Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
20-03-2016 13:42:04 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
En SLT en Flirt zijn/worden gewoon met volwielen geleverd. |
20-03-2016 22:26:52 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik meen dat dat zelf verplicht is voor nieuw (goederen?) materieel |
21-03-2016 12:19:33 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Dit is niet de eindsituatie neem ik aan. Het lijkt mij dat dat wel geldt voor de 16100 en 16500, wat zou betekenen dat er 7 stammen 16100 komen en 12 stammen 16500. Kan iemand mij vertellen hoeveel stammen er van elke categorie komen? |
26-03-2016 17:38:57 | ||
---|---|---|
gose91
|
Omdat men rekent op teveel onttrekking van de Beneluxrijtuigen tijdens de ombouw, worden instructies voorbereid om Belgische rijtuigen te kunnen en mogen controleren. Deze rijtuigen zullen dan indien nodig worden ingezet in de 9200. |
26-03-2016 18:18:33 | ||
---|---|---|
michaben
|
Is het nu toch opeens niet onhaalbaar om op korte termijn rijtuigen te huren? En heeft de NS niet iets van 100 ICR rijtuigen over zolang de 1900 nog niet via de HSL rijdt? Laat me raden: de rijtuigen van de Benelux zijn weer nét iets anders waardoor men niet tijdelijk de overgebleven rijtuigen van de ingekorte Gvc-Ehv stammen kan inzetten. |
26-03-2016 18:37:18 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Dat zal dan neem ik aan de verklaring zijn voor de aanwezigheid van beide NMBS-rijtuigen op de Wgm? |
26-03-2016 18:39:29 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Beide NMBS-rijtuigen? Ik heb wat gemist, maar wat voor type gaat het dan om? |
26-03-2016 18:46:06 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Een I6 en een I10 rijtuig. Staan al zeker een maand op de Wgm. |
26-03-2016 18:46:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Op een spoortje bij het Service bedrijf, inderdaad voor instructie doeleinden. |
26-03-2016 19:16:48 | ||
---|---|---|
gose91
|
QuoteU heeft op alle punten volledig gelijk! |
26-03-2016 20:14:21 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote een eventuele inzet van NMBS rijtuigen gebeurd als internationale trein en derhalve onder de UIC regels. Voor een inzet als binnenlandse trein, moet aan de huidige regels van IL&T voldaan worden en dat zal niet lukken lijkt me. Laatst bewerkt door cuneo56 op 26-03-2016 20:14 |
26-03-2016 20:32:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
Men had de Benelux dus in december al met I6/10-rijtuigen kunnen gaan rijden en Beneluxstammen inzetten in de binnenlandse dienst. |
26-03-2016 20:58:52 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ik zit al een tijdje er niet meer in, maar het gaat om een stam en misschien kan de NMBS nu pas wat leveren nu de wintersport treinen niet meer rijden? ( das ook geen primeur een Bc in de Benelux trouwens) |
26-03-2016 23:13:34 | ||
---|---|---|
thom
|
De rijtuigen die Railpromo huurde voor de Austria waren I6 ligrijtuigen, da's niet zo handig in de Benelux Voor de Krokus waren dat I6 en I10'en, maar dat was maar 3 weekeinden. Laatst bewerkt door thom op 26-03-2016 23:14 |
28-03-2016 21:22:02 | ||
---|---|---|
sik214
|
Ik zag vandaag een 'Den Haag-Venlo'-stam, die ingekort in de IC Direct rijdt, rijden. Het gaat om stam 16503. Volgens de sheet in het dropbox bestand én de mat-samenstelling op deze site zou de compositie moeten zijn: 82 003 - (20 206) - 10 335 - 20 412 - (20 235) - 20 416 - 10 329 - (20 417) - 20 107. Als tijdelijke 6-wagenstam zouden de 20 206, 20 235 en 20 417 eruit moeten zijn. Je zou dan dit verwachten: 82 003 - 10 335 - 20 412 - 20 416 - 10 329 - 20 107. Echter de samenstelling was: 82 003 - 10 335 - 20 115 - 20 114 - 10 329 - 20 107. De 20 114 en 20 115 uit de geplande stam 16512 zijn hier gebruikt. Zijn er wellicht meerdere van dit soort wisselingen? |
28-03-2016 21:46:14 | ||
---|---|---|
PimTH
|
We hebben niet voor niets de RailWiki. Om maar even te citeren: "Doordat de toelating voor de rijtuigen uit de derde en vierde deelserie niet is geregeld voor de HSL-Zuid, worden er uit stammen gehaalde rijtuigen uit de eerste en tweede deelserie ingezet ter vervanging van de rijtuigen uit de derde en vierde deelserie." |
28-03-2016 22:00:43 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Overgens rijden er op dit moment alleen maar ingekorte Gv-Vl stammen rond in de ICD 16501,16503,16504,16505,16506,16507,16509,16510 MCN ASD |
28-03-2016 22:09:58 | ||
---|---|---|
sik214
|
QuoteAha, dat stukje was me even ontgaan. Sorry en bedankt! |
09-04-2016 23:00:23 | ||
---|---|---|
Daan!
|
De regelgeving wat betreft contrasterende deuren, heeft die nog effect op het ICRm? M.a.w., zijn er nog composities die door een toelating moeten zoals bijvoorbeeld het rijden met ICRm op de HSL in België. |
14-04-2016 21:38:00 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Vandaag, 14 april, zijn er ongeveer 4 ICRmh-rijtuig overgebracht achter een VolkerRail V100. Het transport kwam door 't Gooi uit richting Asd richting Hvs. Iemand enig idee wat men van plan is met deze rijtuigen in aannemelijk Mt? Als het goed is wordt daar alleen de nulbeurt gegeven. |
14-04-2016 21:55:06 | ||
---|---|---|
gose91
|
Er vertrekt een dezer dagen een stam naar België voor instructie aldaar. Echter, dat zou een complete 6 bak stam moeten zijn... |
15-04-2016 03:48:11 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Aanemelijk de stam die ik vanmiddag te Rtd zag met een NS 186 ervoor was stam 16233 Als ik het goed onthouden heb. Er zaten bij een aantal rijtuigen ook al stickers op de deuren zoals bij de ICD maar dan voor IC brussel MCN ASD |
15-04-2016 06:31:46 | ||
---|---|---|
gose91
|
Ja dat krijgen alle 16200 stammen alvast. Zo rijden ze ook proefbedrijf over de HSL. Opleidingsstam zou 16235 moeten zijn. Geen idee wat die stam 16233 gaat doen dan. EDIT: iig niet naar Mt, want de 16233 staat nu 15-4-16 08:59 in zijn geheel in de werkplaats Wgm Laatst bewerkt door gose91 op 15-04-2016 08:58 |
15-04-2016 16:18:47 | ||
---|---|---|
RBNrd
|
Er zijn vandaag ook 5 rijtuigen overgebracht naar Onnen door VR. |
15-04-2016 16:24:53 | ||
---|---|---|
PimTH
|
@gose91, ik kon de exacte lengte zo een-twee-drie zien. Het konden er dus best zes zijn. Bedankt! |
15-04-2016 16:26:40 | ||
---|---|---|
BusNL
|
kan niet hiervoor een apart topic worden gemaakt? Ontwikkeling I6/I10 %02% |
15-04-2016 16:30:12 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Niet als er helemaal niets in te bespreken valt. Waar zie jij ontwikkelingen van in Nederland? |
15-04-2016 16:34:20 | ||
---|---|---|
b2py
|
Er schijnen vier stammen I6/I10 in de Benelux te gaan instromen komende weken om het ICR een revisie te laten krijgen. Als je dat verstaat onder ontwikkelingen? |
15-04-2016 16:43:12 | ||
---|---|---|
koos
|
Toevallig zag ik 2 april belgische rijtuigen staan op het opstelterrein bij Watergraafsmeer. Heeft dat iets met deze instroom te maken? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
15-04-2016 16:50:14 | ||
---|---|---|
b2py
|
Yup |
16-04-2016 00:21:34 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Daar is toch nog geen woord over gezegd in dit topic hier? De twee instructie rijtuigen vertoeven trouwens al langere tijd op de Wgm. |
20-04-2016 19:06:44 | ||
---|---|---|
gose91
|
De eerste 4700-stam, de 4777, is al uitgeregeld. Volgens planning komt deze begin augustus terug in de Beneluxdienst, waarna heel langzaam maar zeker alle stammen in hun uiteindelijke corridor zullen belanden. |
20-04-2016 22:13:22 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Betekent dit ook dat er nu een I6/I10 stam gaat rijden in de Benelux of duurt dat nog even? |
20-04-2016 22:36:17 | ||
---|---|---|
b2py
|
Aldus berichten op HGBTF is dat uitgesteld omdat er recent aanpassingen zijn gedaan aan I10, dat niet is doorgegeven aan NLse instanties en het daarom voorlopig niet gaat gebeuren.. |
21-04-2016 00:12:35 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Is er dan niet genoeg I6 beschikbaar om één of meer stammen te vormen? Tenzij daar ook aanpassingen aan gedaan zijn. Ben daarbij dan ook wel benieuwd hoe ze het dan gaan oplossen als er geen Belgische rijtuigen ingezet kunnen worden. |
21-04-2016 00:29:30 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik ben benieuwd wat de aanpassingen aan die rijtuigen zijn? Misschien valt het uiteindelijk wel mee? Choo choo..... |
21-04-2016 00:36:31 | ||
---|---|---|
thom
|
HGBTF meld dat het hem waarschijnlijk zit in de I10'en met airco die zijn aangepast voor 200 km/ Vmax. |
21-04-2016 00:50:38 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dan ben ik benieuwd naar het probleem wat daarmee speelt. Ik kan me indenken dat onverwachte aanpassingen aan het materieel niet direct tot een toelating kunnen leiden vanwege formaliteiten, maar zoiets als dit lijkt me toch snel te regelen? Choo choo..... |
21-04-2016 00:55:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Als je het hebt over de materieelsnelheid ophogen van 160 km/u naar 200 km/u is dat technisch ongetwijfeld best wel een ingrijpende wijziging geweest en kun je daar een flink stukje enginering en onderbouwing bij verwachten om dat weer toegelaten te krijgen. |
21-04-2016 01:03:11 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dat lijkt me wat complexer ja. Ik dacht eerder dat je doelde op de airco, en dat die geschikt was gemaakt voor hogere snelheden. Tja, met luchtweerstanden en snelheden weet je immers maar nooit. Choo choo..... |
21-04-2016 01:04:09 | ||
---|---|---|
thom
|
I10 bestaat uit een deelserie mét Airco, en een deelserie zónder airco |
21-04-2016 07:14:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zijn de I6/I10 niet "gewoon" RIC-rijtuigen? |
21-04-2016 07:56:44 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote Zie ook https://www.somda.nl/forum/7854/p251964/Spots+internationale+treinen+dienstregeling+2010/ Even eruit gelicht en hier geplakt wat ik bedoel IC 9237+5 91 88 7 186 235-8 {2843} I 10 A 51 88 11-70 004-7 {11704} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 A 51 88 11-70 013-8 {11713} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 B 51 88 21-70 053-0 {12753} geklimatiseerd, enkele klapramen I 10 B 51 88 21-70 071-2 {12771} geklimatiseerd, enkele klapramen I 10 B 51 88 21-70 050-6 {12750} geklimatiseerd, enkele klapramen I 10 B 51 88 21-70 062-7 {12762} geklimatiseerd, enkele klapramen I 10 B 51 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen ____________ "on topic" (hoewel het wel het karakter heeft van een soort van "spotmelding") In de Wgm heb ik al een gereviseerde BNL-compositie gezien; ik herkende deze gelijk aan het Bpmbdz [ex-BD] rijtuig die in het midden was ingerangeerd en aan het "B"-logo naast die van de NS op hetzelfde rijtuig. Deze compositie staat "over de bult". Laatst bewerkt door vrijgezel op 21-04-2016 08:13 |
21-04-2016 08:53:45 | ||
---|---|---|
gose91
|
"Achter de bult" noemen we dat. Die gereviseerde stammen zijn de ex-ICD stammen. Die gaan tijdelijk de 9200 rijden en hebbend daarom zo'n mooie B op de bakwand gekregen. Als de originele BNL-stammen terugkomen uit de opknapbeurt gaan die direct weer de 9200 in, kunnen de vervangende stammen terug de 900 in en kunnen de vervangende stammen die daar nu rijden naar de 1900, hoe die ook maar mag gaan rijden. Het wordt niet voor niks de carrousel genoemd Laatst bewerkt door gose91 op 21-04-2016 08:54 |
21-04-2016 10:12:47 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Dat bestaat al lang %06% : https://www.somda.nl/forum/8235/Belgische+I6I10+stammen+in+Benelux/ |
21-04-2016 13:45:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteGrappig. De vraag blijft dan natuurlijk "waarom". Ik bedoel: vanwaar al dat teruggedraai en niet de zaak lekker laten zoals het bij de vrvanging is geworden. |
28-04-2016 21:56:28 | ||
---|---|---|
gose91
|
Bij de tijdelijke vervangers van de Beneluxstammen wordt het A-rijtuig aan de B-eind gedeklasseerd. Dat wil zeggen: de streep op de zijkant verdwijnt en de 1 wordt een 2. Verder worden er geen SLT-praktijken toegepast. |
02-05-2016 16:09:21 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Aldus dit (http://nieuws.ns.nl/tijdelijk-belgische-rijtuigen-bij-intercity-brussel/) persbericht van NS worden de Belgische rijtuigen ingezet voor revisie van de ICRmhi-stammen. Hoort die i daar of is het een typefout van de woordvoerder? |
02-05-2016 16:18:48 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Mijn eerste vermoeden zegt dat de i staat voor internationaal. |
02-05-2016 19:20:20 | ||
---|---|---|
gose91
|
Correct, alles dat niet hoort dit ICRmhi is ICRmhn. Uitleg niet nodig denk ik |
02-05-2016 19:45:35 | ||
---|---|---|
dennistd
|
'InterCity Rijtuig modern hsl internationaal' gok ik op? |
02-05-2016 20:20:52 | ||
---|---|---|
gose91
|
Eigenlijk weet niemand het precies meer %08%, maar zoiets is het wel |
02-05-2016 20:47:47 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Is er iemand die een indicatie kan geven wat er met het aantal rijtuigen/stammen en de samenstellingen gaat gebeuren als de 1000 één maal per uur verlengd wordt naar Brussel? |
02-05-2016 21:01:32 | ||
---|---|---|
michaben
|
Wat denk je zelf, dat plan is 3 dagen geleden geopperd in abstracte vorm, en je wilt nu de details al weten? |
02-05-2016 22:00:09 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Wat denk je, dat ik dacht dat alles tot in de puntjes uitgewerkt zou zijn? Ik vraag of iemand een indicatie heeft! M.a.w. een grove schatting of vermoeden. Laatst bewerkt door Daan! op 02-05-2016 22:01 |
03-05-2016 10:41:07 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Zullen we gewoon wachten tot er iets concreets gemeld wordt? |
20-05-2016 18:55:31 | ||
---|---|---|
gose91
|
Toch handig, een grote vloot reserve. Van de 5 A-rijtuigen zonder bestemming zijn er twee alweer gereserveerd om uitgewisseld te worden. De nu nog in een stam ingedeelde slachtoffers hebben een lekke watertank of brandschade(?) Laatst bewerkt door gose91 op 20-05-2016 18:55 |
20-05-2016 22:59:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
RB Haarlem meldt een brand in de cascohal waardoor een ICR beschadigd is, voorshands uit de revisielijn gehaald en vervangen wordt door een van de A's van reserve. |
30-05-2016 14:49:31 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Enkele offtopic berichten verwijderd. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
09-06-2016 19:24:51 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Toen ik vanochtend langs Dgr reed zag ik een 16200 met NMBS-logo. Wie kan mij vertellen waarom de stammen 16200 een NMBS-logo krijgen? Ze worden slechts tijdelijk ingezet. Dus waarom die moeite van het bestickeren en waarschijnlijk weer ontstickeren? Laatst bewerkt door Daan! op 09-06-2016 19:25 |
09-06-2016 19:41:10 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Nou wat een moeite, 12 stickertjes op een stam plakken... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
09-06-2016 19:57:18 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Nou hoeveel moeite is het dan? Maw hoeveel tijd kost het om die stickers eraf te halen? |
09-06-2016 20:23:24 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Zet er een mannetje op en die doet in een nachtdienst alle stammen. |
09-06-2016 22:12:56 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Wat me ook opviel is dat er in die stammen (nou ja, tenminste de stam die ik laatst had maar ik neem aan alle 16200 stammen) één van de 2 A-rijtuigen gedeklasseerd is. |
09-06-2016 23:03:42 | ||
---|---|---|
gose91
|
Zoals al eerder vermeld:Quote |
10-06-2016 12:17:10 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Oei, die heb ik dan gemist. Mijn excuses. |
14-06-2016 21:58:35 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Op 4 juni fotografeerde ik uit een trein de diverse rijtuigen die bij NedTrain Haarlem langs de doorgaande sporen staan. Een van de gerenoveerde stuurstandrijtuigen die ik aantrof draagt het nummer 61 84 82-70 069-6. Dit moet een van de rijtuigen zijn die nog het 'oude nieuwe' volgnummer heeft dat later bij de rijtuigen is terugvernummerd naar het voorgaande volgnummer. Iemand een idee welk rijtuig zich achter dit nummer verstopt? Foto: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2016_0967a.jpg |
14-06-2016 22:38:31 | ||
---|---|---|
sik214
|
Van je eigen site herleid ik dat de; 82-70 013 was tijdelijk 82-70 066 82-70 014 was tijdelijk 82-70 067 82-70 017 was tijdelijk 82-70 070 82-70 019 was tijdelijk 82-70 072 aannemelijk was bedoeld dat: 82-70 015 de 82-70 068 zou worden 82-70 016 de 82-70 069 zou worden 82-70 018 de 82-70 071 zou worden alleen is de 82-70 016 volgens mij niet toegedacht aan een stam momenteel ... Ten tijde van de nummering in 82-70 06x/07x werd er volgens mij alleen aan nieuwe BNL-stammen gewerkt, zou deze bak daarvoor bedoeld zijn geweest? |
14-06-2016 22:59:15 | ||
---|---|---|
gose91
|
De vijfde BDs in de BNL is de 82 024 als je dat bedoelt. Die was even 82 048, maar misschien is die met dat nummer wel nooit gespot. Edit: snap nu pas waar het om gaat. Is deze 82 069 niet een prototype geweest voor de ombouw? Een tryout dus, omdat de echte te gebruiken BDs rijtuigen nog niet gemist konden worden? Laatst bewerkt door gose91 op 14-06-2016 23:02 |
14-06-2016 23:37:34 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En de 82 020 was geloof ik zwaar beschadigd na een aanrijding, long time ago. Die staat ook terzijde in de loods van Amf (als dat nog steeds zo is?) Laatst bewerkt door aarclay op 14-06-2016 23:39 Choo choo..... |
15-06-2016 08:10:14 | ||
---|---|---|
martijnham
|
De op mijn website vermelde tijdelijke nummers zijn daadwerkelijk gezien en het rijtuig is nagekeken op zijn identiteit. Voor de nummers 82-70 068, 069 en 070 is dat niet het geval. Daarom was ik wel verrast over het aantreffen van de 069. Nu heb ik geen toegang tot werkplaats terreinen of -systemen, dus het zegt niet alles. Het lijkt logisch om te veronderstellen dat het voor de 82-70 069 gaat om de 82-70 016. Het zou mooi zijn als iemand dat inderdaad kan bevestigen. Als bekend is welk bakcodenummer dat op de 82-70 069 aan te treffen is, zou dat helpen. Vervolgvraag is dan ook de nummers 82-70 068 en 071 ook daadwerkelijk zijn aangebracht op een rijtuig of dat deze nummers alleen administratief hebben bestaan. Edit: Overigens stond er in Haarlem nog een ander stuurstandrijtuig langs het spoor. Nummer helaas niet kunnen lezen door het aanwezige zijl. Het zal de 82-77 020 niet zijn, want die zag er jaren gelden al veel slechter uit... http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2012_0028en2016_0969.jpg Laatst bewerkt door martijnham op 15-06-2016 18:27 |
16-06-2016 21:15:47 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Vandaag bracht VR 203-2 de volgende rijtuigen over van Hlmwph naar vermoedelijk Wgm: 61 54 10-70 432-7 (?) 61 84 10-70 487-7 61 84 10-70 365-5 (?) Foto te Haarlemmerliede: https://www.flickr.com/photos/koendetreinman/27678196646/in/dateposted-public/ Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
16-06-2016 23:24:10 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Volgens een bericht op facebook van de collega ging hij naar de Dgr FR1908 |
17-06-2016 13:35:56 | ||
---|---|---|
gose91
|
Gisteren is het uitregelen van de laatste oude Benelux stam 4778 voltooid. Daarmee is de hele Fyra kleurstelling uit de reizigersdienst verdwenen. Vanaf volgende week worden de vijf al bestaande 16400-stammen weer naar Haarlem verstuurd om de opknapbeurt af te maken. Zij dragen vanaf dat moment weer "gewoon" het BDs nummer in het stamnummer. Komende week woensdag of donderdag vindt transport plaats van de opgeknapte 4777, nu 16477, van Hlmwph via Dgr naar Wgm Laatst bewerkt door gose91 op 17-06-2016 13:38 |
17-06-2016 16:59:51 | ||
---|---|---|
Chrisdb
|
Hoe bedoel je, opknapbeurt afmaken? Gaat dat om die stammen die wel aan de buitenkant een nieuw laagje hebben gekregen maar waar de binnenkant nog steeds de oude stoelen etc. heeft? |
17-06-2016 17:00:20 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Die stammen ja. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
17-06-2016 17:40:40 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Quote Er moet technische nog wat ingebouwd worden namelijk NBA /NRO systeem en FMZ. Noodrem overbrugging en deursysteem communicatie met Traxx. Tevens de 2 klasse stoelkussens vernieuwen en wanden veranderen en voorbereiding op Obis. |
17-06-2016 17:43:33 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ik dacht dat die stammen geen OBIS kregen. |
17-06-2016 17:45:43 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Bekabeling wordt al wel aangelegd. |
17-06-2016 18:10:49 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Wat is/zijn NBA/NRO systeem en FMZ? |
17-06-2016 18:22:42 | ||
---|---|---|
mtlx
|
NBA is Notbremsanforderung: een hip soort noodremoverbrugging. De mcn krijgt enkel de melding dat er aan de noodrem is getrokken en die bepaald dan waar de trein stilgezet wordt. Dit ter voorkoming van het eventueel in een spanningssluis of tunnel ongewenst tot stilstand komen. FMZ is Frequenzmultipexe Zugsteuerung. Een van de functies van dit systeem is de deurbediening en die wordt dus gebruikt voor het verkrijgen van een groene lamp en actieve vergrendeling van de deuren. |
17-06-2016 20:38:30 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dank! |
17-06-2016 21:00:28 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteIk neem toch aan dat er vanzelf geremd wordt totdat een machinist aangeeft dat er niet geremd moet worden? Andersom lijkt me niet heel veilig, tenzij er binnen 3 seconden geen reactie alsnog automatisch geremd wordt. |
17-06-2016 22:27:41 | ||
---|---|---|
gose91
|
De machinist heeft "buiten stationsgebied" tien seconden de tijd om de aanvraag weg te drukken. Bij geen reactie volgt alsnog een automatische noodremming. Binnen stationsgebied, dus bij stilstand langs perron tot en met de eerste meters, kan de machinist niets en volgt altijd direct een noodremming Laatst bewerkt door gose91 op 17-06-2016 22:29 |
17-06-2016 22:34:29 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Die 10 seconde heb je altijd en overal en ook na die 10 seconde kan je de snelremming alsnog overnemen, alleen bij vertrek langs een perron mag je niet overnemen. Laatst bewerkt door MasterE op 17-06-2016 22:38 Mcn Asd |
17-06-2016 22:46:13 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Met alle respect voor de heren meesters, maar misschien moeten de instructeurs eerst eens instructie hebben, want er zit weer erg veel verschil in de uitleg. |
17-06-2016 23:00:00 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Ik vind de uitleggen anders aardig overeenkomen/aanvullend hoor... |
17-06-2016 23:00:51 | ||
---|---|---|
gose91
|
Misschien toch verschil van vakgebied, want een trein komt met mij in de cabine echt niet ver %08% Aanvulling op mijn uitleg is inderdaad dat als de tien seconden wachttijd verstreken zijn de automatische snelremming nog overgenomen kan worden. Laatst bewerkt door gose91 op 17-06-2016 23:02 |
17-06-2016 23:10:11 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ik vind 10 seconden waarin niks gebeurt best gevaarlijk eigenlijk. Stel het geval van een ontsporing van de achterste as voor in combinatie met een onwel geworden machinist (die wel zijn voet op de dodeman houdt). Merkt een reiziger de ontsporing op en trekt hij aan de noodrem dan gebeurt er dus gewoon 10 seconden helemaal niks. Waarom niet vanzelf een remming inzetten die onderbroken kan worden door de machinist? |
17-06-2016 23:14:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat is wel een beetje doem denken. Een dodemaninstallatie is tegenwoordig intermitterend, dus dan valt die onwel geworden Mcn al op als hij na (iets van) 30 seconden de dodeman niet loslaat. |
17-06-2016 23:40:57 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Misschien omdat je dan bij lage snelheid alsnog in een tunnel of spanningssluis tot stilstand kunt komen? |
18-06-2016 05:01:47 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Quote Als de deuren zijn ontgrendeld, dan bevind je binnen stationsgebied. Als er dan aan de noodrem wordt getrokken, kan deze NIET worden overgenomen. Na 30 seconden boven de 5 km/ h te hebben gereden, is het buiten stationsgebied. Dan heeft mcn 10 sec de tijd om de noodremming over te nemen. Wordt er gestopt, maar de deuren worden niet ontgrendeld, dan is het nog steeds buiten stationsgebied en kan een noodremmening worden overgenomen. Laatst bewerkt door koploper1 op 18-06-2016 05:04 |
18-06-2016 05:20:43 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Als de deuren open zijn is het uiteraard niet mogelijk. Zodra je rijdt kan je overnemen. Alleen mag dat niet langs een perron. |
07-07-2016 11:49:11 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
het valt me op dat er twee AMRO stammen (16123 en 16125) de laatste dagen in de ICD (900 serie) rijden en een ICD-stam (16512) in de AMRO-dienst (1000 serie). Waarnemingen via Rijden de Treinen-App |
08-07-2016 07:32:45 | ||
---|---|---|
gose91
|
Zo rijdt het sinds maandag. Technisch is daar geen belemmering voor, alleen administratief moet men dat kunnen bijbenen. |
08-07-2016 16:49:21 | ||
---|---|---|
michaben
|
De AMRO stam in de 900 rijdt daar sinds afgelopen dinsdag, de ICD (of eigenlijk de Gvc-Ehv stammen die tijdelijk als ICD rijden) stammen in de 1000 rijden daar al wat langer, de 16125 zit al in z'n derde week in de 900. AMRO stammen in de 900 is ook al eerder voorgekomen, andersom heb ik nog niet gezien. Overigens is sinds deze week ook de 16273 in dienst gesteld, deze rijdt nu in de 9200. Daarmee is alleen de 16271 nog niet in dienst van de gerenoveerde ICD stammen. |
08-07-2016 17:10:44 | ||
---|---|---|
sfj
|
De 16481 heeft vandaag Hlmwph verlaten. Laatst bewerkt door sfj op 08-07-2016 19:56, reden: 2>4 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
08-07-2016 19:07:50 | ||
---|---|---|
110573
|
Bij aanvang van deze revisie werd gesproken over revisie van de gehele vloot. Klopt het dat daar nu toch van af wordt gezien? Er zijn naar mijn weten nog wat restrijtuigen namelijk (o.a. wat A-rijtuigen en schade-BDs 020). |
08-07-2016 19:26:55 | ||
---|---|---|
michaben
|
Ik heb nog een afbeelding van het informatiebord van de ICRm LT2 ombouw, daarin werd gesproken over 301 rijtuigen inderdaad verdeeld over 41 stammen. De nu hier bekende samenstellingen omvat echter 288 rijtuigen in 42 stammen (of er nog losse rijtuigen op reserve komen weet ik niet). Mogelijk komt daar nogmaals verandering in afhankelijk van het plan de Benelux tussen Shl en Rtd via de HSL te laten rijden per 2018. Laatst bewerkt door michaben op 08-07-2016 19:27 |
08-07-2016 19:51:30 | ||
---|---|---|
gose91
|
Er zijn uit mijn hoofd 4 reserve A, 1 schade A en 5 reserve B. 82020 wordt niks meer mee gedaan. 82031 en 82032 weet ik zo niet. Met de mysterieuze 82069 erbij en de 82020 niet meegerekend hebben we 301 als ik goed tel. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |