28-04-2022 12:25:26 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Op de site van het Locov staat alweer de aanvraag voor enkele minuten wijzigingen per 12 juni. |
09-05-2022 19:21:56 | ||
---|---|---|
maximer
|
Daarnaast is het de datum waarop NS nu denkt de Laatst bewerkt door maximer op 09-05-2022 23:15 |
09-05-2022 19:29:39 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Maak daar maar de 1000 serie van, de 900 rijdt gewoon ;) |
10-05-2022 00:15:27 | ||
---|---|---|
train85
|
Personeels tekort voor de HSL diensten. Schuiven lukt ook helaas niet. |
10-05-2022 09:40:21 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Dat personeels tekort kan ik dit vergelijken met de perseneelsproblemen die momenteel op Schiphol Airport afspelen? |
10-05-2022 09:54:13 | ||
---|---|---|
martijn
|
Op Schiphol gaat het vooral om de onderbetaalde krachten die daar wel klaar mee zijn. Denk dat je het wat dichter bij huis moet zoeken, bijvoorbeeld bij Arriva die nu al in Noord- én Zuid-Nederland met de vakantiedienstregeling is gestart en al sinds december 2021 de 32300 niet meer laat rijden. Verder is in bijna elke sector inmiddels wel een personeelstekort waar je het mee mag vergelijken... |
10-05-2022 09:56:25 | ||
---|---|---|
train85
|
Quote Vergelijken met Schiphol moet je niet doen. NS komt ruim 20 a 25 tekort aan personeel voor de HSL diensten. |
10-05-2022 10:21:52 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Niet alleen op de hsl komt men personeel te kort. Ook op de normale diensten is een te kort aan mankracht (m/v). |
10-05-2022 10:54:52 | ||
---|---|---|
train85
|
Dat klopt. |
10-05-2022 12:55:47 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Vergelijken kan altijd. Dat dienst juist om de overeenkomsten en verschillen in beeld te krijgen. |
10-05-2022 13:13:14 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Volgens mij worden juist eerder de diensten op de HSL er uit gehaald omdat deze relatief simpler van opzet zijn. |
10-05-2022 21:56:19 | ||
---|---|---|
Duplex07
|
Grootste personeelstekorten zijn nog geen eens bij het rijdend personeel maar op de Wgm bij het OB/SB dat is waarom er gekort moet worden in de HSL diensten. Laatst bewerkt door Duplex07 op 10-05-2022 21:56 |
17-05-2022 23:15:09 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 8900 gaat vanaf juni in beide richtingen op alle stations stoppen tussen Ut en Htnc i.p.v. in de tegenspitsrichting als sneltrein te rijden. |
10-06-2022 15:52:08 1 | ||
---|---|---|
zaza
|
Via treinposities.nl zijn de eerste geplande diensten inmiddels te bekijken. Interessant is vooral hoe het gemis van de terzijde ICMm treinstellen opgevangen gaat worden. Vooralsnog lijkt het er op dat de serie 2800 integraal door VIRM(m) gereden gaat worden. Ook meer DDZ in de series 600, 700 en 1800. Laatst bewerkt door zaza op 10-06-2022 17:36 |
10-06-2022 17:18:07 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
|
Het aantal solo ICM in de 3600 neemt ook weer toe zo te zien, zelfs sommige treinen midden in de spits solo 🤨 |
10-06-2022 19:52:54 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
(voor het geval er NS mensen meelezen) Laatst bewerkt door DDZ7504 op 10-06-2022 19:53 DDZ in dienst, ik blij! |
10-06-2022 19:59:31 | ||
---|---|---|
martijn
|
Haha het is al jaren waar, dus komende week ook gewoon 😜 |
10-06-2022 22:51:51 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Je zou toch zeggen dat er wat VIRM in Ah overblijft nu de 3200 niet rijdt. Als ze die nou eens de 3600 insturen? Maar zal wel te simpel gedacht zijn .... |
10-06-2022 22:57:07 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
|
Quote Dan heb je het aantal solo ritten vanaf maandag op de 4400 en 6400 nog niet gezien... Laatst bewerkt door Loco_Locon op 10-06-2022 22:57 |
11-06-2022 09:32:25 | ||
---|---|---|
JothamvW
|
De 7600 heeft ook alweer meerdere solo ritten gehad deze week |
11-06-2022 11:03:23 | ||
---|---|---|
PKP
|
Quote Inderdaad, de inzet wordt meer beprekt door te weinig ICD materieel. |
11-06-2022 11:32:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Twee dingen: de materieelomloop van een wijzigingsblad wordt maanden vantevoren gemaakt en vastgelegd, terwijl het besluit de 3200 komende tijd niet te rijden recent genomen is. Het worden daarom wijzigingen in dagplan en daarin zou alsnog gedaan kunnen worden wat je je voorstelt. |
11-06-2022 23:27:11 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Hoe vaak zou ik de drukteindicator moeten invullen om NS te laten herkennen dat er genoeg intercities zijn waarop het plannen van een solo ICM3 zorgt voor staanplaatsen? |
12-06-2022 00:02:38 1 | ||
---|---|---|
wouterder
|
En dan is de drukteindicator ook nog eens gericht op Covidperiode, waarbij dingen als afstand houden ed helemaal niet meer relevant zijn op dit moment. Waardoor het moeilijker is om door te geven of je moet blijven staan, achterblijven enz. Laatst bewerkt door wouterder op 12-06-2022 00:02 |
12-06-2022 07:05:17 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Zo te zien komt er ook een omloop ICM in de 2400 te rijden. 2427/2422 ICM6 2445/2440 ICM3 2463/2458 ICM6 |
13-06-2022 09:11:26 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Quote Ik heb hier wel eens voorbij zien komen dat bij het bepalen van de benodigde zitplaatsen, eerste en tweede klas bij elkaar op worden geteld. En dat zou hier wel eens de bottleneck kunnen zijn. IC-materieel heeft relatief veel eerste klas (tov sprinters), terwijl ik de 3600 ken als een serie waar nauwelijks eersteklas gereisd wordt. Evenzo kan ik me goed voorstellen dat in de spits relatief meer eersteklasreizigers (zakenreizigers) onderweg zijn dan in de daluren, dus dat in de daluren de eersteklas ook grotendeels leeg is, en de tweedeklas dus navenant (over)voller. En dat dat dus de scheefgroei tussen NS-theorie en werkelijkheid verklaart van overvolle 3600-en en daluren-IC's. |
13-06-2022 09:28:30 | ||
---|---|---|
michaben
|
En vergeet de klapzittingen niet, bij ICM bestaat 15% van de tweede klas uit klapzittingen. |
13-06-2022 12:00:55 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote een aantal ritten van de 3600 vandaag is weer aangepast naar ICM6/7 ipv. een solo ICM. Ik zag geen hele "grote" of kleine treinen vandaag. ( dus geen VIRM8 of ICM3/4 ). Blijkbaar in dagplan aangepast. |
13-06-2022 13:40:08 | ||
---|---|---|
279
|
bak-kilometerbesparing: tussen pakweg 9.15 en 19.15 wordt elke 5400 die aankomt in Asd gesplitst. het achterste stel wordt 4800 (solo dus) en het voorste stel combineert weer met de eerstvolgende binnenkomende 4800 zodat de 5400 weer met 2 stellen vertrekt... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-06-2022 21:00:49 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Quote Rit 3656 solo ICM-3 (4017) en heeft leeg tussen Rsd en Ht gereden. Sorry voor de niet werkende link. Bij het typen van het bericht is deze wel goed. Hopen dat dit ooit nog een keer wordt opgelost. Laatst bewerkt door treinhobby op 13-06-2022 21:03 |
13-06-2022 21:19:30 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Dit lijkt me niks met het wijzigingsblad te maken te hebben, maar eerder iets voor het OD-topic van de dag. |
13-06-2022 22:34:51 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Dat kunnen wij niet weten, 1) of het is gepland dat alles solo rijdt en het was dus opvallend dat die andere ritten wel gekoppeld reden 2) of het is (dmv dagplan) gepland dat alles gekoppeld rijdt en het was dus opvallend dat deze rit solo was 3) of het is precies zo uitgevoerd als de planning, 1 slag solo en de rest gekoppeld... |
14-06-2022 11:28:33 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Link naar tr 3656 op Treinposities
Werkt gewoon, dus volgens mij hoeft er niet zoveel aangepast te worden ;) |
14-06-2022 12:54:37 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Bij mij werkt de link niet in het originele bericht maar wel in de quote. DDZ in dienst, ik blij! |
14-06-2022 13:19:28 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
Quote Dat ligt aan de browser waarmee je die link plaatst. Soms gaat 't op Firefox niet goed. Maar dit is ook al vaker voorgekomen, de gebruiker kan er niets aan doen. |