02-09-2021 16:28:31 | ||
---|---|---|
brun
|
Vond niet direct een discussie waar ik dit aan kan hangen, dus open ik een nieuwe... Hoop dat het ok is. Vanwege de DB-stakingen en ook gewoon uit nieuwsgierigheid heb ik binnen Duitsland nu een paar keer Flixtrain geprobeerd. Serieus, wat een ramp. We schelden vaak op de grote nationale vervoerders als DB en NS, maar Flixtrain is echt... amateuristisch. Ik kan diverse verhalen vertellen, maar laat ik eentje van daarnet als voorbeeld nemen. Een trein die in Berlijn begint, dus in principe mag er niets misgaan, toch? Het perron vol met mensen, maar dat is geen probleem natuurlijk. Want bij Flixtrain is een zitplaatsreservering in de prijs inbegrepen. En je krijgt gegarandeerd plek voor één koffer en één stuk handbagage. In principe zou dat dus beter moeten werken dan bij de DB. Als voorbeeld: de.trustpilot.com Laatst bewerkt door brun op 02-09-2021 16:32 |
02-09-2021 17:09:04 1 | ||
---|---|---|
brun
|
Update. Een minuut geleden komt een sms'je binnen. "Vanwege verstoringen is uw zitplaatsreservering opgeheven. Onze excuses voor het ongemak." Ik ben al anderhalf uur onderweg en zit al die tijd op mijn gereserveerde plek... Wat een chaos. Dit is echt de Ryanair onder de spoorwegmaatschappijen. |
02-09-2021 20:42:56 | ||
---|---|---|
bacr
|
Het is dan interessant erachter te komen waar het fout gaat. Je zou denken dat een reserveringssysteem voor busstoelen toch veel weg heeft van dat voor treinstoelen, incl tussentijdse uit- en instappers. Daarnaast gaat het blijkbaar, zoals je het perrongebeuren schetst, ook op het personeelsvlak redelijk mis. Laatst bewerkt door bacr op 02-09-2021 20:43 |
02-09-2021 22:59:38 | ||
---|---|---|
mvanuden
|
Concurrent Regiojet uitgeprobeerd tussen Split en Bratislava, enkele weken geleden. Eerst 5 uur met de bus (Split-Zagreb) en uiteindelijk 4 uur vertraging maar dat kwam door een spoorongeluik in Kroatië. Niet de schuld van Regiojet dus. Maar bij het instappen in de bussen in Split was het ook zo'n chaos. De stewards gingen ook met de bussen mee maar de alleraardigste meisjes waren ééntalig Tsjechisch. Dat werkt niet echt bij een trein die door 4 landen rijdt en ook nog door internationale toeristen gebruikt wordt... |
03-09-2021 06:22:26 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Quote Heb je een klacht ingediend? |
03-09-2021 08:09:16 | ||
---|---|---|
brun
|
Nee, ik neem gewoon nooit meer Flixtrain. :-) Ben het wel beu, is niet prettig reizen zo.
|
03-09-2021 11:00:44 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Maar als je er al zat, dan is het toch niet zo erg. 😉 |