18-04-2022 10:47:34 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Op 7 mei kan je met een stoomtrein naar het openluchtmuseum.
Tractie (gepland) 01 1075.
Instap locaties Rotterdam, Gouda en Utrecht Vanaf Arnhem rijden historische autobussen van stichting Romeo naar het openluchtmuseum.
In de middag hetzelfde programma terug.
Tickets voor stoomtrein, historische bussen en toegang tot het openluchtmuseum kosten €79,00. |
19-04-2022 18:48:34 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
|
Ben benieuwd welke route men gaat nemen tussen Utrecht en Arnhem. NS meldt namelijk dat er werkzaamheden zijn tussen Ede-Wageningen en Arnhem tijdens dat weekend. |
19-04-2022 18:53:58 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
|
Mag de SSN de Betuweroute op? |
19-04-2022 18:58:37 | ||
---|---|---|
GerritJan
|
Quote dan ga ik eerder er vanuit via deventer - zutphen of apeldoorn-dieren |
19-04-2022 19:14:33 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Met kopmaken te Ut en een deel tender vooruit, ik denk het niet! |
19-04-2022 19:17:36 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quote Zonder ETCS komt ie niet op de BR! Via Tl zou idd wel leuk zijn, weer wat anders dan eeuwige GTW's 😉 Laatst bewerkt door gvttreinen op 19-04-2022 19:17 |
19-04-2022 20:14:42 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote Ik denk dat je de Betuwelijn bedoeld? Via Tl en Ktr? |
19-04-2022 20:16:22 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
De genoemde route via Tiel zou dan inderdaad de Betuwelijn zijn. DDZ in dienst, ik blij! |
19-04-2022 20:23:32 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Volgens de site van de SSN gaat ie via de Rijnspoorweg, dus van Ut via Klp naar Ah ... Ben benieuwd. |
19-04-2022 20:38:27 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
|
Quote Nee. Met Betuweroute bedoelde ik de goederenlijn tussen Geldermalsen en Elst die de ICE bij werkzaamheden of storingen tussen Utrecht en Arnhem neemt maar zoals gvttreinen aangeeft gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren. Maar mijn 2de genoemde optie over de Betuwelijn via Tiel en Kesteren zou volgens mij nog wel kunnen. Laatst bewerkt door mat64Hidde op 19-04-2022 20:39 |
19-04-2022 22:30:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Als dat past met 40 km/u, harder mag je niet door het ontbreken van ATB-NG. |
20-04-2022 12:36:13 | ||
---|---|---|
wouterder
|
of voorspan van een NG of ETCS lok, lost het probleem ook op. :-p |
20-04-2022 13:19:45 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
SSN lok(s?) hebben toch een ATB-L installatie? |
20-04-2022 13:21:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Nee, dan had er functionaliteit voor op EG en NG ingezeten, ATB-E zit erin en die doet alleen EG. |
20-04-2022 13:36:03 | ||
---|---|---|
train85
|
De rit nog zit nog niet in de systemen. De route moet nog gemaakt worden. |
20-04-2022 23:49:42 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quote Klopt, spoorstaafvernieuwing bij Oosterbeek en tussen Ed en Ah blokkabelvernieuwing. Beide sporen tussen Ed en Ah zijn 52 uur buiten dienst. |
21-04-2022 17:25:22 | ||
---|---|---|
NS1637
|
Quote Zowel de 23 023 en de 01 1075 zijn rijvaardig nu, dus ze kunnen een loc (met ketel voor) aan beide kanten van de trein zetten. |
21-04-2022 18:25:40 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Trein tot Ed en dan per museumbus? Via de provinciale weg over de Ginkelse heide en de Schelmseweg ben je dan nog redelijk snel in het museum. |
21-04-2022 19:33:46 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Quote Met deze kolenprijs (en beschikbaarheid...) lijkt me dat niet zo waarschijnlijk |
22-04-2022 07:58:24 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote En dan niet harder dan 45 mogen rijden. Denk niet dat ze dat willen. |
22-04-2022 08:09:25 | ||
---|---|---|
martijn
|
Dan maar Utrecht overslaan en 'gewoon' via Breukelen, Diemen Zuid, Amersfoort en Deventer. |
22-04-2022 08:59:59 | ||
---|---|---|
Astraea
|
Quote Vorig jaar in september nochthans gedaan van Bd naar Rsd. En dat ging harder dan 45 km/h. Laatst bewerkt door Astraea op 22-04-2022 09:23 |
22-04-2022 14:32:45 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote 45km per uur,ik denk dat je je vergist,dat kan en mag harder hoor.
|
22-04-2022 14:37:33 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Zo te zien in dat filmpje rijden ze daar 60. Volgens hun eigen informatie mag de loc 45 km/h met tender vooruit (volgens wikipedia 50 km/h). |
22-04-2022 15:59:36 | ||
---|---|---|
thom
|
Er zal wel een verschil in zitten met lok (en tender) voorop de trein, en gesleept achterop. |
05-05-2022 15:45:29 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Helaas niet over Tiel gezien de gepubliceerde Dienstregeling Laatst bewerkt door gvttreinen op 05-05-2022 15:52 |
05-05-2022 16:29:15 | ||
---|---|---|
martijn
|
Gemiste kans... Liever kopmaken/omlopen dan in één keer door over een mooi stuk zonder bovenleiding... |
05-05-2022 20:12:25 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Op Tiel-Elst ligt ATB NG dus dat is redelijkerwijs geen optie. In het beste geval mag je 40 km/h rijden en dan moet dat ook nog in de drgl passen. |
05-05-2022 20:52:14 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Op zaterdag is er toch slechts een uursdienst, moet toch prima kunnen passen? DDZ in dienst, ik blij! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
05-05-2022 22:38:08 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Je moet eerst over het enkelsporig Tl-Ktr, met een keertijd van Arriva van 8 minuten in Tl is het niet genoeg voor baanvakvrij dus kan de SSN pas om .14 uit Tl naar Ah, Arriva vertrekt dan om .47, een half uur voorsprong is weinig met 40 km/h en dan kijk ik nog niet eens of er een aansluitend pad is vanaf Est naar Ah tussen de andere treinen. Grote kans dat het daar spaak loopt door niet kunnen oversteken en/of geen pad |
05-05-2022 22:59:43 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 31100 keert in 34 minuten in Tl (van :13 tot :47). Als je direct na binnenkomst vertrekt heb je 51 minuten om Est te bereiken en in te haken op het goederenpad vanaf de Betuweroute. Dat is heel krap, als je ook maar 1km/u onder het maximum zit haal je het al niet meer. |
05-05-2022 23:00:33 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
En een inhaling op het dubbelsporige stuk zou ook nergens kunnen? Geen idee hoe dat beveiligingstechnisch zit overigens, gewoon een brainstorm-idee. DDZ in dienst, ik blij! |
06-05-2022 01:37:33 | ||
---|---|---|
FX5533
|
hallo, is de reis bevestigd? omdat je niet naar een fotopunt wilt en het is niet de juiste |
06-05-2022 07:57:25 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote De rit is gewoon gepland volgens de dienstregeling waar hiervoor naar verwezen wordt, maar er kan natuurlijk altijd iets gebeuren waardoor deze rit niet of anders rijdt. Hoop dat dat voldoende bevestiging is. Weet niet precies wat je met de rest van je bericht probeert te zeggen/vragen. |
06-05-2022 09:32:43 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Er liggen daar geen wissels en de 31100 moet de tegentrein kruisen tussen Op en Hmn. Baanvak is wel beveiligd op linkerspoor overigens, al is het hele stuk dan wel één blok dus er kan dan geen andere trein op die spoortak rijden. |
06-05-2022 13:54:44 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ik neem aan dat ie ketel voor rijdt op Rtd-Ht vv, tender voor op Ht-Ahg vv en bij Ahg driehoekt? |
06-05-2022 16:40:43 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Zou de trein niet gewoon doorgaan naar de VSM ter verzorging en dat daar de locomotief ook wordt gedraaid? |