Oude Omroep
Forum: Algemeen - Algemeen
11-11-2021 10:11:49
MaxBB
MaxBB

Beste allemaal,

Sinds kort is op bijna alle stations inmiddels Karin van As te horen als standaard omroepstem. Nu ben ik iemand die een warm hart heeft voor de oude omroepen van Tuffie Vos. Daarom heb ik de afgelopen maanden heel veel oude omroepen opgenomen. Ik heb vernomen dat nog niet alle stations de nieuwe omroep hebben, maar ik weet niet welke dat zijn. Zijn er stations waarvan jullie weten of er wel of geen oude omroep nog te horen is? Ik hoor het heel graag!

Mijn lijstje is de volgende:
Alle Spr / St stations - Nieuw
Ah - Nieuw
Ut - Oud
Zp - Nieuw
Zl - Nieuw
Ed - Nieuw



Laatst bewerkt door MaxBB op 11-11-2021 10:12
 

11-11-2021 10:52:11 1
MetroRET
MetroRET

Rtd krijgt 16/11 de nieuwe omroepen, duevm.

 

11-11-2021 11:00:54
john2
john2

De lijnen, stations, die alleen door de locale vervoerders wordt aangedaan.

Wordt op deze statons ook de stam van Karin van As gebruik?

Of gebruiken de locale vervoerders hun eigen omroep stemmen?

Op stations waar meerdere vervoerders gebruik van maken zal wel de stem van Karin van As gebruik worden.

 

11-11-2021 11:12:59
MaxBB
MaxBB

Dank MetroRET!

En john2, de stations zijn volgensmij allemaal in beheer van NS Stations. Dus of er nou NS stopt of niet, de omroepstem is hetzelfde. Op station Mook-Molenhoek heb je bijvoorbeeld ook Karin van As omroepen!

 


11-11-2021 13:25:17
pascalgerr
pascalgerr
Quote
MaxBB (11-11-2021 10:11:49):

Beste allemaal,

Sinds kort is op bijna alle stations inmiddels Karin van As te horen als standaard omroepstem. Nu ben ik iemand die een warm hart heeft voor de oude omroepen van Tuffie Vos. Daarom heb ik de afgelopen maanden heel veel oude omroepen opgenomen. Ik heb vernomen dat nog niet alle stations de nieuwe omroep hebben, maar ik weet niet welke dat zijn. Zijn er stations waarvan jullie weten of er wel of geen oude omroep nog te horen is? Ik hoor het heel graag!

Mijn lijstje is de volgende:
Alle Spr / St stations - Nieuw
Ah - Nieuw
Ut - Oud
Zp - Nieuw
Zl - Nieuw
Ed - Nieuw


Was jij dat toevallig die een aantal dagen geleden in Ah in een wachthokje van spoor 6/7 aan het opnemen was? :)

 

11-11-2021 13:49:06 1
MaxBB
MaxBB
Quote
pascalgerr (11-11-2021 13:25:17):
Quote
MaxBB (11-11-2021 10:11:49):

Beste allemaal,

Sinds kort is op bijna alle stations inmiddels Karin van As te horen als standaard omroepstem. Nu ben ik iemand die een warm hart heeft voor de oude omroepen van Tuffie Vos. Daarom heb ik de afgelopen maanden heel veel oude omroepen opgenomen. Ik heb vernomen dat nog niet alle stations de nieuwe omroep hebben, maar ik weet niet welke dat zijn. Zijn er stations waarvan jullie weten of er wel of geen oude omroep nog te horen is? Ik hoor het heel graag!

Mijn lijstje is de volgende:
Alle Spr / St stations - Nieuw
Ah - Nieuw
Ut - Oud
Zp - Nieuw
Zl - Nieuw
Ed - Nieuw


Was jij dat toevallig die een aantal dagen geleden in Ah in een wachthokje van spoor 6/7 aan het opnemen was? :)


Vast wel!!!
Ah is voor mij het minst verre IC station om te naartoe te fietsen, dus ik ben daar héél vaak geweest speciaal voor omroepen. De laatste keer was 2 november, met de problemen bij ProRail. Leuk dat je mij hebt gespot, haha!

 

11-11-2021 15:38:17
mvanuden
mvanuden
Quote
MaxBB (11-11-2021 11:12:59):

Dank MetroRET!

En john2, de stations zijn volgensmij allemaal in beheer van NS Stations. Dus of er nou NS stopt of niet, de omroepstem is hetzelfde. Op station Mook-Molenhoek heb je bijvoorbeeld ook Karin van As omroepen!


NS (een afdeling van...) voert de omroep uit in opdracht van alle reizigersvervoerders samen. De infrastructuur op de stations (omroepistallaties) is eigendom van ProRail.

NS rolt momenteel de nieuwe omroep uit van klein naar groot. Als ik het goed heb moeten alleen de "kathedraalstations" nog (16/11 lees ik hierboven, Rotterdam gaat dan gelijk met de rest). Ook de andere talen moeten nog.

 

11-11-2021 15:57:00
MaxBB
MaxBB
Quote
mvanuden (11-11-2021 15:38:17):
Quote
MaxBB (11-11-2021 11:12:59):

Dank MetroRET!

En john2, de stations zijn volgensmij allemaal in beheer van NS Stations. Dus of er nou NS stopt of niet, de omroepstem is hetzelfde. Op station Mook-Molenhoek heb je bijvoorbeeld ook Karin van As omroepen!


NS (een afdeling van...) voert de omroep uit in opdracht van alle reizigersvervoerders samen. De infrastructuur op de stations (omroepistallaties) is eigendom van ProRail.

NS rolt momenteel de nieuwe omroep uit van klein naar groot. Als ik het goed heb moeten alleen de "kathedraalstations" nog (16/11 lees ik hierboven, Rotterdam gaat dan gelijk met de rest). Ook de andere talen moeten nog.


Oké, goed om te weten! Ik heb nog wel bericht gekregen dat in Mp de oude omroep nog aanwezig is. Op Zwolle kwam tussen de nieuwe omroepen nog de oude omroep tussendoor. Maar dat zullen waarschijnlijk incidenten zijn.
Bedankt in ieder geval! Wie weet lukt het me om nog wat op te nemen maar dan moeten er hele bijzondere dingen gebeuren.

 

11-11-2021 20:12:00
mat64Hidde
mat64Hidde
Quote
MaxBB (11-11-2021 15:57:00):
Quote
mvanuden (11-11-2021 15:38:17):
Quote
MaxBB (11-11-2021 11:12:59):

Dank MetroRET!

En john2, de stations zijn volgensmij allemaal in beheer van NS Stations. Dus of er nou NS stopt of niet, de omroepstem is hetzelfde. Op station Mook-Molenhoek heb je bijvoorbeeld ook Karin van As omroepen!


NS (een afdeling van...) voert de omroep uit in opdracht van alle reizigersvervoerders samen. De infrastructuur op de stations (omroepistallaties) is eigendom van ProRail.

NS rolt momenteel de nieuwe omroep uit van klein naar groot. Als ik het goed heb moeten alleen de "kathedraalstations" nog (16/11 lees ik hierboven, Rotterdam gaat dan gelijk met de rest). Ook de andere talen moeten nog.


Oké, goed om te weten! Ik heb nog wel bericht gekregen dat in Mp de oude omroep nog aanwezig is. Op Zwolle kwam tussen de nieuwe omroepen nog de oude omroep tussendoor. Maar dat zullen waarschijnlijk incidenten zijn.
Bedankt in ieder geval! Wie weet lukt het me om nog wat op te nemen maar dan moeten er hele bijzondere dingen gebeuren.


Wat opvallend dat Mp wel de oude omroep heeft maar Zl niet. Als het van klein naar groot zou gaan zou je denken dat Mp veel eerder dan Zl aan de beurt zou zijn.

Trouwens nog iemand een idee om aan de orginele voice clips zelf te komen.
Van het oude RIS omroep systeem (uit de SGM/SLT) is een applicatie met de orginele voice clips beschikbaar gemaakt op www.treinpunt.nl (enorm leuk om mee te spelen en onmogelijke routes mee te maken๐Ÿ˜‰)



Laatst bewerkt door mat64Hidde op 11-11-2021 20:19
 

11-11-2021 23:13:55
pascalgerr
pascalgerr
Quote
mat64Hidde (11-11-2021 20:12:00):
Quote
MaxBB (11-11-2021 15:57:00):
Quote
mvanuden (11-11-2021 15:38:17):
Quote
MaxBB (11-11-2021 11:12:59):

Dank MetroRET!

En john2, de stations zijn volgensmij allemaal in beheer van NS Stations. Dus of er nou NS stopt of niet, de omroepstem is hetzelfde. Op station Mook-Molenhoek heb je bijvoorbeeld ook Karin van As omroepen!


NS (een afdeling van...) voert de omroep uit in opdracht van alle reizigersvervoerders samen. De infrastructuur op de stations (omroepistallaties) is eigendom van ProRail.

NS rolt momenteel de nieuwe omroep uit van klein naar groot. Als ik het goed heb moeten alleen de "kathedraalstations" nog (16/11 lees ik hierboven, Rotterdam gaat dan gelijk met de rest). Ook de andere talen moeten nog.


Oké, goed om te weten! Ik heb nog wel bericht gekregen dat in Mp de oude omroep nog aanwezig is. Op Zwolle kwam tussen de nieuwe omroepen nog de oude omroep tussendoor. Maar dat zullen waarschijnlijk incidenten zijn.
Bedankt in ieder geval! Wie weet lukt het me om nog wat op te nemen maar dan moeten er hele bijzondere dingen gebeuren.


Wat opvallend dat Mp wel de oude omroep heeft maar Zl niet. Als het van klein naar groot zou gaan zou je denken dat Mp veel eerder dan Zl aan de beurt zou zijn.

Trouwens nog iemand een idee om aan de orginele voice clips zelf te komen.
Van het oude RIS omroep systeem (uit de SGM/SLT) is een applicatie met de orginele voice clips beschikbaar gemaakt op www.treinpunt.nl (enorm leuk om mee te spelen en onmogelijke routes mee te maken๐Ÿ˜‰)


Jammer dat er ook niet een mapje beschikbaar is gemaakt met alle audio bestanden zodat ook niet-Windows gebruikers het kunnen gebruiken

 

12-11-2021 00:17:13
MaxBB
MaxBB
Quote
mat64Hidde (11-11-2021 20:12:00):
Quote
MaxBB (11-11-2021 15:57:00):
Quote
mvanuden (11-11-2021 15:38:17):
Quote
MaxBB (11-11-2021 11:12:59):

Dank MetroRET!

En john2, de stations zijn volgensmij allemaal in beheer van NS Stations. Dus of er nou NS stopt of niet, de omroepstem is hetzelfde. Op station Mook-Molenhoek heb je bijvoorbeeld ook Karin van As omroepen!


NS (een afdeling van...) voert de omroep uit in opdracht van alle reizigersvervoerders samen. De infrastructuur op de stations (omroepistallaties) is eigendom van ProRail.

NS rolt momenteel de nieuwe omroep uit van klein naar groot. Als ik het goed heb moeten alleen de "kathedraalstations" nog (16/11 lees ik hierboven, Rotterdam gaat dan gelijk met de rest). Ook de andere talen moeten nog.


Oké, goed om te weten! Ik heb nog wel bericht gekregen dat in Mp de oude omroep nog aanwezig is. Op Zwolle kwam tussen de nieuwe omroepen nog de oude omroep tussendoor. Maar dat zullen waarschijnlijk incidenten zijn.
Bedankt in ieder geval! Wie weet lukt het me om nog wat op te nemen maar dan moeten er hele bijzondere dingen gebeuren.


Wat opvallend dat Mp wel de oude omroep heeft maar Zl niet. Als het van klein naar groot zou gaan zou je denken dat Mp veel eerder dan Zl aan de beurt zou zijn.

Trouwens nog iemand een idee om aan de orginele voice clips zelf te komen.
Van het oude RIS omroep systeem (uit de SGM/SLT) is een applicatie met de orginele voice clips beschikbaar gemaakt op www.treinpunt.nl (enorm leuk om mee te spelen en onmogelijke routes mee te maken๐Ÿ˜‰)


Oh supervet! Ik ben ook dol op die stem dus dit maakt me heel erg blij!

 

12-11-2021 00:18:22
MaxBB
MaxBB
Quote
pascalgerr (11-11-2021 23:13:55):
Quote
mat64Hidde (11-11-2021 20:12:00):
Quote
MaxBB (11-11-2021 15:57:00):
Quote
mvanuden (11-11-2021 15:38:17):
Quote
MaxBB (11-11-2021 11:12:59):

Dank MetroRET!

En john2, de stations zijn volgensmij allemaal in beheer van NS Stations. Dus of er nou NS stopt of niet, de omroepstem is hetzelfde. Op station Mook-Molenhoek heb je bijvoorbeeld ook Karin van As omroepen!


NS (een afdeling van...) voert de omroep uit in opdracht van alle reizigersvervoerders samen. De infrastructuur op de stations (omroepistallaties) is eigendom van ProRail.

NS rolt momenteel de nieuwe omroep uit van klein naar groot. Als ik het goed heb moeten alleen de "kathedraalstations" nog (16/11 lees ik hierboven, Rotterdam gaat dan gelijk met de rest). Ook de andere talen moeten nog.


Oké, goed om te weten! Ik heb nog wel bericht gekregen dat in Mp de oude omroep nog aanwezig is. Op Zwolle kwam tussen de nieuwe omroepen nog de oude omroep tussendoor. Maar dat zullen waarschijnlijk incidenten zijn.
Bedankt in ieder geval! Wie weet lukt het me om nog wat op te nemen maar dan moeten er hele bijzondere dingen gebeuren.


Wat opvallend dat Mp wel de oude omroep heeft maar Zl niet. Als het van klein naar groot zou gaan zou je denken dat Mp veel eerder dan Zl aan de beurt zou zijn.

Trouwens nog iemand een idee om aan de orginele voice clips zelf te komen.
Van het oude RIS omroep systeem (uit de SGM/SLT) is een applicatie met de orginele voice clips beschikbaar gemaakt op www.treinpunt.nl (enorm leuk om mee te spelen en onmogelijke routes mee te maken๐Ÿ˜‰)


Jammer dat er ook niet een mapje beschikbaar is gemaakt met alle audio bestanden zodat ook niet-Windows gebruikers het kunnen gebruiken


Zijn die bestanden niet gewoon uit het exe-archief te plukken? Ik onderzoek dit morgen wel even. (Ben ook geen Windows gebruiker overigens)

 

12-11-2021 00:19:25
MaxBB
MaxBB
Quote
pascalgerr (11-11-2021 23:13:55):
Quote
mat64Hidde (11-11-2021 20:12:00):
Quote
MaxBB (11-11-2021 15:57:00):
Quote
mvanuden (11-11-2021 15:38:17):
Quote
MaxBB (11-11-2021 11:12:59):

Dank MetroRET!

En john2, de stations zijn volgensmij allemaal in beheer van NS Stations. Dus of er nou NS stopt of niet, de omroepstem is hetzelfde. Op station Mook-Molenhoek heb je bijvoorbeeld ook Karin van As omroepen!


NS (een afdeling van...) voert de omroep uit in opdracht van alle reizigersvervoerders samen. De infrastructuur op de stations (omroepistallaties) is eigendom van ProRail.

NS rolt momenteel de nieuwe omroep uit van klein naar groot. Als ik het goed heb moeten alleen de "kathedraalstations" nog (16/11 lees ik hierboven, Rotterdam gaat dan gelijk met de rest). Ook de andere talen moeten nog.


Oké, goed om te weten! Ik heb nog wel bericht gekregen dat in Mp de oude omroep nog aanwezig is. Op Zwolle kwam tussen de nieuwe omroepen nog de oude omroep tussendoor. Maar dat zullen waarschijnlijk incidenten zijn.
Bedankt in ieder geval! Wie weet lukt het me om nog wat op te nemen maar dan moeten er hele bijzondere dingen gebeuren.


Wat opvallend dat Mp wel de oude omroep heeft maar Zl niet. Als het van klein naar groot zou gaan zou je denken dat Mp veel eerder dan Zl aan de beurt zou zijn.

Dat was ook mijn idee. Ik heb het vermoeden dat er een omroep per ongeluk nog met de oude stem werd gedaan...



Laatst bewerkt door MaxBB op 12-11-2021 00:19
 

12-11-2021 01:29:34
thom
thom

Het lijkt mij eigenlijk dat dit niet per station om zal gaan maar per regio, want ik aan dat de aansturing en totstand koming van de omroepberichten gecentraliseerd zal zijn en niet elk station daar een compleet eigen systeem voor zal hebben?

 

12-11-2021 06:21:54
pascalgerr
pascalgerr
Quote
MaxBB (12-11-2021 00:18:22):
Quote
pascalgerr (11-11-2021 23:13:55):
Quote
mat64Hidde (11-11-2021 20:12:00):
Quote
MaxBB (11-11-2021 15:57:00):
Quote
mvanuden (11-11-2021 15:38:17):
Quote
MaxBB (11-11-2021 11:12:59):

Dank MetroRET!

En john2, de stations zijn volgensmij allemaal in beheer van NS Stations. Dus of er nou NS stopt of niet, de omroepstem is hetzelfde. Op station Mook-Molenhoek heb je bijvoorbeeld ook Karin van As omroepen!


NS (een afdeling van...) voert de omroep uit in opdracht van alle reizigersvervoerders samen. De infrastructuur op de stations (omroepistallaties) is eigendom van ProRail.

NS rolt momenteel de nieuwe omroep uit van klein naar groot. Als ik het goed heb moeten alleen de "kathedraalstations" nog (16/11 lees ik hierboven, Rotterdam gaat dan gelijk met de rest). Ook de andere talen moeten nog.


Oké, goed om te weten! Ik heb nog wel bericht gekregen dat in Mp de oude omroep nog aanwezig is. Op Zwolle kwam tussen de nieuwe omroepen nog de oude omroep tussendoor. Maar dat zullen waarschijnlijk incidenten zijn.
Bedankt in ieder geval! Wie weet lukt het me om nog wat op te nemen maar dan moeten er hele bijzondere dingen gebeuren.


Wat opvallend dat Mp wel de oude omroep heeft maar Zl niet. Als het van klein naar groot zou gaan zou je denken dat Mp veel eerder dan Zl aan de beurt zou zijn.

Trouwens nog iemand een idee om aan de orginele voice clips zelf te komen.
Van het oude RIS omroep systeem (uit de SGM/SLT) is een applicatie met de orginele voice clips beschikbaar gemaakt op www.treinpunt.nl (enorm leuk om mee te spelen en onmogelijke routes mee te maken๐Ÿ˜‰)


Jammer dat er ook niet een mapje beschikbaar is gemaakt met alle audio bestanden zodat ook niet-Windows gebruikers het kunnen gebruiken


Zijn die bestanden niet gewoon uit het exe-archief te plukken? Ik onderzoek dit morgen wel even. (Ben ook geen Windows gebruiker overigens)


Al met een aantal Mac tooltjes geprobeerd, geen success helaas. Alvast bedankt voor je moeite!

 

12-11-2021 08:22:55
Ysbergsla
Ysbergsla
Quote
thom (12-11-2021 01:29:34):

Het lijkt mij eigenlijk dat dit niet per station om zal gaan maar per regio, want ik aan dat de aansturing en totstand koming van de omroepberichten gecentraliseerd zal zijn en niet elk station daar een compleet eigen systeem voor zal hebben?


Hierboven is reeds enkele malen uitgelegd dat dat bij de uitrol wel het geval is..

 

12-11-2021 09:49:50
MaxBB
MaxBB
Quote
Ysbergsla (12-11-2021 08:22:55):
Quote
thom (12-11-2021 01:29:34):

Het lijkt mij eigenlijk dat dit niet per station om zal gaan maar per regio, want ik aan dat de aansturing en totstand koming van de omroepberichten gecentraliseerd zal zijn en niet elk station daar een compleet eigen systeem voor zal hebben?


Hierboven is reeds enkele malen uitgelegd dat dat bij de uitrol wel het geval is..


Nou Thom heeft wel in ieder geval deels gelijk. Toen de nieuwe omroepstem naar de tweesporige stations kwam, was Wezep véél eerder dan Arnhem Zuid/Oosterbeek/Wolfheze/Elst. Toen ging het in ieder geval wel per regio. Maar ik betwijfel of ze bij de laatste stap(pen) het nog via de regio's willen doen.

 

12-11-2021 17:03:34
MaxBB
MaxBB
Quote
pascalgerr (12-11-2021 06:21:54):
Quote
MaxBB (12-11-2021 00:18:22):
Quote
pascalgerr (11-11-2021 23:13:55):
Quote
mat64Hidde (11-11-2021 20:12:00):
Quote
MaxBB (11-11-2021 15:57:00):
Quote
mvanuden (11-11-2021 15:38:17):
Quote
MaxBB (11-11-2021 11:12:59):

Dank MetroRET!

En john2, de stations zijn volgensmij allemaal in beheer van NS Stations. Dus of er nou NS stopt of niet, de omroepstem is hetzelfde. Op station Mook-Molenhoek heb je bijvoorbeeld ook Karin van As omroepen!


NS (een afdeling van...) voert de omroep uit in opdracht van alle reizigersvervoerders samen. De infrastructuur op de stations (omroepistallaties) is eigendom van ProRail.

NS rolt momenteel de nieuwe omroep uit van klein naar groot. Als ik het goed heb moeten alleen de "kathedraalstations" nog (16/11 lees ik hierboven, Rotterdam gaat dan gelijk met de rest). Ook de andere talen moeten nog.


Oké, goed om te weten! Ik heb nog wel bericht gekregen dat in Mp de oude omroep nog aanwezig is. Op Zwolle kwam tussen de nieuwe omroepen nog de oude omroep tussendoor. Maar dat zullen waarschijnlijk incidenten zijn.
Bedankt in ieder geval! Wie weet lukt het me om nog wat op te nemen maar dan moeten er hele bijzondere dingen gebeuren.


Wat opvallend dat Mp wel de oude omroep heeft maar Zl niet. Als het van klein naar groot zou gaan zou je denken dat Mp veel eerder dan Zl aan de beurt zou zijn.

Trouwens nog iemand een idee om aan de orginele voice clips zelf te komen.
Van het oude RIS omroep systeem (uit de SGM/SLT) is een applicatie met de orginele voice clips beschikbaar gemaakt op www.treinpunt.nl (enorm leuk om mee te spelen en onmogelijke routes mee te maken๐Ÿ˜‰)


Jammer dat er ook niet een mapje beschikbaar is gemaakt met alle audio bestanden zodat ook niet-Windows gebruikers het kunnen gebruiken


Zijn die bestanden niet gewoon uit het exe-archief te plukken? Ik onderzoek dit morgen wel even. (Ben ook geen Windows gebruiker overigens)


Al met een aantal Mac tooltjes geprobeerd, geen success helaas. Alvast bedankt voor je moeite!


Ik krijg het met Wine wel werkend zonder Windows, maar de omroepen eruit plukken lukt me helaas niet!

 

13-11-2021 17:56:32
mat64Hidde
mat64Hidde

Vandaag ff op reis geweest:

Asd: Oud
Ut: Oud
Hn: Nieuw (volgensmij 2 weken geleden nog oud)
Klp: Nieuw
Amf: Nieuw



Laatst bewerkt door mat64Hidde op 13-11-2021 19:21, reden: Amf toegevoegd
 

14-11-2021 17:26:26
MaxBB
MaxBB
Quote
mat64Hidde (13-11-2021 17:56:32):

Vandaag ff op reis geweest:

Asd: Oud
Ut: Oud
Hn: Nieuw (volgensmij 2 weken geleden nog oud)
Klp: Nieuw
Amf: Nieuw


Dank!
Ik kan helaas niet meer opnemen voor komende dinsdag (wanneer Karin waarschijnlijk overal te horen gaat zijn), maar interessant om te weten!

Ik heb trouwens vernomen dat Eindhoven Centraal ook de oude omroep nog heeft, ookal is het geen kathedraalstation...

EDIT: Eindhoven heeft nogsteeds de oude omroep, niet de nieuwe. Stond verkeerd :(



Laatst bewerkt door MaxBB op 15-11-2021 10:40
 

14-11-2021 18:03:43 1
mvd
mvd

Maastricht en Maastricht Randwyck hebben inmiddels ook de nieuwe omroep. Het viel me op dat bij de Arriva-treinen niet meer "stoptrein" wordt omgeroepen, maar bijvoorbeeld "de RS12-trein".

 

15-11-2021 06:14:44
AgentX
AgentX
Quote
MaxBB (14-11-2021 17:26:26):
Quote
mat64Hidde (13-11-2021 17:56:32):

Vandaag ff op reis geweest:

Asd: Oud
Ut: Oud
Hn: Nieuw (volgensmij 2 weken geleden nog oud)
Klp: Nieuw
Amf: Nieuw


Dank!
Ik kan helaas niet meer opnemen voor komende dinsdag (wanneer Karin waarschijnlijk overal te horen gaat zijn), maar interessant om te weten!

Ik heb trouwens vernomen dat Eindhoven Centraal ook Karin heeft, ookal is het geen kathedraalstation...


Wat is een kathedraalstation?

 

15-11-2021 06:50:07
maarten83
maarten83

Dat heeft met de grote te maken. ProRail heeft de stations in een aantal categorieën ingedeeld waarbij kathedraal de grootste is.

als je een stop op zo station hebt als vervoerder betaal je een ander tarief aan infraheffing dan voor een stop in een lagere categorie.



Laatst bewerkt door maarten83 op 15-11-2021 06:51
 

15-11-2021 11:14:54
abbm
abbm

Vl heeft voor in elk geval de Corona omroepen de nieuwe stem(men) (NL en ENG)

 

15-11-2021 11:22:46
john2
john2

Je zou verwachten dat Venlo ook Duitstalige omroepen heeft.

 

15-11-2021 12:00:49
AlexNL
AlexNL

Ik was gisteren in Deventer, en daar werd voor de IC Berlijn alleen in het Nederlands en in het Engels omgeroepen. De corona-omroepen zijn eveneens in het Nederlands en in het Engels.

Het Nederlands klinkt nog vrij aardig (er mag her en der wat aan worden bijgeschaafd, maar over het algemeen klinkt het natuurlijker dan Tuffie) maar de Engelse omroep is naar mijn mening matig en erg robotisch.

 

15-11-2021 12:27:36
evangoor
evangoor

Da's dan weer zo'n verbetering waar ik weer anders over denk. Waarom vervalt nou de omroep in het Duits voor een Duitse trein of trein naar Duitsland?

 

15-11-2021 14:01:48 1
MaxBB
MaxBB
Quote
mvd (14-11-2021 18:03:43):

Maastricht en Maastricht Randwyck hebben inmiddels ook de nieuwe omroep. Het viel me op dat bij de Arriva-treinen niet meer "stoptrein" wordt omgeroepen, maar bijvoorbeeld "de RS12-trein".


Dit is ook op Mook-Molenhoek zo. Ik vind het jammer dat de stoptrein en de sneltrein aan het verdwijnen zijn, maar het is niet anders :(

 

15-11-2021 18:20:25
mat64Hidde
mat64Hidde

Vandaag weer op zoek naar Tuffie Vos geweest:
Ut: Oud
Asd: Oud
Shl: Oud
Ehv: Oud (bedankt voor de tip)
Gv: Nieuw
Ht: Nieuw
Ledn: Nieuw

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


15-11-2021 23:01:40
MaxBB
MaxBB
Quote
mat64Hidde (15-11-2021 18:20:25):

Vandaag weer op zoek naar Tuffie Vos geweest:
Ut: Oud
Asd: Oud
Shl: Oud
Ehv: Oud (bedankt voor de tip)
Gv: Nieuw
Ht: Nieuw
Ledn: Nieuw


Ik ben benieuwd naar na vandaag, waarschijnlijk tref je dus alleen nog de nieuwe omroep

 

17-11-2021 15:14:21 1
MaxBB
MaxBB

Update: Het schijnt dat de oude omroep nogsteeds te horen is op Utrecht Centraal

 

17-11-2021 15:34:46
mvanuden
mvanuden

26 november en 6 december gaan de laatste (mega)stations over. Welke precies welke dag weet ik niet, maar na 6 december kan Tuffy definitief met pensioen.



Laatst bewerkt door mvanuden op 17-11-2021 15:34
 

17-11-2021 16:29:57
MetroRET
MetroRET

Stations die zo te zien nog open staan, zijn Ut, Asd en Gvc.

 

17-11-2021 16:46:51
mvanuden
mvanuden
Quote
MetroRET (17-11-2021 16:29:57):

Stations die zo te zien nog open staan, zijn Ut, Asd en Gvc.


Het waren er 6 volgens mij, ik denk Rtd, Shl en Ehv ook nog.

 

17-11-2021 16:52:54 1
MetroRET
MetroRET

Nee, deze zijn intussen ook over naar het nieuwe systeem, dat is ook te zijn in oa de Actutrein-app, waarin de manier van aanduiden van tussenstations anders is nu.

 

17-11-2021 17:48:23
MaxBB
MaxBB
Quote
MetroRET (17-11-2021 16:52:54):

Nee, deze zijn intussen ook over naar het nieuwe systeem, dat is ook te zijn in oa de Actutrein-app, waarin de manier van aanduiden van tussenstations anders is nu.

Het zou kunnen dat ze 'alvast' meer tussenstations hebben toegevoegd als stilte voor de storm. Dat hebben ze ook bij alle stations gedaan die al om zijn, zoals Arnhem Centraal. Daar werden ook een tijdje omroepen omgeroepen met andere stations, maar wel met de oude stem.

 

21-11-2021 17:07:18
pascalgerr
pascalgerr

Arriva lijkt (in ieder geval in de achterhoek) in de treinen over gegaan te zijn naar Jasmijn als omroep.



Laatst bewerkt door pascalgerr op 21-11-2021 17:19
 

23-11-2021 00:10:19
mat64Hidde
mat64Hidde

22 november heb ik de oude omroep gehoord in Ut, Asd en Shl. In Amf was de nieuwe omroep actief. De andere kathedraalstations heb ik niet bezocht.

 

23-11-2021 08:16:27
DingeZ
DingeZ

Sinds vandaag heeft Ut de nieuwe omroep.

 

23-11-2021 08:43:01
Steen
Steen

Ligt t overigens aan mij of is die nieuwe omroep veel zachter? Ik moet echt mijn best doen het goed te verstaan.

 

23-11-2021 12:08:02
MaxBB
MaxBB
Quote
mat64Hidde (23-11-2021 00:10:19):

22 november heb ik de oude omroep gehoord in Ut, Asd en Shl. In Amf was de nieuwe omroep actief. De andere kathedraalstations heb ik niet bezocht.


Volgensmij is Amf geen kathedraalstation, ik dacht slechts Asd, Rtd, Gvc, Shl, Ut en wellicht Ehv. Maar bedankt!

 

23-11-2021 12:08:47
MaxBB
MaxBB
Quote
DingeZ (23-11-2021 08:16:27):

Sinds vandaag heeft Ut de nieuwe omroep.


Was de omroep alleen voor werkzaamheden of ook voor storingen/treinen?



Laatst bewerkt door MaxBB op 23-11-2021 12:08
 

23-11-2021 12:09:38
MaxBB
MaxBB
Quote
Steen (23-11-2021 08:43:01):

Ligt t overigens aan mij of is die nieuwe omroep veel zachter? Ik moet echt mijn best doen het goed te verstaan.


Ik vind de nieuwe omroep ook zacht.

 

23-11-2021 12:34:05
Amazonous
Amazonous

Dat is idd een lopend issue, (erg/te) zachte omroep, afhankelijk van de locatie.

 

23-11-2021 16:56:16
selivio
selivio
Quote
MaxBB (23-11-2021 12:08:02):
Quote
mat64Hidde (23-11-2021 00:10:19):

22 november heb ik de oude omroep gehoord in Ut, Asd en Shl. In Amf was de nieuwe omroep actief. De andere kathedraalstations heb ik niet bezocht.


Volgensmij is Amf geen kathedraalstation, ik dacht slechts Asd, Rtd, Gvc, Shl, Ut en wellicht Ehv. Maar bedankt!


Amersfoort is iid geen kathedraal, maar een "mega". Kathedralen zijn: Asd, Rtd, Gvc, Shl, Ledn en Ut (Ehv is ook "mega") Stationsbijlage netverklaring Prorail.

 

23-11-2021 18:37:55
mat64Hidde
mat64Hidde
Quote
MaxBB (23-11-2021 12:08:47):
Quote
DingeZ (23-11-2021 08:16:27):

Sinds vandaag heeft Ut de nieuwe omroep.


Was de omroep alleen voor werkzaamheden of ook voor storingen/treinen?


Ja. Zowel vertragingen, werkzaamheden en storingen worden door de nieuwe omgeroepen in Ut.
Vandaag ben ik ook nog geweest in Gvc en daar is nog wel de oude omroep.

 

24-11-2021 09:32:44
MaxBB
MaxBB
Quote
mat64Hidde (23-11-2021 18:37:55):
Quote
MaxBB (23-11-2021 12:08:47):
Quote
DingeZ (23-11-2021 08:16:27):

Sinds vandaag heeft Ut de nieuwe omroep.


Was de omroep alleen voor werkzaamheden of ook voor storingen/treinen?


Ja. Zowel vertragingen, werkzaamheden en storingen worden door de nieuwe omgeroepen in Ut.
Vandaag ben ik ook nog geweest in Gvc en daar is nog wel de oude omroep.


Dankjewel! Dan is het voor mij gedaan qua oude omroepen opnemen.

 

24-11-2021 10:35:04
mvanuden
mvanuden
Quote
Amazonous (23-11-2021 12:34:05):

Dat is idd een lopend issue, (erg/te) zachte omroep, afhankelijk van de locatie.


Ik bekend. Strukton (ja die beheert ook de omroepinstallaties) gaat alle gemigreerde stations af om lokaal het gemiddeld volume goed in te stellen. Maar dat lukt niet allemaal op de dag van de migratie zelf.

 

24-11-2021 11:37:41
Amazonous
Amazonous

Dat was idd ook de insteek van mijn 'is een lopend issue', als in, is een lopend issue binnen de verantwoordelijke organisatie(s) ๐Ÿ˜ƒ

 

24-11-2021 19:19:46
mat64Hidde
mat64Hidde
Quote
MaxBB (24-11-2021 09:32:44):

Dankjewel! Dan is het voor mij gedaan qua oude omroepen opnemen.


Nu kan je beginnen met nieuwe omroepen verzamelen ๐Ÿ˜‰

Vandaag was in Shl en Asd de oude omroep nog te horen.

 

26-11-2021 14:16:27
seinhuis
seinhuis
Quote
MaxBB (23-11-2021 12:08:47):
Quote
DingeZ (23-11-2021 08:16:27):

Sinds vandaag heeft Ut de nieuwe omroep.


Was de omroep alleen voor werkzaamheden of ook voor storingen/treinen?


Alles, inclusief de omroep van internationale treinen.

Als de nieuwe omroep op alle stations te horen zijn dan zullen bij de "omroepers" de microfoon verdwijnen. Door het bericht in te tikken kan Karin door middel van Text-to-Speech alles zeggen.

 

26-11-2021 16:54:51
MaxBB
MaxBB
Quote
mat64Hidde (24-11-2021 19:19:46):
Quote
MaxBB (24-11-2021 09:32:44):

Dankjewel! Dan is het voor mij gedaan qua oude omroepen opnemen.


Nu kan je beginnen met nieuwe omroepen verzamelen ๐Ÿ˜‰

Vandaag was in Shl en Asd de oude omroep nog te horen.


Ikzelf vind het niet zo leuk om de nieuwe omroepen te verzamelen. Maar bedankt voor de tip :)

 

27-11-2021 10:00:33
seinhuis
seinhuis

Gvc was gisteren de oude omroep te horen.

 

27-11-2021 11:34:25
phantom
phantom
Quote
selivio (23-11-2021 16:56:16): Amersfoort is iid geen kathedraal, maar een "mega". Kathedralen zijn: Asd, Rtd, Gvc, Shl, Ledn en Ut (Ehv is ook "mega") Stationsbijlage netverklaring Prorail.

Dit sluit wellicht niet geheel aan op het topic.
Maar wat zijn de "eisen "voor een station om dat te bestempelen als kathedraal,mega enz enz ??

 


27-11-2021 11:36:59
brun
brun

Maakt de nieuwe omroep nog steeds dezelfde taalfout als de oude, namelijk 'welke' en 'die' met elkaar verwisselen?

"De trein welke binnenkomt op spoor 1..." enzovoort.

Krijg er al jaren kromme tenen van omdat het zo fout is. :-)

 

27-11-2021 13:06:04
MaxBB
MaxBB
Quote
phantom (27-11-2021 11:34:25):
Quote
selivio (23-11-2021 16:56:16): Amersfoort is iid geen kathedraal, maar een "mega". Kathedralen zijn: Asd, Rtd, Gvc, Shl, Ledn en Ut (Ehv is ook "mega") Stationsbijlage netverklaring Prorail.

Dit sluit wellicht niet geheel aan op het topic.
Maar wat zijn de "eisen "voor een station om dat te bestempelen als kathedraal,mega enz enz ??


Puur het aantal in- en uitstappers van een station.

 

27-11-2021 13:06:43
MaxBB
MaxBB
Quote
brun (27-11-2021 11:36:59):

Maakt de nieuwe omroep nog steeds dezelfde taalfout als de oude, namelijk 'welke' en 'die' met elkaar verwisselen?

"De trein welke binnenkomt op spoor 1..." enzovoort.

Krijg er al jaren kromme tenen van omdat het zo fout is. :-)


De afgelopen tijd heb ik die fout bij zowel de oude als de nieuwe omroep niet opgemerkt.

 

27-11-2021 14:23:14
AgentX
AgentX
Quote
brun (27-11-2021 11:36:59):

Maakt de nieuwe omroep nog steeds dezelfde taalfout als de oude, namelijk 'welke' en 'die' met elkaar verwisselen?

"De trein welke binnenkomt op spoor 1..." enzovoort.

Krijg er al jaren kromme tenen van omdat het zo fout is. :-)


Het is overigens niet verkeerd, maar het klinkt wel onnodig formeel en een beetje nep-deftig. Zie ook onzetaal.nl.

 

29-11-2021 00:03:57
aarclay
aarclay
Quote
mvanuden (24-11-2021 10:35:04):
Quote
Amazonous (23-11-2021 12:34:05):

Dat is idd een lopend issue, (erg/te) zachte omroep, afhankelijk van de locatie.


Ik bekend. Strukton (ja die beheert ook de omroepinstallaties) gaat alle gemigreerde stations af om lokaal het gemiddeld volume goed in te stellen. Maar dat lukt niet allemaal op de dag van de migratie zelf.


Dus er is ook een testomroep voor, zodat dit af kan worden gesteld? ๐Ÿ˜œ
Ik kan hem even niet YouTube vinden, maar voor de huidige Tuffie Vos en ik meen ook de omroep daarvoor, was er een testbandje die wat ruis aankondigde.

 

29-11-2021 00:19:24
mat64Hidde
mat64Hidde

Omroep vóór Tuffie? Waar kan ik daar meer informatie (en misschien een geluidsopname) over vinden?

 

29-11-2021 01:01:11
aarclay
aarclay

Ik heb even gezocht, maar ik heb het gevonden:

Tuffie Vos: www.youtube.com

Arie Leenman: www.youtube.com



Laatst bewerkt door aarclay op 29-11-2021 01:03
 

29-11-2021 01:14:52
mat64Hidde
mat64Hidde

Bedankt!
Ik heb ff mijn archiefje ingedoken en ik heb in 2018 ook een testbericht opgenomen op Ut. Deze werd ook aangekondigd maar niet door Tuffie of Arie. Vertraagde treinen werden toen wel omgeroepen door Tuffie. Geluidsopname



Laatst bewerkt door mat64Hidde op 29-11-2021 01:15, reden: dit keer met link
 

29-11-2021 09:26:24
erwin_6610
erwin_6610

In mijn archief kwam ik nog een ander testbericht tegen, ergens uit 2014. Testbericht voor Telecom, voor het testen en inregelen van de installatie: www.youtube.com

 

29-11-2021 09:37:47
seinhuis
seinhuis
Quote
MaxBB (26-11-2021 16:54:51):
Quote
mat64Hidde (24-11-2021 19:19:46):
Quote
MaxBB (24-11-2021 09:32:44):

Dankjewel! Dan is het voor mij gedaan qua oude omroepen opnemen.


Nu kan je beginnen met nieuwe omroepen verzamelen ๐Ÿ˜‰

Vandaag was in Shl en Asd de oude omroep nog te horen.


Ikzelf vind het niet zo leuk om de nieuwe omroepen te verzamelen. Maar bedankt voor de tip :)


Gisteren in Asd was de oude omroep te horen.

 

29-11-2021 11:24:52
pascalgerr
pascalgerr

Rond vanaf opening van het vernieuwde station Arnhem Centraal tot enkele jaren geleden was er op Arnhem in plaats van de bekende ding dong een pianotoon te horen. Was dat puur voor het openen van het nieuwe station of wat is de reden dat er terug is gegaan naar de oude 'ding dong'

 

29-11-2021 13:57:55
Amazonous
Amazonous
Quote
aarclay (29-11-2021 00:03:57):

Ik kan hem even niet YouTube vinden, maar voor de huidige Tuffie Vos en ik meen ook de omroep daarvoor, was er een testbandje die wat ruis aankondigde.


Gewoon een vrij tekstbericht met als inhoud wat test-tekst. Aangezien het TTS is, is de tekst ook niet zo vastbepaald als vroeger.



Laatst bewerkt door Amazonous op 29-11-2021 13:58
 

29-11-2021 14:20:55
mat64Hidde
mat64Hidde

www.youtube.com
Bedoel je deze? Deze toon wordt alleen gebruikt voor internationale trein omroepen.

 

29-11-2021 14:31:10
AlexNL
AlexNL

Dat was één van de jingles van NS Hispeed, bij het ter ziele gaan van NSH is ook die jingle verdwenen en is de 'ouderwetse' internationaal-jingle weer van stal gehaald.



Laatst bewerkt door AlexNL op 29-11-2021 14:36
 

29-11-2021 15:09:37
aarclay
aarclay

Doe mij maar de jingle van de SNCF... www.youtube.com
Die heb ik ook een poosje als mail-notify op mijn telefoon gehad.

๐Ÿ™‚



Laatst bewerkt door aarclay op 29-11-2021 15:10
 

29-11-2021 18:30:42
pascalgerr
pascalgerr
Quote
mat64Hidde (29-11-2021 14:20:55):

www.youtube.com
Bedoel je deze? Deze toon wordt alleen gebruikt voor internationale trein omroepen.


Die inderdaad. Leuk om de jingle en stem na een aantal jaar weer te horen

 

30-11-2021 00:11:39
AlexNL
AlexNL

NS Hispeed had meerdere jingles.

Zo was er deze, met 4 'aflopende' noten:
Omroep Fyra Breda te Schiphol - YouTube

En deze, waarbij de laatste noot juist weer hoger is:
Omroep Intercity naar Berlijn - YouTube

Het is me niet helemaal duidelijk wanneer ze nou welke gebruikten, ik denk dat elk product z'n eigen jingle had (gebaseerd op de hoeveelheid lettergrepen in de naam, misschien?).

 

30-11-2021 23:58:27
mat64Hidde
mat64Hidde

30 november was op de 3 bekende stations (Asd, Shl & Gvc) de oude omroep nog te horen.

Update: 3 December ook al deze stations nog met oude omroep.



Laatst bewerkt door mat64Hidde op 03-12-2021 18:04, reden: 3 december update
 

04-12-2021 15:45:11
mat64Hidde
mat64Hidde
Quote
mvd (14-11-2021 18:03:43):

Maastricht en Maastricht Randwyck hebben inmiddels ook de nieuwe omroep. Het viel me op dat bij de Arriva-treinen niet meer "stoptrein" wordt omgeroepen, maar bijvoorbeeld "de RS12-trein".


In Hgl werd de trein naar Bielefeld nog wel omgeropen als stoptrein. Vreemd dat deze niet wordt omgeroepen als de RB61-trein zoals die in Duitsland heet.

 

04-12-2021 16:24:57
marvinkok
marvinkok

Wanneer was dat?

Eerder deze week werd er wel omgeroepen "De RB61 naar Bad Bentheim...". Zelfs in 3 talen, Nederlands, Engels én Duits, alle als RB61 door 3 verschillende text-to-speech stemmen

 

04-12-2021 17:06:51
mat64Hidde
mat64Hidde

Dat was gisteren (3 december). Er werd toen omgeroepen dat de stoptrein naar Bielefeld niet reed en dat de vervangende bus vanaf de noordzijde van het station zou vertrekken. Dit werd omgeroepen door Karin.

 

05-12-2021 22:37:20 1
r91
r91

Vanmiddag te Ehv was de oude omroep nog te horen toen bekend werd gemaakt dat de 3746 extra zou stoppen op Hmbv en Hmh.

 

05-12-2021 23:10:48
mat64Hidde
mat64Hidde

oh wouw! Ik dacht dat die inmiddels ook wel was vervangen. Als ik dat had geweten was ik vandaag nog naar Ehv gegaan om wat omroepen van die storing op te nemen. Ik ga waarschijnlijk morgen weer op pad SGMs zoeken dus als ik nog wat hoor dan horen jullie dat van me.๐Ÿ˜‰

 

06-12-2021 16:46:25
mat64Hidde
mat64Hidde

Vandaag in Gvc, Shl en Asd nog de oude omroep. Ik ben niet in Ehv geweest. Ik dacht dat de bedoeling was dat vandaag de oude omroep volledig was vervangen?

 

06-12-2021 19:22:50
MaxBB
MaxBB
Quote
mat64Hidde (06-12-2021 16:46:25):

Vandaag in Gvc, Shl en Asd nog de oude omroep. Ik ben niet in Ehv geweest. Ik dacht dat de bedoeling was dat vandaag de oude omroep volledig was vervangen?


Vanaf 12:00 uur

 

09-12-2021 12:22:25
mat64Hidde
mat64Hidde

NS weekly heeft een kort onderwerp gemaakt over de handmatige omroep. Blijkbaar is die dag ook een speciaal afscheids omroep omgeroepen.

 

17-01-2022 18:00:08
mat64Hidde
mat64Hidde

Ik heb zojuist mijn verzameling aan Tuffie Vos omroepen geupload. Kan ik ook ergens horen wat jullie hebben verzameld?

 

13-06-2022 21:11:26
MaxBB
MaxBB
Quote
mat64Hidde (17-01-2022 18:00:08):

Ik heb zojuist mijn verzameling aan Tuffie Vos omroepen geupload. Kan ik ook ergens horen wat jullie hebben verzameld?


Hidde, sorry dat het bijna een half jaar heeft geduurd voordat je antwoord kreeg op je vraag, maar vandaag heb ik iets te delen.

Ik ben sinds het verdwijnen van de oude omroepen bezig geweest om een tool te maken die de oude omroepen in stukken hakt en probeert de actuele reisinformatie op de oude manier om te roepen. Ik heb hier al eerder voorzichtig over gesproken, maar nu kan ik het ook delen:

maxbaktbrood.nl

Ik ben er na al die maanden nogsteeds mee bezig, dus sommige dingen werken nog niet optimaal. Maar zo kan je wel horen wat ik allemaal verzameld heb!

 

13-06-2022 21:59:44
treinhobby
treinhobby

Vorige maand was Tuffie nog te horen in Hilversum:

"Dames en heren. Dit is een testbericht voor de omroep installatie. U hoort nu een testsignaal".

 

14-06-2022 13:50:51
mvanuden
mvanuden
Quote
treinhobby (13-06-2022 21:59:44):

Vorige maand was Tuffie nog te horen in Hilversum:

"Dames en heren. Dit is een testbericht voor de omroep installatie. U hoort nu een testsignaal".


Enkele weken geleden zijn ook alle testberichten aangepast aan de nieuwe stem. Weet je nog wanneer het was dat je dit hoorde?

 

14-06-2022 17:17:48
treinhobby
treinhobby

Was op 13 mei.

 

14-06-2022 20:25:51
mat64Hidde
mat64Hidde
Quote
MaxBB (13-06-2022 21:11:26):
Quote
mat64Hidde (17-01-2022 18:00:08):

Ik heb zojuist mijn verzameling aan Tuffie Vos omroepen geupload. Kan ik ook ergens horen wat jullie hebben verzameld?


Hidde, sorry dat het bijna een half jaar heeft geduurd voordat je antwoord kreeg op je vraag, maar vandaag heb ik iets te delen.

Ik ben sinds het verdwijnen van de oude omroepen bezig geweest om een tool te maken die de oude omroepen in stukken hakt en probeert de actuele reisinformatie op de oude manier om te roepen. Ik heb hier al eerder voorzichtig over gesproken, maar nu kan ik het ook delen:

maxbaktbrood.nl

Ik ben er na al die maanden nogsteeds mee bezig, dus sommige dingen werken nog niet optimaal. Maar zo kan je wel horen wat ik allemaal verzameld heb!


Prachtig gemaakt! Fantastisch dat de actuele storingen volledig automatisch worden omgeroepen. Nu de actuele vertragingen/spoorwijzigingen nog! Edit: Laat maar, dat doet die ook al! Je bent fantastisch! (Maar het is wel vaak mooi weer daar.๐Ÿ˜‰)

De virtuele treinreis is ook mooi gemaakt! Daar heb ik nog een suggestie voor: Misschien kan die wisselen tussen de route (zoals nu al zichtbaar is) en de actuele snelheid (zoals dat ook bij ICM en SLT op de beeldschermen te zien zijn)



Laatst bewerkt door mat64Hidde op 15-06-2022 06:11
 

15-06-2022 09:17:10 1
MaxBB
MaxBB

Dankjewel voor je complimenten! Het doet me heel erg goed!!! Ik heb zelf vooral omroepen opgenomen te Ah, dat verklaart ook waarom je vaak "vanwege het mooie weer" hoort. Dat is het geluid dat invalt voor omroepstukjes die ik niet heb.

Ik wil zeker ook nog de "virtuele treinreis" uitbreiden, al moet ik even kijken waar ik de snelheidsinformatie vandaan haal. Ik gebruik nu alleen maar de NS API en daar kan je wel die informatie vinden, maar om de een of andere rede mag je die niet op je eigen site gebruiken. Er is een andere manier om 't op te halen, dus het komt ooit wel een keer beschikbaar denk ik.

Ik ga me eerst focussen op het oplossen van de umlautproblemen en op het importeren van omroepen die ik heb gekregen van een andere Tuffie Vos-fan :), dan is het hopelijk minder vaak mooi weer...

 

15-06-2022 13:42:57 1
Amazonous
Amazonous

Gewoon uit de NDOV stroom plukken inderdaad, aansluiten is niet zo heel spannend, en dan heb je GPS-posities + snelheid.

 

15-06-2022 15:29:03
abbm
abbm

Opzet is ansich leuk maar als ik bijv een rit van bijv de RE18, RE19 of andere grensoverschrijdende treinen pakt die maar tot het laatste station in Nederland. De RE18 naar Aachen Hbf geeft ie maar tot Eygelshoven Markt.

 

15-06-2022 15:38:27
MaxBB
MaxBB
Quote
abbm (15-06-2022 15:29:03):

Opzet is ansich leuk maar als ik bijv een rit van bijv de RE18, RE19 of andere grensoverschrijdende treinen pakt die maar tot het laatste station in Nederland. De RE18 naar Aachen Hbf geeft ie maar tot Eygelshoven Markt.


Dat klopt, in de NS API zitten volgensmij geen vertrek- en aankomsttijden van stations buiten Nederland. Vandaar dat buitenlandse stations (nog) niet zijn opgenomen.

 

15-06-2022 17:27:48
mat64Hidde
mat64Hidde
Quote
MaxBB (15-06-2022 09:17:10):

Ik ga me eerst focussen (...) op het importeren van omroepen die ik heb gekregen van een andere Tuffie Vos-fan :), dan is het hopelijk minder vaak mooi weer...


Voel je vrij om mijn omroepen te importeren! ๐Ÿ˜‰

 

15-06-2022 18:14:33
Amazonous
Amazonous

Belgische data zou je uit iRail kunnen plukken, en als je iets push-gebasseerd wil, dan kan ik je in principe wel aansluiten. Heb nog niet veel API publiekelijk staan, maar heb aardig wat.

 

15-06-2022 21:46:54
MaxBB
MaxBB

De site is even instabiel geweest i.v.m. het oplossen van een probleem met de trema's/umlauts.

 

15-06-2022 21:50:29 1
MaxBB
MaxBB
Quote
mat64Hidde (15-06-2022 17:27:48):
Quote
MaxBB (15-06-2022 09:17:10):

Ik ga me eerst focussen (...) op het importeren van omroepen die ik heb gekregen van een andere Tuffie Vos-fan :), dan is het hopelijk minder vaak mooi weer...


Voel je vrij om mijn omroepen te importeren! ๐Ÿ˜‰


Dat zou ik ontzettend leuk vinden! Jij hebt er ook veel die de omroepgenerator niet heeft!!! Zou ik je daarover mogen contacteren privé?