10-08-2021 11:57:37 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dienstregelingen zijn zojuist verzonden naar de reisinformatiebronnen. Zo snel bekeken krijgen we het volgende:
Laatst bewerkt door moderator op 11-08-2022 20:18 |
10-08-2021 12:33:19 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
De 5800 stopt extra niet in Ssh en Nvp. Tevens rijdt de 7400 extra Utg-Rhn tot 19:00, waarna de 7300 wordt opgestart (die dus niet overdag rijdt). |
10-08-2021 12:42:06 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 5800 lijkt in Asd ook aan de 1500 doorgekoppeld te worden. |
10-08-2021 12:47:19 2 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Dus t "halve" land ondervind er hinder van omdat er een evenement is in Zandvoort ....... |
10-08-2021 12:49:49 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Wat is de hinder, er rijden hooguit meer treinen ? |
10-08-2021 15:21:57 | ||
---|---|---|
anton_
|
lijkt op de "hinder" van een koningsdag. Andere routes, andere plaatsen om over te stappen. |
10-08-2021 15:29:17 | ||
---|---|---|
train85
|
Er worden daarnaast over die 3 dagen diverse series opgeheven, om personeel vrij te maken voor de pendels. |
10-08-2021 15:33:44 | ||
---|---|---|
michaben
|
Ik miste de 2000 en 3100 al op vrijdag en de 2000 en 2800 op zaterdag en zondag, wist alleen niet zeker of het hiermee te maken had. Op vrijdag ook de 6200, 6500, 6800, 7700, 8900 en 15600 opgeheven. |
10-08-2021 15:56:26 1 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Een koningsdag vind ik weer anders. Dan is een heel groot gedeelte van werkend Nederland vrij en veel van de mensen die de trein die dag gebruiken zal koningsdag gerelateerd zijn. Maar als ik bv in Diebergen woon en in Amsterdan Zuid werk vertrekt mijn trein ineens op een andere tijd en moet ik overstappen omdat er in Zandvoort een race is? Ik vind t vreemd maar dat zal aan mij liggen.... |
10-08-2021 17:14:11 2 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Geeft toch niet, dan stap je een keer extra over. Waar maak je je druk om zeg. |
10-08-2021 17:18:05 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote 7700 heeft überhaupt sinds corona nog niet gereden, dat staat er waarschijnlijk los van. |
10-08-2021 18:20:54 | ||
---|---|---|
michaben
|
Die spitssprinters staan juist sinds die week weer in de dienstregeling, behalve dus op deze dag. En de 6800 rijdt nu wel en tijdens de Grand Prix niet. Laatst bewerkt door michaben op 10-08-2021 18:21 |
10-08-2021 18:31:00 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Tja, ook de voetbaltreinen naar Rotterdam Stadion gooiden soms roet in het eten. Vooral toen de Sprinters van Dordrecht naar het zuiden nog uurdiensten waren kon je de aansluiting in Dordrecht wel eens missen... Niks nieuws dus, die race-expressen. |
10-08-2021 19:02:39 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote 100.000 man naar de stad Amsterdam, of 100.000 man naar Zandvoort, wat is't verschil? |
10-08-2021 19:23:51 | ||
---|---|---|
michaben
|
Het verschil is dat het nu op een werkdag en er in de spits minder treinen rijden ten behoeve van een racewedstrijd. Waarbij het trouwens niet eens de wedstrijd is maar de vrije training op vrijdag. |
10-08-2021 19:34:57 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Wat moet NS dan? Als er een normale dienstregeling gereden wordt en de treinen zitten ramvol dan wordt er ook geklaagd. En waarschijnlijk nog veel meer. |
10-08-2021 19:40:45 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
NS kan het in deze nooit goed doen. Maar het komt wel raar over dat NS de vaste en trouwe klanten overlast aandoet voor een feestje van "de concurrentie" en er zeer waarschijnlijk niet eens wat aan verdiend |
10-08-2021 19:47:12 | ||
---|---|---|
michaben
|
Is overigens niet de eerste keer, ik geloof dat men destijds bij Sail Amsterdam in 2015 ook diverse spitssprinters had geschrapt om de treinen naar de hoofdstad te kunnen versterken. |
10-08-2021 20:33:13 1 | ||
---|---|---|
b2py
|
Quote Volgende keer zullen ze speciaal voor jou 'logistieke problemen' neerzetten en de treinen opheffen en mag je met de bus. Quote Dan moet NS een hogere factuur naar het circuit sturen.. Laatst bewerkt door b2py op 10-08-2021 20:34 |
10-08-2021 20:46:48 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote Dát was mij nog niet bekend, bedankt. (excuses voor off-topic) volgens planning met SNG toch? |
10-08-2021 21:02:19 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Wat is dat nou weer voor achterlijke opmerking? Ik geef gewoon de feiten weer en nergens in mijn reactie geef ik aan of ik het er wel of niet mee eens ben. |
10-08-2021 22:14:34 | ||
---|---|---|
b2py
|
'Niet eens', voor zover het ontbreken van de mening he |
10-08-2021 23:30:36 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Natuurlijk wilt NS niet de treinen opheffen voor de vaste klanten.
Maar NS wilt ook niet dat in alle kranten komt te staan door materieel en personeel te kort bij NS gaat Grand Prix niet door.
Aangezien NS geen overschot heeft aan materieel en personeel, zullen er toch keuzes gemaakt moeten worden. |
10-08-2021 23:46:26 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote Op deze vrijdag zal het overgrote deel van Nederland gewoon moeten werken Neem ik aan ..... |
11-08-2021 00:06:50 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Het overgrote deel van de F1 fans in Nederland zal de vrijdag juist vrij nemen om geen minuut van de Zandvoort actie te hoeven missen. Misschien dat dat iets scheelt. |
11-08-2021 00:20:22 1 | ||
---|---|---|
thom
|
Je mag bij een gemiddeld kantoor op vrijdag blij zijn als de helft van het personeel er überhaupt is ;) |
11-08-2021 07:33:55 | ||
---|---|---|
martijn
|
En bij veel kantoren is 'thuiswerken,mits...' tegenwoordig (nog steeds) de norm. En hoeveel reizen wijken deze zomer al af met die wekenlange werkzaamheden in Arnhem/Nijmegen, West-Brabant en straks nog Geldermalsen etc. Daar kan zo'n evenement waar gewoon op elk traject in Nederland frequent treinen blijven rijden ook nog wel bij. |
11-08-2021 09:05:15 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
Eerst maar afwachten of er wel publiek bij mag zijn in Zandvoort. |
11-08-2021 09:50:05 | ||
---|---|---|
train85
|
Quote Thuiswerken is nog steeds de norm ja van uit de overheid. Misschien dat we vrijdag iets meer weten of wel of niet weer een keer op kantoor mogen werken. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-08-2021 10:10:14 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Daar waar treinseries worden opgeheven om personeel uit te sparen, is het te hopen dat men de overgebleven treinen wel zoveel mogelijk verlengd |
11-08-2021 10:16:26 | ||
---|---|---|
michaben
|
Wat hier ook mee zal spelen is dat het nieuw is voor de NS en het erg lastig te voorspellen is hoe druk het precies gaat worden. Vandaar dat er ook vrijwel de gehele dag elke vijf minuten gereden zal worden (van 7:00 tot 22:00) terwijl de drukte natuurlijk niet de hele dag constant zal zijn. Zeker tijdens de wedstrijden zullen de treinen waarschijnlijk hartstikke rustig zijn, dan zit iedereen immers op z'n plaats. Vooral de afvoer is erg onvoorspelbaar. Dit is afhankelijk van het weer maar ook de uitslag. Is het slecht weer én wordt Max Verstappen er in de eerste bocht vanaf gereden door Hamilton dan zal het publiek veel eerder huiswaarts keren dan wanneer het prachtig weer is en Max Verstappen wint. Dus je kunt de treindienst wel uitdunnen, maar materieel en personeel moeten wel paraat blijven staan, elders inzetten is geen optie. Dus vandaar men waarschijnlijk de keuze gemaakt heeft maar de hele dag te blijven rijden. Laatst bewerkt door michaben op 11-08-2021 10:16 |
11-08-2021 12:18:34 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Quote Het is niet alleen om personeel uit te besparen, maar ook voor mat uit te besparen, zodat die naar Zandvoort kunnen rijden. |
11-08-2021 12:19:43 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Er staat voldoende materieel op reserve om enkele extra composities SLT naar Zandvoort te dirigeren. Die bewering is simpelweg onjuist. Laatst bewerkt door Ysbergsla op 11-08-2021 12:19 |
11-08-2021 12:26:28 | ||
---|---|---|
train85
|
Quote Het heeft alleen met personeel te maken en niet met materieel. |
11-08-2021 16:21:41 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Die 100.000 man per dag gaan niet allemaal met de trein. Een groot deel gaat met pendelbussen, een ander deel moet met de fiets. De normale bussen (80, 81, 84) rijden anders, zodat circuitbezoekers er weinig aan hebben. |
11-08-2021 16:34:47 | ||
---|---|---|
michaben
|
Bij lange na niet, met elke 5 minuten een SLT12 op volnorm vervoer je 13 duizend reizigers per uur, en ik geloof dat men de aan- en afvoer in zo'n 3 uur wilde regelen. |
11-08-2021 21:28:02 1 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Drie uur lang 13.000 reizigers per uur, is 39.000 reizigers. Als de resterende 61.000 reizigers met de bus en de fiets gaan, dan klopt het toch wat @NIJMEGEN zegt? Wat is daar "bij lange na niet" aan? 🤨 |
11-08-2021 23:28:21 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Volgens mij bevestigt Michaben juist wat NIJMEGEN opmerkt, namelijk dat ze niet alle 100.000 met de trein komen.🙂 |
12-08-2021 09:56:19 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Je hebt gelijk, zo kun je 't ook lezen. My bad. :-) |
13-08-2021 20:52:58 | ||
---|---|---|
robert5591
|
en -kabinetsbesluit in kader corona- er mogen max 70.000 bezoekers komen |
13-08-2021 21:36:42 | ||
---|---|---|
b2py
|
Nou kan de dienstregeling vier weken voor aanvang nog aangepast worden? :P |
13-08-2021 22:08:15 | ||
---|---|---|
Zabky
|
Quote De hele dienstregeling? Nee. 8 ipv 12 treinen per uur naar Zandvoort? Vast wel! Wil je dat? Liever een beetje overcapaciteit tijdens deze eerste keer dan dat het een groot fiasco word. |
13-08-2021 22:18:09 | ||
---|---|---|
b2py
|
Kan misschien de rest van de diensten ook weer wat normaler |
13-08-2021 22:57:48 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Voor wie razendbenieuwd is naar de dienstregeling 😃 Laatst bewerkt door aarclay op 13-08-2021 22:59 |
14-08-2021 00:37:40 | ||
---|---|---|
thom
|
Die dienstregeling gaat men echt niet verminderen. Uiteindelijk zal er nog steeds een enorme meute tegelijk vervoerd moeten worden, die piek blijft wel en nu zal alleen de wachttijd op dat moment korter worden. |
16-08-2021 20:04:47 | ||
---|---|---|
noof
|
Volgens de informatie die ik heb sneuvelen buiten Asd-Zvt om de volgende series: 1600 Amf-Shl (za-zo) 11600 Amf-Shl (za-zo) 2000 Ut-Gvc (vr-za-zo) 2800 Ut-Rtd (za-zo) 3100 Shl-Nm (vr-zo) 5500 Ut-Brn (zo, 1x/u) 5700 Ut-Hfd (za-zo) 28300 Ut-Utm (zo) En daarnaast de spitstreinen 6200, 6500, 6800, 7700, 8900, 15600 op de vrijdag. |
16-08-2021 20:50:57 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Serie 4500 Enkhuizen - Amsterdam en enkele nummers in de serie 800 tussen Alkmaar en Den Helder behoren tevens tot de gesneuvelde spitstreinen. |
16-08-2021 21:34:13 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote Mag dat met die 5500 op zondag? Ieder station moet toch minimaal 2 x per uur per richting bediend worden? |
16-08-2021 21:47:00 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Geen idee, maar er zijn wel meer uursdiensten op zondag; 7000, 9000, 5900.. |
16-08-2021 22:57:46 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote Ja, dat mag 'zomaar'. In de concessie wordt voor 'overige' stations op werkdagen tussen 06.00 en 20.00 uur een bediening van 2x per uur geeist, tussen 20.00 en 00.00 uur en in het weekend is 1x per uur minimaal (zie artikel 44 van het document waar in de link naar verwezen wordt). |
17-08-2021 08:08:15 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote Ook het deel van de 2000 ten oosten van Amf sneuvelt. |
18-08-2021 12:39:19 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
In Het Parool van dinsdag op pagina 5 een bladzijde vol over de treinen naar Zvt, onder andere... Er gaan niet minder treinen treinen naar Zvt rijden, blijft een 5 minuten dienst. (met 12 "treinstellen", ze zullen wel 2x6 delige treinstellen bedoelen) Er komt een extra trap in Hlm voor de overige reizigers. Prorail stelt een afsleeploc, alle overwegen gaan dicht tussen Hlm en Zvt, maar dat was al bekend. |
20-08-2021 04:16:56 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Dienstregeling voor de Grand Prix op zondag 5 september staat in de NS reisplanner. |
30-08-2021 14:42:52 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de staal en kalktreinen met de 5 minutendienst tijdens de F1. Passen die nog tussen de 5 minutendienst? Vooral t.h.v. Hlmkr. Of gaan die via Uitgeest en Zaandam rijden Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 30-08-2021 14:45 |
30-08-2021 15:37:52 | ||
---|---|---|
train85
|
Goederen rijden om of rijden later als er geen 5 minutendienst meer wordt gereden. Veel is richting de latere avond verlegt of zelfs in de nacht. Laatst bewerkt door train85 op 30-08-2021 15:38 |
31-08-2021 06:53:57 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Materieelinzet van NS loopt nu ook de openbare datastromen binnen: Laatst bewerkt door MetroRET op 31-08-2021 06:54 |
31-08-2021 21:00:51 | ||
---|---|---|
Marco
|
De NS wil blijkbaar dat het vertreksein gegeven kan worden voor het sein groen is, maar de FNV is het er niet mee eens: www.fnv.nl |
31-08-2021 21:26:18 | ||
---|---|---|
b2py
|
Achja, de FNV zit altijd in de cannot do mentaliteit ipv can do. Heb je niets aan wat dat betreft. Dilemma's hebben een besluit nodig, niet een verkrampte schijnveilige beweging. |
31-08-2021 21:32:46 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Een trein die overvol raakt is toch ook onveilig? Er lijkt mij qua veiligheid niet direct iets mis met wel al de deuren sluiten (om een té overvolle trein te voorkomen) maar nog niet daadwerkelijk in beweging komen. |
31-08-2021 21:42:13 1 | ||
---|---|---|
michaben
|
Het vergt een "onverantwoord hoge alertheid" van de machinist om voor het wegrijden te kijken wat de kleur van het sein is?!? |
31-08-2021 21:55:00 1 | ||
---|---|---|
Zabky
|
Quote Hier gaat het niet om. Crowd control gaat niet meer mensen toelaten op het perron dan dat er in een trein passen. Echter zijn er perrons aan weerszijden van spoor. Dus 4 perrons voor twee sporen. Op het nood perron gaan mensen uitstappen en op midden perron gaan mensen instappen. (Of andersom). Je opent dus eerst de deuren op het nood perron. Daarna sluit de hc de deuren aan de uitstap zijde (met rood) en opend de machinist de deuren aan de andere kant (instap zijde) om reizigers in te laten stappen. Daarna sluit de hc de deuren voor de tweede keer (bij veilig) en geeft daarmee vertrekbevel. Zo houd je reizgersstromen gescheiden. De situatie is anders dan normaal en daarmee niet geautomatiseerd. Er is een briefing geweest, Q&A, extra borden geplaatst en er zal ondersteunden personeel aanwezig zijn om de machinist te helpen. Moet goed komen. Laatst bewerkt door Zabky op 31-08-2021 22:02 |
31-08-2021 21:55:35 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Als je dat al niet meer kan als mcn dan ben je ongeschikt voor je beroep |
31-08-2021 22:32:53 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
... en heeft FNV dus gewoon incomplete informatie gegeven om hun gelijk te proberen te halen. |
31-08-2021 23:40:37 | ||
---|---|---|
icetha
|
Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar ten tijde van de race op zaterdag en zondag wanneer iedereen ter plekke is, waarom dan nog steeds 5 min dienst? Wordt er dan niet te veel lucht vervoerd ? |
01-09-2021 00:45:48 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote Zie hier |
01-09-2021 09:44:31 | ||
---|---|---|
treinfan
|
NS geeft aan dat de dienstregeling last-minute gewijzigd kan/gaat worden in het geval van vertragingen op Asd - Hlm - Zvt v.v. Voor de reisinformatie betekent dit dat er verschillen kunnen ontstaan tussen wat de apps aangeven (origineel geplande tijd) en wat de borden op de perrons aangeven (nieuw geplande tijd). Het zou me niet verbazen als er dan af en toe ook een slag kan komen te vervallen op de rustigere momenten. |
01-09-2021 10:49:45 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Dienstregeling wijzigen gaat niet gebeuren. Bij de kleinste vertragingen zullen treinen uitvallen. Wijziging in de dienstregeling klinkt positiever dan we laten minder treinen rijden. Door 1 slag tussenuit te halen hoopt NS dat de volgende treinen optijd zullen rijden.
In Haarlem en Amsterdam staat RET machinist(en) klaar om snel treinen naar een rangeerterrein te kunnen brengen. |
01-09-2021 11:03:06 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Waarom communiceert NS dan naar afnemers van reisinformatie dat er speciaal wijzigingen zijn doorgevoerd in de aanlevering van berichten naar de TBP's zodat treinen herpland kunnen worden met andere tijdstippen en de nieuwe tijden zichtbaar zullen zijn op de perrons? De hele "corridor" Asd-Zvt v.v. ligt los van het andere treinverkeer. Als bij drukte blijkt dat bijvoorbeeld uitstappen in Zandvoort 1 minuut langer duurt dan voorzien, kan ik me voorstellen dat NS direct wil kunnen herplannen naar een 6-minutendienst in plaats van een 5-minutendienst om alsnog zoveel mogelijk treinen te kunnen laten rijden. Bij een vertraagde trein zou men wellicht ook een of meerdere treinen willen herplannen als een opvolging van 4 of 3 minuten mogelijk blijkt. |
01-09-2021 12:11:22 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Klinkt heel specifiek. Die informatie was niet bekend bij mij.
We zullen het zaterdag zien. |
01-09-2021 12:49:00 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Aanvullend volgt daarop zojuist nog een bericht waarin ook het volgende wordt gemeld:
|
01-09-2021 12:55:54 | ||
---|---|---|
michaben
|
Bij dergelijke hoge frequenties geld normaal gesproken ook "interval gaat boven dienstregeling". Als er een trein is uitgevallen en de volgende trein staat al gereed en is vol dan kun je deze beter 2 minuten vroeger laten vertrekken dan wachten tot vertrektijd. Dit principe wordt ook bij hoogfrequente metrobedrijven toegepast. De reisinformatiesystemen snappen dit echter niet, die zijn gebaseerd op statische dienstregelingen. |
01-09-2021 13:08:27 | ||
---|---|---|
mren
|
Daarom zie je bij veel drukke metrolijnen ook geen vertrektijden hangen. Twee extreme voorbeelden: in Parijs hoor je de volgende metro al aankomen als de vorige net weg is, dus dan heeft het publiceren van tijden weinig zin. In St. Petersburg hangen tellers die bijhouden hoe lang het geleden is dat de vorige metro vertrokken is. Bij beide dienstregelingen worden de tijden van de eerste en de laatste metro gepubliceerd en ik meen ook het interval (2 of 3 minuten) en verder niets. Zoiets zal het bij de F1 piekafvoer na de race zondag ook wel worden: gewoon de klok negeren en zo veel mogelijk op-en-neer blijven rijden om reizigers mee te krijgen. |
01-09-2021 13:32:18 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Als je een reis in een reisplanner plant krijg je bij de meeste metrosystemen wel een dienstregeling. Als je een reis plant die voorbij Haarlem/Amsterdam gaat en de dienstregeling dan opeens wijzigt, zou je je overstap kunnen missen, tenzij de reisplanner een marge aanhoudt op die stations. Laatst bewerkt door AlbertP op 01-09-2021 13:32 |
01-09-2021 13:54:50 | ||
---|---|---|
mren
|
Uiteraard krijg je een dienstregeling in de reisplanner: je moet je klanten natuurlijk wel kunnen informeren. En de dienstregeling is er voor de dienstuitvoering ook wel, maar het punt is dat het bij dergelijke freuqenties (die we in Nederland nergens kennen) zinloos is om de tijden van de individuele treinen te publiceren. |
01-09-2021 14:22:23 | ||
---|---|---|
Zabky
|
Als het goed is komen er ook geen vertragingen op de borden. Wel ritnummers. Zal allemaal bijdragen aan het metro-achtige systeem dat ze lijken te gaan uitvoeren. |
02-09-2021 13:22:43 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Op het spoor kennen we dat niet, wel bij bussen. En daar zijn toch zeker dienstregelingen voor gepubliceerd die de exact tijd van elke bus gaven, niet (wat je ook wel eens ziet) "vanaf 8:00 uur elke 3 minuten tot 10:00 uur". |
02-09-2021 13:28:26 | ||
---|---|---|
zigzag
|
Het is te hopen dat er geen enkele vertraging komt op dat traject. De organisatie gaat er vanuit dat iedereen met de trein of fiets komt omdat auto's al kilometers buiten het dorp worden tegengehouden. Heeft de NS ooit proef gereden met om de 5 minuten rijden? Om de 10 minuten rijden leek al een experiment. |
02-09-2021 15:03:49 | ||
---|---|---|
Marco
|
Quote Of met bussen: een shuttledienst vanaf een parkeetplaats in Beverwijk, per touringcar of met openbaar busvervoer. Ik denk dat er weinig/geen plekken zijn waar een 5-minutendienst op een kopstation heeft gekeerd, maar er zijn wel trajecten waar veel treinen per uur over een stuk dubbelspoor komen. Bijvoorbeeld door Delft, 6x IC + 4x SPR geeft al 10 per uur, met een goederenpaadje of Benelux er tussendoor ben je er dan al bijna. |
02-09-2021 15:12:00 | ||
---|---|---|
JothamvW
|
Ah - Est is ook een mooi voorbeeld, 6x IC van/naar Nm, 4x per uur SPR van/naar Wc en 2x per uur ST van/naar Tl, alsmede af en toe een goederentrein. |
02-09-2021 15:24:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Alleen achteraf gezien wel samengeknepen billen in het verleden toen de stopper uit Tiel er zogenaamd niet tussendoor kon kruisen. Met nog een treindienst meer, blijkt dat nog prima te kunnen. Toen moest en zou er eerst een vrije kruising komen in Elst, wat eigenlijk bijna niet meer kon. Ook Elst lag dwars over zoveel treinen door de keukens en slaapkamers van de uitbreidingswijk... En nu gaat het blijkbaar wel. En kunnen er ook nog goederen tussendoor van en naar de Betuweroute. Maar ja, dat is allemaal geen Zandvoort natuurlijk. Laatst bewerkt door sjoerd op 02-09-2021 15:26 |
02-09-2021 15:33:24 | ||
---|---|---|
mren
|
De Schilholtunnel en de Brusselse Noord-Zuid-verbinding verwerken ook nogal wel treinen per uur. 10 per uur (en dan ook nog eens met homogene rijkarakteristieken) is volgens mij allemaal zo spannend niet. |
02-09-2021 15:38:02 | ||
---|---|---|
rick
|
Rijdt het treinverkeer van/naar Leiden nog (deels) via Haarlem Goederen? In de NS reisplanner zie ik dat op Santpoort Noord - Haarlem maar over één spoor wordt gereden om kruisingen bij Haarlem te vermijden. |
02-09-2021 15:48:13 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Quote Was dit voordat Elst een derde perron kreeg? |
02-09-2021 15:59:10 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dat derde perron kwam er voor een deel omdat de diensten uit Tiel dan in Elst konden eindigen, en eventueel voor extra tussendiensten en voor calamiteiten. Het was een manier om voorlopig van een vrije kruising af te zien. Daarvoor zijn overigens wel tekeningen gemaakt, met verschillende opties, maar dat voert hier te ver. Het gaat over Zandvoort in dit draadje. |
02-09-2021 16:46:13 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Het keerproces is inderdaad het meest cruciale, treinopvolging van 5 minuten op de vrije baan is niet bijzonders, minimale perronopvolging met een korte stop is 4 minuten en dat komt nu op diverse plekken voor. Overigens deed de Hoekse Lijn jarenlang 8 kerende treinen per uur met één perronspoor, dan 12 kerende treinen met 2 perronsporen eigenlijk makkelijker. Quote Een dienstregeling heeft natuurlijk meerdere functies, niet alleen voor de exacte vertrektijden maar ook voor de reistijd. Ook al komt er elke minuut een trein, dan wil je alsnog weten hoe lang je onderweg bent. En als slechts een op de vier ritten helemaal door gaat naar het einde van de lijn is het natuurlijk ook handig te weten welke rit dat is. |
02-09-2021 17:22:47 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Volgens mij zijn er diverse trajecten waar 10/11 treinen per uur rijden. Mbga - Alm 4x IC en 6 Spr. Westtak 4x ICD, 6 Spr en een Internationale. Daar kan dan nog wel een treintje bij. Daarnaast is volgens mij het treinverkeer Asd-Zvt compleet vrij gelegd van overig treinverkeer. Laatst bewerkt door MasterE op 02-09-2021 17:24 Mcn Asd |
02-09-2021 17:26:32 2 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Mbga-Alm is 12x/uur met 6x een IC en 6x een SPR. 700/1800, 2400, 2600 // 4300, 4900 en 14600. |
02-09-2021 17:31:04 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
@ Michaben: bedoel je de Sprinter(tussen)diensten van Rotterdam naar Hoek van Holland Strand? Op dat laatste station waren twee perronsporen met daarvoor een dubbele wisseloverloop. Weet je zeker dat die diensten op één perron spoor werden afgewerkt? |
02-09-2021 17:37:24 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Alles ging via 1b inderdaad met hier en daar af en toe een afhandeling via 1a. |
02-09-2021 18:09:25 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote In Rotterdam C werd één spoor gebruikt. |
03-09-2021 01:06:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Alle vergelijkingen gaan sowieso mank, nergens daarbij word er gebruikt gemaakt van twee perrons om uit- en in te stappen bij de zelfde trein te versnellen ;) Daarnaast zijn de treinen in Zandvoort bemand met een machinist in elke cabine zodat er niet naar de andere kant gelopen hoeft te worden door een druk bevolkt perron en wat ook weer tijd bespaard. |
03-09-2021 07:09:11 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Het zal interessant zijn vandaag rijdendetreinen te volgen. De 5-minutendienstregeling is om 6:05 begonnen, trein 28603/28606 is opgeheven. Daar zal niemand last van gehad hebben, ik kan me niet indenken dat het nu al druk is. |
04-09-2021 01:06:05 | ||
---|---|---|
Zabky
|
Ondanks twee keer een defecte trein vandaag is het behoorlijk goed gegaan. De piek zal zondag wel iets hoger zijn, hopelijk gaat het dan net zo goed! |
04-09-2021 08:42:58 | ||
---|---|---|
anton_
|
ik zag dat vrijdag Bv werd gebruikt om treinen te keren. Deze oplossing had ik nog nooit eerder gezien. Werd deze vroeger vaker gebruikt ? |
04-09-2021 08:55:25 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Interessant. Waarvandaan werden treinen gekeerd in Beverwijk? Ik neem aan van Haarlem af? (Toch prettig dus dat daar nog niet alle "overbodige" infra was opgebroken). Laatst bewerkt door sjoerd op 04-09-2021 09:06 |
04-09-2021 09:37:07 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Serie 4800 keert op het normaliter voor opstel benutte spoor 4 vanuit Hoorn. Dit zal ook in het weekeinde plaatsvinden. Laatst bewerkt door Ysbergsla op 04-09-2021 09:38 |
04-09-2021 09:38:33 | ||
---|---|---|
sander14
|
Het gaat om de 4800 Hn-Bv die keert. De 3400 rijdt Hlm-Utg. |
05-09-2021 13:27:15 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Quote Ik kan in de logs niet echt treinen vinden die zijn verlegd naar de avond/nacht, maar wel veel goederentreinen die worden omgeleid via Utg. Het valt me daarbij op dat er vanuit Utg naar Asd traditiegetrouw weer met gigantische conflicten wordt gepland (door ProRail, of door DBC?): de meeste treinen hebben een pad gekregen met te weinig rijtijd tussen Utg en Zd en minder dan een minuut voor de 7400 uit. Het spreekt voor zich dat dit vertragingen veroorzaakt. Laatst bewerkt door treinfan op 05-09-2021 13:41 |
05-09-2021 15:59:29 | ||
---|---|---|
train85
|
Die verantwoording ligt bij Prorail. Want die heeft grotendeels van alles omgeleid of verplaatst naar andere tijden. |
06-09-2021 16:26:19 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Wat mij opviel dat de OV-chip paaltjes op het perron in Zvt uitgeschakeld waren. Tenminste op vrijdag rond 20.30.
|