Za 10 juli Jubileumrit VIEV met Plan U 151
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten
11-06-2021 12:10:34
seinhuis
seinhuis

De jubileumrit gaat o.a naar Weert-Budel, Heuvellijn en Sittard-Born. Miljoenenlijn kan niet worden bereden

De rit begint om 9.30 in Nijmegen en zal ook in Nijmegen eindigen.

Kosten €39. Meer informatie op deze Facebook pagina. Inmiddels zijn er voldoende deelnemers om de rit door te laten gaan.

 

11-06-2021 12:40:55
treinfan
treinfan

Absurd om dit nu te plannen. Is er enige informatie te vinden hoe men denkt dit te kunnen organiseren binnen de versoepelde coronaregels van de overheid?

 

11-06-2021 13:01:33 1
thom
thom

Ik denk simpelweg op basis van dat andere spoormusea ook weer open zijn en je daar, met maatregelen uiteraard, ook weer kunt reizen.

 

11-06-2021 13:36:34
Marco
Marco
Quote
treinfan (11-06-2021 12:40:55):

Absurd om dit nu te plannen. Is er enige informatie te vinden hoe men denkt dit te kunnen organiseren binnen de versoepelde coronaregels van de overheid?


Met toegangstest / vaccinatie zouden ze zelfs de 1.5m (en mondkapjes?) los kunnen laten, en heel de trein vol stoppen. Daarvoor hoeven ze alleen de Coronacheck Scanner app te gebruiken die het ministerie ter beschikking heeft gesteld.



Laatst bewerkt door Marco op 11-06-2021 13:40
 


11-06-2021 19:09:32
DDZ7504
DDZ7504
Quote
treinfan (11-06-2021 12:40:55):

Absurd om dit nu te plannen. Is er enige informatie te vinden hoe men denkt dit te kunnen organiseren binnen de versoepelde coronaregels van de overheid?


Vanaf 30 juni kan elk evenement met toegangstesten doorgaan

 

11-06-2021 19:57:45
treinfan
treinfan

Conclusie: deze rit past indien er toegangstesten gebruikt worden binnen de (vandaag bekendgemaakt) regels, de andere aangekondigde tweedaagse rit niet. Meerdaagse evenementen zouden pas vanaf eind juli mogen.



Laatst bewerkt door treinfan op 11-06-2021 19:58
 

11-06-2021 20:27:08
snowie
snowie

De twee daagse rit heeft een knip met zelf te regelen overnachting - dus te zien als 2 1 daagse ritten en daardoor kan dit gewoon doorgang vinden.

 

11-06-2021 20:30:34
thom
thom

Dat overnachten staat daar wel los van, grotere kans dat men bij die ritten gewoon een 1,5 meter regel hanteerd netzoals dat alle andere rijdende musea dat op het moment doen.



Laatst bewerkt door thom op 11-06-2021 20:30
 

12-06-2021 08:00:17
geert
geert

Dat is ook een andere rit deze is sowieso maar een dag. En treinvervoer is weer volledig vrij gegeven ook voor niet-noodzakelijke reizen en ook zijn alle stoelen (en staanplaatsen kwam ik gisteren achter) weer gewoon in gebruik. Dus lijkt me met mondkapjes op geen probleem.

 

12-06-2021 08:53:45
Gast
Gast

Lijkt mij ook geen leuke ervaring, 5 uur lang in een trein zitten met mondkap op. Vind die dingen na een halfuur al erg irritant, laat staan zo lang...

Mag gewoon hopen dat ze toegangstests of 1.5m doen... Plan U heeft toch veel meer capaciteit dan 130?

 

12-06-2021 11:49:40 1
tieske05
tieske05

In een Plan U kunnen 24 mensen in de 1e klas en 168 mensen in de 2e klas. Bron is Wikipedia.

 

12-06-2021 14:41:36 1
thom
thom
Quote
geert (12-06-2021 08:00:17):

Dat is ook een andere rit deze is sowieso maar een dag. En treinvervoer is weer volledig vrij gegeven ook voor niet-noodzakelijke reizen en ook zijn alle stoelen (en staanplaatsen kwam ik gisteren achter) weer gewoon in gebruik. Dus lijkt me met mondkapjes op geen probleem.


Wat jij beschrijft is geldig voor openbaar vervoer, dat is wat anders dan besloten vervoer.

 

12-06-2021 20:48:02
geert
geert

Nou geldt ook voor touringcars dus dat lijkt me ook besloten verveor.

 

12-06-2021 21:04:46
chris24
chris24
Quote
Marco (11-06-2021 13:36:34):
Quote
treinfan (11-06-2021 12:40:55):

Absurd om dit nu te plannen. Is er enige informatie te vinden hoe men denkt dit te kunnen organiseren binnen de versoepelde coronaregels van de overheid?


Met toegangstest / vaccinatie zouden ze zelfs de 1.5m (en mondkapjes?) los kunnen laten, en heel de trein vol stoppen. Daarvoor hoeven ze alleen de Coronacheck Scanner app te gebruiken die het ministerie ter beschikking heeft gesteld.


SSN gaat vanaf augustus dit op al hun ritten doen

 

09-07-2021 23:06:11
seinhuis
seinhuis

Een gedeelte van de dienstregeling staat online op treinposities. Volgens de laatste facebook bericht kunnen nog 33 mensen mee.

Weet iemand waarom VIEV niet naar de ZLSM kan maar Roestrijden/Stichting 2454Crew vorig week er wel naartoe konde gaan?

 

10-07-2021 02:42:41
thom
thom

Omdat die een heen en weertje de lijn opgemaakt hebben, en dit als doortocht bedoeld zou zijn geweest.

 

10-07-2021 08:17:35
martijn
martijn

En als je het bericht had gelezen dat je hier 2x gelinkt hebt, had je het gewoon kunnen lezen: "...verder naar Heerlen is niet mogelijk i.v.m. afgekeurd spoor bij Kerkrade". De rit van vorige week heeft alleen Schin op Geul - Simpelveld gereden. Ze kunnen dus prima naar de ZLSM, maar niet het geplande rondje. En vanuit Vetschau terugrijden en keren in Valkenburg kost meer tijd dan deze oplossing. Zo kunnen ze de rest van de dienstregeling nog aanhouden.



Laatst bewerkt door martijn op 10-07-2021 08:32
 

10-07-2021 09:33:18
tieske05
tieske05

Ik ben aan de hand van de tijden die ik heb en de doorkomsttijden van de IC's een drgl met doorkomsttijden gemaakt, wil je m hebben, mail me dan het traject wat je wilt hebben. Ik ga niet alles naar je sturen namelijk, het moet wel leuk blijven :D tjl.marsman@hotmail.com

 

10-07-2021 14:22:30
john2
john2

Plan U om 14.05 uur door komst Nuth.

Hij zat achter een IC en sprinter van Arriva.

Zijn deze 2 in Heerlen voor gegaan.

 

11-07-2021 00:37:33
train85
train85
Quote
seinhuis (09-07-2021 23:06:11):

Een gedeelte van de dienstregeling staat online op treinposities. Volgens de laatste facebook bericht kunnen nog 33 mensen mee.

Weet iemand waarom VIEV niet naar de ZLSM kan maar Roestrijden/Stichting 2454Crew vorig week er wel naartoe konde gaan?


Het Prorail spoor tussen Kerkrade West en Centrum is afgekeurd. Daarnaast was de club vorige week zondag met ruim 70 man bij de ZLSM. En dat is allemaal met hun besproken. En gisteren heeft de ZLSM geen groen licht gegeven om met ruim 130 man ineens te komen. Doelen voor de rit van zaterdag waren Budel en Born.

 

11-07-2021 11:43:31
john2
john2

Wat houd die afkeuring precies in?

Waarom er geen bijzondere ritten over het betreffende stuk mogen rijden?

Dan alleen de museum ritten van ZLSM?

En wat moet er gebeuren voor het weer goed gekeurd te krijgen.

Snap dat dit geld kost.

Kan een museum lijn subsidie krigen voor een, stuk, lijn op te knappen?

Kan me herinneren dat er eens een stuk van deZLSM is opgeknapt.

 

11-07-2021 17:49:03
thom
thom

Gaat helemaal niet over de lijn van de ZLSM, maar over de aansluiting daar naar toe welke nog in beheer is van ProRail. De ZLSM komt daar met hun trein dus niet.

Zal ongetwijfeld iets zijn afgekeurd zijn bij een controle van het spoor, en nog hersteld moeten worden.



Laatst bewerkt door thom op 11-07-2021 17:49
 

11-07-2021 18:31:32
john2
john2

Dus het gedeelte tussen het station Kerkrade Centrum en de ZLSM lijn. Het stuk wat ook nog gelektrificeerd is. Dat de treinen in Kerkrade Centrum konden/kunnen omlopen, van het ene perron naar hat andere en dat E - locs ook de mogelijkheid hebben voor om te lopen.

Hier liigt ook nog een overweg, die ook nog in de beveiliging zit.

Weet niet of een perron spoor nog kopspoor is, was eerder ook aangesloten richting ZLSM lijn.

Dus als ik Thom goed begrijp dan is dit herstellen dan voor ProRail en dus ook de onkosten.

 

11-07-2021 19:34:33
seinhuis
seinhuis

Als ik het goed begrijp, gaat het om spoor JC te Kerkrade, dat in tegenstelling tot de tekening wel bovenleiding heeft (Op google earth is de bovenleiding duidelijk te zien).

Ik vraag me af hoeveel haast ProRail heeft om te repareren, aangezien er geen treinen overheen rijden.

 

11-07-2021 20:01:28
Astraea
Astraea
Quote
john2 (11-07-2021 18:31:32):

Hier liigt ook nog een overweg, die ook nog in de beveiliging zit.


Hoe dat allemaal administratief en/of technisch geregeld is, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat jaren geleden (2015 o.i.d.) bij de overweg Hambosweg (die ligt in spoor JC tussen ZLSM gebied en Krd) de slagbomen van de overwegstellers zijn verwijderd, evenals de bijzetlampen. Alleen de stellers staan er dus nog met lampen en elektronische bellen.

De zeldzame keren dat er een trein reed na de "aanpassing" werd er gevlagd en waren de lichten en/of bellen niet actief.

(En met het stootjuk in spoor 901 te Krd en vastgezette wissel 153 is de infrastructuur aldaar sowieso wel uitgekleed met de jaren...)



Laatst bewerkt door Astraea op 11-07-2021 20:03
 

12-07-2021 01:10:02
thom
thom
Quote
seinhuis (11-07-2021 19:34:33):

Als ik het goed begrijp, gaat het om spoor JC te Kerkrade, dat in tegenstelling tot de tekening wel bovenleiding heeft (Op google earth is de bovenleiding duidelijk te zien).

Ik vraag me af hoeveel haast ProRail heeft om te repareren, aangezien er geen treinen overheen rijden.


De bovenleiding is wel duidelijk te zien, maar volgens mij daar hangt een isolator in en is spanningsloos.

Omlopen kan al jaren niet meer in Kerkrade, spoor 1 eindigt namelijk in een juk en bij die aanpassing destijds is ook de overweg volledig buiten dienst genomen omdat de beveiliging afgekapt is na het juk op sp1 en sein 146 (en daarmee ook geen andere kleur meer dan rood kan tonen).

De scheiding tussen ProRail en ZLSM gebied ligt bij de S-borden die een eind na de overweg geplaatst zijn.



Laatst bewerkt door thom op 12-07-2021 01:10