Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
16-02-2015 19:33:55 | ||
---|---|---|
2296
|
Bij uitval van de airco kan de temperatuur in de zomer behoorlijk oplopen. Door het open van het raam is er wel ventilatie mogelijk op deze manier. |
16-02-2015 19:34:39 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Is dat misschien voor noodventilatie? Shqiperise-lopers? |
16-02-2015 19:39:46 | ||
---|---|---|
edje
|
Als de airco uitvalt, en het is erg warm buiten kun je in geval van nood de beide ramen open zetten, zodat je een beetje frisse lucht naar binnen krijgt, ICM heeft dit ook. Waarom andere type treinen dat niet hebben, geen idee, misschien hebben die wel een ander soort noodventilatie. Laatst bewerkt door edje op 16-02-2015 19:40 |
16-02-2015 20:03:36 | ||
---|---|---|
jorgo
|
De coupétjes eerste klasse hebben het ook dacht ik. Ik heb een keer van Florence tot München in juli in een Italiaans grootruimrijtuig met defecte airco doorgebracht, trein volledig gereserveerd dus geen alternatieve plek. Geloof me, we waren blij met die kleine streepjes lucht en nog blijer dat onze plaatsen er juist naast waren... |
16-02-2015 20:16:14 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Er moet een raam open kunnen als de ventilatie uit valt. Bijvoorbeeld bij een draadbreuk. Mcn Asd |
16-02-2015 20:21:46 | ||
---|---|---|
Frontier
|
En hoe zit dat dan bij VIRM en DDZ? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
16-02-2015 20:35:22 | ||
---|---|---|
Lovers83
|
Uit ervaring weet ik dat bij VIRM er onder toezicht van de HC een deur open kan. Had het een paar jaar geleden meegemaakt op de 8800 waarbij een VIRM op een of ander manier de bvl eraf reed. Duurde ruim drie kwartier voordat de calamiteitenloc het stelletje kwam ophalen, mensen met behoefte voor frisse lucht konden zich melden bij de betreffende deur. |
16-02-2015 21:26:07 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Die zijn voorzien van noodventilatie meen ik. |
16-02-2015 21:47:29 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Als ik renders goed gezien heb gaat het juist toegevoegd worden bij VIRMm. Laatst bewerkt door DingeZ op 16-02-2015 21:48 |
16-02-2015 22:28:46 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Quote Inderdaad, alleen is de werking van de huidige noodventilatie van de VIRM dusdanig slecht dat er wordt gekeken naar een andere oplossing. Laatst bewerkt door Wellie op 16-02-2015 22:29 Machinist NSR |
17-02-2015 09:13:20 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Kan toch ook wel tussendoor als CW'tje? Lijkt me niet dat je daarvoor hoeft te wachten tot een enorme revisie |
17-02-2015 09:42:19 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Allicht, maar het was te zien in de renders van het VIRMm, dus we weten in ieder geval dat het zeer waarschijnlijk gaat komen. |
17-02-2015 21:15:49 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Hoewel ik al heel wat jaren spoorwegjargon meester ben, kan ik renders niet plaatsen, behalve het klankverwante Randers waar nog wel eens Sprinters naar toe zijn geweest. Wat is renders? |
17-02-2015 21:17:13 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Een render is een door de computer gegenereerd beeld, vaak op basis van een 3D-model of -tekening |
17-02-2015 21:23:18 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dank, AlexNL, en dat idee ken ik natuurlijk wel, sterker nog: die gebruik ik ook, maar wij noemen dat in ons vak Artist Impressions. |
18-02-2015 08:07:00 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ter info over renderen: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Renderen |
18-02-2015 10:45:48 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zonder punt in de URL dan.... Choo choo..... |
25-02-2015 12:11:06 | ||
---|---|---|
gose91
|
De Traxx-proto-BDs zou ergens komende dagen onderhoud moeten krijgen in de Wgm. Of dat überhaupt doorgaat is nog de vraag, maar mogelijk is 'ie te spotten tussen Hlmwph en Wgm. |
27-02-2015 20:57:41 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
VolkerRail's 203-3 bracht vandaag uit Mt drie ICR rijtuigen mee naar de randstad. Op de ACT te Hrp is achtergebleven, de: 50 84 10-77 302-4. Meegenomen naar Hlmwph zijn de: 50 84 10-77 315-6 50 84 20-77 109-1 Op beeld te Hrp: https://www.flickr.com/photos/koendetreinman/16041963794/in/photostream/ en https://www.flickr.com/photos/koendetreinman/16664274625/in/photostream/ Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
27-02-2015 21:04:59 | ||
---|---|---|
gose91
|
10-302 en 10-315 zijn (mits geen omnummercapriolen) bestemd voor AMRO-stam 16115. Je stond er zo dicht op, dat je 20-109 vast goed gelezen hebt. Kan hem niet plaatsen op het rijtuigenbord van HST-PRIO iig. Misschien dat die gewoon teruggaat naar Mt |
05-03-2015 09:44:33 | ||
---|---|---|
jor[D]1
|
Bij de haarlemse werkplaats stond vanmorgen een NS traxx voor een op het oog complete stam icl stuurstand. Begint de eerste gereed te raken? |
05-03-2015 10:16:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Een complete stam met stuurstand zal wel een van de AmRo-stammen zijn, dus met niet-werkende BDs. Overigens is de wel-werkende BDs zover dat hij zeer waarschijnlijk morgen naar de Watergraafsmeer gebracht wordt, gekoppeld wordt aan teststam 4991 en daarmee gaat proefritten. @edit: transport naar Wgm is weer uitgesteld; de BDs (032) staat nu genoteerd voor overbrenging op woensdag 11/3, samen met AmRo-stam 2. Laatst bewerkt door broek53 op 05-03-2015 23:05 |
10-03-2015 15:21:15 | ||
---|---|---|
rob46
|
Traxx 186 003 is zojuist in het Rb Hlm gearriveerd en zal morgenochtend met de 032 naar de Wgm rijden. Naast de 82-77 032 blijkt ook 82-70 045 te zijn omgebouwd. Laatst bewerkt door rob46 op 10-03-2015 17:02 57 jaar OV-fotografie. |
10-03-2015 17:27:11 | ||
---|---|---|
110573
|
Is het iemand bekend welk nummer rijtuig 82-70 045 voorheen had? |
10-03-2015 17:37:18 | ||
---|---|---|
Frontier
|
50 84 82-77 031-2 zou het meest waarschijnlijk zijn. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
10-03-2015 18:06:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 031 was ook bestemd voor Traxx-ombouw, maar men heeft zich geconcentreerd op de 032 . Het lijkt mij sterk dat de 031 nu ook opeens al is aangepast, eerlijk gezegd. |
11-03-2015 06:21:10 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De 186.003 + 032 komen nu (6.21) aan op de Wgm. |
12-03-2015 21:48:40 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
VolkerRail's 203-1 bracht vanavond ICR rijtuig 50 84 10-77 302-4 over uit Hrp naar Hlmwph als trein 51921/22 (Hrp-Asd-Hlm). Kwam om 20:33 aan te Hlm en reed direct door naar de opstelspoor 12. Foto: https://www.flickr.com/photos/koendetreinman/16804010821/ *Rijtuig was vanmorgen 13-3, 08:00 niet meer daar dus vermoedelijk gisteravond door NedTrain opgehaald. Laatst bewerkt door KvdLee op 13-03-2015 20:57, reden: Foto bijgevoegd en toevoeging tekst Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
17-03-2015 18:59:37 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteHet raadsel rond BDs 045 is opgelost. BDs 032 was vernummerd in 045 maar daarna weer teruggenummerd in 032. De 031 is, zoals reeds eerder geschreven, niet verbouwd. 57 jaar OV-fotografie. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-03-2015 21:50:30 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Quote Het zou het ook zomaar 61 84 82-77 031-9 kunnen zijn. Anderzijds is het rijtuig niet bedoeld voor inzet naar het buitenland. We zullen het wel zien als iemand het stuurstandrijtuig buiten de poort spot. |
17-03-2015 22:58:47 | ||
---|---|---|
jor[D]1
|
Quote Is het zeker dat er helemaal niks verbouwt is? Volgens mij is er aan het uiterlijk onder andere een extra antennetje op de cabine geplaatst. Een tijd geleden heb ik 2 stuurstand rijtuigen bij de Haarlemse werkplaats zien staan met zo'n antennetje. Dan zou er toch aan 2 rijtuigen in ieder geval iets gedaan moeten zijn. Misschien is het dan wel niet afgemaakt. Laatst bewerkt door jor[D]1 op 17-03-2015 22:59 |
17-03-2015 23:25:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Een extra antenne? Mogelijk voor OBIS? Choo choo..... |
18-03-2015 01:14:44 | ||
---|---|---|
Lovers83
|
Ik denk meer aan Orbit. OBIS in ICR is wel teveel van het goede |
18-03-2015 08:31:41 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Wat is Orbit? |
18-03-2015 08:59:05 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Hoezo teveel van het goede? Of is dit weer het verhaal van de positiebepaling, dataverkeer van 3/4G en de tunnels zonder mobiele dekking? Orbit is een systeem om de mcn een waarschuwing te geven als hij door een rood sein dreigt te rijden: ORBIT waarschuwt de machinist als deze te snel op een rood sein afrijdt. Het waarschuwingssysteem vergelijkt de actuele positie van de trein op basis van gps met informatie uit de verkeersleidingssystemen over het eerstvolgende rode sein. Door deze informatie te vergelijken met de actuele snelheid van de trein, berekent ORBIT of de trein op tijd voÌoÌr het rode sein kan stilstaan. Indien de trein voorbij een rood sein dreigt te rijden, wordt de machinist gewaarschuwd met een geluidssignaal en met een waarschuwende stem om onmiddellijk te remmen. Bron: http://www.spoorpro.nl/materieel/2015/02/02/prorail-start-aanbesteding-waarschuwingssysteem-machinist/ Ben wel benieuwd naar die stem. Laatst bewerkt door aarclay op 18-03-2015 09:00 Choo choo..... |
18-03-2015 13:11:31 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Enkele berichten die op de man waren gespeeld verwijderd. |
18-03-2015 13:32:49 | ||
---|---|---|
110573
|
Waarom is dat OBIS toch zo belangrijk voor je, aarclay? Afgaand op wat ik hier lees komt het er niet. Als ik dat verkeerd intrepeteer wordt dat vanzelf wel duidelijk |
18-03-2015 14:47:29 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik heb nog nooit gehoord van Orbis, maar ik kan me niet voorstellen dat men dat gaat uitproberen op materieel wat 90% van de tijd straks onder ERMTS beveiliging rijdt... |
18-03-2015 15:25:06 | ||
---|---|---|
Rinse
|
Quote Lijkt mij duidelijk... |
18-03-2015 15:54:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Er gaat niets boven draadloos internet in de trein (wat bij de NS bijna altijd via OBIS gaat. Hoewel het niet grandioos werkt heb ik er alle hoop in dat het snel verbetert met een gebalanceerd dataverkeer en een betere provider. Want de dekking is ronduit belabberd als je naar de noordelijke provincies kijkt: https://www.t-mobile.nl/service-en-contact/bereik/dekkingskaart. Zelfs met 4G is het voorlopig nog matig.... Laatst bewerkt door aarclay op 18-03-2015 15:56 Choo choo..... |
18-03-2015 16:51:12 | ||
---|---|---|
Lovers83
|
Om maar even ontopic te blijven: Er was al eerder een trial geweest met Orbit bij ICR, ook specifiek met BDs >> http://files.fnvspooramsterdam.webnode.nl/200000082-d754dd84c4/Mededelingenblad_machinisten_NR_45.pdf Denk dat die extra antenne onderdeel is van de uitrol |
18-03-2015 19:27:17 | ||
---|---|---|
gose91
|
OBIS is hartstikke fancy en nice-to-have, maar ik heb er nooit echt een voordeel van ingezien. Elke AmRo stam krijgt een rijtuig met een tweede E-kast op de B-zijde om alle nieuwe apparatuur te kunnen herbergen die er extra wordt ingebouwd. En daar zit ook (voorbereiding voor) OBIS in. |
20-03-2015 11:14:01 | ||
---|---|---|
vdgrail
|
Gisteren langs Watergraafsmeer gekomen met trein. Daar stond een stuurstand met gele frontseinen aan tegen een stam Prio-rijtuigen thv HSL-Onderhoudswerkplaats. Niet gezien welke locomotief aan de andere kant stond. |
20-03-2015 13:57:58 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dat is al zo sinds 11-3 de 032 is afgeleverd in de Wgm. Mcn Asd |
20-03-2015 15:47:42 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteDat is inderdaad BDs 032 met stam 4791 en Traxx 186 003. Vanaf maandag gaat deze combi proefritten rijden. 57 jaar OV-fotografie. |
20-03-2015 15:53:48 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En ik neem aan dat deze proefritten op de HSL zullen gaan plaatsvinden, of moet hij daarvoor nog een toelating krijgen? Choo choo..... |
20-03-2015 16:03:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
Die heeft de combinatie inmiddels, heb ik begrepen. |
20-03-2015 17:09:17 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote Even om lekker te kunnen zeuren: het is stam 4991 en de combi wordt klaargestoomd voor testritten. Verder: op een draaistel ergens in het midden van teststam 4993 (die met op elke bak "Testtrein") zitten allemaal draadjes en het rijtuig is zwaar beladen Laatst bewerkt door gose91 op 20-03-2015 17:59 |
23-03-2015 16:44:57 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=619891824778122&id=252094568224518&refid=7&_ft_=qid.6129454781922726988%3Amf_story_key.7153401789654550107&__tn__=%2As Op de facebook pagina van "Op de Rails" wordt melding gemaakt van een proefrit met Traxx + stuurrijtuig. Uiteraard onder voorbehoud van wijzigingen. |
23-03-2015 16:54:51 | ||
---|---|---|
rob46
|
Nou niet echt, dit is de complete stam 4791 dus niet alleen Traxx+stuurrijtuig. Laatst bewerkt door rob46 op 23-03-2015 17:13 57 jaar OV-fotografie. |
23-03-2015 17:01:43 | ||
---|---|---|
gose91
|
Het is niet de 4791, maar de 4991. Het is ook niet de complete stam meer, want de 20415 is van de stam gehaald om de rest van de stam samen met de BDs zes rijtuigen lang te maken |
23-03-2015 17:10:35 | ||
---|---|---|
rob46
|
Op papier staat 4791 als statische stam voor deurentesten, blijkbaar vernummerd ofzo. Er is ook nog een 4793 met 186 005 voor draaistelbeproeving in de aanbieding, die dan weer zonder BDs. 57 jaar OV-fotografie. |
23-03-2015 17:13:52 | ||
---|---|---|
gose91
|
Tja, en die kennen wij dan weer als de 4993. En inderdaad, die is volgestort met kiezels voor metingen |
26-03-2015 21:12:28 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Op de Rails meldt dat de testritten die gepland stonden met BDs 032 zijn afgelast. |
08-04-2015 17:12:27 | ||
---|---|---|
abcde
|
Gaat nu a.s. vrijdag 10 april de laatste slag ICRm rijden in normale dienst (ik bedoel buiten de HSL) ?%04% Laatst bewerkt door abcde op 08-04-2015 17:12 |
08-04-2015 19:35:11 | ||
---|---|---|
gose91
|
Benelux komt ook niet op de HSL. En die blijven wel rijden. Je bedoelt dan ICRm met een 1700 loc? De niet HST-PRIO? |
08-04-2015 22:21:11 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Wie in de toekomst kan kijken, kan schathemeltjerijk worden. Er staan na 10 april nog drie stammen reserve, wie weet wat die nog gaan doen. We zien het wel. |
09-04-2015 00:44:33 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
En als ik me niet vergis zijn dat de 15702 (+1744), de 15710 (+1750) en de 15712 (+1745). Uiteraard kunnen de loccen wel eens gewisseld worden. |
13-04-2015 11:39:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
Alle zes formeel nog bij NSR in dienst zijnde stammen, 15702, 15704, 15705, 15710, 15711 en 15712 zijn ingaande vandaag administratief overgeheveld naar NS International. Op zichzelf slaat dat inhoudelijk nergens op, maar het is een manier om ze uit het bestand van materieel voor gebruik door NSR te krijgen zonder ze terzijde te stellen. Vreemd overigens, want er zijn stammen bij met alleen maar rijtuigen die nog in geen maaaanden aan een bezoek aan Haarlem RB toe komen (door de capaciteit van het RB). |
13-04-2015 12:44:40 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Wat is de reden daarvoor? Als ik terugdenk aan bv de onttrekking van de 7400-stammen, dan was het gewoon dat per wijzigingsblad x er geen diensten meer voorzien waren, maar waren ze als reserve beschikbaar en gingen ze pas daadwerkelijk uit dienst zodra revisietermijn verstreken was of de ombouw naar DDZ startte. Waarom nu bij ICR niet iets soortgelijks? |
13-04-2015 12:52:09 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Dus dat betekent dat de 3 reservestammen ook niet meer zullen rijden als invaltreinen in bv de 3500? |
13-04-2015 12:54:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet is geen antwoord op je vraag, maar dat vraag ik mij ook af. Op papier waren er voor de loop van het wijzigingsblad april ook nog drie stammen beschikbaar (tot het wbl juni), maar om mij onbekende redenen heeft NSR Logistiek ze al uit de omloop gehaald en heeft NSR Materieel ze dus nu alsnog feitelijk uit de dienst gehaald. Laatst bewerkt door broek53 op 13-04-2015 12:55 |
13-04-2015 15:36:07 | ||
---|---|---|
V64
|
Dat soort dingen kan je je permitteren als je zwemt in het materieel.%08% |
13-04-2015 15:53:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat zou ik ook zeggen. Overigens verandert het niets met de situatie in juni; er is geen materieel dat er dan nog spontaan bij komt ter vervanging van dit ICR. In april is de inzet van DDAR voltooid op papier en in de praktijk en op papier worden er meer DDZ4-en ingezet (al vervangen die voornamelijk mat '64). De ware krachtproef komt overigens pas weer in september, en dan zou al het ICR sowieso al weg zijn. Zoals we in het topic over 2016 (meen ik) kunnen zien, komt het ICR in bijna zijn pure vorm, vers geel-blauw gelakt, nog een tijd terug in de serie 1900 alvorens naar de HSL te verhuizen. Grappig is dat je in de 1900 gewoon weer met 1700 en BDs-en zou kunnen gaan rijden als de verbouwing tot Traxx-geschiktheid van de BDs-en niet doorgaat, maar dat zal wel een brug tever zijn. Laatst bewerkt door broek53 op 13-04-2015 15:54 |
13-04-2015 18:02:10 | ||
---|---|---|
plant
|
Om even in te haken op deze discussie: via OVtijden is op dit moment trein 3660 over het hele traject te zien met ELOC-1700. Hoewel er (nog) geen visuele check in het OD is, zou dit toch kunnen betekenen dat er nog (reserve-)inzet mogelijk is. Youri |
13-04-2015 18:50:04 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Correct, 1746 + 15704 reed de 3660 (bron T&T) |
13-04-2015 21:27:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Ik vrees dat het alleen betekent dat de linkerhand bij NSR niet weet wat de rechterhand doet, eigenlijk. |
13-04-2015 23:37:41 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Nou in ieder geval goed nieuws voor de liefhebbers van ICRm want vandaag heeft een stam (15704) gewoon dienst gedaan terwijl er ddz gepland stond. We zullen ze dus nog wel vaker voorbij zien komen (in de 3600) |
13-04-2015 23:52:57 | ||
---|---|---|
plant
|
Ik denk dat broek53 juist probeert aan te geven dat die conclusie in jouw laatste zin niet getrokken kan worden. Er is ook nog de mogelijkheid dat de afdeling die besloten heeft om deze ICR-stam vandaag toch nog te gebruiken, niet op de hoogte was van de eerder genoemde ontwikkeling. Dat is gek, maar niet onbedenkelijk binnen NS denk ik. Interessant is het wel. De stammen zijn dus niet formeel terzijde gesteld, maar als ik het goed begrepen heb 'mag' NSR ze eigenlijk niet meer gebruiken. Valt de bijsturing niet onder NSR Logistiek? Als deze inzet een 'foutje' was, vraag ik me af hoe ver de betreffende afdelingen uit elkaar liggen. Youri |
14-04-2015 00:15:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
De Bijsturingorganisatie heeft niet direct met NSR Logistiek te maken, en NSR Logistiek bepaalt niet wat er aan materieel in de praktijk kan en mag worden ingezet. NSR Logistiek maakt de inzetplannen (de omloop) aan de hand van het aantal diensten per dag dat voor elke materieelsoort gesteld mag worden. Dat aantal diensten wordt bepaald door NSR Materieel in samenspraak met NedTrain (en natuurlijk in overleg met NSR Commercie en NSR Logistiek, maar die bepalen uiteindelijk niet). De Bijsturing heeft aan de andere kant te maken met de praktische (en niet de theoretische) beschikbaarheid van materieel. Over dat verschil en hoe de bijsturing daarmee omgaat, gaan ten diepste de helft van de meldingen en discussies in het OD. In dit specifieke geval is er inderdaad niets terzijde gesteld en is er op zichzelf niets aan de hand als de stammen blijven rijden, omdat het materieel niet aan revisie toe is of aan onderhoud. |
14-04-2015 01:03:39 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
NSR en NS Internationaal zijn tegenwoordig toch ook één bedrijf? Zo doet men het tenminste wel voorkomen naar de buitenwereld. |
14-04-2015 22:07:28 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Dus t klopt helemaal niet dat er 3 stammen zouden overblijven als reserve nu er gisteren/ vandaag 3 locs zijn losgekoppeld.%04% Alleen de stam die gisteren nog reed en nu weer te Arnhem staat met 1746 is nog over. Hopelijk zal die soon weer af en toe ingezet worden. |
15-04-2015 00:35:51 | ||
---|---|---|
thom
|
Niets is zoals het lijkt bij de Spoorwegen, en wat vandaag verzonnen wordt is soms morgen al achterhaald. Met die gedachte zou ik ook niet teveel verwachten van de stam achter de 1749... |
15-04-2015 08:29:16 | ||
---|---|---|
sik214
|
Juist wel, daar zit DDAR tegenaan Is er op de 1746 na dan geen enkele 1700 meer geschikt voor ICR? |
15-04-2015 09:35:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er is een hele sloot 1700-en geschikt voor ICR, alleen staan ze er niet meer voor. |
15-04-2015 09:55:25 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Licht er maar net aan hoe je het bekijkt. Getrokken is iedere 1700 geschikt voor de ICR. Met een trek/duw combinatie wordt het een ander verhaal. |
15-04-2015 10:03:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik bedoel maar dat het beeld schijnt te bestaan dat locs die uit de ICR-dienst gekomen zijn, spontaan ongeschikt zijn geworden of ongeschikt zijn gemaakt. Dat is niet zo. En zelfs de locs die met DDAR rijden, kunnen net zo goed met ICR trekduw rijden. Laatst bewerkt door broek53 op 15-04-2015 10:03 |
15-04-2015 11:25:41 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Dat vereist wel wat werk voordat ze daarvoor geschikt zijn. Maar dat er nu 3 locs losgekoppeld worden, neemt niet weg dat die 3 ICRm stammen niet meer ingezet gaan worden. Misschien een andere loc er tegen aan en het probleem is opgelost nietwaar? Maastricht staat overigens nog vol met 1700-locs. Echter kan ik via T&T niet zien wat die locs doen. ICRm stammen kan ik ook niet opzoeken via T&T, daarvoor moet ik een aangekoppeld loc nummer hebben, en die weet op 't moment niemand volgens mij. Stam 15704 + 1746 staat iig nog steeds op Arnhem opstel Laatst bewerkt door VIRMm1 op 15-04-2015 11:28 |
15-04-2015 11:32:33 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik weet het niet zeker, maar ik heb de hele tijd het gevoel dat oorzaak en gevolg in dit topic de laatste dagen omgedraaid worden. De locs zijn niet van de stammen af omdat de locs van de stammen af moesten, maar omdat de stammen niet meer ingezet worden (en het dus zonde is om de locs eraan vast te laten zitten). Mocht iemand het op zijn heupen krijgen en de stammen weer willen inzetten en deze zijn nog intact/compleet, dan is het een kwestie van een 1700 (niet zijnde een DDM-1-geschikte) er tegenaan zetten en het rijdt weer. Technisch gesproken dan, want ik ben ervan overtuigd dat afspraken met NedTrain en andere bureaucratie dat meer in de weg zullen komen te zitten dan de beschikbaarheid van een loc. |
15-04-2015 11:55:02 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Ik trok mijn conclusive a.d.v. dit bericht in het 1700-topic: Quote Dus je hebt nu ook een categorie locs, die niet-DDM1 geschikte zijn, die niet omgebouwd zijn voor DDAR en geen ICR trek-duw meer mogen rijden? |
15-04-2015 11:59:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zeker, en met de nadruk op 'mogen' rijden. Technisch kunnen de meeste dat nog gewoon, en het zou ook wat onzinnig zijn om ze daar bewust ongeschikt voor te gaan maken. |
15-04-2015 12:30:24 | ||
---|---|---|
sik214
|
Oke, duidelijk. Bedankt! |
15-04-2015 19:40:28 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Alle ICRm stammen staan nu in de systemen alszijnde Niet Inzetbaar, met als mededeling Terzijde/ombouw INT Ook de stam die maandag nog dienst deed . Dus het is definitief over voor ICRm op het reguliere spoor. |
15-04-2015 19:54:03 | ||
---|---|---|
gose91
|
Als Benelux niet geldt als zijnde rijdend over regulier spoor is dat helaas zo. In de goede hoop dat een 1700+loc nog even rijdt in de beginfase van Gv-Ehv als het nog niet over de HSL gaat. |
15-04-2015 20:00:06 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Het schijnt dat vanaf december 2015 in de 1900 Gvc - Vl drie stammen Traxx+9xICR+Traxx gaan rijden via de Oude Lijn. Dit is dan misschien het einde voor 1700+ICR, maar niet voor ICR op het 'reguliere spoor'. En sowieso zal ICR ook rijden over dat reguliere spoor in de toekomst, al zal er af en toe een zijweggetje via de HSL worden genomen. |
15-04-2015 20:02:25 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Jammer dat het prachtige ICRm eruit gaat bij NS. Is er misschien bekend, waarom NS het ICRm eruit haald en naar de IC-D of de Benelux gaat? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
15-04-2015 20:04:03 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Lees even terug, je bent pas ongeveer de tiende die dat vraagt. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
15-04-2015 20:07:35 | ||
---|---|---|
ns1300
|
Dat is niet helemaal waar. De toekomstige intercity Gvc - Ehv wordt ook gewoon NS en de Benelux is een samenwerking van NS en NMBS. Aangezien de V250 teruggestuurd werd moest er ander HSL-materieel komen, dus in die zin is het wel logisch dat NS de ICRm niet blijft inzetten in bijvoorbeeld de 3600. Laatst bewerkt door ns1300 op 15-04-2015 20:08 |
15-04-2015 20:08:15 | ||
---|---|---|
Pim530
|
De reden dat men het uit de binnenlandse, niet-HSL dienst haalT is toch al heel lang bekend en hier meerdere malen genoemd? Er is immers geen ander HSL-geschikt materieel. |
15-04-2015 20:32:34 | ||
---|---|---|
gose91
|
Mwah, het is het "eenvoudigst" om deze HSL geschikt te maken, want ICRm was tot 2007 ook niet HSL geschikt. Wel het enige rijdende materieel waarin ervaring is met meerspanningskeuze. Dat gaat nu ook in alle overige rijtuigen van ICRm (daarna HST-PRIO) gebouwd worden. Een deel ervan zal misschien nooit in België komen, maar alles neemt op zijn route (een stukje van) de HSL. Laatst bewerkt door gose91 op 15-04-2015 20:33 |
15-04-2015 21:52:26 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Met het einde over het reguliere spoor bedoelde ik ook eigenlijk dat het is afgelopen in Zijn huidige vorm. Uiteraard is Gvc - Vl ook regulier spoor. Maargoed, een ICRm + 1700 zullen we waarschijnlijk (voorlopig) niet meer in de reizigersdienst zien. |
16-04-2015 21:56:06 | ||
---|---|---|
gose91
|
Zullen we dan maar weer gaan ontwikkelen? In ICD stam 4939 wordt de mogelijkheid onderzocht om een rijtuig te wisselen met één uit de 4993 ivm schade bij een kleine aanrijding. |
16-04-2015 23:52:25 | ||
---|---|---|
sfj
|
Hoor net dat TRAXX met BDs compleet niet meer doorgaat (nog wel een gerucht hoor) !!! Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-04-2015 23:57:00 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
En dat kan ik bevestigen. Laatst bewerkt door moderator op 17-04-2015 13:22, reden: Quoot verwijderd na verw. bericht |
16-04-2015 23:59:40 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
|
Volgens een betrouwbare bron heeft de NS vandaag 21 á 23 TRAXX'en besteld. Betekent niet dat de BDs gelijk van de baan wordt gegooid. Een BDs kan ook goed dienen als tussenrijtuig zoals we dat dagelijks zien. |
17-04-2015 00:02:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Hmmz, klinkt dan aardig aannemelijk, zonde van zo'n mooi project! Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-04-2015 00:38:51 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dus het is na 12 jaar over en uit met de stuurstanden. Jammer maar helaas, had ze anders erg graag op de HSL gezien. Ik ben verder benieuwd naar de ervaringen met het rijden i.c.m TRAXX zoals in het proefbedrijf is gebeurd. Laatst bewerkt door aarclay op 17-04-2015 00:42 Choo choo..... |
17-04-2015 01:29:47 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Wat gaat er nu gebeuren met de BDs'en in de nieuwe Beneluxstammen? Blijven die gewoon als rijtuig gebruikt worden? Worden ze op de lange termijn vervangen door normale rijtuigen (in hoeverre die er nog zijn)? |
17-04-2015 02:48:31 | ||
---|---|---|
AgentX
|
De enige reden om die stuurstandrijtuigen te vervangen door normale rijtuigen zou zijn om de stoelen die jaren geleden ruimte hebben gemaakt voor de cabine terug te krijgen. Maar dat lijkt me een zeer kostbare zaak. Zonder werkende stuurstand zijn ze nog steeds prima bruikbaar als "normaal" tussenrijtuig. |
17-04-2015 09:55:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Volgens mij is er daarnaast ook niet voldoende ICR over om die BDs'en allemaal te vervangen. Men heeft ze ook niet voor niets ingezet nu zonder ze als stuurstand te gebruiken... |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |