Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
17-04-2015 10:17:29 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Het is idd nog steeds een gerucht er is nog niets officieel bevestigd hierover dus ik zou het even afwachten Laatst bewerkt door moderator op 17-04-2015 13:23, reden: Quoot aangepast. MCN ASD |
17-04-2015 10:43:02 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
|
Afwachten dus. Even mijn bericht van gisteravond nogmaals: Volgens een betrouwbare bron heeft de NS vandaag 21 á 23 TRAXX'en besteld. Betekent niet dat de BDs gelijk van de baan wordt gegooid. Een BDs kan ook goed dienen als tussenrijtuig zoals we dat dagelijks zien. |
17-04-2015 11:26:49 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Terzijde stelling van de BDs rijtuigen lijkt me hoe dan ook niet aan de orde. De capaciteiten van de 900, 1900 en 9200 per 2017 zijn berekend op het gebruik van de BDs rijtuigen. Daarnaast heeft het uiteindelijk geen nut de BDs rijtuigen niet meer te gebruiken (minder zitplaatsen, ruimte nodig op opstelterreinen en/of sloopkosten). De 1000 (AmRo) ging in de plannen sowieso al met twee locomotieven in sandwich bedrijf rijden. Doe maar gek, want je bent al normaal genoeg. |
17-04-2015 11:34:32 | ||
---|---|---|
110573
|
Dan moet er wel iets heel essentieels mis geweest. Dit gaat ze veel extra geld kosten. Geld wat ze ongetwijfeld liever deels in hun broekzak, deels in het BDs project hadden willen steken dunkt me. 23 TRAXX'en lijkt mij ook rijkelijk weinig, in ogenschouw nemende dat er oorspronkelijk op 32 stuurstanden gerekend was... |
17-04-2015 11:39:12 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Er van uit gaande dat ICRm en dus ook de BDs rijtuigen nog een jaar of 10-15 zullen rijden is de aanschaf van Traxx locomotieven (met een levensduur die minstens 2x zo lang is ) helemaal niet zo'n stomme investering. En die apparaten kunnen altijd nog verkocht of verhuurt worden mochten ze overbodig zijn. |
17-04-2015 11:52:18 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Daarnaast is er zolang het niet volledig bevestigd is nog een andere mogelijke reden voor de aankoop. Het kan ook zijn dat het BDs TRAXX aansturings project wel doorgaat, maar NS een voorsprong neemt op het vervangen van de 1700'en om bijvoorbeeld de IC Berlijn met TRAXX'en te kunnen rijden. Je kan dus nog alle kanten op. @110573 Een totaal van 54 TRAXX locomotieven (12 lease, 19+23 gekocht) lijkt me voldoende om de BDs'en niet als stuurstand in te zetten. De locomotieven van de IC Brussel komen van de NMBS dus dat scheelt ook al weer. Laatst bewerkt door treinjoop op 17-04-2015 11:53 Doe maar gek, want je bent al normaal genoeg. |
17-04-2015 12:20:26 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Je mag er vanuit gaan dat niet alles als trek-trek zal rijden; per treinserie die niet trek-trek rijdt heb je dan maar één lok extra nodig. Over BDs als getrokken rijtuig, kan dat zonder meer? Gebeurt nu geloof ik ook wel, maar ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat dat complicaties heeft vanwege deurcircuits die gesloten moeten zijn. Enfin, iets met een klok en een klepel |
17-04-2015 12:30:52 | ||
---|---|---|
rick
|
Er zijn toch ook nog 6 grijze lease Traxx aanwezig? Dan zijn er 60 beschikbaar voor de binnenlandse dienst. Om terug te komen op het ICR: de planning was 42 stammen waarvan een aantal nodig is voor de dienst naar België. Dan kan de NS 30 stammen trek/trek formeren. Zo komt alles mooi uit en kunnen we nu afwachten of het BDs project echt niet meer doorgaat. |
17-04-2015 13:21:44 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Off-topic discussie verwijderd. Bij het ICR(m) blijven a.u.b.. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
17-04-2015 14:28:59 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Quote De grijze Traxxen zijn niet allemaal beschikbaar voor de binnenlandse HSL diensten. 2 rijden met Benelux (142+240)en 2 met CNL (148+149). Mcn Asd |
17-04-2015 14:32:35 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
De 186 240 is overigens geleased door de NMBS voor de Benelux, niet door NS. Die rijdt daar als de 2844. Laatst bewerkt door Ovindel op 17-04-2015 14:33 |
17-04-2015 19:12:58 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Wat ik aan het hele verhaal niet helemaal snap is dat er wel testritten met een Traxx gepland stonden. Betekent dit dat die ritten gepland stonden zonder ERTMS/ETCS en dus op alleen conventioneel spoor zouden plaats vinden? |
17-04-2015 20:07:27 | ||
---|---|---|
gose91
|
QuoteAls Benelux over twee jaar over de HSL moet, moeten de Belgische Traxxen wel aangepast worden. Ze kunnen niet met de deur sturing in treinstel modus overweg. Dus of aanpassen of de Nederlandse locs gaan met toelating de Belgische dienst ook rijden. BDs gaat hoe dan ook niet buiten dienst en zal mee blijven rijden, ook al is het als tussen rijtuig. Om als zodanig te kunnen functioneren zijn ze uitgerust met een schakelaar stuurstand/tussenrijtuig |
17-04-2015 21:41:57 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Hoeveel Traxxen worden eigenlijk in totaal gebruikt voor de 9200? Stel dat dat er ongeveer 23 zijn dan zou dat inderdaad een mogelijk kunnen zijn. Waarom zouden Belgische Traxxen overigens niet dezelfde software kunnen krijgen als de NS Traxxen? Of zitten er nog meer haken en ogen aan het verhaal? |
17-04-2015 22:25:02 | ||
---|---|---|
gose91
|
11 als ik het goed heb. (Er zijn 13 stammen waarvan 3 reserve/onderhoud/defect) Belgische Traxxen zijn niet uitgerust voor Treinstel-modus ( zoals ICD rijdt). Ze rijden dus nu alleen in TB0 (=BNL). Op de HSL is, meen ik, TST-modus verplicht. Op stuur tafel ontbreekt de zijde keuze voor deurvrijgave. Der machinisten krijgen er ook geen groene lamp de deuren dicht in TB0. Maar mogelijk is dat allemaal makkelijk in te bouwen. Laatst bewerkt door gose91 op 17-04-2015 22:30 |
17-04-2015 22:35:02 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Als dat allemaal makkelijk in te bouwen of aan te passen was geweest, hadden we nu al twee jaar een Fyra Asd-HSL-Brusz gehad... |
17-04-2015 23:32:01 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote off topic: de NL HSL Traxx software is niet toegelaten in Belgie. /off topic. |
18-04-2015 06:55:44 | ||
---|---|---|
dh3201
|
En de toelating voor de de NL HSL Traxx software in België regelen is onbespreekbaar? %03% Shqiperise-lopers? |
18-04-2015 09:06:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat lijkt mij geen vraag, althans: dat moet sowieso gebeuren, BDs in dienst of niet. Het hele Traxxengedoe lijkt mij overigens tamelijk off-topic hiero. |
18-04-2015 09:09:33 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Inderdaad, terug naar ICR(m). Met vriendelijke groet, Het moderator team |
20-04-2015 20:57:29 | ||
---|---|---|
gose91
|
Officieel zou al het ICR nu in de boeken moeten gaan als ICRmh. Helaas is een groot deel van de systemen en bijna alle documentatie voorzien van de benaming "HST-PRIO". Fijn dat daar nu al over na wordt gedacht... |
20-04-2015 21:10:08 | ||
---|---|---|
didam2009
|
is het geen idee om de stuurstand rijtuigen om weer om te bouwen naar normale rijtuigen ? Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
20-04-2015 21:24:50 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Gezien de kosten en wat het oplevert aan zitplaatsen, rekening houdend met de nog verwachte levensduur, en eventueel toekomstige her inzet met 1700, zal dat niet gebeuren. |
20-04-2015 22:25:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Jij denkt dat die dingen ooit nog met 1700 gaan rijden als men een paar weken terug nog het idee had alle stuurtafels aan te passen naar Traxx waarmee dat al onmogelijk zou zijn geworden... Denk niet dat dat nog in de planning zat Laatst bewerkt door thom op 20-04-2015 22:26 |
20-04-2015 22:45:08 | ||
---|---|---|
gose91
|
Nu de BDs dan misschien toch niet wordt verbouwd (waaromheen het binnen Nedtrain zelfs opvallend stil is geworde) en Gvc - Vl aanvangt zonder stukje HSL kan een deel Sandwich Traxx rijden en een deel 1700 BDs. Met een enkele Traxx blijf je personeel en tijd en spoor nodig hebben om kop te maken elk eindstation. Misschien is een 1700 een tijdelijke oplossing om dat nog even niet te doen Speculaas is te lekker. Kan er geen genoeg van krijgen. |
20-04-2015 22:55:21 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote En het onttrekken van de rijtuigen t.b.v. revisie is ook al een verlies van een invalidentoilet en extra zitplaatsen, hoewel dat laatste opgevangen kon worden met een extra rijtuig, maar die moet je ook weer ergens vandaan halen. Ach, laat die BDs lekker zo blijven zoals het is. Met een kleine verlenging van de rijtuigen en het verwijderen van de kop bereik je toch vrij weinig meer. Laten we eerst maar wachten totdat de speculaas op is, misschien kan er toch nog wat mee gedaan worden, en anders is het een 'BDD' Laatst bewerkt door aarclay op 20-04-2015 22:56 Choo choo..... |
21-04-2015 06:01:22 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Wanneer ICNG geleverd is en ICRm vervangt op de HSL, kan ICRm opnieuw ingezet worden op het reguliere net, icm met 1700. |
21-04-2015 06:59:54 | ||
---|---|---|
michaben
|
Was het niet dat er tegen die tijd ook ERTMS uitgerold gaat worden voor het reguliere net. Met traxx zou dat dus kunnen, met 1700 schiet je niets op. |
21-04-2015 07:08:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
Alles kan, maar het zit niet in de plannen / voornemens van nu. ICNG komt er juist ter vervanging van ICR en ICM, niet als uitbreiding van het materieelpark. Wat niet wil zeggen dat het tzt niet zou kunnen gebeuren (er zijn met het materieelpark wel meer opvallende capriolen uitgehaald door allerlei ontwikkelingen die de plannen inhaalden), maar de bedoeling is het niet. Ik vraag mij trouwens af of de benodigde stuurstroomkabels wel onder het ICR blijven zitten bij de revisie. De Traxxen gebruiken de UIC-kabel ervoor, of ben ik nu abuis? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-04-2015 07:21:33 | ||
---|---|---|
gose91
|
De 61-polige kabel gaat eraf. Als die voor de 1700 benodigd is, zijn de laatste dagen van de BDs als stuurstand al voorbij. Ter vervanging komt er naast de 13-polige UIC kabel een 9-polige kabel die ook in de bakovergang hangt. Traxx gebruikt de 13 polige uic kabel voor communicatie met de rijtuigen |
21-04-2015 10:02:22 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Zit je dan niet tegen de revisietermijnen aan, waarbij ICRm dan niet afgeschreven zal worden en terzijde zal gaan? Die rijtuigen kunnen niet eeuwig blijven leven. Choo choo..... |
21-04-2015 10:17:37 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote Een kleine correctie: Traxx-en (en BR 189) gebruiken voor de stuurstroom vanuit het stuurrtijtuig en in dubbeltractie ZWS (vanuit stuurstandrijtuig) en ZMD (in dubbeltractie) de UIC-kabel. Enige voorwaarde is dat het om de 18-aderige variant gaat; de oudere 13-aderige is niet bruikbaar voor stuurstroomsignalen. Voor de lezers van dit forum die in bezit zijn van "Op de Rails" en in het bijzonder van nummer 2009-9: lees maar eens na op blz. 444 en 445. |
21-04-2015 12:12:36 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Quote En voor mensen die niet meer in bezit zijn van dat nummer of het niet terug kunnen vinden: oude OdR'en kun je tegenwoordig als NVBS-lid terugvinden op de site, in het nieuwe besloten leden-deel. Even registreren http://nvbs.com/toon.php?pag=eigen®ister=nw en inloggen en dan kun je het vinden via http://nvbs.com/leden/toon.php?pag=OdRLDigiJaargang |
21-04-2015 12:56:26 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote In de diverse Duitse boeken die ik hier heb liggen staat dat de 13 aderige UIC kabel wel voldoet voor stuurstroomsignalen. Dus je mag mij uitleggen waarom dat volgens jou niet zo zou zijn. Ps: moet jou afkorting ZMD niet ZDS(Zeitmultiplexe Doppeltraktion Steuerung) zijn? Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
21-04-2015 13:02:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Buiten het feit van de ouderdom van die rijtuigen tegen die tijd, als ICR overbodig is op de HSL heb je de traxx'en ook over. Dan kun je net zo goed die traxx'en ervoor laten staan. |
21-04-2015 14:35:11 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Er zijn er 3 : ZDS: (Zeitmultiplexe Doppeltraktionssteurung) besturing voor rijden met 2 locomotieven ZMS: (Zeitmultiplexe Mehrfachtraktionssteurung) besturing voor rijden met 2 tot 4 locomotieven of in "sandwich-bedrijf" ZWS: (Zeitmultiplexe Wendezugsteurung) besturing voor rijden met een locomotief+stuurrijtuig MCN ASD |
21-04-2015 19:35:32 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Na het instromen van ICNG zal er nog wel wat ICR blijven rondrijden in de Beneluxtrein, dat staat in de plannen voor t/m 2024. In de ICNG-tender is een mogelijke vervolgbestelling voor België-geschikt ICNG opgenomen, het lijkt me duidelijk wat daarmee de bedoeling is. Reken er maar niet op dat we nog veel ICR zullen zien zodra de ICNG eenmaal instroomt. Één van de doelen van de regering is om de hele treinketen eind 2045 zelfstandig toegankelijk te hebben voor mensen met beperkte mobiliteit (PRM). Dat begon met de SLT en het materieel van de regionale vervoerders, met SNG en ICNG wordt die trend voortgezet. |
21-04-2015 20:18:52 | ||
---|---|---|
michaben
|
Zodra er voldoende ICNG is ingestroomd om ICR en ICM te vervangen verwacht ik beide ook niet meer terug. Hooguit de volgorde van afvoer (ICM eerst of ICR eerst) kan men nog mee schuiven, afhankelijk van de voortgang van de ERTMS inbouw en uitrol (ERTMS inbouwen in stellen die bijna afgevoerd worden is zonde, dat TRAXX+ICR is straks geschikt is en ICM niet kan dus gaan meespelen). Maar gezien de onbetrouwbaarheid van planningen op gebied van dit soort grote projecten zal daar voorlopig nog niets over te zeggen zijn, dat hangt allemaal af van of ICNG op tijd geleverd wordt, of de ERTMS uitrol volgens plan gaat, en wat de ontwikkeling van reizigersaantallen doet de komende jaren (zit men schaars of juist ruim in de capaciteit). Laatst bewerkt door michaben op 21-04-2015 20:19 |
24-04-2015 10:42:43 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Even een vraagje: is er nog iets speciaals aangepast aan die teststam? Of is-ie gewoon apart gezet om te testen? |
24-04-2015 15:23:45 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Een bericht met spotmelding is verwijderd. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
24-04-2015 22:13:36 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote Bedoel je met teststam de 4993, waar ook "Testtrein" op staat? Die is echt bedoeld voor allerlei testen, reizigers mogen er absoluut niet in. Hij heeft een tijdje rond gereden met een draaistel vol sensoren en kiezels in het rijtuig daarboven. Is daar inmiddels al van verlost. In het kader van ontwikkelingen: teststam 4992. Nee, geen typfout, hij bestaat echt. Deze is ruim een jaar in Tsjechië geweest voor allerlei testen en komt naar verwachting vannacht aan op de Wgm. Ben benieuwd in wat voor staat die stam zich bevindt. Indien compleet zitten daarin: 20-574, 20-546, 20-269 en 20-572 |
25-04-2015 00:00:43 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Ik bedoelde de "Testtrein" inderdaad. |
25-04-2015 21:27:47 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Bericht uit het OD van 20 april:Quote Blijkbaar krijgen dus ook de AmRo-stammen '61'-nummers. |
25-04-2015 22:10:54 | ||
---|---|---|
jeanne
|
61 = Voertuigen met vaste spoorbreedte en airconditioning. Jeanne Kok |
26-04-2015 07:07:53 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
@jeanne is er een overzicht van? Van al die nummers? |
26-04-2015 10:50:21 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Rijtuigcode's der UIC: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijtuigcodes_van_de_UIC - - - Hierlangs afscheuren - - - |
26-04-2015 13:58:58 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
@gertjan bedankt! (Sorry voor het even off topic gaan moderator!) |
26-04-2015 19:19:11 | ||
---|---|---|
Dre
|
Quote Maar belangrijker, van het binnenlandse - niet-RIC - regime naar het RIC-regime. Zelfs de buurlandrijtuigen uit de ICR-1, ICR-3 en ICR-4 series hadden dat niet. |
26-04-2015 23:02:25 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Ja maar, het RIC-regime verdwijnt en over gaat in de TSI. In het buitenland worden rijtuigen voor binnenlandse dienst zonder RIC-regime toelating al langer toch met 61 gekenmerkt. Het zoeken naar de laatste documentatie op het gebied van de TSI-en is moeizaam. Waar dat alles staat is niet zo eenvoudig eventjes te zeggen en bovendien met google vind je ook niet alles in het Nederlands. Voor de kenmerken kun je ook eens bij saferail zoeken. Edit: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=OJ:L:2012:345:FULL&from=EN Laatst bewerkt door jeanne op 27-04-2015 15:23 Jeanne Kok |
23-05-2015 08:23:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op 22 mei zijn de rijtuigen van teststam 4991 van BDs 032 op de Dijksgracht ontkoppeld en weggehaald. Ik weet niet waar ze heen zijn, maar aangezien het door VolkerRail gebeurde, veronderstel ik dat er rijtuigen van de 4991 langzamerhand het revisie-proces in zullen moeten. |
23-05-2015 09:05:31 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Teststam is als het goed is gisteren met nog een set rijtuigen naar Mt verplaatst door de 203-1 van VolkerRail. |
23-05-2015 09:15:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Okay, dank. Dan veronderstel ik dat er inderdaad rijtuigen bij zijn die gepland zijn voor revisie. In Maastricht worden de stammen in hun nieuwe samenstelling gebracht en naar Haarlem gestuurd, heb ik begrepen. (Haarlem stelt ze dus niet zelf samen.) Zou de tweede set rijtuigen die meegegaan is naar Mt misschien de 4992 zijn? Dat zijn de vier rijtuigen die uit Velim teruggekeerd zijn en ik had niet de indruk dat daar in Nederland nog verdere testplannen mee zijn. |
23-05-2015 10:55:01 | ||
---|---|---|
110573
|
Spreken we nu nog steeds over de vorming van AmRo-stammen, of zijn we al een stadium verder? |
23-05-2015 11:04:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
We zijn nu in het stadium van de stammen voor Den Haag - Eindhoven (-Venlo). Daarvan is de tweede afgelopen week in Haarlem binnen gerold (Maastricht stelt ze samen). In Haarlem zijn de zesde en zevende AmRo-stam nog in behandeling. |
23-05-2015 11:09:29 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zijn er nou eigenlijk specifieke verschillen tussen de Am-Ro stammen en de Gvc-Ehv-Vl-stammen? Of zijn deze nou gewoon gelijk, en hebben ze een afwijkende nummerrange of zitten ze gewoon in de 161** ? Laatst bewerkt door aarclay op 23-05-2015 11:11 Choo choo..... |
23-05-2015 11:21:13 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote Een zijstapje: Als de AMRO stammen klaar zijn, waarom rijdt daar nog geen kwartierdienst? Of gaan de Asd-Bd-stammen nu in revisie? |
23-05-2015 12:07:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nou, Haarlem heeft dus nog twee stammen te gaan en zover ik weet, moet er in de Watergraafsmeer vervolgens nog een en ander aan gebeuren. Dan volgen de proefritten en - wederom zover ik weet - wil NSR met elke stam ook een fiks aantal kilometers gemaakt hebben voordat ze op de reizigers worden losgelaten. Ik verwacht daarom dat de AmRo in het najaar zal gaan rijden (wijzigingsblad september of oktober). |
23-05-2015 12:15:33 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteTechnisch gesproken zitten er geen verschillen in de stammen zover ik weet. Functioneel wel, want in de Gvc-stammen komen Bf en BD-rijtuigen voor. De nummerreeks wordt, heb ik lang geleden van gose91 begrepen, bepaald door de treindiensten waarvoor zijn bestemd zijn. De Gvc-stammen komen in de 16200, meen ik, de Bredashuttle in de 16300 en de Benelux tzt in de 16400. |
23-05-2015 16:54:57 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Bevestiging: vandaag in Mt de rijtuigen van de voormalige teststam (met tekst 'Testtrein'op de zijkant) zien staan. Ze zijn in elk geval losgekoppeld en staan verspreid over verschillende opstelsporen. |
23-05-2015 19:25:28 | ||
---|---|---|
gose91
|
Maastricht voert op alle rijtuigen een zogeheten nulbeurt uit voordat ze naar Haarlem gaan. Tijdens de revisie gaan er stammen op en neer naar Wgm voor onderhoudswerkzaamheden. Inderdaad, de stammen krijgen een nummer op basis van hun corridor. Welke corridor nu welk nummer had weet ik even niet meer, maar de Amro's (161**, maar dat wist u al) hebben een ander nummer dan Gv -Ehv gaat krijgen. Benelux gaat allemaal naar 164**. Alle ICR's worden tzt technisch en uiterlijk hetzelfde. NMBS logo's en samenstellingen daargelaten |
23-05-2015 19:30:02 | ||
---|---|---|
gose91
|
En o ja, die BDs. Het is nog steeds nergens officieel vermeld dat de stuurstand nooit meer zal sturen. Eventuele kapotte baanruimers worden echter alvast niet meer herplaatst, omdat "er toch altijd een loc voor zal staan"... |
10-06-2015 17:54:34 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Vandaag bracht de VR 203-2 BDs 82 029 over vanuit Hrp naar On via Amf. |
10-06-2015 20:23:55 | ||
---|---|---|
didam2009
|
is het geen idee om de stuurtafel uit het stuurstand te halen en een paar banken er in heb je mooi een panorama rijtuig als de lok aan de andere kant staat. Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
10-06-2015 20:39:36 | ||
---|---|---|
JuliandeB
|
Het perfecte idee |
10-06-2015 20:46:01 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Vergeet niet dat er een hoop apparatuur in de kasten richting de cabine zit. Ook de achterwanden van de cabine zit vol met luchtpanelen en elektronica. Dat kan er niet zomaar uit. En zo groot is de cabine overigens ook weer niet. Maar ik denk dat we offtopic gaan hier. |
10-06-2015 21:05:40 | ||
---|---|---|
110573
|
Bovendien staat de loc er waarschijnlijk altijd voor (sandwich), dus dat panorama zal helaas wel meevallen |
10-06-2015 21:09:19 | ||
---|---|---|
gose91
|
Kijk eens naar de voorruit van de BDs'en in de Beneluxdienst. NSR gaat niet betalen voor die paar extra stoelen en dan nog eens dagelijks de ruit schoonmaken. Laatst bewerkt door gose91 op 10-06-2015 21:09 |
11-06-2015 14:45:17 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Ik lees zojuist in Odr dat een aantal ICRm met Traxx gaat tijdelijk terug komt in de 1900. Uit een bericht van het Mat '64 topic maak ik op dat er 5 composities van 9 rijtuigen komen. Mijn vraag is: Wat is de samenstelling van deze treinen? |
11-06-2015 15:36:39 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Traxx - 9x ICrm - Traxx. Dit zal zo ongeveer een jaar rondrijden in de 1900. Daarna wordt het Traxx - 12x ICRm wat tussen Gvc - Ehv over de HSL gaat rijden. Dit zijn althans de plannen van de NS. Uiteraard kan dr van af geweken worden. |
11-06-2015 15:53:15 | ||
---|---|---|
gose91
|
De eerste Den Haag - Eindhoven stammen worden nu gevormd. Die worden voor zover ze eind van het jaar klaar zijn gesplitst zodat zij de ICD-stammen kunnen vervangen die dan door Hlmwph gaan. Compositie is Beind - A - B - B - Bf/B - B - A - B - BDs als ik het goed heb. De samenstellingen zijn ook al bekend. Post ik eerdaags wel |
11-06-2015 16:05:51 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Wat is 'Beind'? |
11-06-2015 16:08:33 | ||
---|---|---|
mtlx
|
B eindrijtuig, deze wijken op een aantal punten af van een standaard B rijtuig rijtuig. Laatst bewerkt door mtlx op 11-06-2015 16:09 |
11-06-2015 16:12:44 | ||
---|---|---|
gose91
|
O sorry, ingeslepen term. Het is een gewone B, maar het toilet is afgesloten (noodladder) en de E-kast is voorzien van de vertaalmodule om met Traxx locs te communiceren. Verder is er niets bijzonders aan |
11-06-2015 16:54:44 | ||
---|---|---|
mdj
|
Zij n die tijdelijke 1900-stammen dan ook van binnen al gereviseerd, ala de AmRo-stammen? Bij twijfel: gebruik beton. |
11-06-2015 16:55:04 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Weet iemand wanneer de diensten in de 1900 gaan beginnen? |
11-06-2015 17:29:14 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Volgens mij wel. Ik heb dacht ik blauwe stoelen zien staan in Haarlem. |
11-06-2015 17:30:20 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Ben ook benieuwd wanneer de instructies gaan beginnen voor de NSR machinisten met standplaats Venlo en Eindhoven. Tot op heden nog niemand die hier naar toe is gestuurd ... Machinist NSR |
11-06-2015 17:38:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteJa, het zijn "gewoon" de volgende stammen op de revisielijn van Haarlem na de AmRo-stammen. |
11-06-2015 17:39:05 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Worden de personeelsdiensten van de 1900 dan ook beperkt tot slechts enkele standplaatsen? Want nu zijn er slechts drie standplaatsen die de 1900 niet in het pakket hebben zitten (al hebben de meeste standplaatsen slechts een enkele dienst op een deeltrajecten van de 1900). |
11-06-2015 17:40:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteIn december, met de nieuwe dienstregeling. |
11-06-2015 18:22:54 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Volgens mij wel. Ik heb dacht ik blauwe stoelen zien staan in Haarlem. |
11-06-2015 19:11:02 | ||
---|---|---|
wadloper
|
QuoteWat moet die BDs nu in Onnen doen? |
11-06-2015 19:19:47 | ||
---|---|---|
gose91
|
Ik doe een gokje: In Onnen is in spoor waarbij alle wiel-/draaistellen tegelijk onder een trein vandaan kunnen. Al het ICR gaat straks om van wielbanden naar monowielen en naar een ander type blokkenrem. Die operatie is nog niet direct, maar misschien is er nu een try-out voor een voor Onnen onbekend materieel. |
14-06-2015 16:27:41 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Op Rotterdam Centraal staat op spoor 17 een AmRo-stam met voor en achter de 186 006 voor en 186 019. Gezien hij er al enige dagen staat, vermoed ik dat deze gebruikt wordt voor instructie-doeleinden? Choo choo..... |
15-06-2015 17:13:10 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote Zoals beloofd: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20376160/rijtuigenoverzicht.pdf Foutje gespot? Doe even een PM alstublieft. Als iemand zin heeft om dit in de samenstellingen in te beuken, ga uw gang. Mijn vingers staan nog krom van dat overzicht |
15-06-2015 17:23:24 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Wederom hartelijk dank! 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
15-06-2015 17:47:46 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Ook hier hartelijk dank! De wijzigingen heb ik inmiddels bij de Materieelsamenstellingen ingevoerd. Ze wachten nog op goedkeurig van een beheerder. Nog wel een verzoek voor de beheerder. Mogen de letters boven het overzicht worden aangepast naar de huidige benaming en kunnen de samenstellingen op numerieke volgorde komen? Zodra de samenstellingen goedgekeurd zijn, wil ik wel even kijken naar de bakken buiten samenstellingen. Laatst bewerkt door PimTH op 15-06-2015 17:48 |
15-06-2015 19:47:04 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
dank gose91 en PimTH heb de materieelsamenstellingen bijgewerkt en ook gelijk maar op stamnummervolgorde. Voor bakken buiten stammen houd ik enkele BDs'en over en de A 10.368. De rest van wat er zover ik weet zou moeten zijn staan in stammen. |
15-06-2015 20:09:32 | ||
---|---|---|
gose91
|
De 10-368 heeft een flink aantal maanden terzijde gestaan op de Wgm, samen met de 10-353 en 10-373 overigens. Behoorlijk leeggeplukt waren die drie wel... Ik had ergens vernomen dat er een compleet rijtuig voor opleidingen beschikbaar zou komen. Misschien is de 10-368 de gelukkige. EDIT: of wordt ie samen met de BDs'en gebruikt om de BNL-stammen allemaal weer op 7 bakken te krijgen. Dan heb je alles rijden. Wel met hele wisselende samenstellingen overigens Laatst bewerkt door gose91 op 15-06-2015 20:13 |
15-06-2015 21:16:09 | ||
---|---|---|
RBNrd
|
De 10-368 staat al enkele weken in Onnen. En de BDs 82-029 is daarbij geplaatst. |
15-06-2015 23:14:09 | ||
---|---|---|
110573
|
Wederom een mooi overzicht @gose91, dank daarvoor! Komen die nieuwe stammen nou in de 1900 te rijden of worden ze verkort ter vervanging van de ICD-stammen? |
16-06-2015 10:18:45 | ||
---|---|---|
sneltram
|
Quote Het lijkt me voor de spreiding van reizigers en de snelheid van het instappen logischer om Beind - B - A - B - Bf/B - B - A - B - BDs te doen. Nu heb je één bak tweede klas aan het uiteinde van de trein. We zien bij de huidige IC-direct stammen dat zoiets niet echt een succes is op drukke tijden. |
16-06-2015 12:23:25 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Gisteravond bracht VR 203-3 de te reviseren stam 16505 over van Mt naar Hrp als trein 51920. Plaatje te Hrp: https://www.flickr.com/photos/koendetreinman/18219685723/in/dateposted-public/ Laatst bewerkt door moderator op 16-06-2015 13:36, reden: Teruggezet. Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
16-06-2015 13:22:59 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote Slip of the typewriter. Zoals u in de link een paar berichten terug kunt zien is die logica ook toegepast. |
16-06-2015 13:28:24 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Vanwaar al die afgesloten toiletten, buiten de eindrijtuigen om? |
16-06-2015 13:31:01 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Is al eerder in dit topic besproken; hoogstwaarschijnlijk besparing op onderhouds- en schoonmaakkosten. ICRm heeft-stammen hebben verhoudingsgewijs veel meer toiletten dan treinstellen; door stammeninzet kan dat aardig gelijkgetrokken worden. Laatst bewerkt door daniel81 op 16-06-2015 13:31 |
16-06-2015 16:19:42 | ||
---|---|---|
Rob...
|
De hoeveelheid stammen lijkt mij zo groot: -(10)ICD met een omloop van 3,5 uur zou 8 stammen voldoende kunnen zijn -(13)Benelux met een omloop van 8 uur zou 10 stammen voldoende kunnen zijn -(7)AmRo met een omloop van 2 uur zou 5 stammen voldoende kunnen zijn (2x kort keren 20 min) -(12)IC gvc-ehv met een omloop van ongeveer 4 uur zou 10 stammen voldoende kunnen zijn Of zit ik er heel ver naast? |
16-06-2015 16:22:04 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Als de "soorten" niet zomaar onderling uitwisselbaar zijn, lijkt me een paar reserve per lijn wel handig. |
16-06-2015 16:29:46 | ||
---|---|---|
Rob...
|
De aantallen die ik ingeschat heb zijn al inclusief 2 stammen reserve... Laatst bewerkt door moderator op 16-06-2015 16:35, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
16-06-2015 16:49:35 | ||
---|---|---|
110573
|
Dan moeten er wel een aantal diensten getrokken inplaats van gesandwicht worden. Anders zijn er veel te weinig TRAXX'en. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |