11-06-2022 13:02:09 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Station Den Haag CS gaat verbouwd worden tussen 2022 en 2025, zodat het station duurzaam bereikbaar wordt. Spoor 11 en 12 worden in dienst genomen. Laatst bewerkt door moderator op 13-06-2022 08:46, reden: Topictitel gewijzigd |
11-06-2022 15:51:52 | ||
---|---|---|
Ehvdegekst
|
Er staat in het artikel: omdat het aantal reizigers en goederen stijgt. Maar welke goederen bedoelen ze dan? |
11-06-2022 16:01:02 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Dat is een algemene opmerking, niet specifiek voor Gvc. |
12-06-2022 01:15:21 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Een kolenwagen zie ik daar niet binnenkomen. Maar de hoeveelheid goederen voor de winkels en de hoeveelheid vuilnis is best groot. |
12-06-2022 16:00:02 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote Dat zou eens tijd worden zeg! Hoe lang liggen die sporen nu al te verstoffen? |
12-06-2022 16:23:47 | ||
---|---|---|
michaben
|
Zo'n 6 jaar, RandstadRail heeft de sporen ergens in 2016 verlaten. |
13-06-2022 08:03:29 | ||
---|---|---|
Koos1
|
Quote Jep. Zodra het project klaar is, dan zijn de sporen 11 en 12 aangesloten en 12 wissels minder dan de oude situatie. Er wordt er ingeboet op de flexibiliteit door opbreken van wissels en verwijderen van de opstelsporen. Na de verbouwing blijft er op het empl. Gvc nog maar één engelsman over. Bij Laa wordt het kruis en wissel 85 weggehaald. Laatst bewerkt door Koos1 op 13-06-2022 08:12 |
13-06-2022 08:20:57 | ||
---|---|---|
geert
|
Verwijderen van opstelsporen terwijl er al een tekort aan is? Of komen die sporen elders terug? |
13-06-2022 08:45:00 | ||
---|---|---|
michaben
|
De opstelsporen liggen in de weg om spoor 12 te bereiken, vroeger kon je alleen op spoor 11 en 12 komen vanaf de binnenste sporen waar nu de RandstadRail rijdt, om vanaf de sporen 907 en 909 op spoor 11 en 12 uit te komen moet je door de opstelsporen heen. |
13-06-2022 11:47:38 | ||
---|---|---|
PKP
|
Quote De buitenste sporen |
13-06-2022 11:51:26 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Michaben bedoelt de 'binnenbocht', waar voorheen onder meer de sneltrein uit Hoorn overheen reed. |
13-06-2022 14:19:32 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Dat de 3 opstelsporen helaas moesten verdwijnen was al bekend, al blijft het een slecht idee. Zeker omdat je met wat creativiteit, misschien 3 sporen naar Laa en daar een extra wissel, je veel meer sporen zou kunnen bewaren. Aangezien de Bkh en de Gvc ret-diensten vol zitten denk ik dat het mat dan toch naar Asd en Rtd moet. Het weghalen van het kruis bij Laa is dan weer een nieuwe en grote fout. Dit word juist gebruikt om bij verstoringen links uit Gvc te kunnen vertrekken en om treinen vanaf de Laa naar spoor 6 op Gvc te krijgen zodat ze naar de grote Bkh kunnen. Aangezien de buitenbocht denk ik meer naar de randstadrail kant gaat, houd je straks denk ik geen sporen meer over welke vanaf de Laa en Gv bereikt kunnen worden, waardoor een uitwisseling tussen deze treinseries, die nog wel is gebeurd, straks extra zagen betekend. Tezamen met minder wissels, denk ik dat de ret-capaciteit flink vermindert wordt. |
13-06-2022 17:03:06 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Door die wissels op Laa te verwijderen kun je ook niet meer van alle sporen te Laa naar Gv vertrekken. |
13-06-2022 17:16:05 | ||
---|---|---|
john2
|
Omdat het over 3 jaar gaat, tussen 2022 en 2025, neem ik aan dat Den Haag centraal nog even goed met NS trein en Randstadrail te bereiken is. Eventueel periodiek bepaalde trajecten voor NS en Randstadrail buitendienst stellen. |
13-06-2022 18:33:10 | ||
---|---|---|
PKP
|
Den Haag Centraal wordt in 3 richtingen verdeeld, elk met 4 sporen. Overlopen naar een andere corridor is onmogelijk in de rijdende dienst. Zijn de 4 sporen van een corridor vol, dan staat alles stil in een richting. |
13-06-2022 19:47:09 | ||
---|---|---|
anton_
|
is dit niet wat het gaat worden ? ( project Den Haag Centraal 2024 ) Laatst bewerkt door anton_ op 13-06-2022 19:50 |
13-06-2022 21:42:33 | ||
---|---|---|
JoostM
|
Quote Daar verandert toch niet heel veel? In de huidige situatie zijn ook alleen spoor 3 en 4 verbonden met gvc. Dat blijft zo, en met het nieuwe kruis dichtbij het station houd je dezelfde mogelijkheden om bij 4 perronsporen te komen. Met de huidige lay-out passeert een vertrekkende trein vanaf spoor 10 een groot aantal sporen en wissels. Dat is een stuk eenvoudiger in de nieuwe lay-out.
|
28-07-2022 20:23:13 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
|
Het bericht zegt Gv, dus waarschijnlijk is de connectie met Hollands Spoor bedoeld. Dat is nu bereikbaar van alle 4 sporen op Laa, in de toekomst alleen maar vanaf 5 en 6. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 28-07-2022 20:26 |
28-07-2022 21:02:16 | ||
---|---|---|
PKP
|
En juist via spoor 3 Laan v NOI wordt veel gebruikt voor leeg materieel ritten om de sporen 5 en 6 Laan v NOI te ontlasten vanaf Den Haag Mariahoeve. |
22-11-2023 16:20:26 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Weet iemand waar de C is gebleven? Stijn redde de letters van Den Haag Centraal en dit deed hij ermee Laatst bewerkt door seinhuis op 22-11-2023 16:22 |
22-11-2023 16:27:27 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Kan het artikel verder niet lezen, maar lijkt mij diefstal. Zelfs uit een vuilcontainer halen is niet toegestaan... |
23-11-2023 14:35:20 1 | ||
---|---|---|
wattman
|
Ja, zeer ernstige zaak. Zijn er al Kamervragen gesteld over dit gebrek aan een moreel kompas? |