28-08-2021 10:38:36 | ||
---|---|---|
anton_
|
Ik zag de wisseldiscussie weer een losbarsten en dacht - dat verdient een eigen topic (of was dat er al ). Persoonlijk vind ik minder wissels soms wel een goed idee, zeker als daardoor snellere wissels kunnen worden toegepast. In Ut vertrekken de IC treinen richting Ah nu zo snel dat de trein al 80km/u rijdt terwijl de achterzijde van de trein nog langs het perron rijd. Ook kan ik me voorstellen dat uit berekening blijkt dat het verwijderen van een wissel per saldo tijdwinst voor de reiziger opleverd (ook al betekend dat er tijdens een wisselstoring vele treindiensten worden opgeheven/ingekort ). Ook lijkt het me logisch dat de niet alles mogelijk maakt. ( bv. uit Overvecht naar spoor 21 in Utrecht Centraal zonder omrijden lijkt me overbodig ). Aan de andere kant een paar wissels extra ( bv tussen Hvl en Ama) zouden welkom zijn.
Quote Wat mij op Ut meer verbaast dan de wissels, is dat er maar 1 keerspoor ligt tussen spoor 237 en 239. Op Gdg hebben ze er maar liefst 3 (705, 706 en 707 )
Laatst bewerkt door anton_ op 28-08-2021 10:39 |
28-08-2021 12:11:33 | ||
---|---|---|
mren
|
De titel lijkt me al een verkeerd uitgangspunt; niet aantal wissels moet het uitgangspunt van discussie zijn maar de gewenste functionaliteit. |
28-08-2021 12:19:17 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Wat mij betreft kan een dergelijk topic beter gestart worden door posts uit Infrawijzigingen af te splitsen, dit leidt er alleen maar toe dat de discussie dubbel gevoerd wordt. |
28-08-2021 12:24:42 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote goed plan. |
01-09-2021 12:53:18 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Quote Hier wordt mooi omschreven hoe bij een storing het afhandeling is in Utrecht. Sporen 102 en 103 zijn hiervoor speciaal aangelegd.
Wel is het jammer dat spoor 18 nutteloos erbij ligt in deze casus, hooguit gebruikt wordt voor wegzetten van overbodige mat.
Ik denk dat het niet mogelijk is om na Zuilen voldoende 80 km/u wissels te maken om van rechts naar links door te wisselen, mede door de hoogteverschillen door de fly over. Daardoor zullen we sommige gebreken moeten accepteren. |
01-09-2021 17:20:20 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Maar 40km/u wissels om in geval van storingen te kunnen gebruiken, worden dus al bij voorbaat niet 'bedacht'. Alle infra wordt ontworpen en aangelegd op de huidige dienstregeling (qua corridors). Maar een extra (overloop) wissel om bij werkzaamheden of defect materieel er nog gemakkelijk omheen te kunnen, wordt niet gedaan. Naar mijn idee moet bij het ontwerp alle mogelijke scenarios meegenomen worden aan plekken waar een defecte treinen kan staan, of een defect aan het spoor, dat er altijd een backup rijweg mogelijk is, zonder al te grote schrappingen in de dienstregeling. Helaas wordt dit als te duur en onnodig gezien... |
01-09-2021 17:53:50 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
40 km/h bijsturingswissels zijn er wel, en die aan beide zijden van spoor 20/21 worden zelfs planmatig gebruikt iedere avond, het hadden er alleen beter een paar meer kunnen zijn in de lijn van/naar Asd. |