Opvallende dingen 13 mei
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2022
13-05-2022 05:07:14
seinhuis
seinhuis

Door te kort aan buschauffeurs rijden de hele dag er minder snelbussen en veel minder stopbussen tussen Meppel en Assen.

Reisplanner is (nog) niet bijgewerkt.


Diner train rijdt Amersfoort Zutphen, Arnhem, Utrecht, Amersfoort



Laatst bewerkt door moderator op 13-05-2022 07:32

13-05-2022 05:20:18
BVisser
BVisser

Denk dat je bedoelt 13 mei?

Asdmw 5:19 onbekende ICNG (blauw/geel) richting Wgm.


13-05-2022 08:08:19
spurt2244
spurt2244

Akkrum 7.29.
DBC 64xx met 61030? Stilstaand aan het perron op spoor 3 richting Leeuwarden. (Loc staat nog aan)

Heerenveen 7.34 Strukton 30300x + Railpro zelflossers+ stopmachine + UTM 15 stilstaand richting Leeuwarden.

Steenwijk 7.48 Lna 2106 met dolime stilstaande richting Meppel en Sittard.


13-05-2022 08:51:08
DingeZ
DingeZ

Kennelijk zijn er werkzaamheden tussen Zd en Ass. De 3000 is de enige die daartussen rijdt, ter compensatie wel volledig met 10 tot 12 bakken. De 4000 en 3900 zijn opgeknipt tussen Asd en Zd (ten noorden van Zd als 70xxxx), de 800 is ingekort tot Asd en de 7400 tot Ass.



13-05-2022 09:06:01
FlowVIRM
FlowVIRM
Quote
DingeZ (13-05-2022 08:51:08):

Kennelijk zijn er werkzaamheden tussen Zd en Ass. De 3000 is de enige die daartussen rijdt, ter compensatie wel volledig met 10 tot 12 bakken. De 4000 en 3900 zijn opgeknipt tussen Asd en Zd (ten noorden van Zd als 70xxxx), de 800 is ingekort tot Asd en de 7400 tot Ass.


de 800 is Zd naar Amr en niet Asd. Ja klopt er zijn werkzaamheden.


13-05-2022 09:09:18
MaxBB
MaxBB
Quote
spurt2244 (13-05-2022 08:08:19):

Akkrum 7.29.
DBC 64xx met 61030? Stilstaand aan het perron op spoor 3 richting Leeuwarden. (Loc staat nog aan)

Heerenveen 7.34 Strukton 30300x + Railpro zelflossers+ stopmachine + UTM 15 stilstaand richting Leeuwarden.

Steenwijk 7.48 Lna 2106 met dolime stilstaande richting Meppel en Sittard.


Waar staat Lna voor als ik vragen mag? Lunetten aansluiting lijkt me niet :)


13-05-2022 09:23:16
treinfan
treinfan

Lineas (overigens meestal afgekort tot LNS) ;-)


13-05-2022 09:25:11 1
Apda
Apda

Apd 9:20 : Een zwarte DB 189 passeert met schuifwandwagens en beladen autowagens als Pon-trein naar Amf.


13-05-2022 09:26:54
spurt2244
spurt2244

Hurdegaryp 9.14

Strukton 303008 + Railpro zelflossers+ stopmachine + UTM richting Groningen.


13-05-2022 09:32:49
sik214
sik214
Quote
seinhuis (13-05-2022 05:07:14):

Door te kort aan buschauffeurs rijden de hele dag er minder snelbussen en veel minder stopbussen tussen Meppel en Assen.

Reisplanner is (nog) niet bijgewerkt.


Diner train rijdt Amersfoort Zutphen, Arnhem, Utrecht, Amersfoort


Waarom zou NS Arriva niet willen vragen om op Gn-Lw op maximale capaciteit te rijden, van de bestaande treinen (dus an sich geen extra personeel, alleen materieel) en kan dan zelf versterkt rijden op Mp-Lw. Dan kan je alle snelbussen in de stopdienst plaatsen en krijg je de meeste mensen toch vervoerd?!


13-05-2022 09:35:54
BasSNG2001
BasSNG2001

Trein 6632 staat volgens Treinposities klaar met SNG 2725, en ik ga er zo zelf ook mee reizen tussen Ddzd en Tbu. Voor de kerende 6645 staat die SNG er ook nog in, ware het niet dat het stel dan in Nm moet combineren met een FLIRT. Dat wordt nog een klein klusje voor de bijsturing.




#DiscoverEU

13-05-2022 10:10:14
spurt2244
spurt2244

Hurdegaryp 10u02

DBC 6416 met keteltrein richting Groningen.


13-05-2022 10:29:31
thom
thom
Quote
treinfan (13-05-2022 09:23:16):

Lineas (overigens meestal afgekort tot LNS) ;-)


Waarbij de lok niet van Lineas is, maar van IRP.



Laatst bewerkt door thom op 13-05-2022 10:29

13-05-2022 11:05:17
MaxBB
MaxBB
Quote
treinfan (13-05-2022 09:23:16):

Lineas (overigens meestal afgekort tot LNS) ;-)


Dankjewel!


13-05-2022 11:31:57
bart84
bart84
Quote
FlowVIRM (13-05-2022 09:06:01):
Quote
DingeZ (13-05-2022 08:51:08):

Kennelijk zijn er werkzaamheden tussen Zd en Ass. De 3000 is de enige die daartussen rijdt, ter compensatie wel volledig met 10 tot 12 bakken. De 4000 en 3900 zijn opgeknipt tussen Asd en Zd (ten noorden van Zd als 70xxxx), de 800 is ingekort tot Asd en de 7400 tot Ass.


de 800 is Zd naar Amr en niet Asd. Ja klopt er zijn werkzaamheden.


Feitelijk gezien heeft DingeZ gelijk. De serie 800 is Mt - Asd en de serie 700800 Zd - Amr.

De 800 rijdt dus wel degelijk van/tot Asd.


13-05-2022 11:31:58
spurt2244
spurt2244
Quote
spurt2244 (13-05-2022 10:10:14):

Hurdegaryp 10u02

DBC 6416 met keteltrein richting Groningen.


11u26 uit Groningen richting Sauwerd.


13-05-2022 11:45:47
MaxBB
MaxBB

Op Ah lijkt een wisselstoring aan de hand te zijn bij spoor 4a, kijkende naar de vertrektijden en de spoorwijzigingen.


13-05-2022 11:51:46
tjiftjaf
tjiftjaf
Quote
sik214 (13-05-2022 09:32:49):

Waarom zou NS Arriva niet willen vragen om op Gn-Lw op maximale capaciteit te rijden, van de bestaande treinen (dus an sich geen extra personeel, alleen materieel) en kan dan zelf versterkt rijden op Mp-Lw. Dan kan je alle snelbussen in de stopdienst plaatsen en krijg je de meeste mensen toch vervoerd?!


Afhankelijk van het vertrekstation van de reiziger zou dat een (flinke) meerprijs kunnen betekenen door de extra kilometers. Om nog maar niet te beginnen over het verbreken van de daluren (ingestapt in Meppel om 15:50, daluren vervalt bij overstap in Leeuwarden), geen aaneengesloten reis voor geld terug bij vertraging, etc. Ik schat in dat ze het onbegonnen werk achten dat allemaal uit te leggen.


13-05-2022 12:17:53
Amazonous
Amazonous

Dat wordt ook een ding. En dan zijn er gegarandeerd een paar met een NS-specifiek kaartje (jongerenkaartje e.d.) die Arriva in zijn geheel niet accepteert, et cetera... Hoe graag ik het ook had gezien, omreisadviezen via Lw-Gn zijn hopeloos verloren in het ondoorzichtige ticketingsysteem dat is neergezet.

Gaan we het nog niet hebben over o.a. dal/spitswijziging die wel vervoerderoverstijgend doorloopt bij een Flex-abonnement, maar niet bij een traditioneel abonnement.



Laatst bewerkt door Amazonous op 13-05-2022 12:18

13-05-2022 12:23:39
tjabbe73
tjabbe73
Quote
thom (13-05-2022 10:29:31):
Quote
treinfan (13-05-2022 09:23:16):

Lineas (overigens meestal afgekort tot LNS) ;-)


Waarbij de lok niet van Lineas is, maar van IRP.


En van wie is IRP.....


13-05-2022 12:37:12
DingeZ
DingeZ
Quote
bart84 (13-05-2022 11:31:57):
Quote
FlowVIRM (13-05-2022 09:06:01):
Quote
DingeZ (13-05-2022 08:51:08):

Kennelijk zijn er werkzaamheden tussen Zd en Ass. De 3000 is de enige die daartussen rijdt, ter compensatie wel volledig met 10 tot 12 bakken. De 4000 en 3900 zijn opgeknipt tussen Asd en Zd (ten noorden van Zd als 70xxxx), de 800 is ingekort tot Asd en de 7400 tot Ass.


de 800 is Zd naar Amr en niet Asd. Ja klopt er zijn werkzaamheden.


Feitelijk gezien heeft DingeZ gelijk. De serie 800 is Mt - Asd en de serie 700800 Zd - Amr.

De 800 rijdt dus wel degelijk van/tot Asd.


Dat bedoelde ik inderdaad. Ik had alleen even gemist dat de 700800 nog Zd - Amr rijdt. Zo te zien keren de 700800 en 703900 op elkaar en de 704000 en 3300 ook.


13-05-2022 12:45:04
mren
mren
Quote
Amazonous (13-05-2022 12:17:53):

Dat wordt ook een ding. En dan zijn er gegarandeerd een paar met een NS-specifiek kaartje (jongerenkaartje e.d.) die Arriva in zijn geheel niet accepteert, et cetera... Hoe graag ik het ook had gezien, omreisadviezen via Lw-Gn zijn hopeloos verloren in het ondoorzichtige ticketingsysteem dat is neergezet.

Gaan we het nog niet hebben over o.a. dal/spitswijziging die wel vervoerderoverstijgend doorloopt bij een Flex-abonnement, maar niet bij een traditioneel abonnement.


Om nog maar te zwijgen over het feit dat omreizen de reiziger niets extra mag kosten (de bekende EU-verordening) dus dat reizigers eigenlijk helemaal niet in hoeven te checken bij Arriva (bij ongeplande verstoringen maar bijvoorbeeld ook met het uit de hand lopen van tvv)

Daar is Arriva het waarschijnlijk niet mee eens maar zou aardig zijn om het eens voor te laten komen als Arriva gaat schrijven.


13-05-2022 12:47:42
DDZ7504
DDZ7504
Quote
thom (13-05-2022 10:29:31):
Quote
treinfan (13-05-2022 09:23:16):

Lineas (overigens meestal afgekort tot LNS) ;-)


Waarbij de lok niet van Lineas is, maar van IRP.


Ook niet, de loc is van Alpha Trains, HTFS huurt de loc van AT, en verhuurt deze door aan moederbedrijf Lineas voor het rijden van de Dolime.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 13-05-2022 12:48


DDZ in dienst, ik blij!

13-05-2022 12:59:41
NS1637
NS1637

Dat klopt ook niet helemaal. HTFS is namelijk niet overgenomen door Lineas. railmagazine.nl


13-05-2022 13:04:11
thom
thom
Quote
tjabbe73 (13-05-2022 12:23:39):
Quote
thom (13-05-2022 10:29:31):
Quote
treinfan (13-05-2022 09:23:16):

Lineas (overigens meestal afgekort tot LNS) ;-)


Waarbij de lok niet van Lineas is, maar van IRP.


En van wie is IRP.....


Gaan we dan voortaan alle treinen van Arriva ook maar voor het gemak met DB benoemen ? ;)

In dit geval staat er toch duidelijk IRP op de lok, en geen Lineas.


13-05-2022 13:20:11
Oldskool
Oldskool
Quote
mren (13-05-2022 12:45:04):
Quote
Amazonous (13-05-2022 12:17:53):

Dat wordt ook een ding. En dan zijn er gegarandeerd een paar met een NS-specifiek kaartje (jongerenkaartje e.d.) die Arriva in zijn geheel niet accepteert, et cetera... Hoe graag ik het ook had gezien, omreisadviezen via Lw-Gn zijn hopeloos verloren in het ondoorzichtige ticketingsysteem dat is neergezet.

Gaan we het nog niet hebben over o.a. dal/spitswijziging die wel vervoerderoverstijgend doorloopt bij een Flex-abonnement, maar niet bij een traditioneel abonnement.


Om nog maar te zwijgen over het feit dat omreizen de reiziger niets extra mag kosten (de bekende EU-verordening) dus dat reizigers eigenlijk helemaal niet in hoeven te checken bij Arriva (bij ongeplande verstoringen maar bijvoorbeeld ook met het uit de hand lopen van tvv)

Daar is Arriva het waarschijnlijk niet mee eens maar zou aardig zijn om het eens voor te laten komen als Arriva gaat schrijven.


Niet langer afwachten tot een ander het doet. Actie dan! Print die EU-vordering uit, reis af naar Lw en pak daar de trein naar Gn in de hoop dat je gecontroleerd gaat worden. Gaat de BOA schrijven, dan heb je die EU-vordering om onder zijn/haar neus te schuiven. Mocht het niet baten, voor laten komen. yes


13-05-2022 13:26:52
thom
thom

Het lijkt mij dat in de reisregels van Arriva staat dat je bij hun ingecheckt moet zijn, dus niet inchecken levert je zelf ook een overtreding op :)


13-05-2022 13:39:26
mren
mren
Quote
thom (13-05-2022 13:26:52):

Het lijkt mij dat in de reisregels van Arriva staat dat je bij hun ingecheckt moet zijn, dus niet inchecken levert je zelf ook een overtreding op :)


lex superior derogat legi inferiori wink


13-05-2022 13:40:50
treinfan
treinfan

Nog meer opmerkelijke reisinfo: volgens de storingsberichten rijden er minder sprinters Ddr-Rsd v.v. maar tot nu toe is er nog niets opgeheven.



Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


13-05-2022 13:48:04
tjiftjaf
tjiftjaf
Quote
Amazonous (13-05-2022 12:17:53):

[...]

Gaan we het nog niet hebben over o.a. dal/spitswijziging die wel vervoerderoverstijgend doorloopt bij een Flex-abonnement, maar niet bij een traditioneel abonnement.


Weer iets geleerd, dat verschil was mij als traditionele abbonementhouder onbekend.

Quote
mren (13-05-2022 12:45:04):

Om nog maar te zwijgen over het feit dat omreizen de reiziger niets extra mag kosten (de bekende EU-verordening) dus dat reizigers eigenlijk helemaal niet in hoeven te checken bij Arriva (bij ongeplande verstoringen maar bijvoorbeeld ook met het uit de hand lopen van tvv)

[...]


Dat kan natuurlijk ook door het kaartje voor de NS voor te schieten en daarna te declareren, zoals men ook heeft gedaan bij de recente storing in de bijsturing. Daar mochten buskaartjes (etc.) worden gedeclareerd. Dan kost het de reiziger financieel niets, maar wel de tijd en het gedoe.(..)


13-05-2022 13:54:51
john2
john2
Quote
mren (13-05-2022 13:39:26):
Quote
thom (13-05-2022 13:26:52):

Het lijkt mij dat in de reisregels van Arriva staat dat je bij hun ingecheckt moet zijn, dus niet inchecken levert je zelf ook een overtreding op :)


lex superior derogat legi inferiori wink


Wat is de Nederlandse grammatica van de latijnse zin?


13-05-2022 14:03:23
gvttreinen
gvttreinen

Google Translate: De hogere wet wijkt af van de lagere wet


13-05-2022 14:39:36
bacr
bacr

Bijna...: de hogere wet (EU-verordening) gaat boven/heeft voorrang op de lagere wet (Arriva vervoersvoorwaarden).


13-05-2022 15:14:15
Amazonous
Amazonous
Quote
tjiftjaf (13-05-2022 13:48:04):
Quote
Amazonous (13-05-2022 12:17:53):

[...]

Gaan we het nog niet hebben over o.a. dal/spitswijziging die wel vervoerderoverstijgend doorloopt bij een Flex-abonnement, maar niet bij een traditioneel abonnement.


Weer iets geleerd, dat verschil was mij als traditionele abbonementhouder onbekend.

Quote
mren (13-05-2022 12:45:04):

Om nog maar te zwijgen over het feit dat omreizen de reiziger niets extra mag kosten (de bekende EU-verordening) dus dat reizigers eigenlijk helemaal niet in hoeven te checken bij Arriva (bij ongeplande verstoringen maar bijvoorbeeld ook met het uit de hand lopen van tvv)

[...]


Dat kan natuurlijk ook door het kaartje voor de NS voor te schieten en daarna te declareren, zoals men ook heeft gedaan bij de recente storing in de bijsturing. Daar mochten buskaartjes (etc.) worden gedeclareerd. Dan kost het de reiziger financieel niets, maar wel de tijd en het gedoe.(..)


Yes, om allerlei redenen is het bij Flex wel mogelijk om het te implementeren, daar loopt het daltarief dus wel door. Behalve bij Qbuzz, daar zijn wat technische problemen. Traditionele abonnementen en Businesscard niet.


13-05-2022 15:49:12
MaxBB
MaxBB

ICE 127 lijkt via Woerden te zijn gereden:

127">treinposities.nl

(Kan iemand met Chrome dit bericht even quoten zodat de link werkt? Thanks)


13-05-2022 16:17:08
FlowVIRM
FlowVIRM
Quote
MaxBB (13-05-2022 15:49:12):

ICE 127 lijkt via Woerden te zijn gereden:

treinposities.nl

(Kan iemand met Chrome dit bericht even quoten zodat de link werkt? Thanks)


Treinnummer 127 dit is hem alleen ik zie niet dat hij via woerden ging.



Laatst bewerkt door FlowVIRM op 13-05-2022 16:17


Alkmaar mijn thuis

13-05-2022 16:27:24
MaxBB
MaxBB
Quote
FlowVIRM (13-05-2022 16:17:08):
Quote
MaxBB (13-05-2022 15:49:12):

ICE 127 lijkt via Woerden te zijn gereden:

treinposities.nl

(Kan iemand met Chrome dit bericht even quoten zodat de link werkt? Thanks)


Treinnummer 127 dit is hem alleen ik zie niet dat hij via woerden ging.


Kijk naar de routekaart: daar staat ook Vleuten bij.


13-05-2022 16:33:19
AgentX
AgentX
Quote
FlowVIRM (13-05-2022 16:17:08):
Quote
MaxBB (13-05-2022 15:49:12):

ICE 127 lijkt via Woerden te zijn gereden:

treinposities.nl

(Kan iemand met Chrome dit bericht even quoten zodat de link werkt? Thanks)


Treinnummer 127 dit is hem alleen ik zie niet dat hij via woerden ging.


ICE 127 is niet in Wd geweest, maar heeft gekeerd bij Hmla. Aankomst 15:00, vertrek 15:10 richting Vtn.



Laatst bewerkt door AgentX op 13-05-2022 16:33

13-05-2022 16:48:54
brun
brun

Wat is er toch met die ICE's aan de hand? Ze zijn de laatste tijd vaker aan het driehoeken via Woerden. En voortdurend vallen treinstellen uit. Er is nul reserve op de verbinding naar Frankfurt, voortdurend heb ik uitgevallen treinen. Of treinen die overvol zijn omdat één treinstel ontbreekt.


13-05-2022 16:54:21
bacr
bacr
Quote
AgentX (13-05-2022 16:33:19)l

ICE 127 is niet in Wd geweest, maar heeft gekeerd bij Hmla. Aankomst 15:00, vertrek 15:10 richting Vtn.


Is Hmla een aangewezen locatie om te keren dan? Klinkt mij bijna in de oren als kop maken op de vrije baan en dat is toch volgens de veiligheidsjihad levensgevaarlijk?


13-05-2022 17:01:34
pascalgerr
pascalgerr
Quote
FlowVIRM (13-05-2022 16:17:08):
Quote
MaxBB (13-05-2022 15:49:12):

ICE 127 lijkt via Woerden te zijn gereden:

treinposities.nl

(Kan iemand met Chrome dit bericht even quoten zodat de link werkt? Thanks)


Treinnummer 127 dit is hem alleen ik zie niet dat hij via woerden ging.


127/2022-05-13">Zie hier



Laatst bewerkt door pascalgerr op 13-05-2022 17:02

13-05-2022 17:01:46
mren
mren

Mcn kan door de trein naar de andere cabine lopen, dan is het minder levensgevaarlijk wink


13-05-2022 17:19:28
AgentX
AgentX
Quote
bacr (13-05-2022 16:54:21):
Quote
AgentX (13-05-2022 16:33:19)l

ICE 127 is niet in Wd geweest, maar heeft gekeerd bij Hmla. Aankomst 15:00, vertrek 15:10 richting Vtn.


Is Hmla een aangewezen locatie om te keren dan? Klinkt mij bijna in de oren als kop maken op de vrije baan en dat is toch volgens de veiligheidsjihad levensgevaarlijk?


Vanuit Breukelen kun je vanaf spoor BN linksaf de fly-over op, waardoor je aan het eind op spoor KD (meest rechter spoor richting Vtn) uitkomt. Dan sta je daar én geen IC's in de weg en meteen weer in de juiste richting klaar voor vertrek.

Ik weet het niet precies, maar misschien dat het deze keer wel mogelijk was doordat de machinist door de trein kan lopen tijdens het keren en daardoor niet de ballast in hoefde.

Edit: Ach, mren was me voor. Precies dat. smiley



Laatst bewerkt door AgentX op 13-05-2022 17:21

13-05-2022 17:42:39
mat64Hidde
mat64Hidde

16:50 Dinnertrain door Ut richting Amf


13-05-2022 17:44:01
michaben
michaben

Vrije baan is hier trouwens ook de verkeerde term, Wd - Utlr is geen vrije baan, Utlr - Utwa dan weer wel. Keren op de vrije baan is ook een ander probleem omdat seinen daar niet bediend zijn, niet zo zeer omdat je door de ballast moet lopen.



Laatst bewerkt door michaben op 13-05-2022 17:45

13-05-2022 17:44:24
treinhobby
treinhobby

Of het was een Duitse machinist die het nog wel mogen/kunnen/willen/durven...wink

Want na het kopmaken moet toch ook de verlichting gecontroleerd worden?


13-05-2022 17:50:24
RudolfN23
RudolfN23

ICRm 16417 is vanmiddag om ca. 12:30 opgeheven te Tilburg. Daarna is het treinstel als LM afgevoerd en heeft het voor het laatst een signaal afgegeven in Sittard; treinposities.nl/. Als we omloop mogen geloven zal het treinstel vanavond weer ingezet worden vanaf Rotterdam als de 1183.


13-05-2022 18:03:05
Rolffiej19
Rolffiej19

Je weet ook dat ICRM niet te volgen is op de GPS ? ;)



Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 13-05-2022 18:22

13-05-2022 18:13:05
michaben
michaben

Het signaal is dan ook 3 jaar oud, waarschijnlijk of een storing of een testje dat men destijds heeft gedaan laugh


13-05-2022 20:00:57
RudolfN23
RudolfN23

Iets in mij ging mis, ik ben me daar inderdaar van bewust maar was het vergeten. Komt nog bij dat ik het treinstel rond 13:01 door Ht zag rijden in noordelijke richting. Kon niet zien of deze richting Ut of Nm ging.


13-05-2022 20:18:36
spurt2244
spurt2244

Groningen 20u16

DBC 6416 ket keteltrein vertrokken richting Leeuwarden.


13-05-2022 20:32:17
MaxBB
MaxBB
Quote
RudolfN23 (13-05-2022 20:00:57):

Iets in mij ging mis, ik ben me daar inderdaar van bewust maar was het vergeten. Komt nog bij dat ik het treinstel rond 13:01 door Ht zag rijden in noordelijke richting. Kon niet zien of deze richting Ut of Nm ging.


Ik heb een ICR-Rijtuigstam gezien dat als leegmat om 15:34 door Ut kwam op weg naar Asd. Misschien is dat dezelfde?


13-05-2022 21:10:44
spurt2244
spurt2244

Hurdegaryp 21u00

DBC 6416 vertrokken met keteltrein richting Leeuwarden.


13-05-2022 22:04:47
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
MaxBB (13-05-2022 20:32:17):
Quote
RudolfN23 (13-05-2022 20:00:57):

Iets in mij ging mis, ik ben me daar inderdaar van bewust maar was het vergeten. Komt nog bij dat ik het treinstel rond 13:01 door Ht zag rijden in noordelijke richting. Kon niet zien of deze richting Ut of Nm ging.


Ik heb een ICR-Rijtuigstam gezien dat als leegmat om 15:34 door Ut kwam op weg naar Asd. Misschien is dat dezelfde?


Inderdaad dezelfde stam als trein 88888 richting Wgm.



14-05-2022 00:31:00
noof
noof
Quote
brun (13-05-2022 16:48:54):

Wat is er toch met die ICE's aan de hand? Ze zijn de laatste tijd vaker aan het driehoeken via Woerden. En voortdurend vallen treinstellen uit. Er is nul reserve op de verbinding naar Frankfurt, voortdurend heb ik uitgevallen treinen. Of treinen die overvol zijn omdat één treinstel ontbreekt.


In dit geval had het stel een defecte cabine-airco die ze niet terug voorop Duitsland in wilden sturen, dus vandaar het driehoeken.



Laatst bewerkt door noof op 14-05-2022 00:31

14-05-2022 09:08:39
FlowVIRM
FlowVIRM

Gister is er een Flow VIRM tussen Haren en Groningen 'beschadigd' geraakt

Link


15-05-2022 10:40:38
j.jager
j.jager

Aan die flow stel zat nog een andere stel met datzelfde probleem. Stellen waren overigens de 9544 en 8730 dat bijde een panto kapot hadden.


15-05-2022 17:26:39
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
j.jager (15-05-2022 10:40:38):

Aan die flow stel zat nog een andere stel met datzelfde probleem. Stellen waren overigens de 9544 en 8730 dat bijde een panto kapot hadden.


Beide stellen zijn inmiddels al hersteld van de schade ;)