2016 20:24:18 | ||
---|---|---|
DVR
|
De 5 BDs'en bij het OB zijn gemoderniseerd maar hebben nog geen volwielen en staan als reserve. Om deze reden zijn ze ook niet voorzien van een stamnummer. |
16-12-2016 18:59:44 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
Het valt me op dat de laatste tijd er geen 16500-en meer op de diensten rijden. Is dit vanwege de verlengingen? |
16-12-2016 19:24:29 | ||
---|---|---|
2296
|
Dat is correct. |
29-12-2016 18:09:06 | ||
---|---|---|
gose91
|
De 16502 en 16504 blijven nog een paar maanden in zeebaken variant in de 900/1000. De benodigde rijtuigen voor verlengingen moeten nog worden voorzien van volwielen. De overige 16500 stammen zijn verlengd en rijden nu proef in de 1100. De laatste stam 16413 in het opknapproces is vorige week overdragen aan NSR, waarmee ook voor de Wgm het project op wat losse rijtuigen na is afgerond. |
29-12-2016 19:04:57 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteDe 016, 027, 028 en 029 gingen op 26-11 voor volwielen naar On. 57 jaar OV-fotografie. |
29-12-2016 19:08:14 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Als alle stammen volwielen hebben, verdwijnen dan ook weer de I6/I10-stammen uit de Benelux? |
31-12-2016 18:53:11 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
vanmiddag de stam 16414 genoteerd op Amsterdam CS: 82-014-2 10-375-4 20-235-8 20-252-3 10-376-2 20-232-5 voorheen was dit stam 16467 als ik het goed heb. Verder stam 16504 (nog niet verlengd): 82-004-3 10-309-3 20-118-6 20-132-7 10-321-8 20-141-8 |
01-01-2017 07:30:47 | ||
---|---|---|
Chrisdb
|
Quote Yup. Betrof slechts een tijdelijke inzet. |
14-01-2017 18:25:48 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
vanmiddag de 16417 (ex 16470) genoteerd: 82-017-5 10-369-7 20-216-8 20-244-0 10-482-8 20-265-5 |
14-01-2017 18:44:31 | ||
---|---|---|
gose91
|
Misschien kan je dit updaten in de materieelsamenstellingen? Dan verdwijnt het ook niet uit het zicht |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-01-2017 14:16:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vraagje: zijn de vier A-rijtuigen die voorlopig over blijven wel gereviseerd en ook HSL-geschikt gemaakt? Idem vwb 6 van de 8 overblijvende BDs-en, waarvan er eentje in de Houtrak en vijf in Onnen staan. (de BDS 031 en 032 die in Hlm opgebokt staan, zullen wel niet gereviseerd zijn, neem ik aan.) |
22-01-2017 14:41:18 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Op het terrein van HCT staat geen BDs-rijtuig, maar drie Bpmz10-rijtuigen. Met dank aan een medeforumlid hier de nummers: 61 84 20-70 111-1 Bpmz10 61 84 20-70 138-4 Bpmz10 61 84 20-70 146-7 Bpmz10 De twee prototypen op het werkplaatsterrein in Haarlem dragen de nummers: 61 84 82-70 0[31-6 Bpmbdzf7] (gedeelte tussen haakjes niet zeker) 50 84 82-77 032-0 Bpmbdzf7 Gelet op het nummer is de 031 wel gereviseerd. De staat waarin het rijtuig zich bevindt zal alleen niet snel leiden tot inzet op de HSL Medio januari het rijtuig 61 84 10-70 358-0 Apmz10 op het werkplaatsterrein in Haarlem zien staan. Voor zover ik weet wordt deze niet in een van de te vormen stammen opgenomen. Daarmee lijkt revisie van de overgebleven A's wel aan de orde. |
22-01-2017 21:08:18 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote Er zijn 4 reserve A, geheel door de LT2 geloodst, 1 is in herstel na een binnenbrandje, maar wordt ook gereviseerd. 5x BDs in Onnen zijn iig casco gedaan, maar hadden een maand geleden nog gele stoelbekleding. |
01-02-2017 18:34:46 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
vanmiddag vier stammen genoteerd op Den Haag Centraal: 16506 82006-8 20139-2 10330-9 20151-7 29438-9 20131-9 10325-9 20416-4 20136-8 16509 82009-2 20574-0 10327-5 20128-5 29442-1 20120-2 10313-5 20418-0 20149-1 16510 82010-0 20125-1 10326-7 20127-7 29446-2 20145-9 10323-4 20116-0 20112-9 16511 82011-8 20142-6 10305-1 20123-6 29441-3 20134-3 10312-7 20135-0 20104-6 |
03-02-2017 11:31:43 | ||
---|---|---|
sfj
|
Gistermiddag werd de 10 368 door Volkerrail naar de HCT in de Houtrakpolder overgebracht. Er stond een hijskraan klaar dus vermoedelijk is het rijtuig tijdelijk draaistellendonor. https://www.flickr.com/photos/sanfranjake/31838131934/ Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
05-02-2017 23:33:59 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
Even random tussendoor, en zeg het als dit het verkeerde topic ervoor is. Maar waarom zijn van de rijtuigen van de nieuwe intercity Den Haag-Eindhoven de deuren niet net zoals bij de Virmm gespoten? Ik dacht namelijk dat bij elke trein die vanaf 2016 werd gerenoveerd dit moest worden gedaan vanwege Europese normen... |
06-02-2017 07:23:37 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Ik gok omdat het ontwerp daarvoor al toegelaten was. Laatst bewerkt door Daan! op 06-02-2017 07:23 |
06-02-2017 08:00:53 | ||
---|---|---|
nohab
|
Meer omdat VIRM toch al gespoten zou worden bij revisie en ICR niet. Dan ga je kijken hoe je die eis op een andere manier kunt invullen. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
06-02-2017 08:25:02 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Als dat zo zou zijn dan had VIRMm ook gewoon witte driehoeken op deuren deuren gehad ala DDZ. |
06-02-2017 08:50:13 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Als de blauwe band bij VIRMm net als bij VIRM bovenlangs zou lopen wel ja. Maar door de redesign met de blauwe band naar beneden geldt dat regeltje niet meer en moet men voldoen aan de nieuwe regeltjes.... %08% Shqiperise-lopers? |
06-02-2017 09:08:47 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Die moet je me echt even uitleggen. Ik zie het verband niet tussen het bovenlangs lopen van de baan en contrasterende deuren. |
06-02-2017 13:18:30 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Ik bedoel: voor al bestaand ontwerp gelden de nieuwe regels over de contrasterende deuren niet. Dus bij ICMm, DDZ, ICRm mogen de deuren gewoon geel met blauw blijven (eventueel alleen witte driehoekjes). Als VIRMm dezelfde kleurstelling zou behouden als VIRM geldt dat daar ook. Maar omdat men VIRMm zo nodig een nieuwe uitvoering wil geven (met de blauwe banen dus anders), geldt dat voor de regeltjes als een nieuw ontwerp en moet dat ook voldoen aan de regeltjes voor contrasterende deuren. Of ik zelf met de regeltjes wel/niet eens ben, staat hier lost van. Shqiperise-lopers? |
06-02-2017 13:23:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Volgens mij is die regel gewoon geldig voor nieuwbouw en voor revisie, en dan ontkom je er bij VIRMm niet aan. |
06-02-2017 14:42:53 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Ik neem aan, dat dat alleen geldt als de revisie zodanig van aard is dat er een nieuwe toelating (of mildere vorm daarvan) geregeld moet worden? VIRMm is toch ook nog niet in dienst omdat er iets niet in orde was met de toelatingspapieren? |
06-02-2017 14:48:35 | ||
---|---|---|
thom
|
Voor de nieuwe regelgeving zal gewoon gedoeld worden op een casco revisie waardoor het invoeren van de zichtbaarheids eisen uitgevoerd kan worden zonder dat er extra kosten voor gemaakt hoeven worden. Oftewel, aanbrengen als de gelegenheid er toch voor is en meer moet je er niet achter zoeken denk ik. Elke wijziging uitgevoerd aan materieel heeft een meldingplicht aan ILeT, en aan de hand daarvan zal gekeken worden of dat gevolgen heeft voor de toelating van het materieel. Laatst bewerkt door thom op 06-02-2017 14:49 |
15-02-2017 21:11:01 | ||
---|---|---|
DVR
|
Zowel de ICRmh rijtuigen als ook de VIRMm1 zijn opnieuw geconserveerd. Bij de ICRmh rijtuigen was voor toelating de contrast waarde tussen de deuren en de omgeving volgens ILT niet voldoende. De oplossing met de voor DDZ al goedgekeurde oplossing met de witte driehoeken is toen door ILT ook voor ICRmh geaccepteerd. Deze driehoeken waren in eerste instantie ook bij VIRMm1 geplaatst en zijn hier later door ILT afgekeurd. Hierna is de ter verbetering van de contrastwaarde de oplossing met de blauwe band rondom de deuropening wel geaccepteerd.Overigens is voldoende contrastwaarde voor de slecht ziende reiziger zeer belangrijk, |
15-02-2017 21:16:13 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Ben toch wel heel benieuwd naar de reden en rechtsgeldigheid dat een toezichthouder zich met inhoudelijke zaken bemoeit... Lijkt mij niet houdbaar bij een rechtsgang.... |
15-02-2017 21:42:30 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
De regels zijn niet zo heel lang geleden nog veranderd. Al denk ik dat NS het best charmanter had kunnen oplossen. Door bijvoorbeeld de blauwe band te onderbreken en de deuren compleet blauw te maken of iets dergelijks. |
16-02-2017 16:03:27 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ga er maar niet van uit dat NS/NedTrain over 1 nacht ijs is gegaan vwb het ontwerp |
16-02-2017 16:28:38 | ||
---|---|---|
jeanne
|
VERORDENING (EU) Nr. 1300/2014 VAN DE COMMISSIE dd. 18-11-2014 betreffende de technische specificatie inzake interoperabiliteit betreffende de toegankelijkheid van het spoorwegsysteem in de Unie voor gehandicapten en personen met beperkte mobiliteitQuote Laatst bewerkt door jeanne op 16-02-2017 17:05 |
16-02-2017 20:32:56 | ||
---|---|---|
mren
|
Apart dat contrast dan wél wordt gehandhaafd en punt 7 niet. Zeker in gevallen waarin bij aankomst aan het perron 'direct' wordt gesplitst en je dus minutenlang op die knop staat te drukken tot je eindelijk vrij wordt gelaten. |
18-02-2017 18:19:14 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
vanmiddag te Amsterdam CS weer drie stammen genoteerd: 16236: 82-436-7 10-366-3 20-247-3 20-261-4 10-355-6 20-249-9 (ICD) 16271: 82-971-3 20-220-0 29-449-6 10-377-0 20-581-5 20-401-6 (BNL) 16413: 82-013-4 10-481-0 20-585-6 20-238-2 10-492-7 20-236-6 (ICD) |
24-02-2017 13:19:19 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
de indeling van de stammen zoals die nu is: 900/1000 16115 16118 16121 16122 16123 16125 16126 16232 16233 16235 16236 16239 16413 16414 16417 16419 16424 16504 1100 16501 16502 16503 16505 t/m 16512 9200 16234 16271 16273 16274 16278 16282 16437 16438 16472 16475 16476 16477 16478 16481 4791 t/m 4794 (NMBS) Laatst bewerkt door Jelmer op 24-02-2017 13:23 |
24-02-2017 16:47:18 | ||
---|---|---|
gose91
|
De 16278 bestaat niet. Verder zal de 16504 uiteindelijk ook in de 1100 belanden |
24-02-2017 17:50:59 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Jelmer zal de 16478 bedoeld hebben in plaats van de 16278. |
24-02-2017 17:52:45 | ||
---|---|---|
gose91
|
Maar die staat er al tussen |
25-02-2017 18:25:18 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
vanmiddag weer 3 drie stammen genoteerd: 16234: 82-434-2 20-271-3 20-211-9 10-367-1 20-217-6 20-229-1 (BNL) 16475: 82-975-4 20-541-9 29-493-4 10-488-5 20-228-3 20-250-7 (BNL) 16481: 82-981-2 20-549-2 29-499-1 10-372-1 20-253-1 20-414-9 (BNL) |
28-02-2017 20:37:38 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote Zie voor de actuele ICRm stammen samenstellingen het tabblad materieelsamenstellingen. Alleen de exacte samenstelling van de 16504 ontbreekt hierin nog. |
01-03-2017 07:45:37 | ||
---|---|---|
edward
|
De 16504 reed zondag 26 februari nog als 6-stam, dus de sms klopt. |
04-03-2017 18:40:50 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
weer een stam genoteerd vandaag: 16424 (ex-16448) 82-024-1 10-484-4 20-218-4 20-254-9 10-371-3 20-272-1 (ICD) Laatst bewerkt door Jelmer op 04-03-2017 18:41 |
05-03-2017 14:38:11 | ||
---|---|---|
martijnham
|
De 16424 als ex-16448 betittelen is wellicht wat te kort door de bocht. Een deel van de rijtuigen uit stam 16424 is namelijk afkomstig uit stam 16467 (20-70 254) en 16273 (10-70 484) of heeft niet eerder in een stam gezeten (20-70 218). |
10-05-2017 07:47:58 | ||
---|---|---|
sik214
|
In Aswpl staat momenteel stam 16130. Volgens het materieeloverzicht op somda bestaat deze stam niet. Het was een stam met 6 bakken. Tegen rijtuig 82-70 030 zat een A, ik meen 10-70 351. |
10-05-2017 14:57:06 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Quote Is de ex16118 stam, alleen zijn er 3 rijtuigen omgewisseld namelijk de 82016 en de 2 A rijtuigen |
10-05-2017 21:41:45 | ||
---|---|---|
gose91
|
En de rest van originele 16118 staat op de Wgm |
04-06-2017 22:14:35 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote Bij de IC-Direct stam 16130 is als proto de FMZ installatie aangepast en binnen het Be rijtuig verplaats. Er zullen o.a. voor de (her)nieuwde toelating nog proefritten mee gereden moeten gaan worden. Stam bestaat uit de 82-030 / 10-351 / 20-271 / 20-237 / 10-358 en de 20-240. |
04-06-2017 22:23:28 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Weet je ook waarom dat wordt gedaan? |
04-06-2017 22:23:42 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Wat is een FMZ-installatie? |
04-06-2017 22:41:10 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Frequenzmultiplexen Zugsteuerung, wordt in de ICR rijtuigen gebruikt voor aansturing/conversie van het groene lamp circuit voor de deuren en communicatie met de Traxx. Verplaatsen/veranderen gebeurd dus om de problemen met interferentie vanuit vlambogen vanaf de 25 kV stroomafnemer tegen te gaan, waardoor soms de module in de storing schiet en dus geen deurbediening meer mogelijk is. Laatst bewerkt door mtlx op 04-06-2017 22:42 |
10-06-2017 23:32:41 | ||
---|---|---|
Tobiash4
|
De enige stam in de 16100 serie waarop het stamnummer wel voorop de BDs wordt weergegeven, net als bij de lage 164xx's en 165xx's. Gezien op deze foto: https://www.instagram.com/p/BU9EXuJAQgb/?taken-by=machinist_asd |
14-06-2017 09:27:23 | ||
---|---|---|
Tobiash4
|
Om 9:04 kwam Eloc 1765 met 4 ICRm A bakken met NMBS logo + BDs rijtuig door Asdm ri Asd. Benieuwd of hiermee weer een stam bij komt of vervangen wordt. |
12-07-2017 10:01:38 | ||
---|---|---|
gose91
|
Voor degenen die nog verse volwielen willen spotten: stam 16233 is de laatste en is komend weekend klaar. |
21-07-2017 22:13:16 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Ik zit nu in rijtuig 10-366 welke binnen stickers heeft die aangeven dat het tweede klas is. Aan de buitenkant wel nog 1e klasse bestickering. Worden er rijtuigen gedeklasseerd in de ICd? |
21-07-2017 22:30:47 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Geef het even door aan de TM. Die kan de stickers er af halen. Er onder zitten de juiste 1e klas stickers. Waarschijnlijk is het een ex-tijdelijke IC Brussel stam, welke inderdaad met gedeclasseerde 1e klasse rond reed en nu weer terug is in de ICd. Dan zijn de stickers binnen per ongeluk vergeten te verwijderen. |
21-07-2017 22:43:10 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Lees ik helaas te laat.. :/ Het was juist de TM waardoor het me opgevallen was, hij maakte er een opmerking over dat hij ook dacht dat het 1e klas was maar toen die stickers zag. |
11-08-2017 20:41:50 | ||
---|---|---|
gose91
|
Weer genoeg te beleven. Het heen en weer slepen naar Onnen komt binnenkort weer op gang voor een tweede ronde aan de wiegbalken en het vervangen van het trekwerk. Aangezien er net genoeg locs zijn, gaat het transport iig niet meer met een traxx gebeuren. Ook gaan uitgebreide elektrische wijzigingen aan alle rijtuigen uitgevoerd worden in Asdwpl. In stam 16413 wordt reserverijtuig 10-368 geplaatst in plaats van de 10-481. |
11-08-2017 21:33:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het klinkt inderdaad alsof ze er tot vlak voor de sloop aan zullen blijven knutselen. Waarom zijn er geen Traxxen genoeg meer? De locs die straks de Beneluxen moeten gaan helpen rijden, zijn nu toch nog niet in gebruik? |
12-08-2017 01:31:53 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Aan wat voor elektrische aanpassingen moet ik denken? Andere statische omzetter ofzo? Choo choo..... |
12-08-2017 09:33:35 | ||
---|---|---|
thom
|
D'r zitten net nieuwe onder volgens mij, dus dat hoop ik niet |
12-08-2017 11:30:42 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Quote Er zitten geen nieuwe onder, de oude zijn alleen gereviverft en de enkelspanningsomzetter zijn omgebouwd naar meerspannings. Nieuwe was wel een optie maar werd te duur bevonden. Daarom moeten er nog componten te komende tijd worden vervangen. |
12-08-2017 22:11:13 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Hebben ze bij de revisie van ICR naar ICRm geen nieuwe gekregen? Die van het ICR zijn toen toch onder ICK gekomen? |
12-08-2017 22:56:39 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Dit najaar moet de 2e loc al aan de IC Brussel stammen komen. Vanaf dat moment is er Traxx krapte. |
13-08-2017 00:19:24 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Quote Tijdens de ombouw van ICR naar ICRm hebben ze inderdaad nieuwe omzetters gekregen. Dit was periode 2002 - 2005. Dus de oudste zijn alweer 15 jaar oud, waardoor er componten zijn die toe zijn aan vervanging. Ook zijn er meer verbruikers bijgekomen waardoor de omzetters , vooral zomer's, aan hun maximale capaciteit zitten. |
16-08-2017 09:23:12 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote O nee, die 10-368, "die is nog niet compleet" %08%. Het wordt de 10-307, een A uit de uit elkaar gevallen 16118. |
03-09-2017 10:34:12 | ||
---|---|---|
Tobiash4
|
Stam 16413 rijdt inmiddels weer in de ICD. |
04-09-2017 14:24:12 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Discussie over I 11 afgesplitst naar nieuw topic: https://www.somda.nl/forum/19670/p624654 |
04-09-2017 14:30:45 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Stam 16235 rijdt zonder BDs. Rijden er eigenlijk meer stammen uit de 16200 zonder BDs? Ik heb het idee ze weinig te zien. |
04-09-2017 15:19:17 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
Zo'n beetje alle 16200-stammen rijden zonder BDs. #DiscoverEU |
04-09-2017 15:32:28 | ||
---|---|---|
sik214
|
QuoteKen je "materieelsamenstellingen" op somda? Er is geen één 16200 stam die een BDs heeft. |
04-09-2017 15:34:27 | ||
---|---|---|
Tobiash4
|
Alle 16200 stammen hebben nooit een BDs in de samenstelling gehad. Alleen de 16100's, 164xx laag (13,14,17,19,24) en 165xx's. |
04-09-2017 17:42:08 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote Er missen ook wat BDs-loze stammen voor het testbedrijf van de nieuwe TRAXX software. Maar met in totaal 18 stammen met een BD "ipv" BDs blijven er genoeg over! |
04-09-2017 20:44:23 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Zijn daar geen plannen mee? Je kan er prima een paar rijtuigen mee voorzien van een dienstruimte en een rolstoelvriendelijk toilet. Voor een stuurstand hoeven ze toch niet meer te worden gebruikt. Choo choo..... |
04-09-2017 21:24:01 | ||
---|---|---|
didam2009
|
ik heb een idee voor de stuur stand rijtuigen. Sloop de stuur tafels er uit zet er twee banken in en je heb mooie panorama rijtuigen zoals in Amerika Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
04-09-2017 21:25:23 | ||
---|---|---|
mdj
|
Zeker mooi hoor, zo'n uitzicht op een lok Bij twijfel: gebruik beton. |
04-09-2017 21:47:36 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dan kan je net zo goed alles ombouwen naar een normaal rijtuig zonder kop Want wie wil er nou naar een TRAXX-kop kijken? Laatst bewerkt door aarclay op 04-09-2017 21:48 Choo choo..... |
04-09-2017 21:55:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat kost tonnen om de stuurstanden te verbouwen tot getrokken rijtuigen, beetje nutteloze investering natuurlijk. |
04-09-2017 22:54:37 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Plus dat ICNG natuurlijk over vijf jaar komt. Lekker ICRmh laten rijden zoals het is. Choo choo..... |
05-09-2017 15:29:29 | ||
---|---|---|
mren
|
Ik heb een beter idee: terugbouwen van de stiltecoupés in de stuurstanden, ook al liegt NS dat dat 'om technische redenen' niet kan. Dit terwijl de stuurstanden in het tijdperk voor het product Fyra al stiltecoupés kende. |
14-10-2017 00:12:59 | ||
---|---|---|
Tobiash4
|
Inmiddels zijn sinds vandaag de eerste twee stammen (16233, 16419) alweer door de revisie heen en terug afgeleverd in Amsterdam. Daarnaast is eerder deze week testgereden met de nog nieuwe stam 16130. Een rit Asd - Shl (via Zuid) - Rtd (via HSL) - Bd (via HSL) en retour. Er is dus genoeg te doen rondom het materieel hedendaags. |
14-10-2017 13:42:00 | ||
---|---|---|
edward
|
Om wat voor revisie gaat het hier? |
14-10-2017 15:18:54 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Quote |
14-10-2017 19:51:52 | ||
---|---|---|
gose91
|
Dan bedoelt Tobiash4 de acties in Onnen? Transporten worden uitgevoerd door VolkerRail vziw |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |