Opvallende dingen 14 september
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2021
14-09-2021 07:21:05
mvd
mvd

Trein 2917 te Wt met een losse ICM-3 (4043) ipv VIRM. De kerende 830 in Mt staat in de digitale bronnen met 4 bakken VIRM.


14-09-2021 07:29:58
BVisser
BVisser

Asdm 7:29 Thalys 4534 richting Asa, niet gezien of daar reizigers in zaten. Niks bekend over een storing.


14-09-2021 08:05:33
erwin_6610
erwin_6610

Rond 8u reed Thalys 9316 door Gd > Rtd. Treinstelnummer niet kunnen zien, maar aannemelijk de eerder gemelde 4534



Laatst bewerkt door erwin_6610 op 14-09-2021 08:10

14-09-2021 08:49:38
mvd
mvd

Het valt me nu al vaker op dat trein 1122 bij Rlb langzamer gaat rijden en in Rtz voor de tunnel tot stilstand komt. Steeds een goederentrein die in de weg rijdt?



14-09-2021 10:27:31
vrijgezel
vrijgezel

Als ik de digitale bron https://treinposities.nl/vertrekstaat/rotterdam-centraal/2021-09-14 mag geloven is het de 5022 (die vanaf Rlb "in de +" ging rijden) die de 1122 in de weg zit.


14-09-2021 10:48:17
mtlx
mtlx

Die twee treinen rijden op verschillende sporen. In het geval van de 1100 zal het inderdaad een goederentrein zijn geweest (of een andere trein die gebruik maakt van het tunnelregime). De 1100 zal dan moeten wachten tot de trein de tunnel verlaten heeft, en doet dat dus op station Rotterdam Zuid.


14-09-2021 11:39:10
DDZ7504
DDZ7504

Op dinsdag en woensdag rijdt de 44333 (beladen kolentrein RFO) gepland rond 8.45 door Rtd ri Gd en Bh. Vandaag had deze zo'n 5 minuten vertraging.

EDIT: denkfoutje, "om" moest "rond" zijn.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 14-09-2021 21:12


Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos...

14-09-2021 14:03:10
mvd
mvd

Vreemd gepland als de 1122 om 08:48 uit Rtd moet vetrekken...

Rond 13:50 kwam een containertrein door Tb in de richting van Bd. Hierdoor kreeg de 6645 vertraging. Bij Ot kwam een keteltrein van Lineas langs in de richting van Tb. Daar achteraan kwam pas de 5248 (met ongeveer +10).


14-09-2021 17:51:40
Michael98
Michael98

Nog een nabrandertje van vanochtend: trein 3626 op het beginpunt Rsd opgeheven als gevolg te grote drukte. De ingezette ICM-3 (!, red. drie jaar geleden nog gepland met DDZ-8/10) kon de toestroom niet aan, trein stond vol met ong. 250 achterblijvers. 3628 is uiteindelijk vertrokken met gangpadenwerk.


14-09-2021 18:04:16
mren
mren

Niets aan de hand: slechts twee poppetjes in de drukte-indicator van NS voor de 3626 te Rsd. Duidelijk weer de fout van de reizigers die weer eens met te veel op dezelfde tijd mee willen.


14-09-2021 18:31:59
robbertc
robbertc

Zal dat niet op basis van de geplande 7 bakken zijn geweest?


14-09-2021 19:32:24
Henk1619
Henk1619
Quote
mvd (14-09-2021 14:03:10):

Vreemd gepland als de 1122 om 08:48 uit Rtd moet vetrekken...

Als het zo gepland ZOU zijn misschien wel maar de realiteit is dat cargo in de planning om xx.12 en xx.42 door Rtd komt.

Dat werkt alleen als alles stipt volgens plan verloopt en daar schort het doorgaans aan. Cargo raakt OF vertraagt doordat die rare IC Direct die vrijwel leeg tussen Bd en Rtd rijdt weer eens te laat is OF de post Rtd zit weer eens te slapen zodat de goederentrein onnodig voor de rooie loopt te Rtst of Rlb. Heel hard optrekken (voor zover mogelijk) heeft vervolgens weinig zin vanwege de entree snelheid van de tunnel. En dan heb je ook nog van die trdl's die het nodig vinden om de ICD uit Ehv vervolgens voor te laten en daarna de goederenvervoerder verwijten dat die +10 is en vrolijk een pad later mag gaan afwachten te Rtd, of Rtng....

Rond 13:50 kwam een containertrein door Tb in de richting van Bd. Hierdoor kreeg de 6645 vertraging. Bij Ot kwam een keteltrein van Lineas langs in de richting van Tb. Daar achteraan kwam pas de 5248 (met ongeveer +10).


Ga je voortaan ook alle vertraagde reizigerstreinen melden waar cargo last van heeft? Beide goederentreinen hebben de vertraging rondom Btl opgelopen dus aannemelijk dezelfde oorzaak waardoor die stoptrein vertraagt is geraakt.


14-09-2021 20:11:52
Loco_Locon
Loco_Locon

Trein 1148 is in Bd opgeheven nadat te Gz een persoon het nodig vond een steen tegen de voorruit van de loc te gooien, met de nodige schade tot gevolg.


14-09-2021 20:41:42
Muizeneus
Muizeneus
Quote
robbertc (14-09-2021 18:31:59):

Zal dat niet op basis van de geplande 7 bakken zijn geweest?


Als de gangpaden vol stonden en er alsnog 250 achterblijvers waren, was-ie met ICM-7 ook (te) vol geweest...


14-09-2021 21:16:29
DDZ7504
DDZ7504
Quote
Henk1619 (14-09-2021 19:32:24):
Quote
mvd (14-09-2021 14:03:10):

Vreemd gepland als de 1122 om 08:48 uit Rtd moet vetrekken...

Als het zo gepland ZOU zijn misschien wel maar de realiteit is dat cargo in de planning om xx.12 en xx.42 door Rtd komt.

Dat werkt alleen als alles stipt volgens plan verloopt en daar schort het doorgaans aan. Cargo raakt OF vertraagt doordat die rare IC Direct die vrijwel leeg tussen Bd en Rtd rijdt weer eens te laat is OF de post Rtd zit weer eens te slapen zodat de goederentrein onnodig voor de rooie loopt te Rtst of Rlb. Heel hard optrekken (voor zover mogelijk) heeft vervolgens weinig zin vanwege de entree snelheid van de tunnel. En dan heb je ook nog van die trdl's die het nodig vinden om de ICD uit Ehv vervolgens voor te laten en daarna de goederenvervoerder verwijten dat die +10 is en vrolijk een pad later mag gaan afwachten te Rtd, of Rtng....

Rond 13:50 kwam een containertrein door Tb in de richting van Bd. Hierdoor kreeg de 6645 vertraging. Bij Ot kwam een keteltrein van Lineas langs in de richting van Tb. Daar achteraan kwam pas de 5248 (met ongeveer +10).


Ga je voortaan ook alle vertraagde reizigerstreinen melden waar cargo last van heeft? Beide goederentreinen hebben de vertraging rondom Btl opgelopen dus aannemelijk dezelfde oorzaak waardoor die stoptrein vertraagt is geraakt.


Je hoeft zelf ook niet alles op te vatten als een aanval op goederenvervoer. Wat hier op het forum gemeld wordt zijn constateringen, er rijdt een goederentrein langs en een reizigerstrein die er achter rijdt heeft vertraging. Niemand suggereert dat de betreffende goederentrein ook de oorzaak is van de vertraagde reizigerstrein, dat is enkel je eigen opvatting, Henk.




Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos...

14-09-2021 21:21:06
Muizeneus
Muizeneus

Het woord 'hierdoor' wordt doorgaans gebruikt om oorzaak en gevolg aan te duiden enlightened


14-09-2021 21:32:37
Henk1619
Henk1619

'Daar achteraan kwam pas' is ook niet helemaal neutraalsmiley

Ik had de eerste vraag over vertraging bij de Willemspoortunnel opgevat als een belangstellende vraag en helemaal niet als een aanval op. De stemming leek alleen een beetje om te slaan naar de verwijtende sfeer nadat iemand het verkeerde antwoord had gegeven...


14-09-2021 21:39:43
DDZ7504
DDZ7504

Dan weet je bij dezen ook hoe jouw berichten over komen. Ik doe ook maar mijn best.

Hoe dan ook, de schuld gegeven aan de goederentrein of niet, zelf vervolgens zeggen dat het de schuld van weer een andere reizigerstrein is, is net zo kortzichtig. Voor 't zelfde geld was er iets aan de hand waar ook die "veroorzakende" reizigerstrein niets aan kon doen.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 14-09-2021 21:41


Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos...

14-09-2021 22:08:45
Henk1619
Henk1619

Tsja, ga eens zelf een paar uurtjes op Rtz kijken hoe dit curieuze schouwspel zich toch steeds weer voltrekt. En zolang cargo vervolgens door mag rijden is er ook geen man over boord want doorgaans is de vertraging al bij Nwk weer verdampt. Van mij mogen ze, ik constateer alleen maar dat die file van cargo en 1 of 2 ICD niet een incident is.


14-09-2021 22:18:31
wissel
wissel

Op de Radarweg te Amsterdam ter hoogte van HKS Metalen zag ik rond 12:50 uur een drietal transporten van goederenwagens van RailPro per vrachtwagen door transportbedrijf G.L. de Haan uit Nijkerk, in de richting van station Amsterdam Sloterdijk. Het betrof twee Fccpps'en en één Klmos. Wie weet meer ?


14-09-2021 22:29:25
DDZ7504
DDZ7504
Quote
Henk1619 (14-09-2021 22:08:45):

Tsja, ga eens zelf een paar uurtjes op Rtz kijken hoe dit curieuze schouwspel zich toch steeds weer voltrekt. En zolang cargo vervolgens door mag rijden is er ook geen man over boord want doorgaans is de vertraging al bij Nwk weer verdampt. Van mij mogen ze, ik constateer alleen maar dat die file van cargo en 1 of 2 ICD niet een incident is.


In dit geval had ik het over het Boxtel-verhaal, niet om het Rtz-verhaal. De situatie rondom Rtd ben ik bekend mee.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 14-09-2021 22:29


Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos...

14-09-2021 23:14:50
Henk1619
Henk1619

Help me even, op welke kortzichtige manier had ik bij het voorval bij Btl de schuld gegeven aan een andere reizigerstrein?


15-09-2021 04:08:06
BVisser
BVisser
Quote
wissel (14-09-2021 22:18:31):

Op de Radarweg te Amsterdam ter hoogte van HKS Metalen zag ik rond 12:50 uur een drietal transporten van goederenwagens van RailPro per vrachtwagen door transportbedrijf G.L. de Haan uit Nijkerk, in de richting van station Amsterdam Sloterdijk. Het betrof twee Fccpps'en en één Klmos. Wie weet meer ?


Klinkt als sloop bij HKS. Die hebben geen spooraansluiting (meer).


15-09-2021 07:23:59
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Of voor werkzaamheden bij Sloterdijk dit weekend.

Gebeurt wel meer dat men met een enkele wagen en een krol of "zweiweg" Unimog pendelt tussen de werkplek en een depot ergens langs de baan.


15-09-2021 14:31:59
joahn93
joahn93
Quote
wissel (14-09-2021 22:18:31):

Op de Radarweg te Amsterdam ter hoogte van HKS Metalen zag ik rond 12:50 uur een drietal transporten van goederenwagens van RailPro per vrachtwagen door transportbedrijf G.L. de Haan uit Nijkerk, in de richting van station Amsterdam Sloterdijk. Het betrof twee Fccpps'en en één Klmos. Wie weet meer ?


Betreffen schadewagens die in augustus op de infrasporen met elkaar in contact zijn gekomen op een manier waar ze niet voor bedoeld zijn. Ik vermoed dat ze naar Cmb zijn gebracht voor herstel o.i.d.


15-09-2021 15:08:45
wissel
wissel

Dank u voor de informatie, joahn93. Daar heb ik wat aan.


15-09-2021 15:46:45
ErikvR
ErikvR
Quote
joahn93 (15-09-2021 14:31:59):
Quote
wissel (14-09-2021 22:18:31):

Op de Radarweg te Amsterdam ter hoogte van HKS Metalen zag ik rond 12:50 uur een drietal transporten van goederenwagens van RailPro per vrachtwagen door transportbedrijf G.L. de Haan uit Nijkerk, in de richting van station Amsterdam Sloterdijk. Het betrof twee Fccpps'en en één Klmos. Wie weet meer ?


Betreffen schadewagens die in augustus op de infrasporen met elkaar in contact zijn gekomen op een manier waar ze niet voor bedoeld zijn. Ik vermoed dat ze naar Cmb zijn gebracht voor herstel o.i.d.


is dat nog rendabel met oog op de veroorzaake schade ??? En ook met oog op het materieel wat links en rechts nog afgesteld staat ??



Laatst bewerkt door ErikvR op 15-09-2021 15:47

15-09-2021 16:01:07
ErikvR
ErikvR

Verstoring Vss - Vs vv door inzet politie. Duurde tot 14.30 uur. Info meer info ?


15-09-2021 16:58:50
DDZ7504
DDZ7504
Quote
ErikvR (15-09-2021 16:01:07):

Verstoring Vss - Vs vv door inzet politie. Duurde tot 14.30 uur. Info meer info ?


14 of 15 september?




Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos...


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


15-09-2021 17:38:51
ErikvR
ErikvR
Quote
DDZ7504 (15-09-2021 16:58:50):
Quote
ErikvR (15-09-2021 16:01:07):

Verstoring Vss - Vs vv door inzet politie. Duurde tot 14.30 uur. Info meer info ?


14 of 15 september

15e dus vandaag :-)


15-09-2021 17:46:45
DDZ7504
DDZ7504
Quote
ErikvR (15-09-2021 17:38:51):
Quote
DDZ7504 (15-09-2021 16:58:50):
Quote
ErikvR (15-09-2021 16:01:07):

Verstoring Vss - Vs vv door inzet politie. Duurde tot 14.30 uur. Info meer info ?


14 of 15 september

15e dus vandaag :-)


Dit topic gaat over 14 september, vandaar de vraag. Link naar het topic van 15 september is hier.




Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos...